PDA

Bekijk Volledige Versie : 8% Franse moslims gaat op Le Pen stemmen



azulay
10-04-07, 21:21
Volgens ene peiling van het Ministerie van Binnelandse Zaken van Frankrijk hebben 8% van de Noord Afrikaanse Fransen aangeveven dat ze op de rechtse extremist Le Pen zullen stemmen.

http://www.alarabiya.net/Articles/2007/04/10/33366.htm

Coolassprov MC
10-04-07, 21:40
Geplaatst door azulay
Volgens ene peiling van het Ministerie van Binnelandse Zaken van Frankrijk hebben 8% van de Noord Afrikaanse Fransen aangeveven dat ze op de rechtse extremist Le Pen zullen stemmen.

http://www.alarabiya.net/Articles/2007/04/10/33366.htm

Dat is hun democratische keuze. Als Le Pen voor de Franse wet een legale democratische partner is; wat is dan jouw issue?

Waarom heb je ineens problemen met racisme als de vermeende racisten vermeende moslims zouden zijn?

En waarom ageer je tegen alles wat maar Arabisch ruikt of kan ruiken maar blijf je items posten die kind noch hond lezen kan omdat ze in het Arabisch zijn?

Olive Yao
10-04-07, 22:25
Geplaatst door Coolassprov MC
Dat is hun democratische keuze. Als Le Pen voor de Franse wet een legale democratische partner is; wat is dan jouw issue?

Waarom heb je ineens problemen met racisme als de vermeende racisten vermeende moslims zouden zijn?
Denk niet dat je Azulay's post zo moet lezen. Hun democratische keuze - jouw woorden - maakt Le Pen legitiemer, is Azulays idee denk ik.

Hier in Nederland waren heel wat mensen van niet-europese origine op de hand van Verdonk.

Het goede daarvan is dat het wij-zij denken doorkruist en ons dwingt genuanceerder te denken.

justus
10-04-07, 22:57
Geplaatst door Olive Yao
Denk niet dat je Azulay's post zo moet lezen. Hun democratische keuze - jouw woorden - maakt Le Pen legitiemer, is Azulays idee denk ik.

Hier in Nederland waren heel wat mensen van niet-europese origine op de hand van Verdonk.

Het goede daarvan is dat het wij-zij denken doorkruist en ons dwingt genuanceerder te denken .

ahum...interessante gedachte...alsof racisme acceptabeler is wanneer het wordt betracht door niet europeanen...(ik weet dat je het zo niet bedoelt, maar zo komt het wel over :wink: )

Olive Yao
10-04-07, 23:11
Geplaatst door justus
ahum...interessante gedachte...alsof racisme acceptabeler is wanneer het wordt betracht door niet europeanen...(ik weet dat je het zo niet bedoelt, maar zo komt het wel over :wink: )
Waar komt de opkomst van mensen als Le Pen en Verdonk uit voort? Liggen de oorzaken daarvan uitsluitend bij "wij", of juist uitsluitend bij "zij"?

Coolassprov MC
11-04-07, 06:50
Geplaatst door Olive Yao
Waar komt de opkomst van mensen als Le Pen en Verdonk uit voort? Liggen de oorzaken daarvan uitsluitend bij "wij", of juist uitsluitend bij "zij"?

Of moeten we gewoon ''de democratie'' de schuld geven?

Hitler is immers via democratie aan de macht gekomen; zonder had hij waarschijnlijk nog steeds huisarrest gehad,.

Coolassprov MC
11-04-07, 06:54
Geplaatst door Olive Yao
Denk niet dat je Azulay's post zo moet lezen. Hun democratische keuze - jouw woorden - maakt Le Pen legitiemer, is Azulays idee denk ik.

Ge bent azulay's gedachten-coach?

Azulay heeft geen problemen met LePen; klaarblijkelijk wel als er moslims op stemmen.

Conclusie: Azulay is een extremere racist dan LePen.


Geplaatst door Olive Yao
Hier in Nederland waren heel wat mensen van niet-europese origine op de hand van Verdonk.

Wat is daar mis mee zolang blanken er zelfs openlijk trots op mogen zijn? Het voordeel geef je reeds zelf:


Geplaatst door Olive Yao
Het goede daarvan is dat het wij-zij denken doorkruist en ons dwingt genuanceerder te denken.

Zij zijn niet anders dan wij.

azulay
11-04-07, 07:27
Geplaatst door Coolassprov MC
Ge bent azulay's gedachten-coach?

Azulay heeft geen problemen met LePen; klaarblijkelijk wel als er moslims op stemmen.

Conclusie: Azulay is een extremere racist dan LePen.



Wat is daar mis mee zolang blanken er zelfs openlijk trots op mogen zijn? Het voordeel geef je reeds zelf:



Zij zijn niet anders dan wij.

Volgens mij moet je hulp gaan zoeken... IK heb twee regels uit een voor mij opmerkelijke uitkomst van een onderzoek dat gepubliceerd is in een Arabisch krant en je haalt er alles en nog wat bij. Dat bewijst weer eens je primitiviteit...

Hoe weet je zo zeker dat ik een aanhanger van le Pen ben? Gisteren nog beschuldigde je mij van een zionist en vandaag dit? Volgens mij gaan deze twee zaken niet smane! Wat is het nou?

Probeer eens objectief en inhoudelijk op de posts te reageren en laat je retoriek en onzin achterwege. Probeer ook niet names mij en het woord voor mij te voeren. De onzin die je uitkraamt speelt alleen in je hoofd en heeft niets met hoe ik over zaken denk.

Terug naar Le Pen, IK heb een totaal andere politieke kleur en zal dan ook nooit op een dergelijke partij stemmen. IK vind het wel erg opmerkelijk zoals het onderzoek en het artikel melden dat 8% van de moslims op hem willen stemmen.

P.s.
Kritiek leveren op bepaalde aspecten van islam die volgens mijn overtuiging in contrast zijn met mijn principes (een simple voorbeeld: polygamie) of tegen Arabische racistische ideologien en regimes is mijn goede recht en maakt me nog geen Le Pen aanhanger. Je moet proberen de zaken in het perspectief te plaatsten en niet steeds met je achterlijke en kortzichtige onzin het forum vervuilen. Laat eens je broek over je enkels komen miscxhien kan je dan eens normaal lopen en denken.

Spoetnik
11-04-07, 14:24
Geplaatst door azulay
Volgens ene peiling van het Ministerie van Binnelandse Zaken van Frankrijk hebben 8% van de Noord Afrikaanse Fransen aangeveven dat ze op de rechtse extremist Le Pen zullen stemmen.

http://www.alarabiya.net/Articles/2007/04/10/33366.htm

Hoe weet jij zo zeker dat het moslims zijn?

Spoetnik
11-04-07, 14:31
Geplaatst door Spoetnik
Hoe weet jij zo zeker dat het moslims zijn?

Ah, dat staat in het artikel.

http://www.google.com/language_tools Arabisch naar Engels vertaling.

azulay
11-04-07, 18:27
Geplaatst door Spoetnik
Hoe weet jij zo zeker dat het moslims zijn?

Alleen gekken weten het zeker. Op dit forum ontbreekt er niet aan overgens, er is maar een waarheid. Volgens mij zijn bijna alle Noord Afrikanen moslims ongeacht de wijze waarop ze hun religie belijden en de interpertatie die ze aanhangen. Ik denk dat 99% van de Marokkanen in NL ook zal zeggen dat ze moslims zijn. Als je het artikel leest dan krijg je duidelijk dat beeld.

De titel van het artikel luidt als volgt:
8% van de Fransen met een Arabische en moslim afkomst zullen stemmen op extreem rechts. Verder in het artikel wordt duidelijk gemaakt dat het om Le Pen gaat.

Je hebt dus gelijk, er kunnen ook christelijke en joodse Arabieren tussen zitten.

Julien
11-04-07, 20:10
Op zich is dat helemaal niet gek. Le Pen past voor 90% in hetzelfde gedachtengoed van sommige moslim-prikkers op dit forum. Le Pen is fel anti-VS, was tegen de oorlog in Irak, steunt Ahmadinejad en steunt openlijk de Hamas en Hezbollah tegen Israel. Le Pen vindt ook dat Israel niet mag bestaan.
Ook wat betreft normen en waarden, anti-homo en conservatieve gedachtes heeft Le Pen veel overeenkomsten met (conservatieve) moslims.

Hij heeft ook wat tegen moslims in Frankrijk, maar niet omdat het moslims zijn (zie zijn buitenland-politiek), maar omdat hij gewoon een Frankrijk voor de Fransen wil. Wat dat betreft is er niet zoveel verschil tussen Le Pen's ideeën en die van rechtse regeringen in Turkije en Arabische landen.

Het verbaast me totaal niet dat er zoveel Arabieren op Le Pen stemmen. Vergeet niet dat hij een grote achterban heeft onder Pieds-Noirs (Franse Algerijnen), en in Frankrijk zijn er al vele generaties moslims.. en ook zij hebben last van de jongeren die hun auto's in de fik steken en hun naam blijven vervuilen. Die stemmen dan ook makkelijk op Sarokzy of Le Pen.

Julien
11-04-07, 21:21
Geplaatst door Olive Yao
Het goede daarvan is dat het wij-zij denken doorkruist en ons dwingt genuanceerder te denken.

Trouwens Olive, dat wij-zij denken is in Frankrijk ook veel minder aan de orde volgens mij. Vooral in vergelijking met Nederland. In de praktijk leven de meeste Algerijnen/ Marokkanen SAMEN met andere etniciteiten. Of het nou zwarte afrikanen, Antilianen of blanke autochtonen zijn. En dan hebben we het niet eens over het grote aantal gemengde huwelijken bij de Algerijnse groep. Geen enkele etniciteit doet het wat dat betreft beter.
Zou het in Nederland over 30 à 40 jaar ook deze kant opgaan?