PDA

Bekijk Volledige Versie : Minder alcohol in allochtone snackbars



Marsipulami
20-04-07, 10:11
Minder alcohol in allochtone snackbars


vr 20/04/07 - Steeds meer allochtone uitbaters van snackbars in Antwerpen schrappen alcohol van hun menukaart onder druk van fundamentalistische moslims. Dat staat vandaag in Het Laatste Nieuws.
Volgens Farid Hemdane (Spirit), voorzitter van de districtsraad in Borgerhout, worden uitbaters soms dagen aan een stuk lastiggevallen en geďntimideerd tot ze toegeven.

"Maar de uitbaters zelf willen dat uit schrik niet naar buiten brengen", zegt Hemdane. "Het fenomeen staat dan ook niet zwart op wit op papier, maar blijft in de schemerzone hangen."

De voorzitter van de districtsraad denkt dat het om een fenomeen gaat dat in alle grote steden opduikt. Hij beklemtoont ook dat de overheid alleen iets kan ondernemen als de uitbaters zelf een klacht indienen.

an3sdej
20-04-07, 17:43
Vrijheid onder de islam? Dit bevestigt weer ALLE vooroordelen over die religie :kotsen2:

IbnRushd
20-04-07, 18:26
Ik vraag me af hoeveel mensenlevens de zogenaamde 'radicalisten' hebben gered? Ze mogen best genomineerd worden voor de Nobelprijs voor de Vrede, vind ik? :)

Shemharosh
21-04-07, 09:26
Wel veel dumpvlees...wat is erger?

Good Kahuna
21-04-07, 11:29
Geplaatst door IbnRushd
Ik vraag me af hoeveel mensenlevens de zogenaamde 'radicalisten' hebben gered? Ze mogen best genomineerd worden voor de Nobelprijs voor de Vrede, vind ik? :)

Intimidatie is een juiste methode om andere mensen jouw gelijk op te dringen? Please... :rolleyes:

IbnRushd
21-04-07, 13:02
Geplaatst door Good Kahuna
Intimidatie is een juiste methode om andere mensen jouw gelijk op te dringen? Please... :rolleyes:

Intimidatie volgens Farid Hemdane. Ik word een beetje zat van moslims dit en moslims dat en terrorisme dit en intimideren dat.

Ik zeg ook wel tegen moslimjongeren - die ik heel lang ken - die een eigen zaakje hebben waarom ze bepaalde haramproducten verkopen. Ik dwing ze niet, ik intimideer ze niet; het gesprek is heel aangenaam. Sommige trekken er niets van aan en verkopen het toch. Het zij zo. Sommige trekken daar wel lering van uit. Waarom zij het doen, weten we niet. Dat F. Hemdane het als 'intimidatie' kenmerkt is echt flauw en ongegrond.

Marsipulami
21-04-07, 15:28
Heel verdienstelijk van die moslims dat ze zich belangloos inspannen om het alcoholgebruik terug te dringen.

barfly
21-04-07, 20:27
Geplaatst door IbnRushd
Intimidatie volgens Farid Hemdane. Ik word een beetje zat van moslims dit en moslims dat en terrorisme dit en intimideren dat.
Wen er maar vast aan want niemand in de EU zal dit accepteren. De segregatie die wordt geďnspireerd door moslims zelf.


Ik zeg ook wel tegen moslimjongeren - die ik heel lang ken - die een eigen zaakje hebben waarom ze bepaalde haramproducten verkopen. Ik dwing ze niet, ik intimideer ze niet; het gesprek is heel aangenaam. Sommige trekken er niets van aan en verkopen het toch. Het zij zo. Sommige trekken daar wel lering van uit. Waarom zij het doen, weten we niet. Dat F. Hemdane het als 'intimidatie' kenmerkt is echt flauw en ongegrond.
Als een snackbar met een islamitische eigenaar geen bier meer verkoopt dan loopt deze snackbar vanzelf klanten mis. Niet iedere autochtoon heeft immers bier in de koelkast liggen. Die mensen laten hun zaken dus bederven door de zogenaamde vrome moslim die wel even gaat vertellen wat ze wel en niet moeten doen. Ik vraag me serieus af waar o.a. jij IbnRushd je mee bemoeid? Daarbij zeg jij dat je niet intimideert, maar je weet niet hoe je collega's dat doen. Mijn gevoel verteld me dat die wel degelijk een stukje geloofs-intimidatie loslaten op deze ondernemers.

Wat vind jij trouwens van moslim meisjes die bij een supermarkt werken en daar zo nu en dan soms bij de slijterij moeten werken? Of hun hoofddoek af doen omdat het beleid van die supermarkt dat verplicht? Spreek je ze daar ook op aan?

IbnRushd
21-04-07, 21:40
Geplaatst door barfly

Als een snackbar met een islamitische eigenaar geen bier meer verkoopt dan loopt deze snackbar vanzelf klanten mis.

Onzin. De eigenaars willen net zo goed geen moslimklanten verliezen. Uiteindelijk maken ze gewoon keuzes. Als er meer moslims naar de snackbar/restaurant gaat dan zullen ze ongetwijfeld op basis van hun centjes een keuze maken. En omgekeerd ook.


Geplaatst door barfly

Niet iedere autochtoon heeft immers bier in de koelkast liggen.

Niet iedere snackbar moet bier verkopen. Genoeg snackbars die het wel doen en kunnen uiteindelijk daarvan profiteren.


Geplaatst door barfly

Die mensen laten hun zaken dus bederven door de zogenaamde vrome moslim die wel even gaat vertellen wat ze wel en niet moeten doen.

Islamitische eigenaars van snackbars/restaurant zijn niet zo achterlijk. Heb je cijfers waarin snackbars failliet gaat dankzij het neit verkopen van alcoholistische dranken?


Geplaatst door barfly

Ik vraag me serieus af waar o.a. jij IbnRushd je mee bemoeid?

Wat is bemoeien? Is een aangenaam gesprek met je vrienden opeens niet toegestaan omdat ik simpelweg iets over mijn geloof zegt (tegen mijn geloofsgenoten nb)?


Geplaatst door barfly

Daarbij zeg jij dat je niet intimideert, maar je weet niet hoe je collega's dat doen. Mijn gevoel verteld me dat die wel degelijk een stukje geloofs-intimidatie loslaten op deze ondernemers.

Als wij het niet weten dan hebben we het recht ook niet om een oordeel te vellen. Wil je het écht zo graag weten, ga dan effe naar die eigenaars toe en vraag 't maar.


Geplaatst door barfly

Wat vind jij trouwens van moslim meisjes die bij een supermarkt werken en daar zo nu en dan soms bij de slijterij moeten werken? Of hun hoofddoek af doen omdat het beleid van die supermarkt dat verplicht? Spreek je ze daar ook op aan?

Zijn ze mijn vriend(in)nen dan? Nee, dan spreek ik hen ook niet aan.

barfly
21-04-07, 22:21
Geplaatst door IbnRushd
[B]Onzin. De eigenaars willen net zo goed geen moslimklanten verliezen. Uiteindelijk maken ze gewoon keuzes. Als er meer moslims naar de snackbar/restaurant gaat dan zullen ze ongetwijfeld op basis van hun centjes een keuze maken. En omgekeerd ook.
Niet iedere snackbar moet bier verkopen. Genoeg snackbars die het wel doen en kunnen uiteindelijk daarvan profiteren.
Islamitische eigenaars van snackbars/restaurant zijn niet zo achterlijk. Heb je cijfers waarin snackbars failliet gaat dankzij het neit verkopen van alcoholistische dranken?
Wat is bemoeien? Is een aangenaam gesprek met je vrienden opeens niet toegestaan omdat ik simpelweg iets over mijn geloof zegt (tegen mijn geloofsgenoten nb)?
Als wij het niet weten dan hebben we het recht ook niet om een oordeel te vellen. Wil je het écht zo graag weten, ga dan effe naar die eigenaars toe en vraag 't maar.

Als islamitische eigenaars geen alcoholhoudende dranken verkopen is dat prima natuurlijk, ik zeg alleen dat ‘t waarschijnlijk klanten kost. Mij verder worst. Maar wat nou als jij en je vrome vrienden ook vinden dat varkensvlees niet meer kan? Want waarom zou je alleen alcohol weigeren? Ik kan me dat goed voorstellen. Daarbij verwacht ik niet dat deze ondernemers zomaar failliet gaan, maar inkomsten derven ja. Hoe zit dat trrouwens met jouw aangename gesprekken met vrienden die ondernemen en ook nog in aanmerking komen voor jouw onverdeelde aandacht als het aankomt op halal/haram verkoop gedrag?


Zijn ze mijn vriend(in)nen dan? Nee, dan spreek ik hen ook niet aan.

Zijn jouw broeders en zusters dan niet jouw vrienden?

TonH
21-04-07, 23:57
Geplaatst door IbnRushd
Ik dwing ze niet, ik intimideer ze niet; het gesprek is heel aangenaam. Sommige trekken er niets van aan en verkopen het toch. Het zij zo. Sommige trekken daar wel lering van uit.

Brrrr. Dit doet me denken aan het volgende verhaal, dat zich exact 40 jaar geleden hier in Athene afspeelde.

Deze nacht rollen de tanks door de straten en nemen een stel kolonels de macht over. Onder het motto "Griekenland voor de Christelijke Grieken". Hun verwachting is dat de liberaal/conservatieve dagbladen, waaronder Kathimerini, zich achter haar coup zullen plaatsen en spreekbuis voor het 'nieuwe' Griekenland worden. De uitgeefster van deze kranten is echter meer liberaal dan de kolonels verwachtten en weigert haar kranten verder uit te geven zolang de dictatuur zal duren. (dit in tegenstelling tot veel andere zgn. 'linkse' bladen die rustig zullen blijven uitkomen).

Na haar besluit krijgt zij thuis bezoek van twee officieren - die zij al heel lang kent - die vragen haar waarom ze haar kranten niet meer verkoopt. Ze dwingen niet, ze intimideren haar niet; het gesprek is heel aangenaam. Ze trekt zich er echter niets van aan en verkoopt haar kranten tijdens de hele dictatuur niet meer.

Ook de kolonels zeiden toen: het zij zo. Andere kranten trokken er echter wél hun lering uit en verschenen onder de regels van het regime.



Perceptie... alles is perceptie, IbnRushd. Door mensen als deze uitgeefster leef ik nu in een vrij land. Een vriendelijk gesprek voor de één, dat op dove oren stuitte. Een daad van standvastig verzet voor vrijheid en fatsoen voor de ander.

Qaiys
22-04-07, 01:11
Goede zaak, alcohol levert de meeste doden en geweld op. Het zou net als marihuana en hash alleen op speciale adressen verkocht moeten worden.

barfly
22-04-07, 03:10
Geplaatst door Qaiys
Goede zaak, alcohol levert de meeste doden en geweld op. Het zou net als marihuana en hash alleen op speciale adressen verkocht moeten worden.

De meeste doden door geweld komen door religieuze of ideologische conflicten.

Qaiys
22-04-07, 03:44
Geplaatst door barfly
De meeste doden door geweld komen door religieuze of ideologische conflicten.

Welnee die komen meer door westerse drang naar goedkope grondstoffen, de religie wordt er alleen voor misbruikt.

Maar daar hebben we het in deze topic niet over. Het gaat over alcohol en de overlast die het met zich meebrengt zoals de vele doden en geweld. Zo een kwaadaardige middel moet eigenlijk strenger behandeld worden. Hash en Marihuana leveren veel minder problemen op maar toch worden deze streng behandeld. Een goede zaak daar niet van, maar drank zou minstens zo streng behandelt moeten worden.

Mark
22-04-07, 07:46
Goede zaak voor de concurrentie positie van de autochtone snackbar ondernemer.

barfly
22-04-07, 08:08
Geplaatst door Qaiys
Welnee die komen meer door westerse drang naar goedkope grondstoffen, de religie wordt er alleen voor misbruikt.

Maar daar hebben we het in deze topic niet over. Het gaat over alcohol en de overlast die het met zich meebrengt zoals de vele doden en geweld. Zo een kwaadaardige middel moet eigenlijk strenger behandeld worden. Hash en Marihuana leveren veel minder problemen op maar toch worden deze streng behandeld. Een goede zaak daar niet van, maar drank zou minstens zo streng behandelt moeten worden.

Of alcohol een gevaarlijk goedje is of niet, is niet zo interessant. Wat in deze topic belangrijker is, is dat wel of niet verkopen van alcohol door moslims bepaald lijkt te worden door fundamentalisten. En ik denk dat de volgende stap is het verbod op vakrensvlees en wie weet wat meer.

Qaiys
22-04-07, 08:34
Geplaatst door barfly
Of alcohol een gevaarlijk goedje is of niet, is niet zo interessant. Wat in deze topic belangrijker is, is dat wel of niet verkopen van alcohol door moslims bepaald lijkt te worden door fundamentalisten. En ik denk dat de volgende stap is het verbod op vakrensvlees en wie weet wat meer.

Het is wel degelijk van belang of het een gevaarlijk goedje is of niet en of het haram of halal is of niet. Verkooppunten van schadelijke stoffen moeten mijns inziens beperkt worden. Dat moslims hun geloofsgenoten vreedzaam kunnen overreden om het gevaarlijk goedje uit het assortiment te houden en het minder makkelijk beschikbaar maken is een goede zaak.

Als je drugsdealers vrijwillig kunt aanzetten om hun gevaarlijke spul uit de buurt te houden van nuttige schappen, leefomgevingen en kinderen is een goede zaak.

Shemharosh
22-04-07, 08:58
Ik zelf denk dat "moslims" achterlijk zijn doordat ze geen bier en wijn MEER drinken....geen alcohol drinken is niet natuurlijk.Is net als suiker of zout en het helpt stoom afblazen en prikelt ook het intelect....Alcohol maakt de mens wat hij is!!!Een stad als Baghdad was tijdens haar gloriedagen toen het de centrum van de wereld was,bekend om haar dranktenten.

Door Alcohol zijn oorlogen beslist,zijn veel kunsten ontstaan en is de mens gaan filosoferen en buiten dat enge kader van de harde werkleijkheid gaan denken.

Op alcohol rust ook het ontwikkelingsmodel van het Westen:Knallen 6 dagen per week en dan zuipen en uit je de dak gaan op zaterdagavond om dan Zondag zwevend of rellend om een kinderachtige spelletje bij te komen om weer de volgende 6 dagen,verdoofd en van veel frustraties af,er weer tegen aan te knallen om het cyclus af te sluiten met weer een alcoholfestijn paar dagen later.....Hiermee heeft GB de wereld verovert...hahhahha....ik noem het voor het gemak:het hooliganische ontwikkelingsmodel.

En het schijnt dat die Englsen het zuipen van de Hollanders hebben geleerd die hun van de koning en de Paus hebben helpen bevrijden tijdens The Glorious Revolution.De Hollanders onder aanvoering van Willen III staken over naar England en ze namen vaten Jenever met zich mee waarmee ze zich klem indronken voor iedere slag om daarna als beesten te keer te gaan tegen die mietjes die de weg kwijt waren door lauwe bier en slechte franse wijn.De Englsen waren zo onder de indruk dat ze dat toverdrankje Dutch Courage hebben genoemd en het tot de nationale drank hebben gepromoot:Jenever...Geneva...Gin....Gin&tonic.
Na de overwinning en het stichten van de eertse moderne democrtaie ter wereld zijn die Englsen masseal aan de Jenever gegaan waardoor het land een hele generatie lang op zijn gat zat,vrouwen ontdeden zich van hun babies,mannen zuipten zich dood op straat,nergens viel iets te kopen behalve zelfgebrouwen Jenever,een periode wat ze The Gin Craze noemen,denk aan het Russland van nu zeg maar om er een beeld van te krijgen.GB heeft daardoor een trauma op gelopen wat drank en alcohol betreft dat tot de dag van vandaag nog voortleeft in het engelse bewustzijn en wetgeving:tot een jaar geleden moesten alle bars en pubs om 23:00 sluiten.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gin_Craze

IbnRushd
22-04-07, 12:02
Geplaatst door barfly
Als islamitische eigenaars geen alcoholhoudende dranken verkopen is dat prima natuurlijk, ik zeg alleen dat ‘t waarschijnlijk klanten kost. Mij verder worst. Maar wat nou als jij en je vrome vrienden ook vinden dat varkensvlees niet meer kan? Want waarom zou je alleen alcohol weigeren? Ik kan me dat goed voorstellen. Daarbij verwacht ik niet dat deze ondernemers zomaar failliet gaan, maar inkomsten derven ja. Hoe zit dat trrouwens met jouw aangename gesprekken met vrienden die ondernemen en ook nog in aanmerking komen voor jouw onverdeelde aandacht als het aankomt op halal/haram verkoop gedrag?

Nogmaals, het is een keuze die ze moeten maken: of ze verliezen moslimklanten of ze verliezen niet-moslimklanten (klanten die alcoholistische dranken kopen).

Verder ken ik geen enkele snackbars/restaurant met islamitische eigenaars die varkensvlees verkopen.

Ik ken bijvoorbeeld in Amsterdam (in de buurt van wibautstraat) twee zaakjes waar ze broodjes döner verkopen: een turkse en een marokkaanse. Bij het Turkse zaakje verkopen ze nogal verschillende merken bier/wijn e.d. en bij het marokkaanse niet. Bij de laatste loopt het echt erg goed: bijna altijd super druk. Terwijl bij het turkse het niet zo erg goed loopt. Ik vroeg ze wel eens waarom er zo weinig op afkomen itt die ander zaakjes. Ze zeiden dat het kwam door de bier/wijn die op de rekjes lagen. Toch leek m.i. het turkse zaakje veel hygiënischer dan bijv. bij het marokkaanse. Nog gekker is het feit dat bij het Turkse zaakje de döner en de turkse pizza een stuk goedkoper was dan bij het marokkaanse. De afstand tussen die twee zaakjes was hooguit een meter of 30; op dezelfde straat nb. Tja, waar letten mensen op, vraag je dan af? Ik heb natuurlijk niets gezegd of 't haram was of niet. Ik bedoel, ze weten het zelf ook.


Geplaatst door barfly

Zijn jouw broeders en zusters dan niet jouw vrienden?

Broeders/zusters zijn nog geen vrienden. Ik weet niet wat jij onder een 'vriend' verstaat?

IbnRushd
22-04-07, 12:08
Geplaatst door TonH

Perceptie... alles is perceptie, IbnRushd. Door mensen als deze uitgeefster leef ik nu in een vrij land. Een vriendelijk gesprek voor de één, dat op dove oren stuitte. Een daad van standvastig verzet voor vrijheid en fatsoen voor de ander.

Yep, perceptie. Maar jouw verhaal is echt ongelooflijk anders dan van mijne. Qua hoofdlijnen zie ik geen overeenkomst. Ook de moraal is niet dezelfde.

IbnRushd
22-04-07, 12:10
Geplaatst door Shemharosh
Ik zelf denk dat "moslims" achterlijk zijn doordat ze geen bier en wijn MEER drinken....geen alcohol drinken is niet natuurlijk.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gin_Craze

Dus jij drinkt alcohol?

En eigenlijk bedoel je iedereen (incl. moslims) die geen alcohol drinken achterlijk zijn. Verder alles goed nog?

reallife
22-04-07, 12:34
Geplaatst door Shemharosh
Ik zelf denk dat "moslims" achterlijk zijn doordat ze geen bier en wijn MEER drinken....geen alcohol drinken is niet natuurlijk.Is net als suiker of zout en het helpt stoom afblazen en prikelt ook het intelect....Alcohol maakt de mens wat hij is!!!Een stad als Baghdad was tijdens haar gloriedagen toen het de centrum van de wereld was,bekend om haar dranktenten.

Door Alcohol zijn oorlogen beslist,zijn veel kunsten ontstaan en is de mens gaan filosoferen en buiten dat enge kader van de harde werkleijkheid gaan denken.

Op alcohol rust ook het ontwikkelingsmodel van het Westen:Knallen 6 dagen per week en dan zuipen en uit je de dak gaan op zaterdagavond om dan Zondag zwevend of rellend om een kinderachtige spelletje bij te komen om weer de volgende 6 dagen,verdoofd en van veel frustraties af,er weer tegen aan te knallen om het cyclus af te sluiten met weer een alcoholfestijn paar dagen later.....Hiermee heeft GB de wereld verovert...hahhahha....ik noem het voor het gemak:het hooliganische ontwikkelingsmodel.

En het schijnt dat die Englsen het zuipen van de Hollanders hebben geleerd die hun van de koning en de Paus hebben helpen bevrijden tijdens The Glorious Revolution.De Hollanders onder aanvoering van Willen III staken over naar England en ze namen vaten Jenever met zich mee waarmee ze zich klem indronken voor iedere slag om daarna als beesten te keer te gaan tegen die mietjes die de weg kwijt waren door lauwe bier en slechte franse wijn.De Englsen waren zo onder de indruk dat ze dat toverdrankje Dutch Courage hebben genoemd en het tot de nationale drank hebben gepromoot:Jenever...Geneva...Gin....Gin&tonic.
Na de overwinning en het stichten van de eertse moderne democrtaie ter wereld zijn die Englsen masseal aan de Jenever gegaan waardoor het land een hele generatie lang op zijn gat zat,vrouwen ontdeden zich van hun babies,mannen zuipten zich dood op straat,nergens viel iets te kopen behalve zelfgebrouwen Jenever,een periode wat ze The Gin Craze noemen,denk aan het Russland van nu zeg maar om er een beeld van te krijgen.GB heeft daardoor een trauma op gelopen wat drank en alcohol betreft dat tot de dag van vandaag nog voortleeft in het engelse bewustzijn en wetgeving:tot een jaar geleden moesten alle bars en pubs om 23:00 sluiten.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gin_Craze

Wat een onzin! :moe:

Ik behoor zelf ook tot die 'achterlijke,' types, al ben ik geen moslim. Ik hou helemaal niet van alcoholische drankjes of wijn. En zeker niet van het effect wat het op sommige mensen heeft.

Good Kahuna
22-04-07, 13:00
Geplaatst door Qaiys
Maar daar hebben we het in deze topic niet over. Het gaat over alcohol en de overlast die het met zich meebrengt zoals de vele doden en geweld. Zo een kwaadaardige middel moet eigenlijk strenger behandeld worden. Hash en Marihuana leveren veel minder problemen op maar toch worden deze streng behandeld. Een goede zaak daar niet van, maar drank zou minstens zo streng behandelt moeten worden.

Nee, de topic gaat over sommige moslims die geloofsgenoten intimideren om geen alcohol te verkopen. Kennelijk is IbnRushd er zo een, maar die vraagt het ze schijnbaar gewoon netjes. Als er bij anderen inderdaad intimidatie aan te pas komt hebben we een probleem. Waar is de grens van geoorloofde sociale controle?

IbnRushd
22-04-07, 13:13
Geplaatst door Good Kahuna
Nee, de topic gaat over sommige moslims die geloofsgenoten intimideren om geen alcohol te verkopen. Kennelijk is IbnRushd er zo een, maar die vraagt het ze schijnbaar gewoon netjes. Als er bij anderen inderdaad intimidatie aan te pas komt hebben we een probleem. Waar is de grens van geoorloofde sociale controle?

Nee, ik intimideer niemand. Het gesprek is 'aangenaam' omdat ik die jongens ken en zij weer mij. Zij weten hoe ik in elkaar zit en ik weer van hen. Intimidatie is niet het juiste woord. Zoek maar een ander woord.

Shemharosh
22-04-07, 13:49
Geplaatst door reallife
Wat een onzin! :moe:

Ik behoor zelf ook tot die 'achterlijke,' types, al ben ik geen moslim. Ik hou helemaal niet van alcoholische drankjes of wijn. En zeker niet van het effect wat het op sommige mensen heeft.

hahhahha...niet iedreen houdt er van en hoeft ook niet maar het staat wel vast dat dingen als alcohol,tabak,drugs,sex en alles wat verboden en ongezond is,een fatale aantrekkingskracht heeft op de mens....Verhalen gaan dat de moslims de kruistochten hebben gewonnen door de kruisvaaders op ladingen hash te trakteren...de Vietnamezen ook....En England heeft China, de grootste natie ter wereld, op haar knieeen gekregen door opium....iets wat zeker vast staat,volgens menige historici,is dat Wenen en dus heel Midden Europa in de handen van de turken zou zijn gevallen als de Polen niet zo veel hebben gezopen die dag......en de oorlog die Amerika nu voert op de drugs,daar stelt de oorlog "on terror" niks bij voor.

De geschiedenis van de mensheid en haar bestaan werden en worden gedreven door de duistere kant van de mens met alle alcohol,drugs,sex en rock en roll die die duistere kant voeden en temmen.....De twee kemphannen die tijdens de WOII tegen over elkaar stonden zatten de hele oorlog te trippen:Churchil was 24 uur per dag dronken en Hitler zat aan de coke en de speed de hele tijd.

reallife
22-04-07, 14:18
Geplaatst door Shemharosh
hahhahha...niet iedreen houdt er van en hoeft ook niet maar het staat wel vast dat dingen als alcohol,tabak,drugs,sex en alles wat verboden en ongezond is,een fatale aantrekkingskracht heeft op de mens....Verhalen gaan dat de moslims de kruistochten hebben gewonnen door de kruisvaaders op ladingen hash te trakteren...de Vietnamezen ook....En England heeft China, de grootste natie ter wereld, op haar knieeen gekregen door opium....iets wat zeker vast staat,volgens menige historici,is dat Wenen en dus heel Midden Europa in de handen van de turken zou zijn gevallen als de Polen niet zo veel hebben gezopen die dag......en de oorlog die Amerika nu voert op de drugs,daar stelt de oorlog "on terror" niks bij voor.

De geschiedenis van de mensheid en haar bestaan werden en worden gedreven door de duistere kant van de mens met alle alcohol,drugs,sex en rock en roll die die duistere kant voeden en temmen.....De twee kemphannen die tijdens de WOII tegen over elkaar stonden zatten de hele oorlog te trippen:Churchil was 24 uur per dag dronken en Hitler zat aan de coke en de speed de hele tijd.

En... wat probeer je hiermee duidelijk te maken? Dat we ons allemaal in die 'duistere,' kant moeten wentelen en onze hartstochten ongeremd moeten volgen? Ik heb niet het gevoel dat we er dan gelukkiger op worden.

Julien
22-04-07, 17:25
Geplaatst door Qaiys
Goede zaak, alcohol levert de meeste doden en geweld op. Het zou net als marihuana en hash alleen op speciale adressen verkocht moeten worden.

Het is bewezen dat alcohol, en dan met name wijn, goed voor je is en dat je er ouder mee wordt.
Marokkaanse wijn is trouwens best lekker.

Overigens zijn er zóveel 'moslim'jongeren die drinken, dus zelfs onder de eigen groep is er behoefte aan.

Tomas
22-04-07, 18:40
Snackbars zijn geen ideale locaties om alcohol te verkopen. De doelgroep is meestal hangjeugd. Het is in snackbars namelijk de bedoeling om het o.a. buiten op straat te consumeren. Heel, heel, heel soms ben ik het met -hier fundamentalisten genoemde- moslims eensch. Echt heel soms.

sjaakie
22-04-07, 19:11
Wie volgt :
Albert H
Dirck v/d B
Lidl
Aldi
C 1000
super de boer
Jumbo
Deen
Enz Enz ????? :moe: :moe:

Mark
22-04-07, 20:40
Geplaatst door Tomas
Snackbars zijn geen ideale locaties om alcohol te verkopen. De doelgroep is meestal hangjeugd. Het is in snackbars namelijk de bedoeling om het o.a. buiten op straat te consumeren. Heel, heel, heel soms ben ik het met -hier fundamentalisten genoemde- moslims eensch. Echt heel soms.

ik ben het alleen met ze eens wanneer ze verklaren dat andere geloven sprookjes zijn.

elke allochtone snackbar die ik ken in Delft verkoopt netjes alcohol.

Qaiys
22-04-07, 21:00
Geplaatst door Good Kahuna
Nee, de topic gaat over sommige moslims die geloofsgenoten intimideren om geen alcohol te verkopen. Kennelijk is IbnRushd er zo een, maar die vraagt het ze schijnbaar gewoon netjes. Als er bij anderen inderdaad intimidatie aan te pas komt hebben we een probleem. Waar is de grens van geoorloofde sociale controle?

Het is een woordspelletje. De aandachtsgeile politicus en autochtone media kranten spreken van intimidatie terwijl het mins zinziens gewoon overreden is en de snackbarhouders wijzen op hun verantwoordelijkheid. Mochten de snackbarhouders daadwerkelijk geintimideerd en bedreigd zijn dan is de enige juiste mogelijkheid om aangifte te doen bij de politie. Zolang dat niet is gebeurt is het natte vingerwerk en woordspelletjes van de politicus die kennelijk een wit voetje wil halen.

De wet is de grens van geoorloofde en ongeoorloofde sociale controle. De snackbarhouders aanspreken en wijzen op hun verantwoordelijkheden is geoorloofd, intimidatie dat volgens de wet niet kan is niet geoorloofd. Zolang er geen aangifte is gedaan kan niemand het goed beoordelen.

Bij een gebrek aan sociale controle worden allochtonen er als groep op aangesproken maar doen ze iets nuttigs dan is de sociale controle weer niet goed.

Nogmaals alcohol dient mijns inziens alleen verkocht te worden in speciale daartoe bestemde zaken. Een snackbar is mijns inziens niet de juiste plek.