PDA

Bekijk Volledige Versie : Groetjes uit Lyon



Marsipulami
07-05-07, 14:23
Vive La France


:zwaai:

Julien
07-05-07, 14:30
Ik weet dat de Nederlandse en Amerikaanse media de banlieues en Frankrijk graag in een kwaad daglicht willen zetten, maar als je het hebt over die paar kortdurige relletjes in Lyon en Parijs dan moet ik je teleurstellen. Het is over het algemeen zeer rustig gebleven in Frankrijk. In Parijs was het juist een groot feest.

Marsipulami
07-05-07, 14:35
Geplaatst door Julien
Ik weet dat de Nederlandse en Amerikaanse media de banlieues en Frankrijk graag in een kwaad daglicht willen zetten, maar als je het hebt over die paar kortdurige relletjes in Lyon en Parijs dan moet ik je teleurstellen. Het is over het algemeen zeer rustig gebleven in Frankrijk. In Parijs was het juist een groot feest.

Ik ben hier al van gisteren. Ik heb nog niet één toeterende auto zien voorbij komen om voor of tegen dit of dat te manifesteren. Op tv is het interessanter dan live :p

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

illmatik
07-05-07, 15:20
Geplaatst door Julien
Ik weet dat de Nederlandse en Amerikaanse media de banlieues en Frankrijk graag in een kwaad daglicht willen zetten, maar als je het hebt over die paar kortdurige relletjes in Lyon en Parijs dan moet ik je teleurstellen. Het is over het algemeen zeer rustig gebleven in Frankrijk. In Parijs was het juist een groot feest.

Iedere keer dat ik je weer lees lijk je een stuk nationalistischer te worden.

Julien
07-05-07, 16:42
Geplaatst door illmatik
Iedere keer dat ik je weer lees lijk je een stuk nationalistischer te worden.

Hoe kom je daarbij? Ik ben altijd al trots geweest op Frankrijk, dat is niet iets van de ene keer meer dan de andere keer. En als je dat nationalistisch wil noemen, ga je gang. Ik vind dat geen scheldwoord. Alsof Marokkanen en Turken niet nationalistisch zijn. Dat is toch je goede recht?

mark61
07-05-07, 16:44
Ik vind 367 verbrande auto's toch een aardige score. Maar ik word vast soft. :slaap:

knuppeltje
07-05-07, 19:41
Geplaatst door mark61
Ik vind 367 verbrande auto's toch een aardige score. Maar ik word vast soft. :slaap:

Je wordt ouder pappa. :stout:

Tomas
07-05-07, 19:45
Ik was eens tijdens een wk finale die frankrijk won in een heel klein frans stadje. De volgende dag zag ik minstens vier uitgebrande cq zwaar beschadigde auto's langs de hoofdstraat. Dat stadje had echt niet meer dan 10.000 inwoners. Dus kan je nagaan hoeveel dat er in heel frankrijk waren. Ik denk ook dat franse auto's met dit feit in het achterhoofd gebouwd worden. Vandaar dus de kwaliteit. Het hoeft toch niet lang mee te gaan.