PDA

Bekijk Volledige Versie : ChristenUnie wil verwijdering van onzedelijke bikinireclame



Qaiys
04-04-07, 00:29
ChristenUnie valt over bikinireclame

Door NILS DE KRUIJFF

UTRECHT - De ChristenUnie vindt een vrouw in bikini op een gepland reclamedoek in de Utrechtse binnenstad een lustobject. De partij stelt er vragen over aan het dagelijkse bestuur van Utrecht.

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00109/bikinidame_109333h.jpg
De omstreden reclamefoto.

Een fraai gevormde jonge vrouw, liggend op een duikplank, slechts gehuld in goudkleurige bikini, kijkt je aan met een een zwoele blik. Vanaf vrijdag kun je er op de Oudegracht niet meer omheen. Ze prijkt dan op een levensgroot reclamedoek van 200 vierkante meter op de gevel van de Hema. Het is reclame voor een bikini uit de zomercollectie van Hunkemöller. De lingeriewinkel zit een stukje verder op de Oudegracht, maar omdat het bedrijf een een dochteronderneming is van de Hema, mocht het de gevel even lenen.

Mirjam Bikker, fractievoorzitter van de plaatselijke ChristenUnie vindt het een smakeloze reclameuiting. ,,Vrouwen dienen een volwaardige plaats in de samenleving te hebben. Dit soort afbeeldingen staan haaks op die visie. Deze vrouw wordt daar neergezet als een lustobject.’’

Zo’n geveldoek bepaalt het stadsgezicht. We stralen iets verkeerds uit op zo’n manier.’’Als het aan de ChristenUnie ligt, laat het college de reclameuiting bij de Hema verwijderen. De vragen naar het stadsbestuur zijn onderweg.

Bij Hunkemöller kijken ze op van de commotie. ,,Dit is absoluut geen lustobject. Dat past ook helemaal niet bij het beeld dat Hunkemöller wil uitstralen. Dit is een mooi zomers gevoel. Een vrouw in een bikini, maar dit heeft met erotiek niets te maken,’’ reageert woordvoerster Nadia Schoenzwytt van Hunkemöller.’’

De medewerkers van Broodje Ben op de Bakkersbrug kijken vanaf vrijdag de hele dag tegen de dame aan. Geconfronteerd met een fotoprintje, reageert eigenaar Ben opgewekt. ,,Daar kunnen wij best mee leven.’’

Als het college niet ingrijpt, zal de dame tot 5 mei op haar duikplank aan de Oudegracht blijven liggen.



http://www.ad.nl/utrecht/stad/article1245078.ece

Mark
04-04-07, 02:46
De christenunie en hun tegenhangers in de USA

eigenlijk zouden ze de beste maatjes moeten zijn met de mannen uit SA enzo

observer
04-04-07, 08:43
Geplaatst door Mark
De christenunie en hun tegenhangers in de USA

eigenlijk zouden ze de beste maatjes moeten zijn met de mannen uit SA enzo zijn ze toch ook

en laten we eerlijk zijn

je wil een bikini verkopen
hoe laat je dat in je reclame zien
euhhhhhhhhhhh door haar een tuinpak aan te trekken?

als ze nu nog een heel ander product verkochten door er een lw over te draperen zou men een heel heel klein beetje gelijk hebben

Rourchid
04-04-07, 09:13
Geplaatst door Qaiys

Bij Hunkemöller kijken ze op van de commotie. ,,Dit is absoluut geen lustobject. Dat past ook helemaal niet bij het beeld dat Hunkemöller wil uitstralen. Dit is een mooi zomers gevoel. Een vrouw in een bikini, maar dit heeft met erotiek niets te maken,’’ reageert woordvoerster Nadia Schoenzwytt van Hunkemöller.’’


Via www.laatjeversieren.nl wordt je doorgelinkt naar de site van Hunkemöller.

contradictio
04-04-07, 10:15
Ik had gehoopt dat door op ze te stemmen ze in de regering zouden komnen, vergolgens had ik gehoopt dat ze een stempel zouden drukken op het beleid.

hmmm....

nu hoop ik dat ze de juiste prioriteiten gaan stellen....

observer
04-04-07, 10:42
Geplaatst door Rourchid
Via www.laatjeversieren.nl wordt je doorgelinkt naar de site van Hunkemöller. te makkelijk te makkelijk :fplet: hoe ben je daaaarr nu achter gekomen

maar even serieus ja ze verkopen ondergoed, en het versieren kun je dubbelzinnig uitleggen, maar de betreffende poster gaat om een reclame voor een bikini (al geef ik toe dat als de dame zonder de bikini erop zou staan ik ook zou kijken

David
04-04-07, 10:50
http://www.dumpert.nl/mediabase/foto/2c03479e_mirjam.jpg


:roker:

Rourchid
04-04-07, 11:09
Geplaatst door observer
te makkelijk te makkelijk :fplet: hoe ben je daaaarr nu achter gekomen


Via Google, net zoals waarschijnlijk de ChristenUnie gedaan heeft

Geplaatst door observer

en het versieren kun je dubbelzinnig uitleggen


Dat kun je wel zeggen, ja.

Geplaatst door observer

maar de betreffende poster gaat om een reclame voor een bikini (al geef ik toe dat als de dame zonder de bikini erop zou staan ik ook zou kijken
Het is inderdaad geen onaantrekkelijke dame.

1973Tanger
04-04-07, 13:47
Geplaatst door Rourchid
Via Google, net zoals waarschijnlijk de ChristenUnie gedaan heeft

Dat kun je wel zeggen, ja.

Het is inderdaad geen onaantrekkelijke dame.

Onaantrekkelijk, dat is ze zeker niet :vlammen: Daarom is het ook naar mijn mening ongewenst dat iedereen op deze manier schunig van haar genieten kan. Misschien zal haar vader, moeder, eventueel echtgenoot of vriend niet met dat idee happy zijn. Alles om de centen. Ik vraag me af of voorbijgaande automobilisten hun aandacht na het zien van die mooie meid wel volledig op het verkeer kunnen vestigen? :)

Tomas
04-04-07, 13:56
Niet mijn smaak.

observer
04-04-07, 14:18
Geplaatst door 1973Tanger
Onaantrekkelijk, dat is ze zeker niet :vlammen: Daarom is het ook naar mijn mening ongewenst dat iedereen op deze manier schunig van haar genieten kan. Misschien zal haar vader, moeder, eventueel echtgenoot of vriend niet met dat idee happy zijn. Alles om de centen. Ik vraag me af of voorbijgaande automobilisten hun aandacht na het zien van die mooie meid wel volledig op het verkeer kunnen vestigen? :) euh wie anders dan zijzelf heeft daar iets over te zeggen? niet haar ouders vriend of wederhelft in ieder geval

Rourchid
04-04-07, 15:00
Geplaatst door 1973Tanger

Ik vraag me af of voorbijgaande automobilisten hun aandacht na het zien van die mooie meid wel volledig op het verkeer kunnen vestigen? :)
Als er een blondine op hoge hakken door een winkelstraat loopt, kunnen automoblisten ook wel eens rare capriolen uit gaan halen.

naam
04-04-07, 15:07
Geplaatst door Rourchid
Als er een blondine op hoge hakken door een winkelstraat loopt, kunnen automoblisten ook wel eens rare capriolen uit gaan halen.

Daarom de burka. :student:

Rourchid
04-04-07, 15:44
Geplaatst door naam
Daarom de burka. :student:
Zelfbeheersing :student:

observer
04-04-07, 16:15
Geplaatst door naam
Daarom de burka. :student: dat leidt net zoveel mensen af als een blondine op hoge hakken

reallife
04-04-07, 17:16
Geplaatst door Qaiys

De medewerkers van Broodje Ben op de Bakkersbrug kijken vanaf vrijdag de hele dag tegen de dame aan. Geconfronteerd met een fotoprintje, reageert eigenaar Ben opgewekt. ,,Daar kunnen wij best mee leven.’’

:haha:

Soldim
04-04-07, 17:25
Geplaatst door Qaiys
Als het college niet ingrijpt, zal de dame tot 5 mei op haar duikplank aan de Oudegracht blijven liggen.

Rustig laten liggen, die dame. Wie niet kijken wil, kijkt toch niet?

Shemharosh
04-04-07, 17:51
Geplaatst door Soldim
Rustig laten liggen, die dame. Wie niet kijken wil, kijkt toch niet?

ja dacht ik ook

super ick
04-04-07, 18:24
Geplaatst door Shemharosh
ja dacht ik ook

Amateurs, loverboys buiten vrouwen veel beter uit.