PDA

Bekijk Volledige Versie : Palestijnen met regelmaat van klok gemarteld in Israelische kerkers



Coolassprov MC
07-05-07, 06:30
http://www.guardian.co.uk/israel/Story/0,,2074067,00.html

Palestinians detained by Israeli security forces are routinely tortured and ill-treated, according to a new report published by Israeli human rights groups yesterday. The ill-treatment, which includes beatings, sensory deprivation, back-bending, back-stretching and other forms of physical abuse, contravenes international law and Israeli law, the report says. The Centre for the Defence of the Individual and B'Tselem, an Israeli human rights group, compiled the report after interviewing 73 Palestinians who had been arrested in 2005 and 2006."

Shemharosh
07-05-07, 07:27
73 maar!!!....ze zullen nooit zo veel klappen en stokslagen hebben gehad als ik toen ik arabisch en frans moest leren voor "mijn eigen beste wil"

mulan
07-05-07, 10:48
Geplaatst door Shemharosh
73 maar!!!....ze zullen nooit zo veel klappen en stokslagen hebben gehad als ik toen ik arabisch en frans moest leren voor "mijn eigen beste wil"

Zij hebben er 73 geinterviewd! En of ze zo veel klappen en stoklagen als jou gekregen hebben weet jij niet. Dus aub niet steeds serieuze zaken belachelijk maken omdat jouw hekel aan Arabieren zo groot is dat je onrecht en recht niet kunt en ook niet wilt leren onderscheiden.

Shemharosh
07-05-07, 11:33
Geplaatst door mulan
Zij hebben er 73 geinterviewd! En of ze zo veel klappen en stoklagen als jou gekregen hebben weet jij niet. Dus aub niet steeds serieuze zaken belachelijk maken omdat jouw hekel aan Arabieren zo groot is dat je onrecht en recht niet kunt en ook niet wilt leren onderscheiden.

ja ja en jij maar blijven janken,zeuren als een dolle Fatosha...je weet wel van die zielige doorgedraaide vrouwen die je vaak in Marokko ziet die als ze van die anvallen krijgen hun kleren scheuren en aan hun haren trekken......IK HEB GEEN HEKEL AAN DE ARABIEREN SCHAT ZIJ HEBBEN EEN HEKEL AAN ONS!!!AAN WIE HEBBEN ZE GEEN HEKEL EIGENLIJK!!!.... DUS DRAAI DE BOEL NIET OM.

Slinger
07-05-07, 11:40
Geplaatst door mulan
Zij hebben er 73 geinterviewd! En of ze zo veel klappen en stoklagen als jou gekregen hebben weet jij niet. Dus aub niet steeds serieuze zaken belachelijk maken omdat jouw hekel aan Arabieren zo groot is dat je onrecht en recht niet kunt en ook niet wilt leren onderscheiden.

Mulan lees ook het artikel dat vanmorgen in Trouw stond en vertel eens wat je vindt van deze zin:


Het Israëlische ministerie van justitie zegt dan ook dat informatie verkregen door de geheime dienst veel levens heeft gered

Trouw, 7 mei 2007 (Het Israëlische ministerie van justitie zegt dan ook dat informatie verkregen door de geheime dienst veel levens heeft gered)

knuppeltje
07-05-07, 12:13
Geplaatst door Shemharosh
73 maar!!!....ze zullen nooit zo veel klappen en stokslagen hebben gehad als ik toen ik arabisch en frans moest leren voor "mijn eigen beste wil"

Volgens mij heb je daar nog steeds heel veel last van.

Shemharosh
07-05-07, 12:17
Geplaatst door knuppeltje
Volgens mij heb je daar nog steeds heel veel last van.

ja man...ik wil er over praten alleen niemand wil meehuilen....De Palestijnen en de Joden hebben alle tranen van de mensheid opgedroogd.

knuppeltje
07-05-07, 12:21
Geplaatst door Slinger
Mulan lees ook het artikel dat vanmorgen in Trouw stond en vertel eens wat je vindt van deze zin:



Trouw, 7 mei 2007 (Het Israëlische ministerie van justitie zegt dan ook dat informatie verkregen door de geheime dienst veel levens heeft gered)

Zeggen altijd alle folteraars.
Maar onderzoeken wijzen uit dat met foltering je mensen kunt laten zeggen wat je maar wilt.
Moet je eens proberen in te denken wat je niet zou willen vertellen als ze je vingernagels uittrekken bv.
Met ander woorden- zo onbetrouwbaar als het maar kan en uiterst onpruktief.
Na al die jaren marteling- hebben de Amerikanen nog steeds niet Asama of wie dan ook van die kopstukken.
Maar goed- om je eigen perversiteit uit te leven wel lekker natuurlijk.

knuppeltje
07-05-07, 12:44
Geplaatst door Shemharosh
ja man...ik wil er over praten alleen niemand wil meehuilen....De Palestijnen en de Joden hebben alle tranen van de mensheid opgedroogd.

Arm bloeike toch.

Coolassprov MC
07-05-07, 19:19
Geplaatst door Slinger
Mulan lees ook het artikel dat vanmorgen in Trouw stond en vertel eens wat je vindt van deze zin:



Trouw, 7 mei 2007 (Het Israëlische ministerie van justitie zegt dan ook dat informatie verkregen door de geheime dienst veel levens heeft gered)

Hebben we onze topic-basher weer die met ongestoelde informatie (lees propaganda/-/leugens) een rookgordijn probeert op te werpen die de Zion-nazi-misdaden moet bedekken.

Coolassprov MC
07-05-07, 19:23
Geplaatst door knuppeltje
Zeggen altijd alle folteraars.
Maar onderzoeken wijzen uit dat met foltering je mensen kunt laten zeggen wat je maar wilt.
Moet je eens proberen in te denken wat je niet zou willen vertellen als ze je vingernagels uittrekken bv.
Met ander woorden- zo onbetrouwbaar als het maar kan en uiterst onpruktief.
Na al die jaren marteling- hebben de Amerikanen nog steeds niet Asama of wie dan ook van die kopstukken.
Maar goed- om je eigen perversiteit uit te leven wel lekker natuurlijk.

Moet je Davidsslinger eens vragen hoe hij weet waarvoor die gevangenen worden vastgehouden?;

als degenen
die ze vasthouden
weigeren te vertellen
waarvoor ze worden vastgehouden?

(je leest het goed: gevangen gehouden worden, gemarteld worden zonder aanklacht en tot nader opgaaf)

catwomen
07-05-07, 19:38
Geplaatst door Coolassprov MC
Hebben we onze topic-basher weer die met ongestoelde informatie (lees propaganda/-/leugens) een rookgordijn probeert op te werpen die de Zion-nazi-misdaden moet bedekken.

Folteringen zijn misdadig en mensonwaardig. In Israel wordt het gebruikt, ook in Amerika weten ze er wel raad mee. Maar zijn zij de enige? Nee, ook anderen, waaronder moslims, weten er wel raad mee.

De folteringen in israel begaan, moeten aan de kaak gesteld worden. Jammere van jou is dat je eenzijdig kijkt. Folteringen door Israel en USA, en ik hoor je bijna schreeuwen van verontwaardiging, en terecht. Maar helaas hoor ik niets wanneer er moslims zijn, die anderen folteren.
En daardoor zal je boodschap niet echt overkomen. De meeste zullen reageren, met och, daar heb je hem weer.

Coolassprov MC
07-05-07, 19:56
Geplaatst door catwomen
De folteringen in israel begaan, moeten aan de kaak gesteld worden.

Dat doe ik;
en nu wordt ik door u,
kattenvrouw,
verdekt uitgemaakt voor ''hypocriet''

Ik heb nieuws voor u, kattenvrouw;

1. Zolang het zionisten en criminelen onder de westerlingen zijn die islamitische landen binnenvallen, bombarderen, bezetten en hun burgerbevolking martelen en verkrachten ''tot nader opgaaf''

zul je mij niet horen over

2. islamitische landen die westerse en joodse staten binnenvallen, bombarderen, bezetten en hun burgerbevolking martelen en verkrachten ''tot nader opgaaf'';

simpelweg omdat 1. van toepassing is en niet 2.

mulan
07-05-07, 21:27
Geplaatst door Shemharosh
ja ja en jij maar blijven janken,zeuren als een dolle Fatosha...je weet wel van die zielige doorgedraaide vrouwen die je vaak in Marokko ziet die als ze van die anvallen krijgen hun kleren scheuren en aan hun haren trekken......IK HEB GEEN HEKEL AAN DE ARABIEREN SCHAT ZIJ HEBBEN EEN HEKEL AAN ONS!!!AAN WIE HEBBEN ZE GEEN HEKEL EIGENLIJK!!!.... DUS DRAAI DE BOEL NIET OM.

Ik ben niet bezig met wie een hekel heeft aan wie en wie niet..wat mij stoort is als die haat als uitgangspunt gebruikt wordt om allerlei shit goed te praten maar voor de rest moet een ieder die met haat in zijn hart rondloopt dat lekker zelf weten.En capslock komt heel hysterisch over dus kijk maar uit dat jij zelf niet een van die doorgedraaide haartrekkers bent.

mulan
07-05-07, 21:32
Geplaatst door Slinger
Mulan lees ook het artikel dat vanmorgen in Trouw stond en vertel eens wat je vindt van deze zin:



Trouw, 7 mei 2007 (Het Israëlische ministerie van justitie zegt dan ook dat informatie verkregen door de geheime dienst veel levens heeft gered)

Tuurlijk zeggen ze dat. Hoe dom ben je als je gaat zeggen dat het folteren van mensen (die zonder dat ze schuldig bevonden zijn door een rechtbank) volledig nutteloos was??

Slinger
07-05-07, 21:58
Geplaatst door mulan
Tuurlijk zeggen ze dat. Hoe dom ben je als je gaat zeggen dat het folteren van mensen (die zonder dat ze schuldig bevonden zijn door een rechtbank) volledig nutteloos was??

Ik begrij wel dat je tegen heftige ondervragingen bent, ik ben er eigenlijk ook tegen. Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen die hebben te maken met moordaanslagen alle middelen aangrijpen om levens te redden.

Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat degenen die ageren tegen deze ondervragingen ook alles moeten doen om deze aanslagen te stoppen. Maar dat gebeurt niet, vaak worden deze vergoeilijkt.

knuppeltje
07-05-07, 22:32
Geplaatst door Slinger
Ik begrij wel dat je tegen heftige ondervragingen bent, ik ben er eigenlijk ook tegen. Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen die hebben te maken met moordaanslagen alle middelen aangrijpen om levens te redden.

Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat degenen die ageren tegen deze ondervragingen ook alles moeten doen om deze aanslagen te stoppen. Maar dat gebeurt niet, vaak worden deze vergoeilijkt.

Vertel eens slinger, als ze jou op die manier zouden ondervragen- zou je dan ook niet alles bekennen wat ze willen, ook al klopt er geen hol van?
Nou doen ze dat in Nederland lang niet zo erg, maar toch erg genoeg om er twee onschuldig voor een moord op een fietsenhandelaaar jarenlang achter slot te krijgen bijvoorbeeld.
Maar het zal om de doodstraf gaan.
Martellen volgens alle onderzoeken uiterst onbetrouwbaar en improduktief.

Slinger
07-05-07, 22:46
Geplaatst door knuppeltje
Vertel eens slinger, als ze jou op die manier zouden ondervragen- zou je dan ook niet alles bekennen wat ze willen, ook al klopt er geen hol van?
Nou doen ze dat in Nederland lang niet zo erg, maar toch erg genoeg om er twee onschuldig voor een moord op een fietsenhandelaaar jarenlang achter slot te krijgen bijvoorbeeld.
Maar het zal om de doodstraf gaan.
Martellen volgens alle onderzoeken uiterst onbetrouwbaar en improduktief.

Ik ben het eigenlijk wel met je eens. Martelen moet niet. Toch kan ik me voorstellen dat je tot het uiterste gaat om mensenlevens te redden. Het is natuurlijk een escalatie die van twee kanten komt. Als er geen zelfmoordaanslagen waren, (toegepast door Hamas), dan zouden deze methoden ook niet gebruikt worden.

Shemharosh
07-05-07, 23:50
Geplaatst door mulan
Ik ben niet bezig met wie een hekel heeft aan wie en wie niet..wat mij stoort is als die haat als uitgangspunt gebruikt wordt om allerlei shit goed te praten maar voor de rest moet een ieder die met haat in zijn hart rondloopt dat lekker zelf weten.En capslock komt heel hysterisch over dus kijk maar uit dat jij zelf niet een van die doorgedraaide haartrekkers bent.

Het is dat we dit gemeen hebben anders zou ik geen letter meer aan je besteden:
Ferem arou7 inou,Ferem tessa inou,Tamazirt inou,Telit re oul inou,Telret de idemen inou,Tamazirt inou.

mulan
08-05-07, 10:00
Geplaatst door Shemharosh
Het is dat we dit gemeen hebben anders zou ik geen letter meer aan je besteden:
Ferem arou7 inou,Ferem tessa inou,Tamazirt inou,Telit re oul inou,Telret de idemen inou,Tamazirt inou.

No hard feelings.

Shemharosh
08-05-07, 23:44
Geplaatst door mulan
No hard feelings.

het is eeder: bedankt voor je tijd maar nee sorry....No deal!

Coolassprov MC
09-05-07, 06:14
Geplaatst door Slinger
Ik begrij wel dat je tegen heftige ondervragingen bent,

Wat begrijp je niet, he?


Geplaatst door Slinger
ik ben er eigenlijk ook tegen.

Natuurlijk! Arme jongen; alleen met z'n slinger tegen Goliath.


Geplaatst door Slinger
Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen die hebben te maken met moordaanslagen alle middelen aangrijpen om levens te redden.

Tragisch excuus dat indruist tegen, zelfs, de eigen Israelische wetgeving dat sinds enkele jaren gestopt is met het legaliseren van martelingen van Palestijnse gevangen.

Nomgaals; niemand weet waarvoor die gevangen vast worden gehouden; de Israelische authoriteiten willen het niet zeggen; dat het administravie detentie.

Dus als zelfs de beul niet weet; hoe weet jij het dan?


Geplaatst door Slinger
Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat degenen die ageren tegen deze ondervragingen ook alles moeten doen om deze aanslagen te stoppen. Maar dat gebeurt niet, vaak worden deze vergoeilijkt.

Jij vergoeilijkt marteling; een middeleeuwse praktijk; je geeft het zelf toe en levert zelf het bewijs; zie nu te bewijzen waar ik zelfmoordaanslagen vergoeilijk!

Een nieuwe leugen op jouw lijst!

The ill-treatment, which includes beatings, sensory deprivation, back-bending, back-stretching and other forms of physical abuse, contravenes international law and Israeli law, the report says.

The report found that almost 50% of detainees who were arrested in raids or at random were beaten by the army or police before they were handed over to the Shin Bet security agency for interrogation.

More than half did not see a lawyer or representative of the Red Cross for the whole period of interrogation.

The report found that prisoners were effectively starved by being offered food designed to appear rotten or unappetising.

Their only exercise was the walk from the cell to the interrogation room during which they were shackled, handcuffed and blindfolded.

In some cases more extreme treatment was used. One in five detainees were deprived of sleep for up to three days and a quarter were beaten by their interrogators.

Out of more than 500 complaints against Shin Bet since 2001, not a single one has been upheld.

Israel's justice ministry said Shin Bet interrogations were carried out in accordance with the law, although it declined to comment on the "interrogation techniques" detailed in the report.

In 1999, the supreme court banned the torture of suspects but left several loopholes which allowed it to continue.

super ick
09-05-07, 08:35
Geplaatst door knuppeltje
Vertel eens slinger, als ze jou op die manier zouden ondervragen- zou je dan ook niet alles bekennen wat ze willen, ook al klopt er geen hol van?
Nou doen ze dat in Nederland lang niet zo erg, maar toch erg genoeg om er twee onschuldig voor een moord op een fietsenhandelaaar jarenlang achter slot te krijgen bijvoorbeeld.
Maar het zal om de doodstraf gaan.
Martellen volgens alle onderzoeken uiterst onbetrouwbaar en improduktief.

Je kunt verklaringen ook nog verifieren of heb je daar niet bij stil gestaan?

Ik ga hier geen pleidooi voor martelen houden. Feit is wel dat als het geweld zo hoog op loopt dat partijen zich onoverkomelijk schuldig gaan maken aan misdaden. Vanuit de luie Nederlandse leunstoel is het dan makkelijk zeden preken.

Op de Waalsdorper vlakte werden tussen 40 en 45 mensen geexecuteerd, na 1945 gingen de executies nog even door. Het ging er alleen om wie wie doodde. Het ene keurden 'we' goed, het andere verafschuwden 'we'.
De Britten hebben maandenlang woonwijken in Duitsland plat gegooid. Vrouwen en kinderen die al bijna dood gingen van honger en kou werden op deze wijze vermoord. In Nederland werden de bommenwerpers met gejuich begroet als ze over vlogen. Maar ze waren wel op weg om, volgens het boekje pure oorlogsmisdaden te begaan, rechtstreeks verboden volgens de conventies van Geneve. Gericht zoveel mogelijk burgerslachtoffers maken.
Is er ooit 1 engelse piloot veroordeelt?

knuppeltje
09-05-07, 08:49
Geplaatst door super ick
Je kunt verklaringen ook nog verifieren of heb je daar niet bij stil gestaan?

Ik ga hier geen pleidooi voor martelen houden. Feit is wel dat als het geweld zo hoog op loopt dat partijen zich onoverkomelijk schuldig gaan maken aan misdaden. Vanuit de luie Nederlandse leunstoel is het dan makkelijk zeden preken.

Op de Waalsdorper vlakte werden tussen 40 en 45 mensen geexecuteerd, na 1945 gingen de executies nog even door. Het ging er alleen om wie wie doodde. Het ene keurden 'we' goed, het andere verafschuwden 'we'.
De Britten hebben maandenlang woonwijken in Duitsland plat gegooid. Vrouwen en kinderen die al bijna dood gingen van honger en kou werden op deze wijze vermoord. In Nederland werden de bommenwerpers met gejuich begroet als ze over vlogen. Maar ze waren wel op weg om, volgens het boekje pure oorlogsmisdaden te begaan, rechtstreeks verboden volgens de conventies van Geneve. Gericht zoveel mogelijk burgerslachtoffers maken.
Is er ooit 1 engelse piloot veroordeelt?

Alsof dat verifieren altijd mogelijk is.
Het beslissen om te martellen wordt vanuit een leunstoel genomen.
En ik zal de laatste zijn om welke oorlogsmisdaad goed te praten, dus ook bombardementen op burgerdoelen tijdens die of welke oorlog dan ook.
Zelfs dat bombardement op dat terugtrekkende Iraakse leger uit Koeweit destijds vind ik nog steeds een oorlogsmisdaad.
Maar afgezien van dat alles hebben onderzoeken uitgewezen dat het door zijn onbetrouwbaarheid totaal zinloos is.
Ook jou kunnen ze makkelijk laten verklaren dat je je eigen moeder hebt omgebracht, als ze maar ver genoeg gaan.

super ick
09-05-07, 15:29
Geplaatst door knuppeltje
Alsof dat verifieren altijd mogelijk is.
Het beslissen om te martellen wordt vanuit een leunstoel genomen.
En ik zal de laatste zijn om welke oorlogsmisdaad goed te praten, dus ook bombardementen op burgerdoelen tijdens die of welke oorlog dan ook.
Zelfs dat bombardement op dat terugtrekkende Iraakse leger uit Koeweit destijds vind ik nog steeds een oorlogsmisdaad.
Maar afgezien van dat alles hebben onderzoeken uitgewezen dat het door zijn onbetrouwbaarheid totaal zinloos is.
Ook jou kunnen ze makkelijk laten verklaren dat je je eigen moeder hebt omgebracht, als ze maar ver genoeg gaan.

Stel je voor dat je in Irak iemand betrapt op het leggen van een bermbom. Langs diezelfde weg zijn de afgelopen weken tientallen doden gevallen door bermbommen en gezien de expertise van de gepakte bommenlegger ziet het er naar uit dat hij kennis heeft van de gehele organisatie.

Dilemma is dan of je de aanslagen door laat gaan omdat je deze opgepakte keurig de kans geeft zich te beroepen op zwijgrecht en zodoende de komende weken weer tientallen onschuldigen laat sneuvelen of.................
Lijkt me niet eens zo een moeilijke keuze. Het leven van een crimineel voor korte periode hevig "verontaangenamen' of tientallen onschuldigen dood.

knuppeltje
09-05-07, 16:21
Geplaatst door super ick
Stel je voor dat je in Irak iemand betrapt op het leggen van een bermbom. Langs diezelfde weg zijn de afgelopen weken tientallen doden gevallen door bermbommen en gezien de expertise van de gepakte bommenlegger ziet het er naar uit dat hij kennis heeft van de gehele organisatie.

Dilemma is dan of je de aanslagen door laat gaan omdat je deze opgepakte keurig de kans geeft zich te beroepen op zwijgrecht en zodoende de komende weken weer tientallen onschuldigen laat sneuvelen of.................
Lijkt me niet eens zo een moeilijke keuze. Het leven van een crimineel voor korte periode hevig "verontaangenamen' of tientallen onschuldigen dood.

Lijkt een dilemma. Maar als die dan verkeerde gegevens aan je geeft heb je der ook niets aan, en bij hen lijkt me die kans heel groot.
In Irak worden arrestanten gemarteld op grote schaal, in Israel ook.
Wordt daar het geweld daarom minder na al die jaren martellen?
Van mij hoeven ze niet in de watten te worden gelegd, gewoon volgens internationaal recht behandellen.
Nog steeds zo onbetrouwbaar als het maar kan.
Om op Irak terug te komen- onafhankelijk van wat Sadam en zonen ook hebben uitgefroten- zij zijn niet tegen de wil van de internationale gemeenschap die oorlog op valse gronden en hele leugens begonnen.
Door in Irak tegen alle logica en ook adviezen in een totaal machtsvavacuüm te scheppen- hebben die klootzakken zelf de mogelijkheid voor deze onnoemelijke tragedie geschapen.
Eigelijk zouden ze daar minstens 25 jaar moeten blijven met twee maal zoveel troepen als nu- en de rest met spoed naar huis, laat ze het mooi zelf uitzoeken daar.

Good Kahuna
09-05-07, 16:58
Geplaatst door super ick
Stel je voor dat je in Irak iemand betrapt op het leggen van een bermbom. Langs diezelfde weg zijn de afgelopen weken tientallen doden gevallen door bermbommen en gezien de expertise van de gepakte bommenlegger ziet het er naar uit dat hij kennis heeft van de gehele organisatie.

Dilemma is dan of je de aanslagen door laat gaan omdat je deze opgepakte keurig de kans geeft zich te beroepen op zwijgrecht en zodoende de komende weken weer tientallen onschuldigen laat sneuvelen of.................

Call Jack Bauer :roker:

knuppeltje
09-05-07, 17:09
Geplaatst door Good Kahuna
Call Jack Bauer :roker:

Wie is dat?

mark61
09-05-07, 17:17
Geplaatst door super ick
Stel je voor dat je in Irak iemand betrapt op het leggen van een bermbom. Langs diezelfde weg zijn de afgelopen weken tientallen doden gevallen door bermbommen en gezien de expertise van de gepakte bommenlegger ziet het er naar uit dat hij kennis heeft van de gehele organisatie.

Das de theorie. In de praktijk worden allerlei sukkelaars opgepakt die van niks weten. Die anderen zijn wel slimmer.

Good Kahuna
09-05-07, 17:20
Geplaatst door knuppeltje
Wie is dat?

De hoofdpersoon uit tv-serie "24", gespeeld door Kiefer Sutherland. De actieserie is erg populair maar ligt ook wel eens zelf onder vuur:


Jack Bauer haat moslims

Afgelopen week maakten we al melding dat de populaire serie 24 flink onder vuur ligt in de Verenigde Staten. Jack Bauer zou namelijk een verlengstuk zijn van de propagandamachine van president Bush. En 24 komt steeds verder onder vuur te liggen. Zo blijkt Jack Bauer zijn reputatie als belangrijkste doodsoorzaak onder Arabische mannen ook in seizoen 6 weer ruimschoots waar te maken. In de eerste twee uitzendingen heeft Jack alweer twee Hakbars voorgoed het zwijgen opgelegd. En dat begint de moslimpopulatie flink de keel uit te hangen. Of Fox, overigens ook een verlengstuk van Bush, zich maar even wil verantwoorden voor het gedrag van hun werknemer. Fox zorgt er namelijk voor dat de gemiddelde Amerikaan in ieder moslim een zelfontbrander ziet. Ja, zelfs Bill O’Reilly begint zich er nu mee te bemoeien. Dat wordt extra beveiliging voor ambassades in den vreemde...

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/045803.html

knuppeltje
09-05-07, 17:25
Geplaatst door Good Kahuna
De hoofdpersoon uit tv-serie "24", gespeeld door Kiefer Sutherland. De actieserie is erg populair maar ligt ook wel eens zelf onder vuur:

Bedankt voor de info.

Coolassprov MC
10-05-07, 06:15
Geplaatst door super ick
Stel je voor dat je in Irak iemand betrapt op het leggen van een bermbom. Langs diezelfde weg zijn de afgelopen weken tientallen doden gevallen door bermbommen en gezien de expertise van de gepakte bommenlegger ziet het er naar uit dat hij kennis heeft van de gehele organisatie.

Dilemma is dan of je de aanslagen door laat gaan omdat je deze opgepakte keurig de kans geeft zich te beroepen op zwijgrecht en zodoende de komende weken weer tientallen onschuldigen laat sneuvelen of.................
Lijkt me niet eens zo een moeilijke keuze. Het leven van een crimineel voor korte periode hevig "verontaangenamen' of tientallen onschuldigen dood.

Die situaties die jij schetst zijn in het geheel niet van toepassing.

En daarom is martelen en het gevangen houden van mensen zonder aanklacht of proces in strijd met iedere wet en moraal.

Reageer nu eens op het feit dat het gros van de Palestijnen in Israelische kerkers niet weten waarom ze daar zitten:

Hoe ''weet'' jij dan het onmogelijke?


Wilders in Israel: Sluit ze op, zonder proces

Gepubliceerd op woensdag 19 oktober 2005

- COLUMN -

Geert Wilders is in Israël. Hij is hier om een Israëlische arrestatiemethode te bestuderen. De “administratieve detentie”. Wilders vindt het namelijk belachelijk dat moslimextremisten in Nederland vaak binnen no-time weer op straat staan. En een gevaar blijven vormen voor de samenleving.

In Israël doen ze dat beter, zegt hij: daar stoppen ze verdachten zonder proces voor langere tijd achter de tralies. Wilders is er zo enthousiast over, dat hij er in Nederland een wetsvoorstel van wil maken. Dat “administratieve detentie” hier tot excessen en het uitgebreid schenden van de mensenrechten leidt, is iets waar de goede man zich liever niet in verdiept.

Op dit moment zitten meer dan zeshonderd Palestijnen in “administratieve detentie.” Elke dag komen daar weer nieuwen bij. Ze worden zonder opgaaf van reden opgepakt en vastgezet. De hechtenis is in eerste instantie bedoeld voor maximaal zes maanden. Dan moeten de verdachten weer worden voorgeleid. Maar in de praktijk leidt de evaluatie van de rechter zelden tot vrijlating. In de meeste gevallen krijgen de gevangenen er zelfs zonder meer weer een verlenging van zes maanden bij. Veel Palestijnen zitten zo al jaren zonder enige vorm van proces vast.

Onderonsje
“Administratieve detentie schendt het recht op een eerlijk proces,” zegt Yecheskel Lein. Lein is onder zoeker voor de Israëlische mensenrechtenorganisatie B’Tselem. Hij maakt zich vooral druk om het gebrek aan openheid. Bij administratieve detentie is de bewijslast namelijk meestal geheim. Alleen de aanklager en de rechter mogen weten waar iemand van wordt beschuldigd. De advocaat en beschuldigde niet.

De geheime dienst, die meestal de aanklager is, claimt dat die informatie te gevoelig is voor publicatie. In realiteit krijg je zo een monstrueuze situatie, waarin de veiligheidsdienst de rechter van alles kan opspelden. Eerlijke rechtspraak wordt door dit onderonsje totaal onmogelijk.

Waarom wordt bewijslast achter gesloten deuren gehouden? Omdat die in realiteit meestal niet voldoende is voor gevangenisstraf. Lein: “Vaak gaat het niet eens om terroristen. In veel gevallen gebruikt Israel de administratieve detentie omdat ze Palestijnen willen pesten,” legt hij uit. Lidmaatschap van een Palestijnse organisatie is vaak al genoeg om opgepakt te worden. “Administratieve detentie wordt zo een substituut voor gewoon crimineel recht, en dat is illegaal,” zegt Lein.

Goedaardige tumor
Bayan Hanatsi kan hierover mee praten. Haar man Walid zit al meer dan drie jaar vast. Om de paar maanden moet hij voorkomen, maar telkens wordt zijn gevangenisstraf weer verlengd. Zonder opgaaf van reden.

“Dat is het moeilijkst,” zegt Hanatsi, “dat ik geen idee heb waar ze hem van beschuldigen.” Ze zit in haar smetteloze woonkamer. Vanuit het raam een uitzicht over de dorre heuvels en de buitenwijken van Ramallah. Aan de muur foto’s van haar en Walid.

Dochter Mays (7) zit naast Hanatsi. Ze bladert door een fotoboek. Ze heeft haar vader een jaar geleden voor het laatst gezien. “Ze denkt aldoor dat haar vader haar nu echt van school komt halen,” zegt Hanatsi. De ellende van de Hanatsi-familie houdt daar niet op. Bayan heeft een goedaardige tumor en kan daardoor niet goed voor haar dochter zorgen.

Later komt er een vriendin op bezoek. Met haar twee dochters. Ook haar man zit al een paar jaar in administratieve detentie. Ze mag hem niet opzoeken. Soms spreekt ze met hem, vertelt ze. Stiekem. Via een naar binnengesmokkelde mobiele telefoon.

Hoewel het Ramadan is, eten de vrouwen koekjes en drinken koffie. Ze lijken rustig, maar er hangt een gevoel van verdriet en boosheid in de kamer. Zij zijn slechts twee van de duizenden Palestijnse families die moeten leven met de realiteit van administratieve detentie.

Emma Blijdenstein


http://www.planet.nl/planet/show/id...30474/sc=a21fb7


Als Israel niet wil vertellen niet eens wil vertellen WAAROM deze gevangen in hun kerkers zitten; hoe kun jij dan martel-advocaatje blijven spelen voor Israel?

Zijn ingebeelde speculaties, duimzuigen en fantasie jouw bronnen van ''argumenten''?

super ick
10-05-07, 16:19
Geplaatst door knuppeltje
Lijkt een dilemma. Maar als die dan verkeerde gegevens aan je geeft heb je der ook niets aan, en bij hen lijkt me die kans heel groot.
In Irak worden arrestanten gemarteld op grote schaal, in Israel ook.
Wordt daar het geweld daarom minder na al die jaren martellen?
Van mij hoeven ze niet in de watten te worden gelegd, gewoon volgens internationaal recht behandellen.
Nog steeds zo onbetrouwbaar als het maar kan.
Om op Irak terug te komen- onafhankelijk van wat Sadam en zonen ook hebben uitgefroten- zij zijn niet tegen de wil van de internationale gemeenschap die oorlog op valse gronden en hele leugens begonnen.
Door in Irak tegen alle logica en ook adviezen in een totaal machtsvavacuüm te scheppen- hebben die klootzakken zelf de mogelijkheid voor deze onnoemelijke tragedie geschapen.
Eigelijk zouden ze daar minstens 25 jaar moeten blijven met twee maal zoveel troepen als nu- en de rest met spoed naar huis, laat ze het mooi zelf uitzoeken daar.

Iedereen had Sjorsdubbeljoe kunnen vertellen dat een stammencultuur ongeschikt is voor democratie. Maar als je niet verder kan kijken dan je neus lang is zal je continu op de blaren moeten blijven zitten.
Aan de andere kant ben ik wel blij dat die klootzakken zich met honderduizenden hebben opgeoffert om mijn ouders, en dus indirect mij hebben bevrijd. Of was je dat vergeten?

knuppeltje
10-05-07, 16:31
Geplaatst door super ick
Iedereen had Sjorsdubbeljoe kunnen vertellen dat een stammencultuur ongeschikt is voor democratie. Maar als je niet verder kan kijken dan je neus lang is zal je continu op de blaren moeten blijven zitten.
Aan de andere kant ben ik wel blij dat die klootzakken zich met honderduizenden hebben opgeoffert om mijn ouders, en dus indirect mij hebben bevrijd. Of was je dat vergeten?

Beste super- dis weer niet zo Super.

Van z'n levensdaden zal ik het niet vergeten, maar het heeft totaal niets met die oorlog in Irak te maken.
En Sjors wordt nooit of te nimmer een Roosevelt of Thruman.

super ick
11-05-07, 14:19
Geplaatst door knuppeltje
Beste super- dis weer niet zo Super.

Van z'n levensdaden zal ik het niet vergeten, maar het heeft totaal niets met die oorlog in Irak te maken.
En Sjors wordt nooit of te nimmer een Roosevelt of Thruman.

Sjors is Sjors en stuurde Sjimmie met valse bewijzen naar de V.N. Sjimmie is nu exit.

Coolassprov MC
12-05-07, 08:41
Geplaatst door super ick
Iedereen had Sjorsdubbeljoe kunnen vertellen dat een stammencultuur ongeschikt is voor democratie.

Irak was een democratie en een beschaving 5000jaar voordat Europeanen besloten om iets te stichten dat op basis van racisme, slavendrijven, genocide, massa-slachtingen en verkrachtingen, uitbuitingen en super-exploitatie van respectievelijk meerdere continenten en meerdere mensenrassen,..

En nu wil het de wereld ''vrijheid'', ''democratie'' en ''beschaving'' gaan leren met de loop van het geweer?

Shemharosh
12-05-07, 10:56
Geplaatst door Coolassprov MC
,..

En nu wil het de wereld ''vrijheid'', ''democratie'' en ''beschaving'' gaan leren met de loop van het geweer?

geweer??!!...leef je nog in de 16de eeuw of zo??!!!...alles gaat nu met de loop van het internet schat....en jij bent er het voorbeeld van een goed gelukte avataar :terrorist