PDA

Bekijk Volledige Versie : Frankrijk vreest onrust na overwinning Sarkozy



Marsipulami
05-05-07, 07:28
Frankrijk vreest onrust na overwinning Sarkozy


De Franse politie bereidt zich voor op nieuwe onrust in arme wijken als de conservatieve Nicolas Sarkozy zondag gekozen wordt tot president. Veel zwarte en Arabische jongeren in achterstandswijken haten Sarkozy. Hij noemde hen ooit uitschot.

Het ministerie van binnenlandse zaken, dat tot eind maart door Sarkozy werd geleid, houdt rekening met nieuw geweld, zeiden functionarissen op voorwaarde van anonimiteit. Sarkozy heeft in de peilingen een voorsprong op de linkse kandidate Ségolène Royal. Royal waarschuwde vrijdag voor een uitbraak van geweld als Sarkozy wint, en daarmee was ze zeker niet de eerste.

Veel Fransen zijn tevreden over de harde aanpak van de misdaad door Sarkozy, maar veel immigranten en hun kinderen in arme wijken klagen over de vele identiteitscontroles door de politie en voelen zich gediscrimineerd.

In 2005 kwamen Franse jongeren van buitenlandse afkomst in achterstandswijken in opstand. Drie weken lang werden auto's in brand gestoken en leverden jongeren slag met agenten. De autoriteiten in de regio Seine-Saint-Denis, het epicentrum van de onrust in 2005, staan agenten niet toe om zondag vrij te nemen. Seine-Saint-Denis ligt ten noordoosten van Parijs. (novum/hln)

Onno26
05-05-07, 12:56
Royal waarschuwde vrijdag voor een uitbraak van geweld als Sarkozy wint

Hoezo buigen voor (mogelijk) geweld. Op haar persoonlijkheid en programma zal ze het niet redden dus dan maar bedreigingen aan het adres van het hele frans volk. "als U niet op mij stemt kunnen mensen ( let op! geen racaille/uitschot) uw auto in brand steken"

observer
05-05-07, 16:00
Geplaatst door Onno26
Hoezo buigen voor (mogelijk) geweld. Op haar persoonlijkheid en programma zal ze het niet redden dus dan maar bedreigingen aan het adres van het hele frans volk. "als U niet op mij stemt kunnen mensen ( let op! geen racaille/uitschot) uw auto in brand steken" fatale vergissing, niemand zit te wachten op iemand die president wil worden door middel van intimidatie

Julien
06-05-07, 00:53
Ik erger me aan de Nederlandse berichtgeving over de Franse verkiezingen. Als het al de media haalt, dan gaat het bijna alleen maar over de negatieve kanten van de Franse multiculturele samenleving, zoals de banlieues.. en alleen jongeren in deze buurten worden geïnterviewd.
Alsof Frankrijk alleen uit banlieues bestaat..

observer
06-05-07, 19:28
Geplaatst door Julien
Ik erger me aan de Nederlandse berichtgeving over de Franse verkiezingen. Als het al de media haalt, dan gaat het bijna alleen maar over de negatieve kanten van de Franse multiculturele samenleving, zoals de banlieues.. en alleen jongeren in deze buurten worden geïnterviewd.
Alsof Frankrijk alleen uit banlieues bestaat.. wat me ook opviel is dat vooral bij de nos men alleen maar naar royale keek en bijna met een puppie achtige aanhankelijkheid

Man_Ray
06-05-07, 20:32
Geplaatst door observer
fatale vergissing, niemand zit te wachten op iemand die president wil worden door middel van intimidatie

En toch heeft hij het gehaald.

observer
06-05-07, 23:05
Geplaatst door Man_Ray
En toch heeft hij het gehaald. bedoelde royale die op tv zei dat als men sarkozy zou kiezen er rellen kwamen

wanhooppoging en fataal

als mensen denken dat ze na een verkiezing rellen moeten gaan schoppen omdat ze hun zin niet hebben gekregen dan had sarkozy met zijn "tuig"gewoon gelijk

Shemharosh
07-05-07, 09:02
Sarcozy is het beste wat die Franse "allochtonen" is overkomen...als ik hem zou zijn zou ik een pikzwarte enge neger met een verleden bij het vreemdelingen legion als minister van binnenlandse zaken aanstellen...hahhahha....misschien kan ook MTV helpen met een paar"Pimp my ride"workshops om die pubers wat autoliefde bij te brengen:s'nachts stelen ze auto's om ze bij dagraad af televeren als opgevoerde knallende disco's....lijkt me een vette actie...hahhaha