PDA

Bekijk Volledige Versie : Amerikaanse soldaten doden 13-jarig meisje in Afghanistan



IbnRushd
12-04-07, 17:34
Amerikaanse soldaten doden 13-jarig meisje in Afghanistan

Bij een antiterreuroperatie van de door de VS geleide coalitietroepen zijn in de Oost-Afghaanse provincie Khost vier vermoedelijke terroristen en een 13-jarig meisje gedood. De geallieerden deelden dinsdag mee dat de opstandelingen zich op een bouwterrein hadden verschanst. Toen de soldaten hen sommeerden zich over te geven, openden de rebellen het vuur.

Bij het gevecht kwamen vier vermoedelijke terroristen en het meisje om. Een meisje van acht zou verwondingen hebben opgelopen en wordt in een ziekenhuis van de coalitie behandeld. De soldaten leden geen verliezen. (belga)

demorgen.be

Olive Yao
12-04-07, 18:31
Nou ja, als die meisjes geen burka's hadden gedragen zouden de taliban hen wel afgeranseld hebben, en als ze omgang zouden hebben met een niet-fundamentalist zouden ze waarschijnlijk vermoord zijn.

Kep trouwens net gelezen dat de taliban schaken verboden hadden. Niet alleen voor vrouwen (daar was alles verboden voor), maar voor iedereen. Ik weet nog niet waarom, maar er zal ongetwijfeld een godsvruchtige reden voor zijn.

Van de taliban mocht je ook niet vliegeren. Want als een jongen in een boom klimt om een vlieger eruit te halen kan hij over een schutting een ongesluierde vrouw zien.

In de USA heb je ook van die psychopaten. "Amerikaanse taliban" worden ze wel genoemd.

USA, een eeuw geleden - een puriteins offensief.
Spotprent: puritein sleept vrouw aan haren rechtszaal binnen en beschuldigt haar: "Your honour, this woman gave birth to a naked child!"

IbnRushd
12-04-07, 19:18
Geplaatst door Olive Yao
Nou ja, als die meisjes geen burka's hadden gedragen zouden de taliban hen wel afgeranseld hebben, en als ze omgang zouden hebben met een niet-fundamentalist zouden ze waarschijnlijk vermoord zijn.

Kep trouwens net gelezen dat de taliban schaken verboden hadden. Niet alleen voor vrouwen (daar was alles verboden voor), maar voor iedereen. Ik weet nog niet waarom, maar er zal ongetwijfeld een godsvruchtige reden voor zijn.

Van de taliban mocht je ook niet vliegeren. Want als een jongen in een boom klimt om een vlieger eruit te halen kan hij over een schutting een ongesluierde vrouw zien.

In de USA heb je ook van die psychopaten. "Amerikaanse taliban" worden ze wel genoemd.

USA, een eeuw geleden - een puriteins offensief.
Spotprent: puritein sleept vrouw aan haren rechtszaal binnen en beschuldigt haar: "Your honour, this woman gave birth to a naked child!"

En zo, beste prikkers, probeert Olive Yao de dood van een 13-jarig meisje goed te praten. Bedankt en ga zo door :duim:

1973Tanger
12-04-07, 19:34
Geplaatst door Olive Yao
Nou ja, als die meisjes geen burka's hadden gedragen zouden de taliban hen wel afgeranseld hebben, en als ze omgang zouden hebben met een niet-fundamentalist zouden ze waarschijnlijk vermoord zijn.

Kep trouwens net gelezen dat de taliban schaken verboden hadden. Niet alleen voor vrouwen (daar was alles verboden voor), maar voor iedereen. Ik weet nog niet waarom, maar er zal ongetwijfeld een godsvruchtige reden voor zijn.

Van de taliban mocht je ook niet vliegeren. Want als een jongen in een boom klimt om een vlieger eruit te halen kan hij over een schutting een ongesluierde vrouw zien.

In de USA heb je ook van die psychopaten. "Amerikaanse taliban" worden ze wel genoemd.

USA, een eeuw geleden - een puriteins offensief.
Spotprent: puritein sleept vrouw aan haren rechtszaal binnen en beschuldigt haar: "Your honour, this woman gave birth to a naked child!"

Houd godsvruchtig alstublieft uit je beredenering. Want die vrucht van God zal jou op deze manier bijzonder bitter smaken.

Wide-O
12-04-07, 19:36
Geplaatst door IbnRushd
En zo, beste prikkers, probeert Olive Yao de dood van een 13-jarig meisje goed te praten. Bedankt en ga zo door :duim:

Terwijl wij autochtonen toch graag zowel dat 13 jarige als dat 8 jarige meisje geneukt zoiuden hebben alvorens hen af te maken. En alle moslims uiteraard. En dan in den drank zouden vliegen :hihi:

You sir, are a fucking idiot. A sad, rather lonely, fucking idiot.

Mocht de hel bestaan, ik zou j"m toewensen, ware het niet dat je zo'n loesert bent. (en dat mijn humanisme daar niet echt in gelooft...)

Niet da'k Olive wil bijsrpingen, mind, zij staat zelfs al 3 jaar in mijn negeerlijst... Snapt niet eens wat seculariteit betekent...

Ik zou het een eer vinden als je al mijn posts hier zou deleten. Ik voel me namelijk "besmeurd" om hier ooit geprikt te hebben. Ik neem afstand van alles wat ik hier ooit gezegd heb.

Maar niemand zal ooit kunnen zeggen dat ik jouw soort idioten heb laten begaan.

Go to hell.

Ta :)

IbnRushd
12-04-07, 19:41
Geplaatst door Wide-O
Terwijl wij autochtonen toch graag zowel dat 13 jarige als dat 8 jarige meisje geneukt zoiuden hebben alvorens hen af te maken. En alle moslims uiteraard. En dan in den drank zouden vliegen :hihi:

You sir, are a fucking idiot. A sad, rather lonely, fucking idiot.

Mocht de hel bestaan, ik zou j"m toewensen, ware het niet dat je zo'n loesert bent. (en dat mijn humanisme daar niet echt in gelooft...)

Niet da'k Olive wil bijsrpingen, mind, zij staat zelfs al 3 jaar in mijn negeerlijst... Snapt niet eens wat seculariteit betekent...

Ik zou het een eer vinden als je al mijn posts hier zou deleten. Ik voel me namelijk "besmeurd" om hier ooit geprikt te hebben. Ik neem afstand van alles wat ik hier ooit gezegd heb.

Maar niemand zal ooit kunnen zeggen dat ik jouw soort idioten heb laten begaan.

Go to hell.

Ta :)

Nah, doe ik niet. :) Ik heb alleen een beetje medelijden met je. Jouw serieus nemen doe ik al een tijdje niet meer. Volgens jou is iedereen 'a idiot' (Maarten, Qaiys (zwarte schaap), Olive Yao, enz.), behalve jij natuurlijk. Jij bent de beste, slimste, intelligenste. Hmm ben ik nog wat vergeten?
Beterschap Wide-o. Ennuh, ga maar rustig terug naar je grotje (vakkevullen.com). Wees maar niet bang, ik doe je niks.

Qaiys
12-04-07, 19:46
Geplaatst door Wide-O
Terwijl wij autochtonen toch graag zowel dat 13 jarige als dat 8 jarige meisje geneukt zoiuden hebben alvorens hen af te maken. En alle moslims uiteraard. En dan in den drank zouden vliegen :hihi:

You sir, are a fucking idiot. A sad, rather lonely, fucking idiot.

Mocht de hel bestaan, ik zou j"m toewensen, ware het niet dat je zo'n loesert bent. (en dat mijn humanisme daar niet echt in gelooft...)

Niet da'k Olive wil bijsrpingen, mind, zij staat zelfs al 3 jaar in mijn negeerlijst... Snapt niet eens wat seculariteit betekent...

Ik zou het een eer vinden als je al mijn posts hier zou deleten. Ik voel me namelijk "besmeurd" om hier ooit geprikt te hebben. Ik neem afstand van alles wat ik hier ooit gezegd heb.

Maar niemand zal ooit kunnen zeggen dat ik jouw soort idioten heb laten begaan.

Go to hell.

Ta :)

Nou ja.., ik dacht dat ik de nummer 1 was van je haat. Je stelt me zwaar teleur en ik voel me in mijn eer aangetast.

1973Tanger
12-04-07, 19:49
Geplaatst door Wide-O
Terwijl wij autochtonen toch graag zowel dat 13 jarige als dat 8 jarige meisje geneukt zoiuden hebben alvorens hen af te maken. En alle moslims uiteraard. En dan in den drank zouden vliegen :hihi:

You sir, are a fucking idiot. A sad, rather lonely, fucking idiot.

Mocht de hel bestaan, ik zou j"m toewensen, ware het niet dat je zo'n loesert bent. (en dat mijn humanisme daar niet echt in gelooft...)

Niet da'k Olive wil bijsrpingen, mind, zij staat zelfs al 3 jaar in mijn negeerlijst... Snapt niet eens wat seculariteit betekent...

Ik zou het een eer vinden als je al mijn posts hier zou deleten. Ik voel me namelijk "besmeurd" om hier ooit geprikt te hebben. Ik neem afstand van alles wat ik hier ooit gezegd heb.

Maar niemand zal ooit kunnen zeggen dat ik jouw soort idioten heb laten begaan.

Go to hell.

Ta :)

Diep treurig voor iemand die met 13742 berichten deze conclusie trekt en vervolgens met deze ademtocht eieren voor zijn geld kiest. Zegt alles over diens persoon.

Wide-O
12-04-07, 19:51
Geplaatst door Qaiys
Nou ja.., ik dacht dat ik de nummer 1 was van je haat. Je stelt me zwaar teleur en ik voel me in mijn eer aangetast.

Hoezo ? Voor jou was het toch gewoon "ach joh, iek gewoon lol makeuh, iek nieks menen :hihi: ". ?

Maar je voelt je duidelijk aangesproken. Grappig :D

Snelle reactie wel :duim:

from the south
12-04-07, 19:55
Zo doen wij westerlingen dat nu eenmaal!!
En dan naar Kreta, comazaufen!

Qaiys
12-04-07, 20:00
Geplaatst door Wide-O
Hoezo ? Voor jou was het toch gewoon "ach joh, iek gewoon lol makeuh, iek nieks menen :hihi: ". ?

Maar je voelt je duidelijk aangesproken. Grappig :D

Snelle reactie wel :duim:

Dat langdurige verblijf met mark61 en andere inteeltjes heeft je op mark61 laten lijken. Je herrinert je en citeert even subjectief.

Ik ben vrijwel altijd serieus maar met lol. En ja ik voelde me aangesproken omdat ik de nummer één gehate persoon wil zijn van de autochtonen op maroc.nl

Maar eigenlijk denk ik dat je gewoon terug wilt naar maroc.nl en nog je ego moet overwinnen die je nog tegenhoudt. Dit is een soort eerste stapjes na een gebroken poot (poot in de betekenis van been en geen homo).

Joesoef
12-04-07, 20:02
Geplaatst door Olive Yao
Nou ja, als die meisjes geen burka's hadden gedragen zouden de taliban hen wel afgeranseld hebben, en als ze omgang zouden hebben met een niet-fundamentalist zouden ze waarschijnlijk vermoord zijn.

Kep trouwens net gelezen dat de taliban schaken verboden hadden. Niet alleen voor vrouwen (daar was alles verboden voor), maar voor iedereen. Ik weet nog niet waarom, maar er zal ongetwijfeld een godsvruchtige reden voor zijn.

Van de taliban mocht je ook niet vliegeren. Want als een jongen in een boom klimt om een vlieger eruit te halen kan hij over een schutting een ongesluierde vrouw zien.

In de USA heb je ook van die psychopaten. "Amerikaanse taliban" worden ze wel genoemd.

USA, een eeuw geleden - een puriteins offensief.
Spotprent: puritein sleept vrouw aan haren rechtszaal binnen en beschuldigt haar: "Your honour, this woman gave birth to a naked child!"



Leuk he vooroordelen. Weet je waarom vliegeren verboden was? Vanwege de vliegerwedstrijden. Gokken, vechtpartijen , samenscholingen ed.


Schaken zou uit Perzië komen, talibanners hebben het niet zo op sji-ieten vandaar het verbod.

Voor de rest mogen de talibanners van mij eeuwig fikken in de hel.

1973Tanger
12-04-07, 20:18
Geplaatst door Qaiys
Nou ja.., ik dacht dat ik de nummer 1 was van je haat. Je stelt me zwaar teleur en ik voel me in mijn eer aangetast.

Blijkbaar heeft IbnRushd jou als meest gehate persoon op Maroc.nl voorbijgestreeft. Dat zal weer flink aan de bak moeten. :hihi:

Stopnaald
13-04-07, 11:52
Geplaatst door IbnRushd
Amerikaanse soldaten doden 13-jarig meisje in Afghanistan

Bij een antiterreuroperatie van de door de VS geleide coalitietroepen zijn in de Oost-Afghaanse provincie Khost vier vermoedelijke terroristen en een 13-jarig meisje gedood. De geallieerden deelden dinsdag mee dat de opstandelingen zich op een bouwterrein hadden verschanst. Toen de soldaten hen sommeerden zich over te geven, openden de rebellen het vuur .

Blijkbaar is overgeven (en daardoor voorkomen dat onschuldige burgers in gevaar komen) geen overweging....

*sarcasme-modus aan* Wat een helden, om trots op te zijn! *sarcasme-modus uit*


Bij het gevecht kwamen vier vermoedelijke terroristen en het meisje om.

Heel erg dat zij is omgekomen, vooral ook voor de nabestaanden. Helaas is dat het gevolg van het tussen de burgers verschuilen van die terroristische lafbekken. Zij zijn in mijn ogen dan ook méér schuldig, dan die (geallieerde!) soldaten.

Vooral omdat de meeste van die zogenaamde "strijders" buitenlandse oproerkraaiers zijn, die geen ene k.tmoer om Afganistan of de Afganen geven en er ondertussen lustig op los moorden, zolang zijzelf er maar beter van worden...


Een meisje van acht zou verwondingen hebben opgelopen en wordt in een ziekenhuis van de coalitie behandeld. De soldaten leden geen verliezen. (belga)
demorgen.be

Ik hoop dat zij helemaal herstellen zal.

Witte78
13-04-07, 12:52
Geplaatst door Stopnaald

Heel erg dat zij is omgekomen, vooral ook voor de nabestaanden. Helaas is dat het gevolg van het tussen de burgers verschuilen van die terroristische lafbekken. Zij zijn in mijn ogen dan ook méér schuldig, dan die (geallieerde!) soldaten.


Hangt er wat mij betreft helemaal van af of de geallieerde wisten dat er ook kinderen in die schuilplaats zaten. Zo ja, dan hadden ze naar mijn mening nooit mogen schieten. Zo nee, dan kan je ze nog steeds verwijten dat ze dit niet goed genoeg hebben onderzocht.

Het lijkt mij aannemelijk dat die vermeende terroristen hebben laten blijken dat er ook kinderen waren, om ze als menselijk schild te gebruiken. Anders snap ik sowieso niet waarom er ook kinderen zaten. In dat geval kan je de geallieerden zeker wel de schuld geven.

Wat is nu belangrijker, het leven van twee kinderen, of 4 vermeende terroristen pakken?

illmatik
13-04-07, 12:56
Geplaatst door Olive Yao


Als dit, als dat ...

Simpele aannames maar het staat los van de essentie van het nieuwsbericht: Amerikaanse soldaten die er dus niet zijn voor wat ze claimen en kinderen ook al niet ontzien bij de uitvoering van hun imperialistische shit.

Maar goed, we hadden van jou niets anders hoeven te verwachten.

reallife
13-04-07, 12:56
Geplaatst door Joesoef
Leuk he vooroordelen. Weet je waarom vliegeren verboden was? Vanwege de vliegerwedstrijden. Gokken, vechtpartijen , samenscholingen ed.




Gisteren bij Nova nog iets van meegekregen naar aanleiding van de verfilming van het boek. (hoe heet het ook alweer? Wil het altijd nog eens lezen)

Slinger
13-04-07, 12:59
Hier is iets verschrikkelijks gebeurd dat niemand heeft gewild (hoop ik maar). Maar ook heel erg is natuurlijk dat hier met een gedood kind propaganda wordt bedreven.

illmatik
13-04-07, 12:59
Geplaatst door Stopnaald
Blijkbaar is overgeven (en daardoor voorkomen dat onschuldige burgers in gevaar komen) geen overweging....

*sarcasme-modus aan* Wat een helden, om trots op te zijn! *sarcasme-modus uit*



Heel erg dat zij is omgekomen, vooral ook voor de nabestaanden. Helaas is dat het gevolg van het tussen de burgers verschuilen van die terroristische lafbekken. Zij zijn in mijn ogen dan ook méér schuldig, dan die (geallieerde!) soldaten.

Vooral omdat de meeste van die zogenaamde "strijders" buitenlandse oproerkraaiers zijn, die geen ene k.tmoer om Afganistan of de Afganen geven en er ondertussen lustig op los moorden, zolang zijzelf er maar beter van worden...



Ik hoop dat zij helemaal herstellen zal.

En zo wordt dat kind verschoven naar de positie van acceptable collateral damage.

reallife
13-04-07, 13:00
Geplaatst door IbnRushd
Amerikaanse soldaten doden 13-jarig meisje in Afghanistan

Bij een antiterreuroperatie van de door de VS geleide coalitietroepen zijn in de Oost-Afghaanse provincie Khost vier vermoedelijke terroristen en een 13-jarig meisje gedood. De geallieerden deelden dinsdag mee dat de opstandelingen zich op een bouwterrein hadden verschanst. Toen de soldaten hen sommeerden zich over te geven, openden de rebellen het vuur.

Bij het gevecht kwamen vier vermoedelijke terroristen en het meisje om. Een meisje van acht zou verwondingen hebben opgelopen en wordt in een ziekenhuis van de coalitie behandeld. De soldaten leden geen verliezen. (belga)

demorgen.be

Behalve het feit dat het natuurlijk vreselijk is dat dit soort dingen gebeuren zie ik niet de reden in waarom deze topic in bepaalde opzichten zo uit de hand liep. Ik dacht eerst dat er posts waren verwijderd gezien de reactie van Wide en Olive?

Maar goed, dat kan heel goed aan mij liggen hoor. Ben niet altijd zo'n helder type :)

Slinger
13-04-07, 13:35
Geplaatst door IbnRushd
Nah, doe ik niet. :) Ik heb alleen een beetje medelijden met je. Jouw serieus nemen doe ik al een tijdje niet meer. Volgens jou is iedereen 'a idiot' (Maarten, Qaiys (zwarte schaap), Olive Yao, enz.), behalve jij natuurlijk. Jij bent de beste, slimste, intelligenste. Hmm ben ik nog wat vergeten?
Beterschap Wide-o. Ennuh, ga maar rustig terug naar je grotje (vakkevullen.com). Wees maar niet bang, ik doe je niks.

Afgezien van zijn taalgebruik heeft Wide-O wel gelijk. Jij bent cynisch genoeg om de dood van een meisje te gebruiken als propagandamateriaal tegen de Amerikanen.

reallife
13-04-07, 16:01
Geplaatst door Slinger
Afgezien van zijn taalgebruik heeft Wide-O wel gelijk. Jij bent cynisch genoeg om de dood van een meisje te gebruiken als propagandamateriaal tegen de Amerikanen.

In dat geval moet je het ook niet eens zijn met de reactie van Olive. Alleen dan de andere kant op.

IbnRushd
13-04-07, 16:34
Geplaatst door Slinger
Afgezien van zijn taalgebruik heeft Wide-O wel gelijk. Jij bent cynisch genoeg om de dood van een meisje te gebruiken als propagandamateriaal tegen de Amerikanen.

Onzin. Wide-o heeft al eerder mij uitgescholden voor weet ik niet wat in zijn eigen site. Alleen heeft hij het besef niet dat ik voor woordjes als 'fuck' enzo gevoelloos ben. Verder maakt ie wel vaker ruzie met medeprikkers en moderators.

Hij ergert zich aan mijn modereerbeleid, geloof ik. En dat is het, en niets anders. :)

reallife
13-04-07, 17:10
Geplaatst door IbnRushd
Onzin. Wide-o heeft al eerder mij uitgescholden voor weet ik niet wat in zijn eigen site. Alleen heeft hij het besef niet dat ik voor woordjes als 'fuck' enzo gevoelloos ben. Verder maakt ie wel vaker ruzie met medeprikkers en moderators.

Hij ergert zich aan mijn modereerbeleid, geloof ik. En dat is het, en niets anders. :)

Wide is echt juist degene die altijd erop wijst dat er niet geroddeld moet worden.

:aanwal:

Slinger
13-04-07, 18:57
Geplaatst door reallife
In dat geval moet je het ook niet eens zijn met de reactie van Olive. Alleen dan de andere kant op.

Olive's reactie is, denk ik, bedoeld om de absurditeit van deze propagandageilheid aan te tonen. In die zin ben ik het wel met haar eens.

Karin.N
13-04-07, 20:07
Geplaatst door IbnRushd
En zo, beste prikkers, probeert Olive Yao de dood van een 13-jarig meisje goed te praten. Bedankt en ga zo door :duim:

Gelukkig maar, dat jij nooit misdaden door moslims gepleegd, goedpraat.

mark61
13-04-07, 21:36
Geplaatst door Qaiys
Dat langdurige verblijf met mark61 en andere inteeltjes

Wat is er jochie? Ergens gefrustreerd over?

Qaiys
13-04-07, 22:13
Geplaatst door mark61
Wat is er jochie? Ergens gefrustreerd over?


Hoi stumperdje, jullie subjectieve geheugen en citeren spreekt boekdelen.

sidi bibi
13-04-07, 23:07
Geplaatst door Qaiys
Hoi stumperdje, jullie subjectieve geheugen en citeren spreekt boekdelen.
Ik mis Ieperkaas, Aicha en Seif nog in deze discussie

mark61
14-04-07, 09:15
Geplaatst door Qaiys
Hoi stumperdje, jullie subjectieve geheugen en citeren spreekt boekdelen.

gossiepossie, kleine scheldwoordjes doen. :slapen:

Qaiys
14-04-07, 15:35
Geplaatst door mark61
gossiepossie, kleine scheldwoordjes doen. :slapen:

Het joch krijgt wat hij zocht. :tik:

Qaiys
14-04-07, 15:38
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: zaterdag 14 april 2007 @ 09:41

Amerikaanse mariniers hebben vorige maand in afghanistan "buitensporig geweld" gebruikt waardoor twaalf burgers , onder wie twee kinderen en twee vrouwen , zijn omgekomen. Dat blijkt uit een Afghaans onderzoek, aldus The Washington Post zaterdag.

Volgens het onderzoeksrapport van de Afghaanse commissie voor de mensenrechten schoten de mariniers op 5 maart in de provincie Nangarhar in het wilde weg, nadat ze waren aangevallen door een zelfmoordterrorist. Ze schoten op stilstaande auto's en willekeurige voorbijgangers. Zeker 35 mensen raakten gewond. Het rapport is gebaseerd op verslagen van tientallen ooggetuigen.

De Amerikaanse overheid heeft inmiddels een strafrechtelijk onderzoek ingesteld.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/75562