PDA

Bekijk Volledige Versie : Vrijspraak na moorden in naam van islam



Good Kahuna
19-04-07, 17:19
Vrijspraak na moorden in naam van islam


Van onze redactie buitenland

TEHERAN - Het Iraanse hooggerechtshof heeft de veroordeling van zes moordenaars ongedaan gemaakt omdat zij hun misdaden pleegden 'ter verdediging van de islam'.

De zes maakten deel uit van een militie die optrad tegen burgers die 'moreel verdorven' waren.

Het vonnis van het hooggerechtshof, dat deze week openbaar werd gemaakt, heeft in Iran veel ophef veroorzaakt. In de stad Kerman, waar de moorden zijn gepleegd, zijn de 'psychologische gevolgen groot', aldus advocaat Nemat Ahmadi, geciteerd in The New York Times van vandaag. ''Mensen verliezen hun geloof in het rechtssysteem.''

De vrijgesproken moordenaars waren lid van de Basiji-militie, een gewelddadige vrijwilligersgroep die vooral bekend is vanwege aanvallen op hervormingsgezinde politici. President Mahmoud Ahma-dinejad is er lid van geweest.

De zes militieleden uit Kerman kwamen tot hun moorden nadat ze in 2002 een video hadden bekeken waarop een hooggeplaatste geestelijke uitsprak dat moslims een 'verdorven persoon' mochten doden als justitie in gebreke bleef. Deze uitspraak leidde in heel Iran tot zeventien moorden, de zes in Kerman namen er vijf voor hun rekening.

De laatste twee slachtoffers waren een jonge man en vrouw die verloofd waren, maar nog niet getrouwd; zij werden gedood omdat ze samen in het openbaar over straat waren gegaan. De militieleden hebben voor de rechter verklaard dat zij hun slachtoffers meevoerden naar een plek buiten de stad. Daar executeerden zij hen door steniging of door verdrinking in een meertje.

Drie lagere rechtbanken hadden de zes mannen schuldig bevonden, maar het hooggerechtshof honoreert nu hun verweer dat ze handelden uit religieuze motieven. Het vonnis van het hof hoeft niet de finale beslissing te zijn: een lagere rechtbank in Kerman heeft de mogelijkheid in beroep te gaan, waarna het voltallige hooggerechtshof (meer dan vijftig rechters) zich over de zaak moet buigen.

Het is bekend dat sommige leden van het hof het niet eens zijn met het vonnis. Rechter Mohammad Sadegh Al-e-Eshagh, lid van het hooggerechtshof, heeft afstand genomen van de praktijk van het moorden in naam van de islam. Volgens hem zijn executies alleen geoorloofd als daarvoor een gerechtelijk bevel bestaat.

Advocaat Mohammad Seifzadeh, die zich inzet voor de mensenrechten in Iran, zegt dat de wet veranderd moet worden. Geen moordenaar zou zich mogen beroepen op de 'verdorvenheid' van zijn slachtoffer.

Het Parool (http://www.parool.nl/nieuws/2007/APR/19/buit1.html) 19-04-2007, 11:45 uur

Sallahddin
19-04-07, 19:39
Deja_vu= "brain-wash"= dezelfde "anti_Taleban_ techniek" wordt toegepast op Iran om de weg vrij te maken voor een eventueel "MOREEL_legetiem" oorlog tegen deze laatste !!!

wake _up!


P.S: de VS doet erger dingen ( assuming that the above mentionned "info" is correct , which i doubt !)... in Irak , Afghanistan en elders ... de lijst is lang = de VS is echt geen "rol_model" ...verre van dat juist!

from the south
19-04-07, 19:41
Bravo
post 2 en de VS wordt er alweer bij gehaald....

Iglo
19-04-07, 20:10
Geplaatst door from the south
Bravo
post 2 en de VS wordt er alweer bij gehaald.... En in post 5 word Israel erbij gehaald, Ole :(, gaat lekker vandaag, mensen.

Sallahddin
19-04-07, 20:20
Geplaatst door from the south
Bravo
post 2 en de VS wordt er alweer bij gehaald....

Misschien is je niet opgevallen dat de VS een eventueel oorlog tegen Iran misschien aan het voorbereiden is !!!...

Zie je de eventueel "connectie" niet ??? :huil: , de timing !!!...misschien heeft de VS er niets mee te maken met deze soort propaganda (=in het geval van het bovenstaande bericht, althans , maar toch , en IN PRINCIPE , deze soort berichten dienen op zo'n verdacht manier de "belangen" van de VS , richting een "moreel_legetiem" oorlog tegen Iran .... need me to draw a pic or a painting for you ???:

Waaroom hoor je bijv. bijna NOOIT MEER iets over schechneja en wat de Russen daar voor verschrikkelijke misdaden plegen ...???...."mensenrechten_schendingen" in China( Tibet bijv.) , golf_staten, PRO_Amerikkaanse Arabish & andere "ISLAMITISHE " landen , ....waaroom wordt de aandacht juist op Iran gelegd , en juist NU??? = make a wild guess!!!!

om maar te zwijgen over de talloze & ontelbare misdaden en oorlogs_misdaden van die artificial terrorist state in het midden_oosten = juist , ik haal en Amerika erbij en ook die laatste verachtelijk racistish _apartheids_achtig _usurpator-staat ...tevreden???


P.S.: Moraal & politiek gaan meestaal alleen samen als die (de moraal dus!) de eventuele belangen van de politiek niet in de weg staan = selectief moraal =hypocrisie...

from the south
19-04-07, 20:24
Geplaatst door Iglo
En in post 5 word Israel erbij gehaald, Ole :(, gaat lekker vandaag, mensen.

Helaas, je had ongelijk, in post vijf werd er vanalles bijgehaald, behalve israel :D

Sallahddin
19-04-07, 20:24
Geplaatst door Iglo
En in post 5 word Israel erbij gehaald, Ole :(, gaat lekker vandaag, mensen.

And...
You guessed right = die bovengenoemde "staat" haal ik dus erbij !=selectief moraal moet bestreden worden ! :lol:

Ik heb bewondering voor je intelligentie , no offense!

reallife
19-04-07, 20:33
Geplaatst door Sallahddin

Waaroom hoor je bijv. bijna NOOIT MEER iets over schechneja en wat de Russen daar voor verschrikkelijke misdaden plegen ...???...."mensenrechten_schendingen" in China( Tibet bijv.) , golf_staten, PRO_Amerikkaanse Arabish & andere "ISLAMITISHE " landen , ....waaroom wordt de aandacht juist op Iran gelegd , en juist NU??? = make a wild guess!!!!


Dat valt mij ook altijd op ja.

Maar die anderen hebben ook gelijk. In het algemeen wordt nieuws blijkbaar alleen interessant gevonden als Amerika of Israël erbij betrokken zijn of kunnen worden. Niet alleen vanuit de 'moslimwereld,' maar wereldwijd.

:vreemd:

Olive Yao
20-04-07, 03:21
Dus als ik het goed begrijp is het niet erg als gewelddadige burgers andere mensen doden die zij "moreel verdorven" vinden, als zij dat doen uit naam van het moslimse godgeloof?

naam
20-04-07, 07:35
Geplaatst door Olive Yao
Dus als ik het goed begrijp is het niet erg als gewelddadige burgers andere mensen doden die zij "moreel verdorven" vinden, als zij dat doen uit naam van het moslimse godgeloof?

Uit de reacties te halen is dat denk ik wel de conclusie.


Ps. Om te concluderen dat de USA en Israel overal wordt bijgehaald hoef je niet zo intelligent te zijn hoor.

mark61
20-04-07, 08:03
Geplaatst door Olive Yao
Dus als ik het goed begrijp is het niet erg als gewelddadige burgers andere mensen doden die zij "moreel verdorven" vinden, als zij dat doen uit naam van het moslimse godgeloof?

Je begrijpt het niet goed. Het is niet errug want Israel en de VS doen het ook.

mark61
20-04-07, 08:08
Magoed, als niemand het begrijpt zal ik het ff uitleggen:

Als je een theocratie organiseert heb je daarmee de pretentie dat je een staat creëert die moreel hoogstaand is, of moreel hoogstaander dan niet-theocratieën.

Als je vervolgens bendes losgeslagen tuig beoordeelt als moreel zuiver, dan ben je dus echt van God los.

Toegegeven, de 'one nation under God' en under Bush heeft lichtelijk de zelfde pretenties. Internationaal dan. Binnenslands geloven ze dan weer niet in moreel zuivere moordpartijen begaan door burgers.

reallife
20-04-07, 08:48
Geplaatst door Olive Yao
Dus als ik het goed begrijp is het niet erg als gewelddadige burgers andere mensen doden die zij "moreel verdorven" vinden, als zij dat doen uit naam van het moslimse godgeloof?

Nee, dat zijn gruwelijke misdrijven waar ze ook plaatsvinden en uit naam van wat dan ook.

reallife
20-04-07, 08:51
Geplaatst door naam



Ps. Om te concluderen dat de USA en Israel overal wordt bijgehaald hoef je niet zo intelligent te zijn hoor.

Nee en...?

Mogen er alleen maar intelligente opmerkingen gemaakt worden hier? Goh, die spelregel had ik nog niet door. :rolleyes:

illmatik
20-04-07, 08:56
Geplaatst door Olive Yao
Dus als ik het goed begrijp is het niet erg als gewelddadige burgers andere mensen doden die zij "moreel verdorven" vinden, als zij dat doen uit naam van het moslimse godgeloof?

Dat heb je dus verkeerd begrepen. De Islam verbied dit uitdrukkelijk. Het is niet geoorloofd het recht in eigen handen te nemen (tenzij er sprake is van zelfverdediging tegen een directe fysieke aanval). Dat deze rechter anders beslist is van hetzelfde niveau als die Duitse rechter die besliste dat een Marokkaanse man vanuit zijn cultuur geoorloofd zijn vrouw kon slaan. De rechter in kwestie heeft ze bovenin gewoon niet helemaal op een rijtje.

Ik denk dat Sallahddin meer doelt op de moraalridderij; berichtgeving omtrent dit soort negatieve zaken in landen als Iran zie je hier uitgebreid besproken en (terecht) bekritiseerd worden. Maar de mensen die zich tegen dit soort excessen uitspreken laten het afweten in discussies omtrent voorbeelden die mark61 aanhaalt:


Toegegeven, de 'one nation under God' en under Bush heeft de zelfde pretenties.

Maar goed, dat verwijt krijgen moslims ook in geval van discussies als deze. Leuke balans.

mark61
20-04-07, 09:15
Geplaatst door illmatik
Dat deze rechter anders beslist is van hetzelfde niveau als die Duitse rechter die besliste dat een Marokkaanse man vanuit zijn cultuur geoorloofd zijn vrouw kon slaan. De rechter in kwestie heeft ze bovenin gewoon niet helemaal op een rijtje.

Volgens het artikel is het een meervoudige strafkamer, dwz. met meer dan 1 rechter. De meerderheid was blijkbaar geschuffeld. Ik heb een paar documentaires over Iraanse rechtspraak gezien en ik begreep er geen hout van :) Eentje ging over echtscheidingen; de rechter deed in noodtempo uitspraken zonder veel motivatie, twas chaos en verwarring alom. Niet speciaal ten nadele van de vrouw overigens. :)


Maar de mensen die zich tegen dit soort excessen uitspreken laten het afweten in discussies omtrent voorbeelden die mark61 aanhaalt:

Ik heb hier nooit veel diepgravende discussies over de Amerikaanse politiek gezien. Met name Bush maakt wel wat werk van religieuze rethoriek, maar hij legt er niet de nadruk op, tis meer slagroom op de taart. Reagan bedoelde met zijn strijd tegen het 'evil empire' ws. ook dat ie tegen de duivel in de vorm van het communisme streed, maar dat was ook wat vaag. De VS zijn een vaag theocratisch zooitje; er loopt nu geloof ik een proces tegen de staat van een vader die vindt dat in een seculier land zijn zoon niet kan worden gedwongen te roepen 'one nation under God'. Godsdienstvrijheid was dacht ik ook de vrijheid er geen god op na te houden, maar in de VS zijn ze wat in de war op dat gebied.

Het idee om op geld te zetten 'in god we trust' of 'god zij met ons' lijkt mij blasfemie, magoed, wie ben ik. :) Wie is dat 'wij' eigenlijk? Het personeel van de centrale bank / gelddrukkerij? Wij kapitalisten? :hihi:

Staat er op geld in islamitische landen ook zoiets? Kan me niet herinneren van Marokko iig.

illmatik
20-04-07, 09:48
Geplaatst door mark61
Volgens het artikel is het een meervoudige strafkamer, dwz. met meer dan 1 rechter. De meerderheid was blijkbaar geschuffeld. Ik heb een paar documentaires over Iraanse rechtspraak gezien en ik begreep er geen hout van :) Eentje ging over echtscheidingen; de rechter deed in noodtempo uitspraken zonder veel motivatie, twas chaos en verwarring alom. Niet speciaal ten nadele van de vrouw overigens. :)

Dan is het een gestoorde strafkamer. Ik kan me overigens niet aan de indruk onttrekken dat er enige politieke invloed op deze uitspraak is uitgeoefend. Maar die bedenkingen meld ik maar niet. Kan ze niet onderbouwen met iets concreets, behalve dan een eigen redenering die gebaseerd is op een zelfgemaakte optelsom.


Ik heb hier nooit veel diepgravende discussies over de Amerikaanse politiek gezien.

Ik vind het best triest dat wanneer Iran ter sprake komt de mensen er als de kippen bij zijn om de boel af te serveren als barbarengedrag en de eigen kijk op dit soort zaken te moraliseren. De argumenten van Sallahddin kun je afserveren als 'Oh God, worden de VS en Israël er weer bijgehaald'. Dat afdoen als ongeldige argumenten is de discussie op slot gooien op een punt dat het juist moet beginnen. Het is makkelijk om te moraliseren, maar het moraliseren wordt gedaan alsof dat het uitdagende is aan een discussie. (De)moralisatie van standpunten is het zwakste dat je kunt doen en ondermijnt iedere poging tot een normale discussie. Vooralsnog gebeurt het voornamelijk door mensen die geen tegenargument hebben op geldige argumenten.


Met name Bush maakt wel wat werk van religieuze rethoriek, maar hij legt er niet de nadruk op, tis meer slagroom op de taart.

'Prevacirator' Bush gelooft wel degelijk in een hogere macht die hem dingetjes influistert. Hij laat wat dat betreft weinig aan het toeval over.


Het idee om op geld te zetten 'in god we trust' of 'god zij met ons' lijkt mij blasfemie, magoed, wie ben ik. :) Wie is dat 'wij' eigenlijk? Het personeel van de centrale bank / gelddrukkerij? Wij kapitalisten? :hihi:

Wat dat betreft had Chris Rock wel degelijk gelijk: de religie die er beleden wordt is die van het geld. Het is er heilig. Maar ok, da's elders - misschien in mindere mate - ook niet anders.


Staat er op geld in islamitische landen ook zoiets? Kan me niet herinneren van Marokko iig.

Een beetje verstandig land gaat niet verder dan "Voor koning en koninkrijk". Of iets in die strekking. Ben het met je eens dat het blasfemie is, zoals de VS dat doet.

mark61
20-04-07, 10:16
Geplaatst door illmatik
Dan is het een gestoorde strafkamer. Ik kan me overigens niet aan de indruk onttrekken dat er enige politieke invloed op deze uitspraak is uitgeoefend. Maar die bedenkingen meld ik maar niet.

Joh, je doet het net. :hihi: Tsja, in een theocratie regeert niet alleen God over de staat maar ook wel eens de staat over God. Iran heeft een heel onduidelijke machtsstructuur. Ahmedi heeft iig niet veel te zeggen, dat weet ik wel. :)


Ik vind het best triest dat wanneer Iran ter sprake komt de mensen er als de kippen bij zijn om de boel af te serveren als barbarengedrag en de eigen kijk op dit soort zaken te moraliseren.

Nou ja tis niet allemaal zo zwart. Ik denk dat je je moet realiseren dat NL in het algemeen en Holloprikkers hier in het bijzonder van tevoren al tamelijk anti-Amerikaans zijn. Dus dat gaat vervelen op den duur. Ik bijvoorbeeld heb anti-amerikanisme in mijn genen. Zielig hè? :hihi:
Vanuit de VS gezien is heel Europa hysterisch anti-Amerikaans, moet je rekenen.


'Prevacirator' Bush gelooft wel degelijk in een hogere macht die hem dingetjes influistert. Hij laat wat dat betreft weinig aan het toeval over.

Denk je? Volgens mij gelooft ie helemaal niks. Leeghoofd. Wil graag aandacht.


Wat dat betreft had Chris Rock wel degelijk gelijk: de religie die er beleden wordt is die van het geld. Het is er heilig. Maar ok, da's elders - misschien in mindere mate - ook niet anders.

Dat vraag ik me nou altijd af. OK, de VS doet het openlijk. Het lijkt erop dat armen / arme landen geld minder heilig vinden. Of ze doen alsof. Ik heb in zulke landen toch ook wel dingen meegemaakt, dat je denkt, uiteindelijk gaat het toch om geld. Maar dat is meer met net-niet-armen.


Een beetje verstandig land gaat niet verder dan "Voor koning en koninkrijk". Of iets in die strekking. Ben het met je eens dat het blasfemie is, zoals de VS dat doet.

Kijk eens op de zijkant van een 2-eurostuk. Een Nederlandse dan. :)

Julien
20-04-07, 10:46
Geplaatst door illmatik
Ik vind het best triest dat wanneer Iran ter sprake komt de mensen er als de kippen bij zijn om de boel af te serveren als barbarengedrag en de eigen kijk op dit soort zaken te moraliseren. De argumenten van Sallahddin kun je afserveren als 'Oh God, worden de VS en Israël er weer bijgehaald'. Dat afdoen als ongeldige argumenten is de discussie op slot gooien op een punt dat het juist moet beginnen. Het is makkelijk om te moraliseren, maar het moraliseren wordt gedaan alsof dat het uitdagende is aan een discussie. (De)moralisatie van standpunten is het zwakste dat je kunt doen en ondermijnt iedere poging tot een normale discussie. Vooralsnog gebeurt het voornamelijk door mensen die geen tegenargument hebben op geldige argumenten.


Jij bent nu toch ook aan het moraliseren?
En het is gewoon overduidelijk dat prikkers als jij steeds de VS en Israel erbij halen als er een negatief topic is over een islamitisch land, en andersom doen islam-kritische prikkers hetzelfde door bij elke gelegenheid de islam te bekritiseren als er topics als deze actueel zijn.
Allebei even erg en allebei even hypocriet.

illmatik
20-04-07, 10:53
Geplaatst door Julien
Jij bent nu toch ook aan het moraliseren?

Wat moraliseer ik dan? Ik neem de argumenten van de hier aanwezige anti-islamisten zeker wel tot me want sommigen willen nog wel eens wat zinnigs roepen. Waar ik me aan stoor is dat die 'zinnigheid' uitblijft wanneer Bush c.s. soortgelijke acties elders in de wereld uithalen.

Als je je hard wilt opstellen naar Iran, wees dan consequent in die hardheid naar andere 'partijen'. Zo niet, dan is je hardheid ongeloofwaardig en de gespeelde objectiviteit niet meer dan moraalridderij.

@ mark61: dat anti-Amerikanisme vind ik best meevallen. Als het veroordelen van Amerikaanse acties jegens 'de menselijkheid' nou net zo hard te horen en te lezen waren als veroordelingen van dit soort berichten, zou ik wellicht nóg meer open kunnen staan voor de argumenten.

Misschien ligt het aan het feit dat de manier van leven in Amerika beter aansluit bij het Europees leven, dan de manier waarop men in het MO leeft.


En het is gewoon overduidelijk dat prikkers als jij steeds de VS en Israel erbij halen als er een negatief topic is over een islamitisch land

Toon aan dat ik dit doe. Succes met het zoeken naar die discussies.

naam
20-04-07, 10:56
Geplaatst door reallife
Nee en...?

Mogen er alleen maar intelligente opmerkingen gemaakt worden hier? Goh, die spelregel had ik nog niet door. :rolleyes:



Zeg ik dan dat alleen maar intelligente opmerkingen gemaakt mogen worden?

Sallahddin
20-04-07, 17:55
Geplaatst door Olive Yao
Dus als ik het goed begrijp is het niet erg als gewelddadige burgers andere mensen doden die zij "moreel verdorven" vinden, als zij dat doen uit naam van het moslimse godgeloof?

Gaan wij weer de zaken omdraaien ???:
Of course it's wrong, but i do not think it's true !... uit mijn eerdere posts op deze topic, kan je dat toch makkelijk uitmaken(= it's wrong !) !!!!

Sallahddin
20-04-07, 18:04
Geplaatst door naam



Ps. Om te concluderen dat de USA en Israel overal wordt bijgehaald hoef je niet zo intelligent te zijn hoor.


Da's ironish bedoeld hoor , jammer dat je dat niet ziet!!!

Good Kahuna
20-04-07, 18:41
Geplaatst door Sallahddin
Gaan wij weer de zaken omdraaien ???:
Of course it's wrong, but i do not think it's true !... uit mijn eerdere posts op deze topic, kan je dat toch makkelijk uitmaken(= it's wrong !) !!!!

Waarom zou het nieuws niet kloppen? Het feit dat het bericht de warmongers tegen Iran goed uitkomt wil niet zeggen dat het verzonnen is of zelfs aangedikt.

Tomas
20-04-07, 18:48
Geplaatst door Good Kahuna
Waarom zou het nieuws niet kloppen? Het feit dat het bericht de warmongers tegen Iran goed uitkomt wil niet zeggen dat het verzonnen is of zelfs aangedikt.

Nee, maar in tijden als deze, mag je wel wat kritischer zijn.

Sallahddin
20-04-07, 19:10
Geplaatst door Good Kahuna
Waarom zou het nieuws niet kloppen? Het feit dat het bericht de warmongers tegen Iran goed uitkomt wil niet zeggen dat het verzonnen is of zelfs aangedikt.

Westerse & vooraal Amerikkaanse propaganda terzijde , simpelweg omdat Iran toch een soort "recht_staat" is (geen Taleban_bende !)= geen chaos + die "daden" van die "verdachten " in het bericht van deze topic zijn EN ONIslamitish EN een Islamitish rechtbank zou nooit die vrijspreken van zo'n "daad" = niemand mag "recht in eigen hand nemen" ,en er is bovendien geen sprake van "recht uitoefenen" in deze "zaak" = geen "overtreding of misdaad" = alleen de rechter mag dat bepalen in principe en in het algemeen ( de rechter zou bovendien om "bewijzen" en "ooggetuigen" ....vragen, conform het rechsysteem _eisen , als er toch sprake van een "misdaad" of overtreding" of dergelijke , en daar is geen sprake van hier + "geen recht in eigen hand nemen" ....

Al Sawt
20-04-07, 20:09
Geplaatst door reallife
Nee en...?

Mogen er alleen maar intelligente opmerkingen gemaakt worden hier? Goh, die spelregel had ik nog niet door. :rolleyes: Naam zit niet in een positie om opmerkingen als intelligent te brandmerken.

Al Sawt
20-04-07, 20:17
Dit doet me denken aan de heissa rondom Iraanse terechtstelling van paar jongeren, omdat ze homoseksueel waren.

Dat dergelijke berichten vaak van onbetrouwbare bronnen vandaan komen, wordt door menig een niet gezien.

En Sallahdin heeft gelijk. Dergelijke berichten dienen alleen om een land in een kwaad daglicht te plaatsen en het creeren van een precedent omdat betreffende land aan te vallen.

Al Sawt
20-04-07, 20:17
Het valt me op hoe hypocriet bepaalde prikkers als Iglo en From the south, zijn.

Zij zijn actief op Maroc.nl niet om kennis te maken met de beleveniswereld van Marokkanen of uit interesse van onze cultuur. Zij zijn hier actief om ons fijn te wijzen wat ze vinden van integratie en om hun rechtse retoriek te plaatsen.

En dan maar zeiken over het feit dat het over Israel of VS gaat.

Ik adviseer om naar Fok.nl te vertrekken of jezelf conformeren dat onze beleveniswereld heel wat anders is dan alleen maar zeiken over mislukte integratie en Islam.

naam
20-04-07, 20:24
Geplaatst door Sallahddin
Da's ironish bedoeld hoor , jammer dat je dat niet ziet!!!

Sorry, ik had een vermoeden, maar wist het niet zeker. Excuses voor het ondershatten van het cynisme.

naam
20-04-07, 20:28
Geplaatst door Al Sawt
Naam zit niet in een positie om opmerkingen als intelligent te brandmerken.

Je hebt gelijk ohh, zelfgenoegzame alwetende. Ik zal mij nederig opstelling tegen zoveel alwetendheid.

Word jij niet te groot voor deze site met al je kennis over hoe het in de wereld moet en met al jouw gelijk.

Al Sawt
20-04-07, 21:29
Geplaatst door naam
Je hebt gelijk ohh, zelfgenoegzame alwetende. Ik zal mij nederig opstelling tegen zoveel alwetendheid.

Word jij niet te groot voor deze site met al je kennis over hoe het in de wereld moet en met al jouw gelijk. Ik heb een ding voor me pleiten: Ik heb nooit een discussie gevoerd over zaken waar ik geen verstand over heb.

Integenstelling tot jouw persoontje.

1973Tanger
20-04-07, 22:44
Geplaatst door Al Sawt
Het valt me op hoe hypocriet bepaalde prikkers als Iglo en From the south, zijn.

Zij zijn actief op Maroc.nl niet om kennis te maken met de beleveniswereld van Marokkanen of uit interesse van onze cultuur. Zij zijn hier actief om ons fijn te wijzen wat ze vinden van integratie en om hun rechtse retoriek te plaatsen.

En dan maar zeiken over het feit dat het over Israel of VS gaat.

Ik adviseer om naar Fok.nl te vertrekken of jezelf conformeren dat onze beleveniswereld heel wat anders is dan alleen maar zeiken over mislukte integratie en Islam.

Zo is het maar net. Aanpassen tot daar aan toe. Maar hier op Maroc.nl, assimileren of wegwezen. :ninja2:

Iglo
21-04-07, 00:09
Geplaatst door Al Sawt
Het valt me op hoe hypocriet bepaalde prikkers als Iglo en From the south, zijn.

Zij zijn actief op Maroc.nl niet om kennis te maken met de beleveniswereld van Marokkanen of uit interesse van onze cultuur. Zij zijn hier actief om ons fijn te wijzen wat ze vinden van integratie en om hun rechtse retoriek te plaatsen.

En dan maar zeiken over het feit dat het over Israel of VS gaat.

Ik adviseer om naar Fok.nl te vertrekken of jezelf conformeren dat onze beleveniswereld heel wat anders is dan alleen maar zeiken over mislukte integratie en Islam. Dank voor de persoonlijke aanval. En ik kan je melden, je schat me verkeerd in. Alleen al aan mijn post-count kan je zien dat ik niet actief mijn mening aan het uitdragen ben.
Back on topic: ik vraag me wel af wat nu het precieze verhaal is achter dit nieuwsbericht. Berichtgeving over dit soort dingen is vaak onvolledig of zelfs volledig onbetrouwbaar. Er zijn wel belangrijkere zaken, maar als je zoiets bizars lees raak je wel nieuwsgierig.