PDA

Bekijk Volledige Versie : Verhagen wil leider Hamas weren



Appie Heijn
16-04-07, 12:32
Verhagen wil leider Hamas weren
Van onze verslaggeefster


den haag - CDA-minister Maxime Verhagen van Buitenlandse Zaken wil verhinderen dat de Palestijnse premier Ismail Haniyeh naar Nederland komt. Haniyeh, voorman van de Palestijnse terreurorganisatie Hamas, is op 5 mei als hoofdgast uitgenodigd op de vijfde Palestijns-Europese Conferentie, in De Doelen in Rotterdam.

Minister Verhagen liet zaterdag weten dat de Palestijnse premier tot op heden geen visum voor Nederland heeft aangevraagd. Noch bij de Nederlandse vertegenwoordiging in Ramallah, noch bij de ambassades in Amman (Jordanië) en Damascus (Syrië), is een aanvraag ingediend. Komt de visumaanvraag er wel, dan laat Verhagen onderzoeken of hij Haniyeh de toegang tot Nederland kan weigeren. Nederland wil alleen contact onderhouden met Palestijnse politici die de staat Israël erkennen. Hamas doet dat niet.

Volgens het Palestijns Platform voor Mensenrechten en Solidariteit (PPMS), dat de conferentie over het lot van Palestijnse vluchtelingen organiseert, is die visumaanvraag wel ingediend, tien dagen geleden. Volgens het PPMS is van Palestijnse kant toegezegd dat de premier komt.

Hamas staat op de Europese lijst van terroristische organisaties. Om die reden weigeren EU-ministers elk contact met ministers van Hamas. Ook Verhagen heeft nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij geen voorstander is van de komst van de politicus. Hamas weigert het geweld tegen Israël te beëindigen, en erkent de staat Israël niet.

Wel is de organisatie democratisch gekozen en vormt het sinds kort een regering met Fatah, de partij van de Palestijnse president Mahmoud Abbas. Haniyeh is overigens als premier nog in geen enkel EU-land geweest.

VVD-Kamerlid Van Baalen zei dat hij de reactie van minister Verhagen ‘te slap’ vindt. Van Baalen vindt dat Haniyeh nooit een visum zou moeten krijgen en dat daarvoor dus geen onderzoek nodig is. De VVD’er kondigde aan Verhagen dinsdag ter verantwoording naar het mondelinge vragenuur in de Tweede Kamer te roepen. Ook de kleine christelijke partij SGP wil opheldering van de minister.

Sallahddin
16-04-07, 12:42
Geplaatst door Appie Heijn
Verhagen wil leider Hamas weren
Van onze verslaggeefster


den haag - CDA-minister Maxime Verhagen van Buitenlandse Zaken wil verhinderen dat de Palestijnse premier Ismail Haniyeh naar Nederland komt. Haniyeh, voorman van de Palestijnse terreurorganisatie Hamas, is op 5 mei als hoofdgast uitgenodigd op de vijfde Palestijns-Europese Conferentie, in De Doelen in Rotterdam.

Minister Verhagen liet zaterdag weten dat de Palestijnse premier tot op heden geen visum voor Nederland heeft aangevraagd. Noch bij de Nederlandse vertegenwoordiging in Ramallah, noch bij de ambassades in Amman (Jordanië) en Damascus (Syrië), is een aanvraag ingediend. Komt de visumaanvraag er wel, dan laat Verhagen onderzoeken of hij Haniyeh de toegang tot Nederland kan weigeren. Nederland wil alleen contact onderhouden met Palestijnse politici die de staat Israël erkennen. Hamas doet dat niet.

Volgens het Palestijns Platform voor Mensenrechten en Solidariteit (PPMS), dat de conferentie over het lot van Palestijnse vluchtelingen organiseert, is die visumaanvraag wel ingediend, tien dagen geleden. Volgens het PPMS is van Palestijnse kant toegezegd dat de premier komt.

Hamas staat op de Europese lijst van terroristische organisaties. Om die reden weigeren EU-ministers elk contact met ministers van Hamas. Ook Verhagen heeft nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij geen voorstander is van de komst van de politicus. Hamas weigert het geweld tegen Israël te beëindigen, en erkent de staat Israël niet.

Wel is de organisatie democratisch gekozen en vormt het sinds kort een regering met Fatah, de partij van de Palestijnse president Mahmoud Abbas. Haniyeh is overigens als premier nog in geen enkel EU-land geweest.

VVD-Kamerlid Van Baalen zei dat hij de reactie van minister Verhagen ‘te slap’ vindt. Van Baalen vindt dat Haniyeh nooit een visum zou moeten krijgen en dat daarvoor dus geen onderzoek nodig is. De VVD’er kondigde aan Verhagen dinsdag ter verantwoording naar het mondelinge vragenuur in de Tweede Kamer te roepen. Ook de kleine christelijke partij SGP wil opheldering van de minister.

I_ Hamas is geen terreurorganisatie ; wel verzets en bevrijdigsorganistie!

III_ Hanieyh is de leider van de POLITIEKE vleugel van Hamas= het equivalent van die van de IRA; bijv.!

II_ Hanieyeh is een gekozen palestijnse premier !

IV_ Wie denkt NL dat die is ???

V_ Waaroom mocht oorlogscrimineel ; o.a.; Sharon overaal waar die wilde ; zonder enige restricties of "visum_problemen" !!! : (Belgie was een uitzondering op de regel =" theater_play"!)!

Ach....

P.S.: selectief "moraal" & double_ standards in dienst van hypocriet ; utilitair & "immoreel" politiek!

illmatik
16-04-07, 12:44
Geplaatst door Appie Heijn
Haniyeh, voorman van de Palestijnse terreurorganisatie Hamas.

Haniyeh is voorman van de politieke partij Hamas. Grappenmakers, die Hollandse journalisten.

Qaiys
16-04-07, 15:17
Geplaatst door Sallahddin
I_ Hamas is geen terreurorganisatie ; wel verzets en bevrijdigsorganistie!

III_ Hanieyh is de leider van de POLITIEKE vleugel van Hamas= het equivalent van die van de IRA ; bijv.!

Sinn Fein

Hawa
16-04-07, 16:03
Die Verhagen loopt zijn eigen sikkel voorbij,hij is een christen,en denk je dat hij vrede wil stichtten in Israel? Dan krijg je gelijk de joodse lobby in je nek...Daarom is Haniyeh niet welkom. Wel gekozen door zijn eigen volk. Hamas is tegen corrupte staatslieden.. Hamas wi Israel niet erkennen. En waarom niet? Het is het erkennen van de manier waarop het gebeurt en stelselmatig elke accord van Israel van haar zijde wordt overtreden....Reslotie die en da....Om gek van te worden....
Erkennen van Israel moet mederzijds gebeuren,erkennen van de Palestijnse burgers, en de vluchtelingen erbij.....
Terroristen? Vrijheidsstrijders? Mensen die voor een land en rechten opkomen, mag niet? Minister Verhagen moet eens die dialoog openen, en zelf met eigen oog eens zien,en niet gelijk gaan afhaken...
Femke Halsema is er ook geweest in die bezette gebieden van Israel,zij heeft gesproken met Hannan Asrawi: zij vindt ook dat dialoog moet komen van beide groeperingen,anders wordt het niks...
Dat mannelijke macho gedrag hangt mij de keel uit. Elke keer zelfde oeverloze gedram en gelul....Palestina moet eens vrij worden,en Israel moet eens haaar eigen boontjes gaan doppen....
Amerika maakt fout naar fout,moord naar weer een moord, en aan politieke lobby heeft Bush,als dictator nog steeds zijn olietouwtjes in zijn eigen imperium handen....Geld,olie en wapens!!
En daar doet minister Verhagen ook aaan mee,Minister vasn Buitenlandse zaken. Kijk dan toch hoe hij op de knieeen lag voor Condi..
Hij is gewoonweg een hoerenloper,spijt mij echt......
Maarja.,mag je niet zeggen he! Wel de posters van blote vrouwen van de muren afkrabben, die vergiftigen onze kinderen,en die kinderen dan van Palestijnen, waardoor worden die kinderen door vergiftigd!!
Ali B is er ook geweest, en met zijn kleine grappige Marokkaanse koppie, is hij ook bloedserieus,hij wil die kinderen uit die vluchtelingen kampen een hart onder de riem gaan drukken. Gewoon> Lekker sporten,vakantie in een land waar vrijheden in vaandel staat....Waar je welkom bent, en verwent wordt, en overal kan lopen, en zien,en denken,zonder kogel,zonder een gezicht van een Israelische militair, die ligt te kreunen boven zijn tank, en kinderen als een harnas er voor gaat zetten....
Het Palestijnse vraagstuk, het overloze gemekker hierover,moet een keer afgelopen zijn,voor altijd!
Als het dan vijfde mei gaat worden, kunnen we oook al die anderen bevrijden, en feest gaan vieren,met zijn allen!
Dan pas is er echt feest......
Maar wanneer die feest er zal gaan komen,is voor mij ook een weet,maar als er minister zijn, die zo oliedom zijn,en zichzelf veheerlijken,van hun post van minister van Buitenlandse zaken,denk ik,die sikkel van die Verhagen is echt krom!
Dialoog aan gaan met Hamas,is niks mis mee......
Doe het!
Palestina is een groot doolhof. Voooral Gaza, en de Westelijke Jordaan oever en Jeruzalem......
We moeten eens de haat gaan bestrijden meneer Verhagen,en in dialoog gaan,voor een vredelievende stukje land......
Israel teert op giften,teert op oeverloze gedoog,atoomwapens,monddoodmaken van mensen,zielig zijn in holocaust,zielig zijn in alles en nog wat......
In Irak! Is moord en doodslag aan de orde van de dag......Rijke Irakezen gaan naar Jordanie,hebben geld,en wassen zwart naar wit geld.
En het allerergste is nog wel, dat de Jordaanse regering,aanklopt bij de Europese Unie,om geld te gaan geven voor al die vluchtelingen....
Jordaanse regering vaart er wel bij,aan die rijke Irakeese vluchtelingen,maaar ze hebben geen enkele stijver over voor hun eigen,problematiek...Het moslim zijn en het christen honden zijn,zijn allemaal honden,en die geloof,gebruiken ze alleen maar voor hun eigen parochie......Ik schaam mij diep,ik ben geen jihadie,maar als je alles hoort,begrijp ik zolangzamerhand waarom mensen zich op gaan blazen....Voor vrede,voor je eigen leven,voor een betere toekomst,is daar iets mis mee?
Burger worden de dupe van jullie hypocriete oorlogszucht,schaamteloos zijn jullie,echt......
Geen dialoog?
En maar landen gaan bezetten, die allemaal in stam verband leven, kopen een stam=
Kopen een stam, aan olie!
Kopen een stam voor geld
Kopen een stam voor onderdrukking
Kopen een stam voor eigen haggie
Dat is politieke oorlog
En de werldbank de bank die zogenaamd de boel moet redden...
Wolwowitch=
Vriendin=
Boven de norm.......Die geld is onrechtmatig, daar kan heel Gaza,of de Westbank van profiteren, maar jullie vreten zelf de pot wel leeg......
Vreet die pot dan leeg.......Vreet en vreet, en je eigen kinderen te dik in het harnas, die andere kinderen vel over bot, ook in Marokko!
Maar leven duurt maar even, goede doen=
Irak! Hebben ze ook de pot leeggevreten, de kin deren laten stikken, die 50.000 kinderen met leukemie.....
Vraag niet, doe iets,maar zet je nietzelf op een voetstuk, vooor een herkenning,voor hamas,geen visum=
Val toch helemaal de heli,ben je meeer dan dan die Holleeder....
Nouja, hoe heet die schoenvreter in je reet.....
Ja! Holleeder.......
En al die kleine Holleedertjes erbij......
Vreet op!
Vreet je eigen kinderen op....
Monsters van het kapitaal! :jumping:

Poesjkin
16-04-07, 16:13
IV_ Wie denkt NL dat die is ???

Het lijkt mij dat Nederland zelf (lees: de regering) het volste recht heeft iemand een visum te weigeren.

Het verschil tussen de Hamaspremier en het Sharonmonster is dat het Sharonmonster nooit veroordeeld is voor criminele activiteiten en ook niet gelieerd is aan organisaties die volgens de Nederlandse staat terreurclubs zijn.

Verontwaardiging over deze stand van zaken is nutteloos. Je kunt beter een lobby opstarten die ofwel de terreurlijst aanpast ofwel Verhagen doet besluiten toch een visum af te geven.

1973Tanger
16-04-07, 17:32
Oh mine God. Weer die Verhagen. Dat is ook toevallig. Voor Appie Heijn als topic plaatser het volgende: Woensdagmiddag 6 december kreeg Maxime Verhagen bij de kassa van Albert Heijn aan de Turfmarkt in Den Haag het eerste exemplaar uitgereikt van de flyer 'Alcohol onder de 16, nog even niet'.

bron: http://verhagen.cda.nl/

from the south
16-04-07, 17:42
Goed gedaan van Verhagen. Stel je voor dat die Haniyeh zomaar vrij door nederland kan wandelen. Dat ie maar mooi weg blijft...

mulan
16-04-07, 19:25
Geplaatst door Hawa
Erkennen van Israel moet mederzijds gebeuren,erkennen van de Palestijnse burgers, en de vluchtelingen erbij.....


De dag dat ze dat gaan eisen van Israel....it aint gonna happen. De situatie is zo belachelijk dat je je gaat afvragen hoe het zit met de geestelijke gesteldheid van bepaalde mensen die de bewijslast steeds bij de Palestijnen leggen.

Slinger
16-04-07, 19:54
Geplaatst door mulan
De dag dat ze dat gaan eisen van Israel....it aint gonna happen. De situatie is zo belachelijk dat je je gaat afvragen hoe het zit met de geestelijke gesteldheid van bepaalde mensen die de bewijslast steeds bij de Palestijnen leggen.

Vind je het niet heel goed te begrijpen dat rond het tijdstip dat we oa herdenken dat er 6000000 Joden zijn vermoord, we niet iemand kunnen toelaten die er nog meer wil vermoorden?

sater
16-04-07, 20:00
Geplaatst door from the south
Goed gedaan van Verhagen. Stel je voor dat die Haniyeh zomaar vrij door nederland kan wandelen. Dat ie maar mooi weg blijft...

:zwaai: moet er niet aan denken dat de engerd in de Vierdaagse meeloopt.

Het Pvda - kamerlid van Dam
(familie van de Puttense potentaat?) stelt dat Haniya niet als persoon, maar wel als premier welkom is. Wellicht in de verwachting dat hij geen uiting geeft aan (terroristisch) geachte opvattingen?

Nee ik bedek Palestijnse terreurdaden niet met de djellabba der liefde. Mijns inziens blijft ondermeer wel staan: Israel's constante weigering uitvoering te geven aan aangenomen resoluties, zoals 242, van de Verenigde Naties. De kolonisering van Palestijns grondgebied door Israelische burgers. Pas toen de Verenigde Naties met maatregelen dreigden ondernam de staat Israel actie. Of is hier de (gebeds)mantel der liefde aan de orde?

mulan
16-04-07, 20:01
Geplaatst door Slinger
Vind je het niet heel goed te begrijpen dat rond het tijdstip dat we oa herdenken dat er 6000000 Joden zijn vermoord, we niet iemand kunnen toelaten die er nog meer wil vermoorden?

Mijn opmerking ging daar niet over. Mijn reactie was op Hawa die stelde hoe hypocriet het is dat men continue hamert op het erkennen van Israel door Hamas terwijl het andersom nog steeds niet gebeurd is. Wat ze voor PR redenen zeggen telt hierbij niet. Hun daden spreken voor zich...als je zegt dat je vind dat Palestijnen recht hebben op een land ga je vervolgens niet nederzettingen bouwen en levens van honderdduizenden laten aanpassen aan honderden kolonisten. Je gaat ook niet als voorwaarde stellen dat de Palestijnen niet mogen eisen dat er een terugkeer van vluchtelingen mag zijn terwijl Joden over de hele wereld zonder moeilijkheden naar Israel kunnen emigreren. Ik ben benieuwd wanneer Verhagen dat aan de kaak gaat stellen. Overigens gaat het niet om Joden maar om onrecht. Ik heb de premier van Palestina dat dan ook niet horen zeggen. Heb je daar quotes van?

Slinger
16-04-07, 20:10
Geplaatst door mulan
Mijn opmerking ging daar niet over. Mijn reactie was op Hawa die stelde hoe hypocriet het is dat men continue hamert op het erkennen van Israel door Hamas terwijl het andersom nog steeds niet gebeurd is. Wat ze voor PR redenen zeggen telt hierbij niet. Hun daden spreken voor zich...als je zegt dat je vind dat Palestijnen recht hebben op een land ga je vervolgens niet nederzettingen bouwen en levens van honderdduizenden laten aanpassen aan honderden kolonisten. Ik ben benieuwd wanneer Verhagen dat aan de kaak gaat stellen. Overigens gaat het niet om Joden maar om onrecht. Ik heb de premier van Palestina dat niet horen zeggen. Heb je daar quotes van?

Ik hoef geen quotes van hem. Iedereen weet wat de doelstelling van Hamas is. Dat schuiven ze zelf niet onder stoelen of banken. Ze willen Israël vernietigen. Deze functionaris is één van de leiders van Hamas. We kunnen dus aannemen dat hij het Hamas-handvest onderschrijft. Daarom moeten we hem niet in Nederland.

Overigens, vind jij het terecht dat Hamas Israël niet erkent? Hoe kun je nu verwachten dat een tegenstander vrede met je sluit als je niets anders kunt doen dan dreigen met geweld?

IbnRushd
16-04-07, 20:18
Geplaatst door Slinger
Vind je het niet heel goed te begrijpen dat rond het tijdstip dat we oa herdenken dat er 6000000 Joden zijn vermoord, we niet iemand kunnen toelaten die er nog meer wil vermoorden?

Yep, we moeten effe die 6.000.000 miljoen doden herdenken, terwijl de zionisten daarginds een spelletje spelen met 'wie-raakt (een Palestijn)-die-wint, en 'huizenverwoesting'. Ja, Slinger, ga jij maar lekker die 6.000.000 miljoen joden herdenken en hou je oogkleppen op. Mensen, zoals Haniyeh, moeten jouw soort zielen niet (ver)storen natuurlijk. :)

mulan
16-04-07, 20:18
Geplaatst door Slinger
Ik hoef geen quotes van hem. Iedereen weet wat de doelstelling van Hamas is. Dat schuiven ze zelf niet onder stoelen of banken. Ze willen Israël vernietigen. Deze functionaris is één van de leiders van Hamas. We kunnen dus aannemen dat hij het Hamas-handvest onderschrijft. Daarom moeten we hem niet in Nederland.

Overigens, vind jij het terecht dat Hamas Israël niet erkent? Hoe kun je nu verwachten dat een tegenstander vrede met je sluit als je niets anders kunt doen dan dreigen met geweld?

Dat was mijn vraag niet. Ik vroeg waar aangegeven staat dat hij Joden wilt doden. Israel niet erkennen staat niet gelijk aan het doden van Joden. Het erkennen van Palestijnen heeft immers geen einde gemaakt aan het doden van Palestijnen door Israel.

Terecht? ..Ja vanuit hun positie gezien wel. Ik zal het je nog sterker zeggen..ik denk dat als jij daar geboren zou zijn jouw eerste zorg niet zou zijn dat Israel erkent werd.. Of het slim is? Niet echt. Ik vind al jaren dat ze Israel moeten erkennen ...gewoonweg omdat ze de PR slimmer moeten spelen ..dat eeuwige gezeik van erkenning is immers alleen maar een zijroute die simpele zielen die de werkelijke oorzaak proberen te omzeilen steeds nemen. Die route moet je ze ontnemen.

barfly
16-04-07, 20:22
Zeg moderators, hadden jullie deze niet moet samenvoegen met deze: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=218342

Slinger
16-04-07, 20:28
Geplaatst door mulan
Dat was mijn vraag niet. Ik vroeg waar aangegeven staat dat hij Joden wilt doden. Israel niet erkennen staat niet gelijk aan het doden van Joden. Het erkennen van Palestijnen heeft immers geen einde gemaakt aan het doden van Palestijnen door Israel.

Terecht? ..Ja vanuit hun positie gezien wel. Ik zal het je nog sterker zeggen..ik denk dat als jij daar geboren zou zijn jouw eerste zorg niet zou zijn dat Israel erkent werd.. Of het slim is? Niet echt. Ik vind al jaren dat ze Israel moeten erkennen ...gewoonweg omdat ze de PR slimmer moeten spelen ..dat eeuwige gezeik van erkenning is immers alleen maar een zijroute die simpele zielen die de werkelijke oorzaak proberen te omzeilen steeds nemen. Die route moet je ze ontnemen.

Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Ik kan het nooit bewijzen maar ik denk dat als de Palestijnen en Arabieren, de afgelopen vijftig jaar hadden afgezien van geweld, te beginnen in 1948, dat Palestina er dan nu heel anders had uitgezien.
Ik denk ook dat ze dan de sympathie van de hele wereld hadden en veel meer hadden bereikt dan nu. Om terug te keren op ons onderwerp: die Palestijnse premier zou op 5 mei in Nederland van harte welkom zijn geweest.

Poesjkin
16-04-07, 23:53
Geplaatst door IbnRushd
Yep, we moeten effe die 6.000.000 miljoen doden herdenken, terwijl de zionisten daarginds een spelletje spelen met 'wie-raakt (een Palestijn)-die-wint, en 'huizenverwoesting'. Ja, Slinger, ga jij maar lekker die 6.000.000 miljoen joden herdenken en hou je oogkleppen op. Mensen, zoals Haniyeh, moeten jouw soort zielen niet (ver)storen natuurlijk. :)

Ik acht de de zes miljoen ten tijde van WO2 vermoorde joden in geen enkel opzicht schuldig aan conflicten van na 1945 en ik zie geen enkele reden om het herdenken van deze mensen te staken.

4 en 5 mei zijn dagen die gevoelig liggen in Nederland. Daar heeft een gast als de premier van Palestina rekening mee te houden.

ronald
17-04-07, 00:21
Geplaatst door IbnRushd
Yep, we moeten effe die 6.000.000 miljoen doden herdenken, terwijl de zionisten daarginds een spelletje spelen met 'wie-raakt (een Palestijn)-die-wint, en 'huizenverwoesting'. Ja, Slinger, ga jij maar lekker die 6.000.000 miljoen joden herdenken en hou je oogkleppen op. Mensen, zoals Haniyeh, moeten jouw soort zielen niet (ver)storen natuurlijk. :)



Antizionisme = antisemitisme!



...je zou over het een ook gewoon je bek kunnen hebben gehouden....

Rourchid
17-04-07, 11:10
Geplaatst door Slinger

Vind je het niet heel goed te begrijpen dat rond het tijdstip dat we oa herdenken dat er 6000000 Joden zijn vermoord, we niet iemand kunnen toelaten die er nog meer wil vermoorden?


Dodenherdenking : 4 mei
Bevrijdingsdag : 5 mei

Rourchid
17-04-07, 11:11
Geplaatst door ronald

Antizionisme = antisemitisme!


Er is spiritueel zionisme en er is politiek zionisme!

illmatik
17-04-07, 11:45
Geplaatst door ronald
Antizionisme = antisemitisme!

Als dat zo is, dan maar antisemitisch.

Gerard074
17-04-07, 11:45
Juist deze datum is uitermate geschikt voor een bezoek.

Zo kan de herdenking van de holocaust (waarbij een volk werd vernietigd) een extra spirit krijgen dat "we" in al die jaren niets hebben bijgeleerd en dat er nog steeds volkeren op een weerzinwekkende manier worden onderdrukt.

Trouwens vorige jaar was de premier van Kazachstan (de echte niet Borat) hier op bezoek. Deze misdadiger werd met staats eer ontvangen. Maar dat had natuurlijk weer niets met de olie te maken.

Op het moment dat het over de dodenherdenking gaat schiet bijna heel Nederland op tilt.

IbnRushd
17-04-07, 13:49
Geplaatst door Gerard074
Juist deze datum is uitermate geschikt voor een bezoek.

Zo kan de herdenking van de holocaust (waarbij een volk werd vernietigd) een extra spirit krijgen dat "we" in al die jaren niets hebben bijgeleerd en dat er nog steeds volkeren op een weerzinwekkende manier worden onderdrukt.

Trouwens vorige jaar was de premier van Kazachstan (de echte niet Borat) hier op bezoek. Deze misdadiger werd met staats eer ontvangen. Maar dat had natuurlijk weer niets met de olie te maken.

Op het moment dat het over de dodenherdenking gaat schiet bijna heel Nederland op tilt.

Eindelijk iemand die het begrijpt :duim:

't Is eigenlijk nog erger. Het lijkt erop dat de meeste mensen het doel van de dodenherdenking compleet niet begrijpen.

Hawa
17-04-07, 13:59
Trouwens vorige jaar was de premier van Kazachstan (de echte niet Borat) hier op bezoek. Deze misdadiger werd met staats eer ontvangen. Maar dat had natuurlijk weer niets met de olie te maken.

Wolwowitch,directeur van de wereldbank, heeft Kazachstan gelijk van de loonlijst gesmeten...Amerika was niet meer welkom,om zijn skut-raketten,daaar te gaan plaatsen,ter verdediging van eigen doeleinden,om Afghanistan te bezetten,om de olie!
Kijk eens hooe hypocriet de wereld wel niet is. Hoor je daar die minister Verhagen,vragen over stellen, over die directeur van de wereldbank.
Wolwowitsch voormalig defensie specialist,gaf fiat voor die inval in Irak.Heeft nu een top baan. Wil de corruptie bestrijden en is zelf corrupt.
Nederland gaat alleen maar om met landen die corrupt zijn. Die democratische waarden aan hun laarsen lappen,zoals Israel doet....
Israel heeft te nimmer nooit het non profelatie verdrag getenkent over die atoomwapens,en Iran dus wel, maar het westen en de Amerikanen leggen de Iraanse regering de raarste regels op. Het is al jaren zo, dat er geen Iraanse studenten meer mogen studeren in Amerika. Irakeze vluchtelingen zijn ook niet welkom meer in Amerika...
Israel is gewoonweg een spionnenland, van de Mossad, die b.v. kijkt wat Iran wel niet doet,zowel ze hebben gedaan in Irak en Syrie en Libanon.
Die zelfde mossad kliek schrijft de Nederlandse regering de wetten voor inzake terrorisme...Laten we maar niet hebben over die vliegtuig,die bomvol zat met wapens,en andere geheime producten,die bomvolle shit,die op de Bijlmer is gestort....
Is zelfde shit,wat gebeurd is op 11 september,op het World Trate.
Ik geloof wel in vrede, maar niet met deze regeringen,die elkaar steunen,en elke resolutie aan hun zwarte laars laten hangen...
Het wrede is gewoon dat de gewone mensen,zowaar Iraniers,Israelieten,Palestijnen,Libanezen,Syriers ,het hele Midden-Oosten,de hoek van Pakistan,Afghanistan,Europa,en Noord,Oost en West Afrika,vrede,en economisch beter willen.....
Waarom moeten we die wetten heiligen: ik bedoel die resoluties,de wereldbank,rechten van de mens(word ook met twee maten gemeten).
Al die wetten zijn vanaf die tweede wereldoorlog.
We worden opgevoedt als leeerlingen op basischolen, en voortgezet onderwijs, en op de universiteiten,over die wetten...
Zijn die wetten nog wel heilig?
KIjk je naar het wetboek van strafrecht,je kan er alles uithalen en iemand er mee gaaan verdedigen,maar die Wereldse wetten,is geen touw aan vast te knopen....Is dat democratie?
Erkennen Israel? Is een wassen neus! Israel heeft alle resoluties nog nooit uitgevoerd,ook niet in 1991,die Oslo accoorden....
Arafat was een sukkel,een hypocriet,een man van twee gezichten,macht,en de geheime dienst de Mossad en de CIA in de kont duiken. Hamas doet dit echter niet. Hamas wil geen accoorden die nergens opslaaan. Erkennen van wat? Israel erkennen en wat dan?
Israel moet komen met een doelstelling,die hebben ze min of meer,ze willen uberhaubt die voormalige Palestijnse vluchtelingen niet terug,die nu bivakeren in Jordanie,Syrie.....De Golan hoogte is van Syrie toch?
Maar daar is nu een druivenplantage van die kolonisten,halelujaah....
Het is allemaal te zot voor wooorden,geef terug,aan hun,aan al die mensen,en praat daar over, en dan kan denk ik Hamas Israel weleens erkennen.....
In het Nederlandse recht,god zij dank, kan mijn buurman mijn tuin niet confisceren,op de millimeter af is dit geregeld in een wet.
Maar in Nederland gaan ze zelf procedures aan,voor een millimeter aan grond,schaamteloos,maar is wel recht.
Zelfde schaamteloze strijdt doen de Israeliers,bezette gebieden,uitbreiden,aaan steun,van die fudamentalistische christen,die van de kanzel dreunen,dat God heilig is. Zowaar Nederlandse christenen hetzelfde doen, zoals minister Verhagen van Buitenlandse zaken en ook Andre Rouvoet,die wil allles voor Israel zijn, en geeft geen millimieter toe, ook aan grond niet,alleen azan zijn eigen god...
Als er god allah is
vraag ik
geef die millimeter aan grond een keer een kans
aan al die mensen in kampen
al eeuwen weg
van hun geboorteland.
Of god Allah
ben je eigen intrepetatie
van onderdrukking?
En
hierdoor
ben je heilig?
Zekerweten je bent heilig
in je boeken
mag zelf mijn wet lezen
ik lees koran en bijbel
ja wet
godsdienstige wet is meer heilig
dan wat ooit
God Allah
en zijn profeten
hebben geschreven
is een wet
van
hypocrieten!

knuppeltje
17-04-07, 15:05
Geplaatst door Slinger
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Ik kan het nooit bewijzen maar ik denk dat als de Palestijnen en Arabieren, de afgelopen vijftig jaar hadden afgezien van geweld, te beginnen in 1948, dat Palestina er dan nu heel anders had uitgezien.
Ik denk ook dat ze dan de sympathie van de hele wereld hadden en veel meer hadden bereikt dan nu. Om terug te keren op ons onderwerp: die Palestijnse premier zou op 5 mei in Nederland van harte welkom zijn geweest.

Dan was er vast een Eretz Israel geweest zonder Palestijnen, en dus zonder Palestijnse premier. Hadden we ook niet dat gelazer over dat mogelijke bezoek gehad natuurlijk.

Qaiys
17-04-07, 15:20
Geplaatst door Gerard074
Juist deze datum is uitermate geschikt voor een bezoek.

Zo kan de herdenking van de holocaust (waarbij een volk werd vernietigd) een extra spirit krijgen dat "we" in al die jaren niets hebben bijgeleerd en dat er nog steeds volkeren op een weerzinwekkende manier worden onderdrukt.

Trouwens vorige jaar was de premier van Kazachstan (de echte niet Borat) hier op bezoek. Deze misdadiger werd met staats eer ontvangen. Maar dat had natuurlijk weer niets met de olie te maken.

Op het moment dat het over de dodenherdenking gaat schiet bijna heel Nederland op tilt.

Wat dacht je dan van Poetin? Heeft natuurlijk ook niets met olie en Shell belangen te maken.

De nog weerzinwekkende oorlog in Tjetjenie en onderdrukking in de rest van het voormailige Sovjet-Unie vergeten we gewoon.


http://img19.imageshack.us/img19/1310/poetin16229hsy5.jpg http://img19.imageshack.us/img19/788/poetinbeatrixkf2.jpg

Beatrix looft Poetin

AMSTERDAM - De Russische president Poetin heeft op de eerste dag van zijn staatsbezoek aan Nederland grote indruk gemaakt.

Tijdens een ontmoeting met ’captains of industry’ van onder meer Shell, ABN Amro, Gasunie en ING, etaleerde hij zijn enorme vakkennis. Minister Brinkhorst van Economische Zaken roemde Poetin voor zijn openheid. Ook over de zwaktes van de Russische economie.

Nederland is voor Rusland na Duitsland de tweede handelspartner en wat Poetin betreft mogen de investeringen en handelsbetrekkingen nog worden uitgebreid.

Poetin is na tsjaar Peter de Grote in 1697 het eerste Russische staatshoofd dat Nederland bezoekt. In haar tafelrede bij het staatsbanket zei koningin Beatrix gisteravond: ,,Het grote Rusland heeft zijn plaats op het wereldtoneel weer ingenomen.’’ Ze prees Poetins optreden in de strijd tegen terrorisme en racisme. Vandaag, op de laatste dag van zijn bezoek, staan onder meer een ontmoeting met premier Balkenende en de voorzitters van de Eerste en tweede Kamer op het programma.

Nederland is voor Rusland na Duitsland de tweede handelspartner en wat Poetin betreft mogen de investeringen en handelsbetrekkingen nog worden uitgebreid.

Poetin kwam dinsdagochtend in Nederland aan voor wat het eerste officiële Russische staatsbezoek aan Nederland is sinds dat van tsaar Peter de Grote in 1697. De afgelopen drie eeuwen kwam er wel eens een Russische leider naar Nederland, maar dat was nooit voor een staatsbezoek.

Op Schiphol werden Poetin en zijn vrouw Ljoedmila verwelkomd door koningin Beatrix en prins Willem-Alexander. Daarna legde Poetin een krans bij het Nationaal Monument op de Dam en bezocht hij de ambtswoning van burgemeester Cohen voor een gesprek met minister Brinkhorst (Economische Zaken) en kopstukken van Nederlandse bedrijven als Shell, ABN Amro, Gasunie en ING.

Burgemeester Cohen nodigde via Poetin het Russische bedrijfsleven uit om in 2006 voor een grote handelsmissie naar Nederland te komen. Poetin zei te hopen dat zijn staatsbezoek aan Nederland zal leiden tot nog meer interesse bij het Nederlandse bedrijfsleven om te handelen met, en te investeren in Rusland.

Volgens cijfers van het Nederlandse ministerie van Economische Zaken investeerden Nederlandse bedrijven vorig jaar voor 5,3 miljard euro in Rusland, vooral in de energiesector. De Nederlandse export naar Rusland bedroeg 3,18 miljard euro en de import uit Rusland bedroeg 6,09 miljard euro.

Poetin hield er echter andere, veel spectaculairdere cijfers op na. Volgens hem bedroeg de handel tussen Nederland en Rusland vorig jaar 16,5 miljard dollar en zal die dit jaar uitkomen op 25 miljard dollar.

De Europese Unie is voor 30 procent afhankelijk van Russische olie en voor 40 procent van gas. In Nederland is 2,5 procent van het gebruikte gas Russisch. Volgens een woordvoerder van de Nederlandse Gasunie was Poetin positief over Nederland als potentiële partner in het Russisch-Duitse project voor de bouw van een pijpleiding van Rusland via de Oostzee naar West-Europa.

Minister Brinkhorst toonde zich lovend over Poetin en diens ,,vakkennis, de kwaliteit van zijn antwoorden en de manier waarop hij blijk gaf van zijn kennis van de kracht en de zwaktes van de Russische economie''.

Op datzelfde moment hield Brinkhorsts partijgenote en D66-Tweede-Kamerlid Van der Laan in de Kamer een bevlogen betoog dat het kabinet in de contacten met de Russische regering de mensenrechten niet mag vergeten. Volgens Van der Laan is het beeld ontstaan, ,,dat als je maar op genoeg olie en gas zit, de blauwe loper uitgaat''. Van der Laan kreeg steun van de linkse oppositie.

Staatssecretaris Nicolaï van Buitenlandse Zaken beloofde dat het kabinet in de gesprekken op woensdag de mensenrechten aan de orde zal stellen. Hij wees er echter ook op dat de Nederlandse invloed op het Russische beleid beperkt is.

Na Amsterdam spoedde Poetin zich naar Zaanstad voor een bliksembezoek aan het Tsaar-Peterhuisje, waar Peter de Grote in 1697 zeven dagen verbleef om de kunst van de scheepsbouw te leren. Poetin en zijn vrouw Ljoedmila kregen daarna een staatsbanket aangeboden door koningin Beatrix.

Beatrix prees in haar tafelrede haar Russische gast en sprak lovend over Poetins handelen op economisch gebied en in de internationale strijd tegen het terrorisme. ,,Het grote Rusland heeft zijn plaats op het wereldtoneel weer ingenomen'', aldus de koningin. Ook voor zijn ,,doortastend optreden'' tegen uitingen van racisme en xenofobie die zich in Rusland hebben voorgedaan, had Beatrix lof.

Volgens de koningin is er in Rusland ,,ruimte voor een verdere versterking van de democratische instellingen''. Ze wees erop dat ,,een onafhankelijke pers de belangrijke taak kan vervullen het democratisch proces kritisch te volgen''.

Woensdag is de tweede en laatste dag van het staatsbezoek. Dan bezoekt Poetin de Eerste en Tweede Kamer en spreekt hij met een delegatie van het Nederlandse kabinet onder leiding van premier Balkenende

Bron: AD


Shell vangt bot bij Poetin

Topman Van der Veer kaartte problemen bij Sachalin II aan

door Wendelmoet Boersema

Shell-topman Van der Veer heeft persoonlijk bij de Russische president Vladimir Poetin de problemen rond Shells grootste investering in Rusland, Sachalin II, aangekaart. Maar Van der Veer ving bot.
Dat stelt het Russische dagblad Kommersant op basis van bronnen uit de Nederlandse zakentop, die dinsdag in Amsterdam met Poetin sprak als deel van het staatsbezoek.

Shell zou de afspraken over productie- en winstdeling met de Russische overheid willen aanpassen, omdat afgelopen zomer bleek dat de investeringen van het project bijna verdubbeld zijn tot 20 miljard dollar. De gas- en oliewinning in het verre Russische Oosten (een joint venture van Royal Dutch Shell met twee Japanse concerns) is een van de grootste projecten wereldwijd.

Een woordvoerder van Shell bevestigde gisteren ’dat Sachalin II aan de orde is geweest’, maar ’er is niet gesproken over cijfers’.

Poetins njet tegen Shell-topman Van der Veer betekent een flinke schaduw op het verder zo succesvol verlopen staatsbezoek. De Russische president en premier Balkenende kwamen gisteren superlatieven tekort voor hun goede samenwerking.

Ook het Russische ministerie van industrie en energie deelde gisteren op zijn website mee dat zijn rekenmeesters het niet eens zijn met Shell: dat meer kosten leiden tot nieuwe afspraken over winstverdeling. Mogelijk gaan onafhankelijke accountants de zaak onderzoeken.


Bron: Trouw 3/11/05

ronald
17-04-07, 21:45
Geplaatst door Rourchid
Er is spiritueel zionisme en er is politiek zionisme!

Precies....als 100% "spiritueel zionist" wordt je hier toch regelmatig uitgemaakt voor politiek-zionist en zo blijkt dan wel weer dat antizionisme = antisemitisme want die antizionisme heeft niets met spiritualiteit te maken.

Al Sawt
17-04-07, 23:00
Geplaatst door Slinger
Vind je het niet heel goed te begrijpen dat rond het tijdstip dat we oa herdenken dat er 6000000 Joden zijn vermoord, we niet iemand kunnen toelaten die er nog meer wil vermoorden? Tuurlijk. Want die zes miljoen moeten de Israelische propaganda machine van dienst blijven en o wee als men dan Israel als een agressor neerzet door een Palestijnse conferentie.

Al Sawt
17-04-07, 23:17
Geplaatst door ronald
Antizionisme = antisemitisme!



...je zou over het een ook gewoon je bek kunnen hebben gehouden.... Hoe kun je antisemitisch zijn als Zionisten voor groot gedeelte geen Semieten zijn?

Chatoloog
18-04-07, 01:55
Geplaatst door Al Sawt
Hoe kun je antisemitisch zijn als Zionisten voor groot gedeelte geen Semieten zijn?


sterker nog niet alleen de joden zijn Semieten (nazaten van Sem zoon van noah van de Ark weet je nog) dat is zowat de hele wereld !!!!

Hawa
18-04-07, 18:16
Wat dacht je dan van Poetin? Heeft natuurlijk ook niets met olie en Shell belangen te maken.

De nog weerzinwekkende oorlog in Tjetjenie en onderdrukking in de rest van het voormailige Sovjet-Unie vergeten we gewoon.

Economische belangen zijn groot. Shell! Maar Shell komt van koude kermis thuis. Die toegezeggde investeringen die Shell aan Rusland heeft vastgeleg,zijn door de Russen,oeverloos overtreden. Het aangezegde contrakt door de Russen aan het Sell consern,in door manipulatie gewoon weg overtreden. Eerst steekt Shell handen vol geld aan het ,milieu vraaagstuk, naderhand,moet Shell met de billen bloot.
Poetin doet wat hij wil,hij is een sluwe Vos.
Net zo sluw als Bush.
Tsjetstenie is een land dat totaal is verwoest. Wat daar is gebeurd,is de zoveelste holocaust. Het wereld instituut voor de rechten van de mens in Straatsburg, laat al die aanvragen over oorlogmisdaden liggen.
Is dat willekeur?
Hoezo rechten voor de mens,twee maten meten?
Het gaat allang niet meer om midden-oosten,afweergeschut vanuit Tsjechie,en Polen,om doelgerichte raketten uit de lucht te gaan schieten.
Dat is Bush zijn strategie.
Voornamelijk bedoeld voor onze aarstvijand Iran.
Vijanden worden gekweekt, en aangemoedigt,dan heeft Bush weereens de zoveelste vrijbrief,samen met Israel,om te gaan bombarderen op Irans grondgebiedt...
Rondom de gebieden van Afghanistan en Tsjetstenie,in die buurlanden zitten de CIA informatie te verzamelen,is ook al jaren aan de gang.
Al die zwarte gebieden waar zogenaamde terroristen worden gemarteld,liggen in deze contreien....
Lekker makkelijk andere staten laten martelen, en je eigen handen in onschuld.
Is de strategie van de CIA.
Maar als er in Amerika een gestoorde rondloopt die 33 mensen neerschiet,dan heeft niemand dit kunnen voorzien....
En dan komt Bush weer eens langs met zijn goddelijke speech,halelulahh...
In Irak is elke dag de dood van 33 mensen,of nog meer aan de orde van de dag,hele land is horror film....
En in Nederland,hoor je geen enkele politicus die in de bres springt.
Bos niet,Balkenende niet,
Bush...Balkenende....Bos....Blair....Butin?

Hawa
21-04-07, 13:52
Oh mine God. Weer die Verhagen. Dat is ook toevallig. Voor Appie Heijn als topic plaatser het volgende: Woensdagmiddag 6 december kreeg Maxime Verhagen bij de kassa van Albert Heijn aan de Turfmarkt in Den Haag het eerste exemplaar uitgereikt van de flyer 'Alcohol onder de 16, nog even niet'.

Verhagen is gast aan die Bilderberg conferentie.....De rijkelieden conferentie waaraan Verhagen nu ook toebehooort...
I shut the sheriff...............Whaushhhhh.....
Shit! Hey Boerenlul Verhagen!
Je bent hogerop....Je zit in Bilderberg....Shit aan Hamas?
Jazeker! Shit aan Hamas...Je bent zelf die boerenlul die hoger is geklommen in boom.
Je ziet niet. Je ziet niks aan die israel,gemekker Hamas, Fatah...
Goede doen als christen zijn?
Je ziet nieteens hemel zonder aarde
Wij moeten goede doen in Nederland?
Beschaafd en met twee woorden spreken, kinderen goed opvoedden,zeker weten, geef ons kans dan?
Moetenn we woorden gaan wegen....
Mag cabaret niet meer? Kop eraf,zonder gronden>>
Harnas in lijf?
Is kunst niet meer welgevallige kunst
is seks niet meer
zoals altijd al geweest
ónder strekking
knijpen kat in donker
slaan je kinderen
dat ze geloof heiligen'zoals jij wilt
Geld is meer boodschap
dan
gevoel in
heiligdom geloof
Strategie!
Zon
schiijnt
NO Women dont cry!!

Strijd is aan de vrouwen
doe het......
is niet string en geborrrelde borsten
is niet lijf
is lichaam
waaraan je zelf moet gaan
bevrijden!!
Stop this bloddy
shit!!!!!!
Mijn lichaam
is mij heilig.niet die geld.
Mijn kinderen en
familie
en al die anderen
niet geld
maar zelfrespect!!
Niet die respect aan jullie geld
en dom
gezeur
en te doen in willekeur
je bent boerenlul!
Verhagen! :boos: