PDA

Bekijk Volledige Versie : BREAKING NEWS: De militaire spanning neemt toe tussen Marokko en Algerije!



ricknick3
07-05-07, 15:20
De militaire spanning neemt toe tussen Marokko en Algerije,

Mei..2007, 12:31 GMT


Rabat - de Militaire spanning is tussen Marokko en Algerije toegenomen, Rabat dat ongeveer 100 militairen heeft gestuurd en verscheidene tanks naar de Algerijnse grens, Marokkaanse dagelijkse Al Massae meldde op Maandag. dat ' betrouwbare bronnen, ' zeggen data Marokko reageerde op de zware militaire aanwezigheid aan de Algerijnse kant van de grens. Algerije zou de strijd tegen het terrorisme als een ' voorwendsel ' ' gebruiken om Marokko binnen te dringen. De relaties tussen Marokko en Algerije zijn jarenlang gespannen geweest. De onderwerpen van geschil omvatten het Westelijke conflict van de Sahara, met Algerije dat onafhankelijk steunt . Marokko heeft ook Algerije beschuldigd van het toestaan van terroristen en niet gedocumenteerde immigranten om de grens te overschrijden .

http://news.monstersandcritics.com/africa/news/article_1301228.php/Military_tension_rises_between_Morocco_and_Algeria _daily_says

1973Tanger
07-05-07, 15:45
Geplaatst door ricknick3
De militaire spanning neemt toe tussen Marokko en Algerije,

Mei..2007, 12:31 GMT


Rabat - de Militaire spanning is tussen Marokko en Algerije toegenomen, Rabat dat ongeveer 100 militairen heeft gestuurd en verscheidene tanks naar de Algerijnse grens, Marokkaanse dagelijkse Al Massae meldde op Maandag. dat ' betrouwbare bronnen, ' zeggen data Marokko reageerde op de zware militaire aanwezigheid aan de Algerijnse kant van de grens. Algerije zou de strijd tegen het terrorisme als een ' voorwendsel ' ' gebruiken om Marokko binnen te dringen. De relaties tussen Marokko en Algerije zijn jarenlang gespannen geweest. De onderwerpen van geschil omvatten het Westelijke conflict van de Sahara, met Algerije dat onafhankelijk steunt . Marokko heeft ook Algerije beschuldigd van het toestaan van terroristen en niet gedocumenteerde immigranten om de grens te overschrijden .

http://news.monstersandcritics.com/africa/news/article_1301228.php/Military_tension_rises_between_Morocco_and_Algeria _daily_says

In principe niks nieuws onder de zon. Spanningen tussen Marokko en Algerije zijn aan de orde van de dag. Alleen vind ik het jammer dat president Bouteflika van Algerije zijn twee ambtstermijn niet heeft willen gebruiken om duurzame verzoening tot stand te brengen met buurland Marokko. Hij valt ook te verwijten terreur een eigen leven te leiden. Hij heeft namelijk in z'n poging de toenmalige Algerijnse burgeroorlog te beëindigen, amnestie aan een grote groep louche 'islamisten' verleent. Overigens werd deze Bouteflika tussen '81 en '87 beschuldigd van corruptie, waardoor hij in die jaren het land tijdelijk was ontvlucht. Frappant is echter dat Bouteflika geboren is in het Marokkaanse Oujda, dat hem eigenlijk een Marokkaan maakt. Ik snap het zelf soms ook niet meer hoor. :verward:

ricknick3
07-05-07, 15:51
Geplaatst door 1973Tanger
In principe niks nieuws onder de zon. Spanningen tussen Marokko en Algerije zijn aan de orde van de dag. Alleen vind ik het jammer dat president Bouteflika van Algerije zijn twee ambtstermijn niet heeft willen gebruiken om duurzame verzoening tot stand te brengen met buurland Marokko. Hij valt ook te verwijten terreur een eigen leven te leiden. Hij heeft namelijk in z'n poging de toenmalige Algerijnse burgeroorlog te beëindigen, amnestie aan een grote groep louche 'islamisten' verleent. Overigens werd deze Bouteflika tussen '81 en '87 beschuldigd van corruptie, waardoor hij in die jaren het land tijdelijk was ontvlucht. Frappant is echter dat Bouteflika geboren is in het Marokkaanse Oujda, dat hem eigenlijk een Marokkaan maakt. Ik snap het zelf soms ook niet meer hoor. :verward:



Boutaflika is een marionet en heeft niks te zeggen. Het leger in Algerije is de echte baas en die bepaalt alles. Zij zijn het die de Polisario steunen en de grens met Marokko niet willen openen...

1973Tanger
07-05-07, 15:57
Geplaatst door ricknick3
Boutaflika is een marionet en heeft niks te zeggen. Het leger in Algerije is de echte baas en die bepaalt alles. Zij zijn het die de Polisario steunen en de grens met Marokko niet willen openen...

Ja dat kan wel kloppen. Alle schijn spreekt tegen hem. Was laatst ook niet zijn idee om een miljarden deal met Rusland voor wapenleveranties af te sluiten. Je hebt gelijk hoor. Dat vermoeden had ik al.

Mark
07-05-07, 19:20
Mocht er oorlog uitbreken dan sta ik uiteraard achter jullie jongens!










(zo'n 2000 km achter jullie wanneer de diensplicht wordt uitgeroepen en de loopgraven bemand moeten worden)

observer
07-05-07, 20:27
Geplaatst door Mark
Mocht er oorlog uitbreken dan sta ik uiteraard achter jullie jongens!










(zo'n 2000 km achter jullie wanneer de diensplicht wordt uitgeroepen en de loopgraven bemand moeten worden) leuk he die dubbele nationaliteit

ben benieuwd hoeveel marokkanen zich dan nog marokkaan voelen?

overigens


Rabat dat ongeveer 100 militairen heeft gestuurd en verscheidene tanks naar de Algerijnse grens holleder had al meer hardware, niet echt indrukwekkend

mischien moet marokko leren van nederland namelijk dat troepen op fietsen niet echt een afschrikking zijn

naam
07-05-07, 21:04
Geplaatst door observer
leuk he die dubbele nationaliteit

ben benieuwd hoeveel marokkanen zich dan nog marokkaan voelen?

overigens

holleder had al meer hardware, niet echt indrukwekkend

mischien moet marokko leren van nederland namelijk dat troepen op fietsen niet echt een afschrikking zijn

:nerveus:

Het mag vooral niet bekend worden dat Nederland stiekem Algerije steunt.

mark61
07-05-07, 21:14
Geplaatst door naam
:nerveus:

Het mag vooral niet bekend worden dat Nederland stiekem Algerije steunt.

Ik rijd op LPG :nerveus:

1973Tanger
07-05-07, 22:41
Geplaatst door naam
:nerveus:

Het mag vooral niet bekend worden dat Nederland stiekem Algerije steunt.

Allemaal een pot nat. Noord Afrikaan en nog eens Noord Afrikaan. Wie ziet het verschil?

Shemharosh
07-05-07, 23:06
Geplaatst door observer
leuk he die dubbele nationaliteit

ben benieuwd hoeveel marokkanen zich dan nog marokkaan voelen?

overigens

holleder had al meer hardware, niet echt indrukwekkend

mischien moet marokko leren van nederland namelijk dat troepen op fietsen niet echt een afschrikking zijn

hahhahhahaaaaaaaaaaaaaa lacheeeeeeeeeeee.....ik zie eerder belgie weer lijden aan buitenlanders die een potje komen knokken in hun vredige landje....Marseille gaan we eerst verliezen aan de algerijnen en die wordt ook ethnische gezuiverd van alle marokannen en afrikannen.... Parijs is inshallah van ons met de hulp van onze afrikaanse vrienden,het hele noorden met steden als Metz en Lille worden vanuit Nederland en Belgie veroverd van daar gaan we naar Lyon en vanuit Italie komen onze broeders en van uit Spanje ook dan gaan we via Montpelier Marsielle en Nice in een triple tang nemen en dan komt de oversteek. :terrorist

M@riska
08-05-07, 09:57
Geplaatst door 1973Tanger
In principe niks nieuws onder de zon. Spanningen tussen Marokko en Algerije zijn aan de orde van de dag. Alleen vind ik het jammer dat president Bouteflika van Algerije zijn twee ambtstermijn niet heeft willen gebruiken om duurzame verzoening tot stand te brengen met buurland Marokko. Hij valt ook te verwijten terreur een eigen leven te leiden. Hij heeft namelijk in z'n poging de toenmalige Algerijnse burgeroorlog te beëindigen, amnestie aan een grote groep louche 'islamisten' verleent. Overigens werd deze Bouteflika tussen '81 en '87 beschuldigd van corruptie, waardoor hij in die jaren het land tijdelijk was ontvlucht. Frappant is echter dat Bouteflika geboren is in het Marokkaanse Oujda, dat hem eigenlijk een Marokkaan maakt. Ik snap het zelf soms ook niet meer hoor. :verward:

Als jij in Nigeria geboren wordt maakt het jou dus een Nigeriaan?

Da's een aparte gedachte. :hihi:

En gaf de koning van jullie geen amnestie en strafvermindering omdat zijn dochter geboren was? Pedofielen die nu over 2 jaar alweer vrij komen? Allemaal zwaar ok ja. :hihi:

Denk niet dat het tot een oorlog komt..

M@riska
08-05-07, 09:58
Geplaatst door ricknick3
Boutaflika is een marionet en heeft niks te zeggen. Het leger in Algerije is de echte baas en die bepaalt alles. Zij zijn het die de Polisario steunen en de grens met Marokko niet willen openen...

Juist, jij hebt em door. ;)

observer
08-05-07, 12:10
Geplaatst door M@riska
Als jij in Nigeria geboren wordt maakt het jou dus een Nigeriaan?

Da's een aparte gedachte. :hihi:

de marokkaanse wet is natuurlijk wel zo dat als er maar een vleugje marokkaans bent je een paspoort krijgt of je wil of niet dus wie weet

ach, gelukkig zijn er hele stukken daar aan de grens waar de zandbakgeneraals stoer kunnen doen

nu maar hopen dat niemand ergens een hangplek neerzet, voor je het weet staat iedereen er gezellig te hangen en gooit de ander 1 bom hele leger weg

Sallahddin
08-05-07, 12:48
Onbegrijpelijk, oud & ingewikkeld problematiek tussen die twee dictaturen :
in plaats van samenwerking & exchange( economish, cultureel,...) , voor de welzijn van beiden volkeren kiezen die twee de status van "no peace , no war" .... en die twee Arabish landen hebben veels te veel overeenkomsten (taal ,cultuur, geloof,...) die er kunnen bijdragen tot wederzijds ontwikkeling... maar , ja , de realiteit is anders helaas!

Sallahddin
08-05-07, 12:49
Onbegrijpelijk, oud & ingewikkeld problematiek tussen die twee dictaturen :
in plaats van samenwerking & exchange( economish, cultureel,...) , voor de welzijn van beiden volkeren kiezen die twee de status van "no peace , no war" .... en die twee Arabish landen hebben veels te veel overeenkomsten (taal ,cultuur, geloof,geschiedenis...) die er kunnen bijdragen tot wederzijds ontwikkeling... maar , ja , de realiteit is anders helaas!

Sallahddin
08-05-07, 12:54
Geplaatst door observer
de marokkaanse wet is natuurlijk wel zo dat als er maar een vleugje marokkaans bent je een paspoort krijgt of je wil of niet dus wie weet

ach, gelukkig zijn er hele stukken daar aan de grens waar de zandbakgeneraals stoer kunnen doen

nu maar hopen dat niemand ergens een hangplek neerzet, voor je het weet staat iedereen er gezellig te hangen en gooit de ander 1 bom hele leger weg

Marokko is een raar, bizaar , schizofreen , dubbelzinnig... land in veel opzichten , om echt gek van te worden als je de Marokkaanse politiek , het sociaal leven , economishe ... wil gaan analyseren = een echte challenge, een puzzel en wel in een niet_positief kant hoor , nothing is really what it seems there !!!!... komt deels ook door de veel gezichten van het land , en de veel "systemen" die daar "co_existeren= absoluut monarchie (officieel "constitutioneel monarchie: wat een leugen!), een raar "theocratie" : de koning is DE religieus referentie, onder ander natuurlijk +absoluut macht=dictatuur, "feodalisme" , "aristocratie" , "seculaire monarchish dictatuur in disguise", capitalisme, ..... de nieuwe hervormingen (vrouwen rechten, pseudo_ reconciliatie met het schandelijk verleden à la zuid_afrikkaans en wel ... in vorm , .... "vrijheden" ,pers "vrijheid van meninsuiting"... in vorm ,althans , al die mooie "verworvenheden" onder de nieuwe koning zijn maar handige & slimme adaptaties aan de "new world order " en ... "face lift" van die achterlijk oud sysyteem !!!!...

Kortom; figure it out of zoek het maar uit!!!!

super ick
08-05-07, 14:31
Geplaatst door 1973Tanger
Allemaal een pot nat. Noord Afrikaan en nog eens Noord Afrikaan. Wie ziet het verschil?

Aan de shirts natuurlijk. Dat is altijd bij voetbal maar dat is logisch.

1973Tanger
08-05-07, 16:34
Geplaatst door super ick
Aan de shirts natuurlijk. Dat is altijd bij voetbal maar dat is logisch.

Kijk bovenstaande bijdrage van Sallahddin Super ick. Dat bedoelde ik ongeveer met 'moeilijk definiëerbaar volk'.

super ick
08-05-07, 16:52
Geplaatst door 1973Tanger
Kijk bovenstaande bijdrage van Sallahddin Super ick. Dat bedoelde ik ongeveer met 'moeilijk definiëerbaar volk'.

Om bij Obelix te blijven: Rare jongens die Marokkanen :melig2:

1973Tanger
08-05-07, 16:58
Geplaatst door super ick
Om bij Obelix te blijven: Rare jongens die Marokkanen :melig2:

Dat is zeker zo en om gek van te worden. Hier of daar. :maf:

observer
08-05-07, 20:52
Geplaatst door 1973Tanger
Dat is zeker zo en om gek van te worden. Hier of daar. :maf: ik weet ook niet wat ik me er bij voormoet stellen

enige beeld dat ik zie is marokkaanse jongens die klagen omdat de legerkleding die ze krijgen niet van lacoste ofzo is

sidi bibi
08-05-07, 22:11
Geplaatst door Sallahddin
Marokko is een raar, bizaar , schizofreen , dubbelzinnig... land in veel opzichten , om echt gek van te worden als je de Marokkaanse politiek , het sociaal leven , economishe ... wil gaan analyseren = een echte challenge, een puzzel en wel in een niet_positief kant hoor , nothing is really what it seems there !!!!... komt deels ook door de veel gezichten van het land , en de veel "systemen" die daar "co_existeren= absoluut monarchie (officieel "constitutioneel monarchie: wat een leugen!), een raar "theocratie" : de koning is DE religieus referentie, onder ander natuurlijk +absoluut macht=dictatuur, "feodalisme" , "aristocratie" , "seculaire monarchish dictatuur in disguise", capitalisme, ..... de nieuwe hervormingen (vrouwen rechten, pseudo_ reconciliatie met het schandelijk verleden à la zuid_afrikkaans en wel ... in vorm , .... "vrijheden" ,pers "vrijheid van meninsuiting"... in vorm ,althans , al die mooie "verworvenheden" onder de nieuwe koning zijn maar handige & slimme adaptaties aan de "new world order " en ... "face lift" van die achterlijk oud sysyteem !!!!...

Kortom; figure it out of zoek het maar uit!!!!
Gewoon meedeinen, als een rietveld, koppen richten alnaargeland de wind vandaan komt, met een beetje inventiviteit kom je er wel, is vaak ook wel lachen, ooit een geknakte rietstengel gezien ?

Shemharosh
08-05-07, 23:30
Geplaatst door Sallahddin
Marokko is een raar, bizaar , schizofreen , dubbelzinnig... land in veel opzichten , om echt gek van te worden als je de Marokkaanse politiek , het sociaal leven , economishe ... wil gaan analyseren = een echte challenge, een puzzel en wel in een niet_positief kant hoor , nothing is really what it seems there !!!!... komt deels ook door de veel gezichten van het land , en de veel "systemen" die daar "co_existeren= absoluut monarchie (officieel "constitutioneel monarchie: wat een leugen!), een raar "theocratie" : de koning is DE religieus referentie, onder ander natuurlijk +absoluut macht=dictatuur, "feodalisme" , "aristocratie" , "seculaire monarchish dictatuur in disguise", capitalisme, ..... de nieuwe hervormingen (vrouwen rechten, pseudo_ reconciliatie met het schandelijk verleden à la zuid_afrikkaans en wel ... in vorm , .... "vrijheden" ,pers "vrijheid van meninsuiting"... in vorm ,althans , al die mooie "verworvenheden" onder de nieuwe koning zijn maar handige & slimme adaptaties aan de "new world order " en ... "face lift" van die achterlijk oud sysyteem !!!!...

Kortom; figure it out of zoek het maar uit!!!!

ja daarom moeten de Berbers hun moeder land redden anders gaan ze er aan...de arabieren kunnen nog overal naar toe...toch?....wij niet....als het gaat zoals het nu gaat dan verwacht in ons lifetime rampen zonder weerga: Honger,oorlog,genocide,ziektes,revieren van bloed,pus en trannen....het is eigelijk al begonnen en als niemand iets doet om het een halte toe te roepen dan gaat de hele moer naar zijn moer

M@riska
09-05-07, 06:32
Geplaatst door observer
ik weet ook niet wat ik me er bij voormoet stellen

enige beeld dat ik zie is marokkaanse jongens die klagen omdat de legerkleding die ze krijgen niet van lacoste ofzo is


:hihi:

observer
09-05-07, 08:35
Geplaatst door sidi bibi
Gewoon meedeinen, als een rietveld, koppen richten alnaargeland de wind vandaan komt, met een beetje inventiviteit kom je er wel, is vaak ook wel lachen, ooit een geknakte rietstengel gezien ? meer dan genoeg, echter meer die gewoon omvallen omdat de bodem te slap is

en meedeinen is nu niet echt de manier om een levendige inventieve samenleving te hebben, weinig mogelijkheden om je te ontplooien dus veel apatische mensen die overleven ipv leven

sidi bibi
09-05-07, 11:09
Geplaatst door observer
meer dan genoeg, echter meer die gewoon omvallen omdat de bodem te slap is

en meedeinen is nu niet echt de manier om een levendige inventieve samenleving te hebben, weinig mogelijkheden om je te ontplooien dus veel apatische mensen die overleven ipv leven
Toch heb ik het gevoel dat je je in het Marokko van nu, wanneer je een beetje inventief bent, ook kunt ontplooien, overigens heb ik het idee dat je in Nederland ook aardig moet meedeinen, je bent ook gebonden aan het systeem, voor Nederland is dat huisje van de bank, in de loop van je leven twee en een half huisje aflossen, precies genoeg overhouden om een keer per jaar met z'n allen naar een vakantiebestemming te hobbelen en dat is het. Hoewel het in Marokko ook aan het veranderen is koop je daar je grond, heb je weer geld dan de eerste verdieping enz. Een Marokkaan kan niet zomaar ergens op vakantie zoals wij, wat moeten zij anders doen dan meewaaien in een systeem die eigenlijk opgelegd is ten behoeve van een ander systeem ? Tis maar een dingetje maar zo kun je er wel meer opnoemen.
Eigenlijk was mijn reactie ook meer voor Sallahddin bedoeld die in een heel typische stijl de toestand in Marokko weergeeft, ik probeerde ermee te zeggen, wat moet je anders dan meewaaien, wanneer je vindingrijk bent kom je er echt wel uit en het is vaak wel lachen met dingen die in je omgeving gebeuren. Marokko is bezig zich een weg te zoeken, die zal niet eenvoudig zijn. Ik heb iemand op bezoek die lange tijd in Marokko gewoond heeft en nu na 3 jaar weer terugkomt, wist gewoon niet wat ie zag aan de veranderingen die hier plaatsvinden. Beeldvormen is verrekte moeilijk, je moet het beeld waar je zelf in bent opgegroeid aan de kant zetten of die nou het meest ideale was, inleven in het andere, waar zeker niet alles negetief is en persoonlijk hoop ik dat Marokko in de toekomst toch zijn eigen karakter weet te behouden, al was het maar om het eenvoudig te houden, dat ze de stropdassencultuur niet invoeren.

1973Tanger
09-05-07, 11:54
Geplaatst door sidi bibi
Toch heb ik het gevoel dat je je in het Marokko van nu, wanneer je een beetje inventief bent, ook kunt ontplooien, overigens heb ik het idee dat je in Nederland ook aardig moet meedeinen, je bent ook gebonden aan het systeem, voor Nederland is dat huisje van de bank, in de loop van je leven twee en een half huisje aflossen, precies genoeg overhouden om een keer per jaar met z'n allen naar een vakantiebestemming te hobbelen en dat is het. Hoewel het in Marokko ook aan het veranderen is koop je daar je grond, heb je weer geld dan de eerste verdieping enz. Een Marokkaan kan niet zomaar ergens op vakantie zoals wij, wat moeten zij anders doen dan meewaaien in een systeem die eigenlijk opgelegd is ten behoeve van een ander systeem ? Tis maar een dingetje maar zo kun je er wel meer opnoemen.
Eigenlijk was mijn reactie ook meer voor Sallahddin bedoeld die in een heel typische stijl de toestand in Marokko weergeeft, ik probeerde ermee te zeggen, wat moet je anders dan meewaaien, wanneer je vindingrijk bent kom je er echt wel uit en het is vaak wel lachen met dingen die in je omgeving gebeuren. Marokko is bezig zich een weg te zoeken, die zal niet eenvoudig zijn. Ik heb iemand op bezoek die lange tijd in Marokko gewoond heeft en nu na 3 jaar weer terugkomt, wist gewoon niet wat ie zag aan de veranderingen die hier plaatsvinden. Beeldvormen is verrekte moeilijk, je moet het beeld waar je zelf in bent opgegroeid aan de kant zetten of die nou het meest ideale was, inleven in het andere, waar zeker niet alles negetief is en persoonlijk hoop ik dat Marokko in de toekomst toch zijn eigen karakter weet te behouden, al was het maar om het eenvoudig te houden, dat ze de stropdassencultuur niet invoeren.

Voor stropdassencultuur hoef je niet bang te zijn. Ik loop hier ook regelmatig rond in een jaleba (blouse tot aan de enkels), en dat zal ook zo blijven denk ik.

sidi bibi
09-05-07, 12:50
Geplaatst door 1973Tanger
Voor stropdassencultuur hoef je niet bang te zijn. Ik loop hier ook regelmatig rond in een jaleba (blouse tot aan de enkels), en dat zal ook zo blijven denk ik.
Groot gelijk en het voelt prettig aan met die warme dagen, heb er ook twee, een dunne als het erg heet is en een met een capuchon, voor in de winter als het koud is in de avond. Je moest eens weten wat een gezeik ik over die stropdas heb gehad, die koffievlekjes in je blouse of die zwarte randjes aan de nagelriemen als je de dag ervoor aan je auto hebt zitten rommelen, geen probleem hier. Wat ook fijn is dat als je in een restaurant eet, je zo heerlijk met je vingers alles naar binnen kunt werken zonder dat iemand ervan opkijkt. Toch vrees ik het ergste wat die stropdassen betreft als je naar mensen kijkt die bij de overheid werken, bij banken en sommige particuliere instellingen, wordt veel te veel aan het westen aangepast, wat denk je van die politieagenten die de hele dag in de zon staan in die benauwende kledij, moet toch een kwelling zijn, als ze geluk hebben is er afdakje geplaatst of een boom in de buurt.