PDA

Bekijk Volledige Versie : Hypocriet Frankrijk heeft Israel geholpen aan massavernietigingswapens



Qaiys
09-05-07, 18:44
„Israël en Frankrijk werkten samen aan kernbom”

JERUZALEM (ANP/RTR) – Israël en Frankrijk hebben ooit in het diepste geheim afgesproken samen een kernbom te maken. Dit schrijft de Israëlische historicus Bar-Zohar in zijn biografie van de Israëlische politicus Shimon Peres (83).

Bar-Zohar heeft de informatie uit recent vrijgegeven archieven in Frankrijk en in de joodse staat. Peres was een van de architecten van de Israëlische militaire macht. Hij kocht heimelijk wapens in en schafte in de jaren vijftig voor de jonge staat Israël een nucleaire reactor aan in Frankrijk. Hij begon zo het Israëlische nucleaire programma ondanks de afkeer van kernwapens bij prominente politici in Israël zoals Golda Meir.

Peres sloot volgens Bar-Zohars ’The Biography’ in 1957, enkele maanden na de aanschaf van de reactor, een geheime overeenkomst met de toenmalige Franse premier Bourges-Maunoury. Daarmee stelden beide partijen samen te werken bij het onderzoek naar en de productie van kernwapens.

Toen de Verenigde Staten er lucht van kregen, oefenden ze grote druk uit op Parijs om van deze nucleaire samenwerking af te zien. Frankrijk deed dat enkele jaren nadat het akkoord was gesloten. Frankrijk was tot in de jaren zestig een trouwe bondgenoot en wapenleverancier van Israël. De VS werden pas later bondgenoot, wapenleverancier en geldschieter van de joodse staat.

http://www.refdag.nl/artikel/1301736/%26bdquo%3BIsra%26euml%3Bl+en+Frankrijk+werkten+sa men+aan+kernbom%26rdquo%3B.html

Julien
09-05-07, 19:27
Qaiys niet zulke acherlijke topicititels maken:


Geplaatst door Qaiys
[BFrankrijk was tot in de jaren zestig een trouwe bondgenoot en wapenleverancier van Israël. [/B]

Dat was toén, niet nu..

En waarom zou Frankrijk hypocriet zijn? Frankrijk is juist 1 van de weinige westerse landen die het voor Iran opneemt. Ben je vergeten wat president Chirac heeft gezegd; hij vindt het geen probleem als Iran een kernwapen zou hebben.

sidi bibi
09-05-07, 19:49
Geplaatst door Julien
Qaiys niet zulke acherlijke topicititels maken:



Dat was toén, niet nu..

En waarom zou Frankrijk hypocriet zijn? Frankrijk is juist 1 van de weinige westerse landen die het voor Iran opneemt. Ben je vergeten wat president Chirac heeft gezegd; hij vindt het geen probleem als Iran een kernwapen zou hebben. Daar zal die ouwe zeug vast wel een financieel voordeeltje in gezien hebben.

Julien
09-05-07, 20:06
Geplaatst door sidi bibi
Daar zal die ouwe zeug vast wel een financieel voordeeltje in gezien hebben.

Blijkbaar kan Frankrijk bij sommigen nooit wat goed doen. Maar ik toon gewoon aan dat Frankrijk níet hypocriet is. Je mag juist blij zijn dat er tenminste 1 westers land is dat tegen de Bush-opinie in durft te gaan..


Chirac: Iran mag kernwapens hebben, Amerika straffen voor niet ondertekenen Kyotoprotocol

Chirac heeft zich al neergelegd bij een Iran met kernwapens. Eén of twee atoombommen voor Iran is voor Chirac geen probleem. Nee de echte vijand is Amerika: Europa moet CO2-belasting heffen over Amerikaanse producten. Zo kennen we de Fransen weer: mercantilistisch als altijd en de EU als instrument voor anti-Amerikaanse politiek.

Pathologisch mercantilisme en anti-Amerikanisme
De Fransen laten weer eens hun ware gezicht zien. Als hun eigen industrie een buitenlandse order scoort zijn ze maar wat trots, maar god verhoede dat buitenlanders, en vooral Amerikanen, voet aan de grond krijgen in Frankrijk. Nu het IPCC de samenvatting voor beleidsmakers heeft gepubliceerd, vond Chirac dat de tijd gekomen was om Amerika in de hoek te zetten en een belasting op Amerikaanse producten voor te stellen.
Jammer voor Chirac dat het IPCC weliswaar roept dat nu voor 90% vaststaat dat de mens de oorzaak van de recente opwarming is, maar verzuimt om bewijs te leveren. Smeltende gletsjers en zee-ijsschollen in de Noordelijke IJszee zijn een aanduiding voor klimaatverandering en opwarming, maar geen bewijs voor menselijke invloed. Het afkoelen van Antartica, het binnenland van Groenland en het aangroeien van gletsjers elders wordt consequent genegeerd.

Kerry was tegen Kyoto voordat hij ervoor was
Ook senator John Kerry gaf Bush nog een veeg uit de pan voor het niet nakomen van internationale verantwoordelijkheden zoals klimaatverandering, AIDS in Afrika en het niet ondertekenen van het Kyotoprotocol. Hij verweet Bush dubbelhartigheid en schijnheiligheid.
Het is een wijd verbreide mythe dat Bush ervoor gezorgd zou hebben dat Amerika het Verdrag van Kyoto niet ondertekende. Jammer voor alle linkse intellecuelen, maar het was de regering Clinton die ervan afzag het verdrag in de senaat in stemming te brengen. De senatoren besloten zelf toch over het verdrag te stemmen: het werd verworpen met 95 - 0.
Elk verdrag waarin China en India buiten schot bleven was voor de senatoren onaanvaardbaar. Eén van senatoren die tegenstemde was een zekere John F. Kerry. In Davos had Kerry geen woord van kritiek over Iran, terwijl hij naast Khatami zat. Maar Amerika was "een internationale paria". Chirac vond dat het tijd werd om er nog een schepje bovenop te doen, en dreigt nu met een handelsoorlog tussen de EU en de VS.

Not in my name, monsieur le président!

http://www.hetvrijevolk.com/files/plastisch/bush-chirac-g.jpg

illustratie: http://www.coxandforkum.com/archives/000538.html

http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=2559&titel=Chirac%3A_Iran_mag_kernwapens_hebben_Amerika _straffen_voor_niet_ondertekenen_Kyotoprotocol

Olive Yao
09-05-07, 20:21
:alien:

"Hypocriet Nederland hielp Pakistan aan atoomwapens"

Qaiys
09-05-07, 20:41
Geplaatst door Olive Yao
:alien:

"Hypocriet Nederland hielp Pakistan aan atoomwapens"

Onjuist, Nederland heeft niet als staat meegewerkt.

moenna
09-05-07, 20:45
Geplaatst door Julien
Je mag juist blij zijn dat er tenminste 1 westers land is dat tegen de Bush-opinie in durft te gaan..



Dat is dan met Sarkozy als president ook meteen afgelopen. Hij heeft zich duidelijk als pro-Amerikaans geprofileerd.

illmatik
09-05-07, 20:47
Geplaatst door Julien


Iedere keer dat ik jou weer lees, lijk je steeds meer nationalist te worden.

Julien
09-05-07, 21:17
Geplaatst door moenna
Dat is dan met Sarkozy als president ook meteen afgelopen. Hij heeft zich duidelijk als pro-Amerikaans geprofileerd.

Wacht nou maar eerst zijn beleid af. Tot nu toe is Frankrijk minder pro-VS dan bijvoorbeeld Marokko of Turkije..

Julien
09-05-07, 21:20
Geplaatst door illmatik
Iedere keer dat ik jou weer lees, lijk je steeds meer nationalist te worden.

:moe:

Zal ik ook zo reageren als je reageert in moslimbashende topics?
Iedere keer dat ik jou weer lees, lijk je steeds meer radicale moslim te worden.
Qaiys vertelt leugens, ik corrigeer dat. Heel normaal lijkt me.

tr_imparator
09-05-07, 21:28
Geplaatst door Julien
Wacht nou maar eerst zijn beleid af. Tot nu toe is Frankrijk minder pro-VS dan bijvoorbeeld Marokko of Turkije..

Dat Turkije kan ik wel begrijpen.. Maar Marokko?

(Realiseer wel dat de vraag aan Turkije veel groter is dan bijvoorbeeld Frankrijk; je zou dus eigenlijk relatief moeten kijken).

Julien
09-05-07, 21:40
Geplaatst door tr_imparator
Dat Turkije kan ik wel begrijpen.. Maar Marokko?

(Realiseer wel dat de vraag aan Turkije veel groter is dan bijvoorbeeld Frankrijk; je zou dus eigenlijk relatief moeten kijken).

Volgens mij is koning Mo6 behoorlijk pro-Amerikaans. Ik heb het natuurlijk niet over de bevolking, maar het buitenlands beleid van Marokko legt de VS in ieder geval niets in de weg. Kijk bijvoorbeeld naar de martelingen van vermeende 'terroristen' op Marokkaans territorium, omdat de VS dat niet zelf wilden doen.

Turkije is weer lid van de Navo (een speeltje van de VS) waarin Frankrijk een status aparte heeft en militair zelfs helemaal niet meedoet. Ik weet niet de reden achter Turkije's lidmaatschap, maar je hebt wel gelijk dat Turkije erg strategisch ligt voor de VS. Toch zou ik als land wel heel goed nadenken alvorens lid te worden van een club als de Navo..

illmatik
09-05-07, 23:07
Geplaatst door Julien
:moe:

Zal ik ook zo reageren als je reageert in moslimbashende topics?
Iedere keer dat ik jou weer lees, lijk je steeds meer radicale moslim te worden.

lol

Het zou niks nieuws zijn, mon non-frere.


Qaiys vertelt leugens, ik corrigeer dat. Heel normaal lijkt me.

Het openingsbericht laat anders hele lelijke waarheden zien.

Jouw toegevoegd bericht laat enkel zien wat Chirac ooit heeft geroepen. Wat jou definieert is niet wat je wilt, maar wat je doet. En Frankrijk heeft gedaan, ondanks achteraf iets anders roepen.

Julien
09-05-07, 23:48
Geplaatst door illmatik
Het openingsbericht laat anders hele lelijke waarheden zien.

Jouw toegevoegd bericht laat enkel zien wat Chirac ooit heeft geroepen. Wat jou definieert is niet wat je wilt, maar wat je doet. En Frankrijk heeft gedaan, ondanks achteraf iets anders roepen.

Nee de topictitel is een leugen, omdat:

Het Frankrijk uit de jaren'50 wordt vergeleken met het Frankrijk van nu. Dat zijn appels met peren vergelijken. We vergelijken Iran uit de jaren '50 ook niet met het Iran van nu.

Ik vind ook dat Frankrijk toen fout zat, maar nogmaals het was een andere tijd.
Frankrijk kan dus nooit hypocriet zijn, want dit nieuwsbericht zou je dan met een ander iets uit die tijd moeten vergelijken. En dat doet Qaiys niet.

De daden van Frankrijk kan ik makkelijk opnoemen, waardoor ik mijn stelling bewijs:
*het was 1 van de grootste tegenstanders van de oorlog in Irak van Bush
*het is 1 van de grootste kritikasters van Israel. Sharon noemde Frankrijk daarom zelfs ooit een land van 'antisemitisme' wat een rel veroorzaakte
*het heeft de grootste troepenmacht geregeld om Libanon te helpen opbouwen na de verwoestingen van Israel en het bewaakt nog dagelijks de grenzen om te voorkomen dat Israel zich niet aan het verdrag houdt
*Frankrijk probeert de dreigende toon van het Westen richting Iran te verzachten.

sidi bibi
10-05-07, 00:21
Geplaatst door Julien
Nee de topictitel is een leugen, omdat:

Het Frankrijk uit de jaren'50 wordt vergeleken met het Frankrijk van nu. Dat zijn appels met peren vergelijken. We vergelijken Iran uit de jaren '50 ook niet met het Iran van nu.

Ik vind ook dat Frankrijk toen fout zat, maar nogmaals het was een andere tijd.
Frankrijk kan dus nooit hypocriet zijn, want dit nieuwsbericht zou je dan met een ander iets uit die tijd moeten vergelijken. En dat doet Qaiys niet.

De daden van Frankrijk kan ik makkelijk opnoemen, waardoor ik mijn stelling bewijs:
*het was 1 van de grootste tegenstanders van de oorlog in Irak van Bush
*het is 1 van de grootste kritikasters van Israel. Sharon noemde Frankrijk daarom zelfs ooit een land van 'antisemitisme' wat een rel veroorzaakte
*het heeft de grootste troepenmacht geregeld om Libanon te helpen opbouwen na de verwoestingen van Israel en het bewaakt nog dagelijks de grenzen om te voorkomen dat Israel zich niet aan het verdrag houdt
*Frankrijk probeert de dreigende toon van het Westen richting Iran te verzachten.
Ségolène Royal heb ik anders in een verkiezingsspeech horen zeggen dat ze Frankrijk weer terug wilde brengen in het wereldgebeuren omdat het land daarin steeds geisoleerder kwam te staan. Bovendien sleept het ook nog eens het hele francophone gebied met zich mee, meest, zo niet alles ex-kolonieën, wat moet je met die taal, die wel mooi is, maar in de internationale betrekkingen geen worst voorstelt.

1973Tanger
10-05-07, 00:30
Geplaatst door sidi bibi
Ségolène Royal heb ik anders in een verkiezingsspeech horen zeggen dat ze Frankrijk weer terug wilde brengen in het wereldgebeuren omdat het land daarin steeds geisoleerder kwam te staan. Bovendien sleept het ook nog eens het hele francophone gebied met zich mee, meest, zo niet alles ex-kolonieën, wat moet je met die taal, die wel mooi is, maar in de internationale betrekkingen geen worst voorstelt.

Pain, baguette: De honden lusten er geen brood van. :D

Qaiys
10-05-07, 12:33
Chirac 16/02/2004:

Everyone knows the role France played in helping the young State of Israel to ensure its existence. France’s commitment to Israel’s legitimacy and existence, and to her security, is a permanent and absolute pillar of our country’s foreign policy. French and Israelis share democratic values and we have cultural affinities that are both strong and longstanding.

Julien
10-05-07, 15:13
Geplaatst door Qaiys
Chirac 16/02/2004:

Everyone knows the role France played in helping the young State of Israel to ensure its existence. France’s commitment to Israel’s legitimacy and existence, and to her security, is a permanent and absolute pillar of our country’s foreign policy. French and Israelis share democratic values and we have cultural affinities that are both strong and longstanding.

bron?

En wat is het nut van een vriendschappelijke toespraak tijdens - waarschijnlijk - een staatsbezoek voor dit topic?

Je zit klem Qaiys.