PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederland theocratie: mmm het begint al



mark61
03-05-07, 11:09
D66 hekelt subsidie christelijke organisatie
Uitgegeven: 2 mei 2007 21:40
Laatst gewijzigd: 2 mei 2007 23:21

AMSTERDAM - Fractievoorzitter van D66 Alexander Pechtold wil opheldering van minister van Jeugd André Rouvoet (ChristenUnie) over een door zijn ministerie verstrekte subsidie aan Youth for Christ (YfC).

Pechtold vraagt zich af waarom de christelijke organisatie driehonderdduizend euro subsidie heeft ontvangen. Hij vreest dat de scheiding van kerk en staat in het geding is.

Neutraal

Pechtold benadrukt dat de regering op het gebied van religie neutraal hoort te zijn. Hij vraagt zich af waar voor het kabinet de grens ligt en of deze niet wordt overschreden bij het financieren van YfC.

De organisatie heeft als doelstelling jongeren bekend en vertrouwd maken met Jezus Christus en hen te helpen leven naar zijn bedoelingen. YfC is een organisatie die in honderdtien landen actief is. In Nederland heeft de organisatie honderdtwintig medewerkers.

nu.nl

knuppeltje
03-05-07, 13:10
Geplaatst door mark61
D66 hekelt subsidie christelijke organisatie
Uitgegeven: 2 mei 2007 21:40
Laatst gewijzigd: 2 mei 2007 23:21

AMSTERDAM - Fractievoorzitter van D66 Alexander Pechtold wil opheldering van minister van Jeugd André Rouvoet (ChristenUnie) over een door zijn ministerie verstrekte subsidie aan Youth for Christ (YfC).

Pechtold vraagt zich af waarom de christelijke organisatie driehonderdduizend euro subsidie heeft ontvangen. Hij vreest dat de scheiding van kerk en staat in het geding is.

Neutraal

Pechtold benadrukt dat de regering op het gebied van religie neutraal hoort te zijn. Hij vraagt zich af waar voor het kabinet de grens ligt en of deze niet wordt overschreden bij het financieren van YfC.

De organisatie heeft als doelstelling jongeren bekend en vertrouwd maken met Jezus Christus en hen te helpen leven naar zijn bedoelingen. YfC is een organisatie die in honderdtien landen actief is. In Nederland heeft de organisatie honderdtwintig medewerkers.

nu.nl

En dan maar denken dat de verzuiling is opgedoekt.
Met die Rouvoet gaan we nog wat afzien, en van de Pv/d A nog veel spijt krijgen, gelukkig heb ik laatst PSP gestemd.

mark61
03-05-07, 13:13
Geplaatst door knuppeltje
En dan maar denken dat de verzuiling is opgedoekt.
Met die Rouvoet gaan we nog wat afzien, en van de Pv/d A nog veel spijt krijgen, gelukkig heb ik laatst PSP gestemd.

Hoe dee je dat? Die is toch al 30 jaar geleden opgeheven :lachu:

knuppeltje
03-05-07, 13:16
Geplaatst door mark61
Hoe dee je dat? Die is toch al 30 jaar geleden opgeheven :lachu:

Waar is die Marijnisen dan van?
Heb ik dat weer.

Wortel
03-05-07, 13:18
Wat vinden we hier eigenlijk van die ophef rond het kerklidmaatschap van Marianne Thieme, lijsttrekker van de Partij van de Dieren? Alsof er, naar zijn effect, werkelijk verschil zou bestaan tussen christelijk of anderszins geďnspireerd honden uitlaten.

PSP is wel lang geleden, ja.

mark61
03-05-07, 13:18
Geplaatst door knuppeltje
Waar is die Marijnisen dan van?
Heb ik dat weer.

SP

PSP, PPR en CPN (en EVP? week eigenlijk niet eens) > Groen Links > Groenlinks ofzo

knuppeltje
03-05-07, 13:19
Geplaatst door mark61
SP

PSP, PPR en CPN (en EVP? week eigenlijk niet eens) > Groen Links > Groenlinks ofzo

Shit, moet ik je weer gelijk geven.

mark61
03-05-07, 13:19
Geplaatst door Wortel
Wat vinden we hier eigenlijk van die ophef rond het kerklidmaatschap van Marianne Thieme, lijsttrekker van de Partij van de Dieren? Alsof er, naar zijn effect, werkelijk verschil zou bestaan tussen christelijk of anderszins geďnspireerd honden uitlaten.

Van mijn moeslimlammetje blijft ze af met der gore adventistenpoten :roker:

Wortel
03-05-07, 13:24
Van mijn moeslimlammetje blijft ze af met der gore adventistenpoten

Even een vriendendienst uitvoeren... :D

http://www.thesheep.nl/sheep.html

H.P.Pas
03-05-07, 13:38
Geplaatst door mark61
PSP, PPR en CPN (en EVP? week eigenlijk niet eens) > Groen Links > Groenlinks ofzo

Yep.
Communisme en feminisme hebben elkaar in Nederland wederzijds onschadelijk gemaakt..

(Zei Renate Rubinstein ooit in en Huizingalezing)

mark61
03-05-07, 13:42
Geplaatst door Wortel
Even een vriendendienst uitvoeren... :D

http://www.thesheep.nl/sheep.html

http://www.ardilatxa.org/

mark61
03-05-07, 13:42
Geplaatst door H.P.Pas
Yep.
Communisme en feminisme hebben elkaar in Nederland wederzijds onschadelijk gemaakt..

(Zei Renate Rubinstein ooit in en Huizingalezing)

GL, de rustigste partij van Nederland :slapen:

illmatik
04-05-07, 13:06
*zucht*

PPR. Dat waren nog eens de betere militante dagen.

Olive Yao
05-05-07, 23:52
In Iran bestaat het Comité ter Voorkoming van het Slechte en Bevordering van het Goede. Het ontvangt overheidssteun.

Ik vind dat er in Nederland ook zo'n Comité opgericht moet worden, en de staat mag dat best meefinancieren. Zelf wil ik ook graag een donatie doen.

Julien
06-05-07, 00:43
Nederland is al lang een semi-theocratie.

Het staatshoofd is vertegenwoordiger van een protestants-christelijke stroming en de schoondochter moest zich verplicht bekeren tot deze stroming zodat de toekomstige koningin protestants-christelijk opgevoed zou worden.

De christelijke Premier spreekt tijdens EO-jongerendagen.
De regering bestaat uit (streng) christelijke partijen.

De staat subsidieert christelijk en islamitisch onderwijs en omroepen.

Marsipulami
06-05-07, 10:22
verstrekte subsidie aan Youth for Christ (YfC).

Waarom zouden enkel jongerenorganisaties die niks met Christus te maken hebben, subsidie mogen ontvangen ? Tellen gelovige jongeren dan niet meer mee in de samenleving ?

Bar
06-05-07, 11:39
Geplaatst door Marsipulami
Waarom zouden enkel jongerenorganisaties die niks met Christus te maken hebben, subsidie mogen ontvangen ? Tellen gelovige jongeren dan niet meer mee in de samenleving ?

Niet-christelijke jongerenorganisaties die als doelstelling hebben om van christenen atheisten te maken behoren ook geen subsidie te krijgen.

knuppeltje
06-05-07, 15:16
Geplaatst door Bar
Niet-christelijke jongerenorganisaties die als doelstelling hebben om van christenen atheisten te maken behoren ook geen subsidie te krijgen.

Mag van mij met hele bakken gelijk.

Tomas
06-05-07, 22:51
Geplaatst door knuppeltje
Mag van mij met hele bakken gelijk.

Nee, dank u. Want dan gaat het elitaire er een beetje af.

Mark
07-05-07, 08:26
Geplaatst door Tomas
Nee, dank u. Want dan gaat het elitaire er een beetje af.

sterker nog, wij zitten helemaal niet op die eikels te wachten :)


ps. dit toont maar weer aan hoe leugenachtig en verraderlijk de gelovigen zijn! Vooral die smerige rouwvoet.

knuppeltje
07-05-07, 10:17
Geplaatst door Tomas
Nee, dank u. Want dan gaat het elitaire er een beetje af.

Sorry wijze kater dat ik dat over het hoofd zag.

knuppeltje
07-05-07, 10:20
Geplaatst door Mark
sterker nog, wij zitten helemaal niet op die eikels te wachten :)


ps. dit toont maar weer aan hoe leugenachtig en verraderlijk de gelovigen zijn! Vooral die smerige rouwvoet.

En ik maar denken: Hoe meer zielen- hoe meer vreugd.
Me weer vergist.

duende
08-05-07, 13:29
Geplaatst door Marsipulami
Waarom zouden enkel jongerenorganisaties die niks met Christus te maken hebben, subsidie mogen ontvangen ? Tellen gelovige jongeren dan niet meer mee in de samenleving ?
Zeker tellen ze mee.
Helaas tellen ze mee.
Maar om er ook maar een cent belastinggeld aan te besteden. Liever niet.

super ick
08-05-07, 14:23
Geplaatst door knuppeltje
Waar is die Marijnisen dan van?
Heb ik dat weer.

Jan Marijnissen is van een partij die gestoeld is op de ideologie die hij vroeger heeft opgedaan tijdens zijn studiereizen naar zijn gelijkgestemden in het Oostblok. Daar was alles zalig. Dat was zijn voorbeeld van een heilstaat.
Toen achteraf bleek dat daar miljoenen mensen omgekomen zijn in zgn. heropvoedingskampen toen heeft hij zich een poosje stil gehouden.
Nu weet hij alles weer het beste en wil daar uiteraard niet aan herinnerd worden. Interviewers mogen het niet ter sprake brengen.
Marijnissen is een gevaarlijke man als hij teveel macht krijgt.

knuppeltje
08-05-07, 16:39
Geplaatst door super ick
Jan Marijnissen is van een partij die gestoeld is op de ideologie die hij vroeger heeft opgedaan tijdens zijn studiereizen naar zijn gelijkgestemden in het Oostblok. Daar was alles zalig. Dat was zijn voorbeeld van een heilstaat.
Toen achteraf bleek dat daar miljoenen mensen omgekomen zijn in zgn. heropvoedingskampen toen heeft hij zich een poosje stil gehouden.
Nu weet hij alles weer het beste en wil daar uiteraard niet aan herinnerd worden. Interviewers mogen het niet ter sprake brengen.
Marijnissen is een gevaarlijke man als hij teveel macht krijgt.

Het was me bekend super, maar toch bedankt.
Enne.... iedereen met teveel macht is super gevaarlijk, haha.

super ick
08-05-07, 16:55
Geplaatst door knuppeltje
Het was me bekend super, maar toch bedankt.
Enne.... iedereen met teveel macht is super gevaarlijk, haha.

Dat laatste sluit ik me bij aan. Wat dat betreft is die consesuspolitiek van een meerpartijenstelsel zo slecht nog niet. Al kankeren we er lustig op los. Op dat vlak heeft de integratie wel goed gewerkt. Allochtonen klagen evenveel als autochtonen.

knuppeltje
08-05-07, 17:12
Geplaatst door super ick
Dat laatste sluit ik me bij aan. Wat dat betreft is die consesuspolitiek van een meerpartijenstelsel zo slecht nog niet. Al kankeren we er lustig op los. Op dat vlak heeft de integratie wel goed gewerkt. Allochtonen klagen evenveel als autochtonen.

Je zou nog echt gaan denken dat ze allemaal zijn ingeburgerd ook.