PDA

Bekijk Volledige Versie : De drie biggetjes

Ali Eddaoudi
23-04-07, 20:58
De drie biggetjes

Volgens de Ahmadiyyabeweging gaan de eigenschappen van het ’schaamteloze dier’, het varken over op de mens bij het eten van diens vlees en is dit de oorzaak van homoseksualiteit, zo is in de krant Het Laatste Nieuws te lezen. Deze uitspraak doet in Berlijn heel wat stof opwaaien. En nadat de Ahmadiyyabeweging onlangs liet weten een moskee te willen bouwen in de Berlijnse woonwijk Heinersdorf, zijn de bewoners in opstand gekomen tegen de komst van de moskee en zijn zij inmiddels een petitie gestart.
Dit bericht kreeg ik doorgestuurd, maar het is niet eens de moeite waard om erop te reageren, zegt mijn verstand, maar mijn handen jeuken wederom en ik erger mij blauw aan het zoveelste incident dat moslims zelf de wereld in helpen. Waar is dit voor nodig vraag ik me af, beste mensen van de Ahmadiyyabeweging? Zijn er niet genoeg andere problemen die het meer verdienen om behandeld te worden, waarom toch altijd die homo’s en dan dat arme varkentje waar ik zo mee te doen heb. We vinden het een vies beest doen het graag na door knorrende geluiden te maken, vergelijken iedere persoon die ons niet aanstaat ermee en vinden dat hele beest maar ranzig. Toch wil ik de Ahmediyyabeweging in het bijzonder en de moslims in het algemeen vragen om stil te staan bij de Schepping van de Almachtige. Hij heeft dat dier wel geschapen hoor, en ik zou daar als moslim maar respect voor opbrengen. Dat varkensvlees niet gezond is, daar hoef je geen moslim voor te zijn. Dat het in het Oude Testament en de Koran verboden is verklaard, betekent niet dat we het dan maar als minderwaardig moeten beschouwen. Dat is nou vooroordelen bevestigen, beste mensen. Een moslim als dieronvriendelijk wezen. Een moslim dient respect op te brengen voor de flora en fauna en voor elk schepsel van Allah; ook het varken!
Dan het argument dat het eten van varkensvlees tot schaamteloos gedrag en homoseksualiteit leidt. Ik heb veel gehoord, maar dit is werkelijk waar een uitspraak die mij zo aan het lachen maakt. Het eten van varkensvlees maakt je dus homoseksueel? Dus dan is het vlees de boosdoener? Mag ik dan concluderen dat er geen homo's zijn onder vegetariërs, hindoes, moslims en joden? Tja wat moet ik hier voor intelligents over zeggen? Homoseksualiteit is verboden in de islam, dat weten wij allemaal. Maar laat deze mensen toch met rust en concentreer je op jezelf en de vele misstanden in de gemeenschap. Ik denk dat de Ahmediyyabeweging, die haar oorsprong in Pakistan heeft, zich meer geloofwaardig zou maken als ze bijvoorbeeld de positie van de vrouw en de meisjes in Pakistan zou aankaarten. Of de dictatuur in hun land. Wat heeft dan een arm varkentje misdaan? Dankzij de drie biggetjes heb ik heel veel in mijn leven geleerd. Dat verhaal staat mij nog altijd in het geheugen gegrift en dat ene biggetje, het oudste dat een stenen huis bouwde en niet zo lui was als de andere broertjes, daar heb ik mij vaak genoeg mee geïdentificeerd. Het was een doorzetter en het biggetje was de wolf te slim af, een wijze les voor menigeen onder ons. En o ja, ik heb trouwens in het Brabantse landschap vaak zat gezien dat runderen en schapen van hetzelfde geslacht maar al te graag elkaar beklimmen, hoe zit het dan met het eten van deze dieren? Moet ik me zorgen maken en toch maar vegetariër worden?

Ali Eddaoudi
publicist
Copyright: NIO

Dileyla
27-04-07, 13:17
Tja, over het algemeen:
Kan ik niet anders dan je gelijk te geven.

AlMedina
04-06-07, 08:17
Beste menneer Eddaoudi,

Lees over de Ahmadiyya beweging: http://alhafeez.org/rashid.

Een virus!