PDA

Bekijk Volledige Versie : Na afslachten van moslims in Afghanistan mogen Nederlandse militairen zich klemzuipen



Qaiys
10-04-07, 23:53
Edit: suspected copyright infringement

Qaiys
10-04-07, 23:57
woensdag 11 april 2007

Soldaten ‘ontstressen’ met veel drank

Door ANNELIEKE DIJKSTRA MAAIKE RUEPERT

CHANIA - Kokend van woede gaat de Nederlandse soldaat in de Griekse dansclub Klik voor zijn meerdere staan.

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00109/kreta1_109858h.jpg
Een Nederlandse militair leeft zich uit in dicotheek Klik in Chania, Kreta.

,,Sergeant majoor, ze raken me aan,’’ schreeuwt hij boven de muziek uit. Hij balt zijn vuisten. ,,Ze raken me aan en dat pik ik niet. Niemand raakt mij aan, begrijpt u?’’ Zijn ogen zijn rood van de vele glazen bier die hij heeft genuttigd sinds hij vanuit Afghanistan is geland op Kreta. Een sergeant duwt zijn agressieve collega de kroeg uit en probeert hem buiten te kalmeren. Dat lukt met veel moeite.

,,Belachelijk dat we soms gaan vechten,’’ zegt een jonge korporaal die buiten staat. ,,Maar ja, veel mannen hebben echt ellendige dingen meegemaakt op missie en zitten vol opgekropte spanning. Dat komt er hier allemaal uit. We zijn een stel wilde honden die opeens uit een kooi worden losgelaten. Toen ik hier landde, zag ik op het vliegveld meteen een collega met een verband om zijn hoofd lopen. Die was van de groep voor ons en had in een pub een klap op zijn kop gekregen.’’

Als de agressie van de beledigde soldaat is beteugeld, krijgt een groepje van de Luchtmobiele Brigade buiten op het plein ruzie met landgenoten van de infanterie. Eén van de mannen met de rode baretten slaat een bierflesje kapot op het hoofd van een soldaat, die gewond wordt afgevoerd naar het hotel.

Het is een avond zoals zovele in het uitgaansgebied van de oude haven in Chania. Sinds de Nederlandse troepen die uit Uruzgan komen, in groepen van circa honderd man twee dagen mogen uitwaaien op Kreta, zijn vechtpartijen met elkaar en de lokale bevolking geen uitzondering. De militairen hebben vier maanden zonder een druppel alcohol in oorlogsgebied gezeten. In het luxe resort waar ze twee nachten slapen, hebben ze overdag praatsessies en mogen ze vanaf acht uur ’s avonds onbeperkt en gratis drinken. De meesten vertrekken uiteindelijk met taxi’s naar de stad waar ze in de kroegen verder drinken.

Dat het dan geregeld misgaat, vinden de leidinggevenden logisch en is ingecalculeerd. ,,We hebben liever dat ze hier losgaan, dan thuis bij moeder de vrouw,’’ zegt één van de veteranen die overdag de groepsgesprekken leiden. ,,Die Grieken vinden het prima joh. Ze houden er geld aan over.’’

Plaatselijke kroegbazen bevestigen dat er met de Nederlandse militairen geregeld heibel in hun tent is: vechtpartijen en vernielingen. De horeca-ondernemers doen echter geen aangifte, omdat ze goed verdienen aan de stevig drinkende Hollanders.

Manager M. Manolis van Hotel Perle Spa, waar de Uruzgan-gangers verblijven, kon tot nu toe een nieuwe lamp en een nieuwe deur bestellen na vernielingen door de Nederlandse militairen. ,,Ze betalen me meteen, dus ik vind dat niet zo erg.’’

Maar niet alle Grieken zijn blij met de Hollanders. Een groepje fanatieke links-radicale jongeren houdt niet van militairen en zoekt vaak ruzie met de Uruzgan-gangers. In het paasweekeinde was sergeant majoor John (41) daarvan het slachtoffer. Deze krant was er getuige van hoe hij en sergeant Bert (34) zonder enige aanleiding uit een kroeg werden geslagen door zo’n tien Grieken. Het tweetal had bevestigend geantwoord op de vraag of ze ‘soldier’ waren en moesten vervolgens door de nauwe steegjes vluchten.

,,Go, terrorists, go! Fuck NATO!’’ riepen de Grieken terwijl ze de Nederlanders liggend in een steeg sloegen met flessen en een stoel. De sergeant-majoor brak bij de aanval zijn schouder op twee plaatsen. De rug van zijn maat was bont en blauw. ,,Dacht je heelhuids uit Uruzgan te komen, krijg je dit,’’ was hun verbouwereerde reactie.

De legerleiding ter plaatse vaardigde na de incidenten in het paasweekeinde een uitgaansverbod uit, op straffe van een boete. Een deel van de groep ging toch de kroegen in. ,,Ik betaal die boete van vierhonderd euro wel,’’ zei een soldaat. ,,Ik heb net 15.000 euro verdiend met de missie in Uruzgan en laat me dit uitje niet ontnemen.’’

Het aanwezige kader reageert stoïcijns op de opstandigheid van deze militairen. Volgens een kaderlid van het Korps Mariniers, die op Kreta groepsleider is, zijn de jongens van de landmacht lieverdjes vergeleken met zijn mannen van het Korps Mariniers. ,,Die slaan vaker een heel hotel kort en klein. Dan stellen die paar incidenten die je met deze mannen hebt niet veel voor.’’

Defensiewoordvoerder Robin Middel zegt dat er geen melding in Den Haag is binnengekomen van vernielingen in het hotel. ,,Ik neem aan dat de schuldigen daar op Kreta op zijn aangesproken. Niet alle incidenten zullen hier in Nederland bekend zijn. Maar laat ik voorop stellen dat zal worden opgetreden tegen elke militair die zich aantoonbaar misdraagt.’’

Gedragscode Defensie

Excessief alcoholgebruik en vechten taboe

Excessief alcoholgebruik en vechten tijdens diensttijd zijn volgens de gedragscode die Defensie vorige week officieel vaststelde absoluut taboe.

Het derde artikel van deze code schrijft voor dat een militair zich bewust is van zijn verantwoordelijkheid en het aanzien van de werkgever niet schaadt. ,,Wij realiseren ons dat we voor de buitenwereld 24 uur per dag zeven dagen per week defensiemedewerker zijn.’’

Ook voorschrift nummer vijf (‘ik zorg voor een veilige werkomgeving’) laat weinig ruimte over voor twijfel. Defensie stelt hierin dat al- cohol nooit invloed op het functioneren van personeel mag hebben. In een interview met deze krant vertelde luitenant-generaal Rob Bertholee, de op één na hoogste militair van ons land die belast is met de invoering van de code: ,,Het zal me een zorg zijn als iemand op zondagmorgen een spijker in zijn hoofd heeft. Het mag alleen niet zo zijn dat hij daar nog last van heeft wanneer hij maandag aan een tank sleutelt.’’

Wanneer een militair zich schuldig maakt aan een strafbaar feit zo- als mishandeling eindigt hij bij de militaire strafkamer in Arnhem. Overtredingen van dienstvoorschriften worden tuchtrechtelijk afgedaan. De straffen lopen uiteen van een waarschuwing of schorsing tot oneervol ontslag.

Debriefing

Gesprekken om ergste stress kwijt te raken

De Nederlandse militairen die in Uruzgan zijn afgelost, vliegen voor ze naar huis gaan naar het Griekse eiland Kreta.

Daar verblijven ze, steeds in groepen van zo’n honderd man, twee dagen in het vijfsterren hotel Perle Spa in het noorden.

Overdag zijn er praatsessies over de ervaringen in Afghanistan. Daarbij zijn een maatschappelijk hulpverlener en een veteraan aanwezig.

Deze ‘adaptatiegesprekken’ (de- briefings) zijn bedoeld om militairen hun ergste stress en emoties onder elkaar kwijt te raken.

Defensie betaalt het luxe hotel waar de Uruzgan-gangers ’s avonds mogen eten, drinken en slapen. Vandaag komt opnieuw een groep militairen vanuit Afghanistan naar het eiland.

Korte tijd na terugkomst in Nederland wordt een militair medisch onderzocht en heeft hij een gesprek met een geestelijk verzorger. Wanneer blijkt dat er klachten zijn en blijven, is het de bedoeling dat de medische dienst van Defensie hem of haar blijft begeleiden.

Gemiddeld heeft zeker één op de vijf militairen na een missie last van psychische problemen. Vijf procent van de uitgezonden Defensiemedewerkers loopt het zogeheten Post Traumatische Stress-Syndroom op.


http://www.ad.nl/buitenland/article1265666.ece

Olive Yao
11-04-07, 00:05
Een paar glazen bier is niks vergeleken bij de beloning van de taliban, die na het terroriseren van de afghaanse bevolking - vooral vrouwen, die ze afranselen als ze geen burka's of vergelijkbare dwangbuizen dragen - vast in de hemel komen. Inderdaad een gepaste beloning.


Geplaatst door Qaiys
Na afslachten van moslims
Ware moslims?

Qaiys
11-04-07, 03:34
Geplaatst door Olive Yao
Een paar glazen bier is niks vergeleken bij de beloning van de taliban, die na het terroriseren van de afghaanse bevolking - vooral vrouwen, die ze afranselen als ze geen burka's of vergelijkbare dwangbuizen dragen - vast in de hemel komen. Inderdaad een gepaste beloning.


Ware moslims?

Goedkope propagandapraatjes waarmee onder andere steun is verkregen om daar in de zandbak oorlogje te mogen spelen en de nederlandse soldaatjes gevechtservaring op te laten doen met hun hightechwapens tegen de oude roestige kalasnikovs van het afgaanse verzet.

Dat soort praatjes over vrouwenrechten werkt bij grote massa die niet zelfstandig en kritisch kan nadenken maar niet bij mensen die meer van de zaken afweten.

Want 1 ding staat vast, het gaat de westerlingen helemaal niet om de vrouwen daar islam-o-fobe feministes zoals Olive worden er gewoon voor gekneed om achter de besluiten van de westerse regeringen te staan.

Coolassprov MC
11-04-07, 06:22
Geplaatst door Olive Yao
Een paar glazen bier is niks vergeleken bij de beloning van de taliban, die na het terroriseren van de afghaanse bevolking - vooral vrouwen, die ze afranselen als ze geen burka's of vergelijkbare dwangbuizen dragen - vast in de hemel komen. Inderdaad een gepaste beloning.

De ''operatie'' in Afghanistan was en is een feministische missie?

Coolassprov MC
11-04-07, 06:26
Geplaatst door Qaiys
woensdag 11 april 2007

Soldaten ‘ontstressen’ met veel drank

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00109/kreta1_109858h.jpg
Een Nederlandse militair leeft zich uit in dicotheek Klik in Chania, Kreta.


Lijkt een beetje op ''de beloning'' die ze kregen voor ''het mogelijk maken'' van de grootste slachtpartij op Europese bodem na WO2.

Qaiys
11-04-07, 10:40
Militair geschorst na geweld tegen collega

Uitgegeven: 11 april 2007 09:19
Laatst gewijzigd: 11 april 2007 11:05

DEN HAAG - Defensie heeft een militair geschorst die tijdens de afkoeldagen voor terugkerende soldaten uit Uruzgan op het Griekse eiland Kreta afgelopen weekend een collega met een bierfles op het hoofd heeft geslagen.

De marechaussee onderzoekt het incident. Dat heeft een woordvoerder van het ministerie woensdag gezegd naar aanleiding van een verhaal in het AD.

De krant meldt ook twee andere incidenten. Zo zijn twee militairen door Grieken in elkaar geslagen, waarbij een van hen op twee plaatsen een breuk in zijn schouder opliep en is een militair opgepakt voor openbare dronkenschap.

Krijgstucht

Soldaten die het daarna door de leiding ingestelde uitgaansverbod hebben genegeerd kunnen ook nog te maken krijgen met de krijgstucht, zei de woordvoerder.

Bijna alle militairen die op missie zijn geweest in Uruzgan moeten voordat ze terug gaan naar huis deelnemen aan een zogenoemd 'adaptatieprogramma' op Kreta. Overdag krijgen zij daar gesprekken waarbij een hulpverlener en een groepsleider aanwezig zijn.

Gratis

's Avonds kunnen zij in het driesterrenhotel waar zij verblijven gratis lichtalcoholische drank krijgen. Veel militairen gaan daarna nog uit.

Het adaptatieprogramma is bedoeld om te voorkomen dat de soldaten na vier maanden zonder alcohol in Afghanistan en met soms heftige ervaringen thuis 'bij moeder de vrouw' helemaal los gaan.

Sinds begin maart hebben grofweg 4500 militairen aan dit programma deelgenomen. Volgens Defensie is het niet elke keer bij het zogenoemde 'uitroteren' van de Uruzgan-gangers "hommeles".

Vragen

CDA-Tweede Kamerlid Raymond Knops heeft woensdag schriftelijke vragen gesteld aan staatssecretaris Cees van der Knaap van Defensie over het incident op Kreta. Knops vindt de gebeurtenissen niet acceptabel en wil maatregelen om herhaling te voorkomen.

(c) ANP


http://www.nu.nl/news/1038605/10/Militair_geschorst_na_geweld_tegen_collega.html

Bofko
11-04-07, 10:48
Nederlandse militairen zijn zuipende, slachtende en bloeddorstige wildebeesten. Weet iedereen toch.
Daar zijn zelfs de meeste geharde Russische en Servische para´s stiekem jaloers op.
Dat dat nog in het nieuws komt zeg.

tr_imparator
11-04-07, 11:14
Zielig.

Zonder zelfbeheersing ben je ver van het beschaafde.

H.P.Pas
11-04-07, 11:48
Alcoholvrij ontstressen. (http://www.orozco.cc/Inicio/arab/afghan/afganos/images/image003.jpg)

tr_imparator
11-04-07, 12:04
Geplaatst door H.P.Pas
Alcoholvrij ontstressen. (http://www.orozco.cc/Inicio/arab/afghan/afganos/images/image003.jpg)

:argwaan:

Gevoelig punt?


Zijn de rollen nu omgekeerd? En moeten moslims nu vragen voor afkeuring enzo..?


Het moet wel naar zijn om te voelen dat zogenaamde beschaafde mensen van het westen net zo zijn als mensen en/of moslims uit bijvoorbeeld Afghanistan.


Men kijkt zijn spiegel aan en hangt zich op aan winterse systemen of takken van het geloof.

Men neemt zich mee en is niet mee te nemen.

Je moet toch een mens zijn die je herkent? :wat?!:

Marsipulami
11-04-07, 16:09
Edit: suspected copyright infringement

naam
11-04-07, 16:16
Geplaatst door Marsipulami
Volgens mij moet het klem zuipen zijn en niet klemzuipen

Ik zuip me klem
Jij zuipt je klem
Hij zuipt zich klem

Wij hebben ons klem gezopen
Zij zullen zich klem zuipen

Belgen zijn nu eenmaal beter in de Nederlandse taal. En in ontstressen.

:)

Ben benieuwd hoeveel moslims er daar door de Nederlandse militairen zijn afgeslacht.

mark61
11-04-07, 16:30
Geplaatst door naam

Ben benieuwd hoeveel moslims er daar door de Nederlandse militairen zijn afgeslacht.

Op Kreta weinig, schat ik.

In Afghanistan misschien toch wel enkele tientallen. Dode Afghanen heten al gauw Talibanstrijders. Wij zullen er iig niet achter komen.

naam
11-04-07, 16:55
Geplaatst door mark61
Op Kreta weinig, schat ik.

In Afghanistan misschien toch wel enkele tientallen. Dode Afghanen heten al gauw Talibanstrijders. Wij zullen er iig niet achter komen.

Wanneer Talibanstrijders de Nederlanders daar gaan afslachten zullen ze in ieder geval weer snel thuis zijn, niet alleen de dode bedoel ik.

Witte78
11-04-07, 17:08
Wat ik niet snap is dat ze helemaal naar afganistan gaan om moslims af te slachten. In nederland hebben we toch ook moslims? Waarom slachten ze die niet gewoon af? Daarna gewoon hele leger naar centerparks. Scheelt bakke geld lijkt me.

Max Stirner
11-04-07, 17:33
Geplaatst door tr_imparator



Men kijkt zijn spiegel aan en hangt zich op aan winterse systemen of takken van het geloof.

Men neemt zich mee en is niet mee te nemen.

Je moet toch een mens zijn die je herkent? :wat?!:



:confused:



Eerst moslims afslachten en dan pas klemzuipen ! :student:

from the south
11-04-07, 18:04
Ik heb me laatst klem gezopen zonder moslim te hebben afgeslacht.
Ben ik nu zondig??!

1973Tanger
11-04-07, 18:16
Geplaatst door Witte78
Wat ik niet snap is dat ze helemaal naar afganistan gaan om moslims af te slachten. In nederland hebben we toch ook moslims? Waarom slachten ze die niet gewoon af? Daarna gewoon hele leger naar centerparks. Scheelt bakke geld lijkt me.

Is dit humor of ernst. Ondanks het een of het ander moet ik toch om lachen. Ha..Ha..Ha, da's lachen joh.

Witte78
11-04-07, 18:22
Geplaatst door 1973Tanger
Is dit humor of ernst. Ondanks het een of het ander moet ik toch om lachen. Ha..Ha..Ha, da's lachen joh.

Ik dacht, laat ik eens in dezelfde lijn reageren als de topic titel. Is die dan om te lachen?

1973Tanger
11-04-07, 18:39
Geplaatst door Witte78
Ik dacht, laat ik eens in dezelfde lijn reageren als de topic titel. Is die dan om te lachen?

Ah, ik ben zeer verheugd om te horen dat jouw reactie louter betrekking heeft op de topic titel, en niet een innerlijke opvatting van jou over moslims hier in Nederland betreft. Niet omdat ik jou zo'n opvatting wil verbieden joh, maar het zou wel akelig zijn te moeten vernemen dat onze samenleving ook door personen met een dergelijke overtuiging bevolkt wordt. Maar zo laaghartig schat ik jou gelukkig niet in. :)

Witte78
11-04-07, 18:56
Geplaatst door 1973Tanger
Ah, ik ben zeer verheugd om te horen dat jouw reactie louter betrekking heeft op de topic titel, en niet een innerlijke opvatting van jou over moslims hier in Nederland betreft. Niet omdat ik jou zo'n opvatting wil verbieden joh, maar het zou wel akelig zijn te moeten vernemen dat onze samenleving ook door personen met een dergelijke overtuiging bevolkt wordt. Maar zo laaghartig schat ik jou gelukkig niet in. :)

Niet iedereen is zo helder denkend als jij. Neem nou de topicstarter. Die is er heilig van overtuigd dat het doel van het westen het uitroeien van moslims is.

Mensen met dergelijke wens zullen ongetwijfelt in onze samenleving rondlopen. Maar gekken heb je overal.

mark61
11-04-07, 19:10
Geplaatst door naam
Wanneer Talibanstrijders de Nederlanders daar gaan afslachten zullen ze in ieder geval weer snel thuis zijn, niet alleen de dode bedoel ik.

Yep. Nederlanders krijgen voor die tijd al verkeersongelukken geloof ik.

Julien
11-04-07, 20:19
Wat een ontzettende kromme titel :moe:
het zijn toevallig ook moslims (de Afghaanse regering onder leiden van Karzai) die om de Navo-militairen heeft gevraagd.
Of vindt Qaiys dat alleen de Taliban-strijders ware moslims zijn? :gechoquee

eTrex
11-04-07, 20:50
Geplaatst door Julien
Wat een ontzettende kromme titel :moe:
Of vindt Qaiys dat alleen de Taliban-strijders ware moslims zijn? :gechoquee

Qaiys is een verknipt mannetje en heeft weinig of geen contacten met de buitenwereld. Hij haat alles wat met het Westen te maken heeft. Wordt uit gekotst in ons land maar ook in zijn land van herkomst. Tja, dan wordt het leven zwaar.

Maar Qaiys, als je niet naar de dokter wilt, probeer eens te rukken.... Dat ontspant ook, al is het maar tijdelijk .

super ick
11-04-07, 20:52
Geplaatst door Qaiys
Goedkope propagandapraatjes waarmee onder andere steun is verkregen om daar in de zandbak oorlogje te mogen spelen en de nederlandse soldaatjes gevechtservaring op te laten doen met hun hightechwapens tegen de oude roestige kalasnikovs van het afgaanse verzet.
Afgaanse verzet? Onderdrukkers een hersenspoelers van de eigen bevolking, een ordinaire stammenstrijd. Verzet is niet nodig als de Afganen de handen ineen slaan.
Dat soort praatjes over vrouwenrechten werkt bij grote massa die niet zelfstandig en kritisch kan nadenken maar niet bij mensen die meer van de zaken afweten.
Ligt eraan aan welke kant je staat. Niet gedacht een sympatisant van de Taliban aan te treffen.
Want 1 ding staat vast, het gaat de westerlingen helemaal niet om de vrouwen daar islam-o-fobe feministes zoals Olive worden er gewoon voor gekneed om achter de besluiten van de westerse regeringen te staan.
Islamofoben? Het is daar alleen investeren. Zonder gevolgen kan het westen daar de bevolking ook laten kreperen. Maar jij ziet helemaal niets. Het westen staat voor jou synoniem voor kwaad. Daar zou ik nog respect voor op kunnen brengen als je er niet van mee zou eten. Parasitisme ten top. Kankeraar vanuit de luie stoel.

Qaiys
11-04-07, 22:21
Geplaatst door Marsipulami
Volgens mij moet het klem zuipen zijn en niet klemzuipen

Ik zuip me klem
Jij zuipt je klem
Hij zuipt zich klem

Wij hebben ons klem gezopen
Zij zullen zich klem zuipen

Klinkt heel logisch maar in Nederland worden beiden gebruikt. Berichten in de trouw, de groene amsterdammer en andere kranten gebruiken bijvoorbeeld klemzuipen aan elkaar vast

Qaiys
11-04-07, 22:22
Geplaatst door Witte78
Wat ik niet snap is dat ze helemaal naar afganistan gaan om moslims af te slachten. In nederland hebben we toch ook moslims? Waarom slachten ze die niet gewoon af? Daarna gewoon hele leger naar centerparks. Scheelt bakke geld lijkt me.

Daar hebben ze geen ballen voor.

Qaiys
11-04-07, 22:23
Geplaatst door from the south
Ik heb me laatst klem gezopen zonder moslim te hebben afgeslacht.
Ben ik nu zondig??!

Nee, bang.

Qaiys
11-04-07, 22:25
Geplaatst door Witte78
Niet iedereen is zo helder denkend als jij. Neem nou de topicstarter. Die is er heilig van overtuigd dat het doel van het westen het uitroeien van moslims is.

Mensen met dergelijke wens zullen ongetwijfelt in onze samenleving rondlopen. Maar gekken heb je overal.

De gedachten van de topicstarter ken je niet.

Qaiys
11-04-07, 22:27
Geplaatst door eTrex
Qaiys is een verknipt mannetje en heeft weinig of geen contacten met de buitenwereld. Hij haat alles wat met het Westen te maken heeft. Wordt uit gekotst in ons land maar ook in zijn land van herkomst. Tja, dan wordt het leven zwaar.

Maar Qaiys, als je niet naar de dokter wilt, probeer eens te rukken.... Dat ontspant ook, al is het maar tijdelijk .

Inhoudelijk reageren is kennelijk moeilijk voor je, dan maar op de persoon spelen.

Qaiys
11-04-07, 22:29
Geplaatst door super ick
Islamofoben? Het is daar alleen investeren. Zonder gevolgen kan het westen daar de bevolking ook laten kreperen. Maar jij ziet helemaal niets. Het westen staat voor jou synoniem voor kwaad. Daar zou ik nog respect voor op kunnen brengen als je er niet van mee zou eten. Parasitisme ten top. Kankeraar vanuit de luie stoel.

Ik weet zeker dat de Nederlandse militairen daar niet zijn voor het zwelzijn van de afghanen. Het is kontje likken van de Amerikanen en de Navo nieuw leven inblazen en de Hoopje Stront Keffer van een baantje voorzien.

Qaiys
11-04-07, 22:31
,,Go, terrorists, go! Fuck NATO!’’ riepen de Grieken terwijl ze de Nederlanders liggend in een steeg sloegen met flessen en een stoel. De sergeant-majoor brak bij de aanval zijn schouder op twee plaatsen. De rug van zijn maat was bont en blauw. ,,Dacht je heelhuids uit Uruzgan te komen, krijg je dit,’’ was hun verbouwereerde reactie.

De legerleiding ter plaatse vaardigde na de incidenten in het paasweekeinde een uitgaansverbod uit, op straffe van een boete. Een deel van de groep ging toch de kroegen in. ,,Ik betaal die boete van vierhonderd euro wel,’’ zei een soldaat. ,,Ik heb net 15.000 euro verdiend met de missie in Uruzgan en laat me dit uitje niet ontnemen.’’

Witte78
11-04-07, 22:58
Geplaatst door Qaiys
De gedachten van de topicstarter ken je niet.

Dat komt vooral omdat jij altijd vragen om opheldering ontwijkt en om de brei heendraait.

Ik zou zeggen, vertel eens, hoe denk jij er werkelijk over? Waarom kom je altijd met dit soort vreemde topictitels? Wat zijn je ware motieven?

Qaiys
11-04-07, 23:09
Geplaatst door Witte78
Dat komt vooral omdat jij altijd vragen om opheldering ontwijkt en om de brei heendraait.

Ik zou zeggen, vertel eens, hoe denk jij er werkelijk over? Waarom kom je altijd met dit soort vreemde topictitels? Wat zijn je ware motieven?

Ik ben hier denk ik de persoon die het meest direct communiceert. Geef maar een voorbeeld waar ik zogenaamd om de hete brij heen draai.

Mijn gedachtes heb ik al vele malen verteld.

1) Westerlingen willen niet dat op één of andere manier een van het westen onafhankelijke islamitische land met regering komt.

2) Nederland likt de ass van de USA.

3) De Navo is eigenlijk een achterhaalde organisatie wat leven ingeblazen moet worden, Afghanistan wordt daar voor gebruikt.

4) Nederland kan haar soldaten gevechtservaring laten opdoen en het matrieel uittesten en mee oefenen.

5) Het leger kan zo na de koude oorlog zijn budget in stand houden, immers na de koude oorlog is er geen echte gevaar meer.

6) De nieuwe Afghaanse regering die door het westen is geplant moet de westerse belangen behartigen, dat is onder andere de oliepijpleiding die uit de voormalige sovjet republieken door Afghanistan zal lopen beschermen.

De belangen van het afghaanse volk doen niet terzake.

De topictitel heeft geen achterliggende motief, maar is mijn zienswijze. Het zijn toch moslims die afgeslacht worden en de Nederlanders mogen zich daarna toch klemzuipen?

Julien
11-04-07, 23:29
Qaiys met een aantal dingen heb je wel gelijk, maar je brengt het zo provocerend. Waarom doe je dat? Daarmee zul je echt geen mensen overtuigen van je gelijk.
Bovendien zie je alles veel te zwart-wit. Er zijn genoeg (Nederlandse) Navo-militairen die het doen om de Afghaanse bevolking te helpen. Ook is de Navo niet puur een clubje dat achter de VS aanholt. Wat dacht je van landen als Turkije en Spanje die ook lid zijn..?

Je topictitels zijn ook gewoon ergerlijk. En omdat jij juist degene bent die de berichtgeving in de media continue onder vuur neemt, kom je bij de meerderheid van de prikkers daarom gewoon hypocriet over.

Olive Yao
11-04-07, 23:42
Als de taliban en de krijgsheren ophouden met schieten, houdt de ISAF ook op met schieten.
Als de ISAF ophoudt met schieten, houden de taliban en de krijgsheren niet op met schieten.

Qaiys
11-04-07, 23:46
Geplaatst door Olive Yao
Als de taliban en de krijgsheren ophouden met schieten, houdt de ISAF ook op met schieten.
Als de ISAF ophoudt met schieten, houden de taliban en de krijgsheren niet op met schieten.

De Isaf hoort daar niet, het Afghaanse verzet zal daar net zo lang blijven schieten tot dat de ISAf daar weg is. Dat heet verzet bieden tegen de bezetters.

Dat deden sommige Nederlanders gelukkig ook toen Hitler Nederland binennviel en die mensen zijn later geeerd als verzetshelden.

Olive Yao
11-04-07, 23:50
Google Earth toont verwoesting in Darfur

WASHINGTON - Het Holocaust Museum in Washington en het satellietbeeldenprogramma Google Earth zijn een project begonnen om de burgeroorlog in Darfur meer onder de aandacht van de wereld te brengen.

Gebruikers kunnen de verwoestingen in de Sudanese crisisregio met eigen ogen bekijken, meldde het museum woensdag op zijn website.

Bij het inzoomen op het gebied in het westen van Sudan is de tekst 'Crisis in Darfur' te zien. Kleine vlammen moeten de circa 1600 verwoeste dorpen in Darfur voorstellen. Ook zijn onder meer foto's en ooggetuigenverslagen die door het museum zijn verzameld op Google Earth te bekijken.

In Darfur zijn sinds 2003 naar schatting 200.000 mensen om het leven gekomen. In het gebied zijn circa 2,5 miljoen zwarte inwoners van huis en haard verdreven door de zogenoemde Arabische Janjaweed-milities die gesteund zouden worden door de regering in Khartum.


Het westen zou de mensen in Afghanistan ook aan hun lot over kunnen laten.

Qaiys
11-04-07, 23:52
Geplaatst door Olive Yao
Het westen zou de mensen in Afghanistan ook aan z'n lot over kunnen laten.


Kandahar wil taliban best terug

Vertrouwen in buitenlandse troepen is verdwenen / inwoners zijn geweld beu

Minka Nijhuis, Kandahar

Geweld kleurt het nieuws uit Zuid-Afghanistan. Correspondent Minka Nijhuis wandelde ’achter de linies’ door Kandahar. De stad verlangt terug naar de betrekkelijke veiligheid onder de taliban.
Op het eerste gezicht oogt het leven in de zuidelijke stad Kandahar normaal. Er toert een onafgebroken stroom auto’s door de stoffige hete straten die omlijnd zijn met lage leemkleurige gebouwen. Ezels sjorren karren met handelswaar. Vrijwel alle winkels zijn open.

Maar zodra het donker wordt, valt het leven nagenoeg stil. Sporadisch klinkt het plop plop van geweren en het geronk van helikopters. Op de uitvalswegen is de oorlog nog tastbaarder.

Er denderen konvooien met Canadese militairen, die het merendeel van de Isaf-troepen in het gebied vormen, voorbij. Leger- en politiebases zijn gebarricadeerd met zandzakken en explosiewerende muren. Kandahar en omgeving werden de afgelopen maanden zeer regelmatig geteisterd door zelfmoordaanslagen.

De drie artsen die in het Mirwais ziekenhuis aan de thee zitten, zijn boos dat de gevechten de laatste tijd alleen maar toenemen in het zuiden. „Wat kost een bom? Vijfduizend dollar? Van dat geld kunnen Afghanen een flinke tijd leven. Zeg maar tegen je regering dat ze hun wapens kunnen houden,” zegt de arts Mahmad Qasim.

Vrijwel dagelijks zien de artsen slachtoffers van het geweld. Gisteren behandelden ze een man die was neergeschoten door de taliban. De dag ervoor werden er twee burgers binnengebracht die waren geraakt door Canadese troepen. De artsen zijn niet de enigen in de stad met zo’n 600.000 inwoners die vooral de Afghaanse autoriteiten en de buitenlandse troepen de schuld geven van de slechte veiligheid. Door grootschalige corruptie, wanbeleid en het uitblijven van de beloofde vrede en wederopbouw is het vertrouwen in de autoriteiten en de buitenlandse troepen die met hen samenwerken, behoorlijk gedaald.

Ook de grote offensieven met bombardementen die de afgelopen maanden waarschijnlijk honderden burgerslachtoffers eisten, hebben kwaad bloed gezet in de omgeving. Bij het woord taliban denken veel inwoners van Kandahar net als in het begin van de jaren negentig aan veiligheid en niet aan terrorisme en religieus extremisme. „Laat de Taliban maar terugkomen, dan hebben we tenminste geen problemen met de veiligheid”, zegt Qasim.

Anders dan in andere delen van het land hebben de taliban onder de Pashtun in het zuiden en met name onder de Ghilzai stam van het begin af aan veel aanhang gehad.

Het was dan ook vanuit Kandahar dat de taliban in het begin van de jaren negentig de opmars begon en een paar jaar later nagenoeg het hele land in handen had. De begraafplaats met taliban- en Al-Kaida-strijders in Kandahar is geen verguisde plek, maar een bedevaartsoord. Mensen komen er nog steeds om een goede gezondheid en voorspoed af te smeken.

„De weg is opgeknapt, maar die is ook voor de militairen zelf”, zegt de taxichauffeur Abibullah, als hem gevraagd wordt wat er de afgelopen jaren verbeterd is. Zijn grootste kopzorg is er niet minder om geworden. Dat zijn de talloze controleposten die geld van passanten eisen. Soms zijn het agenten in uniform, maar vaak ook gewapende mannen in shalwar qameez (een traditionele tuniek met wijde broek), die zich voordoen als politie. Hij heeft het nog niet gezegd of de auto wordt aangehouden door een onofficiële controlepost. Het verzoek om vijftig Afghani, ongeveer een dollar, wordt ingetrokken als blijkt dat er een buitenlander in de auto zit. „Drugsgebruikers zijn het”, moppert Abibullah wanneer de aftandse auto rochelend verder rijdt.

In de Kandahar Coffee Shop zit een groepje jonge Afghanen aan de computer. Zij willen beslist geen terugkeer van de Taliban. In de afgelopen decennia van oorlog vluchtten ze net als miljoenen andere Afghanen naar Pakistan. Een deel van hun familie woont er nog steeds. Ze leerden er Engels en kwamen in aanraking met buitenlandse hulporganisaties. Ook nu hebben ze als tolk of medewerker emplooi gevonden bij NGO’s. Maar dat houden ze voor zich. Ook in Kandahar circuleren zogeheten ’nachtbrieven’ die iedereen die voor buitenlanders werkt met de dood bedreigen. Het internetcafé, dat met zijn flatscreen-tv met moderne films, bibliotheekje en snookerruimte het enige echt moderne café in Kandahar is, is ook al bedreigd. Toch blijven de 24-jarige Qais en zijn vrienden komen. „Natuurlijk is de angst er altijd,” zegt Qais, die niet zijn volledige naam wil geven.

„Maar dit is de enige plek waar jongeren als wij elkaar kunnen treffen. We voelen ons er thuis en we kunnen over de situatie in ons land discussiëren. De veranderingen zullen immers van onze generatie moeten komen.”

Olive Yao
11-04-07, 23:57
Uruzgan

‘Eerst braken de Talibaan zijn benen’

In de Afghaanse provincie Uruzgan woedt een hevige strijd tussen NAVO-militairen en de Talibaan. Dorpsoudsten spraken in Kabul hun bezorgdheid uit tegenover president Karzai.

Kabul, 24 juli. Het was een nachtmerrie bij klaarlichte dag. Plotseling stopte er een Toyota pick-uptruck voor het huis van Khosal Ghani. Mannen met tulbanden, gewapend met kalasjnikovs sprongen uit de wagen. Ze kwamen voor de 22-jarige Abdul, zoon van Ghani, de dorpsoudste van een gehucht op drie kilometer afstand van de hoofdstad van Uruzgan, Tarin Kowt. „Het waren Talibaan. Abdul was volgens hen een politie-informant”, zegt Ghani.

Ghani is een vijftiger, maar met zijn lange grijze baard, verweerde gezicht en bijna tandeloze mond ziet hij eruit als iemand die de zeventig voorbij is. Als hij spreekt, trekt zijn gezicht samen, net of het praten hem pijn doet.

De mannen met de tulbanden bonden hem vast aan een boom en haalden zijn zoon uit zijn huis, vertelt Ghani. „Eerst braken ze zijn benen, vervolgens zijn armen. Toen kreeg Abdul een touw om zijn nek en bonden ze hem aan de Toyota vast.” Op de onverharde weg reden ze daarna net zo lang met de auto heen en weer tot er „niets meer over was van Abdul”.

Dat was twee maanden geleden.

Ghani vertelt zijn verhaal in kamer 311 van het uitgewoonde Jamil Hotel, in het centrum van Kabul. Naast hem op het versleten rode tapijt zitten nog acht dorpsoudsten, afkomstig uit Uruzgan. De een na de ander komt met gruwelijke verhalen op de proppen over hoe hun dorpen worden geterroriseerd door de Talibaan. Alle dorpen liggen op slechts een paar kilometer afstand van Tarin Kowt.

De negen mannen maken deel uit van de groep van zo’n honderd dorpsoudsten uit Uruzgan, die de afgelopen twee weken in Kabul waren op uitnodiging van president Karzai.

Wat moet er gedaan worden, wilde de president vorige week tijdens een ontmoeting weten, om de situatie te verbeteren in het onrustige Uruzgan, de provincie waar de Nederlandse militairen van de NAVO-stabilisatiemacht ISAF op 1 augustus hun missie beginnen. Behalve met Karzai spraken ze ook met vertegenwoordigers van de Nationale Veiligheidsraad en de Nederlandse ambassade.

In een paar maanden tijd is de veiligheidssituatie in Uruzgan hard achteruit gegaan, zegt Ahmad Sha, de woordvoerder van de mannen in de hotelkamer. „Vroeger waren onze dorpen veilig. Ze liggen allemaal dicht bij de hoofdstad, maar nu durven wij er niet meer te wonen. De Talibaan gaan ongestoord hun gang. Niemand die ons beschermt”, zegt Sha.

Op een gekopieerd A4tje staat een met de hand geschreven lijst van verzoeken die Sha en de andere dorpsoudsten aan Karzai en de Nederlandse ambassade hebben gegeven.

Een van hun belangrijkste adviezen: gouverneur Abdul Hakim Munib, aangesteld nadat zijn voorganger op aandringen van Nederland plaatsmaakte, moet vertrekken. Sha zegt: „Hij doet niets, we zien hem nooit en sinds zijn aanstelling zijn de Talibaan alleen maar sterker geworden.”

Munib, een voormalig aanhanger van de Talibaan, is sinds maart dit jaar gouverneur van Uruzgan. Hij volgde Jan Mohammad Khan op, die zich als voormalig krijgsheer schuldig zou hebben gemaakt aan corruptie en machtsmisbruik. Hij zou mede verantwoordelijk zijn geweest voor de onveilige situatie in de provincie, waar tribale conflicten en botsingen met de Talibaan schering en inslag waren.

Ahmad Sha haalt zijn schouders op als de reputatie van Khan ter sprake komt. „Hij pakte tenminste wel de Talibaan aan, ging altijd voorop in de strijd.” Munib was tijdens het Talibaan-regime in de jaren negentig onder meer onderminister van Communicatie en Tribale Zaken. In 2001 keerde hij de religieuze beweging de rug toe.

Wie Munib moet opvolgen? Een eenvoudige vraag voor de dorpsoudsten in hotelkamer 311. „Wij hebben de president gesmeekt om Jan Mohammad Khan weer aan te stellen als gouverneur. Hij kent de regio, kent de stammen en zorgt voor veiligheid. Munib komt niet uit Uruzgan en heeft geen idee hoe de zaken in onze provincie worden geregeld”, zegt Sha.

Het is een opmerkelijk verzoek. Want hoewel Jan Mohammad Khan een zekere populariteit genoot, werd hij niet door iedereen in Uruzgan op handen gedragen. Khan stond bekend als een man die het vooral goed voor had met zijn eigen stam, de Popolzai, een van de vier grote stammen in Uruzgan. De andere stammen, Achekzai, de Kakal en Noorzai, hadden geen invloedrijke beschermheer en moesten bij tribale conflicten met de Popolzai regelmatig het onderspit delven.

In overheidskringen in Kabul bestaat dan ook twijfel of alle dorpsoudsten echt willen dat Khan terugkeert. Mogelijk is het verzoek afgedwongen door de invloedrijke Popolzai, waartoe overigens ook president Karzai behoort. Volgens parlementariër Sona Niloofar, afgevaardigde namens Uruzgan voor de Wolesi Jirga (parlement), moeten de mensen vooral geduld hebben met Munib, die net een paar maanden aan de macht is. „Khan was populair, maar dat betekent niet dat iedereen hem terug wil. Het hele zuiden van Afghanistan is onrustiger geworden dit jaar”, zegt Niloofar.

In Uruzgan heeft het oplaaiende geweld inmiddels tot een heuse vluchtelingenstroom geleid. Niloofar zegt dat er 2.000 families op drift zijn als gevolg van Talibaan-dreigingen en aanhoudende gevechten tussen de extremisten en coalitietroepen. Officieel worden deze cijfers niet bevestigd. Wel staat vast dat de UNHCR, de vluchtelingenorganisatie van de Verenigde Naties, in Uruzgan meer dan 250 tenten heeft uitgedeeld aan mensen die gevlucht waren voor het geweld in regio’s buiten de hoofdstad Tarin Kowt.

Aan de telefoon vanuit Kandahar, bevestigt Abdul Khaliq Mujahid, eveneens parlementariër uit Uruzgan, dat in de provincie de afgelopen maanden steeds meer geweld wordt gepleegd. Abdul Khaliq is een Achakzai-stamleider uit het Chora-district die zowel tegen het communistische regime als de Talibaan gevochten heeft. Toen zijn familieleden (neef, vader, vrouwen, dochter en dochter van zijn zus) twee weken geleden op weg waren met de auto naar Tarin Kowt, kwamen zij per ongeluk onder vuur te liggen van de coalitietroepen die bezig waren met een operatie tegen de Talibaan. De auto werd geraakt en zijn neef die aan het stuur zat, was op slag dood. De anderen waren gewond en hebben uiteindelijk zes uur naast de auto gelegen voordat de coalitietroepen hulp kwamen bieden.

„Dit soort dingen kan gebeuren in een provincie als Uruzgan”, zegt Khaliq. „Maar het is een schande dat het zo lang duurde voordat ze geholpen werden.” Zijn familie ligt nu in een ziekenhuis in Kandahar. Mujahid: ,,Er zijn de afgelopen weken meer onschuldige mensen, die probeerden weg te vluchten voor het geweld, omgekomen in Uruzgan. Het zijn gevaarlijke tijden.”
Toenemend geweld in Zuid-Afghanistan

Kandahar, 24 juli. - Vierhonderd Talibaan-strijders hebben vanmorgen in 35 vrachtwagens de Afghaanse politie en het hoofdkwartier van de zuidwestelijke provincie Farah aangevallen. Bij de gevechten in de stad Bakwa, waarbij tientallen raketten werden afgevuurd, werden drie Afghaanse agenten gedood en zeven verwond. Tot nu toe was de provincie Farah niet betrokken bij de opleving van geweld in het zuidwesten van Afghanistan.

Een autobom nabij Kandahar verwondde vandaag twee militairen van de door de Verenigde Staten geleide troepenmacht. Bij een ander incident vanochtend in Farah kwamen vier vermeende zelfmoordenaars op twee motorfietsen om het leven in een confrontatie met de Afghaanse politie.

In het westen vermoordden gemaskerde mannen twee Afghanen die voor de hulporganisatie World Vision werkten.

Door de NAVO geleide Britse en Afghaanse troepen hebben gisteren 19 Talibaan gedood inde zuidelijke provincie Helmand. Honderden agenten waren betrokken bij de operatie die vroeg in de ochtend begon, aldus politiechef Ghulam Nabi Malakhail. Zeker 17 vermoedelijke Talibaan-strijders, onder wie 2 Pakistani, zijn gevangen genomen. Bij twee gelijktijdige zelfmoorda anslagen in de stad Kandahar kwamen zaterdag zes Afghaanse burgers en twee Canadese militairen om het leven. De Talibaan hebben de verantwoordelijkheid voor de aanslag opgeëist.

De golf van geweld komt een week voordat de NAVO-stabilisatiemacht ISAF-III het commando in de zuidelijke provincies overneemt op 1 augustus. Zaterdag zei ISAF-opperbevelhebber David Richards in de Britse krant The Guardian dat de situatie in Afghanistan uit de hand loopt – „close to anarchy” – en dat snel handelen gewenst is. (AP, Reuters)

Bron: www.nrc.nl

Witte78
11-04-07, 23:58
Geplaatst door Qaiys
Ik ben hier denk ik de persoon die het meest direct communiceert. Geef maar een voorbeeld waar ik zogenaamd om de hete brij heen draai.

Mijn gedachtes heb ik al vele malen verteld.

1) Westerlingen willen niet dat op één of andere manier een van het westen onafhankelijke islamitische land met regering komt.

2) Nederland likt de ass van de USA.

3) De Navo is eigenlijk een achterhaalde organisatie wat leven ingeblazen moet worden, Afghanistan wordt daar voor gebruikt.

4) Nederland kan haar soldaten gevechtservaring laten opdoen en het matrieel uittesten en mee oefenen.

5) Het leger kan zo na de koude oorlog zijn budget in stand houden, immers na de koude oorlog is er geen echte gevaar meer.

6) De nieuwe Afghaanse regering die door het westen is geplant moet de westerse belangen behartigen, dat is onder andere de oliepijpleiding die uit de voormalige sovjet republieken door Afghanistan zal lopen beschermen.

De belangen van het afghaanse volk doen niet terzake.

De topictitel heeft geen achterliggende motief, maar is mijn zienswijze. Het zijn toch moslims die afgeslacht worden en de Nederlanders mogen zich daarna toch klemzuipen?

Op veel punten ben ik het best met je eens hoor, maar weet je wel wat afslachten betekend? Denk jij werkelijk dat moslims in afganistan worden afgeslacht door nederlanders? Zo ja, laat daar dan eens bewijzen van zien? Zo nee, waarom zeg je dat dan? Om aandacht te krijgen voor het onderwerp? Waarom zon onzin topictitel?

Olive Yao
12-04-07, 00:04
Geplaatst door Witte78
Op veel punten ben ik het best met je eens hoor, maar weet je wel wat afslachten betekend? Denk jij werkelijk dat moslims in afganistan worden afgeslacht door nederlanders? Zo ja, laat daar dan eens bewijzen van zien? Zo nee, waarom zeg je dat dan? Om aandacht te krijgen voor het onderwerp? Waarom zon onzin topictitel?
Qaiys is nu bezig snel een geschikte post te zoeken op internet.

Qaiys
12-04-07, 00:16
Geplaatst door Olive Yao
Uruzgan

‘Eerst braken de Talibaan zijn benen’

In de Afghaanse provincie Uruzgan woedt een hevige strijd tussen NAVO-militairen en de Talibaan. Dorpsoudsten spraken in Kabul hun bezorgdheid uit tegenover president Karzai.

Kabul, 24 juli. Het was een nachtmerrie bij klaarlichte dag. Plotseling stopte er een Toyota pick-uptruck voor het huis van Khosal Ghani. Mannen met tulbanden, gewapend met kalasjnikovs sprongen uit de wagen. Ze kwamen voor de 22-jarige Abdul, zoon van Ghani, de dorpsoudste van een gehucht op drie kilometer afstand van de hoofdstad van Uruzgan, Tarin Kowt. „Het waren Talibaan. Abdul was volgens hen een politie-informant”, zegt Ghani.

Ghani is een vijftiger, maar met zijn lange grijze baard, verweerde gezicht en bijna tandeloze mond ziet hij eruit als iemand die de zeventig voorbij is. Als hij spreekt, trekt zijn gezicht samen, net of het praten hem pijn doet.

De mannen met de tulbanden bonden hem vast aan een boom en haalden zijn zoon uit zijn huis, vertelt Ghani. „Eerst braken ze zijn benen, vervolgens zijn armen. Toen kreeg Abdul een touw om zijn nek en bonden ze hem aan de Toyota vast.” Op de onverharde weg reden ze daarna net zo lang met de auto heen en weer tot er „niets meer over was van Abdul”.

Dat was twee maanden geleden.

Ghani vertelt zijn verhaal in kamer 311 van het uitgewoonde Jamil Hotel, in het centrum van Kabul. Naast hem op het versleten rode tapijt zitten nog acht dorpsoudsten, afkomstig uit Uruzgan. De een na de ander komt met gruwelijke verhalen op de proppen over hoe hun dorpen worden geterroriseerd door de Talibaan. Alle dorpen liggen op slechts een paar kilometer afstand van Tarin Kowt.

De negen mannen maken deel uit van de groep van zo’n honderd dorpsoudsten uit Uruzgan, die de afgelopen twee weken in Kabul waren op uitnodiging van president Karzai.

Wat moet er gedaan worden, wilde de president vorige week tijdens een ontmoeting weten, om de situatie te verbeteren in het onrustige Uruzgan, de provincie waar de Nederlandse militairen van de NAVO-stabilisatiemacht ISAF op 1 augustus hun missie beginnen. Behalve met Karzai spraken ze ook met vertegenwoordigers van de Nationale Veiligheidsraad en de Nederlandse ambassade.

In een paar maanden tijd is de veiligheidssituatie in Uruzgan hard achteruit gegaan, zegt Ahmad Sha, de woordvoerder van de mannen in de hotelkamer. „Vroeger waren onze dorpen veilig. Ze liggen allemaal dicht bij de hoofdstad, maar nu durven wij er niet meer te wonen. De Talibaan gaan ongestoord hun gang. Niemand die ons beschermt”, zegt Sha.

Op een gekopieerd A4tje staat een met de hand geschreven lijst van verzoeken die Sha en de andere dorpsoudsten aan Karzai en de Nederlandse ambassade hebben gegeven.

Een van hun belangrijkste adviezen: gouverneur Abdul Hakim Munib, aangesteld nadat zijn voorganger op aandringen van Nederland plaatsmaakte, moet vertrekken. Sha zegt: „Hij doet niets, we zien hem nooit en sinds zijn aanstelling zijn de Talibaan alleen maar sterker geworden.”

Munib, een voormalig aanhanger van de Talibaan, is sinds maart dit jaar gouverneur van Uruzgan. Hij volgde Jan Mohammad Khan op, die zich als voormalig krijgsheer schuldig zou hebben gemaakt aan corruptie en machtsmisbruik. Hij zou mede verantwoordelijk zijn geweest voor de onveilige situatie in de provincie, waar tribale conflicten en botsingen met de Talibaan schering en inslag waren.

Ahmad Sha haalt zijn schouders op als de reputatie van Khan ter sprake komt. „Hij pakte tenminste wel de Talibaan aan, ging altijd voorop in de strijd.” Munib was tijdens het Talibaan-regime in de jaren negentig onder meer onderminister van Communicatie en Tribale Zaken. In 2001 keerde hij de religieuze beweging de rug toe.

Wie Munib moet opvolgen? Een eenvoudige vraag voor de dorpsoudsten in hotelkamer 311. „Wij hebben de president gesmeekt om Jan Mohammad Khan weer aan te stellen als gouverneur. Hij kent de regio, kent de stammen en zorgt voor veiligheid. Munib komt niet uit Uruzgan en heeft geen idee hoe de zaken in onze provincie worden geregeld”, zegt Sha.

Het is een opmerkelijk verzoek. Want hoewel Jan Mohammad Khan een zekere populariteit genoot, werd hij niet door iedereen in Uruzgan op handen gedragen. Khan stond bekend als een man die het vooral goed voor had met zijn eigen stam, de Popolzai, een van de vier grote stammen in Uruzgan. De andere stammen, Achekzai, de Kakal en Noorzai, hadden geen invloedrijke beschermheer en moesten bij tribale conflicten met de Popolzai regelmatig het onderspit delven.

In overheidskringen in Kabul bestaat dan ook twijfel of alle dorpsoudsten echt willen dat Khan terugkeert. Mogelijk is het verzoek afgedwongen door de invloedrijke Popolzai, waartoe overigens ook president Karzai behoort. Volgens parlementariër Sona Niloofar, afgevaardigde namens Uruzgan voor de Wolesi Jirga (parlement), moeten de mensen vooral geduld hebben met Munib, die net een paar maanden aan de macht is. „Khan was populair, maar dat betekent niet dat iedereen hem terug wil. Het hele zuiden van Afghanistan is onrustiger geworden dit jaar”, zegt Niloofar.

In Uruzgan heeft het oplaaiende geweld inmiddels tot een heuse vluchtelingenstroom geleid. Niloofar zegt dat er 2.000 families op drift zijn als gevolg van Talibaan-dreigingen en aanhoudende gevechten tussen de extremisten en coalitietroepen. Officieel worden deze cijfers niet bevestigd. Wel staat vast dat de UNHCR, de vluchtelingenorganisatie van de Verenigde Naties, in Uruzgan meer dan 250 tenten heeft uitgedeeld aan mensen die gevlucht waren voor het geweld in regio’s buiten de hoofdstad Tarin Kowt.

Aan de telefoon vanuit Kandahar, bevestigt Abdul Khaliq Mujahid, eveneens parlementariër uit Uruzgan, dat in de provincie de afgelopen maanden steeds meer geweld wordt gepleegd. Abdul Khaliq is een Achakzai-stamleider uit het Chora-district die zowel tegen het communistische regime als de Talibaan gevochten heeft. Toen zijn familieleden (neef, vader, vrouwen, dochter en dochter van zijn zus) twee weken geleden op weg waren met de auto naar Tarin Kowt, kwamen zij per ongeluk onder vuur te liggen van de coalitietroepen die bezig waren met een operatie tegen de Talibaan. De auto werd geraakt en zijn neef die aan het stuur zat, was op slag dood. De anderen waren gewond en hebben uiteindelijk zes uur naast de auto gelegen voordat de coalitietroepen hulp kwamen bieden.

„Dit soort dingen kan gebeuren in een provincie als Uruzgan”, zegt Khaliq. „Maar het is een schande dat het zo lang duurde voordat ze geholpen werden.” Zijn familie ligt nu in een ziekenhuis in Kandahar. Mujahid: ,,Er zijn de afgelopen weken meer onschuldige mensen, die probeerden weg te vluchten voor het geweld, omgekomen in Uruzgan. Het zijn gevaarlijke tijden.”
Toenemend geweld in Zuid-Afghanistan

Kandahar, 24 juli. - Vierhonderd Talibaan-strijders hebben vanmorgen in 35 vrachtwagens de Afghaanse politie en het hoofdkwartier van de zuidwestelijke provincie Farah aangevallen. Bij de gevechten in de stad Bakwa, waarbij tientallen raketten werden afgevuurd, werden drie Afghaanse agenten gedood en zeven verwond. Tot nu toe was de provincie Farah niet betrokken bij de opleving van geweld in het zuidwesten van Afghanistan.

Een autobom nabij Kandahar verwondde vandaag twee militairen van de door de Verenigde Staten geleide troepenmacht. Bij een ander incident vanochtend in Farah kwamen vier vermeende zelfmoordenaars op twee motorfietsen om het leven in een confrontatie met de Afghaanse politie.

In het westen vermoordden gemaskerde mannen twee Afghanen die voor de hulporganisatie World Vision werkten.

Door de NAVO geleide Britse en Afghaanse troepen hebben gisteren 19 Talibaan gedood inde zuidelijke provincie Helmand. Honderden agenten waren betrokken bij de operatie die vroeg in de ochtend begon, aldus politiechef Ghulam Nabi Malakhail. Zeker 17 vermoedelijke Talibaan-strijders, onder wie 2 Pakistani, zijn gevangen genomen. Bij twee gelijktijdige zelfmoorda anslagen in de stad Kandahar kwamen zaterdag zes Afghaanse burgers en twee Canadese militairen om het leven. De Talibaan hebben de verantwoordelijkheid voor de aanslag opgeëist.

De golf van geweld komt een week voordat de NAVO-stabilisatiemacht ISAF-III het commando in de zuidelijke provincies overneemt op 1 augustus. Zaterdag zei ISAF-opperbevelhebber David Richards in de Britse krant The Guardian dat de situatie in Afghanistan uit de hand loopt – „close to anarchy” – en dat snel handelen gewenst is. (AP, Reuters)

Bron: www.nrc.nl

In Nederland hebben ze er een speciale term voor.

Bijltjesdag


[bewerk] In en na de Tweede Wereldoorlog
De term werd opnieuw gebruikt tijdens de bezetting van Nederland in de Tweede Wereldoorlog. Na afloop van de oorlog wilde een deel van de bevolking van Nederland wraak nemen op een ander deel van de bevolking dat als 'fout' bekend stond. Zo werden direct na de bevrijding vrouwen en meisjes van wie men wist (of het vermoeden had) dat zij relaties hadden aangeknoopt met Duitse militairen, het hoofd kaalgeschoren. Ook werden NSB-ers en anderen die van landverraad werden beschuldigd of verklikkers in elkaar geslagen of opgesloten. In totaal ging het om ca. 300.000 mensen. Zij werden eerst opgesloten in toevallig leegstaande gebouwen, en later in kampen.

De meeste historici schatten dat in totaal ongeveer 100.000 Nederlanders actief of passief met de Duitsers hebben samengewerkt. In de volkswoede werd echter men bij de minste of geringste twijfel opgesloten of in elkaar geslagen. In Groningen werden "foute Nederlanders" in het Korenbeurs-gebouw opgesloten. Iedere dag werden ze gelucht op de Vismarkt, waar ze vernederingen en soms ook klappen van de massaal toegestroomde Groningers in ontvangst moesten nemen.

Bijltjesdag is een omschrijving van de situatie van wetteloosheid waarbij zich als goede beschouwende Nederlanders het morele recht claimden de 'foute' Nederlanders mores te leren. Mede om de toestand van willekeur en wetteloosheid tot een minimum te reduceren heeft de Nederlandse regering speciale gerechtshoven ingesteld om de kopstukken van het 'foute' Nederland te berechten. Uiteindelijk zijn 40 mensen ter dood gebracht onder deze bijzondere rechtspleging.


http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijltjesdag

Qaiys
12-04-07, 00:22
Geplaatst door Olive Yao
Qaiys is nu bezig snel een geschikte post te zoeken op internet.


kaalscheren en insmeren met pek van Moffenhoeren

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/nps/anderetijden/sb.20061102.asf?title=Verkering met de vijand

Olive Yao
12-04-07, 00:29
Geplaatst door Qaiys
Bijltjesdag is een omschrijving van de situatie van wetteloosheid waarbij zich als goede beschouwende Nederlanders het morele recht claimden de 'foute' Nederlanders mores te leren. Mede om de toestand van willekeur en wetteloosheid tot een minimum te reduceren heeft de Nederlandse regering speciale gerechtshoven ingesteld om de kopstukken van het 'foute' Nederland te berechten. Uiteindelijk zijn 40 mensen ter dood gebracht onder deze bijzondere rechtspleging.
(...) de situatie van wetteloosheid waarbij zich als goede beschouwende taliban het morele recht claimen de 'foute' afghanen mores te leren. Mede om de toestand van willekeur en wetteloosheid tot een minimum te reduceren heeft de ISAF speciale gevechtseenheden ingesteld om de kopstukken van het 'foute' talibanregime uit te schakelen. Uiteindelijk zijn 40 moslims afgeslacht door deze bijzondere gevechtseenheden, die zich daarna klem zopen.

Qaiys
12-04-07, 00:31
Geplaatst door Witte78
Op veel punten ben ik het best met je eens hoor, maar weet je wel wat afslachten betekend? Denk jij werkelijk dat moslims in afganistan worden afgeslacht door nederlanders? Zo ja, laat daar dan eens bewijzen van zien? Zo nee, waarom zeg je dat dan? Om aandacht te krijgen voor het onderwerp? Waarom zon onzin topictitel?


Nederlanders doden 18 Talibanstrijders

vrijdag 21 juli 2006 15:15

Nederlandse militairen in Afghanistan hebben de afgelopen dagen in de Baluchivallei achttien Talibanstrijders gedood. De actie is vandaag afgerond.

Volgens Defensie was sprake van een dreigende situatie

Dat heeft het ministerie van Defensie bekendgemaakt. Volgens commandant van de strijdkrachten generaal Dick Berlijn was sprake van een ‘acute dreiging’.

De Talibanstrijders observeerden het Nederlandse kamp bij Tarin Kowt vanaf een hoge positie in de bergen. Hierop besloten de Nederlanders, die deel uitmaken van de Deployment Task Force, tot een tiendaagse actie over te gaan.

Ongedeerd
De actie, waaraan F16’s en Apache-gevechtsheliikopters meededen, werd uitgevoerd in de Baluchivallei. Aan Nederlandse zijde bleef iedereen volgens het ministerie ongedeerd.

Vorige maand hadden ook al hevige gevechten plaats tussen Nederlanders en de Talibanstrijders (lees Weer hevige gevechten in Uruzgan).

Kort daarvoor meldde de commandant in Uruzgan, Henk Morsink, dat Nederlandse militairen bij verschillende gevechten tientallen Talibanstrijders hebben gedood (lees Nederlanders doodden tientallen Talibanstrijders).

De vierhonderd leden van de Deployment Task Force bereiden de komst voor van de Nederlandse hoofdmacht. Die bestaat uit ongeveer 1.400 militairen en is vanaf augustus actief in Uruzgan.


http://www.elsevier.nl/dossierartikel/asp/dossier/481/hoofdstuk/1/artikel/107262/index.html


Nederlandse soldaten beledigen Afghanen op weblogs
Nederlandse soldaten in Uruzgan beledigen op hun weblogs de Afghaanse bevolking. Op de blogs zijn Afghanen onder meer uitgemaakt voor konijnenkoppen en wordt geschreven dat ze stinken alsof de stront tot aan de muren staat. Het Nederlandse ministerie van Defensie erkent 'niet zo netjes' taalgebruik, maar benadrukt dat het om uitzonderingen gaat.

Schurft
In het radioprogramma werden gisterenavond enkele fragmenten van de weblogs ter discussie gesteld. Een soldaat die door Afghanen op de thee werd gevraagd in hun boerderij zou hebben gezegd dat deze is opgebouwd uit stront.

Ook zou hij hebben geschreven 'de thee, die gooi je weg want je weet het nooit met die Afghanen; voor je het weet heb je schurft aan je mond, je weet nooit waar ze hun kopjes mee schoonmaken'.

Vijftig soldaten
Kolonel Jan Blacquiere benadrukt in het programma dat een minderheid van de Nederlanders in Uruzgan een weblog bijhoudt. Het zou gaan om vijftig soldaten. "In algemene zin komen we sporadisch opmerkingen tegen die niet zo netjes zijn."
De kolonel erkent dat het taalgebruik wel eens 'te wensen overlaat'.

"Maar de muren worden daarmee opgebouwd en theedrinken is een risico." Hij zegt dat Defensie een open beleid voert ten aanzien van het bijhouden van weblogs. Wel worden soldaten erop geattendeerd dat de logs door iedereen gelezen kunnen worden. (novum)


http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_385000.html?wt.bron=hlnRPArtikels

Witte78
12-04-07, 00:47
Begrijp jij dan echt het verschil niet tussen "afslachten van moslims" en "doden van 18 talibanstrijders"? Begrijp je dan ook echt niet dat wanneer je dit soort topic titels gebruikt, men je niet snel serieus zal nemen? De meeste zullen denken, daar heb je weer zon verbitterd figuur, die niet meer in staat is rationeel te denken.

Wat wil je er nu precies mee bereiken?

Qaiys
12-04-07, 00:58
Geplaatst door Witte78
Begrijp jij dan echt het verschil niet tussen "afslachten van moslims" en "doden van 18 talibanstrijders"? Begrijp je dan ook echt niet dat wanneer je dit soort topic titels gebruikt, men je niet snel serieus zal nemen? De meeste zullen denken, daar heb je weer zon verbitterd figuur, die niet meer in staat is rationeel te denken.

Wat wil je er nu precies mee bereiken?

Bestudeer eens hoe de verschillende kranten het uitmoorden van palestijnen noemen. En bestudeer eens als verzetsstrijders hun tegenstanders doden.

Afslachten of doden of naar de eeuwige jachtvelden helpen, het resultaat is hetzelfde.

Nederlandse soldaten horen hier in Nederland te zijn, hun taak is Nederland verdedigen en niet om in verwegistan anderen te af te slachten.

Ik heb mijn stijl hoe ik mijn topics van titels voorzie en wat anderen er van vinden en van mij denken heb ik maling aan.

Witte78
12-04-07, 01:24
Geplaatst door Qaiys
Bestudeer eens hoe de verschillende kranten het uitmoorden van palestijnen noemen. En bestudeer eens als verzetsstrijders hun tegenstanders doden.


Dit klinkt mij een beetje als "Zij doen het zo, dan doe ik het lekker ook zo, lekker puh". Je moet je niet zo laten beinvloeden door anderen.



Afslachten of doden of naar de eeuwige jachtvelden helpen, het resultaat is hetzelfde.


Het maakt zeker wel uit hoe je het noemt. Het heeft een enorme invloed op de beeldvorming. Jij creert met je topictitel een beeld van nederlanders die willekeurig moslims aan het uitroeien zijn in afganistan.



Nederlandse soldaten horen hier in Nederland te zijn, hun taak is Nederland verdedigen en niet om in verwegistan anderen te af te slachten.


Juist. Gelukkig valt het afslachten wel mee.



Ik heb mijn stijl hoe ik mijn topics van titels voorzie en wat anderen er van vinden en van mij denken heb ik maling aan.

Wanneer je jouw mening goed wil laten overkomen op anderen, dan maakt het veel uit wat anderen van je denken. Je kan er wel maling aan hebben, maar het ontgaat mij dan een beetje waarom je uberhaubt de moeite neemt om hier te posten. Je post hier toch om een doel te bereiken, of niet soms?

Qaiys
12-04-07, 01:28
woensdag 11 april 2007

Kreta-uitje Uruzgan-gangers omstreden

DEN HAAG - Staatssecretaris Van der Knaap ( Defensie) gaat uitzoeken of het Griekse eiland Kreta nog wel de juiste plaats is voor de debriefing van Nederlandse militairen die in Uruzgan op missie zijn geweest.

Het AD meldde gisteren dat de soldaten in hun luxe hotel ’s avonds onbeperkt op kosten van Defensie alcohol mogen drinken. De militairen raken onderling slaags en worden ook nog eens belaagd door Grieken die hun aanwezigheid niet op prijs stellen.

„Wij zijn erg geschrokken van de vijandige houding van sommige jongeren op het eiland tegenover de NAVO en onze militairen,” zegt de woordvoerder van Van der Knaap.
De defensiewoordvoerders van de grote partijen in de Tweede Kamer vinden dat Defensie moet voorkomen dat militairen zich in hun ‘afkoelperiode’ laten vollopen met drank.

VVD’er Boekestijn vindt dat Defensie ervoor moet zorgen ‘dat het gratis drinken niet uit de hand loopt’. De VVD vraagt zich af of het wel verstandig is de Nederlanders onbeperkt te laten drinken. ,,Dat is vragen om moeilijkheden,’’ meent Boekestijn. Hij vindt dat de legerleiding ter plaatse toezicht moet houden. CDA-Kamerlid Knops is niet tegen het drinken van een biertje. ,,Zeker niet als je net vier maanden onder moeilijke omstandigheden in Uruzgan hebt gezeten. Maar het drankgebruik mag niet leiden tot gewelddadige incidenten,” zegt Knops. Hij heeft gisteren Van der Knaap om opheldering gevraagd.

Een deel van de leidinggevende officieren op Kreta laat inmiddels ook weten moeite te hebben met onbeperkt en gratis drankgebruik.


http://www.ad.nl/binnenland/article1270170.ece

Qaiys
12-04-07, 01:35
Geplaatst door Witte78
Dit klinkt mij een beetje als "Zij doen het zo, dan doe ik het lekker ook zo, lekker puh". Je moet je niet zo laten beinvloeden door anderen.


Jij moet je niet zo laten beinvloeden door mijn topictitel en eens een keer inhoudelijk op het berichtje reageren.


Het maakt zeker wel uit hoe je het noemt. Het heeft een enorme invloed op de beeldvorming. Jij creert met je topictitel een beeld van nederlanders die willekeurig moslims aan het uitroeien zijn in afganistan.
Dat is jouw interpretatie.


Juist. Gelukkig valt het afslachten wel mee.
Maar het is wel afslachten.


Wanneer je jouw mening goed wil laten overkomen op anderen, dan maakt het veel uit wat anderen van je denken. Je kan er wel maling aan hebben, maar het ontgaat mij dan een beetje waarom je uberhaubt de moeite neemt om hier te posten. Je post hier toch om een doel te bereiken, of niet soms?

Ik heb jouw lesjes niet nodig, daarnaast vind ik mezelf niet zo belangrijk om daar over te discusseren. Tot nu toe heeft geen ene autochtoon een inhoudelijke reaktie gegeven.

Witte78
12-04-07, 01:42
Geplaatst door Qaiys
Jij moet je niet zo laten beinvloeden door mijn topictitel en eens een keer inhoudelijk op het berichtje reageren.


Dan moet eerst duidelijk zijn waar je het precies over hebt he. En dat is nu eenmaal moeilijker te achterhalen met zulke vergezochte topictitels.



Dat is jouw interpretatie.


Het kan nuttig zijn om op de interpretaties van andere in te spelen.



Maar het is wel afslachten.


Dat is het dus niet. Afslachten betekend het massaal vermoorden/uitmoorden van mensen. En dit gebeurd niet.
Straks ga je het nog genocide noemen.



Ik heb jouw lesjes niet nodig, daarnaast vind ik mezelf niet zo belangrijk om daar over te discusseren. Tot nu toe heeft geen ene autochtoon een inhoudelijke reaktie gegeven.

Begint het al te dagen waarom er zo weinig inhoudelijke reacties zijn?

Qaiys
12-04-07, 03:11
Geplaatst door Witte78
Dan moet eerst duidelijk zijn waar je het precies over hebt he. En dat is nu eenmaal moeilijker te achterhalen met zulke vergezochte topictitels.

Gewoon de geplaatste nieuwsberichten eens lezen.


Het kan nuttig zijn om op de interpretaties van andere in te spelen. Beter lees je het nieuwsberichtje.


Dat is het dus niet. Afslachten betekend het massaal vermoorden/uitmoorden van mensen. En dit gebeurd niet.
Straks ga je het nog genocide noemen. Afghanen worden ook massaal afgeslacht door de westerse moordbrigades.


Begint het al te dagen waarom er zo weinig inhoudelijke reacties zijn?

Diegenen schamen schamen zich voor het gedrag van de Nederlandse soldaatjes en stoppen hun hoofd liever in het zand of spelen afleidingsmanoevres.

justus
12-04-07, 04:23
quote:
Geplaatst door Qaiys
Na afslachten van moslims

nogal tendentieus. nog afgezien van het feit dat onder de nederlandse militairen ook moslims zijn, worden er niet zozeer moslims 'afgeslacht' doch veeleer taliban en al qaeda strijders, welke groeperingen beiden buiten de wet van afghanistan opereren.
dat is geen afslachten maar strijden tegen strijders, die ter plekke ook nog eens burgerbevolking terroriseren.

dat je vraagtekens plaatst bij nederlandse- en/of nato aanwezigheid aldaar, is een hele andere kwestie waar ik ook tegen ben.

Qaiys
12-04-07, 05:56
Geplaatst door justus
quote:
Geplaatst door Qaiys
Na afslachten van moslims

nogal tendentieus. nog afgezien van het feit dat onder de nederlandse militairen ook moslims zijn, worden er niet zozeer moslims 'afgeslacht' doch veeleer taliban en al qaeda strijders, welke groeperingen beiden buiten de wet van afghanistan opereren.
dat is geen afslachten maar strijden tegen strijders, die ter plekke ook nog eens burgerbevolking terroriseren.

dat je vraagtekens plaatst bij nederlandse- en/of nato aanwezigheid aldaar, is een hele andere kwestie waar ik ook tegen ben.

Of jij de titel tenditieus vindt of niet intresseert mij niet. Het gaat om de inhoud van het bericht. En of moslims onder de Nederlandse soldaten zitten of niet maakt niets uit, alsof moslims geen andere moslims kunnen vermoorden door zich te verhuren aan de hoogst biedende.

Het is afslachten doordat het Nederlandse leger een bezttingsmacht is dat zelf de verzetsstijders opjaagt en afknalt en hand en spandiensten verricht voor de USA. Het Nederlandse leger zit daar om het verzet af te schieten, of zoals de amerikanen zeggen, uit te roeien.

Nu kan Nederland met nog zo een grote zak geld meenemen om de burgerbevolking om te kopen en gunstig te stemmen maar de meerderheid blijft tegenstander van de bezetters. Het echte terreur is juist de geinstalleerde regering die met behulp van de westerse wapentuig en geweld de bevolking eronder houdt. Ondanks al die mooie propagandaverhaaltjes die ze ons hier vertellen en tonen kun je gerust van mij aannemen dat de Nederlanders heus niet als bevrijders worden gezien maar als bezetters.

Witte78
12-04-07, 07:28
Geplaatst door Qaiys
Gewoon de geplaatste nieuwsberichten eens lezen.
Beter lees je het nieuwsberichtje.

Afghanen worden ook massaal afgeslacht door de westerse moordbrigades.
Diegenen schamen schamen zich voor het gedrag van de Nederlandse soldaatjes en stoppen hun hoofd liever in het zand of spelen afleidingsmanoevres.

Wat ik probeer duidelijk te maken, is dat als jij echt inhoudelijke reacties wil, dat je dit veel beter zal bereiken wanneer je andere topic titels gebruikt. Met dit soort topictitels creer je zelf een klimaat waar mensen niet snel geneigd zijn echt inhoudlijk hun mening te geven. Het lijkt er echter op dat je met je topictitels bewust de inhoudelijke discussie ontwijkt. Misschien omdat je bang bent er achter te komen dat de meeste blanke atheiste autochtonen helemaal niet zon hoge pet op hebben van het nederlandse leger en haar missies? Misschien omdat dan je vooroordelen in mindere maten gevoed worden? Ik weet het niet, maar je hebt volgens mij wel een dubbele agenda, bewust of onbewust.

Als je echt de mening van andere wilt weten, pas dan je stijl aan. Zo niet, ga dan ook niet mensen er op wijzen dat ze inhoudelijk moeten reageren. Je lokt die reacties zelf uit. En je kan wel hoog of laag springen dat jij het afslachten vind, maar dit is per definitie een onjuistheid. Je vervuilt hiermee zelf de discussie.

naam
12-04-07, 08:37
Geplaatst door Witte78
Wat ik probeer duidelijk te maken, is dat als jij echt inhoudelijke reacties wil, dat je dit veel beter zal bereiken wanneer je andere topic titels gebruikt. Met dit soort topictitels creer je zelf een klimaat waar mensen niet snel geneigd zijn echt inhoudlijk hun mening te geven. Het lijkt er echter op dat je met je topictitels bewust de inhoudelijke discussie ontwijkt. Misschien omdat je bang bent er achter te komen dat de meeste blanke atheiste autochtonen helemaal niet zon hoge pet op hebben van het nederlandse leger en haar missies? Misschien omdat dan je vooroordelen in mindere maten gevoed worden? Ik weet het niet, maar je hebt volgens mij wel een dubbele agenda, bewust of onbewust.

Als je echt de mening van andere wilt weten, pas dan je stijl aan. Zo niet, ga dan ook niet mensen er op wijzen dat ze inhoudelijk moeten reageren. Je lokt die reacties zelf uit. En je kan wel hoog of laag springen dat jij het afslachten vind, maar dit is per definitie een onjuistheid. Je vervuilt hiermee zelf de discussie.

Hé maak je niet druk. Als het afslachten maar halal gebeurt is er niets aan de hand.

papol
12-04-07, 09:18
Geplaatst door Qaiys
Daar hebben ze geen ballen voor.

Ooit hebben mariniers de dam gezuiverd, dus wie weet ....

Gr.P

papol
12-04-07, 10:09
Geplaatst door Qaiys
Ik ben hier denk ik de persoon die het meest direct communiceert. Geef maar een voorbeeld waar ik zogenaamd om de hete brij heen draai.
Al je postings? Slechts knip en plak werk, geen eigen mening. Alles wat maar relateerbaar is aan het westen is per definitie voor jou verdorven, zelfs de westelijke sahara. De zon gaat onder in het westen, verderfelijk niet? Ik kan je de illusie besparen, het is de aarde die draait .... en nog wel naar het oosten !!!

Mijn gedachtes heb ik al vele malen verteld.
Yep, je ziet iedere westerling nog als kruisridder of kolonialist. Dat is eeuwen geleden, je leeft in het verleden



1) Westerlingen willen niet dat op één of andere manier een van het westen onafhankelijke islamitische land met regering komt.
Onzin, en ook jij kunt niet weten wat anderen denken, zeker niet wat westerlingen denken.



2) Nederland likt de ass van de USA.
Zowel Nederland als de USA zijn staten, hebben geen tong en zeker geen ass .... Overigens heeft meer dan de helft van de amerikanen nog nooit van Nederland gehoord. In nederland zijn genoeg mensen tegen alles wat uit amerika komt, sommigen meer genuanceerd dan anderen.

3) De Navo is eigenlijk een achterhaalde organisatie wat leven ingeblazen moet worden, Afghanistan wordt daar voor gebruikt.
Onzin, de NAVO heeft zich te lang bezig gehouden met de primaire ontstaanswijze echter dat is een beperkt wereldbeeld, slechts ter bescherming van Europa en daarmee het westen tegen een eenzijdige vijand.

4) Nederland kan haar soldaten gevechtservaring laten opdoen en het matrieel uittesten en mee oefenen.
Gevechtservaring is er meer dan jij kunt denken of weten. Oefenen gebeurd al sinds jaar en dag dat er een leger is. 99% bestaat uit ondersteuning, bewaking en humanitaire hulp. Overigens, zelfs ten tijde van de koude oorlog was de gevechtskracht minimaaal, slechts ter verdediging. Een aanval is voor het Nederlandse leger nooit een optie geweest.

5) Het leger kan zo na de koude oorlog zijn budget in stand houden, immers na de koude oorlog is er geen echte gevaar meer.
Wederom niet waar. Na de val van de muur hebben er enorme bezuinigingen en reorganisaties plaats gevonden. De totale sterkte is nog maar 20% van amper 15 jaar geleden. Een verandering van verdediging naar uitzending tbv crisisbeheersing en humanitaire hulp.
Budgettair gezien is het plaatsen van een aantal kernwapens het goedkoopste, geschikt ter verdediging, aanval en vergelding. Het eindresultaat is in alle gevallen gelijk.


6) De nieuwe Afghaanse regering die door het westen is geplant moet de westerse belangen behartigen, dat is onder andere de oliepijpleiding die uit de voormalige sovjet republieken door Afghanistan zal lopen beschermen.
Dat was de tijd dat de Russen daar huis hielden

De belangen van het afghaanse volk doen niet terzake.
Zou je denken? Ik ken gelukkig andere verhalen.

De topictitel heeft geen achterliggende motief, maar is mijn zienswijze. Het zijn toch moslims die afgeslacht worden en de Nederlanders mogen zich daarna toch klemzuipen? Er zijn criminele strijders gedood, geloof of religie is niet naar gevraagd, hoe weet jij zeker dat het moslims waren?
Het 'klemzuipen' zoals nu het nieuws haalt vind ieder weekend plaats in iedere willekeurige stad of dorp met uitgaansfaciliteiten. Niks nieuws dus. Op Kreta zijn al 5000 militairen geweest, twee vechtpartijen valt dan reuze mee. Het geweld van de Grieken, tsja, Middelandse zee temperament, kort lontje. Ook dat kennen we in Nederland, daar word je door sommige 'mede'landers om minder aan gevallen.[/QUOTE]

Gr.P

Julien
12-04-07, 11:50
Geplaatst door Qaiys
Het is afslachten doordat het Nederlandse leger een bezttingsmacht is dat zelf de verzetsstijders opjaagt en afknalt en hand en spandiensten verricht voor de USA. Het Nederlandse leger zit daar om het verzet af te schieten, of zoals de amerikanen zeggen, uit te roeien.


Leugens. De VN heeft de verdrijving van de Taliban en de Navo-troepen in Afghanistan goedgekeurd. De Navo-soldaten zijn er legitiem. Of doet de VN nu opeens niet meer ter zake?

Coolassprov MC
12-04-07, 18:08
Geplaatst door Julien
Leugens. De VN heeft de verdrijving van de Taliban en de Navo-troepen in Afghanistan goedgekeurd. De Navo-soldaten zijn er legitiem. Of doet de VN nu opeens niet meer ter zake?

Dat de VN ergens ''steun aan verleent'' zegt in het geheel niets over ''legitimiteit''. Dat zijn dus twee aparte werelden.

Als je denkt dat dat anders is moet je maar eens met schriftelijk bewijs komen, vindt je ook niet?

De VS en de rest van de zichzelf beschaafd pretenderende wereld hebben er net zo min recht daar te zijn als de Russen destijds.

Het verschil was dat Osama Bin Laden en de rest van zijn Al Qaida gespuis toen op de loonlijst van de CIA stond en dat Ronald Reagan het nodig achtte om het ruimteveer Columbia op te dragen aan de Taleban.

from the south
12-04-07, 18:14
Ze slaan zich daar sinds mensenheugenis elkaar de koppen al in. Snel wegwezen uit dat land, dan is het ook niet meer de "schuld" van het westen.

Olive Yao
12-04-07, 18:17
Geplaatst door Coolassprov MC
Dat de VN ergens ''steun aan verleent'' zegt in het geheel niets over ''legitimiteit''. Dat zijn dus twee aparte werelden.

Als je denkt dat dat anders is moet je maar eens met schriftelijk bewijs komen, vindt je ook niet?

De VS en de rest van de zichzelf beschaafd pretenderende wereld hebben er net zo min recht daar te zijn als de Russen destijds.
Het VN-charter levert schriftelijk bewijs van geldend internationaal recht.

Het internationale recht ontwikkelt zich. Zo'n 50 jaar geleden was nog algemeen aanvaard dat landen in interne aangelegenheden soeverein zijn en dat de VN daarin niet mogen interveniëren.

Sindsdien ontwikkelt zich vrij snel een consensus dat de internationale gemeenschap zich niet afzijdig mag houden wanneer zich binnen een land een humanitaire ramp voltrekt.

Die ontwikkeling is versneld met het ingrijpen het voormalig Joegoslavië, zoals in Kosovo. Dat was een inbreuk op de soevereiniteit van Servië, maar het werd vrij algemeen terecht geacht.

En dat is denk ik een goeie zaak.

Coolassprov MC
12-04-07, 18:27
Geplaatst door Olive Yao
Het VN-charter levert schriftelijk bewijs van geldend internationaal recht.

Het internationale recht ontwikkelt zich. Zo'n 50 jaar geleden was nog algemeen aanvaard dat landen in interne aangelegenheden soeverein zijn en dat de VN daarin niet mogen interveniëren.

Sindsdien ontwikkelt zich vrij snel een consensus dat de internationale gemeenschap zich niet afzijdig mag houden wanneer zich binnen een land een humanitaire ramp voltrekt.

Die ontwikkeling is versneld met het ingrijpen het voormalig Joegoslavië, zoals in Kosovo. Dat was een inbreuk op de soevereiniteit van Servië, maar het werd vrij algemeen terecht geacht.

En dat is denk ik een goeie zaak.

Moet ik jouw woorden als bewijs nemen?

Coolassprov MC
12-04-07, 18:29
Geplaatst door from the south
Ze slaan zich daar sinds mensenheugenis elkaar de koppen al in. Snel wegwezen uit dat land, dan is het ook niet meer de "schuld" van het westen.

En als het niet uitpakt zoals je dacht dat het zou uitpakken, deze mensen zelf de schuld geven en uit gaan zitten maken voor bloeddorstige wolven en achterlijkerd.

You can't have the cake and eat it too!

Olive Yao
12-04-07, 18:43
Geplaatst door Olive Yao
Het VN-charter levert schriftelijk bewijs van geldend internationaal recht.

Geplaatst door Coolassprov MC
Moet ik jouw woorden als bewijs nemen?

from the south
12-04-07, 18:50
Geplaatst door Coolassprov MC
En als het niet uitpakt zoals je dacht dat het zou uitpakken, deze mensen zelf de schuld geven en uit gaan zitten maken voor bloeddorstige wolven en achterlijkerd.

You can't have the cake and eat it too!


Democratie, vrijheid, welvaart etc brengen daar hier lijkt me een dood geboren kindje. Vooral wegwezen uit dat land.

Julien
12-04-07, 19:22
Geplaatst door Coolassprov MC
Dat de VN ergens ''steun aan verleent'' zegt in het geheel niets over ''legitimiteit''. Dat zijn dus twee aparte werelden.

Als je denkt dat dat anders is moet je maar eens met schriftelijk bewijs komen, vindt je ook niet?

De VS en de rest van de zichzelf beschaafd pretenderende wereld hebben er net zo min recht daar te zijn als de Russen destijds.

Het verschil was dat Osama Bin Laden en de rest van zijn Al Qaida gespuis toen op de loonlijst van de CIA stond en dat Ronald Reagan het nodig achtte om het ruimteveer Columbia op te dragen aan de Taleban.

dus als het over Israel gaat, mag de VN ook niet als argument gebruikt worden? :rolleyes:

papol
12-04-07, 20:22
Geplaatst door Coolassprov MC
Het verschil was dat Osama Bin Laden en de rest van zijn Al Qaida gespuis toen op de loonlijst van de CIA stond en dat Ronald Reagan het nodig achtte om het ruimteveer Columbia op te dragen aan de Taleban.

Soms leren mensen van fouten uit het verleden. Anderen daarentegen blijven in een ver verleden ronddwalen.


Gr.P

1973Tanger
12-04-07, 23:26
Geplaatst door papol
Soms leren mensen van fouten uit het verleden. Anderen daarentegen blijven in een ver verleden ronddwalen.


Gr.P

Mee eens:"Wie zich het verleden niet herinnert, is gedoemd het opnioeuw te beleven."

(George Santayana)

Coolassprov MC
13-04-07, 06:30
Geplaatst door Olive Yao


Woorden aan elkaar plakken is geen bewijs. Een aap kan je zulke vaardigheden ook bijbrengen.

Jouw verdediging van de invasie en bezetting is met een simpele vraag te weerlegen:

Als de VS legitimiteit had kunnen onttrekken aan het VN-Charter inzake hun illiegale invasie en bezetting van Afghanistan, waarom hadden ze geen gebruik gemaakt van deze gouden kans?

Integendeel; ze pastten hun zogenaamde oorlogsdoelen met de dag aan.

Eerst moest OBL uitgeleverd worden zonder dat zij, tot op de dag van vandaag enig bewijs hadden geleverd,..etc.,..etc.

Eerst was het een Kruistocht, daar na was het Operatie om Oneindige Gerechtigheid Op De Aarde Te Planten, ..etc., etc.

Coolassprov MC
13-04-07, 06:33
Geplaatst door Julien
dus als het over Israel gaat, mag de VN ook niet als argument gebruikt worden? :rolleyes:

Dat klopt.

Wat ik onder bewijs versta zijn hun resoluties en ander internationaal recht.

Als je Israel langs die meetlat legt moet je concluderen dat Israel een terroristische schurkenstaat is.

Bovendien: zelfs als het argument van Olijfje klopt is het nog belachelijk: Volgens ''internationaal recht'' zouden wij dan ook een invasie en bezetting van Israel kunnen rechtvaardigen; immers het is een illegale en brute millitaire bezetting; de langste uit de moderne geschiedenis; en Israel legt ieder internationaal recht naast zich en verklaart dat haar eigen Hooggerechtshof hier boven staat.

Coolassprov MC
13-04-07, 06:54
Geplaatst door papol
Soms leren mensen van fouten uit het verleden. Anderen daarentegen blijven in een ver verleden ronddwalen.


Meestal zorgen de ''fouten uit het verleden'' voor ''problemen in de toekomst''; zoals nu blijkt met onze geliefde OBL; zonder de fouten uit het verleden was hij nu nog kameeltje aan het rijden in de woestijn in plaats van Amerikaanse architectuur onherstelbaar te vernielen.

De Taliban is terug en zal niet meer weggaan; AFghanistan zal nooit bezet worden en in dezelfde crisis blijven.

De heropbouw van Afghanistan is geen 6 of 7 jaar geleden begonnen maar 6 of 7 jaar uitgesteld.

papol
13-04-07, 07:06
Zonder problemen in de toekomst zijn gebeurtenissen in het verleden geen 'fouten' .... Je draait de zaken om, zoals zo vaak.

Afganistan word niet bezet.

Heropbouw onder de Taliban was afbreuk van het land, isolationisme. Hun 'grote' voorbeeld zal ongewijfeld Noord-Korea zijn. Dat is problemen opzoeken, hardleers je fouten goedpraten en de macht voor een enkeling met een volk van slaven. Schijnbaar jouw keuze?

Gr.P

Slinger
13-04-07, 07:06
Geplaatst door Coolassprov MC
Dat klopt.

Wat ik onder bewijs versta zijn hun resoluties en ander internationaal recht.

Als je Israel langs die meetlat legt moet je concluderen dat Israel een terroristische schurkenstaat is.

Bovendien: zelfs als het argument van Olijfje klopt is het nog belachelijk: Volgens ''internationaal recht'' zouden wij dan ook een invasie en bezetting van Israel kunnen rechtvaardigen; immers het is een illegale en brute millitaire bezetting; de langste uit de moderne geschiedenis; en Israel legt ieder internationaal recht naast zich en verklaart dat haar eigen Hooggerechtshof hier boven staat.

Het is allemaal subjectief wat je zegt en daarover zal ik dus niet met je in discussie gaan maar er staat één objectieve bewering in (die je overigens regelmatig herhaalt).


de langste uit de moderne geschiedenis

Dat, beste Cool, is onwaar.

Coolassprov MC
13-04-07, 22:43
Geplaatst door papol
Zonder problemen in de toekomst zijn gebeurtenissen in het verleden geen 'fouten' .... Je draait de zaken om, zoals zo vaak.

Met een glaasje op, lijken je dooddoeners misschien wel geniaal; maar lees je wel eens na als je nuchter bent?

Je vergist je want ik heb de juiste chronologische volgorde voor ogen. De conclusie die je mag trekken is aan jou; maar de fysieke feiten en wetten zijn er zoals ze zijn:

eerst:
oorzaak;
dan:
gevolg.
eerst:
fouten uit het verleden;
dan:
problemen in de toekomst.
eerst:
OBL aanstellen als CIA-agent;
dan:
Al Qaida;
eerst:
het ruimteveer Columbia opdragen aan de Taleeban omdat het tegen de Russen vecht
dan:
de Taleeban bestrijden om hun rol uitgespeeld is.

Jij vergelijkt het lange termijn strategisch beleid van rationele landen met het naieve, sletterige ''vrindinnetje'' dat je bedriegt met je beste vrindje, om vervolgens, na schade en schande, spijt te betuigen en te beloven het nooit meer te doen.

Dat is dus nooit gebeurd en dat zal nooit gebeuren; simpelweg omdat achter het lange termijn strategisch beleid van rationele landen niet de gedachtengang van een naieve, sletterige ''vrindinnetje'' schuilt.

Dit is belachelijk en gaat zo mank als maar kan; ten hoogste een ontoepasselijke, en bovenal, onsmakelijke dooddoener.

Dan gaat u mij beschuldigen van de zaken te willen verdraaien?


Geplaatst door papol
Afganistan word niet bezet.

Afghanistan wordt bezet en uitgemolken door drugsdealers, drugsbaronnen, krijgsheren, westers gespuis in uniform en de Taliban is terug en Osama Bin Laden viert vakantie, neimand is veroordeeld voor 11 september; laat staan dat iemand weet wat er die dag is gebeurd en nooit zal men een vrouw met burka op straat zien; omdat ze de straat niet eens meer opdurven.

Afghanistan is de lelijke hoer van Azie die nu ook nog eens in de schulden staat bij het westen; Afghanistan heeft een paleismarionet die Afghanistan op een landkaart niet kan vinden, die nooit buiten zijn paleis gezien wordt en die zich niet durft te laten bewaken door zijn eigen Afghanen maar dit laat doen door Amerikanen.

Eigenlijk zijn de enigen die blij zijn met het Afghanistan van vandaag zijn de internationale heroine-junks; nog nooit was het aanbod zo hoog!

Tel uit je winst!


Geplaatst door papol
Heropbouw onder de Taliban was afbreuk van het land, isolationisme. Hun 'grote' voorbeeld zal ongewijfeld Noord-Korea zijn. Dat is problemen opzoeken, hardleers je fouten goedpraten en de macht voor een enkeling met een volk van slaven. Schijnbaar jouw keuze?

Het is niet aan mij te beslissen voor anderen; laat ze zelf beslissen!

Coolassprov MC
13-04-07, 22:47
Geplaatst door Slinger
Het is allemaal subjectief wat je zegt en daarover zal ik dus niet met je in discussie gaan maar er staat één objectieve bewering in (die je overigens regelmatig herhaalt).

Waarom kun je het niet weerleggen met B E W I J S?

Israel heeft sinds 1948 slechts twee legale documenten die haar voordeel legimiteren:

-The Balfour Declaration;
-The UN Partition Plan.

Iets anders zal je een doorgewinterde Zionist niet boven tafel zien halen als het gaat om het vergaren van legaal bewijs voor haar zaak.


Geplaatst door Slinger
Dat, beste Cool, is onwaar.

Waarom kun je het niet weerleggen met B E W I J S?


Geplaatst door Slinger
Het is allemaal subjectief wat je zegt en daarover zal ik dus niet met je in discussie gaan maar er staat één objectieve bewering in (die je overigens regelmatig herhaalt).

Vertel!

Slinger
14-04-07, 06:58
Geplaatst door Coolassprov MC
Waarom kun je het niet weerleggen met B E W I J S?

Israel heeft sinds 1948 slechts twee legale documenten die haar voordeel legimiteren:

-The Balfour Declaration;
-The UN Partition Plan.

Iets anders zal je een doorgewinterde Zionist niet boven tafel zien halen als het gaat om het vergaren van legaal bewijs voor haar zaak.



Waarom kun je het niet weerleggen met B E W I J S?



Vertel!

Tibet wordt langer bezet dan de Westbank.

Coolassprov MC
14-04-07, 09:26
Geplaatst door Slinger
Tibet wordt langer bezet dan de Westbank.

Je gaat maar op 1 punt 1 van mijn betoog dat een geheel andere strekking had.

Als Tibet een bezetting is, is de aanwezigheid van de Nederlanders in Aruba en Curacoa nog meer een bezetting. Van China en Tibet kun je nog zeggen dat ze een tientallen eeuwen oude en gezamelijke geschiedenis hebben en dat het nog steeds 1 volk is!

All national governments (as members of the United Nations), however, recognize CHINA sovereignty over Tibet, and no country in the world has recognized the Dalai Lama's government in exile in India.

En zelfs als ik toegeef aan jouw voorbeeld sla je de plank mis; Israel begon in 1948 de 750.000 inheemse Arabische bevolking van de streek te zuiveren en begon toen haar bezetting dat vandaag 78% van de Arabische gebieden in beslag neemt.



Following a revolution in China, the local Tibetan militia launched a surprise attack on the Chinese garrison stationed in Tibet. Afterwards the Chinese officials in Lhasa were forced to sign the "Three Point Agreement" which provided for the surrender and expulsion of Chinese forces in central Tibet. In early 1913, the Dalai Lama returned to Lhasa and issued a proclamation distributed throughout Tibet which condemned, "The Chinese intention of colonizing Tibet under the patron-priest relationship" and stated that, "We are a small, religious, and independent nation."[33] Tibet and Mongolia are said to have signed a treaty in 1913 recognizing each other's independence; however there is no way to verify the existence of such document.
...
The Chinese Communist government led by Mao Zedong which came to power in October lost little time in asserting its claim to Tibet. In 1950, the People's Liberation Army entered the Tibetan area of Chamdo, crushing resistance from the ill-equipped Tibetan army. In 1951, Chinese representatives in Beijing presented Tibetan representatives with a Seventeen Point Agreement which affirms China's sovereignty over Tibet.
...
CHINA continues to portray its rule over Tibet as an unalloyed improvement from the pre-1950 era of Tibetan feudalism, and some foreign governments continue to make occasional protests about aspects of CHINA rule in Tibet. [COLOR=red] All national governments (as members of the United Nations), however, recognize CHINA sovereignty over Tibet, and no country in the world has recognized the Dalai Lama's government in exile in India. The Dalai Lama is widely respected as a religious leader, and is received by foreign governments as such, but observers and analysts of Tibetan affairs believe that it is unlikely that he will ever rule again in Lhasa.

papol
14-04-07, 09:50
Geplaatst door Coolassprov MC
Met een glaasje op, lijken je dooddoeners misschien wel geniaal; maar lees je wel eens na als je nuchter bent?

Je vergist je want ik heb de juiste chronologische volgorde voor ogen. De conclusie die je mag trekken is aan jou; maar de fysieke feiten en wetten zijn er zoals ze zijn:

eerst:
oorzaak;
dan:
gevolg.
eerst:
fouten uit het verleden;
dan:
problemen in de toekomst.
eerst:
OBL aanstellen als CIA-agent;
dan:
Al Qaida;
eerst:
het ruimteveer Columbia opdragen aan de Taleeban omdat het tegen de Russen vecht
dan:
de Taleeban bestrijden om hun rol uitgespeeld is.

Wat is er mis met de oorzaak?, het verleden?, OBL als CIA agent?, Columbia opgedragen aan Taliban?

Chronologie lost geen problemen op, dat is achteraf redeneren.
1) auto kopen -> auto stuk
2) auto kopen -> auto goed

In het eerste geval koop jij nooit geen auto meer.
In het tweede geval blijf je auto's kopen (tot 1) zich voordoet...)

Het twee paspoorten item wordt pas een probleem indien Blondie achteraf gelijk krijgt.




Jij vergelijkt het lange termijn strategisch beleid van rationele landen met het naieve, sletterige ''vrindinnetje'' dat je bedriegt met je beste vrindje, om vervolgens, na schade en schande, spijt te betuigen en te beloven het nooit meer te doen.

Dat is dus nooit gebeurd en dat zal nooit gebeuren; simpelweg omdat achter het lange termijn strategisch beleid van rationele landen niet de gedachtengang van een naieve, sletterige ''vrindinnetje'' schuilt.

Dit is belachelijk en gaat zo mank als maar kan; ten hoogste een ontoepasselijke, en bovenal, onsmakelijke dooddoener.

Dan gaat u mij beschuldigen van de zaken te willen verdraaien?


Yep. Niet iedere oorzaak/gebeurtenis leidt tot fouten. Er gebeuren ook goede dingen. Je ouders waren gelukkig en daaruit ben jij ontstaan. Pas indien je een etter van een vent wordt, zouden ze wel eens spijt kunnen krijgen.

Of jij moet over een glazen bol beschikken en van iedere gebeurtenis al direct de toekomst zien.

Je verdraait omdat je vanuit een simplistische chronologie al de oorzaak van de problemen denkt te weten. Blondie doet hetzelfde, allochtonen komen van buiten, allochtonen geven problemen, alle allochtonen terug.




Afghanistan wordt bezet en uitgemolken door drugsdealers, drugsbaronnen, krijgsheren, westers gespuis in uniform en de Taliban is terug en Osama Bin Laden viert vakantie, neimand is veroordeeld voor 11 september; laat staan dat iemand weet wat er die dag is gebeurd en nooit zal men een vrouw met burka op straat zien; omdat ze de straat niet eens meer opdurven.

Afghanistan is de lelijke hoer van Azie die nu ook nog eens in de schulden staat bij het westen; Afghanistan heeft een paleismarionet die Afghanistan op een landkaart niet kan vinden, die nooit buiten zijn paleis gezien wordt en die zich niet durft te laten bewaken door zijn eigen Afghanen maar dit laat doen door Amerikanen.

Eigenlijk zijn de enigen die blij zijn met het Afghanistan van vandaag zijn de internationale heroine-junks; nog nooit was het aanbod zo hoog!

Tel uit je winst!

Zonder meer is Afganistan een verscheurd maar bovendien een arm land. Ik denk zelfs dat de meeste stammen beter af zouden zijn zonder een regering. De invloed van buiten is enorm, drugshandelaars, religieuze machtspotentaten, de Russen voor oliepijpleiding en de USA vanwege vermeend terrorisme.
Het zal de meeste Afganen een worst zijn wie er op de stoep staat, als ze maar te eten hebben en een dak boven hun hoofd, zorg voor kinderen en gezondheid. Maar bovenal rust in de tent.





Het is niet aan mij te beslissen voor anderen; laat ze zelf beslissen!

Prima, zolang anderen mij ook met rust laten.

Gr.P

Slinger
14-04-07, 10:01
Geplaatst door Coolassprov MC

[QUOTE][B]Als Tibet een bezetting is, is de aanwezigheid van de Nederlanders in Aruba en Curacoa nog meer een bezetting. Van China en Tibet kun je nog zeggen dat ze een tientallen eeuwen oude en gezamelijke geschiedenis hebben en dat het nog steeds 1 volk is!

Is er op de Antillen een bezettingsmacht, dan? De Tibetanen zijn een apart volk met een eigen geschiedenis. Kijk maar eens op Wikipedia.


[COLOR=red] All national governments (as members of the United Nations), however, recognize CHINA sovereignty over Tibet, and no country in the world has recognized the Dalai Lama's government in exile in India.

Wat voor criteria je ook toepast, Tibet wordt nog steeds bezet door een Chinese legermacht.


En zelfs als ik toegeef aan jouw voorbeeld sla je de plank mis; Israel begon in 1948 de 750.000 inheemse Arabische bevolking van de streek te zuiveren en begon toen haar bezetting dat vandaag 78% van de Arabische gebieden in beslag neemt.

O, heb je het nu plotseling over heel Israël? Als we het over de De Bezetting hebben, dan gaat het toch zeker over de Westbank en Gaza. Dat is een term die algemeen ingang heeft gevonden.
Bovendien, de grenzen van '48 zijn ontstaan nadat Israël zich succesvol had verdedigd tegen Arabische landen die heel Palestina wilden inpikken.

Shemharosh
14-04-07, 10:06
Afghanistan en Tibet....twee gebieden die bijna aan elkaar grenzen en die bezet worden door tegenstrijdige machten die elkaar de hele tijd vals toe lachen...ben benieuwd wat die gekken daar in de place of no where zoeken.... tel het aangrenzende "bezete" Kashmir er nog bij en dan heb een paar bergtoppen waarvoor 90% van de mensheid zijn bloed wil morsen!!!...echt bizaaaaaaaaaaaar

Coolassprov MC
14-04-07, 10:18
Geplaatst door papol
Wat is er mis met de oorzaak?, het verleden?, OBL als CIA agent?, Columbia opgedragen aan Taliban?

Als je je inlaat met criminelen voor blind gewin, vervolgens zelf bestolen wordt, verlies je het recht om een beroep te doen op het recht; laat staan dat je het recht in eigen handen gaat nemen.

Osama Bin Laden, de Taleban, de Muhajideen en wat er uit voor kwam; Al Qaida zijn de creaturen van de VS en GB; niet van de Islamitische wereld. Tot zeer recent; onderzoek naar de oorlogsmisdaden door en in Bosnie en Dutchbat; is naar voren gekomen dat de VS de meest geschifte OBL-wannabees eigenhandig Jugoslavie invloog.

We hebben het nu over verderfelijk en crimineel en hypocriet gedrag; het gedrag van de VS jegens haar buitenlands beleid.


Geplaatst door papol
Yep. Niet iedere oorzaak/gebeurtenis leidt tot fouten. Er gebeuren ook goede dingen. Je ouders waren gelukkig en daaruit ben jij ontstaan. Pas indien je een etter van een vent wordt, zouden ze wel eens spijt kunnen krijgen.

Of jij moet over een glazen bol beschikken en van iedere gebeurtenis al direct de toekomst zien.

Zie mijn reactie hierboven; als je je kinderen opvoedt met crimineel geld moet je niet gek opkijken als ze opgroeien tot criminelen.

Je kunt geen democratie planten op basis van leugen en de dwang. Je kunt geen vrijheid planten me behulp van een bezetting.

Daar hoef je geen kristallen bol voor aan te schaffen.


Geplaatst door papol
Je verdraait omdat je vanuit een simplistische chronologie al de oorzaak van de problemen denkt te weten. Blondie doet hetzelfde, allochtonen komen van buiten, allochtonen geven problemen, alle allochtonen terug.

Je trekt de verkeerde vergelijkingen, begrijpt mijn uitleg hiervan niet, je begrijpt de essentie van mijn vergelijkingen niet en nu vergelijk je me, als een tang op een varken, met een racist en xenofoob?


Geplaatst door papol
Prima, zolang anderen mij ook met rust laten.

Het waren geen Afghanen met lange baarden die de Torens invlogen; maar vriendjes van de VS; Saoudie-Arabie en Egypte.

Coolassprov MC
14-04-07, 10:29
Geplaatst door Slinger
Wat voor criteria je ook toepast, Tibet wordt nog steeds bezet door een Chinese legermacht.

Niemand erkent de Dalai Lamai als regering van Tibet; terwijl iedereen de Chinese regering erkent als regering over Tibet.

Probeer dit over Israel en de Palestijnen te zeggen.


Geplaatst door Slinger
O, heb je het nu plotseling over heel Israël? Als we het over de De Bezetting hebben, dan gaat het toch zeker over de Westbank en Gaza. Dat is een term die algemeen ingang heeft gevonden.

Israel is gesticht op 78% Arabisch land en iedere dag wordt er meer land geannexeerd. Jij hebt het over bezetting; ik heb het over bezetting en annexatie.


Geplaatst door Slinger
Bovendien, de grenzen van '48 zijn ontstaan nadat Israël zich succesvol had verdedigd tegen Arabische landen die heel Palestina wilden inpikken.

Sinds wanneer heeft Israel erkende landsgrenzen? Ze zullen je het zelf niet kunnen vertellen.

Zelfs als jouw achterhaalde slaapverhaaltje opgaat, dat de amre joden werden aangevallen door bloeddorstige Arabieren nadat ze slechts de inheemse bevolking van de streek hebben etnisch gezuiverd, zelfs dan is er nog het internationale recht dat het illegaal acht om grond te annexeren op basis van een oorlog; de Middeleeuwen met haar landje-pik en wet-van-de-sterkste zijn wel voorbij in deze moderne tijden.

Omdat we in Euroa hebben geleerd van de nazi’s en hun praktijken in Europa en daarbuiten, hebben we middels internationaal recht, een einde proberen te maken aan de wanpraktijken die oorlog voortbrengt; oorlogsmisdaden, bezetting en annexaties, etc. Hieruit zijn o.a. de Geneefse Conventies en de Internationale Rechten Van De Mens uit voortgekomen.

P.s. de meeste nazi’s zijn na Neurenberg verhangen voor het illegaal binnetreden en bezetten van andere landen.

Slinger
14-04-07, 10:33
Als jij privé-criteria wilt aanleggen voor wat voor jou een bezetting is, ga dan vooral je gang.

De kern van de zaak is natuurlijk dat de Arabische landen zich niet aan het verdelingsbesluit van de VN van 1947 hielden en Palestina binnenvielen. De VN-beginselen werden op dat moment met voeten getreden.

Coolassprov MC
14-04-07, 10:36
Geplaatst door Slinger
Den kern van de zaak is natuurlijk dat de Arabische landen zich niet aan het verdelingsbesluit van de VN van 1947 hielden en Palestina binnenvielen. De VN-beginselen werden op dat moment met voeten getreden.

Wel de juiste volgorde aanhouden; eerst burgeroorlog en terreur; en later regionale oorlog.

Hield of houdt Israel zich wel aan dat besluit?


On November 1947 Palestinian Arabs rejected a UN partition plan to create separate Jewish and Arab states in Palestine. To demonstrate their opposition they launched attacks on the Yishuv Jewish settlements that had been established throughout Palestine in the late 19th century. The situation soon spiralled out of control and soon descended into full scale civil war. Responding to Arab violence, Jewish terrorist groups Lehi and Irgun perpetrated an atrocious massacre in the city of Deir Yassin, just south of Jerusalem, where it is estimated that over 200 were killed, half of them women and children. As the conflict escalated the Jewish militia forces eventually gained the upper hand conquering Negev, Galilee and West Jerusalem, and on 14th May 1948 the state of Israel was declared for the first time in over two millennia.

British forces left on 15th May and control of the country was handed over to the newly formed Israeli army (comprised largely of Lehi and Irgun militias) who had seized control of Jerusalem and other major cities. To Israeli's this date is known as Independence Day, to Palestinians it is known as al-Nakba, "the Catastrophe". In retaliation neighbouring Egypt, Syria, Jordan and Iraq sent troops into Palestine to assist the Arab communities, and on May 28th, Jerusalem's Old City was recaptured by Jordanian Troops, denying religious Zionists their theological prize of the Temple Mount. The Arab armies as well as marching into Jewish territory also absorbed Palestinian land into their own countries, with Egypt occupying the Gaza strip and Jordan the West Bank.




Geplaatst door Coolassprov MC
Israel heeft sinds 1948 slechts twee legale documenten die haar voordeel legimiteren:

-The Balfour Declaration;
-The UN Partition Plan.

Iets anders zal je een doorgewinterde Zionist niet boven tafel zien halen als het gaat om het vergaren van legaal bewijs voor haar zaak.


Dus alles wat er na 1947 gebeurde is hun eigen schuld? Hadden ze maar moeten erkennen dat Joden die slachtoffer waren van Europees anti-semitisme, xenofobie, dwangarbeid en Jodenslachting en dat ze nu recht hebben op het land van Arabische kinderen, ouders en grootouders?


Geplaatst door Coolassprov MC
Zelfs als jouw achterhaalde slaapverhaaltje opgaat, dat de amre joden werden aangevallen door bloeddorstige Arabieren nadat ze slechts de inheemse bevolking van de streek hebben etnisch gezuiverd, zelfs dan is er nog het internationale recht dat het illegaal acht om grond te annexeren op basis van een oorlog; de Middeleeuwen met haar landje-pik en wet-van-de-sterkste zijn wel voorbij in deze moderne tijden.

Omdat we in Euroa hebben geleerd van de nazi’s en hun praktijken in Europa en daarbuiten, hebben we middels internationaal recht, een einde proberen te maken aan de wanpraktijken die oorlog voortbrengt; oorlogsmisdaden, bezetting en annexaties, etc. Hieruit zijn o.a. de Geneefse Conventies en de Internationale Rechten Van De Mens uit voortgekomen.

P.s. de meeste nazi’s zijn na Neurenberg verhangen voor het illegaal binnetreden en bezetten van andere landen.


Geplaatst door Slinger
Als jij privé-criteria wilt aanleggen voor wat voor jou een bezetting is, ga dan vooral je gang.

Je moet me geen woorden in de mond gaan leggen en goed lezen wat ik schrijf en waar het vandaan komt:

All national governments (as members of the United Nations), however, recognize CHINA sovereignty over Tibet, and no country in the world has recognized the Dalai Lama's government in exile in India.

The Black Flame
14-04-07, 12:33
De Nederlandse soldaten zijn daar om te vechten tegen barbaren die de Islam misbruiken en besmeuren met hun daden.

Zoals men dan altijd luidkeels betoogd als een gelovige van het rechte pad van de Islam is afgedwaald door een zelfmoordactie.

"dat zijn geen moslims!!"

Dus dan is er toch niets aan de hand?Dan helpen de Nederlandse militairen de ware gelovigen toch juist een handje?

Dan mogen ze van mij best een pilsje drinken. Daarnaast gaat het om soldaten en niet om koorknapen.

Qaiys
14-04-07, 15:24
Geplaatst door The Black Flame
De Nederlandse soldaten zijn daar om te vechten tegen barbaren die de Islam misbruiken en besmeuren met hun daden.

Zoals men dan altijd luidkeels betoogd als een gelovige van het rechte pad van de Islam is afgedwaald door een zelfmoordactie.

"dat zijn geen moslims!!"

Dus dan is er toch niets aan de hand?Dan helpen de Nederlandse militairen de ware gelovigen toch juist een handje?

Dan mogen ze van mij best een pilsje drinken. Daarnaast gaat het om soldaten en niet om koorknapen.

En MB heeft van Gogh vermoord om de ware beschaafde nederlandse cultuur en nederlanders een dienst te bewijzen.

Slinger
14-04-07, 17:11
Geplaatst door Coolassprov MC
Wel de juiste volgorde aanhouden; eerst burgeroorlog en terreur; en later regionale oorlog.

Hield of houdt Israel zich wel aan dat besluit?

us alles wat er na 1947 gebeurde is hun eigen schuld? Hadden ze maar moeten erkennen dat Joden die slachtoffer waren van Europees anti-semitisme, xenofobie, dwangarbeid en Jodenslachting en dat ze nu recht hebben op het land van Arabische kinderen, ouders en grootouders?

Je moet me geen woorden in de mond gaan leggen en goed lezen wat ik schrijf en waar het vandaan komt:

All national governments (as members of the United Nations), however, recognize CHINA sovereignty over Tibet, and no country in the world has recognized the Dalai Lama's government in exile in India.

1. In het citaat dat jij plaatst staat ook dat de Arabieren zijn begonnen.
2. Of de regering van de Dalaï Lama door andere landen is erkend heeft niets te maken met het feit of Tibet al dan niet door de Chinezen bezet is. Dat is het namelijk wel het geval, al sinds 1950, compleet met een bezettingsmacht en beperkende maatregelen voor de bevolking. Tibetanen zijn geen Chinezen en hun geschiedenis is ook niet hetzelfde maar als dat wel het geval was deed ook dat niets af aan het feit dat Tibet al 57 jaar bezet is, 17 jaar langer dan de Westoever in Palestina.

Overigens heb je in zekere zin toch gelijk, de Westoever werd wel degelijk vanaf 1948 bezet. Alleen was de bezettingsmacht van '48 tot '67 een andere dan na '67, namelijk Jordanië. Gaza werd van '48 tot '67 bezet door Egypte.

Slinger
14-04-07, 17:15
Geplaatst door Qaiys
En MB heeft van Gogh vermoord om de ware beschaafde nederlandse cultuur en nederlanders een dienst te bewijzen.

Ik begrijp van jou dat de Marokkanen hier een missie hebben: ze komen ware beschaving brengen. Daarom zitten er met Mohammed B natuurlijk ook zo veel in de gevangenissen: ze beginnen bij de onderkant.

eTrex
14-04-07, 17:29
Geplaatst door Slinger
Ik begrijp van jou dat de Marokkanen hier een missie hebben: ze komen ware beschaving brengen. Daarom zitten er met Mohammed B natuurlijk ook zo veel in de gevangenissen: ze beginnen bij de onderkant.

lol...
Heb je het stukje over de moslim beschaafde kinderen gelezen?

... De vooral Marokkaanse kinderen pesten, intmideren,veroorzaken verlast en zijn totaal niet aanspreekbaar......

En geloof me, het zijn niet alleen de kinderen....

Qaiys
14-04-07, 19:02
Geplaatst door Slinger
Ik begrijp van jou dat de Marokkanen hier een missie hebben: ze komen ware beschaving brengen. Daarom zitten er met Mohammed B natuurlijk ook zo veel in de gevangenissen: ze beginnen bij de onderkant.

Dat heb je dan verkeerd begrepen.

De missie van de Nederlanders in Aghanisatan zoals The Black flame die beschrijft is net als een beschrijving die ik over MB geef.

Dat had je natuurlijk allang begrepen maar hypocriet gedrag is moeilijk uit te bannen.

By the way Marokkanen komen relatief gezien pas op 9de plaats. Gezien de discriminatie uitsluiting en de heksenjacht van de politiek en media specifiek gericht op de Marokkanen dan kan ik stellen dat ze het zeer goed doen.

Slinger
14-04-07, 19:49
Geplaatst door Qaiys
Dat heb je dan verkeerd begrepen.

De missie van de Nederlanders in Aghanisatan zoals The Black flame die beschrijft is net als een beschrijving die ik over MB geef.

Dat had je natuurlijk allang begrepen maar hypocriet gedrag is moeilijk uit te bannen.

By the way Marokkanen komen relatief gezien pas op 9de plaats. Gezien de discriminatie uitsluiting en de heksenjacht van de politiek en media specifiek gericht op de Marokkanen dan kan ik stellen dat ze het zeer goed doen.

Chapeau. De negende plaats is zeer goed, maar nog lang geen kampioen. Daar heb je nog een paar Bouyeri's voor nodig.

Slinger
14-04-07, 19:52
Geplaatst door eTrex
lol...
Heb je het stukje over de moslim beschaafde kinderen gelezen?

... De vooral Marokkaanse kinderen pesten, intmideren,veroorzaken verlast en zijn totaal niet aanspreekbaar......

En geloof me, het zijn niet alleen de kinderen....

Ja, ik begrijp dat er een nieuwe golf beschavingbrengers aankomt. Schaap (Qays) zal wel blij zijn.

Qaiys
14-04-07, 19:55
Geplaatst door Slinger
Chapeau. De negende plaats is zeer goed, maar nog lang geen kampioen. Daar heb je nog een paar Bouyeri's voor nodig.

Daar gaat deze topic niet over, jouw afleidmanoeuvres van het onderwerp in deze topic zijn zinloos.

Slinger
14-04-07, 20:01
Geplaatst door Qaiys
Daar gaat deze topic niet over, jouw afleidmanoeuvres van het onderwerp in deze topic zijn zinloos.

Jij begon zelf over Mohammed Bouyeri hoor, en ook over het brengen van beschaving.

Qaiys
14-04-07, 20:22
Geplaatst door Slinger
Jij begon zelf over Mohammed Bouyeri hoor, en ook over het brengen van beschaving.

De missie van de Nederlanders in Aghanistan zoals The Black flame die beschrijft is net als een beschrijving die ik over MB geef.

Dat had je natuurlijk allang begrepen maar hypocriet gedrag is moeilijk uit te bannen.

Slinger
14-04-07, 20:28
Geplaatst door Qaiys
De missie van de Nederlanders in Aghanistan zoals The Black flame die beschrijft is net als een beschrijving die ik over MB geef.

Dat had je natuurlijk allang begrepen maar hypocriet gedrag is moeilijk uit te bannen.

Je zorgt dus zelf voor de ontsporing van de discussie. Wat hypocriet gedrag betreft, dat weet je zelf als de beste...

Qaiys
14-04-07, 20:54
Geplaatst door Slinger
Je zorgt dus zelf voor de ontsporing van de discussie. Wat hypocriet gedrag betreft, dat weet je zelf als de beste...

De missie van de Nederlanders in Aghanistan zoals The Black flame die beschrijft is net als een beschrijving die ik over MB geef.

Dat had je natuurlijk allang begrepen maar hypocriet gedrag is moeilijk uit te bannen.

Slinger
14-04-07, 21:20
Geplaatst door Qaiys
De missie van de Nederlanders in Aghanistan zoals The Black flame die beschrijft is net als een beschrijving die ik over MB geef.

Dat had je natuurlijk allang begrepen maar hypocriet gedrag is moeilijk uit te bannen.

En jij beschuldigt mij van topicbashen? Jij basht je eigen topic.

Qaiys
14-04-07, 21:32
Geplaatst door Slinger
En jij beschuldigt mij van topicbashen? Jij basht je eigen topic.

Afleidingsmanoeuvres, dat weet je, kijken hoe lang je het vol houdt.

Poesjkin
14-04-07, 23:31
Geplaatst door Qaiys
Goedkope propagandapraatjes waarmee onder andere steun is verkregen om daar in de zandbak oorlogje te mogen spelen en de nederlandse soldaatjes gevechtservaring op te laten doen met hun hightechwapens tegen de oude roestige kalasnikovs van het afgaanse verzet.

Ehm... mag ik hieruit opmaken dat jij de Taliban een onschuldige groep leerlingen vindt die hun vrije tijd doorbrengen met het drinken van diverse smaken thee en het eten van sultana's?

Qaiys
14-04-07, 23:34
Geplaatst door Poesjkin
Ehm... mag ik hieruit opmaken dat jij de Taliban een onschuldige groep leerlingen vindt die hun vrije tijd doorbrengen met het drinken van diverse smaken thee en het eten van sultana's?

Nee

Poesjkin
14-04-07, 23:38
Ik las in de krant dat het Nederlandse contingent zich groen en geel ergert aan de restricties die zijn opgelegd. Men mag niks doen en al helemaal niet aan opbouwwerkzaamheden. Als men kleding wil schenken, moet dit aan een officiële instantie en dan verdwijnt het naar de verkeerde mensen (lees: mensen die al genoeg hebben).

Wat doen "we" daar nou eigenlijk?

1973Tanger
15-04-07, 00:03
Geplaatst door Slinger
En jij beschuldigt mij van topicbashen? Jij basht je eigen topic.

Wie kan me uitleggen wat 'bashen' betekent. Ik ken dat woord niet. Sorry voor de interuptie.

Slinger
15-04-07, 00:19
Geplaatst door 1973Tanger
Wie kan me uitleggen wat 'bashen' betekent. Ik ken dat woord niet. Sorry voor de interuptie.

Tpic bashen betekent dat je een topic om zeep helpt, bijvoorbeeld door over iets anders te beginnen. Qais doet dat met enige regelmaat en ook met zijn eigen topics, als hij in de discussie onderuit gaat.

1973Tanger
15-04-07, 00:40
Geplaatst door Slinger
Tpic bashen betekent dat je een topic om zeep helpt, bijvoorbeeld door over iets anders te beginnen. Qais doet dat met enige regelmaat en ook met zijn eigen topics, als hij in de discussie onderuit gaat.

Thanks for your info.

Witte78
15-04-07, 01:16
Geplaatst door Poesjkin
Ik las in de krant dat het Nederlandse contingent zich groen en geel ergert aan de restricties die zijn opgelegd. Men mag niks doen en al helemaal niet aan opbouwwerkzaamheden. Als men kleding wil schenken, moet dit aan een officiële instantie en dan verdwijnt het naar de verkeerde mensen (lees: mensen die al genoeg hebben).

Wat doen "we" daar nou eigenlijk?

Moslims afslachten

papol
15-04-07, 09:29
Geplaatst door Coolassprov MC
Als je je inlaat met criminelen voor blind gewin, vervolgens zelf bestolen wordt, verlies je het recht om een beroep te doen op het recht; laat staan dat je het recht in eigen handen gaat nemen.

Osama Bin Laden, de Taleban, de Muhajideen en wat er uit voor kwam; Al Qaida zijn de creaturen van de VS en GB; niet van de Islamitische wereld. Tot zeer recent; onderzoek naar de oorlogsmisdaden door en in Bosnie en Dutchbat; is naar voren gekomen dat de VS de meest geschifte OBL-wannabees eigenhandig Jugoslavie invloog.

We hebben het nu over verderfelijk en crimineel en hypocriet gedrag; het gedrag van de VS jegens haar buitenlands beleid.

En dan nog, die kennis verkrijg je uitsluitend achteraf.
Voorkennis is niet altijd in voldoende mate aanwezig, soms zelfs kiezen uit de minst slechte.
Afganistan is en blijft een verscheurd land, wat vandaag een vriend lijkt is morgen je vijand.

Ik prijs de dag dat we, liefst vandaag nog, iedere crimineel (incluis fysiek geweld, tasjesroof, winkeldiefstal en ander ongewenst gedrag) per direct voor eeuwig opsluiten of verbannen (dat laatste liever niet, stel dat ze terug komen...).




Zie mijn reactie hierboven; als je je kinderen opvoedt met crimineel geld moet je niet gek opkijken als ze opgroeien tot criminelen.

Je kunt geen democratie planten op basis van leugen en de dwang. Je kunt geen vrijheid planten me behulp van een bezetting.

Daar hoef je geen kristallen bol voor aan te schaffen.


Iedere crimineel heeft dus criminele ouders? Dus wél opvoedings/genetisch/cultureel bepaald? Volgens jou chronologische redenatie in ieder geval wel.

Duitsland en Japan zijn er na de bezetting niet slechter op geworden ....

De USA, Canada en Australië zijn ook niet bepaald de minste, terwijl de natives zijn verbannen, uitgemoord en afgeslacht. Gitzwarte bladzijden uit een verdorven geschiedenis. De Russen probeerden dit ook, het resultaat is duidelijk ....



Je trekt de verkeerde vergelijkingen, begrijpt mijn uitleg hiervan niet, je begrijpt de essentie van mijn vergelijkingen niet en nu vergelijk je me, als een tang op een varken, met een racist en xenofoob?

Of je op hem wilt lijken is jou keuze, je volgt wel eenzelfde redenatie tactiek.

Of ik je niet begrijp? Je redeneert net zolang tot ergens het westen erbij betrokken is, daar ligt dan gelijk voor jou het probleem.



Het waren geen Afghanen met lange baarden die de Torens invlogen; maar vriendjes van de VS; Saoudie-Arabie en Egypte.

Onzin, maar dat wist je al.

Gr.P

Coolassprov MC
15-04-07, 11:17
Geplaatst door Coolassprov MC
Niemand erkent de Dalai Lamai als regering van Tibet; terwijl iedereen de Chinese regering erkent als regering over Tibet.

Probeer dit over Israel en de Palestijnen te zeggen.


Geplaatst door Slinger
1. In het citaat dat jij plaatst staat ook dat de Arabieren zijn begonnen.

Dat jij geen onderscheid kunt maken tussen Palestijnse Arabieren en buitenlandse arabieren maakt het niet anders dan dat het begon met een burgeroorlog en later pas een regionale.


Geplaatst door Coolassprov MC
Wel de juiste volgorde aanhouden; eerst burgeroorlog en terreur; en later regionale oorlog.

Hield of houdt Israel zich wel aan dat besluit?

Dus alles wat er na 1947 gebeurde is hun eigen schuld? Hadden ze maar moeten erkennen dat Joden die slachtoffer waren van Europees anti-semitisme, xenofobie, dwangarbeid en Jodenslachting en dat ze nu recht hebben op het land van Arabische kinderen, ouders en grootouders? [/B]


Geplaatst door Slinger
2. Of de regering van de Dalaï Lama door andere landen is erkend heeft niets te maken met het feit of Tibet al dan niet door de Chinezen bezet is

Maar wel met het feit dat appelen geen peren zijn en nooit zullen worden.


Geplaatst door Slinger
Overigens heb je in zekere zin toch gelijk, de Westoever werd wel degelijk vanaf 1948 bezet. Alleen was de bezettingsmacht van '48 tot '67 een andere dan na '67, namelijk Jordanië. Gaza werd van '48 tot '67 bezet door Egypte.

Het verschil tussen de Joden en de Arabieren is dat de Arabieren volledige vrede gaven in ruil voor gedeeltelijke terugtrekking van de Joden van hun landen. De Joden hebben nog steeds problemen met het geven van vrede in ruil voor minder dan 22% historisch Palestina.

On July 12, 1948 Jewish forces under orders from Lt. Col. Yitzhak Rabin moved into Lydda and Ramle just south of Tel Aviv, their mission was essentially that of ethnic cleansing. In the space of two days nearly 60,000 Arab inhabitants were expelled from the cities into the West Bank, Gaza Strip and neighbouring Egypt and Jordan, leaving behind their homes and farms, which were often destroyed. This was known to Zionist intellectuals as "transfer", a process required in order to create living space for Jewish immigrants and simultaneously remove troublesome Arab opposition to Israel. "Transfer" though was never official Zionist policy, but thanks to nearly 400 operations such as those in Lydda and Ramle and general exodus due to war, over three quarters of a million Palestinians were exiled from their homeland. This was justified by the Zionists as necessary in order to create a demographically viable Jewish State.
On July 17th, just as a UN ceasefire was to come into effect, David Shaltiel, commander of the Israeli forces, decided to have one last grasp at securing the Old Town and Temple Mount. So confident was he of success that he prepared his victory speech in advance, and some reports even claim he had a lamb ready for sacrifice on Mount Moriah (although his secular leanings cast doubt on this assertion). As eager as he was to recapture Jerusalem, it is unlikely he would have crossed David Ben-Gurion's orders not to damage any Muslim shrines, especially the al-Asqa Mosque. Jerusalem's Lehi commander Yehoshua Zetler had fewer qualms with doing this, since Lehi were not under Ben-Gurion's command and operated in a semi autonomous manner. Had Shaltiel been successful in taking the Old City, Zetler planned to obliterate all of the Muslim shrines with TNT. The refusal of the 1947 UN plan must have stirred regrets in at least some Palestinians, as when the Armistice lines were signed in 1949 they were left with s considerably less territory, and even that was occupied by other Arab nations.

Coolassprov MC
15-04-07, 11:33
Geplaatst door papol
En dan nog, die kennis verkrijg je uitsluitend achteraf.
Voorkennis is niet altijd in voldoende mate aanwezig, soms zelfs kiezen uit de minst slechte.
Afganistan is en blijft een verscheurd land, wat vandaag een vriend lijkt is morgen je vijand.

Criminelen opleidden, financieren en logitistieke steun geven zijn maffia-praktijken; ookal kun je lullen als Brugmanl het blijft zo.

Zolang de VS geen excuses heeft aangeboden voor haar creatie en steun van en aan de Taleban en Osama Bin Laden is jouw dooddoener wat het is; een dooddoener,


Geplaatst door papol
Iedere crimineel heeft dus criminele ouders? Dus wél opvoedings/genetisch/cultureel bepaald? Volgens jou chronologische redenatie in ieder geval wel.

Nee; je kunt niet lezen; lees het nog eens en reageer weer.


Geplaatst door papol
Duitsland en Japan zijn er na de bezetting niet slechter op geworden ....

De USA, Canada en Australië zijn ook niet bepaald de minste, terwijl de natives zijn verbannen, uitgemoord en afgeslacht. Gitzwarte bladzijden uit een verdorven geschiedenis. De Russen probeerden dit ook, het resultaat is duidelijk ....



Geplaatst door papol
Duitsland en Japan zijn er na de bezetting niet slechter op geworden ....

Omdat appelen geen peren zijn.

Duitsland bijvoorbeeld was een democratie langer dan gemiddeld land in de wereld.


Geplaatst door papol
De USA, Canada en Australië zijn ook niet bepaald de minste, terwijl de natives zijn verbannen, uitgemoord en afgeslacht. Gitzwarte bladzijden uit een verdorven geschiedenis. De Russen probeerden dit ook, het resultaat is duidelijk ...

Nogmaals; appelen zijn peren.

Nogmaals; Je kunt geen democratie planten op basis van leugen en de dwang. Je kunt geen vrijheid planten met behulp van een bezetting.



Geplaatst door papol
Of je op hem wilt lijken is jou keuze, je volgt wel eenzelfde redenatie tactiek.

Het is een persoonlijke aanval; niks meer. Als ik racist en xenofoob zal de rest van mijn argumenten ook niet lezenswaardig zijn:


Geplaatst door papol
Of ik je niet begrijp? Je redeneert net zolang tot ergens het westen erbij betrokken is, daar ligt dan gelijk voor jou het probleem.


Geplaatst door papol
Onzin, maar dat wist je al.

Geef mij slechts 1 naam van slechts 1 van de kapers van 11 september 2001 die Afghaan was; laat staan Taleeban.

Slinger
15-04-07, 11:39
Geplaatst door Coolassprov MC
, and even that was occupied by other Arab nations.[/SIZE] [/SIZE]

Juist. De Arabische landen bezetten het gebied van hun eigen Palestijnse broeders. Wat ze met Israël niet lukte, lukte ze met de Palestijnen wel.

Shemharosh
15-04-07, 12:28
Geplaatst door Slinger
Juist. De Arabische landen bezetten het gebied van hun eigen Palestijnse broeders. Wat ze met Israël niet lukte, lukte ze met de Palestijnen wel.


hahhaha...ja kom maar bij die arabieren met praatjes over de rechten van het Palestijnse volk....weet je wat ze gaan zeggen?..."maakt niet joh...we hebben al zo veel arabische volkeren,+/- 30 of zo,dus een meer of minder hoeft geen probleem te zijn...vind je niet??!!"

Poesjkin
15-04-07, 21:24
Dit zal ook wel weer niet geaccepteerd worden, maar de makkelijkste oplossing zal toch echt zijn: Israel terug achter de grenzen van voor 1967, Westoever en Gaza samen Palestina en Jeruzalem een ministaatje voor de geestelijkheid, zoals ook het Vaticaan is, maar dan voor de drie grote monotheïstische godsdiensten.

1973Tanger
15-04-07, 23:08
Geplaatst door Poesjkin
Dit zal ook wel weer niet geaccepteerd worden, maar de makkelijkste oplossing zal toch echt zijn: Israel terug achter de grenzen van voor 1967, Westoever en Gaza samen Palestina en Jeruzalem een ministaatje voor de geestelijkheid, zoals ook het Vaticaan is, maar dan voor de drie grote monotheïstische godsdiensten.

Ik denk dat dat onvermijdelijk is.

Poesjkin
16-04-07, 17:13
De aanhangers van zowel het christendom, het jodendom en de islam geven aan dat hun godsdienst vredelievend is. Dat kunnen ze in dat geestelijke ministaatje dan meteen bewijzen. Het zou zo mooi zijn: Jeruzamel als een ware stad Gods, een stad van vrede, waar pelgrims, joden, moslims en christenen, gemeenschappelijk door de open poorten kunnen gaan.

Maar ik vrees dat dit voorlopig een droom zal blijven.

Coolassprov MC
16-04-07, 18:16
Geplaatst door Slinger
Juist. De Arabische landen bezetten het gebied van hun eigen Palestijnse broeders. Wat ze met Israël niet lukte, lukte ze met de Palestijnen wel.

Ik kan wel blijven herhalen met zulke kinderlijke types als jij er eentje bent.

Ondoordachte leugens; verder kom je niet.

Wordt het niet tijd voor je om openlijk te verklaren waar je staat?

Ik sta achter het internationale recht inzake bezettingen en annexaties.


Het verschil tussen de Joden en de Arabieren is dat de Arabieren volledige vrede gaven in ruil voor gedeeltelijke terugtrekking van de Joden van hun landen. De Joden hebben nog steeds problemen met het geven van vrede in ruil voor minder dan 22% historisch Palestina.

Coolassprov MC
16-04-07, 18:17
Geplaatst door Poesjkin
Dit zal ook wel weer niet geaccepteerd worden, maar de makkelijkste oplossing zal toch echt zijn: Israel terug achter de grenzen van voor 1967, Westoever en Gaza samen Palestina en Jeruzalem een ministaatje voor de geestelijkheid, zoals ook het Vaticaan is, maar dan voor de drie grote monotheïstische godsdiensten.

Weten jullie nog wat de titel is van deze topic?

Slinger
16-04-07, 18:44
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik kan wel blijven herhalen met zulke kinderlijke types als jij er eentje bent.

Ondoordachte leugens; verder kom je niet.

Wordt het niet tijd voor je om openlijk te verklaren waar je staat?

Ik sta achter het internationale recht inzake bezettingen en annexaties.


Leugens?

Nou wordt ie helemaal mooi!

Ik citeerde alleen maar met instemming uit datgene wat je zelf geplaatst had!

Als ik lieg, lieg ik dus in commissie.

Maar na jou en dan ben jij dus de eerste leugenaar!

Coolassprov MC
16-04-07, 19:12
Geplaatst door Slinger
Leugens?

Nou wordt ie helemaal mooi!

Ik citeerde alleen maar met instemming uit datgene wat je zelf geplaatst had!

Als ik lieg, lieg ik dus in commissie.

Maar na jou en dan ben jij dus de eerste leugenaar!

Je denkt toch niet dat ik jouw de kans geef te liegen en te lasteren met mijn eigen woorden en citaten?

Los van het feit, dat je binnen deze topic irrelevant bezig bent, is het verkrachten van mijn reactie voor eigen sinistere doeleinden zwak uitgedrukt met leugens.

Als het citaat mijn argument zou tegenwerken zou ik het niet bewust en opvallend in grote koeieletters plaatsen;

Het citaat zegt klaarblijkelijk iets wat jij niet schijnt te willen begrijpen; ondanks dat ik de toelichting erop kan blijven geven.

Hier volgt het echte citaat en mijn analyse die hier reeds aan vooraf ging:

http://www.knowledgenews.net/history/armistice.jpg


Geplaatst door Coolassprov MC The refusal of the 1947 UN plan must have stirred regrets in at least some Palestinians, as when the Armistice lines were signed in 1949 they were left with considerably less territory; and even that was occupied by other Arab nations. [/SIZE]

Wat staat er nu werkelijk?

1.De Arabieren bezetten TOENDERTIJD IN OORLOGSTIJD minder Palestijns land dan de Joden toen aan Arabisch land bezetten en tot op de dag van vandaag blijven bezetten;
2.De Arabieren bezetten TEGENWOORDIG GEEN Palestijns land meer.

Mijn conclusies van vandaag de dag:

3.De Arabieren (Egypte en Jorandie) gaven volledige vrede in ruil voor gedeeltelijke terugtrekking van de Joden van Arabisch land.
4.De Joden hebben nog steeds problemen met het geven van vrede in ruil voor minder dan 22% historisch Palestina;
5.De Joden zijn nog steeds niet tevreden met 78% Palestijns land.

Wie is hier de Pinokkio met de groeiende neus?

Slinger
16-04-07, 19:36
Geplaatst door Coolassprov MC
Je denkt toch niet dat ik jouw de kans geef te liegen en te lasteren met mijn eigen woorden en citaten?

Los van het feit, dat je binnen deze topic irrelevant bezig bent, is het verkrachten van mijn reactie voor eigen sinistere doeleinden zwak uitgedrukt met leugens.

Als het citaat mijn argument zou tegenwerken zou ik het niet bewust en opvallend in grote koeieletters plaatsen;

Het citaat zegt klaarblijkelijk iets wat jij niet schijnt te willen begrijpen; ondanks dat ik de toelichting erop kan blijven geven.

Hier volgt het echte citaat en mijn analyse die hier reeds aan vooraf ging:

http://www.knowledgenews.net/history/armistice.jpg



Wat staat er nu werkelijk?

1.De Arabieren bezetten TOENDERTIJD IN [B]OORLOGSTIJD minder Palestijns land dan de Joden toen aan Arabisch land bezetten en tot op de dag van vandaag blijven bezetten;

Dat staat er helemaal niet:

Er staat dat ten minste sommige Palestijnen het moeten hebben betreurd dat ze het verdelingsplan van 1947 hadden afgewezen want toen de grensovereenkomsten bij de wapenstilstand van 1949 werden getekend, bleek dat er voor hen nog veel minder gebied overbleef dan in 1947. En zelfs dat werd bezet door andere Arabische landen.

Zorg in het vervolg dat je zelf een tekst begrijpt voordat je anderen beschuldigt van liegen.


2.De Arabieren bezetten TEGENWOORDIG GEEN Palestijns land meer.

Nee, de Arabieren bezetten tegenwoordig geen Arabisch land meer, maar ze hebben het land niet vreedzaam verlaten. In 1967 werden ze door Israël uit Palestina geschopt. De Arabische bezetting van het Palestijnse gebied heeft dus maar liefst 19 jaar geduurd. Dat kun je wel één van de langste bezettingen in de moderne geschiedenis noemen. Als Israël ze er niet uit had geschopt, zaten ze er waarschijnlijk nog steeds.

Coolassprov MC
16-04-07, 20:20
Geplaatst door Slinger
Dat staat er helemaal niet:

Er staat dat ten minste sommige Palestijnen het moeten hebben betreurd dat ze het verdelingsplan van 1947 hadden afgewezen want toen de grensovereenkomsten bij de wapenstilstand van 1949 werden getekend, bleek dat er voor hen nog veel minder gebied overbleef dan in 1947. En zelfs dat werd bezet door andere Arabische landen.

Bedankt voor je vertaling; je doet dus alleen maar dommer voor dan je werkelijk bent?


Geplaatst door Slinger
Zorg in het vervolg dat je zelf een tekst begrijpt voordat je anderen beschuldigt van liegen.

Ik blijf erbij dat je hier slechts bent om te liegen en te verdraaien; waarom haal je anders irrelevante zaken aan om hier je gelijk te willen behalen?


Geplaatst door Slinger
Nee, de Arabieren bezetten tegenwoordig geen Arabisch land meer, maar ze hebben het land niet vreedzaam verlaten. In 1967 werden ze door Israël uit Palestina geschopt. De Arabische bezetting van het Palestijnse gebied heeft dus maar liefst 19 jaar geduurd. Dat kun je wel één van de langste bezettingen in de moderne geschiedenis noemen. Als Israël ze er niet uit had geschopt, zaten ze er waarschijnlijk nog steeds.

Als m’n tante Annie kloten had, had ik haar ome Annie genoemd.

Waar je de Arabieren van in theorie beschuldigd is de dagelijkse gang van zaken van de Israeliers; Israel heeft 78% van historisch Palestina geaanexxeerd en bezet de rest van de 22% in de langste en meest brutaal onderhouden buitenlandse millitaire bezetting uit de moderne geschiedenis..

Slinger
16-04-07, 20:34
Geplaatst door Coolassprov MC
Bedankt voor je vertaling; je doet dus alleen maar dommer voor dan je werkelijk bent?

Als mijn vertaling juist is, dan is jouw weergave dus onjuist. dan heb je mij dus onterecht beschuldigd van liegen.


Ik blijf erbij dat je hier slechts bent om te liegen en te verdraaien; waarom haal je anders irrelevante zaken aan om hier je gelijk te willen behalen?

Ik reageer op de zaken die jij er in de discussies bij aansleept.

Coolassprov MC
16-04-07, 20:44
Geplaatst door Slinger
Als mijn vertaling juist is, dan is jouw weergave dus onjuist. dan heb je mij dus onterecht beschuldigd van liegen.

Dat je kunt horen wil nog niet zeggen dat je ook kunt luisteren.


Geplaatst door Slinger
Ik reageer op de zaken die jij er in de discussies bij aansleept.

Natuurlijk!

Slinger
16-04-07, 20:52
Geplaatst door Coolassprov MC
Dat je kunt horen wil nog niet zeggen dat je ook kunt luisteren.



Natuurlijk!

Als je je excuses zou aanbieden, dan zag ik je als een man.
Tot zo lang ben je maar een jongentje.

Coolassprov MC
16-04-07, 20:54
Geplaatst door Slinger
Als je je excuses zou aanbieden, dan zag ik je als een man.
Tot zo lang ben je maar een jongentje.

In dat geval ben ik blij dat ik geen waarde hecht aan het oordeel van kinderlijke geesten als de jouwe.

Slinger
16-04-07, 21:03
Cool, er is me in dit laatste deel van je bericht dat ik vertaald heb, nog iets opgevallen, waar ik je mee om je oren ga slaan. En dat is dat er in 1949, bij het beëindigen van de oorlog klaarblijkelijk grensovereenkomsten tussen Israël en de andere partijen zijn opgesteld. Dat betekent dat de grenzen van Israël (buiten de bezette gebieden van 1967) gewoon door de partijen erkende grenzen zijn en dat je bewering dat dit bezet gebied is, onjuist is. Wat heb je daarop te zeggen?

Coolassprov MC
16-04-07, 21:31
Geplaatst door Slinger
Cool, er is me in dit laatste deel van je bericht dat ik vertaald heb, nog iets opgevallen, waar ik je mee om je oren ga slaan.

Is het je daar om te doen, binnen een topic die er geen bal mee te maken heeft?

Kindje!


Geplaatst door Slinger
En dat is dat er in 1949, bij het beëindigen van de oorlog klaarblijkelijk grensovereenkomsten tussen Israël en de andere partijen zijn opgesteld. Dat betekent dat de grenzen van Israël (buiten de bezette gebieden van 1967) gewoon door de partijen erkende grenzen zijn en dat je bewering dat dit bezet gebied is, onjuist is. Wat heb je daarop te zeggen?

1949 Armistice Agreements

The armistice agreements were intended to serve only as interim agreements, until they would be replaced by permanent peace treaties. However, no peace treaties were actually signed until decades later.
Excepting the agreement with Lebanon, the armistice agreements were clear (at Arab insistence) that they were not creating permanent or de jure borders. The Egyptian-Israeli agreement stated "The Armistice Demarcation Line is not to be construed in any sense as a political or territorial boundary, and is delineated without prejudice to rights, claims and positions of either Party to the Armistice as regards ultimate settlement of the Palestine question." [2]
The Jordanian-Israeli agreement stated: "... no provision of this Agreement shall in any way prejudice the rights, claims, and positions of either Party hereto in the peaceful settlement of the Palestine questions, the provisions of this Agreement being dictated exclusively by military considerations" (Art. II.2), "The Armistice Demarcation Lines defined in articles V and VI of this Agreement are agreed upon by the Parties without prejudice to future territorial settlements or boundary lines or to claims of either Party relating thereto." (Art. VI.9) [3]
In the Knesset then Foreign Minister and future Prime Minister Moshe Sharett called the armistice lines "provisional boundaries" and the old international borders which the armistice lines, except with Jordan, were based on, "natural boundaries". [4]. Israel did not lay claim to territory beyond them and proposed them, with minor modifications except at Gaza, as the basis of permanent political frontiers at the Lausanne Conference, 1949.[5]
After the 1967 Six Day War several Israeli leaders argued against turning the armistice lines into permanent borders on the grounds of Israeli security:
• Prime Minister Golda Meir noted the pre-1967 borders were so dangerous that it "would be treasonable" for an Israeli leader to accept them (New York Times, December 23, 1969).
• The Foreign Minister Abba Eban said the pre-1967 borders have "a memory of Auschwitz" (Der Spiegel, November 5, 1969).
• Prime Minister Menachem Begin described a proposal for a retreat to the pre-1967 borders as "national suicide for Israel."
The internationally recognized border between Egypt and Israel was eventually demarcated as part of the Israel-Egypt Peace Treaty. The border between Israel and Jordan (except for Jordan's border with the post-1967 West Bank) was demarcated as part of the Israel-Jordan Peace Treaty.

Zelfs Israel, die er een staat op kon stichten, vond de Groene Lijn maar niks; en dat blijkt ook uit haar dagelijkse gang van zaken.


Geplaatst door Coolassprov MC
Wat staat er nu werkelijk?

1.De Arabieren bezetten TOENDERTIJD IN OORLOGSTIJD minder Palestijns land dan de Joden toen aan Arabisch land bezetten en tot op de dag van vandaag blijven bezetten;
2.De Arabieren bezetten TEGENWOORDIG GEEN Palestijns land meer.

Mijn conclusies van vandaag de dag:

3.De Arabieren (Egypte en Jorandie) gaven volledige vrede in ruil voor gedeeltelijke terugtrekking van de Joden van Arabisch land.
4.De Joden hebben nog steeds problemen met het geven van vrede in ruil voor minder dan 22% historisch Palestina;
5.De Joden zijn nog steeds niet tevreden met 78% Palestijns land.

Wie is hier de Pinokkio met de groeiende neus?

Slinger
16-04-07, 21:38
Geplaatst door Coolassprov MC
Is het je daar om te doen, binnen een topic die er geen bal mee te maken heeft?



Jij bent er over begonnen, niet ik!

Je lange lap Engelse tekst in kleine letters bewaar ik voor morgenavond want ik ben nu bezig met een flesje Chardonnay.

Vr. gr.
Slinger.

Coolassprov MC
16-04-07, 21:41
Geplaatst door Slinger
Jij bent er over begonnen, niet ik!

Lees maar eens terug waar ik het over had toen iemand het nodig achtte om Israel te btrekken in de discussie.

Als dat soort mensen israel in discussie betrekken is het ineens zeer relevant en heeft het plotsklaps niets te maken met afgunst en haat jegens het ''verschrompelde'' Joodse volk.


Geplaatst door Slinger
Je lange lap Engelse tekst in kleine letters bewaar ik voor morgenavond want ik ben nu bezig met een flesje Chardonnay.

Je hoeft alleen de eerste zin te lezen:

[I]The armistice agreements were intended to serve only as interim agreements, ...I]

P.s.:

Had je die fles ook opengetrokken als je me wel ''om de oren had kunnen slaan''?

Ik hoop dat er een dikke zwarte vlieg in valt! Of ben je dol op dikke zwarte vliegen in witte wijn?

TonH
17-04-07, 00:35
1. Heeft Nederland zelf geen eilanden meer?
2. Is dat verd*mde vakantiegebral en gelal nu al zo de norm geworden dat het zelfs als therapie geldt?
3. Zijn kotsende, zuipende, neukende, gillende hollanders in juli/augustus nog niet genoeg?
4. Die "Grieken" die die twee NL-er in elkaar mepten waren vast geen Kretenzers, want dan waren die NL-ers nu dood.
5. Het waren 'selfstyled anarchists', zoals ze hier zo mooi heten. Beter bekend om hun molotovcoctails die ze naar politie gooien en de pc-winkels die ze proletarisch plunderen om dan weer als de eerste de beste juffertjes binnen de muren van de universiteiten te vluchten, omdat ze daar niet door de politie gepakt kunnen worden.
6. Israël zou ook een goede plek zijn toch? om stoom af te blazen? Eilat of zo? Goede bondgenoot van Nederland. De meeste jongeren hebben niks tegen het leger. Zitten er zelf in tenslotte... Kunnen ze stoom af blazen in de Gaza-strook of zo, want daar zitten toch mensen waar Nederland niet zo blij mee is. Hun premier krijgt zelfs geen visum, terwijl hij er nog geen had aangevraagd.
't Is maar een suggestie hoor.

super ick
17-04-07, 09:11
Geplaatst door TonH
1. Heeft Nederland zelf geen eilanden meer?
2. Is dat verd*mde vakantiegebral en gelal nu al zo de norm geworden dat het zelfs als therapie geldt?
3. Zijn kotsende, zuipende, neukende, gillende hollanders in juli/augustus nog niet genoeg?
4. Die "Grieken" die die twee NL-er in elkaar mepten waren vast geen Kretenzers, want dan waren die NL-ers nu dood.
5. Het waren 'selfstyled anarchists', zoals ze hier zo mooi heten. Beter bekend om hun molotovcoctails die ze naar politie gooien en de pc-winkels die ze proletarisch plunderen om dan weer als de eerste de beste juffertjes binnen de muren van de universiteiten te vluchten, omdat ze daar niet door de politie gepakt kunnen worden.
6. Israël zou ook een goede plek zijn toch? om stoom af te blazen? Eilat of zo? Goede bondgenoot van Nederland. De meeste jongeren hebben niks tegen het leger. Zitten er zelf in tenslotte... Kunnen ze stoom af blazen in de Gaza-strook of zo, want daar zitten toch mensen waar Nederland niet zo blij mee is. Hun premier krijgt zelfs geen visum, terwijl hij er nog geen had aangevraagd.
't Is maar een suggestie hoor.

Ik denk dat ze Griekenland hebben gekozen omdat het land is ingericht om zuipende neukende gillende hollanders te ontvangen.
Economie is gedeeltelijk afhankelijk van zuipende neukende gillende hollanders. Fantastische vakanties hoor.
Maareh dat gillen daar bedoel je de gillende vrouwen mee als het neuken is begonnen?

Slinger
17-04-07, 13:50
Geplaatst door Coolassprov MC
Is het je daar om te doen, binnen een topic die er geen bal mee te maken heeft?

Kindje!



1949 Armistice Agreements

The armistice agreements were intended to serve only as interim agreements, until they would be replaced by permanent peace treaties. However, no peace treaties were actually signed until decades later.
Excepting the agreement with Lebanon, the armistice agreements were clear (at Arab insistence) that they were not creating permanent or de jure borders. The Egyptian-Israeli agreement stated "The Armistice Demarcation Line is not to be construed in any sense as a political or territorial boundary, and is delineated without prejudice to rights, claims and positions of either Party to the Armistice as regards ultimate settlement of the Palestine question." [2]
The Jordanian-Israeli agreement stated: "... no provision of this Agreement shall in any way prejudice the rights, claims, and positions of either Party hereto in the peaceful settlement of the Palestine questions, the provisions of this Agreement being dictated exclusively by military considerations" (Art. II.2), "The Armistice Demarcation Lines defined in articles V and VI of this Agreement are agreed upon by the Parties without prejudice to future territorial settlements or boundary lines or to claims of either Party relating thereto." (Art. VI.9) [3]
In the Knesset then Foreign Minister and future Prime Minister Moshe Sharett called the armistice lines "provisional boundaries" and the old international borders which the armistice lines, except with Jordan, were based on, "natural boundaries". [4]. Israel did not lay claim to territory beyond them and proposed them, with minor modifications except at Gaza, as the basis of permanent political frontiers at the Lausanne Conference, 1949.[5]
After the 1967 Six Day War several Israeli leaders argued against turning the armistice lines into permanent borders on the grounds of Israeli security:
• Prime Minister Golda Meir noted the pre-1967 borders were so dangerous that it "would be treasonable" for an Israeli leader to accept them (New York Times, December 23, 1969).
• The Foreign Minister Abba Eban said the pre-1967 borders have "a memory of Auschwitz" (Der Spiegel, November 5, 1969).
• Prime Minister Menachem Begin described a proposal for a retreat to the pre-1967 borders as "national suicide for Israel."
The internationally recognized border between Egypt and Israel was eventually demarcated as part of the Israel-Egypt Peace Treaty. The border between Israel and Jordan (except for Jordan's border with the post-1967 West Bank) was demarcated as part of the Israel-Jordan Peace Treaty.

Zelfs Israel, die er een staat op kon stichten, vond de Groene Lijn maar niks; en dat blijkt ook uit haar dagelijkse gang van zaken. [/B]

De grenzen van 1949 gelden volgens mij tot vandaag de dag. Dus dat noem ik niet tijdelijk. En ze zijn nooit opgezegd, door geen enkel land.

Wanneer jij vindt dat ze niet meer geldig zijn, dan moet je maar ergens een bewijs vandaan halen.

Wil je er ook een bronvermelding bij zetten?

TonH
17-04-07, 17:43
Geplaatst door super ick
Ik denk dat ze Griekenland hebben gekozen omdat het land is ingericht om zuipende neukende gillende hollanders te ontvangen.
Economie is gedeeltelijk afhankelijk van zuipende neukende gillende hollanders. Fantastische vakanties hoor.
Maareh dat gillen daar bedoel je de gillende vrouwen mee als het neuken is begonnen?

Dank voor je rolbevestigende hollandse reactie op punt 2... en nu de rest nog? De reacties daarop zijn kennelijk weggevallen...

Coolassprov MC
17-04-07, 18:18
Geplaatst door Slinger
De grenzen van 1949 gelden volgens mij tot vandaag de dag. Dus dat noem ik niet tijdelijk. En ze zijn nooit opgezegd, door geen enkel land.

Wie hebben zich teruggetrokken en wie blijven er nog bezetten?


Geplaatst door Slinger
De grenzen van 1949 gelden volgens mij tot vandaag de dag. Dus dat noem ik niet tijdelijk.

Er is een groot verschil tussen een grens en een lijn; waar we het over hebben staat tegenwoordig bekend als de Groene Lijn Van 1967.

Zelfs Israel, die zich vrij acht om haar landsgrenzen op te dringen aan haar buren, waagt zich er niet aan.

Wat in 1949 opgesteld was, was en is bedoeld als tijdelijk; daar is geen twijfel over mogelijk; als was het maar omdat de partijen hun ongenoegen erover niet onder stoelen en banken staken.

Het vreemde hierin is, dat de partij die het meeste territorium won, de grootste bezwaren had en heeft tegen de Groene Lijn.


Geplaatst door Slinger
Wanneer jij vindt dat ze niet meer geldig zijn, dan moet je maar ergens een bewijs vandaan halen.

Dat heb ik ook niet beweerd; ik zal de dag vieren dat Israel bereid is zich terug te trekken achter de grenzen van ’67.


Geplaatst door Coolassprov MC
3.De Arabieren (Egypte en Jordanie) gaven volledige vrede voor gedeeltelijke terugtrekking van hun land.
4.De Joden hebben nog steeds problemen met vrede in ruil voor minder dan 22% historisch Palestina;
5.De Joden zijn nog steeds niet tevreden met 78% historisch Palestina.


Geplaatst door Slinger
Wil je er ook een bronvermelding bij zetten?

Wat ik vermeldde wordt door niemand bestreden en is allerminst controversieel; ik snap dus niet waarom je zo graag een bronvermelding wilt voor iets dat open en klaar is.

Slinger
17-04-07, 18:51
Geplaatst door Coolassprov MC
Wie hebben zich teruggetrokken en wie blijven er nog bezetten?



Er is een groot verschil tussen een grens en een lijn; waar we het over hebben staat tegenwoordig bekend als de Groene Lijn Van 1967.

Zelfs Israel, die zich vrij acht om haar landsgrenzen op te dringen aan haar buren, waagt zich er niet aan.

Wat in 1949 opgesteld was, was en is bedoeld als tijdelijk; daar is geen twijfel over mogelijk; als was het maar omdat de partijen hun ongenoegen erover niet onder stoelen en banken staken.

Ja, een wapenstildsverdrag is tijdelijk, dat is duidelijk. Maar Egypte en Jordanië sloten inmiddels vrede met Israël en accepteerden de grens van 1949. Daarmee is dit dus een onomstreden grens geworden, erkend door alle partijen. En is er dus geen sprake van bezet gebied.

Coolassprov MC
18-04-07, 06:35
Geplaatst door Slinger
Ja, een wapenstildsverdrag is tijdelijk, dat is duidelijk. Maar Egypte en Jordanië sloten inmiddels vrede met Israël en accepteerden de grens van 1949. Daarmee is dit dus een onomstreden grens geworden, erkend door alle partijen. En is er dus geen sprake van bezet gebied.

Wat is het nu eigenlijk met jou?

Eerst beweer je dat de Arabieren gebied bezetten op basis van erkende grenzen van 1949;


Geplaatst door Slinger
Juist. De Arabische landen bezetten het gebied van hun eigen Palestijnse broeders. Wat ze met Israël niet lukte, lukte ze met de Palestijnen wel.


Geplaatst door Slinger
Overigens heb je in zekere zin toch gelijk, de Westoever werd wel degelijk vanaf 1948 bezet. Alleen was de bezettingsmacht van '48 tot '67 een andere dan na '67, namelijk Jordanië. Gaza werd van '48 tot '67 bezet door Egypte.

daarna zeg je dat Israel grenzen netjes heeft opgesteld op basis van de grenzen van 1949?

Eerst bracht 1949 bezetting en nu zeg je dat het nette grenzen opbracht?


NEGOTIATIONS BASED ON RESOLUTIONS 242 AND 338: The final outcome "will lead to the implementation of Security Council Resolutions 242 and 338."

These proclaim it is inadmissible to acquire territory by force and call for Israel 's withdrawal.

Israel heeft 78% geannexxeerd en Israel bezet 22%;

Is dat zo moeilijk te begrijpen?

Ik weet dat je niet goed bent in het beantwoorden van vragen; maar ik blijf ze natuurlijk wel stellen.

Slinger
18-04-07, 08:01
Geplaatst door Coolassprov MC
Wat is het nu eigenlijk met jou?

Eerst beweer je dat de Arabieren gebied bezetten op basis van erkende grenzen van 1949;

daarna zeg je dat Israel grenzen netjes heeft opgesteld op basis van de grenzen van 1949?

Eerst bracht 1949 bezetting en nu zeg je dat het nette grenzen opbracht?



Israel heeft 78% geannexxeerd en Israel bezet 22%;

Is dat zo moeilijk te begrijpen?

Ik weet dat je niet goed bent in het beantwoorden van vragen; maar ik blijf ze natuurlijk wel stellen.

Nou, nog een keer dan maar:

In 1948 bezetten de Arabische landen een deel van het Palestijnse mandaatgebied. Daar hoeven we niet over te discussiëren, dat is een feit. Israël bezette ook een deel. Overigens beweerde ik dat niet, het was een letterlijke vertaling van het laatste deel van de Engelse tekst (zonder bronvermelding) die jij plaatste.

In 1949 kwamen er een wapenstilstand met grensovereenkomsten tussen Israël en de Arabische landen. Hierdoor werd het Palestijnse mandaatgebied helemaal opgedeeld tussen Israël en de Arabische landen. Dat staat ook in jouw Engelse tekst.

Later werden deze wapenstilstandsgrenzen door Israël, Jordanië en Egypte definitief geregeld. Dat is de Groene Lijn, waarvan bijvoorbeeld ook VN resoluties en het Internationaal Gerechtshof uitgaan. Erkende grenzen dus. Dit kun je vinden op Wikipedia.

Dit zijn allemaal verfiëerbare feiten.

In het licht van deze feiten kun je dus niet spreken van een Israëlische bezetting van de Palestijnse gebieden sinds 1948.

Als je hiertegen nog andere feiten hebt in te brengen dan hoor ik het wel. Alsjeblieft wel graag met bronvermelding.

Coolassprov MC
19-04-07, 06:22
Geplaatst door Slinger
In 1948 bezetten de Arabische landen een deel van het Palestijnse mandaatgebied. Daar hoeven we niet over te discussiëren, dat is een feit. Israël bezette ook een deel. Overigens beweerde ik dat niet, het was een letterlijke vertaling van het laatste deel van de Engelse tekst (zonder bronvermelding) die jij plaatste.

Nou, nog een keer dan maar:

Jij bent degene die beweert dat er sprake was van bezetting tussen 1948 en 1967.

Jij beschuldigd Arabieren te hebben bezet van 1948 tot 1967:


Geplaatst door Slinger
Overigens heb je in zekere zin toch gelijk, de Westoever werd wel degelijk vanaf 1948 bezet. Alleen was de bezettingsmacht van '48 tot '67 een andere dan na '67, namelijk Jordanië. Gaza werd van '48 tot '67 bezet door Egypte.

Waar zit de consistentie in je argumenten?


Geplaatst door Coolassprov MC

Israel heeft 78% geannexxeerd (1948-2007)

en Israel bezet 22% (1967-2007;

Vraagje:

Vindt je een bezetting van 1967 tot 2007 (40jaar) al niet lang genoeg?


Geplaatst door Slinger
In het licht van deze feiten kun je dus niet spreken van een Israëlische bezetting van de Palestijnse gebieden sinds 1948.

Dat beweert niemand; je blaft maar wat

Slinger
19-04-07, 08:44
Geplaatst door Coolassprov MC
Nou, nog een keer dan maar:

Jij bent degene die beweert dat er sprake was van bezetting tussen 1948 en 1967.

Jij beschuldigd Arabieren te hebben bezet van 1948 tot 1967:



Waar zit de consistentie in je argumenten?



Vraagje:

Vindt je een bezetting van 1967 tot 2007 (40jaar) al niet lang genoeg?

De constistentie in mijn argumenten?
Doe je nu zo dom of ben je zo dom?
We hebben het alleen nog maar over de feiten!

Ik herhaal
- Vanaf 1948 was er wel degelijk sprake van bezetting door Israël en de Arabische landen van het Palestijnse mandaatgebied.
- Later zijn er grensverdragen gesloten waardoor er nu geen sprake meer is van bezetting.


Dat beweert niemand; je blaft maar wat

Nou dan zijn we het eens. Ik herhaal: In het licht van deze feiten kun je dus niet spreken van een Israëlische bezetting van de Palestijnse gebieden sinds 1948.

Maar ik citeer nog maar even enkele zinnen van jou waaruit blijkt dat je wel degelijk het tegenovergestelde hebt gezegd.


En zelfs als ik toegeef aan jouw voorbeeld sla je de plank mis; Israel begon in 1948 de 750.000 inheemse Arabische bevolking van de streek te zuiveren en begon toen haar bezetting dat vandaag 78% van de Arabische gebieden in beslag neemt.


Israel is gesticht op 78% Arabisch land en iedere dag wordt er meer land geannexeerd. Jij hebt het over bezetting; ik heb het over bezetting en annexatie.


Sinds wanneer heeft Israel erkende landsgrenzen? Ze zullen je het zelf niet kunnen vertellen.


Zelfs als jouw achterhaalde slaapverhaaltje opgaat, dat de amre joden werden aangevallen door bloeddorstige Arabieren nadat ze slechts de inheemse bevolking van de streek hebben etnisch gezuiverd, zelfs dan is er nog het internationale recht dat het illegaal acht om grond te annexeren op basis van een oorlog; de Middeleeuwen met haar landje-pik en wet-van-de-sterkste zijn wel voorbij in deze moderne tijden.

Bar
19-04-07, 09:09
Geplaatst door from the south
Ze slaan zich daar sinds mensenheugenis elkaar de koppen al in. Snel wegwezen uit dat land, dan is het ook niet meer de "schuld" van het westen.

Maar als daar massamoorden in westerse steden worden voorbereid dan is het wel mijn zaak.

from the south
19-04-07, 18:11
Geplaatst door Bar
Maar als daar massamoorden in westerse steden worden voorbereid dan is het wel mijn zaak.

Af en toe een paar kruisraketten heen sturen misschien?

from the south
19-04-07, 19:17
Edit: suspected copyright infringement

Coolassprov MC
20-04-07, 06:26
Edit: suspected copyright infringement

Coolassprov MC
20-04-07, 06:34
Geplaatst door Slinger
De constistentie in mijn argumenten?
Doe je nu zo dom of ben je zo dom?
We hebben het alleen nog maar over de feiten!

Feit blijft nog steeds overeind staan dat jij beweerde dat de Arabieren de Westbank en Gaza bezetten van 1948 en 1967; iets dat je nu tegenspreekt.


Geplaatst door Slinger
Ik herhaal
- Vanaf 1948 was er wel degelijk sprake van bezetting door Israël en de Arabische landen van het Palestijnse mandaatgebied.
- Later zijn er grensverdragen gesloten waardoor er nu geen sprake meer is van bezetting.


Geplaatst door Slinger
Nou dan zijn we het eens. Ik herhaal: In het licht van deze feiten kun je dus niet spreken van een Israëlische bezetting van de Palestijnse gebieden sinds 1948.

Dat is zeer zeker waar; het maakt de geschiedenis van Israel en deze totstandkoming nog niet als vanzelfsprekend vrij van maffia-praktijken van de kant van de Holocaust-slachtoffers.


Geplaatst door Slinger
Maar ik citeer nog maar even enkele zinnen van jou waaruit blijkt dat je wel degelijk het tegenovergestelde hebt gezegd.

Dat is nou redelijk; dank voor de moeite.


En zelfs als ik toegeef aan jouw voorbeeld sla je de plank mis; Israel begon in 1948 de 750.000 inheemse Arabische bevolking van de streek te zuiveren en begon toen haar bezetting dat vandaag 78% van de Arabische gebieden in beslag neemt.

De zin was meer correct als er stond:

begon toen haar bezettingen en annexaties die vandaag 100% van de Arabische gebieden in beslag neemt.

Tel Aviv Airport is gebouwd op twee Palestijnse dorpen; bedenk de volgende keer dat je daar land, dat je land op minstens twee Palestijnse kerkhoven;

mag je dat dan ook geen annexatie noemen?

wat mag je het dan wel noemen?


Geplaatst door Coolassprov MC
3.De Arabieren (Egypte en Jordanie) gaven volledige vrede voor gedeeltelijke terugtrekking van hun land.
4.De Joden hebben nog steeds problemen met vrede in ruil voor minder dan 22% historisch Palestina;
5.De Joden zijn nog steeds niet tevreden met 78% historisch Palestina.


Sinds wanneer heeft Israel erkende landsgrenzen? Ze zullen je het zelf niet kunnen vertellen.

Dat is een waarheid als een koe.


Zelfs als jouw achterhaalde slaapverhaaltje opgaat, dat de arme joden werden aangevallen door bloeddorstige Arabieren, nadat ze slechts de inheemse bevolking van de streek hebben etnisch gezuiverd, zelfs dan is er nog het internationale recht dat het illegaal acht om grond te annexeren op basis van een oorlog; de Middeleeuwen met haar landje-pik en wet-van-de-sterkste zijn wel voorbij in deze moderne tijden.

Dat is een waarheid als een koe.

De Arabische buurlanden gaven toe aan Israel; de Palestijnen werd niets gevraagd.


Geplaatst door Coolassprov MC
3.De Arabieren (Egypte en Jordanie) gaven volledige vrede voor gedeeltelijke terugtrekking van hun land.
4.De Joden hebben nog steeds problemen met vrede in ruil voor minder dan 22% historisch Palestina;
5.De Joden zijn nog steeds niet tevreden met 78% historisch Palestina.

Volgens internationaal recht mogen de ontheemde Palestijnen (toen 750.000; nu ruim 2.000.000!!!) nog steeds terugkeren naar hun met geweld onteigende huizen en gronden.

Dus de periode 1948 en 1967 is nog steeds niet afgesloten voor de Palestijnen.

Het is leuk om het internationaal recht aan te halen wanneer het in je voordeel lijkt te werken; maar laten we toch liever consistent en vrij van hypocrisie naar de aktuele realiteit kijken.

Coolassprov MC
20-04-07, 06:47
Geplaatst door Bar
Maar als daar massamoorden in westerse steden worden voorbereid dan is het wel mijn zaak.

Misschien had je niet tot jouw zaak moeten maken door te besluiten die massamoordenaars te recruitten, te trainen, op te leidden, te financieren, logistieke, politieke steun te geven, het ruimteveer Columbia aan ze te wijden, ze te vergelijken met de Founding Fathers en er een Rambo film aan te wijdden?

Slinger
20-04-07, 06:53
Geplaatst door Coolassprov MC
Feit blijft nog steeds overeind staan dat jij beweerde dat de Arabieren de Westbank en Gaza bezetten van 1948 en 1967; iets dat je nu tegenspreekt.


Huh?

Of je kunt niet lezen of je begrijpt het expres verkeerd.
Ik houdt het op het laatst: je houdt je expres van de domme.
Dus is het zonde van mijn tijd om met jou te discussiëren.
Ook aan mijn geduld komt een eind.
Je denkt zeker dat je zo op die manier niet onderuit gaat in de discussie?
Lees de conventie van Bordeaux

:zwaai:

Coolassprov MC
20-04-07, 07:19
Geplaatst door Slinger
Huh?

Of je kunt niet lezen of je begrijpt het expres verkeerd.
Ik houdt het op het laatst: je houdt je expres van de domme.
Dus is het zonde van mijn tijd om met jou te discussiëren.
Ook aan mijn geduld komt een eind.
Je denkt zeker dat je zo op die manier niet onderuit gaat in de discussie?


Geplaatst door Slinger
[QUOTE]Geplaatst door Slinger
[B]Juist. De Arabische landen bezetten het gebied van hun eigen Palestijnse broeders. Wat ze met Israël niet lukte, lukte ze met de Palestijnen wel.


Geplaatst door Slinger
Overigens heb je in zekere zin toch gelijk, de Westoever werd wel degelijk vanaf 1948 bezet. Alleen was de bezettingsmacht van '48 tot '67 een andere dan na '67, namelijk Jordanië. Gaza werd van '48 tot '67 bezet door Egypte.

Vraagje:

Vindt je een bezetting van 1967 tot 2007 (40jaar) al niet lang genoeg?



Geplaatst door Slinger
Lees de conventie van Bordeaux

Dat kan niet als die niet bestaat.

Qaiys
13-07-08, 11:55
Ik ben hier denk ik de persoon die het meest direct communiceert. Geef maar een voorbeeld waar ik zogenaamd om de hete brij heen draai.

Mijn gedachtes heb ik al vele malen verteld.

1) Westerlingen willen niet dat op één of andere manier een van het westen onafhankelijke islamitische land met regering komt.

2) Nederland likt de ass van de USA.

3) De Navo is eigenlijk een achterhaalde organisatie wat leven ingeblazen moet worden, Afghanistan wordt daar voor gebruikt.

4) Nederland kan haar soldaten gevechtservaring laten opdoen en het matrieel uittesten en mee oefenen.

5) Het leger kan zo na de koude oorlog zijn budget in stand houden, immers na de koude oorlog is er geen echte gevaar meer.

6) De nieuwe Afghaanse regering die door het westen is geplant moet de westerse belangen behartigen, dat is onder andere de oliepijpleiding die uit de voormalige sovjet republieken door Afghanistan zal lopen beschermen.

De belangen van het afghaanse volk doen niet terzake.

De topictitel heeft geen achterliggende motief, maar is mijn zienswijze. Het zijn toch moslims die afgeslacht worden en de Nederlanders mogen zich daarna toch klemzuipen?



za 12 jul 2008, 16:10 | 27 reacties

'Vikings gaan naar Afghanistan'

GOZ BEIDA - Er is in Den Haag nog geen officieel besluit over genomen, maar de Nederlandse mariniers in die in het oosten van Tsjaad deelnemen aan de Europese missie Eufor weten het zeker. De amfibische, gepantserde Vikings, gaan naar Afghanistan.

http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00332/vikings_332330i.jpg

Foto: Jos Schuurman

“Over twee jaar”, zegt de een. “Nee, ik denk volgend jaar al”, zegt een ander. De zestig mariniers die in het plaatsje Goz Beida onder Iers commando meedoen aan de missie die vluchtelingen, de bevolking en hulpverleners moeten beschermen, proberen de voertuigen nu voor het eerst tijdens een uitzending uit.

Het regenseizoen is deze week losgebarsten en de mariniers kregen volop de kans te bewijzen wat de voertuigen op rupsbanden kunnen. Tijdens een verkenningspatrouille trokken ze niet alleen een pickup van de lokale politie uit de modder. Ze probeerden het ook met een overvolgestouwde vrachtwagen van de lokale bevolking en tot hun eigen verbazing kregen ze het voertuig met één Viking uit minstens vijftig centimeter blubber.

“Ze hebben ons verteld dat we na deze missie de voertuigen volledig moeten beheersen”, vertelt een sergeant. Dus raggen ze met de dubbele bakjes door het gebied. Daarbij gaat af en toe een hekje van een boer stuk. Een boerin die klaagt over haar net geplante mais die geplet wordt, krijgt ter compensatie een stapel lunchpaketten. Waar het oversteken van een wadi (drooggevallen riviertje) in het regenseizoen in Uruzgan met een zwaar gepantserd voertuig als de YPR levensgevaarlijk is - het kostte het leven van een Nederlandse militair - raken de mariniers met hun Vikings opgetogen als ze een modderige stroom zien.

Bij de eerste volgelopen wadi op de patrouille lukte het de meegenomen Laro’s (Landrovers) ook nog om op eigen kracht over te steken. Bij de tweede werden de Laro’s op sleep genomen. Later wordt besloten dat de Laro’s om moeten rijden. Eén-nul voor Viking in Viking tegen Landrover.

Maar iedereen wacht stiekem op de grootste overwinning; het moment dat de Vikings het winnen van de Mowags, de amfibische gepantserde wagens die de Ierse Eufor-militairen hebben meegenomen. De Mowags staan hoog op hun wielen en hebben een propeller die zorgt voor de voortstuwing als het water zo hoog staat dat ze gaan drijven. De Vikings moeten het hebben van de rupsbanden, als het water boven de 1,25 meter uitkomt en de bakken gaan drijven.

“Die wadi’s zijn voor onze Mowags geen probleem”, zeggen de Ieren desgevraagd. “Neehee, maar de modder wel”, schamperen de Nederlanders. “Wacht maar, binnenkort zijn wij de enigen in dit gebied die nog de poort uit kunnen.” Het regenseizoen in het oosten van Tsjaad duurt doorgaans vier maanden.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/1477524/___Vikings_naar_Afghanistan___.html?p=9,2

John2
13-07-08, 12:45
Qaiys;3239786]Ik ben hier denk ik de persoon die het meest direct communiceert. Geef maar een voorbeeld waar ik zogenaamd om de hete brij heen draai.

Mijn gedachtes heb ik al vele malen verteld.
Ik ken jou hier als iemand die zich redelijk opstelt omtrend de problemen en zeker niet als iemand die om de hete brij heen draai.



1) Westerlingen willen niet dat op één of andere manier een van het westen onafhankelijke islamitische land met regering komt.

In een land dat voor 99% bestaat uit islamieten, lijkt het mij onlogisch dat het westen niet wil dat er een Islamitische regering komt.
Wel denk ik dat het niet wenselijk is dat het een Islamitische regering is die het zelfde regeert als die er zat of zoals in Irak of Iran die de bevolking onderdrukt en vermoord of laat verdwijnen.
En zeker geen regering die terroristen onderdak verlenen.



2) Nederland likt de ass van de USA.

Ik zou liever zeggen dat Nederland geen verraad pleegt aan een land die hun in de 2e world war hebben geholpen en waarmee zij diverse verdragen heeft.


3) De Navo is eigenlijk een achterhaalde organisatie wat leven ingeblazen moet worden, Afghanistan wordt daar voor gebruikt.

De Navo hoeft geen nieuw leven te worden ingeblazen, de Navo is een verdrag tussen diverse landen die in werking treed als een bevriend land word aangevallen.
De Navo heeft dan ook al diverse keren zijn bestaan bewezen daadwerkelijk landen te kunnen laten samenwerken.


4) Nederland kan haar soldaten gevechtservaring laten opdoen en het matrieel uittesten en mee oefenen.
Grote onzin, gevechtservaring laat je soldaten opdoen door gecompliceerde oefeningen



5) Het leger kan zo na de koude oorlog zijn budget in stand houden, immers na de koude oorlog is er geen echte gevaar meer.

In de koude oorlog wist je wie je "vijanden" waren, nu door terrorisme is de vijand onbekend en vaak onzichtbaar, waardoor een leger zeker gewenst is, zij het in een andere vorm met een budget die bijna het dubbele is.


6) De nieuwe Afghaanse regering die door het westen is geplant moet de westerse belangen behartigen, dat is onder andere de oliepijpleiding die uit de voormalige sovjet republieken door Afghanistan zal lopen beschermen.

Volgens mij zijn er vrije verkiezingen geweest.
En de pijpleiding heeft weinig bescherming nodig, want deze ligt in het Noorden en de Taliban zit in het Zuiden.



De belangen van het afghaanse volk doen niet terzake.
In de ogen van de taliban doet het belang van het volk niet terzake.



De topictitel heeft geen achterliggende motief, maar is mijn zienswijze. Het zijn toch moslims die afgeslacht worden en de Nederlanders mogen zich daarna toch klemzuipen?

Als jij terroristen wilt zien als Moslims dit even terzijde, het feestvieren is meer een ontlading van weken spanning en stress en heeft niets te maken met het doden van vijand.
En ik kan me nog herinneren dat diverse jonge moslim kinderen stonden te juichen op 9-11 waar bijna 9000 onschuldige hardwerkende mensen omkwamen.

abdoeltje
21-06-09, 12:00
Tegen zo`n militair kun je dus rustig zeggen: die is lam!
Een soort bekeerling dus!

fisherman1969
21-06-09, 14:28
za 12 jul 2008, 16:10 | 27 reacties

'Vikings gaan naar Afghanistan'

GOZ BEIDA - Er is in Den Haag nog geen officieel besluit over genomen, maar de Nederlandse mariniers in die in het oosten van Tsjaad deelnemen aan de Europese missie Eufor weten het zeker. De amfibische, gepantserde Vikings, gaan naar Afghanistan.

http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00332/vikings_332330i.jpg

Foto: Jos Schuurman

“Over twee jaar”, zegt de een. “Nee, ik denk volgend jaar al”, zegt een ander. De zestig mariniers die in het plaatsje Goz Beida onder Iers commando meedoen aan de missie die vluchtelingen, de bevolking en hulpverleners moeten beschermen, proberen de voertuigen nu voor het eerst tijdens een uitzending uit.

Het regenseizoen is deze week losgebarsten en de mariniers kregen volop de kans te bewijzen wat de voertuigen op rupsbanden kunnen. Tijdens een verkenningspatrouille trokken ze niet alleen een pickup van de lokale politie uit de modder. Ze probeerden het ook met een overvolgestouwde vrachtwagen van de lokale bevolking en tot hun eigen verbazing kregen ze het voertuig met één Viking uit minstens vijftig centimeter blubber.

“Ze hebben ons verteld dat we na deze missie de voertuigen volledig moeten beheersen”, vertelt een sergeant. Dus raggen ze met de dubbele bakjes door het gebied. Daarbij gaat af en toe een hekje van een boer stuk. Een boerin die klaagt over haar net geplante mais die geplet wordt, krijgt ter compensatie een stapel lunchpaketten. Waar het oversteken van een wadi (drooggevallen riviertje) in het regenseizoen in Uruzgan met een zwaar gepantserd voertuig als de YPR levensgevaarlijk is - het kostte het leven van een Nederlandse militair - raken de mariniers met hun Vikings opgetogen als ze een modderige stroom zien.

Bij de eerste volgelopen wadi op de patrouille lukte het de meegenomen Laro’s (Landrovers) ook nog om op eigen kracht over te steken. Bij de tweede werden de Laro’s op sleep genomen. Later wordt besloten dat de Laro’s om moeten rijden. Eén-nul voor Viking in Viking tegen Landrover.

Maar iedereen wacht stiekem op de grootste overwinning; het moment dat de Vikings het winnen van de Mowags, de amfibische gepantserde wagens die de Ierse Eufor-militairen hebben meegenomen. De Mowags staan hoog op hun wielen en hebben een propeller die zorgt voor de voortstuwing als het water zo hoog staat dat ze gaan drijven. De Vikings moeten het hebben van de rupsbanden, als het water boven de 1,25 meter uitkomt en de bakken gaan drijven.

“Die wadi’s zijn voor onze Mowags geen probleem”, zeggen de Ieren desgevraagd. “Neehee, maar de modder wel”, schamperen de Nederlanders. “Wacht maar, binnenkort zijn wij de enigen in dit gebied die nog de poort uit kunnen.” Het regenseizoen in het oosten van Tsjaad duurt doorgaans vier maanden.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/1477524/___Vikings_naar_Afghanistan___.html?p=9,2

GELUKKIG dat er nog een krant iets te melden heeft de door jullie alom gehate en verachte Telegraaf :) geeft je tenminste een kans om de maleise en rottigheid die momenteel gaande is in de Moslim wereld te verdoezelen .heerlijk en net op tijd om een oude kop (2007) weer nieuw leven in te blazen en zodoende de aandacht van de werkelijke problemen afhouden , lachertje en zo hypocriet als de kolere want een ander artikel waar consoorten zoals jij nogal ,,happig,,op zijn wordt gemeden als de pest !!!! o ja ook uit de Telegraaf maar wel van vandaag !! lol

tanger'73
21-06-09, 14:38
http://www.defensie.nl/onderwerpen/missies/isaf/2009/06/20/46132796/Drie_Nederlandse_militairen_gewond_in_Uruzgan

fisherman1969
21-06-09, 14:54
http://www.defensie.nl/onderwerpen/missies/isaf/2009/06/20/46132796/Drie_Nederlandse_militairen_gewond_in_Uruzgan

In de zondags uitgave 21-6-2009 van de TG was dit ook al te lezen :lole
En mijn mening over Afghanistan is alom bekend .wat hebben we er te zoeken ? neemt niet weg dat ik het erg genoeg vind dat er weer millitairen ,,jonge jongens ,, mogelijk voor hun leven getekend zijn .:aanwal:

fisherman1969
21-06-09, 15:00
http://www.defensie.nl/onderwerpen/missies/isaf/2009/06/20/46132796/Drie_Nederlandse_militairen_gewond_in_Uruzgan

Goh wat een geveinst medeleven :maf2:

Ik dacht dat je deze bedoelde:http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=274468
:D

tanger'73
21-06-09, 15:00
In de zondags uitgave 21-6-2009 van de TG was dit ook al te lezen :lole
En mijn mening over Afghanistan is alom bekend .wat hebben we er te zoeken ? neemt niet weg dat ik het erg genoeg vind dat er weer millitairen ,,jonge jongens ,, mogelijk voor hun leven getekend zijn .:aanwal:


sterven doe je in zekere zin, uitsluitend voor je eigen soevereiniteit en veiligheid. Dergelijke avontuurtjes moeten we inderdaad maar overlaten aan anderen.