PDA

Bekijk Volledige Versie : Vier jaar cel voor bedreigen politici



barfly
17-04-07, 20:17
Edit: suspected copyright infringement

Sallahddin
18-04-07, 20:41
Zijn politici een bevoorrechte soort soms , vandaar die zwaar straf???

Er bestaat ook de ander kant van de medaille:

Politici moeten ook veraantwoording afleggen inzake hun uitspraken en daden , temeer dat die een "voorbeeld_functie beklijden" : groot voorbeeld: de uiterst demoniserend, anti -Islam & Islamofobishe uitlatingen van wilders , Hirsi weet ik veel, ....: waaroom worden die niet "juridish aangepakt", te meer dat die meer schade en haat veroorzaken dan die juvenile_ en waarschijnlijk niet serieus te nemen bedreigingen van mensen als die bovenvermeld man, die op deze verkeerd manier uiting gaf aan zijn frustraties jegens justitie bijv., verontwaardiging , en gekrenkt "trots" = het gaat hier ook om het gevoel van waarde, rechtvaardigheid en dignity die werden vertrapt = verzachtende omstandigheden en "begrip"(=niet te verwarren met goedkeuren !) moeten hun rol spelen in deze zaak .... ???

Het is niet uitsluitend een kwestie van ordinair bedreiging , de zaak moet worden behandeld in het licht van die heel context (= discriminerende uitspraken = verontwaardiging=machtloosheid=het gevoel van onrecht = "revenge" ....) , ik ben geen rechter , maar ik meen dat de context en de sfeer die hebben geleid tot de daad van die verdachte , niet te negeren horen te zijn ....

Mensen bedreigen is wel een misdaad die bestraft hoort te worden , maar een heel minderheids_groep beledigen , demoniseren , minachten, door uiterst discriminerende,o.a., uitspraken van politici notabene , die voor meer uitsluiting en discriminatie zorgen van die minderheden ,moet zwaarder tellen en strenger bestraft worden , voor de bovengenoemde redenen , onder ander ....

Justitie mag niet selectief optreden , anders zou dat alleen maar meer frusrtraties en andere veroorzaken + justitie wordt in diskrediet gebracht en ongeloofwaardig gemaakt op die manier .....

P.S.: cure the disease (onveraantwoord discriminerende en demoniserende stereotypen en uitspraken van politici , media, "intelectuelen", ....) , not the sympthom(bedreigingen van die man, bijv.!), anders los je niets op , en dan kweek je alleen maar meer gefrustreerden , woede, ....en nog erger = mensen die tot werkelijk fysiek geweld overgaan, zoals de moordenaar van Theo v.Gogh bijv., en da's zeker niet de bedoeling ,denk ik , en dat allemaal kan je niet alleen door securitaire_ veiligheids_juridish_politioneel _ approach doen , zeker niet = laat mensen in hun waarde en tast hun gevoel van dignity niet aan , als je geen naar tegenreactie op je kop wilt krijgen= die mensen zijn geen aanhangers van tegenwoordig onwerkelijk en onnatuurlijk Ghandi_"filosofie" bijv., of andere....!!!!