PDA

Bekijk Volledige Versie : Iraanse politie verbiedt westerse kapsels voor mannen



Marsipulami
29-04-07, 11:33
Iraanse politie verbiedt westerse kapsels voor mannen


Iraanse kapsalons voor heren mogen hun klanten geen westerse coupe meer aanmeten. En het personeel moet de das of het vlinderstrikje thuis laten.

Dat blijkt uit een omzendbrief van de Iraanse politie, zo berichtte de Iraanse pers zondag.

De herenkapsalons "bezondigen" zich best ook niet aan het schminken van het gezicht of het epileren van wenkbrauwen. Wie de omzendbrief niet naleeft, riskeert zijn licentie te verliezen.

Een verantwoordelijke van de vakbond voor Iraanse herenkappers wijst erop dat zelfs als zijn leden de consignes naleven, er niet minder dan 1.500 niet-geregistreerde kapsalons zijn. En jongeren kunnen nog steeds een fris kopje halen bij particulieren.

De Iraanse politie lanceerde vorige week een grootschalige operatie tegen vrouwen die de islamitische sluier niet dragen. Meer dan 10.000 jonge vrouwen kregen al een berisping.

Tomas
29-04-07, 11:39
Iran is hot. Wonder why..?

Man_Ray
29-04-07, 12:01
Geplaatst door Tomas
Iran is hot. Wonder why..?

Iets met een stok en een hond misschien?

azulay
29-04-07, 12:07
Wat is een westerse kapsel?

mark61
29-04-07, 12:09
Geplaatst door azulay
Wat is een westerse kapsel?

:hihi: Ik ben ook benieuwd. Ik vind die kop van Ahmedinejad beheurlijk westers :ego:

Man_Ray
29-04-07, 12:12
Geplaatst door azulay
Wat is een westerse kapsel?

http://www.sonnet.com/geert_wilders.jpg


Zoiets bijvoorbeeld.

IbnRushd
29-04-07, 12:42
Geplaatst door Man_Ray
http://www.sonnet.com/geert_wilders.jpg


Zoiets bijvoorbeeld.

:haha: Tja, dan begrijp ik Iran wel.

Julien
29-04-07, 12:44
Geplaatst door mark61
Ik vind die kop van Ahmedinejad beheurlijk westers :ego:

:fplet:

Qaiys
29-04-07, 13:26
Geplaatst door azulay
Wat is een westerse kapsel?

http://img262.imageshack.us/img262/8114/geertwilderssx8.jpg

observer
29-04-07, 16:12
Geplaatst door azulay
Wat is een westerse kapsel? scheiding aan de westersekant?

sidi bibi
29-04-07, 16:55
Geplaatst door Marsipulami
Iraanse politie verbiedt westerse kapsels voor mannen


Iraanse kapsalons voor heren mogen hun klanten geen westerse coupe meer aanmeten. En het personeel moet de das of het vlinderstrikje thuis laten.

Dat blijkt uit een omzendbrief van de Iraanse politie, zo berichtte de Iraanse pers zondag.

De herenkapsalons "bezondigen" zich best ook niet aan het schminken van het gezicht of het epileren van wenkbrauwen. Wie de omzendbrief niet naleeft, riskeert zijn licentie te verliezen.

Een verantwoordelijke van de vakbond voor Iraanse herenkappers wijst erop dat zelfs als zijn leden de consignes naleven, er niet minder dan 1.500 niet-geregistreerde kapsalons zijn. En jongeren kunnen nog steeds een fris kopje halen bij particulieren.

De Iraanse politie lanceerde vorige week een grootschalige operatie tegen vrouwen die de islamitische sluier niet dragen. Meer dan 10.000 jonge vrouwen kregen al een berisping.
Die das, ik neem aan dat daar de stropdas mee bedoelt wordt en dat vlinderstrikje, daar kan ik me wel in vinden, heb eigenlijk nooit begrepen wat daar nou de functie van is.