PDA

Bekijk Volledige Versie : Prins Willem-Alexander: Door de VVD kan Wilders destructief bezig zijn.



Qaiys
28-04-07, 21:48
Kroonprins hekelt toon integratiedebat

Van onze verslaggever Jan Hoedeman

HILVERSUM - Prins Willem-Alexander maakt zich ongerust over de scherpe toon in het integratiedebat van de laatste maanden. ‘Dat baart mij zorgen, want dat zijn mensen die in principe destructief bezig zijn en dat is iets waar ik niet voor zou willen staan.’

De kroonprins zei dit in een televisiedocumentaire die gisteravond werd uitgezonden door de NOS en op Koninginnedag wordt herhaald.

De Prins van Oranje verwijst daarmee naar de polariserende debatten over de dubbele nationaliteit die zijn aangezwengeld door de Partij voor de Vrijheid (PVV) van Geert Wilders. De PVV trok daarbij onder meer de loyaliteit van Kamerleden en bewindspersonen met een allochtone achtergrond in twijfel. De VVD maakte het de PVV mogelijk die debatten te voeren in de Tweede Kamer.

Het lijkt Willem-Alexander goed als er niet meteen gereageerd wordt op scherpe geluiden in dergelijke debatten. ‘We hebben niet voor niets het spreekwoord: ‘Spreken is zilver, zwijgen is goud.’ Af en toe zou het goed zijn als mensen eens een keer niet meteen wat terugzeggen, maar even pas op de plaats maken, nadenken en dan wat zeggen.’

In het gesprek dat AVRO-journalist Pieter Jan Hagens in Portret van een Prins met Willem-Alexander had, zegt hij dat hij de lijn van zijn moeder wil voortzetten in het koningschap. Die beschrijft hij als ‘samenbindend, vertegenwoordigend en aanmoedigend’.

Degenen die wat onderbelicht worden in projecten, wil hij in de schijnwerpers zetten door zijn aanwezigheid op congressen of openingen. Vertegenwoordigend wil de prins proberen te zijn als ‘een belangrijk boegbeeld voor Nederland’. Hij gaf te kennen, meer dan zijn moeder heeft gedaan, handelsmissies te willen ondersteunen. Degenen die ‘juist niet destructief bezig zijn’ wil hij samenbinden in verdriet bij rampen en in vreugde bij sportieve successen.

Door het wegvallen van zijn vader prins Claus gebruikt Beatrix haar oudste zoon vaker als klankbord. Willem-Alexander: ‘Dus dat ze af en toe wat ideeën op mij test. We spreken elkaar heel vaak.’ Prins Claus is sinds zijn overlijden misschien nog wel meer in zijn gedachten, vertelde Willem-Alexander. Het was het enige moment in het gesprek waarop hij lichte emotie toonde. ‘Ik voer eigenlijk altijd een discussie met hem over bijna alles waar ik mee bezig ben. (*) Hij was er altijd een meester in om elke discussie op een hoger plan te trekken en altijd ook een tegengeluid te laten horen, dus dat probeer ik met mezelf nu maar te doen.’

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article420348.ece/Kroonprins_hekelt_toon_integratiedebat

Olive Yao
28-04-07, 22:38
Alex is cool, niet?

mark61
28-04-07, 22:44
Geplaatst door Olive Yao
Alex is cool, niet?

Alex is een melkmuil en hij mag dit vast niet zeggen van JeePee. Das wel weer grappig. :wijs: Hoewel, nu overheidsdiensten (uitvoerende macht) parlementsleden (wetgevende macht) gaan vertellen wat ze wel en niet mogen zeggen wordt het mss wat minder grappig.

Qaiys
28-04-07, 22:46
Geplaatst door Olive Yao
Alex is cool, niet?

Verwijs je naar mijn titel die ik in 2005 hanteerde bij Zwarte Schaap?

Olive Yao
28-04-07, 22:51
Geplaatst door Qaiys
Verwijs je naar mijn titel die ik in 2005 hanteerde bij Zwarte Schaap?
Niemand minder dan Zwarte Schaap? Die was voor jouw tijd.
Hij had ook een tijdje ich bin ein tokkie, met die foto van dat 8-jarige Feyenoordsupportertje met zijn middelvingertje.

Qaiys
28-04-07, 23:05
Geplaatst door Olive Yao
Niemand minder dan Zwarte Schaap? Die was voor jouw tijd.
Hij had ook een tijdje ich bin ein tokkie, met die foto van dat 8-jarige Feyenoordsupportertje met zijn middelvingertje.

Onder de titel werd onderstaande fotootje gebruikt van Alex en Maxima.

http://img101.imageshack.us/img101/9454/alexmaxbl5.jpg

ZS vond Alex cool omdat hij tijdens zijn reis in Marokko een Marokkaan corrigeerde, die dacht ik zijn excuses aanbood voor het gedrag van de Marokkaanse jongeren in NEderland. Alex zei tegen die Marokkaan dat men in Nederland Marokkanen onnodig stigmatiseerde en door het slijk haalden

Voorts al veel eerder vond ZS Alex cool omdat een groot gedeelte van Nederland moeilijk deed tegen zijn huwelijk met Maxima. ZS vond dat Alex met rust gelaten moest worden en men hem moest laten genieten van zijn huwelijk en hem rust moest gunnen in zijn prille huwelijk.

Dat jongetje is nu te vinden in een trouwartikel maar dan in een andere T-shirt
http://www.trouw.nl/multimedia/archive/00172/Het_laatste_nieuws__172483e.jpg

http://www.trouw.nl/deverdieping/dossiers/article702754.ece/internet_Het_laatste_nieuws_haalt_u_uit_uw_encyclo pedie

Olive Yao
28-04-07, 23:13
Geplaatst door Qaiys
ZS vond Alex cool omdat hij tijdens zijn reis in Marokko een Marokkaan corrigeerde, die dacht ik zijn excuses aanbood voor het gedrag van de Marokkaanse jongeren in NEderland. Alex zei tegen die Marokkaan dat men in Nederland Marokkanen onnodig stigmatiseerde en door het slijk haalden

Voorts al veel eerder vond ZS Alex cool omdat een groot gedeelte van Nederland moeilijk deed tegen zijn huwelijk met Maxima. ZS vond dat Alex met rust gelaten moest worden en men hem moest laten genieten van zijn huwelijk en hem rust moest gunnen in zijn prille huwelijk.
Die ZS was zelf eigenlijk ook best cool.

(p. s. Stel je voor dat Alex met Fatima getrouwd was!)


Geplaatst door Qaiys
Dat jongetje is nu te vinden in een trouwartikel maar dan in een andere T-shirt
Krant heeft pas weer familie geïnterviewd, en er artikel over gepubliceerd, over hoe het nu gaat en zo.