PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlandse vrouw somber over emancipatie Nederlandse man



Sallahddin
16-04-07, 12:27
What's going on here ?

:lole:

Rourchid
16-04-07, 15:27
Geplaatst door Sallahddin
What's going on here ?

Het forum viel even uit.
Hieronder de eerder geplaatste postings.

Rourchid
16-04-07, 15:27
(Qaiys)

Vrouw somber over emancipatie

door onze parlementaire redactie

AMSTERDAM - Vrouwen hebben nauwelijks vertrouwen in de rol die mannen spelen bij emancipatie. Ze hopen wel dat mannen vaker de handen uit de mouwen zullen steken in het huishouden, maar gaan er bij voorbaat al van uit dat dit ijdele hoop is. Dat blijkt uit onderzoek dat de Visitatiecommissie Emancipatie maandag aanbiedt aan minister Plasterk (Emancipatie).

http://www.telegraaf.nl/multimedia/archive/01964/manenhuishouden_jp_1964811c.jpg
Foto: TLG

Ruim acht op de tien vrouwen vinden dat de rollen thuis gelijk moeten worden verdeeld, maar tweederde verwacht niet dat dit ook werkelijk gebeurt.

Mannen zien het heel wat zonniger in: 44 procent vindt dat hij wel degelijk meer doet in het huishouden. Opvallend is dat vrouwen conservatiever zijn dan mannen in hun opvatting over voltijds werken. Maar liefst 66 procent van de vrouwen vindt het een slechte ontwikkeling dat steeds meer ouders een volle werkweek hebben. Bij mannen is dat 57 procent.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/62045881/Vrouw_somber_over_emancipatie.html?p=5,1

Rourchid
16-04-07, 15:28
(Witte78)

8 op de 10 vinden dat de rollen gelijk moeten worden verdeeld, maar wanneer de wasmachine kuren heeft even niet :P.

Maar serieus, het valt me nog best mee dat het in 1/3 van de gevallen wel gelijk is verdeeld. Als ik even snel om me heenkijk had ik dit lager verwacht. Ik vraag me trouwens af of dit nog veranderd. De meeste mannen zijn nu eenmaal iets laxer met het huishouden. Ik vraag me af of dit gewoon de aard is, of dat het is aangeleerd.

Het_Is_Lent
16-04-07, 15:48
Ze hopen wel dat mannen vaker de handen uit de mouwen zullen steken in het huishouden, maar gaan er bij voorbaat al van uit dat dit ijdele hoop is.

Als veel vrouwen er bij voorbaat vanuit gaan dat hun vent niet (vaker) wil helpen in de huishouding én het hem daarom niet vragen, dan vind ik het niet gek dat hij dat niet doet. Als alles voor me gedaan wordt, dan speel ik ook liever een computerspelletje.





Misschien verwachten veel vrouwen te veel van mannen als het gaat om empathie :D.