PDA

Bekijk Volledige Versie : Hezbollah enige toeverlaat voor heropbouw sjiitische wijken Beiroet



IbnRushd
07-05-07, 20:59
Hezbollah enige toeverlaat voor heropbouw sjiitische wijken Beiroet

Geschreven door Dahr Jamail

maandag 07 mei 2007

BEIROET, 7 mei 2007 (IPS) - De heropbouw van de sjiitische wijk Daniyeh in het zuiden van Beiroet cementeert de machtsbasis van de sjiitische partij Hezbollah sterker dan ooit. De meeste bewoners wachten nog steeds op een eerste teken van hulp vanwege de Libanese regering, terwijl Hezbollah massaal over de brug komt met financiële en praktische steun.

Tijdens de oorlog tussen de Hezbollahmilitie en Israël in augustus 2006 gooide de Israëlische luchtmacht in het zuiden van Beiroet meer dan 15.000 huizen in puin. De regering van de soennitische premier Fouad Siniora haalde op een conferentie eerder dit jaar in Parijs 7 miljard dollar op bij Westerse donoren om werk te maken van de heropbouw. Maar de regering is blijkbaar niet van plan met dat geld de harten en geesten van de sjiitische stadsdelen voor zich te winnen.

“Acht maanden na de oorlog is er nog niemand van de overheid langsgekomen om de schade aan mijn huis op te meten”, zegt Jihad Brahim. De 40-jarige beroepsmilitair wijst naar een hoop puin naast een half vernield flatgebouw: “Kijk eens naar die rommel. Met een bulldozer ruim je dat in 15 minuten weg”.

“Iedereen in dit gebouw heeft voor een jaar lang financiële hulp van Hezbollah gekregen”, gaat Brahim verder, “De partij is veel sterker nu en krijgt meer respect. Ik hoop dat Nasrallah (de leider van de Hezbollah, nvdr) nog lang mag leven.”

De 45-jarige Mahmoud al-Khateib heeft maar iets meer geluk. Overheidsambtenaren kwamen een kijkje nemen naar de schade aan zijn elektronicawinkel. “Ze zeiden dat ze nog iets van zich zouden laten horen. We wachten nog steeds”, zegt al-Khateib.

“De regering stop het geld gewoon in haar eigen zakken”, zegt de 18-jarige student Ali Mohammed. “Ons lot kan hen geen barst schelen. Kijk maar eens naar deze puinhoop, ze doen niets voor ons.”

De sjiitische partij Hezbollah, die in de jaren zeventig begon als zelfhulporganisatie in sjiitische wijken waar de overheid zich had teruggetrokken, is daarentegen na het einde van de oorlog met Israël snel in actie geschoten. Elk gezin dat zijn huis had verloren kreeg bijna 9000 euro hulp en 1500 ingenieurs helpen bij de heropbouw van huizen waar de nood het hoogst is. De organisatie haalt haar inkomsten naar eigen zeggen uit aalmoezen, een van de vijf pijlers van de islam, en omdat sommige sjiieten een deel van hun loon afstaan.

Staat binnen de staat ?

Vertegenwoordigers van de regering Siniora beschuldigen de Hezbollah ervan zich te gedragen als een “staat binnen de staat”. De partij haalt op haar televisiestation Al-Manar dan weer herhaaldelijk uit naar “de afwezige regering”. “De regering heeft geen plannen voor de heropbouw van het zuiden van Libanon of van Daniyeh”, zo luidt het.

Intussen wapperen in Daniyeh talloze gele en groene vlagjes van de Jihad al-Binaa, de afdeling van Hezbollah die in de wijk de scholen en ziekenhuizen runt. “Voortdoen”, staat erop te lezen, “Samen in het verzet. Samen in de heropbouw”. Vrijwel iedereen is het erover eens dat de Israëlische bombardementen en hun gevolgen de steun voor Hezbollah hebben doen toenemen.

“Ik had geen probleem met de Verenigde Staten, maar omwille van hun steun aan Israël ligt mijn huis en mijn hele leven in puin”, zegt Mahmoud Rahman, die 30 jaar met een taxi reed voor hij zich een woonst kon kopen. “Al mijn kinderen haten Amerika. Wanneer dit democratie is, zijn we beter af zonder.” IPS (MC/PD)

Bron: MO.be (nieuwsfeit.nl)
Auteur: Dahr Jamail

Shemharosh
07-05-07, 23:46
Ze moeten hizbollah aanklagen en laten opdraaien voor al de schade en ellende.

super ick
08-05-07, 17:27
Geplaatst door Shemharosh
Ze moeten hizbollah aanklagen en laten opdraaien voor al de schade en ellende.

Ik dacht dat ze die 'oorlog' gewonnen hadden? Hoe komen ze dan aan die schade?
Hoe zit het met de schade in Israel toegebracht door die ongeleide vuilnisbakken die de partij van god daar op geschoten heeft? Zijn de Israeli's ook afhankelijk van een, door een buurland tot de tanden bewapende groep terroristen. Terroristen die van hetzelfde buurland geld krijgen om de politieke macht in de regio uit te breiden?
Libanon wordt keer op keer te grazen genomen omdat een liberaal buurland een bedreiging vormt. Ze houden de mensen liever achterlijk.

Ik heb een E-Learningprogramma begeleid tussen kinderen uit het basisonderwijs in Nederland en Iran. Kleine dingetjes over het dagelijks leven en tekeningen en foto's over en weer sturen. Ieder bericht werd gesecureerd en toen we daar een paar dagen mochten komen hebben we non-stop 4 zgn. regeringsofficials mee gehad die geen stap van onze zijde weken. Controle en geestelijke onderukking hebben ze goed onder de knie.

Shemharosh
09-05-07, 01:02
Geplaatst door super ick
Ik dacht dat ze die 'oorlog' gewonnen hadden? Hoe komen ze dan aan die schade?
Hoe zit het met de schade in Israel toegebracht door die ongeleide vuilnisbakken die de partij van god daar op geschoten heeft? Zijn de Israeli's ook afhankelijk van een, door een buurland tot de tanden bewapende groep terroristen. Terroristen die van hetzelfde buurland geld krijgen om de politieke macht in de regio uit te breiden?
Libanon wordt keer op keer te grazen genomen omdat een liberaal buurland een bedreiging vormt. Ze houden de mensen liever achterlijk.

Ik heb een E-Learningprogramma begeleid tussen kinderen uit het basisonderwijs in Nederland en Iran. Kleine dingetjes over het dagelijks leven en tekeningen en foto's over en weer sturen. Ieder bericht werd gesecureerd en toen we daar een paar dagen mochten komen hebben we non-stop 4 zgn. regeringsofficials mee gehad die geen stap van onze zijde weken. Controle en geestelijke onderukking hebben ze goed onder de knie.

wat dacht je dan?....het is de knapste en lucariefste show die er is,daar stelt Hollywood niks bij voor:Zji doen niet aan stunters en losse flodderes maar echt vuur en ontploffende lijken!!!zelfs De Mol kan aan die gasten niet tippen qua vulgariteit, sensatiegevoel en regie.Zij hebben Big Brother overtroffen.Erger nog: ze hebben de wildste fantasieeen er van saai doen lijken en die in ons dagelijks leven als werklijkheid afgedwongen en verplicht en met brute sadistische geweld ingeramd.Zo erg dat we onze echte levens zijn gaan ervaren naar de drama's die ze ons opvoeren!!!!....is toch zo??!!!...een avondmaal zonder bijbels apocalyptisch geweld uit het Midden Oosten op de Nos is toch niet te vreten??!!!

Olive Yao
09-05-07, 01:30
Geplaatst door Shemharosh
wat dacht je dan?....het is de knapste en lucariefste show die er is,daar stelt Hollywood niks bij voor:Zji doen niet aan stunters en losse flodderes maar echt vuur en ontploffende lijken!!!zelfs De Mol kan aan die gasten niet tippen qua vulgariteit, sensatiegevoel en regie.Zij hebben Big Brother overtroffen.Erger nog: ze hebben de wildste fantasieeen er van saai doen lijken en die in ons dagelijks leven als werklijkheid afgedwongen en verplicht en met brute sadistische geweld ingeramd.Zo erg dat we onze echte levens zijn gaan ervaren naar de drama's die ze ons opvoeren!!!!....is toch zo??!!!...een avondmaal zonder bijbels apocalyptisch geweld uit het Midden Oosten op de Nos is toch niet te vreten??!!!
Nou, ik vind een Darfur-editie ook wel smakelijk.

super ick
09-05-07, 08:14
Geplaatst door Shemharosh
wat dacht je dan?....het is de knapste en lucariefste show die er is,daar stelt Hollywood niks bij voor:Zji doen niet aan stunters en losse flodderes maar echt vuur en ontploffende lijken!!!zelfs De Mol kan aan die gasten niet tippen qua vulgariteit, sensatiegevoel en regie.Zij hebben Big Brother overtroffen.Erger nog: ze hebben de wildste fantasieeen er van saai doen lijken en die in ons dagelijks leven als werklijkheid afgedwongen en verplicht en met brute sadistische geweld ingeramd.Zo erg dat we onze echte levens zijn gaan ervaren naar de drama's die ze ons opvoeren!!!!....is toch zo??!!!...een avondmaal zonder bijbels apocalyptisch geweld uit het Midden Oosten op de Nos is toch niet te vreten??!!!

Ik zou best een dagje zonder aanslagen in Irak kunnen. Al lijkt me dat wel een beetje ongeloofwaardig.

knuppeltje
09-05-07, 08:35
Geplaatst door super ick
Ik dacht dat ze die 'oorlog' gewonnen hadden? Hoe komen ze dan aan die schade?
Hoe zit het met de schade in Israel toegebracht door die ongeleide vuilnisbakken die de partij van god daar op geschoten heeft? Zijn de Israeli's ook afhankelijk van een, door een buurland tot de tanden bewapende groep terroristen. Terroristen die van hetzelfde buurland geld krijgen om de politieke macht in de regio uit te breiden?
Libanon wordt keer op keer te grazen genomen omdat een liberaal buurland een bedreiging vormt. Ze houden de mensen liever achterlijk.

Ik heb een E-Learningprogramma begeleid tussen kinderen uit het basisonderwijs in Nederland en Iran. Kleine dingetjes over het dagelijks leven en tekeningen en foto's over en weer sturen. Ieder bericht werd gesecureerd en toen we daar een paar dagen mochten komen hebben we non-stop 4 zgn. regeringsofficials mee gehad die geen stap van onze zijde weken. Controle en geestelijke onderukking hebben ze goed onder de knie.

Als de lafaards dat liberale buurland dan eens aanpakken, of durven ze dat niet?

super ick
09-05-07, 15:30
Geplaatst door knuppeltje
Als de lafaards dat liberale buurland dan eens aanpakken, of durven ze dat niet?

Vraag het ze.

knuppeltje
09-05-07, 16:39
Geplaatst door super ick
Vraag het ze.

Tis een goeie, maar ik vind het zo al veel te veel.

super ick
10-05-07, 16:13
Geplaatst door knuppeltje
Tis een goeie, maar ik vind het zo al veel te veel.

Libanon is altijd al het haasje van aggessieve buren geweest. Misschien moeten ZIJ eens een kernwapen hebben.

knuppeltje
10-05-07, 16:21
Geplaatst door super ick
Libanon is altijd al het haasje van aggessieve buren geweest. Misschien moeten ZIJ eens een kernwapen hebben.

Hebben ze in Israel ook.
Overegens is het wel het werk van Hezbollah dat Beiruth weer uit zijn as was herrezen, en niet van de overige corrupte zooi Druzen en aanverwanten.

Shemharosh
10-05-07, 16:29
Geplaatst door super ick
Libanon is altijd al het haasje van aggessieve buren geweest. Misschien moeten ZIJ eens een kernwapen hebben.

Wie zegt dat Libanon geen kernwapenS heeft??!!!

knuppeltje
10-05-07, 16:32
Geplaatst door Shemharosh
Wie zegt dat Libanon geen kernwapenS heeft??!!!

Iemand met gezond verstand.

Shemharosh
12-05-07, 13:11
Geplaatst door knuppeltje
Iemand met gezond verstand.

ja he....is een waarheid zo groot als een koe...hoeveel politieke en milltante Libaneze miljardairs en multmiljoenairs heb je ?....en hoe groot is de kans dat een "zoekgeraakte" kernwapen de weg kruist van een van de vele snelle libaneze zakenlui die je overal in de wereld tegenkomt??!!!we kunnen ook er van uit gaan dat ze alleen er in handelen maar ze zelf niet willen hebben!!!

knuppeltje
12-05-07, 17:47
Geplaatst door Shemharosh
ja he....is een waarheid zo groot als een koe...hoeveel politieke en milltante Libaneze miljardairs en multmiljoenairs heb je ?....en hoe groot is de kans dat een "zoekgeraakte" kernwapen de weg kruist van een van de vele snelle libaneze zakenlui die je overal in de wereld tegenkomt??!!!we kunnen ook er van uit gaan dat ze alleen er in handelen maar ze zelf niet willen hebben!!!

Blijf nu eens een tijdje van de paddo's af.

super ick
13-05-07, 14:50
Geplaatst door knuppeltje
Blijf nu eens een tijdje van de paddo's af.

Nee hij heeft gelijk hoor. Die Libanese zakenlui lopen daar zo snel tegenaan.

'Hallo mijnheer ik heb een mooie partij keukenapparatuur voor u en als u alles afneemt doe ik er een middelangeafstandsraket met kernlading bij'

Zo gaat dat echt hoor.

knuppeltje
13-05-07, 16:47
Geplaatst door super ick
Nee hij heeft gelijk hoor. Die Libanese zakenlui lopen daar zo snel tegenaan.

'Hallo mijnheer ik heb een mooie partij keukenapparatuur voor u en als u alles afneemt doe ik er een middelangeafstandsraket met kernlading bij'

Zo gaat dat echt hoor.

Volgens mij eten jullie wel eens samen van dat spul.
Ga eens op zoek tot welke groep die grote zakenlui in Libanon hoorden en horen.

super ick
14-05-07, 15:12
Geplaatst door knuppeltje
Volgens mij eten jullie wel eens samen van dat spul.
Ga eens op zoek tot welke groep die grote zakenlui in Libanon hoorden en horen.

Ik draai mijn hand niet om voor een echte halal paddo.

Shemharosh
14-05-07, 22:22
Geplaatst door super ick
Ik draai mijn hand niet om voor een echte halal paddo.

eet smakkelijk!

http://www.biocrawler.com/w/images/e/e0/Nagasakibomb.jpg

Shemharosh
14-05-07, 22:36
Geplaatst door super ick
Nee hij heeft gelijk hoor. Die Libanese zakenlui lopen daar zo snel tegenaan.

'Hallo mijnheer ik heb een mooie partij keukenapparatuur voor u en als u alles afneemt doe ik er een middelangeafstandsraket met kernlading bij'

Zo gaat dat echt hoor.

we kunnen ook zo een thriller beginnen:

na de WOI zijn veel Armeniers gemoord en velen moesten vluchten.Amenie werd tussen Turkije en Russland gedeeld en heel van hun vluchten naar het Westen via Libanon maar ook velen blefen er wonen....begin jaren 90 viel de Sovjet Unie uit elkaar en kwam het te recht in een totale chaos...Arzan Armijan is een Armeense Libanees en hij werkt nu voor een conslutantcybedrijf die vanauit het piratennest Dubia werkt...het toeval wilde dat zijn achterneef een zware teleurstelde wetenschapper is in Russland en daarnaast een antismiet is die het maar niet kon verteren zijn ex joodse collega's die naar het Westen en Israel zijn gegaan nu blijoenairs zijn die veel geld verdiennen als eigenaars van startups in de biotech en milltaire technologie......etc etc etc....zullen we James Bond er op afsturen al vast??!!!

super ick
14-05-07, 23:29
Geplaatst door Shemharosh
eet smakkelijk!

http://www.biocrawler.com/w/images/e/e0/Nagasakibomb.jpg

Iran wil hem ook, dan zal het wel halal zijn.

Shemharosh
15-05-07, 00:49
Geplaatst door super ick
Iran wil hem ook, dan zal het wel halal zijn.

zo een in Tehraan....is wel een manier om collectief zelfmoord te plegen...je zal een blije mens die van het leven houdt wezen in Iran dan heb je echt een probleem

super ick
15-05-07, 09:28
Geplaatst door Shemharosh
zo een in Tehraan....is wel een manier om collectief zelfmoord te plegen...je zal een blije mens die van het leven houdt wezen in Iran dan heb je echt een probleem

De meeste mensen weten niet beter. Willen wel een beter leven maar accepteren dat dat er niet in zit om de redenen die de overheid hen voorspiegeld. Dat zijn uiteraard altijd externe redenen. Er zijn altijd voldoende vijanden van Allah voorradig om de schuld in de schoenen te schuiven.
Veel mensen leven nog onder erbarmelijke omstandigheden, velen hebben nog steeds te kampen met de naweeen van de aardbeving maar de a-bom gaat natuurlijk voor.

knuppeltje
15-05-07, 10:14
Geplaatst door super ick
De meeste mensen weten niet beter. Willen wel een beter leven maar accepteren dat dat er niet in zit om de redenen die de overheid hen voorspiegeld. Dat zijn uiteraard altijd externe redenen. Er zijn altijd voldoende vijanden van Allah voorradig om de schuld in de schoenen te schuiven.
Veel mensen leven nog onder erbarmelijke omstandigheden, velen hebben nog steeds te kampen met de naweeen van de aardbeving maar de a-bom gaat natuurlijk voor.

Allemaal goed en wel, maar heb je nu al uitgezocht tot welke groep die rijke Libanese handelaren van jouw behoren?

super ick
15-05-07, 21:11
Geplaatst door knuppeltje
Allemaal goed en wel, maar heb je nu al uitgezocht tot welke groep die rijke Libanese handelaren van jouw behoren?

Volgens mij moet je het nog eens na lezen. Ik heb dat balletje niet opgegooid. Ik heb er de draak mee gestoken.

super ick
15-05-07, 21:13
Geplaatst door lihoed
Stelletje zielige luitjes hier jongen, niet te geloven.
alleen vooroordelen over arabieren, marokkanen en moslims.
je ziet ook heel weinig marokkanen die reageren op reacties van deze zielige lui.

dit is toch een marokkaanse site of niet? als het je niet bevalt shater je toch gewoon op.

white trash not allowed, only moslims.

:fuckit2: :fuckit2:

Marokkaanse site? Er staat toch 'nl' achter maroc?

White trash? Zie eerst maar eens van de moslimtrash hier af te komen.

knuppeltje
16-05-07, 09:19
Geplaatst door super ick
Volgens mij moet je het nog eens na lezen. Ik heb dat balletje niet opgegooid. Ik heb er de draak mee gestoken.

Inderdaad de draak er mee gestoken, maar wel alsof je het serieus meent.
In ieder geval blijft het nog steeds op het conto van Hez dat die stad destijds weer uit zijn as is herrezen- en niet van al die corrupte bendes.
Helaas hebben ze de laatste keer de zaak helemaal verkeerd ingeshat, maar dat deed Israel ook- alleen wordt daar nogal gemakkelijk aan voorbij gegaan.
Blijft ook nog dat Israel deze keer een van de smerigste oorlogsmisdaden heeft begaan- duizenden klusterbommen in bewoonde gebieden, ophangen dat tuig.
En die opgooier waar je het over hebt is volkomen getikt.

super ick
16-05-07, 15:28
Geplaatst door knuppeltje
Inderdaad de draak er mee gestoken, maar wel alsof je het serieus meent.
In ieder geval blijft het nog steeds op het conto van Hez dat die stad destijds weer uit zijn as is herrezen- en niet van al die corrupte bendes.
Helaas hebben ze de laatste keer de zaak helemaal verkeerd ingeshat, maar dat deed Israel ook- alleen wordt daar nogal gemakkelijk aan voorbij gegaan.
Blijft ook nog dat Israel deze keer een van de smerigste oorlogsmisdaden heeft begaan- duizenden klusterbommen in bewoonde gebieden, ophangen dat tuig.
En die opgooier waar je het over hebt is volkomen getikt.

Hez helpt niemand anders dan Sjiie. Hez is partij van God die alleen boodschap heeft aan eigen belang. Hez is geen Salvation Army, die helpen alle hulpbehoevenden.

Zou je mij een artikel kunnen laten lezen waarin staat dat Israel klusterbommen in bewoonde gebieden heeft gegooid.
Niet dat ik ze er niet toe in staat acht.
Ik veroordeel alle geweld. Maar ik weet ook dat als de geweldspiraal eenmaal hoog is de regels en normen vervagen. Dat is inherent aan ieder conflict. Of ben je Saddam vergeten die zijn eigen bevolking met chemische gassen vermoordde?

knuppeltje
16-05-07, 17:36
Geplaatst door super ick
Hez helpt niemand anders dan Sjiie. Hez is partij van God die alleen boodschap heeft aan eigen belang. Hez is geen Salvation Army, die helpen alle hulpbehoevenden.

Zou je mij een artikel kunnen laten lezen waarin staat dat Israel klusterbommen in bewoonde gebieden heeft gegooid.
Niet dat ik ze er niet toe in staat acht.
Ik veroordeel alle geweld. Maar ik weet ook dat als de geweldspiraal eenmaal hoog is de regels en normen vervagen. Dat is inherent aan ieder conflict. Of ben je Saddam vergeten die zijn eigen bevolking met chemische gassen vermoordde?

Shit man, je had gewoon het nieuws kunnen volgen, dan had je het ook kunnen weten dat de Belgen er al heel wat hebben opgeruimd ondertussen, ook al hebben ze nog jaren werk.
Die dorpjes met die akkertjes van die keuterboertjes eromheen is voor mij bewoond gebied.
Nee- Sadam ben ik nog steeds niet vergeten, van Anraat ook niet denk ik.
Die gifgasgronstoffen oa komen niet uit Irak zelf.
Iemand heeft die geleverd, en raad eens wie?
Sadam was dan een ploert, maar om die ploert z'n gang te kunnen laten gaan kreeg hij wel alle hulp van buitenaf die hij maar wilde.
En ga nu eindelijk eens op zoek door wiens kracht die stad weer was opgebouwd.

super ick
17-05-07, 09:30
Geplaatst door knuppeltje
Shit man, je had gewoon het nieuws kunnen volgen, dan had je het ook kunnen weten dat de Belgen er al heel wat hebben opgeruimd ondertussen, ook al hebben ze nog jaren werk.
Die dorpjes met die akkertjes van die keuterboertjes eromheen is voor mij bewoond gebied.

Oke laten we geen discussie gaan houden over wat bewoond gebied is. Iedere clusterbom is er 1 teveel.

Nee- Sadam ben ik nog steeds niet vergeten, van Anraat ook niet denk ik.
Die gifgasgronstoffen oa komen niet uit Irak zelf.
Iemand heeft die geleverd, en raad eens wie?
Sadam was dan een ploert, maar om die ploert z'n gang te kunnen laten gaan kreeg hij wel alle hulp van buitenaf die hij maar wilde.

Niet er omheen draaien enineens over 1 stinkende zakenman beginnen. Ik heb het over een voormalig staatshoofd en een systeem waarvoor hij stond met miljoenen aanhangers.

En ga nu eindelijk eens op zoek door wiens kracht die stad weer was opgebouwd.

Dezelfde kracht die gezorgd heeft dat de bommen gegooid werden. Iran stort de mensen eerst in een gewapend conflict via haar hellehond Hezbollah en daarna stopt Iran geld in de wederopbouw.
Als Hezbollah niet aan het kloten was gegaan dan was er geen bom gevallen. Ze zijn verantwoordelijk voor de schade. Het is dus hun plicht.

Wat doet Hezbollah in Libanon? Vind de Libanese regering het goed dat er een groep door Iran is georganiseerd en bewapend op haar grondgebied? Heeft Libanon daar om gevraagd? Al jaren pogen de buurlanden Libanon te destabiliseren op allerlei manieren.
Iran is diverse malen door de internationale gemeenschap op de vingers getikt, er zijn resoluties genegeerd. En nu wil jij de veroorzakers complimenteren?

Shemharosh
17-05-07, 16:10
Het probleem is dat Libanon de oude wijze broer is van Israel!!!...die twee landen zijn identiek aan elkaar en zitten in het zelfde schuitje en zo te zien regelt Libanon zijn zaken beter.....Israel krabt de rug van de Libanezen en niemand die de rug van Israel krabt als die jeukt....Hizbolah kan je zien als de Shaspartij:luizen!!!

knuppeltje
17-05-07, 18:36
Geplaatst door super ick
Dezelfde kracht die gezorgd heeft dat de bommen gegooid werden. Iran stort de mensen eerst in een gewapend conflict via haar hellehond Hezbollah en daarna stopt Iran geld in de wederopbouw.
Als Hezbollah niet aan het kloten was gegaan dan was er geen bom gevallen. Ze zijn verantwoordelijk voor de schade. Het is dus hun plicht.

Wat doet Hezbollah in Libanon? Vind de Libanese regering het goed dat er een groep door Iran is georganiseerd en bewapend op haar grondgebied? Heeft Libanon daar om gevraagd? Al jaren pogen de buurlanden Libanon te destabiliseren op allerlei manieren.
Iran is diverse malen door de internationale gemeenschap op de vingers getikt, er zijn resoluties genegeerd. En nu wil jij de veroorzakers complimenteren?

Ga nou eens even googlen voordat je verder gaat met die onzin.