PDA

Bekijk Volledige Versie : Gesprek neemt zorgen over Tilburgse imam niet weg



Het_Is_Lent
16-04-07, 20:36
Gesprek neemt zorgen over Tilburgse imam niet weg
Uitgegeven op maandag 16 april 2007 om 19:25:56

(Novum) - De omstreden Tilburgse imam Ahmed Salam belemmert met zijn interpretatie van de islam de integratie van moslims. Dat concludeert de gemeenteraad van Tilburg na een gesprek met hem en zijn zoon op het stadhuis. Ook wekt de imam volgens de acht aanwezige fractievoorzitters niet de indruk zijn interpretatie van de islam te zullen veranderen.

De acht fractievoorzitters hadden de imam en zijn zoon Suhayb, die vaak voor hem als tolk optreedt, uitgenodigd om te praten over hun bijdrage aan de Tilburgse samenleving. De imam heeft tijdens het gesprek wel aangegeven een dialoog tussen moslims en niet-moslims 'erg belangrijk te vinden'. Volgens de raad wekte hij echter niet de indruk 'dat er vanuit zijn beleving veel ruimte komt om de integratie te bevorderen'.

Het gesprek volgde op een uitlating van de Tilburgse burgemeester Ruud Vreeman (PvdA). Die zei eind vorige maand dat de imam eigenlijk niet thuis hoort in Tilburg. Dat deed hij na berichten dat Salam de integratie van moslims bewust zou tegenwerken, bijvoorbeeld door ze op te roepen geen belasting te betalen. Zelf ontkent de imam dit gedaan te hebben.

Ook was de uitnodiging door de raad een reactie op een uitnodiging die de imam begin deze maand naar de gemeenteraad stuurde. Hij wilde de raad zijn beleving van de koran uitleggen. Plaatsvervangend voorzitter van de gemeenteraad Driek van Griensven liet destijds al weten dat de raad 'geen enkele behoefte heeft om te praten over de islam. "De politiek houdt zich niet bezig met de inhoud van welke religie dan ook."

Van Griensven zei voorafgaand aan het gesprek geen hoogstaande verwachtingen ervan te hebben. "We hebben niet de illusie dat hij zijn ideeën opeens verandert. Het gesprek dient ook als steunbetuiging aan de moslimgroepen die wel gewoon meedoen. We willen erop wijzen dat deze imam een uitzondering vormt."

In het verleden kwam Salam ook al eens in het nieuws, toen hij weigerde de hand te schudden van toenmalig minister voor Integratie Rita Verdonk (VVD).

[Copyright 2007, Novum]

http://binnenland.nieuws.nl/458244/Gesprek_neemt_zorgen_over_Tilburgse_imam_niet_weg

IbnRushd
16-04-07, 20:51
M.a.w. Imam Ahmad Salam moet zijn ideologie radicaal veranderen zodat zijn 'achterban' ofwel moslims zich kunnen assimileren.. pardon.. integreren.

Het_Is_Lent
16-04-07, 21:03
Ook was de uitnodiging door de raad een reactie op een uitnodiging die de imam begin deze maand naar de gemeenteraad stuurde. Hij wilde de raad zijn beleving van de koran uitleggen. Plaatsvervangend voorzitter van de gemeenteraad Driek van Griensven liet destijds al weten dat de raad 'geen enkele behoefte heeft om te praten over de islam. "De politiek houdt zich niet bezig met de inhoud van welke religie dan ook."

Het lijkt mij nogal moeilijk om te verwachten dat deze Imam afstand doet van bepaalde zaken, zonder dat er over de inhoud (van zijn intepretatie) van de islam gepraat wordt.

By the way; als deze Imam beweert dat hij niet heeft opgeroepen om geen belasting te betalen (geen belasting betalen is onmogelijk in NL, omdat je dan ook meteen moet gaan stoppen met het eten), dan vraag ik me af wat voor zaken er nog meer spelen "die de integratie kunnen belemmeren"?

Qaiys
16-04-07, 22:28
Geplaatst door Het_Is_Lent
Het lijkt mij nogal moeilijk om te verwachten dat deze Imam afstand doet van bepaalde zaken, zonder dat er over de inhoud (van zijn intepretatie) van de islam gepraat wordt.

By the way; als deze Imam beweert dat hij niet heeft opgeroepen om geen belasting te betalen (geen belasting betalen is onmogelijk in NL, omdat je dan ook meteen moet gaan stoppen met het eten), dan vraag ik me af wat voor zaken er nog meer spelen "die de integratie kunnen belemmeren"?

Raad Tilburg: Imam begrenst integratie





TILBURG - De gemeenteraad van Tilburg is in een gesprek met de omstreden imam Ahmed Salam tot de conclusie gekomen dat zijn interpretatie van de islam de ruimte voor integratie sterk begrenst.

Dat staat in een gezamenlijke verklaring die acht fractievoorzitters maandag hebben uitgegeven.

De politieke partijen hadden de imam uitgenodigd om te praten over zijn bijdrage aan de Tilburgse samenleving. Aanleiding daarvoor was ophef vorige maand toen uitlekte dat burgemeester Ruud Vreeman de geestelijk leider had gezegd dat die vanwege zijn opvattingen niet in Nederland thuishoort.

Fractievoorzitter Driek van Griensven (PvdA) stelde na afloop dat de imam integratie met de mond belijdt maar met zijn daden achterblijft. Hij somde een aantal in het gesprek genoemde voorbeelden op. Vrouwen mogen als verpleegster werken, maar niet op een gemengde afdeling; vrouwen mogen bij de marechaussee werken, maar geen mannen arresteren.

Volgens Van Griensven zijn de raad en de imam het samen eens dat de dialoog op gang is gebracht maar dat tegelijk nog veel dialoog nodig is.

De zoon van imam Salam die bij het gesprek was, sprak van een zeer goede start van een dialoog. Hij bevestigt dat er nog veel geschillen bestaan.

Met de conclusie dat er een geen ruimte voor integratie zou bestaan is de imam het zeker niet eens, aldus zijn zoon Suhayb Salam. ''We zullen dat onbegrip in verdere gesprekken uit de wereld helpen. We hebben veel hoop en zijn optimistisch.''

Ahmed Salam behoort tot een groep conservatieve, salafistische imams en wordt al jaren gevolgd door de binnenlandse veiligheidsdienst AIVD. Een aantal van zijn geestverwanten is Nederland uitgezet. De Tilburgse imam haalde in november 2004 al eens het nieuws toen hij weigerde om toenmalig minister Rita Verdonk een hand te geven. (ANP)


© Het Parool, 16-04-2007, 22:16 uur

TonH
17-04-07, 00:26
Geplaatst door Qaiys
Raad Tilburg: Imam begrenst integratie


Hij heeft z'n best gedaan. Maar wát hij ook zou hebben gezegd het zou toch nooit goed geweest zijn. 'Honden' en stokken vinden om ze te slaan en zo...

sjaen
17-04-07, 07:55
Oude bomen moet je niet verplanten!

Sallahddin
17-04-07, 18:54
Geplaatst door Het_Is_Lent



Plat gezegd:

Dus, als je in "paradijs NL" wilt wonen , dan moet je "tegenprestaties" doen : je eigen "identiteit" verruilen met wat labiel politiek NL dicteert :
die zijn de "termen" van het "contract"!!!! :fplet:

from the south
17-04-07, 19:22
Geplaatst door Sallahddin
Plat gezegd:

Dus, als je in "paradijs NL" wilt wonen , dan moet je "tegenprestaties" doen : je eigen "identiteit" verruilen met wat labiel politiek NL dicteert :
die zijn de "termen" van het "contract"!!!! :fplet:

oftewel, gewoon jezelf blijven en lekker doen waar je zin in hebt, maar daarnaast ook op een fatsoendelijke manier respect hebben voor het land en haar bewoners!

Het_Is_Lent
17-04-07, 22:11
Geplaatst door Qaiys
Raad Tilburg: Imam begrenst integratie





TILBURG - De gemeenteraad van Tilburg is in een gesprek met de omstreden imam Ahmed Salam tot de conclusie gekomen dat zijn interpretatie van de islam de ruimte voor integratie sterk begrenst.

Dat staat in een gezamenlijke verklaring die acht fractievoorzitters maandag hebben uitgegeven.

De politieke partijen hadden de imam uitgenodigd om te praten over zijn bijdrage aan de Tilburgse samenleving. Aanleiding daarvoor was ophef vorige maand toen uitlekte dat burgemeester Ruud Vreeman de geestelijk leider had gezegd dat die vanwege zijn opvattingen niet in Nederland thuishoort.

Fractievoorzitter Driek van Griensven (PvdA) stelde na afloop dat de imam integratie met de mond belijdt maar met zijn daden achterblijft. Hij somde een aantal in het gesprek genoemde voorbeelden op. Vrouwen mogen als verpleegster werken, maar niet op een gemengde afdeling; vrouwen mogen bij de marechaussee werken, maar geen mannen arresteren.

Volgens Van Griensven zijn de raad en de imam het samen eens dat de dialoog op gang is gebracht maar dat tegelijk nog veel dialoog nodig is.

De zoon van imam Salam die bij het gesprek was, sprak van een zeer goede start van een dialoog. Hij bevestigt dat er nog veel geschillen bestaan.

Met de conclusie dat er een geen ruimte voor integratie zou bestaan is de imam het zeker niet eens, aldus zijn zoon Suhayb Salam. ''We zullen dat onbegrip in verdere gesprekken uit de wereld helpen. We hebben veel hoop en zijn optimistisch.''

Ahmed Salam behoort tot een groep conservatieve, salafistische imams en wordt al jaren gevolgd door de binnenlandse veiligheidsdienst AIVD. Een aantal van zijn geestverwanten is Nederland uitgezet. De Tilburgse imam haalde in november 2004 al eens het nieuws toen hij weigerde om toenmalig minister Rita Verdonk een hand te geven. (ANP)


© Het Parool, 16-04-2007, 22:16 uur

Hij is in iedere geval veel "verder" dan een aantal mannen in NL, die vinden dat een vrouw helemaal niet mag werken. Altijd positief blijven!

Maar gaan we nou net doen alsof het hele integratie gebeuren van dhr. Salem afhangt?

jang0201
18-04-07, 05:34
wat een vreemde ideeën heeft die imam, uitzetten dat uitschot!

M@riska
18-04-07, 07:59
Geplaatst door from the south
oftewel, gewoon jezelf blijven en lekker doen waar je zin in hebt, maar daarnaast ook op een fatsoendelijke manier respect hebben voor het land en haar bewoners!


En dat heeft syeikh Salam niet?

super ick
18-04-07, 08:26
Geplaatst door M@riska
En dat heeft syeikh Salam niet?

Nee, het wordt hoog tijd dat dergelijke godsdienstwaanzinnigen zonder pardon uitgezet worden.

Soldim
18-04-07, 08:37
Geplaatst door super ick
Nee, het wordt hoog tijd dat dergelijke godsdienstwaanzinnigen zonder pardon uitgezet worden.

Godsdienst waanzinnig lijkt hij me zeker, net als de gemiddelsde SGPer. Wenkbrouwen optrekken en negeren lijkt me het beste....

mark61
18-04-07, 09:31
Geplaatst door Soldim
Godsdienst waanzinnig lijkt hij me zeker, net als de gemiddelsde SGPer. Wenkbrouwen optrekken en negeren lijkt me het beste....

Doller dan de gemiddelde steile christen lijkt hij me idd. niet. Er is blijkbaar een verschil tussen onze grapjassen en die van 'hun'.

Witte78
18-04-07, 10:32
Geplaatst door mark61
Doller dan de gemiddelde steile christen lijkt hij me idd. niet. Er is blijkbaar een verschil tussen onze grapjassen en die van 'hun'.

Voornaamste verschil: voor "hun gekken" zijn er mogelijkheden ze uit te zetten, "onze gekken" zitten we aan vast ;).

Ik snap nog steeds niet precies hoe iemand nu Imam wordt. Zover ik heb begrepen zijn daar niet echt concrete eisen en voorwaarden verbonden, met als gevolg dat iedere gek imam kan worden. Als dat zo is, wordt het niet eens tijd dat dit veranderd? Of zijn er al stricte eisen waaraan een Imam moet voldoen?

Max Stirner
18-04-07, 10:36
Geplaatst door mark61
Doller dan de gemiddelde steile christen lijkt hij me idd. niet. Er is blijkbaar een verschil tussen onze grapjassen en die van 'hun'.


Ik heb wel het idee dat 'onze' grapjassen over het algemeen meer unaniem erkend worden als de achterlijke dorpsgekken die ze zijn.

En dat 'zij' 'hun grapjassen' wat minder als achterlijke dorpsgekken beschouwen, juist ook omdat 'wij' die mensen continu in de spotlights zetten/afzeiken en dus in de underdogpositie plaatsen.

mark61
18-04-07, 10:55
Geplaatst door Max Stirner
Ik heb wel het idee dat 'onze' grapjassen over het algemeen meer unaniem erkend worden als de achterlijke dorpsgekken die ze zijn.

En dat 'zij' 'hun grapjassen' wat minder als achterlijke dorpsgekken beschouwen, juist ook omdat 'wij' die mensen continu in de spotlights zetten/afzeiken en dus in de underdogpositie plaatsen.

Yeps.

super ick
18-04-07, 16:24
Geplaatst door Soldim
Godsdienst waanzinnig lijkt hij me zeker, net als de gemiddelsde SGPer. Wenkbrouwen optrekken en negeren lijkt me het beste....

Waakzaam blijven lijkt me veel beter. Ook voor de SGP-er.

Verschil is dat als je hier naar toe komt en vervolgens de boel ondermijnt, je ook weer uitgezet kan worden. Dat is het voordeel tov de SGP-er.
Voor die SGP-aanhang kunnen we wellicht Rootermerplaat reserveren. Daar kunnen ze elkaar aandoen wat ze goed achten.
Het schijnt er bij die waanzinnigen maar niet in te gaan dat er ook mensen zijn die anders denken, mensen die dezelfde rechten hebben.

TonH
18-04-07, 20:06
Wat me nou nog steeds blijft ontgaan in deze hele discussie, affaire... of soap rond deze imam, is wat er nou zo extreem is aan het oproepen geen belasting in Nederland te betalen. Áls hij dat al gezegd zou hebben. Hij ontkent kennelijk, maar dan nog! Wat is daar nou zo staatsondermijnend en desinteratief aan?

En waarom blijft het eigenlijk hollandse volklore om iedereen die een beetje beginselvast is meteen te bestempelen als dorpsgek?

De man heeft zijn geloof, waaruit, binnen zijn interpretatie, bepaalde concequenties voorkomen, en daar houdt hij zich aan. En wanneer mensen in zijn moskee komen en luisteren naar wat hij te melden heeft of om raad vragen, dan deelt hij hen zijn inzichten mee. Zover ik weet, is het verder binnen de de islam nog altijd gebruikelijk dat je zélf verantwoording aflegd tegenover je schepper. Ok, er zijn er die vinden dat ze dat voor HEM moeten doen, maar daar heeft deze man toch nooit blijk van gegeven? Semtex in de Koran gevonden of zo? Dacht het niet. Oproepje tot opblazen van JanPeter en Alleman? Toch ook niet?
Dwingend drijgen dat je gedood moet worden wanneer je alcohol drinkt? Dacht het niet.

Toch is hij inmiddels bijna staatsvijand nummer één, wanneer je van afstand de pers wat volgt. Vreemd.

Of niet?

Max Stirner
19-04-07, 10:06
Geplaatst door TonH

En waarom blijft het eigenlijk hollandse volklore om iedereen die een beetje beginselvast is meteen te bestempelen als dorpsgek?




Dat heeft misschien ook wel met rotsvaste beginselen te maken.

Hoe zou jij trouwens iemand bestempelen die daadwerkelijk gelooft dat er boven iemand op een wolk zit die heel boos wordt op mannen die de hand van een vreemde vrouw hebben aangeraakt ?

Max Stirner
19-04-07, 10:12
Geplaatst door TonH
Wat me nou nog steeds blijft ontgaan in deze hele discussie, affaire... of soap rond deze imam, is wat er nou zo extreem is aan het oproepen geen belasting in Nederland te betalen. Áls hij dat al gezegd zou hebben. Hij ontkent kennelijk, maar dan nog! Wat is daar nou zo staatsondermijnend en desinteratief aan?




Wat dacht je zelf ?

De Staat krijgt jaarlijks zeker 125 miljard euro aan inkomstenbelastingen binnen. Das veel.

TonH
19-04-07, 16:24
Geplaatst door Max Stirner
Dat heeft misschien ook wel met rotsvaste beginselen te maken.

Hoe zou jij trouwens iemand bestempelen die daadwerkelijk gelooft dat er boven iemand op een wolk zit die heel boos wordt op mannen die de hand van een vreemde vrouw hebben aangeraakt ?

Beginselvast? En wie weet, heeft die man helemaal gelijk, maar dat zullen we pas weten wanneer we voor Petrus' poort staan.

TonH
19-04-07, 16:29
Geplaatst door Max Stirner
Wat dacht je zelf ?

De Staat krijgt jaarlijks zeker 125 miljard euro aan inkomstenbelastingen binnen. Das veel.

Alleen al aan verkwisting en mismanagement raakt de staat per jaar al een lief sommetje van deze inkomsten kwijt... In het verleden hebben ook mensen gewijgerd belasting te betalen voor bijvoorbeel defensie e.d. Ik meen dat er in de jaren 80 eens een oproep was om een x-procent van je inkomstenbelasting niet te betalen. Volgens mij werden de mensen die dat daadwerkelijk deden niet staatsgevaarlijk gevonden, maar 'gewoon' behandeld als overtreders van de belastingwet: naheffing, boete en klaar was Kees.

Maar ja... The Times They Are a-Changin'

M@riska
19-04-07, 19:02
Geplaatst door TonH
Wat me nou nog steeds blijft ontgaan in deze hele discussie, affaire... of soap rond deze imam, is wat er nou zo extreem is aan het oproepen geen belasting in Nederland te betalen. Áls hij dat al gezegd zou hebben. Hij ontkent kennelijk, maar dan nog! Wat is daar nou zo staatsondermijnend en desinteratief aan?

En waarom blijft het eigenlijk hollandse volklore om iedereen die een beetje beginselvast is meteen te bestempelen als dorpsgek?

De man heeft zijn geloof, waaruit, binnen zijn interpretatie, bepaalde concequenties voorkomen, en daar houdt hij zich aan. En wanneer mensen in zijn moskee komen en luisteren naar wat hij te melden heeft of om raad vragen, dan deelt hij hen zijn inzichten mee. Zover ik weet, is het verder binnen de de islam nog altijd gebruikelijk dat je zélf verantwoording aflegd tegenover je schepper. Ok, er zijn er die vinden dat ze dat voor HEM moeten doen, maar daar heeft deze man toch nooit blijk van gegeven? Semtex in de Koran gevonden of zo? Dacht het niet. Oproepje tot opblazen van JanPeter en Alleman? Toch ook niet?
Dwingend drijgen dat je gedood moet worden wanneer je alcohol drinkt? Dacht het niet.

Toch is hij inmiddels bijna staatsvijand nummer één, wanneer je van afstand de pers wat volgt. Vreemd.

Of niet?


Helemaal mee eens. ;)

super ick
19-04-07, 23:07
Geplaatst door M@riska
Helemaal mee eens. ;)

Met welke belasting kan je stoppen dan?
Loonbelasting? Denk niet er een werkgever aan mee werkt.
BTW op goederen? Denk niet de bakker of Albert Heijn ermee akkoord gaan. ('100 euro mevrouw'; hier heeft u er 81 ik betaal nl. geen btw":)
Hondenbelasting? Moslim met een hond?

Beetje een domme oproep vind ik het.

binloser
20-04-07, 06:05
lekker laten zitten deze imam en zo nu en dan weer's negatief in het nieuw laten komen. Een betere gratis anti-reclame voor islam in Nederland is er bijna niet.

M@riska
20-04-07, 14:36
Geplaatst door super ick
Met welke belasting kan je stoppen dan?
Loonbelasting? Denk niet er een werkgever aan mee werkt.
BTW op goederen? Denk niet de bakker of Albert Heijn ermee akkoord gaan. ('100 euro mevrouw'; hier heeft u er 81 ik betaal nl. geen btw":)
Hondenbelasting? Moslim met een hond?

Beetje een domme oproep vind ik het.


Die oproep geloven omdat een partij dat zegt is pas dom. Te dom voor woorden gewoon.

super ick
21-04-07, 11:25
Geplaatst door M@riska
Die oproep geloven omdat een partij dat zegt is pas dom. Te dom voor woorden gewoon.

Als er 1 partij is die dat bericht zomaar uit de duim gezogen heeft, dan is die partij toch gemakkelijk aan te wijzen.
Of zou er toch waarheid in zitten?

Op zich is de irreeele oproep om te stoppen met belasting betalen niet eens zo boeiend, de reden waarom des te meer.
Waarom?

sjaen
21-04-07, 19:21
Geplaatst door M@riska
Die oproep geloven omdat een partij dat zegt is pas dom. Te dom voor woorden gewoon.

Rechtlijnig, maar ook bedreigend?
door Stephan Jongerius en Jessica Maas

Zaterdag 24 maart 2007 - TILBURG - Vader Ahmed Salam weigerde Rita Verdonk de hand. Zoon Suhayb liet voor een lezing de mannen scheiden van de vrouwen. Diens verloofde Samira besloot haar mannelijke collegas niet langer de hand te schudden. Zijn zij een bedreiging voor de Nederlandse samenleving?


Ahmed Salam, rechts de Haagse imam Fawaz.
Het is 19 juni 2002. Ahmed Salam verschijnt op het Tilburgse stadhuis. Zijn moskee in Tilburg-Noord is net twee maanden open. Salam moet burgemeester Stekelenburg tekst en uitleg verschaffen over een uitzending van Nova.


Daarin komt hij, samen met zijn Haagse geestverwant imam Fawaz, naar voren als een van de radicale imams in het land. Op het stadhuis staan de cameraploegen klaar. Salam ontkent stellig anti-westers te zijn.


Nu, bijna vijf jaar later, blijkt de imam weer op het matje te zijn geroepen. Deze keer wordt hij stevig onderhouden door burgemeester Vreeman. Die is het gedoe met de familie zat. Ditmaal gaat het gesprek ook over Salams zoon, Suhayb. De oudste telg is de afgelopen jaren uit de schaduw van zijn vader gestapt. Suhayb veroorzaakt na de zomer van 2006 een eigen relletje op de Technische Universiteit Eindhoven. Hij is uitgenodigd door studentenvereniging Mosaic voor een lezing over de ramadan. Maar Suhayb stelt een opvallende eis. De dames moeten achterin gaan zitten, de heren voorin. De overrompelde studentenvereniging stemt toe. Dit komt haar later op een waarschuwing te staan van het TU-bestuur.
Suhayb heeft zich gestort op de dawa, de missie. Hij geeft lezingen door het hele land. Vooral aan hoger opgeleide jongeren die meer willen weten over de 'ware islam'. Suhayb komt ook vaak in de als radicaal te boek staande moskee El Twaheed in Amsterdam.
De website van het mede door hem opgerichte Instituut voor Opvoeding en Educatie ziet er gelikt uit, kenmerkend voor de 'politieke salafi's' die als geen ander weten ze hoe ze jongeren kunnen bereiken. De stroming is recht in de leer en geeft zoekende jongeren klip en klare antwoorden die ze bij de traditionele imams niet vinden. Suhayb begrijpt dit goed. Niet voor niets startte hij - in november in Utrecht en in februari in Amsterdam - twee islamopleidingen, in het Nederlands.
De jonge Salam is verloofd met de 23-jarige Samira Dahri uit Utrecht. Ook zij haalt met een opvallende daad de media. De docente aan een vmbo-school in Utrecht weigert na de laatste zomervakantie haar mannelijke collega's nog langer de hand te schudden. De commissie Gelijke Behandeling stelt Samira later in het gelijk, maar ze keert niet meer terug op school.
Opmerkelijk aspect: Suhayb zou al een vrouw en kind hebben in Syrië. Zo vader, zo zoon? Want ook vader Salam leeft niet meer met zijn eerste vrouw in Tilburg, met wie hij vier kinderen heeft. Hij heeft nu een tweede, jongere vrouw in Berkel-Enschot. Hij zou haar ontmoet hebben bij de taalles. Bij sommige moskeebezoekers heeft dit de wenkbrauwen doen fronsen. Niet echt gepast dat een vrome imam zijn echtgenote zo achterlaat. Dubbele moraal? Ook op ander vlak laadt de familie die verdenking op zich. Oproepen geen belasting te betalen, maar wel zelf jarenlang een uitkering genieten? Inmiddels is Salam in dienst van de moskee, de uitkering is gestopt. Maar zijn eerste vrouw heeft die wel en de tweede krijgt schuldhulpverlening.
De AIVD houdt Salam scherp in de gaten. De Islamitische Stichting voor Opvoeding en Overdracht in Tilburg, waarvan de imam ook voorzitter van is, blijft opduiken in rapporten van de veiligheidsdienst. In het rapport 'Saoedische invloeden in Nederland' (2004) staat dat de moskee is opgericht via missie en financiering uit Saoedi-Arabië. Het signaleert tevens dat de radicale imams in hun uitingen voorzichtiger zijn geworden, maar dat hun strikte geloofsopvatting vermoedelijk onveranderd is.
Die zienswijze overheerst ook ten stadhuize, waar Salam wordt gezien als iemand die niets op heeft met onze moderne samenleving, die vindt dat vrouwen beter niet kunnen werken, voor wie gemengd schoolzwemmen taboe is en die afvalligheid als een doodzonde beschouwt. Eerder een rem op, dan een stimulans voor integratie, prominent exponent van 'de islamisering van Nederland'. Oprecht wellicht in zijn afwijzing van geweld, maar actief bewerker van een mogelijke voedingsbodem.
Een rapport over radicalisering in Tilburg kenschetst Salam als 'een van de meest geleerde salafitische voorgangers in Europa'. Zo kennen ook Tilburgse moslims hem. Een vroom man, schrijver van zeven religieuze boeken die de meesten boven de pet gaan. Mensen kloppen bij hem aan voor raad. Zoon Suhayb heeft in eigen stad dat aanzien veel minder. Maar een bedreiging voor de Nederlandse samenleving? Zo zien ook liberalere moslims hem nauwelijks.
In Tilburg-Noord is de imam inmiddels geaccepteerd. Het pastoraal team van de parochie Heikant-Quirijnstok zit geregeld met hem aan tafel. "Conservatief, maar zeker niet gevaarlijk", luidt het oordeel. Burgemeester Vreeman echter lijkt allerminst overtuigd van de goede bedoelingen van Salam. Die krijgt de tijd zijn leven te beteren, anders mag hij voor de derde keer op het matje komen.

http://www.brabantsdagblad.nl/brabant/article1242587.ece

TonH
22-04-07, 00:09
Geplaatst door sjaen
Burgemeester Vreeman echter lijkt allerminst overtuigd van de goede bedoelingen van Salam. Die krijgt de tijd zijn leven te beteren, anders mag hij voor de derde keer op het matje komen.

http://www.brabantsdagblad.nl/brabant/article1242587.ece

Burgemeester Vreeman... Oud vakbondsvoorzitter die er een sport van maakte om er voor te zorgen dat elke oproep tot actie in de kiem gesmoord werd. De oud-vice voorzitter van de PvdA die naast Rottenberg werd gezet door de partijbaronnen en perfect zijn taak uitvoerde, namelijk het doodwurgen van het pasgeboren reformatiebabietje in de PvdA en lachend het roer over nam toen Rottenberg geveld werd door zijn ziekte en moest aftreden. Vreeman, die niet wist hoe snel hij daarna zijn krediet moest inwisselen voor een burgemeesterspost. Zaandam eerst. Altijd moeilijk die stad, maar Vreeman wist er nog een groter puinzooi van te maken. Zoek maar eens na naar de affaires die onder zijn bewind er waren. En daarna beloond met Tilburg...

En daarbij moet je dan op het matje verschijnen...

sjaen
22-04-07, 00:37
Geplaatst door TonH
Wat me nou nog steeds blijft ontgaan in deze hele discussie, affaire... of soap rond deze imam, is wat er nou zo extreem is aan het oproepen geen belasting in Nederland te betalen. Áls hij dat al gezegd zou hebben. Hij ontkent kennelijk, maar dan nog! Wat is daar nou zo staatsondermijnend en desinteratief aan?

En waarom blijft het eigenlijk hollandse volklore om iedereen die een beetje beginselvast is meteen te bestempelen als dorpsgek?

De man heeft zijn geloof, waaruit, binnen zijn interpretatie, bepaalde concequenties voorkomen, en daar houdt hij zich aan. En wanneer mensen in zijn moskee komen en luisteren naar wat hij te melden heeft of om raad vragen, dan deelt hij hen zijn inzichten mee. Zover ik weet, is het verder binnen de de islam nog altijd gebruikelijk dat je zélf verantwoording aflegd tegenover je schepper. Ok, er zijn er die vinden dat ze dat voor HEM moeten doen, maar daar heeft deze man toch nooit blijk van gegeven? Semtex in de Koran gevonden of zo? Dacht het niet. Oproepje tot opblazen van JanPeter en Alleman? Toch ook niet?
Dwingend drijgen dat je gedood moet worden wanneer je alcohol drinkt? Dacht het niet.

Toch is hij inmiddels bijna staatsvijand nummer één, wanneer je van afstand de pers wat volgt. Vreemd.

Of niet?

Eh, omdat het op z'n zachts gezegd nogal "vreemd" is om om 2 vrouwen te hebben die door de staat onderhouden moeten worden van datzelfde belastinggeld, of vind je van niet?

super ick
23-04-07, 15:24
Geplaatst door sjaen
Eh, omdat het op z'n zachts gezegd nogal "vreemd" is om om 2 vrouwen te hebben die door de staat onderhouden moeten worden van datzelfde belastinggeld, of vind je van niet?

Vooral als je je bedenkt wie die staatskas jaar na jaar vol storten en wie er jaar na jaar maar uit blijven eten.

TonH
10-05-07, 13:17
Geplaatst door sjaen
Eh, omdat het op z'n zachts gezegd nogal "vreemd" is om om 2 vrouwen te hebben die door de staat onderhouden moeten worden van datzelfde belastinggeld, of vind je van niet?

Gek he? Maar dat vind ik nou niet. Wat is daar zodanig "vreemd" aan dat deze man als "staatsgevaarlijk" wordt gezien. Anton Heijboer zou zich in zijn graf omdraaien, wanneer hij dit hoorde...

M@riska
10-05-07, 13:49
Geplaatst door sjaen
Eh, omdat het op z'n zachts gezegd nogal "vreemd" is om om 2 vrouwen te hebben die door de staat onderhouden moeten worden van datzelfde belastinggeld, of vind je van niet?


Wie heeft er 2 vrouwen?

super ick
10-05-07, 15:44
Geplaatst door TonH
Gek he? Maar dat vind ik nou niet. Wat is daar zodanig "vreemd" aan dat deze man als "staatsgevaarlijk" wordt gezien. Anton Heijboer zou zich in zijn graf omdraaien, wanneer hij dit hoorde...

Anton onderhield zijn vrouwen zelf.

knuppeltje
10-05-07, 15:48
Geplaatst door super ick
Anton onderhield zijn vrouwen zelf.

Je wilt toch niet zeggen dat hij ze op tijd nog een beurt gaf ook?

super ick
10-05-07, 15:56
Geplaatst door knuppeltje
Je wilt toch niet zeggen dat hij ze op tijd nog een beurt gaf ook?

Nee deze vrouwen waren meer van de catagorie die geschapen zijn om je orgasme uit stellen. :stout:

knuppeltje
10-05-07, 16:03
Geplaatst door super ick
Nee deze vrouwen waren meer van de catagorie die geschapen zijn om je orgasme uit stellen. :stout:

Nou heb ik ze al eens veschillende keren gezien, maar als het juist is wat je zegt- dan snap ik niet waar de overbevolking vadaan komt.

TonH
11-05-07, 00:39
Soms is het geen goed idee een oude discussie te actualiseren... blijkt uit voorgaande reacties maar weer eens... :moe:

super ick
11-05-07, 14:22
Geplaatst door knuppeltje
Nou heb ik ze al eens veschillende keren gezien, maar als het juist is wat je zegt- dan snap ik niet waar de overbevolking vadaan komt.

Niet iedereen heeft dezelfde smaak.
We zijn niet alleen afhankelijk van de vrouwen van Anton.

M@riska
18-05-07, 12:58
Tja... :hihi:


Smolders doet aangifte tegen Tilburgse burgemeester


TILBURG - Gemeenteraadslid Hans Smolders van De Lijst Smolders Tilburg doet aangifte tegen burgemeester Vreeman en de wethouders van Tilburg. Dit maakte Smolders vrijdagochtend bekend. Volgens Smolders hebben de burgemeester en wethouders strafbaar gehandeld toen zij onterecht wachtgeld uitkeerden aan ex-raadsleden.

Smolders werd woensdag aangehouden wegens het lekken van vertrouwelijke informatie. Als gevolg hiervan besloot het college van burgemeester en wethouders enige tijd geen van de fracties nog vertrouwelijke informatie te verstrekken.



De wachtgeldkwestie werd vorig jaar naar buiten gebracht door Smolders, de ex-chauffeur van Pim Fortuyn. Pensioengerechtigde raadsleden die vertrokken, kregen wachtgeld uitgekeerd. Het ministerie van Binnenlandse Zaken stelde dat wachtgeld niet voor hen is bedoeld omdat het wachtgeld voor raadsleden gelijk staat aan een werkeloosheidsuitkering en dient als overbrugging naar een nieuwe baan.

Lekken

De politie hield Smolders vorige week aan nadat de gemeente aangifte had gedaan van lekken. Smolders citeerde onder meer op zijn internetpagina uit het vertrouwelijke overleg dat de Tilburgse fractievoorzitters regelmatig hebben met de burgemeester, politie en justitie

super ick
18-05-07, 14:06
Geplaatst door M@riska
Tja... :hihi:


Smolders doet aangifte tegen Tilburgse burgemeester


TILBURG - Gemeenteraadslid Hans Smolders van De Lijst Smolders Tilburg doet aangifte tegen burgemeester Vreeman en de wethouders van Tilburg. Dit maakte Smolders vrijdagochtend bekend. Volgens Smolders hebben de burgemeester en wethouders strafbaar gehandeld toen zij onterecht wachtgeld uitkeerden aan ex-raadsleden.

Smolders werd woensdag aangehouden wegens het lekken van vertrouwelijke informatie. Als gevolg hiervan besloot het college van burgemeester en wethouders enige tijd geen van de fracties nog vertrouwelijke informatie te verstrekken.



De wachtgeldkwestie werd vorig jaar naar buiten gebracht door Smolders, de ex-chauffeur van Pim Fortuyn. Pensioengerechtigde raadsleden die vertrokken, kregen wachtgeld uitgekeerd. Het ministerie van Binnenlandse Zaken stelde dat wachtgeld niet voor hen is bedoeld omdat het wachtgeld voor raadsleden gelijk staat aan een werkeloosheidsuitkering en dient als overbrugging naar een nieuwe baan.

Lekken

De politie hield Smolders vorige week aan nadat de gemeente aangifte had gedaan van lekken. Smolders citeerde onder meer op zijn internetpagina uit het vertrouwelijke overleg dat de Tilburgse fractievoorzitters regelmatig hebben met de burgemeester, politie en justitie

Hoewel ik die Smolders een enorme Jan Lul vind krijgt hij in dit geval gelijk van me.
Het is hier geen bananenrepubliek. Als er gefraudeert wordt willen ze plotseling een geheimhouding opleggen. Mooi is dat.

M@riska
18-05-07, 15:01
Geplaatst door super ick
Hoewel ik die Smolders een enorme Jan Lul vind krijgt hij in dit geval gelijk van me.
Het is hier geen bananenrepubliek. Als er gefraudeert wordt willen ze plotseling een geheimhouding opleggen. Mooi is dat.


En zulke mensen wijzen met hun vingertje naar anderen. :kotsen:

super ick
18-05-07, 17:10
Geplaatst door M@riska
En zulke mensen wijzen met hun vingertje naar anderen. :kotsen:

Spuug jij het uit? Zwak hoor.

M@riska
18-05-07, 21:38
Geplaatst door super ick
Spuug jij het uit? Zwak hoor.

Smeerlap.

super ick
19-05-07, 12:47
Geplaatst door M@riska
Smeerlap.

Welgemeende excuses hoor.