PDA

Bekijk Volledige Versie : FBI ziet geen terroristische achtergrond



IbnRushd
17-04-07, 15:04
FBI ziet geen terroristische achtergrond

WASHINGTON - Volgens de Amerikaanse federale recherche FBI wijst niets op een terroristische achtergrond bij het bloedbad op een universiteit in Virginia. Maar bij het onderzoek wordt geen enkel motief uitgesloten, aldus een woordvoerder dinsdag.
De politie van de universiteit en de politie van de staat Virginia zijn belast met het onderzoek. De FBI verleent een ondersteunende rol.
De gouverneur van Virginia kondigde inmiddels de noodtoestand af zodat alle instanties in de staat de noodzakelijke hulp kunnen verlenen.

ad.nl



Wat moet je hierop zeggen? :cheefbek:

observer
17-04-07, 15:11
[/B][/QUOTE]
BLACKSBURG - De schutter die maandag dood en verderf zaaide op de universiteit Virginia Tech was een student. Dat heeft universiteitspresident Charles Steger dinsdag bekendgemaakt.

De dader, een Aziatische man, woonde in een van de studentenhuizen op de campus en kende het universiteitsterrein goed. Onduidelijk is nog steeds of de schietpartijen op de twee locaties direct met elkaar verband houden en of er slechts een dader was.

In een studentenhuis vonden maandagochtend twee mensen de dood. Het gaat daar mogelijk om een ruzie in de relatiesfeer die eindigde in moord en zelfmoord, aldus Steger. Twee uur later schoot een man in totaal dertig anderen dood om daarna de hand aan zichzelf te slaan. "We geloven niet dat een tweede schutter nog voortvluchtig is", zei Steger.

Chinees

Volgens de krant Chicago Sun-Times zou de dader een 24-jarige Chinees zijn die in augustus via San Francisco de VS binnenkwam.

Hij had zijn visum van het Amerikaanse consulaat in Sjanghai gekregen. De Chinese autoriteiten onderzoeken de zaak nog. Op Virginia Tech zouden volgens Chinese mediaberichten tussen de vier- en vijfhonderd Chinese studenten colleges volgen.

Gewetenloos

Volgens een arts in het lokale ziekenhuis van Blacksburg moet de dader een gewetenloos mens zijn geweest die zeer berekenend en methodisch te werk ging. "Geen enkele gewonde die we binnenkregen, had minder dan drie schotwonden."

Professor

Dinsdag werd bekend dat een 75-jarige professor uit Israël bij het bloedbad meerdere studenten het leven heeft gered, maar zelf is omgekomen. Terwijl de schutter naderde, hield Liviu Librescu de deur van het lokaal op de tweede verdieping dicht, zodat zijn leerlingen uit de ramen konden springen. "Hij werd zelf vermoord, maar dankzij hem leven al zijn studenten", vertelde een Israëlische student in Israëlische media. "Hij moet geweten hebben dat het zijn leven zou kosten."

Librescu en zijn vrouw, die in Roemenië beiden de Holocaust overleefden, verhuisden in 1978 naar Israël. Zes jaar later emigreerden zij naar de Verenigde Staten waar hij hoogleraar in technische wetenschappen werd. Librescu was de professor met de meeste publicaties in de geschiedenis van de Tech Universiteit, aldus zijn familie.

Bush

De Amerikaanse president George Bush zal dinsdag een herdenkingsbijeenkomst bijwonen op de universiteit in Virginia waar maandag 33 mensen omkwamen. Dat heeft het Witte Huis bekendgemaakt. Het staatshoofd en zijn vrouw wonen de officiële plechtigheid bij die om 14.00 uur (20.00 uur Nederlandse tijd) begint.

1973Tanger
17-04-07, 15:11
Geplaatst door IbnRushd
FBI ziet geen terroristische achtergrond

WASHINGTON - Volgens de Amerikaanse federale recherche FBI wijst niets op een terroristische achtergrond bij het bloedbad op een universiteit in Virginia. Maar bij het onderzoek wordt geen enkel motief uitgesloten, aldus een woordvoerder dinsdag.
De politie van de universiteit en de politie van de staat Virginia zijn belast met het onderzoek. De FBI verleent een ondersteunende rol.
De gouverneur van Virginia kondigde inmiddels de noodtoestand af zodat alle instanties in de staat de noodzakelijke hulp kunnen verlenen.

ad.nl



Wat moet je hierop zeggen? :cheefbek:

Typisch Amerikaans weer. Uit paniek en angst bij iedere incident in de Verengde Staten meteen denken dat er misschien terroristische motieven in het spel waren. Amerikanen worden geleefd door angst en paniek de laatste jaren. Dat zie je nu ook bij hun luchthavenbeleid. Achter iedere boom schuilt een spook. Tamelijk triest.

IbnRushd
17-04-07, 15:51
Zuid-Koreaan pleegde moorden op universiteit Virginia
Uitgegeven: 17 april 2007 15:45
Laatst gewijzigd: 17 april 2007 15:49

BLACKSBURG - Een 23-jarige Zuid-Koreaanse student Engels aan de technische universiteit van Virginia, Cho Seung-hui, is aangewezen als de dader van de moorden die maandag zijn gepleegd op de campus. De politie gaat ervan uit dat hij zowel de moorden in een studentenhuis heeft gepleegd als die in een gebouw waarin een aantal klaslokalen is gevestigd.

De man had volgens een woordvoerder van de politie twee pistolen bij zich, waarmee hij 32 mensen van het leven beroofde voordat hij zelfmoord pleegde. De slachtoffers werden zowel in vier klaslokalen als in een trappenhuis aangetroffen, zei de woordvoerder dinsdag.

Het stoffelijk overschot van de dader werd gevonden in een lokaal tussen de lichamen van enkelen van zijn slachtoffers.

Eerder meldde de krant Chicago Sun-Times dat de dader een 24-jarige Chinees zou zijn.

nu.nl

1973Tanger
17-04-07, 16:02
Geplaatst door IbnRushd
Zuid-Koreaan pleegde moorden op universiteit Virginia
Uitgegeven: 17 april 2007 15:45
Laatst gewijzigd: 17 april 2007 15:49

BLACKSBURG - Een 23-jarige Zuid-Koreaanse student Engels aan de technische universiteit van Virginia, Cho Seung-hui, is aangewezen als de dader van de moorden die maandag zijn gepleegd op de campus. De politie gaat ervan uit dat hij zowel de moorden in een studentenhuis heeft gepleegd als die in een gebouw waarin een aantal klaslokalen is gevestigd.

De man had volgens een woordvoerder van de politie twee pistolen bij zich, waarmee hij 32 mensen van het leven beroofde voordat hij zelfmoord pleegde. De slachtoffers werden zowel in vier klaslokalen als in een trappenhuis aangetroffen, zei de woordvoerder dinsdag.

Het stoffelijk overschot van de dader werd gevonden in een lokaal tussen de lichamen van enkelen van zijn slachtoffers.

Eerder meldde de krant Chicago Sun-Times dat de dader een 24-jarige Chinees zou zijn.

nu.nl

En de USA is nog wel de beschermheilige van Zuid-Korea. Straks laat Bush uit wanhoop Noord-Korea, Zuid-Korea binnenvallen. Die vent is zo incontinent, dat dat zelfs bij hem in het hoofd speelt. Individuen relateren met landen is toch zijn verdienste. Irak moest toch ook binnengevallen worden omdat Binladen met Saddam banden had volgens hem. Dus gewoon op basis van personen een heel land binnenvallen en net doen of je neus bloedt. Typisch Bush.

Witte78
17-04-07, 16:28
Geplaatst door 1973Tanger
Typisch Amerikaans weer. Uit paniek en angst bij iedere incident in de Verengde Staten meteen denken dat er misschien terroristische motieven in het spel waren. Amerikanen worden geleefd door angst en paniek de laatste jaren. Dat zie je nu ook bij hun luchthavenbeleid. Achter iedere boom schuilt een spook. Tamelijk triest.

Wanneer er iemand zomaar om zich heen gaat schieten en daarmee zoveel mogelijk mensen neerknalt, vind ik terrorisme toch niet zo heel ver gezocht. Beetje generaliserende reactie die je hier plaatst.

1973Tanger
17-04-07, 16:54
Geplaatst door Witte78
Wanneer er iemand zomaar om zich heen gaat schieten en daarmee zoveel mogelijk mensen neerknalt, vind ik terrorisme toch niet zo heel ver gezocht. Beetje generaliserende reactie die je hier plaatst.

Nee, dat is geen terrorisme. Dat is gewoon criminaliteit gepleegd door een ingeburgerde zieke Amerikaanse geest. Dit zegt alles over de interne Amerikaanse wapen lobby en niks met het internationale terrorisme waar de Amerikanen vooral de nadruk op leggen. Tot zover moet je het zoeken en niet over de grenzen gaan. Want daar zijn de Amerikanen blijkbaar gevoelig voor.

Rourchid
17-04-07, 17:05
King Mohammed VI sent a condolence message to American President, Georges Bush following the Virginia-Tech University shooting that killed thirty-three people and injured others on Monday.

The Monarch said he was "deeply shocked" and "saddened" by this horrible and criminal shooting during which several innocent citizens were killed or injured. The Moroccan sovereign expressed profound sympathy with the American president and sincere condolences to the families and friends of the victims, and the American people.

"This massacre disrespects the most basic human right, which is to live in security and harmony with others," the king said. "What makes this coward crime more painful, is the fact that it was perpetrated on a campus, supposed to be a sanctuary and a symbolic place of fraternity and liberty ideals as well as tolerance values as preached by divine religions and the democratic system to which the American and Moroccan people are attached,” the message went on to say.

The sovereign wished “prompt recovery” and comfort to “all those who were affected by this horrible tragedy.” A gunman shot and killed at least 33 students and faculty members and wounded dozens of others on the campus of Virginia Tech University in Blacksburg, Virginia. In the end, the gunman turned the gun on himself.

source (http://www.map.ma/eng/sections/world/king_sends_condolenc/view)

Soldim
17-04-07, 17:07
Geplaatst door 1973Tanger
Dat is gewoon criminaliteit gepleegd door een ingeburgerde zieke Amerikaanse geest.

Was die Zuid-Koreaan ingeburgerd dan?

Witte78
17-04-07, 17:09
Geplaatst door 1973Tanger
Nee, dat is geen terrorisme. Dat is gewoon criminaliteit gepleegd door een ingeburgerde zieke Amerikaanse geest. Dit zegt alles over de interne Amerikaanse wapen lobby en niks met het internationale terrorisme waar de Amerikanen vooral de nadruk op leggen. Tot zover moet je het zoeken en niet over de grenzen gaan. Want daar zijn de Amerikanen blijkbaar gevoelig voor.

Ja dat blijkt nu achteraf. Maar dat kan je toch pas weten nadat je het onderzoekt?

1973Tanger
17-04-07, 17:12
Natuurlijk is dit alles een verschrikkelijke gebeuren. Maar het mag geen aanleiding zijn van de machtige Amerikaanse wapenlobby, om de aandacht van de bron van het probleem (namelijk vrijelijke wapenbezit) te verplaatsen naar het internationale terrorisme bijvoorbeeld. Straks wordt nog Fidel Castro en Hugo Chávez aangewezen als aanstichters van het drama.

Witte78
17-04-07, 18:58
Geplaatst door 1973Tanger
Natuurlijk is dit alles een verschrikkelijke gebeuren. Maar het mag geen aanleiding zijn van de machtige Amerikaanse wapenlobby, om de aandacht van de bron van het probleem (namelijk vrijelijke wapenbezit) te verplaatsen naar het internationale terrorisme bijvoorbeeld. Straks wordt nog Fidel Castro en Hugo Chávez aangewezen als aanstichters van het drama.

Vandaar ook dit bericht lijkt me.

observer
17-04-07, 19:02
Geplaatst door 1973Tanger
Dat is gewoon criminaliteit gepleegd door een ingeburgerde zieke Amerikaanse geest. D dus als een marokkaan zich opblaast in casablanca is de marokkaanse geest ziek (nog los van het feit dat het een zuid koreaan was)



Amerikanen worden geleefd door angst en paniek de laatste jaren. Dat zie je nu ook bij hun luchthavenbeleid. tra 4 gekaapte vliegtuigen 3000 doden, dan ga je wel je luchthavenbeleid aanpassen

trouwens schiphol is men strenger dan in vs

1973Tanger
17-04-07, 23:18
Geplaatst door observer
dus als een marokkaan zich opblaast in casablanca is de marokkaanse geest ziek (nog los van het feit dat het een zuid koreaan was)


tra 4 gekaapte vliegtuigen 3000 doden, dan ga je wel je luchthavenbeleid aanpassen

trouwens schiphol is men strenger dan in vs

Ja die Marokkaan die zich in Casablanca opblies is inderdaad gek en ziek in z'n geest. Met luchthavenbeleid bedoel ik, dat de Amerikaanse State Departement van soevereine staten persoonsgegevens opeist. Het kan zijn dat jouw gegevens en die van mij inmiddels in een database bij hun zitten. Zeker het geval als je van plan bent om naar Amerika af te reizen. Ook in geval van een gerespecteerd Nederlands paspoort.

Al Sawt
17-04-07, 23:54
Geplaatst door Soldim
Was die Zuid-Koreaan ingeburgerd dan? Hij paste wel naadloos in Amerikaanse wapencultuur.

1973Tanger
18-04-07, 00:08
Geplaatst door Soldim
Was die Zuid-Koreaan ingeburgerd dan?

Voor iemand die in het laatste jaar van zijn studie op een Amerikaanse universiteit zit en zelfs engels als hoofdvak volgt en dus de taal goed spreekt en machtig is. Kan het haast niet anders dat ie wel ingeburgerd moet zijn.

observer
18-04-07, 09:40
Geplaatst door Al Sawt
Hij paste wel naadloos in Amerikaanse wapencultuur. heb hebben van wapens is niet specifiek amerikaans

Soldim
18-04-07, 09:41
Geplaatst door Al Sawt
Hij paste wel naadloos in Amerikaanse wapencultuur.

Niet echt natuurlijk. Hij had het bonnetje van de aankoop blijkbaar nog bij zich.

mark61
18-04-07, 11:59
University 'warned about gunman'

Students are questioning whether the university failed to protect them
A professor who taught a student whose gun rampage at Virginia Tech left 32 people dead says she warned university officials about his behaviour.
Lucinda Roy said she became concerned after Cho Seung-hui wrote disturbing pieces for a creative writing class.

The 23-year-old South Korean has been described as a loner and an introvert.

Virginia's governor has vowed to review authorities' handling of the shootings amid claims that the US university did not do enough to protect students.

Police said Cho Seung-hui killed 30 people before committing suicide. He is also believed to have killed two students earlier in the day.

'Repeated' warnings

Speaking to US news network CNN, Ms Roy, a former chairwoman of Virginia Tech's English Department, said that Cho's creative writing professor came to her about his writings in late 2005.

Ms Roy said that she was so disturbed by what she found that she decided to take him out of the classroom for one-to-one tutoring.

"I was so uncomfortable that I didn't feel that I could leave him in the classroom," she told CNN.

Ms Roy also said that she "repeatedly" spoke to university authorities about the student. Her warnings should have been taken more seriously, she said.

The university has not responded to her comments.

A former classmate of Cho's, Ian MacFarlane, has also posted on the AOL news website two plays he says that Cho wrote.

In an internet blog, he described Cho's work as "like something out of a nightmare", with "really twisted, macabre violence".

The plays purporting to be by Cho are strewn with obscenities and one concludes with a man killing his 13-year-old stepson.

"When I first heard about the multiple shootings at Virginia Tech yesterday, my first thought was about my friends, and my second thought was 'I bet it was Seung Cho'," he wrote.

American Psycho heette die bestseller toch?

888
18-04-07, 20:21
Geplaatst door Soldim
Was die Zuid-Koreaan ingeburgerd dan?

Een bijna afgestudeerde academicus. Dan ben je toch ene kant niet goed. Je kan zien hoe een liefdesverbreking kan toe leiden.

mark61
18-04-07, 20:26
Geplaatst door Vicky
Een bijna afgestudeerde academicus. Dan ben je toch ene kant niet goed. Je kan zien hoe een liefdesverbreking kan toe leiden.

Come again? :hihi: Ik wil van jou niet horen dat je over een jaar ook een halve school uitroeit, hoor je?

Lees ff wat hierboven staat. Hij was trouwens al opgenomen geweest, ging met niemand om, had meisjes lastig gevallen, ...

Vast etnisch :wijs:

888
20-04-07, 14:56
Geplaatst door mark61
Come again? :hihi: Ik wil van jou niet horen dat je over een jaar ook een halve school uitroeit, hoor je?

Lees ff wat hierboven staat. Hij was trouwens al opgenomen geweest, ging met niemand om, had meisjes lastig gevallen, ...

Vast etnisch :wijs:

Je bent zeker Freddie op SportOne.nl? (jouw schrijfstijl is precies hetzelfde man).

mark61
20-04-07, 15:46
Geplaatst door Vicky
Je bent zeker Freddie op SportOne.nl? (jouw schrijfstijl is precies hetzelfde man).

Ik heb geen idee waar je het over hebt. De enige Freddy waar ik aan moet denken is Krueger.

Tomas
20-04-07, 15:56
Geplaatst door mark61
Ik heb geen idee waar je het over hebt. De enige Freddy waar ik aan moet denken is Krueger.

Nou, toevallig moet ik daar bij jou ook altijd aan denken. Duss...

888
20-04-07, 16:08
Geplaatst door Tomas
Nou, toevallig moet ik daar bij jou ook altijd aan denken. Duss...

Hoe heet je daar op SportOne.nl Vooral op die ene Arena?

Correctie: het moest Freddie zijn in plaats van Freddy

Tomas
20-04-07, 16:12
Geplaatst door Vicky
Hoe heet je daar op SportOne.nl Vooral op die ene Arena?

Nooit geweest. Ik bedoelde dat Mark mij aan Freddy Krueger doet denken.

888
20-04-07, 16:20
Geplaatst door Tomas
Nooit geweest. Ik bedoelde dat Mark mij aan Freddy Krueger doet denken.

Dit zal kunnen. Want ik al schreef dat zijn stijl van schrijven en hoe hij op mensen reageer, dat er veel overeenkomsten zijn.

mark61
20-04-07, 16:28
Geplaatst door Tomas
Nooit geweest. Ik bedoelde dat Mark mij aan Freddy Krueger doet denken.

:hihi: i'm overwhelmed

mark61
20-04-07, 16:29
Geplaatst door Vicky
Dit zal kunnen. Want ik al schreef dat zijn stijl van schrijven en hoe hij op mensen reageer, dat er veel overeenkomsten zijn.

FK doet het toch met :motorzaag en nog wat gereedschap? Ik iig niet. Heb alleen een grashark.

888
20-04-07, 16:30
Geplaatst door mark61
:hihi: i'm overwhelmed

Ook jouw leeftijd hier en op sportOne.nl verraad jezelf.

Als je er niet over wil hebben is het ook goed. Ik heet daar ook heel anders. Is maar goed ook.

Tomas
20-04-07, 16:30
Geplaatst door mark61
:hihi: i'm overwhelmed

You're welcome. :fpetaf:

mark61
20-04-07, 16:31
Geplaatst door Vicky
Ook jouw leeftijd hier en op sportOne.nl verraad jezelf.

Als je er niet over wil hebben is het ook goed. Ik heet daar ook heel anders. Is maar goed ook.

Je fantaseert er maar op los hoor. Ik weet echt bij halloween niet waar je het over hebt. :lachu:

David
20-04-07, 17:11
Geplaatst door mark61
Je fantaseert er maar op los hoor. Ik weet echt bij halloween niet waar je het over hebt. :lachu:


Geef het nou maar toe, ouwe sportfanaat. :hihi:

888
21-04-07, 11:11
Geplaatst door mark61
Je fantaseert er maar op los hoor. Ik weet echt bij halloween niet waar je het over hebt. :lachu:

We komen elkaar daar toch tegen. Laten we gewoon ontopic houden.


Er zijn tot dusver ik weet nog geen aanhoudingen verricht in de Verenigde Staten.