PDA

Bekijk Volledige Versie : Ik ben er ook maar eens vandoor



Marsipulami
01-05-02, 11:48
Beste Prikkers,

Ik ben er ook maar eens vandoor... Ik wens de Mocro's op dit prikbord veel goede moed in deze moeilijke tijden. Ik hoop dat ze in staat zullen zijn om de onmacht en het onbegrip waarvan ze dikwijls het slachtoffer zijn, te overstijgen en op een waardige manier op te komen voor zichzelf.

Op langere termijn kunnen conflicten een positieve bijdrage leveren aan een groter wederzijds respect en een betere verstandhouding, waarbij iedereen in zijn waardigheid wordt erkend. Dus ga conflicten niet uit de weg maar tracht te vermijden dat ze uitmonden in redeloze haat, waarbij mensen enkel op basis van hun afkomst veroordeeld worden, en waarbij datgene wat krom is wordt recht gepraat. In ieder geval de toekomst zal beter zijn en de moeilijkheden van vandaag zijn geen muur waartegen alles te pletter loopt, maar de bouwstenen van een betere toekomst waarin elke mens, ongeacht zijn afkomst of geloofsovertuiging, een onvervangbare rol zal spelen

Om te besluiten een citaat van de Dalai Lama dat ik van de site van jullie broeder met de sprekende nick "zwarte schaap" heb gepikt: "Het is onze gezamenlijke en individuele verantwoordeijkheid de mondiale familie te beschermen en te koesteren, haar zwakkere leden te ondersteunen, en zorg te dragen voor het milieu waarin wij leven."

Met vriendelijke groeten,

Marsipulami

moenna
01-05-02, 12:10
Dit vind ik nou echt jammer, Mars.

Ik vond je altijd al een leuke Belg, met een grappig dosis Nederlandse kritiek, en een interessante kijk op de nieuwsfeiten.

Bestaat er absoluut geen mogelijkheid, om je over te halen??

:huil: :huil: :huil: :huil:

Mocht ik je echt niet meer zien, dan wens ik jou veel geluk en wijsheid toe, in je verdere leven..

:traan2:
Moenna

mulan
01-05-02, 14:07
Ik sluit me aan bij Moenna. :)

:zwaai:

MocroStyle
01-05-02, 15:00
Jammer dat je vertrekt Marsi, maar ja der is een tijd van komen en een tijd van gaan....

Het ga je goed :duim:

Mvg.

Mujaahid
01-05-02, 19:30
salaam

Het ga je goed Marsi ! Leuk dat je er was. Als Allah het wil wordt je ooit nog wel eens een moslim.

Aboe 'Amr Soefyaan ibn 'Abdoellah verhaalt dat hij zei:
"O Boodschapper van Allah, geef mij een (samenvattende) uitspraak over de Islam, zodat ik niet een ander dan jou hoef te vragen".
"Hij zei: Zeg: "Ik geloof in Allah,' en volhard daarna." (Moeslim)

En Allah weet het best.

salaam

Abusaid
01-05-02, 19:36
Het ga je goed Mars ! Fijn dat je er was. Insha Allah wordt je ooit nog wel eens een moslim.

Mocht je ooit van plan je te bekeren tot de islam, laat het ons weten.

KomMaar
01-05-02, 22:03
Ey Mars,

"Het ga je goed Mars ! Fijn dat je er was. Insha Allah wordt je ooit nog wel eens een moslim"

En k maar denken dat je al een moslim bent?
Ey hou je haaks,

Cya :)

Zwarte Schaap
01-05-02, 22:14
Hee gekke Belg,

Wat hoor ik nou ? Ben je mal of zo? Geen voorbarige beslissingen nemen. Zeg gewoon dat je er even tussenuit knijpt en dat we mischien wel binnenkort wat van je horen! Ja toch?

Respect!!

Zwarte Schaap

Abdelkarim
01-05-02, 22:45
Beste Marsipulami,

"Het ga je goed Mars ! Fijn dat je er was. Insha Allah wordt je ooit nog wel eens een moslim."

Ik hoop het van harte!
Dank je wel voor je bijdragen aan dit forum en hopelijk krijg je heimwee en ben je weer gauw terug!

Wa salaam

Abdelkarim

P.S.: Wanneer wij op de punt zaten dat we dachten iedereen is tegen ons, kwam jij om het tegenovergestelde te bewijzen! Niet alle westerlingen zijn zo! (Maar aan de andere kant, Belgen zijn wat dat betreft nuetraler! Dus met een goede kijk op zaken. Dat merk je ook op het nieuws in België!)

topper
02-05-02, 15:51
Nou gevlekte hond, het was me een waar genoegen. Wie weet tot later. het ga je goed.


Ik hoop wel dat je op z'n minst deze reacties komt bekijken!

Syphax
04-05-02, 02:31
Ik hoop dat je je toch nog wel als parttimeprikker af en toe laat lezen.
Hoe dan ook....het ga je goed.

Met veel respect,
Hakim! :handbang:

The_Reporter
09-05-02, 21:26
Adios!


:duim:

AdamX
09-05-02, 21:57
Het ga je goed Mars ! Fijn dat je er was. Insha Allah wordt je ooit nog wel eens een moslim.

ik mocht jou wel en jammer dat je weg gaat :( wens je veel succes met alles en nogmaals inscha Allah wordt je moslim, dat is het beste wat ik je kan wensen.

adios amigo

Ikke4real
09-05-02, 23:04
"Hou je haaks Mars !"

Ik hoop het van harte!
Dank je wel voor je bijdragen aan dit forum en hopelijk krijg je heimwee en ben je weer gauw terug!


En inderdaad: Wanneer wij op de punt zaten dat we dachten iedereen is tegen ons, kwam jij om het tegenovergestelde te bewijzen zoals broeder Abdelkarim dat zei, maar op sommige tikte je ons wel op de vingers als we (volgens jou) de grens overschreden ;)

http://perso.wanadoo.fr/tometbubu/images/marsihouba.gif

Wizdom
10-05-02, 01:51
Hi Mars,

Toen ik je commentaren zag, dacht ik in eerste instantie dat je een Moslim was, totdat je expliciet zei dat je geen Moslim was. Maar als ik je commentaren nog eens goed voor de geest haal dan kan ik niets anders zeggen dan dat je een positieve bijdrage hebt geleverd aan de discussie. Moge ALLAH (SWT) je op het juiste pad leiden. Ik zal voor je bidden zoals ik voor alle mensen met een goede wil doe! Mars, we zullen je soms spitsvondige commentaren missen!

Onthou ons in ieder geval niet van het goede nieuws, mocht je je ooit eens tot de Islam bekeren. Dan kunnen we samen blij zijn met het goede nieuws en een nieuwe gespaarde ziel. Er is geen beter nieuws dan een ZIEL die nader komt tot GOD!

Bodhisattva
10-05-02, 23:45
Nieuwe rellen migrantenjongeren in Brussel

BRUSSEL (ANP) - In Brussel is het in de nacht van donderdag op vrijdag voor de derde achtereenvolgende keer gekomen tot rellen met migrantenjongeren, die brandbommen gooiden naar de politie. Tien jongeren zijn aangehouden.

De rellen begonnen dinsdagavond nadat een tachtigjarige buurtbewoner de nacht ervoor een Marokkaans echtpaar had doodgeschoten. Volgens buurtbewoners zou de politie erg laat hebben opgetreden. Na een protestmars van allochtone buurtbewoners heeft de Belgische minister van Binnenlandse Zaken Duquesne een onderzoek naar het politieoptreden gelast.

Racistisch

Vrijdagmiddag vindt de uitvaart van het echtpaar plaats. Burgemeester Clerfayt van de Brusselse deelgemeente Schaarbeek verwacht duizenden belangstellenden. In een park zijn enkele grote tenten opgetrokken om de deelnemers aan de uitvaartdienst te ontvangen. Het echtpaar wordt daarna begraven in Marokko.

De familie van het overleden echtpaar had eerder opgeroepen tot kalmte en vooral jongeren gevraagd zich niet gewelddadig te gedragen. De buurbewoner stichtte na de schietpartij brand in zijn eigen woning en kwam daarbij om het leven. Bij de schietpartij raakten ook twee van de vijf kinderen van het echtpaar lichtgewond.

=======
thuis ook je handen vol zo te zien?

Bodhisattva
11-05-02, 01:19
Geplaatst door Marsipulami
Alles bij elkaar genomen denk ik dat de Belgen hun best wel doen en niettegenstaande dat zijn er toch nog problemen.

je klinkt verbaast?

Doen de belgen niet genoeg of zijn die problemen van een andere aard?

Muslimaah
11-05-02, 01:24
Asalamoe aleika Marsipulami, Vrede Zij met Je !

Je bent 1 van de weinigen die hier wat zinnigs te vermelden heeft, dus blijf !


Verder wat staat je in de weg om je (alreeds) overgave aan Allah/God, tot een getuigenis te verwoorden, k denk dat jij al moslim bent van binnen. Nu nog La Ilaha Illa Allah Muhammadoen Rasoeloellah.

Blijf !

Verloedering van dit forum is al schrijnend genoeg.

Groetjes M

Bodhisattva
11-05-02, 01:57
Ik geloof alleen in wederzijds respect tussen mensen die de ruimte moeten krijgen om zichzelf te zijn en in vrijheid hun geloof moeten kunnen belijden.

mooi ik ook (en is hier best mogelijk) ... maar wat te doen met die relschoppers in Brussel en de oorzaken daarvan. Die 10 jaar voorsprong moet toch tot iets voorbeeldigs hebben geleid?

Syphax
11-05-02, 02:06
Geplaatst door Bodhisattva


mooi ik ook (en is hier best mogelijk) ... maar wat te doen met die relschoppers in Brussel en de oorzaken daarvan. Die 10 jaar voorsprong moet toch tot iets voorbeeldigs hebben geleid?
Over de relschoppers praten, maar niet over de oorzaak daarvan..heel wijs.

Syphax
11-05-02, 02:07
De politie schijnt daar nogal nalatig te zijn geweest jongen!

Bodhisattva
11-05-02, 02:08
ik begin te twijfelen aan jouw monitor, er staat toch duidelijk "en de oorzaken daarvan"

Bodhisattva
11-05-02, 02:08
Geplaatst door Syphax
De politie schijnt daar nogal nalatig te zijn geweest jongen!

ja dude, zionisten

Syphax
11-05-02, 02:11
Geplaatst door Bodhisattva
ik begin te twijfelen aan jouw monitor, er staat toch duidelijk "en de oorzaken daarvan"
Ik heb een probleem met mijn monitor, en vooral met wat jij als eerste noemt.
Het lijkt nogal in elkaar over te gaan.
Die relschoppers lijken metteen de oorzaak.

Syphax
11-05-02, 02:13
Geplaatst door Bodhisattva


ja dude, zionisten
Probeer nou niet woorden in mijn mond te leggen ...nepboedhist!

~Panthera~
11-05-02, 04:06
Geplaatst door Marsipulami


Ik verwonder me niet over racisme en onverdraagzaamheid. Ik sta elke dag in dat spanningsveld van goede mensen die er niet in slagen om elkaar te begrijpen. Anderzijds merk ik dat dezelfde problemen zich ook in Nederland stellen maar dat er op een andere manier mee omgegaan wordt. De toekomst zal wel uitwijzen wie gelijk had. Als ik de Nederlandse pers volg dan lijkt het wel of daar opnieuw de discussies worden gevoerd die men in Vlaanderen tien jaar geleden al heeft gevoerd. Ik geloof niet in assimilatie en gedwongen inburgeringscursussen. Ik geloof ook niet dat buitenlanders genetisch bepaald zouden zijn om slechte of minderwaardige mensen te zijn. Ik geloof alleen in wederzijds respect tussen mensen die de ruimte moeten krijgen om zichzelf te zijn en in vrijheid hun geloof moeten kunnen belijden.

-------------------------

En JIJ wou hier weg....Mars ??? :zweep: Nou...mooi NIET !!! :schrik: :hihi: :stout:

Dienna
11-07-02, 16:04
Van mij mag je ook blijven hoor potentiele broeder! :p :fplayer:

GroteWolf
11-07-02, 16:23
Dat je van mij blijven mag spreekt vanzelf, met wie moet ik het anders enorm vaak oneens zijn. Je hebt wel altijd ongelijk maar daardoor kan ik mezelf tenminste een Slimme Hollander voelen. Ach, weet je wat, neem een fraaie nieuwe Nick.

Grote Wolf aka Piet

Ikke4real
11-07-02, 16:29
Geplaatst door GroteWolf
Dat je van mij blijven mag spreekt vanzelf, met wie moet ik het anders enorm vaak oneens zijn. Je hebt wel altijd ongelijk maar daardoor kan ik mezelf tenminste een Slimme Hollander voelen. Ach, weet je wat, neem een fraaie nieuwe Nick.

Grote Wolf aka Piet

:schok: de ban er op :hihi:

JobHopper
11-07-02, 17:03
Take care...!!

Tot gauw :giechel: ... je kan het toch niet laten... :nerd:

Jammer eigenlijk. Ik moet zeggen dat ik je toch wel ga missen...

Al Sawt
11-07-02, 18:20
Ik sluit me aan bij Jobhopper!!!

Tot Gauw!!

~Panthera~
11-07-02, 20:47
Volgens mij is dit een ouwe poll :stout:

Tomas
12-07-02, 00:21
Al in mei wilde hij vertrekken en is nog steeds de deur niet uit.

eddy
12-07-02, 00:25
Je krijgt hem met geen stokken weg.
Laat hem hier maar wat rondstruinen, kan ie die vervelende nederlanders nog wat jennen.. :lole: :D

Donna
12-07-02, 21:50
Mars, wat is er nou aan de hand? Ben je nou weg of niet? We zijn een beetje in de war...... :confused:

The_Reporter
15-07-02, 13:04
Hmmm wel jammer.. de goeden gaan altijd als eerst weg.. :D:D:D

Dutchguy
15-07-02, 14:19
Hee Mars, wel eens van het 'Heintje Davids-effect' gehoord? :p

Stylissimo
15-07-02, 17:42
Hahaha.....ik heb die belg nooit gekend maar aan de reacties te zijn was en is t een interessante persoon.

Vind t echt grappig om zo veel reacties te zien voor 1 persoon.

Begin je toch wel te twijfelen....Maybe there's hope after all for all the people that seem to be lost and need some advice once in a while.

Take care,

Quark
15-07-02, 17:52
Beetje genant is het wel....

MowMow
15-07-02, 18:08
Een man met een lange staart.......daar zijn er te weinig van in dit deel van de wereld.

gaypride
27-09-02, 21:17
Mars niet zeuren pleur je brede belgische schouders eronder en laat het prikbord schudden!

maar ja als deze wereld te zwaar op je schouders drukt en een hapje (Nederland :D ) er van nemen helpt ook niet,

dan weet ik het ook niet.
het beste en wie weet wordt een kleinkind van je nog wel ns
moslim


:hihi:
Gp

gaypride
30-11-02, 20:01
Geplaatst door splijtstof
het gaat je goed mars,
je hebt een speciale plaats in mijn hart beroofd.

en deze dag 30 november zal als een zwartedag voor mij blijfen
omdat wij hier iets onvervangbaars zijn kwijt geraakt.

gegroet broeder in de mensheid hopelijk kom ik je tegen in de hemel
samen met allah en andere profeten en engelen onder een heerlijke
maaltijd van tournedoux overgoten met hemelse honing en een drankje
bronwater dat naar cherry smaakt uit de hemelse rivier de GUAD EL KAUTAR.

lieve Splijtstof je moet echt eens wat aan die mist om je heen doen :gniffel:

kijk eens naar de datum van het laatste (mijn) bericht .... :wow:
het is een omhoog gehaalde enquete .......... :lol:

:strik:
Gp

Ikke4real
30-11-02, 20:40
Splijtstof http://www.maroc.nl/nieuws/forums/images/smilies/evil_laughter.gif http://www.maroc.nl/nieuws/forums/images/smilies/hihi.gif

Maarten
10-12-02, 07:11
Het doet me deugd, dat óok Belgen hier niet weten weg te komen...

Het is gewoon geen doen..
Soms, wanneer het leven net weer zín heeft. ga ik tóch weer hier heen he?
Het Lemmingen-gevoel...
Kan het zijn, dat de stompzinnigheid hier beter van kwaliteit is dan elders?
Of leer je het meeste van mensen, met wie je het Níet eens bent?
Is er eigenlijk al eens iemand in zijn geheel verdwenen in Maroc.nl, en niet meer teruggevonden?
Qua Belg, mist maroc.nl eigenlijk nog een Kuifje.. zo een die af en toe zegt..mmm.. het is hier niet pluis.
Een Belg, die zegt moslim geworden te zijn, met een Poll er bij, over hoe geloofwaardig het overkomt.
Afijn, hier kan nog steeds alles! :D

Donna
21-12-02, 14:48
Geplaatst door Maarten
Het doet me deugd, dat óok Belgen hier niet weten weg te komen...

Het is gewoon geen doen..
Soms, wanneer het leven net weer zín heeft. ga ik tóch weer hier heen he?
Het Lemmingen-gevoel...
Kan het zijn, dat de stompzinnigheid hier beter van kwaliteit is dan elders?
Of leer je het meeste van mensen, met wie je het Níet eens bent?

Ik ken het gevoel Maarten ;) Volgens mij is het simpeler. Eigenlijk is dit nieuwsforum een alibi voor mensen die elkaar eigenlijk heel erg aardig vinden, maar elkaar gek genoeg een beetje uitschelden en dwarszitten om dat te laten merken. Een stelletje kinderen zijn we :D Je weet wel, net als vroeger op school, toen je niet tegen dat ene meisje durfde te zeggen dat je haar leuk vond en haar toen maar een schop verkocht, ondertussen giegelend..... je had haar aangeraakt!!! :D Of gaat mijn kerststemming nu te ver?


Geplaatst door Maarten
Is er eigenlijk al eens iemand in zijn geheel verdwenen in Maroc.nl, en niet meer teruggevonden?

Helaas wel. I.M. L_L........ :droef:


Geplaatst door Maarten
Qua Belg, mist maroc.nl eigenlijk nog een Kuifje.. zo een die af en toe zegt..mmm.. het is hier niet pluis.
Een Belg, die zegt moslim geworden te zijn, met een Poll er bij, over hoe geloofwaardig het overkomt.
Afijn, hier kan nog steeds alles! :D


Precies.

Hier kan alles.

Lang leve maroc.nl! :lole:

Orakel
13-01-03, 19:39
Zeg Mars...

Heb jij deze weer gepolld en zo ja, je bent toch niet echt van plan om afscheid te nemen?

Marsipulami
14-01-03, 01:43
Geplaatst door Orakel
Zeg Mars...

Heb jij deze weer gepolld en zo ja, je bent toch niet echt van plan om afscheid te nemen?

Dit is ondertussen wellicht de oudste poll op maroc.nl die steeds weer geactiveerd wordt door ik-weet-niet-wie. Ikzelf heb hem sedert het ogenblik dat ik hem geplaatst heb nooit meer naar boven gehaald. Ik ben echt wel blij met de positieve reacties die er op staan vanwege sommigen prikkers op het forum.

Ik merk echter dat hoe langer deze poll meegaat hoe negatiever de overige prikkers zowel allochtonen als autochtonen staan tgo mijn inbreng op dit forum. Als democratisch ingestelde, ruimdenkende, gelovige, christelijke, anti-dogmatische en domme Belg wil ik me neerleggen bij de (kantelende) wens van de meerderheid van de prikkers op dit forum.

Ik vind het niet zo verschrikkelijk erg dat ongeveer 30% van de prikkers me weg wil hebben omdat ik onaardige dingen zeg over Nederlanders. In mijn onderbewustzijn is er een piepklein stemmetje dat fluistert dat ik dat zelf ook wel ergens uitgelokt heb.

Iets wat ik wel erg jammer vind is dat ongeveer 12% van de prikkers me weg wil hebben omdat ik een "jodenvriend" zou zijn. Als -meestal- eerlijke prikker moet ik erkennen dat ik wel respect heb en sympathie voel voor joodse mensen -mijn (katholieke) ouders hebben me nou eenmaal op die manier opgevoed. Ik hoop dat ik echt een "jodenvriend" ben en hopelijk altijd wel zal zijn. Ik schaam me wel om de moord op zes miljoen joden enkele tientallen jaren voordat ik werd geboren.

Ik haat de manier waarop de Israëlishe regering de Palestijnen mishandeld, vernederd en...vermoord omdat de Palestijnen alleen maar voor hun rechten als mens willen opkomen.

Ik vind het wel jammer dat magden_david niet meer mag komen van beheer op dit forum. David provoceerde net als sommige anderen, (en ikzelf) maar ik verdenk hem er toch van om op één of andere manier open van geest te zijn en naar goede relaties te streven tussen moslims en joden. Waiting was gewoon een atheïst die -op een manier die atheïsten eigen is- zijn eigen anti-palestijnse gelijk kwam prediken vanuit een onvermogen om te geloven in de goede bedoelingen van anderen. IK vind het jammer dat Joe wegbleef, die bij mijn weten niet geband werd maar wegbleef omdat er niemand was die naar zijn -van een gelovige jood- verhaal wilde luisteren.

Jawel, ik denk dat ik weg zal moeten op dit forum omdat de meerderheid van de prikkers dat nou eenmaal wenst en ook al omdat ik alles gezegd heb wat ik te zeggen had en gelezen en gezien heb wat er op dit forum te lezen of te zien valt.

Groetjes

Mars

Mark
14-01-03, 01:51
Wat krijgen we nu Mars, ga je er zomaar vandoor?

Ik moet zeggen dat ik dat erg jammer vind.. en dat meen ik serieus...

Ik ben het met je eens dat het beleid van beheer mbt bannen de discussie hier op maroc niet ten goede komt en ik krijg een erg vieze smaak in mijn mond als ik zie dat sommige mensen meer mogen zeggen dan anderen...

Verder hoop ik dat je mening over atheisten in het dagelijks leven wat milder is, want zo erg zijn we nou ook weer niet Mars :)

Anyway ik zou zeggen, blijf gewoon lekker! Jouw inbreng is hoe dan ook altijd interessant geweest.

Groeten

Mark

Maarten
14-01-03, 09:15
Gut, wil maar 30% dat je vertrekt hier? Das een goeie score hoor. Ik weet niet of ik wel minder haal. En sommigen blijven bij 90 nog hangen.

Maar wil men u weghebben, omdat u onvriendelijke dingen over Nederlanders zegt?? Kan ik u dan graag verzoeken om te blijven?? En uw familie mee te nemen??
Dat boek hebben wij namelijk graag open.

Die joods-vriendelijkheid heb ik van huis uit ook, en eigenlijk nog steeds, al zou je dat niet zeggen. Op zich is daar niet veel tegen, en ik betwijfel of mensen je daarom weg willen hebben. Er zitten hier echt nog wel ergere jongens hoor..veel erger. Maar errug knap trouwens dat je het aantal op 12 % weet te schatten.
Ik kan me trouwens vrij aardig vinden in je typeringen van waiting, M_D en Joe…

Ik heb regelmatig op het punt gestaan om op je te reageren, maar deed het dan net niet.. Ha, misschien was je niet extreem genoeg…
Maar het Belgische in je kon me wel bezig houden. Ik geloof dat wij Nederlanders niet zoveel van Belgen begrijpen. Het is ondefinieerbaar anders, maar hoe, daar krijg ik de vinger nooit goed achter, ook al is die uitdrukking wat onsmakelijk. Maar er zijn ook veel Belgische uitdrukkingen, waar we echt met de pet niet bij kunnen. Hier ontgaat ons duidelijk iets.
Vlamingen (belgen bestaan niet.) zijn onmiskenbaar een soort Nederlanders, maar toch is er iets in die cultuurgeschiedenis, wat wij niet goed meer meekregen. Belgen doen bepaalde dingen niet, en andere weer anders…
Af en toe komt er weer een Belg hier, wint dan weer een taalprijs inzake zuiver Nederlands, en verdwijnt dan weer, naar Kortrijk of zo, of naar een andere plaats, waar we nauwelijks van geloven dat die echt bestaat. Het blijft iets onwezenlijks houden. Phara mankeert op zich niets, maar toch moet daar achter ergens de Belgische culturele wereld zitten, die meer omvat dan Humo of Woestijnvis, maar hoe dat ligt, daar zijn we te stom voor. Mij niet weten, hoewel toch in Limburg opgegroeid zijn.
Philipe, dat begrijpen we bijvoorbeeld weer niet, terwijl de Belg weer begrijpt, waarom wij dat niet begrijpen. Errug complex allemaal.
Nou begrijp ik mijn eigen staart ook niet altijd helemaal, als ik bijvoorbeeld zeg, dat ik als christen vindt, dat de atheisten nogal eens de betere gelovigen zijn.
Ik geloof dat ik nooit gereageerd heb, omdat ik nooit wist hoe te eindigen... Ook nu niet..
Groet!

Tomas
14-01-03, 16:25
Geloof nooit een internet-poll.

'k zal je missen Mars....

Orakel
14-01-03, 21:05
Geplaatst door Marsipulami
Dit is ondertussen wellicht de oudste poll op maroc.nl die steeds weer geactiveerd wordt door ik-weet-niet-wie. Ikzelf heb hem sedert het ogenblik dat ik hem geplaatst heb nooit meer naar boven gehaald. Ik ben echt wel blij met de positieve reacties die er op staan vanwege sommigen prikkers op het forum.

Ik merk echter dat hoe langer deze poll meegaat hoe negatiever de overige prikkers zowel allochtonen als autochtonen staan tgo mijn inbreng op dit forum. Als democratisch ingestelde, ruimdenkende, gelovige, christelijke, anti-dogmatische en domme Belg wil ik me neerleggen bij de (kantelende) wens van de meerderheid van de prikkers op dit forum.

Geloof ik geen bal van, dat jij je daarbij neer wil leggen. Het vuur is bij jou nog lang niet uit, getuige jou postings. Eerder nog dooft het olympisch vuur.
En so what als anderen negatief staan t.o.v. jouw postings. Dat maakt de discussie juist, het is de toon die de muziek maakt.
Ik ben het met een aantal mensen ook chronisch oneens: fantastisch. Zou anders een grijze en gelijkgestemde bedoening zijn.
DUs gewoon ff normaal doen he :zweep:



Ik vind het niet zo verschrikkelijk erg dat ongeveer 30% van de prikkers me weg wil hebben omdat ik onaardige dingen zeg over Nederlanders. In mijn onderbewustzijn is er een piepklein stemmetje dat fluistert dat ik dat zelf ook wel ergens uitgelokt heb.

Iets wat ik wel erg jammer vind is dat ongeveer 12% van de prikkers me weg wil hebben omdat ik een "jodenvriend" zou zijn. Als -meestal- eerlijke prikker moet ik erkennen dat ik wel respect heb en sympathie voel voor joodse mensen -mijn (katholieke) ouders hebben me nou eenmaal op die manier opgevoed. Ik hoop dat ik echt een "jodenvriend" ben en hopelijk altijd wel zal zijn. Ik schaam me wel om de moord op zes miljoen joden enkele tientallen jaren voordat ik werd geboren.

Ik haat de manier waarop de Israëlishe regering de Palestijnen mishandeld, vernederd en...vermoord omdat de Palestijnen alleen maar voor hun rechten als mens willen opkomen.

Wat is er mis met respect en sympathie hebben voor Joodse mensen?
Heb ik (zelfs) als Marokkaanse Moslim ook. Als anderen mij dat kwalijk willen nemen, dan vin'k dat best. Only God can judge me en wij zijt allen kind'ren Gods.
Ik heb wel een schurfthekel aan die vetklep van een Sharon en de Israëlische bezettings- en repressiepolitiek, en heb daarnaast Arafat ook niet zo hoog zitten. Als je als leiders na al die jaren onmachtig bent gebleken om een conflict op te lossen (hoe moeilijk ook) dan moet je optiefen uit het pluche en plaats maken voor anderen.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen messias of een Ghandi. Ik kan een enorme pestpokkehekel aan iemand hebben, maar dan heeft dat met zijn of haar gedrag of persoon te maken en niet met zijn Joods- of anderszijn.



Ik vind het wel jammer dat magden_david niet meer mag komen van beheer op dit forum. David provoceerde net als sommige anderen, (en ikzelf) maar ik verdenk hem er toch van om op één of andere manier open van geest te zijn en naar goede relaties te streven tussen moslims en joden. Waiting was gewoon een atheïst die -op een manier die atheïsten eigen is- zijn eigen anti-palestijnse gelijk kwam prediken vanuit een onvermogen om te geloven in de goede bedoelingen van anderen. IK vind het jammer dat Joe wegbleef, die bij mijn weten niet geband werd maar wegbleef omdat er niemand was die naar zijn -van een gelovige jood- verhaal wilde luisteren.

Jawel, ik denk dat ik weg zal moeten op dit forum omdat de meerderheid van de prikkers dat nou eenmaal wenst en ook al omdat ik alles gezegd heb wat ik te zeggen had en gelezen en gezien heb wat er op dit forum te lezen of te zien valt.

Groetjes

Mars

Ondanks mijn korte vertoeven hier, heb ik ook wel es het idee dat ik het hier wel gezien heb en dat zowel ik als anderen een kras in de plaat hebben. Heeft m.i. ook erg veel met de eenzijdigheid van de postings te maken.
Het mag dan wel een "Marokkaanse site" zijn, en als gevolg daarvan per definitie veel discussies m.b.t. cultuurverschillen, maar ik heb het af en toe ook wel gehad met die herhaaldelijke eenzijdige discussies waarbij mensen elkaar ongefundeerd voor rotte vis uitmaken.
Ik vertrouw het jou en een aantal anderen echter wel toe om garant te staan voor de nodige diversiteit op dit forum, zowel qua achtergrond als qua postings en daarop volgende discussies.
En daarnaast......

Joh, je moet gewoon effe normaal doen :zweep: :zweep:

BiL@L
14-01-03, 23:14
Geplaatst door Marsipulami
Jawel, ik denk dat ik weg zal moeten op dit forum omdat de meerderheid van de prikkers dat nou eenmaal wenst en ook al omdat ik alles gezegd heb wat ik te zeggen had en gelezen en gezien heb wat er op dit forum te lezen of te zien valt.

Groetjes

Mars

:) Mars gaat niet weg. Mars heeft even rust nodig. Daarna zal Mars daad zetten bij het woord en zoals gewoonlijk niet voor de stem van een peiling of verkiezing uit de weg gaan, om vervolgens in de zwaarste tijden met slag en zwaard alle buik gevoelens te lijf te gaan en zijn goddelijke normen en waarden laat zegenvieren in een bijna poetische reply.

Blijf niet te lang weg. Ik wil nog meer van je leren:D.
:fpiraat:

Donna
23-02-03, 18:05
De meerderheid wil niet dat je weggaat, dus ik begrijp niet zo goed dat je weg wilt gaan op basis van de poll.

In een andere poll hebben behoorlijk wat mensen mij en Simon tot antisemieten gebombardeerd, dat is geen enkele reden voor mij om weg te gaan.

Ik denk dan ook niet dat je drang om te stoppen met prikken iets met de poll te maken heeft, maar meer met het idee dat je alles wat je wilde zeggen al gezegd hebt. Maarja, er komen toch ook telkensnieuwe mensen bij die dat nog niet hebben gelezen?

Blijf nou maar gewoon, doe niet zo ongezellig.......... :mad: :D

Simon
23-02-03, 20:15
Geplaatst door Donna
In een andere poll hebben behoorlijk wat mensen mij en Simon tot antisemieten gebombardeerd, dat is geen enkele reden voor mij om weg te gaan.


Och ja tegenwoordig wordt ik er van beticht de Palestijnse zaak schade te doen omdat ik kritiek heb op Gretta Duisenberg. Een poll zegt mij niks. En de wereldleiders blijkbaar ook niet.

Simon

nouwra
24-02-03, 12:38
ik denk dat mars' ego nu wel genoeg gestreeld is. hij kan weer een half jaar mee.
nog een zacht streling van mij mars: ondanks dat ik je soms kan :zweep: , heb ik zo nu en dan werkelijkwaar sympathie voor je mening. (lees 'zo nu en dan').

het is wel verfrissend om te lezen wat de mening van niet moslims is over zaken die veelal moslims bezig houden. en dan heb ik het over meningen waar je wat aan hebt, dus geen xenofobische j.m.t gezeik. de rest mag wat mij betreft nog lang lang zijn gedachte kronkels hier vereeuwigen.