PDA

Bekijk Volledige Versie : Chauffeur van Pim Fortuyn en LPF kamerlid aangehouden



Qaiys
09-05-07, 18:46
Tilburgs raadslid Smolders aangehouden

TILBURG (ANP) – Fractievoorzitter Smolders van de Lijst Smolders in Tilburg is woensdag aangehouden. Dat melden welingelichte bronnen aan het ANP.

De gemeente Tilburg deed vorige week aangifte tegen de volksvertegenwoordiger wegens het lekken van vertrouwelijke informatie uit het besloten overleg van de Tilburgse fractievoorzitters met burgemeester Vreeman en de politie. Woensdag deed Smolders daar nog een schepje bovenop door op zijn internetpagina te citeren uit het zogenoemde presidium.

De politie gaat niet in op het bericht en verwijst naar het openbaar ministerie in Breda. Een woordvoerster daar zegt op korte termijn mededelingen te kunnen doen.

Hans Smolders kreeg vijf jaar geleden landelijke bekendheid als de chauffeur van Pim Fortuyn en was korte tijd lid van de Tweede Kamer voor de LPF.

De citaten die hij woensdag publiceerde gaan over twee kwesties waar de Tilburgse volksvertegenwoordiger zich over heeft opgewonden: problemen van de gemeente met de eigenaar van een beruchte discotheek en een wachtgeldregeling voor raadsleden met een pensioengerechtigde leeftijd.

Smolders probeerde aan te tonen dat de informatie niets voorstelt en dat de burgemeester en justitie hun tijd verspillen met de aangifte tegen hem.

http://www.refdag.nl/artikel/1301731/Tilburgs+raadslid+Smolders+aangehouden.html

observer
10-05-07, 08:37
TILBURG - ,,Ik ben helemaal nergens bang voor." En alleen al helemaal niet voor burgemeester Vreeman en zijn kornuiten die mij de mond proberen te snoeren. Ik was niet voor niets ijshockeyspeler en ik ben ook niet zomaar achter de moordenaar van Pim Fortuyn aangerend. Tilburg heeft last van een gesloten politieke elite die erg goed voor zichzelf zorgt en meteen boos wordt als anderen daarop kritiek hebben.
In Tilburg was het tientallen jaren zo dat er ook voor oudere raadsleden wachtgeld was. Wachten waarop? Als je 65 bent hoef je helemaal geen wachtgeld meer te hebben, want je wacht immers niet meer op een andere baan. Maar de dames en heren van de PvdA en het CDA vonden het o zo belangrijk.

Vlak voor de verkiezingen hebben ze deze regeling zelfs veilig gesteld, terwijl ze wisten dat-ie illegaal was; dat de minister van Binnenlandse Zaken er tegen was. Maar ze dachten: ’Die Smolders komt eraan, laten we het snel nog even regelen’. En formeel heette het toen geen wachtgeld meer, maar uitkering.
Ja, hallo! Smolders, maar ook de inwoners van Tilburg zijn niet gek! Dát heb ik dus naar buiten gebracht omdat ik het gewoon niet vind kunnen. Sterker nog: het is gewoon fraude door de dames en heren politici. Ik zal dat blijven zeggen, hoe boos ze ook worden. En ze zíjn al boos, vooral die Vreeman. Maar ik laat me echt niet monddood maken door mensen die meewerken aan dit soort zelfverrijking.’’


,,Ik heb nu ook zogenaamd geheime opmerkingen uit het presidium (de vergadering waar de burgemeester en de fractievoorzitters de vergaderagenda vaststellen, red.) op mijn site gezet omdat die volgens mij helemaal niet geheim horen te zijn. Zo kan je zelf lezen hoe een hardwerkende Tilburgse horecaondernemer door de burgemeester en de politie achterna wordt gezeten, terwijl hij niets misdaan heeft. Dat zijn feiten waar de Tilburgers recht op hebben om te weten. ’’

,,Ik ga ook nog wel even door; ik ben het aan Pim Fortuyn verplicht. De drie maanden, dat ik voor zijn dood zijn chauffeur was, hebben we heel veel gesproken. Hij op de achterbank en ik achter het stuur; steeds maar praten via de achteruitkijkspiegel.

Wat ik nou in het klein doe, is wat hij in gang heeft gezet: weerstand bieden tegen die kluwe van vriendjes en bestuurders die elkaar steeds maar baantjes en centjes toeschuiven. Die Vreeman, wat doet-ie hier eigenlijk? Nu zit-ie weer in Rusland, hij moet ook nog even de PvdA redden, maar mogen wij als Tilburgers ook nog een burgemeester, die er gewoon voor de Tilburgers is?’’

,,Ik heb mijn eigen wachtgeld voor mijn LPF-periode in de Tweede Kamer gebruikt om in Tilburg in de raad te komen. Dat leek mij wel passend. Sinds de dood van Fortuyn ben ik hier mee bezig. Zelf zie ik het als een soort reďntegratieproject, want ik ben er nog niet, hoor. Soms lig ik nachten wakker. Zeker in dit soort tijden verbrand ik al m’n energie in één keer. Da’s niet goed en ik heb er ook hulp voor. Het gaat ook al veel beter: ik ben al veel genuanceerder geworden, zeggen mensen in mijn omgeving.’’
. domme man je weet toch dat je niet het zakkenvullen van politici aan de kaak kan stellen zonder gevolgen