PDA

Bekijk Volledige Versie : Joop Braak(sel)hekke trouwt vanwege bedreiging Islam



Pixelshade
24-04-07, 23:23
MSTERDAM - Joop Braakhekke gaat trouwen met zijn vriend Wim Nijkamp. Het stel is al 35 jaar bij elkaar en wil nu zekerheid, zo meldt De Telegraaf dinsdag.

"Nu de islam de grootste godsdienst van Nederland lijkt te worden, willen we niet afwachten tot de huidige vrijheden weer worden afgebouwd", aldus de bekende Amsterdamse kok. "We geven elkaar het jawoord omdat we zekerheid willen", aldus Braakhekke in de krant.

De woordvoerder van Braakhekke kan zich niet voorstellen dat hij dat zo heeft gezegd. Volgens haar gaat het koppel trouwen omdat het zakelijk gezien gunstig is. Details over de trouwpartij zijn nog niet bekendgemaakt.

Restaurants

Vorige maand werd bekend dat Braakhekke het rustiger aan wil gaan doen. De kok gaat zijn restaurants Le Garage en En Pluche overdragen aan het personeel. Braakhekke zal wel als adviseur betrokken blijven bij de zaken.

"Ik word binnenkort 66 jaar. Ik wil nieuwe generaties niet voor de voeten lopen", zo liet de kok vorige maand weten.


http://www.nu.nl/news/1053818/61/Joop_Braakhekke_gaat_trouwen.html

Zie hier de ware aard van deze culinaire aidsverspreider. Ik kan onderhand concluderen dat zeker 90% van autochtone blanke "mensen" Islamofoben zijn. De blanke aap komt steeds meer uit de mouw.

Pixelshade
24-04-07, 23:26
kzie net dat de gestoorde homofanaat al een eigen topic heeft gehad. Verwijder deze topic maar beheer, die kontaap is geen 2 topics waard :hihi:

1973Tanger
25-04-07, 01:28
Die vieze flikker van een Braakhekke zoekt weer excuus in de islam om zijn 66 jarige homofiele praktijken te laten botvieren. Zijn kont staat ondertussen bol van de braak en op het punt van exploderen. Hij moet gewoon homo emancipatie niet gebruiken i.v.m. islam. Deze bejaarde drol is absoluut geen voorbeeld voor de goedgezinde homo.

naam
25-04-07, 12:56
Geplaatst door 1973Tanger
Die vieze flikker van een Braakhekke zoekt weer excuus in de islam om zijn 66 jarige homofiele praktijken te laten botvieren. Zijn kont staat ondertussen bol van de braak en op het punt van exploderen. Hij moet gewoon homo emancipatie niet gebruiken i.v.m. islam. Deze bejaarde drol is absoluut geen voorbeeld voor de goedgezinde homo.

Kijk hier was hij nou bang voor. :slaap:

Witte78
25-04-07, 13:12
Jammerlijk worden hier weer een aantal vooroordelen wat betreft moslims bevestigd :rolleyes:

Echt wat een trieste reactis hier.

KomMaar
25-04-07, 13:29
Wie weigert op dit moment homo's in het huwelijk te treden?

Invidia
25-04-07, 13:51
Geplaatst door Witte78
Jammerlijk worden hier weer een aantal vooroordelen wat betreft moslims bevestigd :rolleyes:

Echt wat een trieste reactis hier.

Ik vind de actie van onze Joop nog eigenlijk triester dan de reacties hiero. Ut gaat gewoon tú ver zeg ik je, maar tis wel echt hilarisch :haha:: ik ga trouwen omdat de islam de boel gaat overnemen, waar die gelijk in heeft hoor, want dat zal gebeuren :D, maar tegen die tijd heeft ie al lang (zonder tussenkomst van moslims) het loodje gelegd.

Witte78
25-04-07, 14:21
Geplaatst door Invidia
Ik vind de actie van onze Joop nog eigenlijk triester dan de reacties hiero. Ut gaat gewoon tú ver zeg ik je, maar tis wel echt hilarisch :haha:: ik ga trouwen omdat de islam de boel gaat overnemen, waar die gelijk in heeft hoor, want dat zal gebeuren :D, maar tegen die tijd heeft ie al lang (zonder tussenkomst van moslims) het loodje gelegd.

Daar heb je wel gelijk in, maar wanneer een ander triest doet, is dat geen reden zelf ook triest te doen. Precies datgene waar joop bang voor is wordt op deze manier bevestigd. Beetje ironisch, vind je niet?

Invidia
25-04-07, 14:32
Geplaatst door Witte78
Daar heb je wel gelijk in, maar wanneer een ander triest doet, is dat geen reden zelf ook triest te doen. Precies datgene waar joop bang voor is wordt op deze manier bevestigd. Beetje ironisch, vind je niet?

Hoezo wordt nu hetgeen wat joop heeft gezegd bevestigd? Bovenstaande prikkers perken zijn rechten toch niet in? Zij maken alleen gebruik van hun recht op vrijheid van meningsuiting (:D) Iets wat hier mag, en als Joop er niet blij mee is jammer, maar wie zo laag zinkt mag toch wel even duidelijk gemaakt worden dat zijn uitlatingen toch wel op zijn minst achterlijk te noemen zijn.

Maar goed, I don't give a fuck about him en zijn gayvriendje, dat soort tokkies heb je overal.

Witte78
25-04-07, 14:55
Geplaatst door Invidia
[B]Hoezo wordt nu hetgeen wat joop heeft gezegd bevestigd? Bovenstaande prikkers perken zijn rechten toch niet in? Zij maken alleen gebruik van hun recht op vrijheid van meningsuiting (:D)


Dat moslims, wanneer ze de kans krijgen, dit soort vrijheden zullen inperken voor anderen. Of wil je dit ontkennen?



Iets wat hier mag, en als Joop er niet blij mee is jammer, maar wie zo laag zinkt mag toch wel even duidelijk gemaakt worden dat zijn uitlatingen toch wel op zijn minst achterlijk te noemen zijn.


Wanneer je dat op net zon achterlijke manier doet, ben je dus net zo diep gezonken als joop.

illmatik
25-04-07, 14:59
Geplaatst door Witte78
Dat moslims, wanneer ze de kans krijgen, dit soort vrijheden zullen inperken voor anderen. Of wil je dit ontkennen?

Waar baseer je deze aanname eigenlijk op?

Witte78
25-04-07, 15:43
Geplaatst door illmatik
Waar baseer je deze aanname eigenlijk op?

Het is meer een prognose dan een aanname. In dit geval baseer ik de bevestiging ervan op de reacties in dit topic. Maar dat is natuurlijk niet de enige basis. Denk bevoorbeeld aan uitspraken van imams, de praktijksituatie in veel moslimlanden en natuurlijk de passages in de koran omtrend dit onderwerp. Maar daar gaat het nu niet over.

illmatik
25-04-07, 15:57
Geplaatst door Witte78
Het is meer een prognose dan een aanname. In dit geval baseer ik de bevestiging ervan op de reacties in dit topic.

Lekker breed referentiekader heb jij. Vooral op basis van een forum je beeldvorming de gang laten gaan. Dit forum heeft op die manier menig xenofoob voortgebracht. Niet dat het ligt aan dit forum, maar ok.


Maar dat is natuurlijk niet de enige basis. Denk bevoorbeeld aan uitspraken van imams,

Imams hebben weinig kaas gegeten van politiek (op een enkeling na). Als je dan toch een 'uitstapje' maakt naar 'moslimlanden': welke rol denk je dat imams daar hebben?


de praktijksituatie in veel moslimlanden

Probeer het eens bij de praktijksituaties in Nederland te houden. Wat in andere landen gebeurt vanuit en rondom de Islam interesseert menig moslim niet eens. Ik vraag me af waarom niet-moslims wel.


en natuurlijk de passages in de koran omtrend dit onderwerp.

Oh do tell! Juíst dit zou ik maar al te graag van je willen lezen. Welke passages en wat wordt daarin letterlijk gezegd?


Maar daar gaat het nu niet over.

Het gaat in essentie toch over wat moslims al dan niet zouden doen als zij 'aan de macht komen' in Nederland?

Man_Ray
25-04-07, 16:03
Een reden te meer om religie en politiek / wetgeving strikt gescheiden te houden.

Islam is in wezen niet minder tolerant tegen homostellen dan andere religies.

Religies allerhande hebben het nogal moeilijk met homoseksualiteit. En zolang gelovigen van alle slag beweren dat er bij hen geen homoseksualiteit bestaat zal dat er niet op beteren.

Witte78
25-04-07, 16:16
Geplaatst door illmatik
Lekker breed referentiekader heb jij. Vooral op basis van een forum je beeldvorming de gang laten gaan. Dit forum heeft op die manier menig xenofoob voortgebracht. Niet dat het ligt aan dit forum, maar ok.


Ik zeg toch ook dat ik het alleen over dit geval heb? En ik geef de mensen op dit forum toch ook ruim de gelegenheid om aan te tonen dat ik het mis heb? (wat nog niet is gebeurd trouwens, maar het kan nog komen)



Imams hebben weinig kaas gegeten van politiek (op een enkeling na). Als je dan toch een 'uitstapje' maakt naar 'moslimlanden': welke rol denk je dat imams daar hebben?

Probeer het eens bij de praktijksituaties in Nederland te houden. Wat in andere landen gebeurt vanuit en rondom de Islam interesseert menig moslim niet eens. Ik vraag me af waarom niet-moslims wel.


Kijk maar naar de CU. Die willen het ook verbieden. En het is heel lang verboden geweest. Ok geen islam, maar er zijn grote overeenkomsten tussen islam en christendom.




Oh do tell! Juíst dit zou ik maar al te graag van je willen lezen. Welke passages en wat wordt daarin letterlijk gezegd?


In de koran wordt homosexualiteit afgekeurd. In de praktijk uit dit zich in het feit dat gelovigen tegen een homohuwelijk zijn. Als dit niet zo is, waarom hoor ik dan geen enkele moslim dit zeggen? Ik zou zeggen, wees de eerste in dit topic. (ik doe wel de aannames dat de mensen die zo over de rooien gingen moslim zijn. Ik weet het, niet netjes, maar eveneens, als ik geen gelijk heb, zeg het maar)



Het gaat in essentie toch over wat moslims al dan niet zouden doen als zij 'aan de macht komen' in Nederland?

Wat zouden moslims dan doen volgens jou? Zou het homohuwelijk worden verboden of niet?

illmatik
25-04-07, 16:30
Geplaatst door Witte78
Ik zeg toch ook dat ik het alleen over dit geval heb? En ik geef de mensen op dit forum toch ook ruim de gelegenheid om aan te tonen dat ik het mis heb? (wat nog niet is gebeurd trouwens, maar het kan nog komen)

Wellicht dat je de indruk niet echt wekt open te staan voor zulks soort uitleg. Tis maar een idee.


Kijk maar naar de CU. Die willen het ook verbieden. En het is heel lang verboden geweest. Ok geen islam, maar er zijn grote overeenkomsten tussen islam en christendom.

Als je het over de standpunten van de CU hebt, neem dan de term 'islam' niet in de mond. Verder, islamitische wetgeving is vanuit de islam al niet toegestaan in een staatsbestel zoals Nederland dat heeft. De angst waarover eerder in deze discussie verbolgen wordt gereageerd heeft meer te maken met verontwaardiging dan iets anders. Verontwaardiging, over hoe men zo voorbarig kan zijn.

Goh, het zijn net mensen, die moslims.


In de koran wordt homosexualiteit afgekeurd. In de praktijk uit dit zich in het feit dat gelovigen tegen een homohuwelijk zijn. Als dit niet zo is, waarom hoor ik dan geen enkele moslim dit zeggen? Ik zou zeggen, wees de eerste in dit topic. (ik doe wel de aannames dat de mensen die zo over de rooien gingen moslim zijn. Ik weet het, niet netjes, maar eveneens, als ik geen gelijk heb, zeg het maar)

Ik zal je nog meer duidelijkheid geven: ik ben tegen het homohuwelijk. De eerste die het in deze discussie toegeeft.

Kun je mij uitleggen waar het probleem precies zit, wanneer je het hebt over 'afkeuren van homosexualiteit' en bezwaar maken tegen het homohuwelijk? Is dat iets vies, of iets ergs om daar tegen te zijn?


Wat zouden moslims dan doen volgens jou? Zou het homohuwelijk worden verboden of niet?

Wellicht zou het verboden worden, mits Nederland een islamitisch land was. Maar dat is het niet. En dat wordt het ook niet. Het heeft dus eigenlijk helemaal geen nut om erover te discussiëren en zo kan ik de verontwaardiging over Braakselhekke's uitspraken wel snappen: de man portretteert zich als een bevooroordeelde relnicht.

Man_Ray
25-04-07, 16:38
Geplaatst door illmatik
Kun je mij uitleggen waar het probleem precies zit, wanneer je het hebt over 'afkeuren van homosexualiteit' en bezwaar maken tegen het homohuwelijk? Is dat iets vies, of iets ergs om daar tegen te zijn?


In mijn ogen wel.

- Omdat je je bemoeit met het leven, de relatie en de liefde van andere volwassen mensen.

- Omdat het jouw zaken niet zijn met wie andere mensen een relatie willen hebben.

- Omdat ik niet inzie welk nadeel jij ondervindt wanneer anderen met elkaar huwen.

- Omdat volwassen mensen die elkaar graag zien een leven met elkaar willen opbouwen het recht moeten hebben om dat door een huwelijk wettelijk te maken.

- Omdat ik niet inzie waarom al die gelovigen die tegen zijn plots zich willen mengen in iets wat een zuiver burgerlijke, wettelijke aangelegenheid is.

etc etc etc

Witte78
25-04-07, 16:44
Geplaatst door illmatik
Wellicht dat je de indruk niet echt wekt open te staan voor zulks soort uitleg. Tis maar een idee.


Vooroordelen zijn slecht ;)



Als je het over de standpunten van de CU hebt, neem dan de term 'islam' niet in de mond. Verder, islamitische wetgeving is vanuit de islam al niet toegestaan in een staatsbestel zoals Nederland dat heeft. De angst waarover eerder in deze discussie verbolgen wordt gereageerd heeft meer te maken met verontwaardiging dan iets anders. Verontwaardiging, over hoe men zo voorbarig kan zijn.

Goh, het zijn net mensen, die moslims.


Islamitische wetgeving is misschien niet toegestaan, maar wetgeving geispireerd door de islam wel.



Ik zal je nog meer duidelijkheid geven: ik ben tegen het homohuwelijk. De eerste die het in deze discussie toegeeft.

Kun je mij uitleggen waar het probleem precies zit, wanneer je het hebt over 'afkeuren van homosexualiteit' en bezwaar maken tegen het homohuwelijk? Is dat iets vies, of iets ergs om daar tegen te zijn?


Ja, het gaat jou helemaal niks aan wat andere mensen willen doen, zolang ze jou, of andere, daar niet mee lastig vallen. En als je je er wel mee bemoeid, ben je dus bezig ongevraagd jouw mening op te dringen aan anderen.

Ik vind dat bezwaarlijk.



Wellicht zou het verboden worden, mits Nederland een islamitisch land was. Maar dat is het niet. En dat wordt het ook niet. Het heeft dus eigenlijk helemaal geen nut om erover te discussiëren en zo kan ik de verontwaardiging over Braakselhekke's uitspraken wel snappen: de man portretteert zich als een bevooroordeelde relnicht.

Zoals ik al zei hoeft nederland niet islamitisch te worden. Wanneer een islamitische partij groot genoeg wordt, mogen zij zonder problemen wetten die geispireerd zijn door de islam doorvoeren. Zolang er maar een meerderheid voor is.

Ik ben het wel met je eens dat dit waarschijnlijk nooit zal gebeuren, en dat joop inderdaad onzin zit uit te kramen. Maar dat terzijde.

1973Tanger
25-04-07, 16:48
Homohuwelijk in een land waar moslims het voor het zeggen hebben is ondenkbaar. Juist, volgens de islam is sexueel verkeer tussen twee dezelfde geslachten uiterst verboden. Puur op straffe van de hel worden moslims dit afgeraden. Als moslim ben ik trouw aan alle principes van mijn overtuiging. Hier in Nederland respecteer ik echter de grondwet en regelgeving omtrent burgelijk verkeer. Dus ook alles omtrent homohuwelijk e.d. Ik ben eerlijk en niet schijnheilig. Ik ben tegen alles wat Allah heeft verboden. Mijn overtuiging heeft louter betrekking op mijn individuele expressie binnen deze nederlandse maatschappij, waar ik mij logisch aan de wetgeving van de meerderheid neerleg. Moslims zijn het langzamerhand zat om alsmaar bespot te worden zoals die Braakhekke dit weer in z'n geval doet. Het is natuurlijk weer absurd om maar snel te trouwen omdat je denkt bang te zijn voor islam dreiging. Natuurlijk voel ik mij aangesproken. Omdat hij de islam weer op deze manier door het slijk haalt. Bovendien heb ik in een opwelling hierop gereageerd en heeft gewoon te maken met de tijdstip op de dag. Als ik in zijn restaurant zat en ik kreeg daar zo'n krantenknipsel voor me neus, had ik waarschijnlijk dan mijn hele driegangen menu over zijn hoofd heen gehaalt en ik denk dat hij dat zelfs nog kinky zou vinden.

Man_Ray
25-04-07, 16:53
Anderzijds snap ik wel dat moslims zich beledigd kunnen voelen. Joop had evengoed de dreiging van de SGP of de CU kunnen aanhalen voor z'n move.

Witte78
25-04-07, 16:59
Geplaatst door 1973Tanger
Homohuwelijk in een land waar moslims het voor het zeggen hebben is ondenkbaar. Juist, volgens de islam is sexueel verkeer tussen twee dezelfde geslachten uiterst verboden. Puur op straffe van de hel worden moslims dit afgeraden. Als moslim ben ik trouw aan alle principes van mijn overtuiging. Hier in Nederland respecteer ik echter de grondwet en regelgeving omtrent burgelijk verkeer. Dus ook alles omtrent homohuwelijk e.d. Ik ben eerlijk en niet schijnheilig. Ik ben tegen alles wat Allah heeft verboden. Mijn overtuiging heeft louter betrekking op mijn individuele expressie binnen deze nederlandse maatschappij, waar ik mij logisch aan de wetgeving van de meerderheid neerleg. Moslims zijn het langzamerhand zat om alsmaar bespot te worden zoals die Braakhekke dit weer in z'n geval doet. Het is natuurlijk weer absurd om maar snel te trouwen omdat je denkt bang te zijn voor islam dreiging. Natuurlijk voel ik mij aangesproken. Omdat hij de islam weer op deze manier door het slijk haalt. Bovendien heb ik in een opwelling hierop gereageerd en heeft gewoon te maken met de tijdstip op de dag. Als ik in zijn restaurant zat en ik kreeg daar zo'n krantenknipsel voor me neus, had ik waarschijnlijk dan mijn hele driegangen menu over zijn hoofd heen gehaalt en ik denk dat hij dat zelfs nog kinky zou vinden.

Dat neemt niet weg dat je in je woede discriminerend richting homos reageerde. Als ik een reactie als "deze vieze moslim" zou schrijven, dan is dat toch ook discriminatie? Ik vind woede geen goed excuus voor discriminatie.

En zoals ik hierboven al schrijf, wat gaat jou het aan wat andere doen, zolang ze er niemand mee lastig vallen? Jij mag best tegen homosexualiteit zijn, maar bij mij ligt de grens wanneer mensen dergelijke meningen willen opleggen aan andere.

Verder ben ik het met je eens dat Joop onzin uitkraamt en dat de media dit soort zooi er uit hoort te filteren.

1973Tanger
25-04-07, 17:07
Geplaatst door Witte78
Dat neemt niet weg dat je in je woede discriminerend richting homos reageerde. Als ik een reactie als "deze vieze moslim" zou schrijven, dan is dat toch ook racisme? Ik vind woede geen goed excuus voor discriminatie.

En zoals ik hierboven al schrijf, wat gaat jou het aan wat andere doen, zolang ze er niemand mee lastig vallen? Jij mag best tegen homosexualiteit zijn, maar bij mij ligt de grens wanneer mensen dergelijke meningen willen opleggen aan andere.

Verder ben ik het met je eens dat Joop onzin uitkraamt en dat de media dit soort zooi er uit hoort te filteren.

Val ik jou dan daarmee lastig. Wat gaat dat jou dat aan wat ik schrijf. Ik schrijf hier niet op homo.nl. Vind je het gek dat ik me aangesproken voelde op zijn insinuaties.

1973Tanger
25-04-07, 17:10
En je hebt mijn reactie niet goed bekeken. Want ik noemde alleen Braakhekke een vieze flikker en niet alle flikkers. Dat Braakhekke geen goed voorbeeld is voor andere goedgezinde homo's. Dus alleen Braakhekke was doelwit van mijn schrijf agressie.

Witte78
25-04-07, 17:15
Geplaatst door 1973Tanger
Val ik jou dan daarmee lastig. Wat gaat dat jou dat aan wat ik schrijf. Ik schrijf hier niet op homo.nl. Vind je het gek dat ik me aangesproken voelde op zijn insinuaties.

Het gaat er om dat je er mee instemd dat anderen ongevraagd een mening wordt opgelegd. Dat vind ik bezwaarlijk.



Geplaatst door 1973Tanger
En je hebt mijn reactie niet goed bekeken. Want ik noemde alleen Braakhekke een vieze flikker en niet alle flikkers. Dat Braakhekke geen goed voorbeeld is voor andere goedgezinde homo's. Dus alleen Braakhekke was doelwit van mijn schrijf agressie.

Toch is de opmerking "vieze flikker" al denigrerend naar homo's en dus discriminerend. Als ik jou een vieze moslim noem, richt ik me ook alleen naar jou, toch is het discriminatie.

Max Stirner
25-04-07, 17:20
Geplaatst door 1973Tanger
Vind je het gek dat ik me aangesproken voelde op zijn insinuaties.


Goed beschouwd is zijn enige insinuatie dat NL binnenkort wordt 'overgenomen door de islam'.

Das niet het geval. Godzijdank, want de rest wat ie zegt is waar.

1973Tanger
25-04-07, 17:22
Geplaatst door Witte78
Het gaat er om dat je er mee instemd dat anderen ongevraagd een mening wordt opgelegd. Dat vind ik bezwaarlijk.




Toch is de opmerking "vieze flikker" al denigrerend naar homo's en dus discriminerend. Als ik jou een vieze moslim noem, richt ik me ook alleen naar jou, toch is het discriminatie.

Ja die mening die heb ik. Ik vind Braakhekke nog steeds een vieze flikker. En alleen Braakhekke. Verder vind ik Braakhekke een slijmbal en een smeerkees. Wat anderen daarvan denken is hun zaak. Als ik tegenover jou discriminerend overkom, dan spijt het mij. Want jij bent een beste jongen. Maar mijn mening over Braakhekke blijft ongewijzigd en duidelijk. Eigenlijk net Wilders.

David
25-04-07, 18:20
Nog maar een keer dan:

Braakhekke is hysterisch, en niet goed snik. Ten eerste is de rechtsgelijkheid van homo's er alleen maar op vooruitgegaan de laatste jaren, dus zeuren over het inleveren van vrijheden slaat nergens op. En als er dan al sprake zou zijn van een bedreiging van homo rechten, dan moet je die zoeken bij de christelijke partijen, en niet bij de islam. De islam heeft nauwelijks politieke invloed, en de paar islamitische kamer- en regeringsleden zijn juist mensen die zeer achter persoonlijke vrijheid en individuele keuze staan.

De christelijke partijen zijn degenen die de discussie over huwelijk etc. weer willen aanzwengelen. Niet de islam.

illmatik
25-04-07, 18:21
'Men' maakt hier een gigantische denkfout, danwel kan men niet begrijpend lezen.


Geplaatst door Man_Ray
In mijn ogen wel.
- Omdat je je bemoeit met het leven, de relatie en de liefde van andere volwassen mensen.

Een mening hebben over een aspect waarmee je wordt geconfronteerd is niet per definitie er mee willen bemoeien.


- Omdat het jouw zaken niet zijn met wie andere mensen een relatie willen hebben.

Een mening hebben over een aspect waarmee je wordt geconfronteerd is niet per definitie er mee willen bemoeien.


- Omdat ik niet inzie welk nadeel jij ondervindt wanneer anderen met elkaar huwen.

Een mening hebben over een aspect waarmee je wordt geconfronteerd is niet per definitie er mee willen bemoeien.


- Omdat volwassen mensen die elkaar graag zien een leven met elkaar willen opbouwen het recht moeten hebben om dat door een huwelijk wettelijk te maken.

Een mening hebben over een aspect waarmee je wordt geconfronteerd is niet per definitie er mee willen bemoeien.


- Omdat ik niet inzie waarom al die gelovigen die tegen zijn plots zich willen mengen in iets wat een zuiver burgerlijke, wettelijke aangelegenheid is.

Een mening hebben over een aspect waarmee je wordt geconfronteerd is niet per definitie er mee willen bemoeien.


Geplaatst door Witte78
Vooroordelen zijn slecht ;)

Klopt. Neem je eigen verondersteld advies ten harte.


Islamitische wetgeving is misschien niet toegestaan, maar wetgeving geispireerd door de islam wel.

Er is maar 1 islamitische wetgeving en dat is de shari'a, voor zover je uberhaupt over een gecanoniseerde wetgeving mag spreken. Iets anders dan dit dient men niet op het conto van de islam te schrijven. Wetgeving zoals deze in Nederland is had evenwel geïnspireerd kunnen zijn door de islam, gezien de inhoud. Maar daar hoor je niemand over janken. Het is maar net welk jasje je er omheen gooit.


Ja, het gaat jou helemaal niks aan wat andere mensen willen doen, zolang ze jou, of andere, daar niet mee lastig vallen. En als je je er wel mee bemoeid, ben je dus bezig ongevraagd jouw mening op te dringen aan anderen.

Je bezwaar is ongegrond verklaard, op grond van het feit dat het hebben van een mening over een aspect waarmee je wordt geconfronteerd niet per definitie betekent dat je jezelf er mee wilt bemoeien.

Ik heb Braakhekke ook niet gevraagd te verklaren waarom hij nu, na 35 jaar partnerschap met zijn billenmaat, ineens besluit om in het homohuwelijk te treden. Maar hij verkondigt het wel. Ongevraagd. Even melden dat de reden is dat hij verwacht dat Nederland een islamitisch kalifaat wordt. Is geen probleem, die mening. Maar laat dat zielig gejank over de daarna ontstane afkeurenswaardigheid over zijn homohuwelijk dan ook achterwege.

De onzin die Braakhekke zit uit te kramen, heeft evenwel zijn impact op het beeld dat moslims hebben ten aanzien van het standpunt van 'westerlingen' over de islam. Simpeler gezegd: het draagt bij aan het een hekel krijgen aan iedereen die niet islamitisch is. Het gejank van niet-moslims achteraf is dan ook niet op zijn plaats, gezien de simplistische aannames waarmee moslims worden bejegend en zo in een hoek worden gedrukt.


Geplaatst door David
Nog maar een keer dan:

Braakhekke is hysterisch, en niet goed snik. Ten eerste is de rechtsgelijkheid van homo's er alleen maar op vooruitgegaan de laatste jaren, dus zeuren over het inleveren van vrijheden slaat nergens op. En als er dan al sprake zou zijn van een bedreiging van homo rechten, dan moet je die zoeken bij de christelijke partijen, en niet bij de islam. De islam heeft nauwelijks politieke invloed, en de paar islamitische kamer- en regeringsleden zijn juist mensen die zeer achter persoonlijke vrijheid en individuele keuze staan.

De christelijke partijen zijn degenen die de discussie over huwelijk etc. weer willen aanzwengelen. Niet de islam.

Dank u.

David
25-04-07, 18:23
Geplaatst door illmatik

Een mening hebben over een aspect waarmee je wordt geconfronteerd is niet per definitie er mee willen bemoeien.

Een mening hebben over een aspect waarmee je wordt geconfronteerd is niet per definitie er mee willen bemoeien.

Een mening hebben over een aspect waarmee je wordt geconfronteerd is niet per definitie er mee willen bemoeien.

Een mening hebben over een aspect waarmee je wordt geconfronteerd is niet per definitie er mee willen bemoeien.

Dank u.


Tamelijk geraffineerd voor een hetero.

illmatik
25-04-07, 18:24
Geplaatst door David
Tamelijk geraffineerd voor een hetero.

Goed, hé?

Ik weet. :wijs:

David
25-04-07, 18:27
Geplaatst door illmatik
Goed, hé?

Ik weet. :wijs:


Het komt wel goed. Gewoon de morons negeren. :roker:

Witte78
25-04-07, 19:09
Je bezwaar is ongegrond verklaard, op grond van het feit dat het hebben van een mening over een aspect waarmee je wordt geconfronteerd niet per definitie betekent dat je jezelf er mee wilt bemoeien.



Sorry maar wat heeft dit er nu mee te maken? Als ik zeg "ik zou graag alle moslims het land uit hebben", mag jij dan geen bezwaar maken op die mening wanneer ik me niet wil bemoeien met het daadwerkelijk uitzetten? Dat jij je er persoonlijk niet mee bemoeit, betekend niet dat je dit niet indirect doet door je stemgedrag.

Of ik snap niet wat je probeert te zeggen, of het slaat nergens op.

illmatik
25-04-07, 19:12
Geplaatst door Witte78
ik snap niet wat je probeert te zeggen

Laten we het hier maar op houden.

Witte78
25-04-07, 19:15
Geplaatst door illmatik
Laten we het hier maar op houden.

Waarom dan? Ik wil wel weten wat je nu eigenlijk bedoelt.