PDA

Bekijk Volledige Versie : Vredesboodschap van Israël voor Syrië



Slinger
04-04-07, 14:13
Pelosi brengt Syrië Israëlische vredesboodschap

DAMASCUS (ANP) - De voorzitter van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden Nancy Pelosi heeft woensdag een ontmoeting gehad met de Syrische president Bashar al-Assad. De Democrate bracht onder meer een vredesboodschap over van de Israëlische regering .

De Joodse staat zou klaar zijn voor vredesgesprekken. ,,Onze bijeenkomst met de president heeft ons in staat gesteld een boodschap over te brengen van premier Ehud Olmert dat Israël ook klaar is voor vredesgesprekken'', verklaarde Pelosi ten overstaan van journalisten in de Syrische hoofdstad

http://www.planet.nl/upload_mm/e/6/6/img-040407-166.onlineBild.jpg

Gepubliceerd op woensdag 04 april 2007, Planet Internet

Coolassprov MC
04-04-07, 19:07
Geplaatst door Slinger
Pelosi brengt Syrië Israëlische vredesboodschap

DAMASCUS (ANP) - De voorzitter van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden Nancy Pelosi heeft woensdag een ontmoeting gehad met de Syrische president Bashar al-Assad. De Democrate bracht onder meer een vredesboodschap over van de Israëlische regering .

De Joodse staat zou klaar zijn voor vredesgesprekken. ,,Onze bijeenkomst met de president heeft ons in staat gesteld een boodschap over te brengen van premier Ehud Olmert dat Israël ook klaar is voor vredesgesprekken'', verklaarde Pelosi ten overstaan van journalisten in de Syrische hoofdstad

http://www.planet.nl/upload_mm/e/6/6/img-040407-166.onlineBild.jpg

Gepubliceerd op woensdag 04 april 2007, Planet Internet

Wanneer gaan ze deze boodschap overbrengen op de democratische gekozen regering dat het volk vertegenwoordigd dat ze tyranisseren onder de langste en meest brutaal onderhouden bezetting uit de moderne geschiedenis?

Lijkt me zinniger dan de middag te besteden met een dictator die ze zelf hun eigen lijst van schurkenstaten hebben gezet.

Qaiys
04-04-07, 19:14
Bush hekelt bezoek Pelosi aan Damascus

NEW YORK - De Amerikaanse president Bush is niet blij met het bezoek aan Damascus van Nancy Pelosi, de Democratische voorzitster van het Huis van Afgevaardigden. „Zulke bezoeken vormen een verkeerd signaal aan president Al-Assad en aan zijn vrienden”, aldus Bush dinsdag tijdens een persconferentie in Washington.

De VS beschuldigen Syrië ervan het internationale terrorisme te bevorderen en weinig tot niets te ondernemen om de stroom van buitenlanders die zich via Syrië bij de gewapende opstandelingen in Irak aansluiten te stoppen. Sinds de moord op Libanons oud-premier Rafiq Hariri, die volgens sommigen door Damascus georganiseerd zou zijn, probeert Washington Syrië diplomatiek en politiek te isoleren.

De onafhankelijke Irakcommissie onder leiding van oud-minister van Buitenlandse Zaken James Baker adviseerde de regering-Bush eind vorig jaar om met Syrië en Iran te praten, ook al zijn er tal van meningsverschillen met beide landen. Bush negeerde dat advies, maar Pelosi denkt er anders over. „Dat was een verstandig advies en daarom ben ik hier; zonder vooroordelen maar ook zonder valse hoop op een politieke doorbraak”, aldus Pelosi dinsdag na aankomst in Damascus.

Woensdag zou zij de Syrische president Bashar al Assad ontmoeten. Zeer tot ongenoegen van de president, die vorige week overigens geen kik liet horen toen enkele prominente Republikeinse partijgenoten ook naar Damascus reisden. De president is niet alleen niet blij met Pelosi’s bezoek aan Damascus, maar ook niet met de voorstellen van het Huis van Afgevaardigden en van de Senaat om verdere financiering van de oorlog in Irak afhankelijk te stellen van een vertrekscenario voor de Amerikaanse troepen.

Bush noemde dit dinsdag „onverantwoord”, hetgeen enkele felle reacties uitlokte van de kant van de Democratische oppositie. „Ik weet niet wie hier onverantwoordelijk handelt. Het parlement, dat in november vorig jaar een duidelijke boodschap hoorde van de Amerikaanse bevolking, of de president, die deze boodschap negeert”, aldus Democratisch senator Russell Feingold.

De president zei dinsdag opnieuw dat hij elk voorstel voor financiering van de oorlog dat is gekoppeld aan een vertrekscenario zal blokkeren met een veto. Volgens Feingold dreigt het leger daardoor zonder voldoende geld te komen zitten, hetgeen hij op zijn beurt „onverantwoord” noemde. Maar volgens Bush is dat de schuld van de oppositie, die heel goed weet dat hij geen vertrekscenario’s van tevoren wil vastleggen. President en parlement zijn nu met paasreces. Daarna verwacht men moeizame onderhandelingen over een compromis.

http://www.refdag.nl/artikel/1297678/Bush+hekelt+bezoek+Pelosi+aan+Damascus.html

Shemharosh
04-04-07, 19:25
hahhaha...is er oorlog dan tussen Syrie en Israel??!!...Het is overbekend dat Israel de Alwitische bende van de Assads helpt en steunt om vooral zo de Moslimbroederschap in toom te houden.

Slinger
04-04-07, 19:29
Geplaatst door Coolassprov MC
Wanneer gaan ze deze boodschap overbrengen op de democratische gekozen regering dat het volk vertegenwoordigd dat ze tyranisseren onder de langste en meest brutaal onderhouden bezetting uit de moderne geschiedenis?

Lijkt me zinniger dan de middag te besteden met een dictator die ze zelf hun eigen lijst van schurkenstaten hebben gezet.

Ik denk ook dat je er op korte termijn niet veel van hoeft te verwachten. Het is te verwachten, dat wanneer de Democraten weer aan de macht komen er iets aan de Amerikaanse buitenlandse politiek gaat veranderen. Je zou dit bezoek kunnen zien als een voorbereiding daarop.

Coolassprov MC
05-04-07, 06:23
Geplaatst door Slinger
Ik denk ook dat je er op korte termijn niet veel van hoeft te verwachten. Het is te verwachten, dat wanneer de Democraten weer aan de macht komen er iets aan de Amerikaanse buitenlandse politiek gaat veranderen. Je zou dit bezoek kunnen zien als een voorbereiding daarop.

Natuurlijk; alsof Clinton of de andere naoorlogse democratische regeringen wel wat bereikt hebben.

Zolang de VS bezetting, oorlog en onderdrukking in het M-O steunt kunnen ze een scheur in een kaakie kletsen en nog niks zinnigs bereiken.

Om te kunnen begrijpen wat er in de Arabische en Islamitische wereld gebeurd, moet je kunnen begrijpen wat de actuele verhoudingen in de wereld zijn.

Toen Rumsfeld beloofde dat de Britse en Amerikaanse legers, na de (illegale) invasie, snel weer uit Irak zouden verdwijnen, moest ik denken aan het feit dat de VS zelfs 60 jaar na WO-II nog grote militaire bases in Duitsland en andere Europese landen hebben; zelfs nucleaire kernkoppen en andere strategische wapens, radar- en satelliet detectiesystemen worden tot op de dag van vandaag onderhouden op Europees grondgebied. Niet lang geleden werd er toegegeven dat de VS 500 tot 600 nucleaire raketten op Europees grondgebied heeft geïnstalleerd.

De VS heeft een lange geschiedenis van militaire interventies die ze van de voormalige koloniale grootmachten Frankrijk en Engeland hebben geërfd; die hebben een nog langere kolonialistische geschiedenis; voornamelijk in het Midden Oosten en de rest van de islamitische wereld. Alleen Engeland heeft er iets van overgehouden; schoothond van de Big Brother ; Luitenant Waakhond.

De VS heeft ook de modellen van controle over de streek geërfd van de Britten.
Die zijn simpelweg zo opgebouwd, gebaseerd op twee niveau’s van rebellerend geweld;

1. De olieproducerende en grondstofbezittende landen in het Noorden van Afrika en het Midden-Oosten moeten geregeerd worden door pseudo-regeringen; een façade die zwak genoeg is om te luisteren naar de VS/UK, maar niet te zwak; want de inwoners van die landen begrijpen niet dat het Amerikaanse/Britse/Westerse grondstoffen zijn die toevalligerwijs in hun grond zitten.

Daarom moet de façade hard kunnen optreden en aan de macht kunnen blijven tegen ‘radicaal nationalisme’ dat een stukje van de taart wil (voor de inwoners van dat land); dit model wordt 'dankbaar' toegepast in Zuidoost Azië, Zuid-Amerika, het Midden-Oosten en vele andere gebieden;

2. Verder is in de regio een periferieënbeleid geïnstalleerd van locale politiemachten die, prefereerbaar, non-Arabieren moeten zijn; omdat zij beter zouden zijn in het doden van Arabieren (?).

Denk hierbij aan Iran (tijdens de sjah), Turkije, Pakistan en Israël; hun doel is om orde in de tent te houden ter plaatse.

3. Als alle bovenstaande niet werkt zijn er altijd nog de Amerikaanse en Britse spieren die kunnen ingrijpen.

Op dit moment zijn het de Amerikanen met meer dan 500 legerbases verspreid over meer dan 200 landen. Met legerbases van Guam tot de Azuren; zelfs in de Indische Oceaan; waar de Britten zo behulpzaam waren om de bevolking weg te drijven om plaats te maken voor de militaire spieren.

Slinger
05-04-07, 11:27
Geplaatst door Coolassprov MC
Natuurlijk; alsof Clinton of de andere naoorlogse democratische regeringen wel wat bereikt hebben.

Zolang de VS bezetting, oorlog en onderdrukking in het M-O steunt kunnen ze een scheur in een kaakie kletsen en nog niks zinnigs bereiken.

Om te kunnen begrijpen wat er in de Arabische en Islamitische wereld gebeurd, moet je kunnen begrijpen wat de actuele verhoudingen in de wereld zijn.

Toen Rumsfeld beloofde dat de Britse en Amerikaanse legers, na de (illegale) invasie, snel weer uit Irak zouden verdwijnen, moest ik denken aan het feit dat de VS zelfs 60 jaar na WO-II nog grote militaire bases in Duitsland en andere Europese landen hebben; zelfs nucleaire kernkoppen en andere strategische wapens, radar- en satelliet detectiesystemen worden tot op de dag van vandaag onderhouden op Europees grondgebied. Niet lang geleden werd er toegegeven dat de VS 500 tot 600 nucleaire raketten op Europees grondgebied heeft geïnstalleerd.

De VS heeft een lange geschiedenis van militaire interventies die ze van de voormalige koloniale grootmachten Frankrijk en Engeland hebben geërfd; die hebben een nog langere kolonialistische geschiedenis; voornamelijk in het Midden Oosten en de rest van de islamitische wereld. Alleen Engeland heeft er iets van overgehouden; schoothond van de Big Brother ; Luitenant Waakhond.

De VS heeft ook de modellen van controle over de streek geërfd van de Britten.
Die zijn simpelweg zo opgebouwd, gebaseerd op twee niveau’s van rebellerend geweld;

1. De olieproducerende en grondstofbezittende landen in het Noorden van Afrika en het Midden-Oosten moeten geregeerd worden door pseudo-regeringen; een façade die zwak genoeg is om te luisteren naar de VS/UK, maar niet te zwak; want de inwoners van die landen begrijpen niet dat het Amerikaanse/Britse/Westerse grondstoffen zijn die toevalligerwijs in hun grond zitten.

Daarom moet de façade hard kunnen optreden en aan de macht kunnen blijven tegen ‘radicaal nationalisme’ dat een stukje van de taart wil (voor de inwoners van dat land); dit model wordt 'dankbaar' toegepast in Zuidoost Azië, Zuid-Amerika, het Midden-Oosten en vele andere gebieden;

2. Verder is in de regio een periferieënbeleid geïnstalleerd van locale politiemachten die, prefereerbaar, non-Arabieren moeten zijn; omdat zij beter zouden zijn in het doden van Arabieren (?).

Denk hierbij aan Iran (tijdens de sjah), Turkije, Pakistan en Israël; hun doel is om orde in de tent te houden ter plaatse.

3. Als alle bovenstaande niet werkt zijn er altijd nog de Amerikaanse en Britse spieren die kunnen ingrijpen.

Op dit moment zijn het de Amerikanen met meer dan 500 legerbases verspreid over meer dan 200 landen. Met legerbases van Guam tot de Azuren; zelfs in de Indische Oceaan; waar de Britten zo behulpzaam waren om de bevolking weg te drijven om plaats te maken voor de militaire spieren.

Voor Syrië gaat hier niets van op.

Al Sawt
06-04-07, 14:39
Geplaatst door Shemharosh
hahhaha...is er oorlog dan tussen Syrie en Israel??!!...Het is overbekend dat Israel de Alwitische bende van de Assads helpt en steunt om vooral zo de Moslimbroederschap in toom te houden. Graag een bron, dat jouw relaas ondersteunt?

Coolassprov MC
07-04-07, 10:47
Geplaatst door Slinger
Voor Syrië gaat hier niets van op.

Voor het Midden-Oosten en de rest van de Islamitische wereld wel; en laat Syrie daar nu ook deel van uitmaken.

Slinger
07-04-07, 11:11
Geplaatst door Coolassprov MC
Voor het Midden-Oosten en de rest van de Islamitische wereld wel; en laat Syrie daar nu ook deel van uitmaken.

In Syrië, (evenals in een flink aantal andere landen in het midden-oosten) hebben de VS nooit invloed gehad. Vanaf de zestiger jaren was het de Sowjet Unie die daar de buitenlandse en binnenlandse politiek dicteerde. Zo werd de enig toegestane partij (Baathpartij evenals in Irak) opgezet naar Oost-Europees model.

Coolassprov MC
07-04-07, 11:18
Geplaatst door Slinger
In Syrië, (evenals in een flink aantal andere landen in het midden-oosten) hebben de VS nooit invloed gehad. Vanaf de zestiger jaren was het de Sowjet Unie die daar de buitenlandse en binnenlandse politiek dicteerde. Zo werd de enig toegestane partij (Baathpartij evenals in Irak) opgezet naar Oost-Europees model.

Voor Syrie geldt wel degelijk punt 1 en punt 3 van mijn beschrijving.

Hier is trouwens nog een mooie foto van Nancy:

Slinger
07-04-07, 11:35
Geplaatst door Coolassprov MC
Voor Syrie geldt wel degelijk punt 1 en punt 3 van mijn beschrijving.

Hier is trouwens nog een mooie foto van Nancy:

Pelosa doet er wat aan. Ik kan me voorstellen dat Bush 'not amused' is.

Maar goed, punt 1 gaat voor Syrië niet op want het is/was geen "pseudo-regering" van de VS. (Wel connecties met de SU, zoals ik al zei). En punt 3 ook niet, want Amerika/Engeland hebben nog nooit in Syrië ingegrepen.

Coolassprov MC
07-04-07, 11:39
Geplaatst door Slinger
Pelosa doet er wat aan. Ik kan me voorstellen dat Bush 'not amused' is.

Laat ik je even uit je naieve droom helpen; Pelosa is geen witte huis rebel; die kunnen ze daar niet gebruiken.

Als er onenigheid is, is het theatraal.


Geplaatst door Slinger
Maar goed, punt 1 gaat voor Syrië niet op want het is/was geen "pseudo-regering" van de VS. (Wel connecties met de SU, zoals ik al zei). En punt 3 ook niet, want Amerika/Engeland hebben nog nooit in Syrië ingegrepen.

1. Syrie heeft wel een dictatoriale regering die met aar volk doet wat de VS goedkeurd; Zolang Syrie haar bevolking in toom houdt en samenwerkt met de VS hebben ze geen probleem met tyrannen als Assad.

3.
De VS heeft een lange geschiedenis van militaire interventies die ze van de voormalige koloniale grootmachten Frankrijk en Engeland hebben geërfd; die hebben een nog langere kolonialistische geschiedenis; voornamelijk in het Midden Oosten en de rest van de islamitische wereld. Alleen Engeland heeft er iets van overgehouden; schoothond van de Big Brother ; Luitenant Waakhond.

Slinger
07-04-07, 11:59
Geplaatst door Coolassprov MC
Laat ik je even uit je naieve droom helpen; Pelosa is geen witte huis rebel; die kunnen ze daar niet gebruiken.

Als er onenigheid is, is het theatraal.



1. Syrie heeft wel een dictatoriale regering die met aar volk doet wat de VS goedkeurd; Zolang Syrie haar bevolking in toom houdt en samenwerkt met de VS hebben ze geen probleem met tyrannen als Assad.

3.

Cool, je bent een hardnekkig en eigenwijs persoon. Maar als je tegen beter weten in blijft vasthouden aan je ongelijk maak je je zelf ongeloofwaardig. Ik wil je adviseren dit gedrag achterwege te laten. Geef het gewoon toe, als blijkt dat je ongelijk hebt.
Nog één keer dan maar: Ten eerste: je kunt echt niet volhouden dat Assad samenwerkt met de VS. Niet de laatste jaren en daarvoor ook niet. Ten tweede: Ook Engeland heeft nooit bemoeienis met Syrië gehad. (Dat Frankrijk wel eens met een VN-mandaat over Syrië heeft geheerst staat hier helemaal los van. Je beschuldigingen waren gericht tegen de VS en Engeland. Overigens is dat protectoraat al meer dan een halve eeuw voorbij)

Shemharosh
07-04-07, 15:49
Geplaatst door Al Sawt
Graag een bron, dat jouw relaas ondersteunt?

Kijk maar naar wat ze beide hebben aangericht in Libanon.De enne moordt vanuit het Zuiden en het Westen en de andere vanuit het Noorden en het Oosten.....Syrie zit in de tang tussen twee bondgenooten van Amerika:Turkije en Israel en ze zijn bang als de pest voor de onwikkelde cosmopoletische en rijke Libanese elite.Geruchten gingen dat ze Alhariri hebben vermoord omdat hij als verlichte soeniet zijn ogen heeft laten vallen op de Syrische "troon".De Assads zijn heus niet dom om een oorlog te voeren waar ze aan ten onder gaan,gezien het feit dat hun eigen soenitische volk de grootste vijand is die ze hebben.En Israel heeft geen tijd om te verspillen aan kleine kinderen.

Coolassprov MC
07-04-07, 16:00
Geplaatst door Slinger
Cool, je bent een hardnekkig en eigenwijs persoon. Maar als je tegen beter weten in blijft vasthouden aan je ongelijk maak je je zelf ongeloofwaardig. Ik wil je adviseren dit gedrag achterwege te laten. Geef het gewoon toe, als blijkt dat je ongelijk hebt.

Sorry, ben (nog te oninteressant om te bediscussieren; ik sta dan ook niet voor niets geheel buiten de discussie.

Los hiervan neem ik geen subjectief advies aan van amateurs en leken op dit gebied.


Geplaatst door Slinger
Ten eerste: je kunt echt niet volhouden dat Assad samenwerkt met de VS. Niet de laatste jaren en daarvoor ook niet.

Zoals ik al schreef; geen enkele dictator blijft een dag zitten op zijn troon zonder gesanctioneerd te worden door de VS.

Meneer Assad heeft zelf in interviews toegegeven samen te werken met Amerikaanse veiligheidsdiensten om ‘’de terroristen’’ binnen en buiten zijn eigen landsgrenzen op te sporen.

http://www.democracynow.org/article.pl?sid=06/07/18/1442253

PRESIDENT BASHAR AL-ASAD: ... We are the safety valve in the region. …In a geopolitical way. Geopolitical way. The history of Syria, the road of the Syria and the region, the link between Syria and our neighbors, social links, ideological links, and the interest links with the region. So the whole region is connected with each other.... PRESIDENT BASHAR AL-ASAD: Actually, we started cooperating with the United States -- we took the initiative to cooperate with the United States intelligence after 11th of September.

Kan je je niet meer herinneren dat de VS en CANADA ‘’terreurverdachten’’ liet en laat martelen in Syrische martelkamers?

http://www.notinourname.net/detentions/maher-arar-4jan04.htm

They put a bag over my head and flew me to Syria for torture and interrogation ... Isn't it time to condemn torture by proxy and demand prosecution of the ...


Geplaatst door Slinger
Ten tweede: Ook Engeland heeft nooit bemoeienis met Syrië gehad. (Dat Frankrijk wel eens met een VN-mandaat over Syrië heeft geheerst staat hier helemaal los van. Je beschuldigingen waren gericht tegen de VS en Engeland. Overigens is dat protectoraat al meer dan een halve eeuw voorbij)

De VS heeft een lange geschiedenis van militaire interventies die ze van de voormalige koloniale grootmachten Frankrijk en Engeland hebben geërfd; ..

Slinger
08-04-07, 11:51
Geplaatst door Coolassprov MC
Sorry, ben (nog te oninteressant om te bediscussieren; ik sta dan ook niet voor niets geheel buiten de discussie.

Los hiervan neem ik geen subjectief advies aan van amateurs en leken op dit gebied.



Zoals ik al schreef; geen enkele dictator blijft een dag zitten op zijn troon zonder gesanctioneerd te worden door de VS.

Meneer Assad heeft zelf in interviews toegegeven samen te werken met Amerikaanse veiligheidsdiensten om ‘’de terroristen’’ binnen en buiten zijn eigen landsgrenzen op te sporen.

http://www.democracynow.org/article.pl?sid=06/07/18/1442253

PRESIDENT BASHAR AL-ASAD: ... We are the safety valve in the region. …In a geopolitical way. Geopolitical way. The history of Syria, the road of the Syria and the region, the link between Syria and our neighbors, social links, ideological links, and the interest links with the region. So the whole region is connected with each other.... PRESIDENT BASHAR AL-ASAD: Actually, we started cooperating with the United States -- we took the initiative to cooperate with the United States intelligence after 11th of September.

Kan je je niet meer herinneren dat de VS en CANADA ‘’terreurverdachten’’ liet en laat martelen in Syrische martelkamers?

http://www.notinourname.net/detentions/maher-arar-4jan04.htm

They put a bag over my head and flew me to Syria for torture and interrogation ... Isn't it time to condemn torture by proxy and demand prosecution of the ...



De VS heeft een lange geschiedenis van militaire interventies die ze van de voormalige koloniale grootmachten Frankrijk en Engeland hebben geërfd; ..

:wow: Vind jij dit verhaal van deze in Syrië gemartelde terreurverdachte een geval van interventie van een koloniale grootmacht cq de VS in Syrië? Belachelijk. Als het al waar is, is het hoogstens een bewijs van de sufheid van de Syrische regering om toe te staan dat dit namens een grootmacht die zij verfoeien in hun land, in hun eigen gevangenissen gebeurt. Het zegt ook wel iets over het gevangenissysteem in Syrië dat hier blijkbaar gefolterd kan worden.

Qaiys
08-04-07, 12:15
Israël is verslaafd geraakt aan zijn gijzelaarsstatus

Zvi Barel, Midden-Oosten expert en redacteur bij de Israëlische krant Haaretz

Israël wekt de indruk geen afscheid te willen nemen van oorlog. Door het Arabische initiatief af te wijzen zakt het land weg in een oorlog met buurtbendes.

Dit scenario moet nog worden geschreven: een heel land biedt zichzelf aan als gijzelaar van een terreurorganisatie, en, om er zeker van te zijn dat het niet te gemakkelijk vrijkomt (wat God verhoede), stelt het ook nog eens een vreemde regering voor om het te ontvoeren.

Veertien maanden geleden, toen de Hamasregering aantrad, kondigde Israël aan niet te onderhandelen met deze gekozen autoriteit zolang die Israël niet erkende. Dat waren die eerste handboeien die het land omdeed. Een half jaar later werd de militair Gilad Sjalit gevangen genomen door een terroristenbende uit Gaza. Zijn vrijlating werd een voorwaarde voor vooruitgang in besprekingen met de Palestijnen. Zo schiep Israël dus twee opeenvolgende omstandigheden, samen een verdedigingswal tegen elke vorm van onderhandelingen.

De Arabische staten boden Israël vorige week een nieuwe kans zich te ontdoen van zijn gijzelnemers. Het Arabische initiatief, waarin Israël vrede en normalisering van de betrekkingen wordt aangeboden in ruil voor volledige terugtrekking en overeenstemming over het oplossen van het vluchtelingenprobleem, werd de vrijwillige gijzelaar opnieuw aangeboden. Het werd opnieuw afgewezen. Premier Ehoed Olmert zegt met de Saoediërs te willen praten, maar zijn bereidheid lijkt op een minzaam knikje in reactie op een vervelend gebaar.

Zelfs Sjimon Peres wist niets zinnigs te zeggen in een interview met Al-Jazeera, en leek bang te zijn dat Israël zijn gevangenschap en verdedigingswal op zou moeten geven als het het initiatief zou omarmen.

Israël lijkt in de greep van het Stockholm-syndroom: de gijzelaars voelen zoveel affiniteit met hun gijzelnemers dat ze niet meer door hen vrijgelaten willen worden.

Laten we duidelijk zijn: het Saoedische initiatief is geen uitgewerkte formule of plan. Het maakt moeizame onderhandelingen tussen Israël, de Palestijnen en Syrië niet overbodig. Maar het biedt een visie. Het bevrijdt Israël niet van zijn strijd tegen terreurcellen, maar het verzekert wel dat deze terreurgroepen niet langer een veto hebben over elke diplomatieke zet.

Het initiatief biedt ook geen garantie tegen het ontvoeren van soldaten of afschieten van Kassam-raketten. Maar het nodigt Israël uit toe te treden tot de club van landen die ook strijden tegen lokale terreurcellen. Onder deze formule blijft terreur moorddadig en willekeurig, werkzaam in de marge van de samenleving, maar niet langer als iets heldhaftigs en een symbool van nationale strijd. Het is het soort terreur dat wordt veroordeeld in Saoedi-Arabië, Egypte en Jordanië en niet een ’verzetsbeweging’.

Maar het lijkt erop dat de prijs die wordt verlangd van Israël hoger is dan wat het Saoedische voorstel biedt. Er wordt meer gevraagd dan terugtrekking tot de grenzen van 1967 of het vinden van een uitweg voor het vluchtelingenprobleem. Dit vergt een nieuwe visie op de wereld, een waarin het comfortabele beeld van ’het kleine volk omsingeld door vijanden’ wordt opgegeven.

De Israëlische vrees voor het Saoedische plan is ongeveer net zo groot als de angst voor de terreurorganisaties – toch slechts eendagsvliegen – in Gaza die Sjalit vasthouden, of voor de extremisten in Hamas. Zij begrijpen dat hun spel is uitgespeeld op het moment dat echte onderhandelingen beginnen, en Israël terugkeert naar het oude uitgangspunt van ’terreur bestrijden alsof er geen vredesproces is en onderhandelen alsof er geen terreur is’.

De stand van zaken is dat de Arabische landen hebben ingezien dat zolang er sprake is van ’respectabele terreur’ de strijd daartegen moeilijk is. Dat heeft Israël nog niet begrepen. En juist de weigering om openlijk het Arabische initiatief te omarmen versterkt het ’respect’ voor de terreurgroepen.

Israël blijft wegzakken in een oorlog met buurtbendes, de bekende arena waarin de Kassam koning is en liquidatie van een ’gezochte leider’ een overwinning betekent. Dat is de charme van de gijzelaarstatus. De gijzelaar kent elke plooi in het gezicht van zijn gijzelnemer, valt voor hem en hoort niet dat er al een nieuw akkoord is.

© Haaretz

Shemharosh
09-04-07, 07:27
Geplaatst door Slinger
:wow: Vind jij dit verhaal van deze in Syrië gemartelde terreurverdachte een geval van interventie van een koloniale grootmacht cq de VS in Syrië? Belachelijk. Als het al waar is, is het hoogstens een bewijs van de sufheid van de Syrische regering om toe te staan dat dit namens een grootmacht die zij verfoeien in hun land, in hun eigen gevangenissen gebeurt. Het zegt ook wel iets over het gevangenissysteem in Syrië dat hier blijkbaar gefolterd kan worden.

hhhahha...goede morgen....De Amerikannen als uitvinders van het franchisemodel hebben hun terreurindustrie gefranchised.De Marokaanse,Syrische,Egyptische...etc franchisenemenrs(lees:sadistische beulen)beleven nu goede tijden.
India en China produceren ingenieurs en ondernemers,wij produceren sadisten en seriemoordenaars.

Coolassprov MC
10-04-07, 19:15
Geplaatst door Slinger
:wow: Vind jij dit verhaal van deze in Syrië gemartelde terreurverdachte een geval van interventie van een koloniale grootmacht cq de VS in Syrië?

Hiermee wordt aangetoond dat Syrie, zelfs met zijn openlijke schurkenstaat-status, op de achtergrond het vieze werk doet voor de VS.

Zoals in het interview met Assad door Assad zelf werd toegegeven dat Syrie belangrijk is voor de VS en dat men maar beter zaken kan blijven doen met Syrie; al was het maar met het martelen van eigen Amerikaanse en Canadese staatsburgers.


Geplaatst door Slinger
Als het al waar is, ..

Het is bewezen; zoek op google maar eens op ‘torture by proxy’; normale mensen zullen huiveren bij de zoekresultaten.

http://www.democracynow.org/article.pl?sid=07/03/09/1443251&mode=thread&tid=25


Despite his exoneration by the Canadian government, the Bush administration is keeping Maher Arar on a terrorist watch list despite requests from the Canadian government to remove him. Arar was seized by U.S. officials during a stopover flight in New York and sent to Syria where he was repeatedly tortured over the course of nearly a year. Meanwhile, “Arrivals”, a play here in New York is putting Maher Arar’s ordeal on the stage. “Arrivals” actor Michael Gabriel Goodfriend joins us in the firehouse studio. We’re also joined by ACLU staff attorney Steven Watt for the latest on Arar’s case. [includes rush transcript]

Arar is the Canadian citizen who was seized by U.S. officials during a stopover flight in New York in 2002. He was secretly sent to Syria where he was held for almost a year in a grave-like cell. He was repeatedly tortured. He was released without ever being charged with a crime. Last year, the Canadian government determined Maher Arar was innocent. They issued an an apology and agreed to pay him nine million dollars. The Bush administration has never apologized and is keeping Arar on a terrorist watch list despite requests from the Canadian government to remove him.

Meanwhile, a new play here in New York puts Maher Arar’s ordeal on the stage. It’s called “Arrivals” and it centers around a Syrian-born Canadian citizen called Mohammed El Rafi. That part is played by actor Michael Gabriel Goodfriend. He also joins us in the firehouse studio.




Geplaatst door Slinger
...., is het hoogstens een bewijs van de sufheid van de Syrische regering om toe te staan dat dit namens een grootmacht die zij verfoeien in hun land, in hun eigen gevangenissen gebeurt.

Zit niets van sufheid bij; zoals ik al schreef; het Assad-regime zit er geen dag langer zonder goedkeuring van de VS; dat is iets dat niemand kan ontkennen; zelfs als je het oneens bent met mijn stelling.


Geplaatst door Slinger
Het zegt ook wel iets over het gevangenissysteem in Syrië dat hier blijkbaar gefolterd kan worden.

Het was bekend dat tyrannieke dictatoren martelen; het zegt dus niet zoveel over ze. Waar het wel wat over zegt zijn de zogenaamde vrije, beschaafde en democratische landen die zich inlaten met marteling, verkrachting, intimidatie en terreur.

http://www.nytimes.com/2007/04/09/us/09hunger.html?pagewanted=print


A long-term hunger strike has broken out at the American detention center at Guantánamo Bay, Cuba, with more than a dozen prisoners subjecting themselves to daily force-feeding to protest their treatment, military officials and lawyers for the detainees say. Lawyers for several hunger strikers said their clients’ actions were driven by harsh conditions in a new maximum security complex. About 160 of the roughly 385 Guantánamo detainees have been moved to the complex since December. Thirteen detainees are now on hunger strikes, the largest number to endure the force-feeding regimen on an extended basis since early 2006, when the military broke a long-running strike with a new policy of strapping prisoners into restraint chairs while they are fed by plastic tubes inserted through their nostrils."

Coolassprov MC
10-04-07, 22:01
long term hunger strike and force feeding

(langdurige hongerstaking and gedwongen voeding)