PDA

Bekijk Volledige Versie : ''We Moeten Hem Afmaken''



Coolassprov MC
22-04-07, 10:21
This is an actual headline from a leading Israeli newspaper. Don't be surprised if that headline wins the Pulitzer next year.

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3390265,00.html

We need to kill him


Israel should not shy away from threatening to kill Iran's Ahmadinejad

Uri Orbach Published: 04.20.07, 15:23 / Israel Opinion




Iranian President Mahmoud Ahmadinejad has to be killed. Really be killed, I mean, physically. He should be eliminated, put to death, assassinated, and all those words that serve to say the same thing.



Former Mossad Director Meir Amit said this explicitly in a recent interview with the "Kfar Chabad" weekly. It is indeed a very impolite way to express our disgust with the Iranian archenemy. Government officials, including ones who have retired already, usually merely hint at such matters - that is, if they choose to talk about them at all.



And still, Meir Amit is right. Here too, while we are so busy with manners and etiquette, the man in Teheran is vigorously advancing the extermination plan for the people of Israel.



Since at this time he is personally responsible for Iran's nuclear program, and since he is ignoring the insistent pleading, various pressures, persuasion attempts and temptations, an attempt should be made to eliminate him.



Rules of etiquette must change


The importance of Meir Amit's words at this stage is particularly related to changing the rules of etiquette. After all, this is not the customary way to speak about an enemy when it comes to diplomatic language.




Yet a return to a violent and threatening mode of expression towards figures such as Ahmadinejad, our regional Hitler, may serve to grant legitimacy to governments and their operational arms to seek this objective without fear.



These personal threats may indeed serve to frighten the man in Teheran. After all, he saw the noose tightening around former Iraqi Dictator Saddam Hussein's neck, so even if Ahmadinejad is unconcerned about Iran's fate, perhaps he will be concerned about the fate of his own neck.



Therefore, if we wish to still be here for our 70th Independence Day celebrations, we must threaten to assassinate him.



Indeed, this is impolite, unaesthetic, not customary and undiplomatic. Yet in order to stop this particular archenemy, we simply have to explain to him that his end is nearing.



After all, the saving of lives overrides etiquette.

Slinger
22-04-07, 10:32
De redenering is als volgt:

Beter dat één man sterft dan dat een heel volk verloren gaat.

foxcave
22-04-07, 11:37
Geplaatst door Slinger
De redenering is als volgt:

Beter dat één man sterft dan dat een heel volk verloren gaat.

Ondanks dat ik ook tegen de redenering van die man ben kan ik de oproep om die man te vermoorden niet goedkeuren, een mens is een mens, ook als zijn/haar gedrag meer iets van een erg laag beest is.

Het lijkt mij dan ook stug dat het vermoorden van zo'n mens ook maar iets bijdraagt aan vrede.

Bar
22-04-07, 15:23
Geplaatst door foxcave
Ondanks dat ik ook tegen de redenering van die man ben kan ik de oproep om die man te vermoorden niet goedkeuren, een mens is een mens, ook als zijn/haar gedrag meer iets van een erg laag beest is.

Het lijkt mij dan ook stug dat het vermoorden van zo'n mens ook maar iets bijdraagt aan vrede.

Een wereld waarin (bv. op instigatie van de VN) dictatoren als Stalin, Hitler, Pol Pot, Idi Amin, Sadam Hoessein, Moegabe, etc. tijdig worden vrijgegeven voor liquidatie, lijkt me een wereld waarin verwoestende oorlogen minder kansen hebben.

Coolassprov MC
22-04-07, 16:23
Geplaatst door Slinger
De redenering is als volgt:

Beter dat één man sterft dan dat een heel volk verloren gaat.

Heb je weer Stalin lopen lezen?

Coolassprov MC
22-04-07, 16:25
Geplaatst door Bar
Een wereld waarin (bv. op instigatie van de VN) dictatoren als Stalin, Hitler, Pol Pot, Idi Amin, Sadam Hoessein, Moegabe, etc. tijdig worden vrijgegeven voor liquidatie, lijkt me een wereld waarin verwoestende oorlogen minder kansen hebben.

Wie beslist dat?

Als je dat werkelijk vindt, moet je geen hypocriet zijn en ieder doodsvonnis steunen.

mulan
22-04-07, 19:52
Geplaatst door Bar
Een wereld waarin (bv. op instigatie van de VN) dictatoren als Stalin, Hitler, Pol Pot, Idi Amin, Sadam Hoessein, Moegabe, etc. tijdig worden vrijgegeven voor liquidatie, lijkt me een wereld waarin verwoestende oorlogen minder kansen hebben.

Goh en laat me raden wie uit mag maken wie moet sterven.