PDA

Bekijk Volledige Versie : Door Marokkanen weggetreiterd



rikkie
12-05-07, 11:38
AMSTERDAM - Een snackbareigenaar en zijn vrouw in Amsterdam zijn door een groep Marokkanen de wijk uit geterroriseerd. De gemeente heeft het echtpaar uitgekocht.

De afgelopen jaren werden de ruiten van snackbar Raphaël van Frieda en Michel Awad in De Baarsjes 38 keer ingegooid. Een groep Marokkaanse jongeren kon het echtpaar aan de van Kinsbergenstraat jarenlang ongestraft terroriseren.

De snackbar werd 21 jaar geleden door het echtpaar geopend. De familie Awad (hij komt uit Egypte) vindt het dan ook een nederlaag dat ze zijn weggepest, maar voor hun eigen gemoedsrust stoppen ze ermee.

De verzekering besloot na tientallen gesneuvelde ruiten niet meet te vergoeden. Het stadsdeel De Baarsjes heeft de zaak nu overgenomen en gaat er een buurt informatiepunt in vestigen.

De intimidatie en vechtpartijen begonnen acht jaar geleden. 'Deze jongens zeggen de ergste dingen over je vader en moeder, maar als je iets terugzet zijn ze diep gekrenkt', aldus het paar in Het Parool. Autobanden werden lekgestoken. Rond oud en nieuw werden de ruiten ingegooid en schreven de Marokkanen 'Happy New Year' op de stoep.

super ick
12-05-07, 12:09
Geplaatst door rikkie
AMSTERDAM - Een snackbareigenaar en zijn vrouw in Amsterdam zijn door een groep Marokkanen de wijk uit geterroriseerd. De gemeente heeft het echtpaar uitgekocht.

De afgelopen jaren werden de ruiten van snackbar Raphaël van Frieda en Michel Awad in De Baarsjes 38 keer ingegooid. Een groep Marokkaanse jongeren kon het echtpaar aan de van Kinsbergenstraat jarenlang ongestraft terroriseren.

De snackbar werd 21 jaar geleden door het echtpaar geopend. De familie Awad (hij komt uit Egypte) vindt het dan ook een nederlaag dat ze zijn weggepest, maar voor hun eigen gemoedsrust stoppen ze ermee.

De verzekering besloot na tientallen gesneuvelde ruiten niet meet te vergoeden. Het stadsdeel De Baarsjes heeft de zaak nu overgenomen en gaat er een buurt informatiepunt in vestigen.

De intimidatie en vechtpartijen begonnen acht jaar geleden. 'Deze jongens zeggen de ergste dingen over je vader en moeder, maar als je iets terugzet zijn ze diep gekrenkt', aldus het paar in Het Parool. Autobanden werden lekgestoken. Rond oud en nieuw werden de ruiten ingegooid en schreven de Marokkanen 'Happy New Year' op de stoep.


De eerste die begint moet je direct zijn bovenlip over zijn hoofd heen trekken. Was het nu maar een uitzondering maar helaas komt dit soort terrorisme vaak voor.
Waar zijn die ouders? Haal die er met de haren bij en breng hen in contact met die middenstander. Zet een paar agenten die hen kunnen verstaan verdekt in de zaak. Geef die eigenaar toestemming om de gezichten vol met pepperspray te spuiten.
Waar is toch de hele buurt gebleven? Het interesseerd de omwonenden kennelijk ook geen ruk.

En dan als oplossing van de gemeente UITKOPEN. Wat een verschrikkelijk zwaktebod zeg. Om je kapot voor te schamen.

P.s. Alexander Pechthold is ook wel eens in betreffende snackbar geweest om de problematiek te bekijken. Het was dus ook nog eens bekend in alle regionen. Wat een verschrikkelijke afgang zeg.
Als die eigenaar er uiteindelijk een paar voor hun harsens had geschoten hadden ze hem voor moeten dragen voor een lintje. Vanwege het onvermogen van de overheid.

knuppeltje
12-05-07, 12:16
Geplaatst door super ick
De eerste die begint moet je direct zijn bovenlip over zijn hoofd heen trekken. Was het nu maar een uitzondering maar helaas komt dit soort terrorisme vaak voor.
Waar zijn die ouders? Haal die er met de haren bij en breng hen in contact met die middenstander. Zet een paar agenten die hen kunnen verstaan verdekt in de zaak. Geef die eigenaar toestemming om de gezichten vol met pepperspray te spuiten.
Waar is toch de hele buurt gebleven? Het interesseerd de omwonenden kennelijk ook geen ruk.

En dan als oplossing van de gemeente UITKOPEN. Wat een verschrikkelijk zwaktebod zeg. Om je kapot voor te schamen.

P.s. Alexander Pechthold is ook wel eens in betreffende snackbar geweest om de problematiek te bekijken. Het was dus ook nog eens bekend in alle regionen. Wat een verschrikkelijke afgang zeg.
Als die eigenaar er uiteindelijk een paar voor hun harsens had geschoten hadden ze hem voor moeten dragen voor een lintje. Vanwege het onvermogen van de overheid.

Kunnen we de gemeente uitkopen?

binloser
12-05-07, 12:34
Hier bijv. past een veel strengere aanpak met sancties voor ook de ouders van minderjarigen; uitzetting uit nederland. Door dubbele paspoorten kan dat immers of ...? Indien niet dan de wet maar veranderen zodat 't wel kan. De meerderheid der nederlanders wil dat dus wat let ons?

IbnRushd
12-05-07, 13:20
Geplaatst door binloser
Hier bijv. past een veel strengere aanpak met sancties voor ook de ouders van minderjarigen; uitzetting uit nederland. Door dubbele paspoorten kan dat immers of ...? Indien niet dan de wet maar veranderen zodat 't wel kan. De meerderheid der nederlanders wil dat dus wat let ons?

Aldus een Wilders-retoriek.

rikkie
12-05-07, 14:25
Geplaatst door IbnRushd
Aldus een Wilders-retoriek.

vertel eens, wat is jouw oplossing?

Bart.NL
12-05-07, 15:11
Deze jongeren zijn in Nederland mislukt en dat kun je niet afschuiven op andere landen zoals Marokko.

We hebben toch gevangenissen? Daar kunnen ze wel heen.

rikkie
12-05-07, 16:11
Geplaatst door Bart.NL
Deze jongeren zijn in Nederland mislukt en dat kun je niet afschuiven op andere landen zoals Marokko.

We hebben toch gevangenissen? Daar kunnen ze wel heen.

kosten detentie: Euro 185,-- per dag
kosten TBS: Euro 463,-- per dag.

ik zeg: terugsturen!!

Bart.NL
12-05-07, 16:21
Je kunt ook domme mensen geen spreek- en schrijfverbod opleggen, zelfs al zou dat heel wat geld besparen.

Alim
12-05-07, 16:58
Geplaatst door rikkie
kosten detentie: Euro 185,-- per dag
kosten TBS: Euro 463,-- per dag.

ik zeg: terugsturen!!

Ik zal jou terug willen sturen naar israel waar jij misschien thuis hoort.

super ick
12-05-07, 17:59
Geplaatst door Alim
Ik zal jou terug willen sturen naar israel waar jij misschien thuis hoort.

O is hij Palestijn dan? Die horen toch thuis in Israel?

knuppeltje
12-05-07, 18:07
Geplaatst door super ick
O is hij Palestijn dan? Die horen toch thuis in Israel?

Volgens mij heette het daarom Palestina.

IbnRushd
12-05-07, 21:21
Geplaatst door rikkie


ik zeg: terugsturen!!

Er is geen sprake van 'terugsturen'. Deze Nederlandse kwajongens zijn hier geboren en getogen. Dus niet zo discriminerend en bijna racistisch a la Wilders reageren aub.

Tomas
12-05-07, 22:01
Geplaatst door IbnRushd
Er is geen sprake van 'terugsturen'. Deze Nederlandse kwajongens zijn hier geboren en getogen. Dus niet zo discriminerend en bijna racistisch a la Wilders reageren aub.

Het is niet racistisch om kriminelen met een buitenlands paspoort naar het land op hun paspoort (terug) te sturen. Je kunt het er niet mee eens zijn, en een slechte zaak vinden, maar racisme is toch echt wat anders.

IbnRushd
12-05-07, 23:03
Geplaatst door Tomas
Het is niet racistisch om kriminelen met een buitenlands paspoort naar het land op hun paspoort (terug) te sturen. Je kunt het er niet mee eens zijn, en een slechte zaak vinden, maar racisme is toch echt wat anders.

Ze zijn (hoogstwaarschijnijk) nooit in Marokko (een lange tijd) verbleven. Wellicht even voor de vakantie maar dat is weer iets heel anders. Dus, nog een keer, er is geen sprake van terugsturen. Verder hebben zij ook een Nederlands paspoort. En tot slot heb ik hem niet van 'racisme' beticht, maar het leek er bijna op, naar m.i. dan.

Tomas
12-05-07, 23:12
Geplaatst door IbnRushd
Ze zijn (hoogstwaarschijnijk) nooit in Marokko (een lange tijd) verbleven. Wellicht even voor de vakantie maar dat is weer iets heel anders. Dus, nog een keer, er is geen sprake van terugsturen. Verder hebben zij ook een Nederlands paspoort. En tot slot heb ik hem niet van 'racisme' beticht, maar het leek er bijna op, naar m.i. dan.

Het lijkt er niet op. Het is dagelijkse praktijk in verre weg de meeste landen op deze planeet. Incluis Marokko. Althans bij kleine vergrijpen wordt jet het land uitgeflikkerd, en anders heel erg lang opgesloten. En niemand interesseert het dan een ruk of je er ooit bent geweest. Wat in deze gevallen erg onwaarschijnlijk is, trouwens.

Nederland is gewoon soft vergeleken bij de rest van de wereld. Het is altijd weer grappig om te zien hoe snel er hier met racisme gesmeten wordt als iemand iets voorstelt dat iets minder soft is. Wat mij betreft is nl ook veel te soft trouwens. Magoed.

IbnRushd
12-05-07, 23:38
Geplaatst door Tomas
Het lijkt er niet op. Het is dagelijkse praktijk in verre weg de meeste landen op deze planeet. Incluis Marokko. Althans bij kleine vergrijpen wordt jet het land uitgeflikkerd, en anders heel erg lang opgesloten. En niemand interesseert het dan een ruk of je er ooit bent geweest. Wat in deze gevallen erg onwaarschijnlijk is, trouwens.

Nederland is gewoon soft vergeleken bij de rest van de wereld. Het is altijd weer grappig om te zien hoe snel er hier met racisme gesmeten wordt als iemand iets voorstelt dat iets minder soft is. Wat mij betreft is nl ook veel te soft trouwens. Magoed.

Oke, dus je stelt voor dat ieder allochtone crimineel met een buitenlands paspoort weggestuurd moet worden. Of 't een Amerikaan, Mexicaan, Turk of Bulgaar is, doet er dan niet toe. Ook al heeft ie een dubbele nationaliteit. Toch? Geen onderscheid in rassen? Dat wil ik wel in de praktijk zien.

Het_Is_Lent
12-05-07, 23:54
Net of Marokko staat te springen om jongeren die hier (vaak)geboren en getogen zijn en crimineel gedrag vertonen :aanwal:.

Tomas
13-05-07, 00:09
Geplaatst door IbnRushd
Oke, dus je stelt voor dat ieder allochtone crimineel met een buitenlands paspoort weggestuurd moet worden. Of 't een Amerikaan, Mexicaan, Turk of Bulgaar is, doet er dan niet toe. Ook al heeft ie een dubbele nationaliteit. Toch? Geen onderscheid in rassen? Dat wil ik wel in de praktijk zien.

Met dat laatste bedoel je dat het je onwaarschijnlijk lijkt dat een criminele amerikaan naar z'n land wordt terug gestuurd?

Tomas
13-05-07, 00:10
Geplaatst door Het_Is_Lent
Net of Marokko staat te springen om jongeren die hier (vaak)geboren en getogen zijn en crimineel gedrag vertonen :aanwal:.

Laten we vooral rekening houden met wat Marokko allemaal wel of niet wil. Lijkt me echt belangrijk, ja.

mark61
13-05-07, 04:47
Geplaatst door Tomas
Met dat laatste bedoel je dat het je onwaarschijnlijk lijkt dat een criminele amerikaan naar z'n land wordt terug gestuurd?

Nederlanders worden al uitgeleverd aan de vs.

Bart.NL
13-05-07, 06:25
Geplaatst door Tomas
Laten we vooral rekening houden met wat Marokko allemaal wel of niet wil. Lijkt me echt belangrijk, ja.

Je mag dat vinden. Je mag ook vinden dat we onze schepen met chemisch afval het beste in Afrika kunnen dumpen. Eerst is Nederland volgens jou te soft. Dan komen daar problemen van. En vervolgens moeten volgens jou deze problemen naar een ander land worden geëxporteerd.

De meeste van deze jongeren zijn in Nederland geboren en mislukt. Het is dus geen probleem van Marokko. Wij zitten ook niet te wachten op de export van criminele Antillianen uit Curaçao. Maar misschien is Marokko wel bereid tegen een redelijke vergoeding gevangenissen te bouwen en te onderhouden.

knuppeltje
13-05-07, 08:03
Geplaatst door Bart.NL
Je mag dat vinden. Je mag ook vinden dat we onze schepen met chemisch afval het beste in Afrika kunnen dumpen. Eerst is Nederland volgens jou te soft. Dan komen daar problemen van. En vervolgens moeten volgens jou deze problemen naar een ander land worden geëxporteerd.

De meeste van deze jongeren zijn in Nederland geboren en mislukt. Het is dus geen probleem van Marokko. Wij zitten ook niet te wachten op de export van criminele Antillianen uit Curaçao. Maar misschien is Marokko wel bereid tegen een redelijke vergoeding gevangenissen te bouwen en te onderhouden.

Dus gewoon daarheen sturen mag niet- ze daar laten opsluiten wel?
Als we ze gewoon daarheen sturen is voor beide landen een stuk voordeliger volgens mij, en die schoffies kunnen uit de gevangenis blijven en hun leven beteren.
Dus wat is er op tegen?

foxcave
13-05-07, 08:12
Geplaatst door knuppeltje
Dus gewoon daarheen sturen mag niet- ze daar laten opsluiten wel?
Als we ze gewoon daarheen sturen is voor beide landen een stuk voordeliger volgens mij, en die schoffies kunnen uit de gevangenis blijven en hun leven beteren.
Dus wat is er op tegen?

Er op tegen is dat ze gewoon Nederlander zijn, zelf amper schuldig, en erg jong.

Als er wat moet gebeuren dan is het wel dat de oudere familie leden ter verantwoording moeten worden geroepen, en vervolgens als dat niet helpt de kinderen uit huis plaatsen, is een verschrikkelijke optie, maar er moet iets gebeuren.

Langzaam maar zeker nemen de schoffies de straat over, dit gaat goed tot de beroemde druppel, dan gaan mensen zelf voor rechter spelen, op dat moment gaat het pas echt fout.

Bart.NL
13-05-07, 08:16
Geplaatst door knuppeltje
Dus gewoon daarheen sturen mag niet- ze daar laten opsluiten wel?
Als we ze gewoon daarheen sturen is voor beide landen een stuk voordeliger volgens mij, en die schoffies kunnen uit de gevangenis blijven en hun leven beteren.
Dus wat is er op tegen?

Iemand die zijn hele leven in Nederland heeft gewoond, en ook een Nederlands paspoort heeft, is een Nederlander.

Als we hier aan beginnen, kunnen we iedere crimineel wel het land uitzetten. Daar kunnen we pas een boel geld mee besparen, want dan hebben we geen gevangenissen meer nodig.

Als we nu ook al ons afval in het buitenland dumpen, besparen we nog veel meer geld, want dan hebben we ook geen afvalverwerking meer nodig.

Wat is daarop tegen? Ik denk wel een antwoord te weten, maar misschien is het een goed idee dat je er zelf ook over nadenkt.

knuppeltje
13-05-07, 08:19
Geplaatst door foxcave
Er op tegen is dat ze gewoon Nederlander zijn, zelf amper schuldig, en erg jong.

Als er wat moet gebeuren dan is het wel dat de oudere familie leden ter verantwoording moeten worden geroepen, en vervolgens als dat niet helpt de kinderen uit huis plaatsen, is een verschrikkelijke optie, maar er moet iets gebeuren.

Langzaam maar zeker nemen de schoffies de straat over, dit gaat goed tot de beroemde druppel, dan gaan mensen zelf voor rechter spelen, op dat moment gaat het pas echt fout.

Ben ik allemaal mee eens maar mijn reactie was op hetgeen Bart zei, die opperde dat Marokko misschien wel gevangenissen voor ze wide bouwen.
In dat geval vind ik gewoon daarheen sturen beter.
Overegens moet je je niet vergissen in de onschuld van kinderen, 't kan verkeren dus.

Bart.NL
13-05-07, 08:27
Geplaatst door knuppeltje
Ben ik allemaal mee eens maar mijn reactie was op hetgeen Bart zei, die opperde dat Marokko misschien wel gevangenissen voor ze wide bouwen.

Dit was weer een reactie op iemand die vond dat Nederland zijn verantwoordelijkheid moet ontlopen om geld te besparen. Gevangenissen in Marokko zijn een stuk goedkoper.

foxcave
13-05-07, 09:04
Geplaatst door knuppeltje
Overegens moet je je niet vergissen in de onschuld van kinderen, 't kan verkeren dus.

Misschien had ik een leeftijd moeten vermelden, mijn persoonlijke mening is vanaf 16 jaar zwaar straffen en terug laten betalen wat ze aan schade veroorzaakt hebben, daaronder de ouders(verzorgers) verantwoordelijk houden.

Maar ik zou nog verder willen gaan, als bewezen is dat het jongere kind dit heeft gedaan op aandrang van een ouder kind, dan dat oudere kind ook ter verantwoording roepen en bestraffen alsof hij/zij het zelf heeft gedaan.

Ik weet, een leeftijd grens is erg moeilijk, mar ergens moet je een grens trekken, en als je 16 bent mag je toch wel aannemen dat je heel goed weet wat wel en niet kan. Sommigen weten dat al op hun twaalfde, die hebben dan geluk.

Ook de omgang met herhaling daders begrijp ik niet goed, als je voor een tweede maal betrapt wordt moet je straf zich minstens verdubbelen, of verwacht er nog iemand dat er iets geleerd word van een taakstraf?

knuppeltje
13-05-07, 11:34
Geplaatst door foxcave
Misschien had ik een leeftijd moeten vermelden, mijn persoonlijke mening is vanaf 16 jaar zwaar straffen en terug laten betalen wat ze aan schade veroorzaakt hebben, daaronder de ouders(verzorgers) verantwoordelijk houden.

Maar ik zou nog verder willen gaan, als bewezen is dat het jongere kind dit heeft gedaan op aandrang van een ouder kind, dan dat oudere kind ook ter verantwoording roepen en bestraffen alsof hij/zij het zelf heeft gedaan.

Ik weet, een leeftijd grens is erg moeilijk, mar ergens moet je een grens trekken, en als je 16 bent mag je toch wel aannemen dat je heel goed weet wat wel en niet kan. Sommigen weten dat al op hun twaalfde, die hebben dan geluk.

Ook de omgang met herhaling daders begrijp ik niet goed, als je voor een tweede maal betrapt wordt moet je straf zich minstens verdubbelen, of verwacht er nog iemand dat er iets geleerd word van een taakstraf?

Blijft nog steeds voer voor phychologen, denk ik.

Tomas
13-05-07, 11:42
Geplaatst door Bart.NL
Je mag ook vinden dat we onze schepen met chemisch afval het beste in Afrika kunnen dumpen.

Jij mag ook vinden dat Joden vergast mogen worden, hoor, nazi.

BiL@L
13-05-07, 11:56
Geplaatst door Bart.NL
Iemand die zijn hele leven in Nederland heeft gewoond, en ook een Nederlands paspoort heeft, is een Nederlander.

Als we hier aan beginnen, kunnen we iedere crimineel wel het land uitzetten. Daar kunnen we pas een boel geld mee besparen, want dan hebben we geen gevangenissen meer nodig.

Als we nu ook al ons afval in het buitenland dumpen, besparen we nog veel meer geld, want dan hebben we ook geen afvalverwerking meer nodig.

Wat is daarop tegen? Ik denk wel een antwoord te weten, maar misschien is het een goed idee dat je er zelf ook over nadenkt.

Je praat erover alsof zoiets niet zou bestaan. Mocht dat het geval zijn dan herinner ik je er even aan dat er een soortgelijk project loopt onder de naam Guantanamo Bay.

Het verschil echter met jouw verhaal, is dat ik vermoed dat geld niet of nauwelijks een rol speelt. Dat geldt denk ik ook voor Nederland, hoe krom dat ook mag lijken als je gaat kijken naar het aantal voedselbanken dat een stinkend rijk land als Nederland telt.

Mark
13-05-07, 13:03
Als de nederlandse politie en justitie niet zulke ongelofelijke falende prutsers waren dan zouden niet de gepeste mensen moeten verhuizen maar deze jongeren in de cel zitten. De nederlandse wet kan ermee omgaan, alleen justitie weigert er iets aan te doen... ik begrijp dat wel het kost ook veel capaciteit om verkeersovertredingen te controleren.

Tja dan worden dingen als straat terreur en vrouwenhandel maar wat minder hard aangepakt. Om nog maar niet te spreken van de Amsterdamse maffia van wie ze precies weten wie wie is maar er niets aan doen.

En het argument dat het teveel geld kost: laat die gevangen hun eigen kosten door arbeid betalen... dat vinden ze vast ook prettiger dan de hele dag niets doen.

Serieus als je als 10 jarige al volwassenen gewelddadig aanvalt ben je gewoon gestoord en hoor je nooit meer vrij rond te lopen, net als verkrachters en moordenaars. Gewoon de fatsoenlijke mensen beschermen door ze uit de samenleving te verwijderen en geen cent uitgeven aan zinloze zaken zoals heropvoeding of begeleiding... maar dat geld in een grote muur om de gevangenis investeren.

Verder lijkt mij uitleveren van mensen met een dubbel paspoort aan Marokko een beetje raar, dan zegt Marokko gewoon hetzelfde, ze hebben net zoveel een Ned paspoort als een Maroc paspoort en zitten meer hier dan daar... dus probeer niet het falen van de ned justitie op Marokko af te schuiven. Als iemand geen Ned paspoort heeft dan is het iets anders, dan kan ie als ongewenste vreemdeling het land uit worden gezet natuurlijk.

Mark
13-05-07, 13:09
Het moment dat de gewone man het idee krijgt dat de regering hem niet meer beschermt tegen straattuig als gevolg van bureaucratische regels, is het moment dat die gewone man extreem gaat stemmen of het heft in eigen hand neemt.

Bart.NL
13-05-07, 13:15
Geplaatst door Tomas
Jij mag ook vinden dat Joden vergast mogen worden, hoor, nazi.
Als je meer dan 19.000 berichten hebt geschreven, zal daar wel veel forum vervuiling tussen zitten.

Tomas
13-05-07, 14:20
Geplaatst door Bart.NL
Als je meer dan 19.000 berichten hebt geschreven, zal daar wel veel forum vervuiling tussen zitten.

Oh, ik dacht dat jij deze wijze van discusseren wel kon waarderen. Of had je geen aha-erlebnis? Nazi.

Tomas
13-05-07, 14:24
Geplaatst door Mark

Verder lijkt mij uitleveren van mensen met een dubbel paspoort aan Marokko een beetje raar, dan zegt Marokko gewoon hetzelfde, ze hebben net zoveel een Ned paspoort als een Maroc paspoort en zitten meer hier dan daar... dus probeer niet het falen van de ned justitie op Marokko af te schuiven. Als iemand geen Ned paspoort heeft dan is het iets anders, dan kan ie als ongewenste vreemdeling het land uit worden gezet natuurlijk.

Mij lijkt er niks mis met de optie om mensen zonder pasport na criminele activiteiten naar huis te sturen en mensen met meerdere nationaliteiten de nederlandse te ontnemen in geval van geweldadig crimineel gedrag. Het land dat in dit geval zo moeilijk doet over het opgeven van de nationaliteit krijgt dan terug waar het zo om vraagt.

super ick
13-05-07, 15:01
Geplaatst door Bart.NL
Iemand die zijn hele leven in Nederland heeft gewoond, en ook een Nederlands paspoort heeft, is een Nederlander.
Dat Marokkaanse paspoort heeft dus geen enkele betekenis? Jammer voor dat tuig. Terugsturen ze hebben de Marokkaanse nationaliteit. Opgeruimd staat netjes. In de praktijk betekent het niet eens een massaal terugsturen maar een massale afname van dergelijk gedrag. Deze ratjes vergallen het woongenot in een hele wijk. Dan maar even niet de ratjes voorop stellen, waar we hier zo goed in zijn, maar de wijk. Of misschien eerst een half jaar terug als waarschuwing en bij de volgende overtreding definitief.
Als we hier aan beginnen, kunnen we iedere crimineel wel het land uitzetten. Daar kunnen we pas een boel geld mee besparen, want dan hebben we geen gevangenissen meer nodig.
Er worden regelmatig buitenlandse criminelen, die hun straf hebben uitgezeten uitgezet. Niets bijzonders.
Als we nu ook al ons afval in het buitenland dumpen, besparen we nog veel meer geld, want dan hebben we ook geen afvalverwerking meer nodig.
Is dit een poging de discussie een draai te geven te geven of vergelijk je deze Marokkanen met afval?
Wat is daarop tegen? Ik denk wel een antwoord te weten, maar misschien is het een goed idee dat je er zelf ook over nadenkt.
Aha daar hebben we een intellectueel die denkt de norm te kunnen stellen en alles wat afwijkt van zijn norm als kortzichtig cq. dom te bestempelen.

IbnRushd
13-05-07, 15:11
Geplaatst door super ick
Er worden regelmatig buitenlandse criminelen, die hun straf hebben uitgezeten uitgezet. Niets bijzonders.

Met een Nederlands paspoort? Zo ja, bron graag!

super ick
13-05-07, 15:32
Geplaatst door IbnRushd
Met een Nederlands paspoort? Zo ja, bron graag!

Met een buitenlands paspoort. Net als de meeste Marokkanen ook hebben. Ik zie het verschil in die paspoorten niet.

Daar gaat nu net die hele paspoortendiscussie over. Als het in je voordeel werkt eraan vast houden, werkt het in je nadeel dan zwaai je plotseling met je Nederlandse paspoort.

Heb je een Marokkaans paspoort dan kan je ook teruggestuurd worden. Een mooie stok achter de deur voor de draaideurcrimineel met een dubbel paspoort.

Kijk naar Marokko. Daar doen ze er niet zo moeilijk over. Daar flikkeren ze je er zo uit. Wat is nu het probleem als je je eigen leefomgeving zonodig moet terroriseren? Magje teug naar het land waar je zo trots op bent, waar alles beter is. Wordt je niet meer gediscrimineerd. Iedereen blij. Ik zie echt geen nadelen.

IbnRushd
13-05-07, 15:46
Geplaatst door super ick
Met een buitenlands paspoort. Net als de meeste Marokkanen ook hebben. Ik zie het verschil in die paspoorten niet.

Daar gaat nu net die hele paspoortendiscussie over. Als het in je voordeel werkt eraan vast houden, werkt het in je nadeel dan zwaai je plotseling met je Nederlandse paspoort.

Heb je een Marokkaans paspoort dan kan je ook teruggestuurd worden. Een mooie stok achter de deur voor de draaideurcrimineel met een dubbel paspoort.

Kijk naar Marokko. Daar doen ze er niet zo moeilijk over. Daar flikkeren ze je er zo uit. Wat is nu het probleem als je je eigen leefomgeving zonodig moet terroriseren? Magje teug naar het land waar je zo trots op bent, waar alles beter is. Wordt je niet meer gediscrimineerd. Iedereen blij. Ik zie echt geen nadelen.

Een Marokkaans paspoort kun je niet inleveren. Daar misbruik van maken is echt laf en zielig. Of ze trots zijn op Marokko dat weten we niet. En niemand is blij als ze naar een land worden gestuurd zonder een onderdak etc. Je kunt bijna van 'moord' spreken.

Jullie soort Nederlanders doen erg laks over. Als 't niet werkt dan maar naar een land sturen waar hun ouders vandaan komen. Met het valide-argument dat de andere landen het ook doen; althans zonder dat de uitgezetenen de nationaliteit hebben i.t.t. marokkaanse e.d. jongens.

Tomas
13-05-07, 15:52
Geplaatst door IbnRushd
Een Marokkaans paspoort kun je niet inleveren. Daar misbruik van maken is echt laf en zielig. Of ze trots zijn op Marokko dat weten we niet. En niemand is blij als ze naar een land worden gestuurd zonder een onderdak etc. Je kunt bijna van 'moord' spreken.

Jullie soort Nederlanders doen erg laks over. Als 't niet werkt dan maar naar een land sturen waar hun ouders vandaan komen. Met het valide-argument dat de andere landen het ook doen; althans zonder dat de uitgezetenen de nationaliteit hebben i.t.t. marokkaanse e.d. jongens.

Moord? Naar Marokko gestuurd worden is moord? Tjonge, de superlatieven schieten weer te kort. Wat is er? Ben je bang dat je zelf ook opeens onbedwingbaar geweldadig gaat worden ofzo? Wat is het toch, dat als het Marokkaanse criminelen betreft "men" zo soft en links wordt als een geitenwollesok en zodra het een niet-moslim betreft dan mogen er best ledematen verwijderd worden of andere extreme straffen uitgevoerd worden. Maar owe als het mogelijk een Marokkan betreft, dan mag er eigenlijk niet gestraft worden. Zo zielig dan.

IbnRushd
13-05-07, 16:11
Geplaatst door Tomas
Moord? Naar Marokko gestuurd worden is moord? Tjonge, de superlatieven schieten weer te kort. Wat is er? Ben je bang dat je zelf ook opeens onbedwingbaar geweldadig gaat worden ofzo? Wat is het toch, dat als het Marokkaanse criminelen betreft "men" zo soft en links wordt als een geitenwollesok en zodra het een niet-moslim betreft dan mogen er best ledematen verwijderd worden of andere extreme straffen uitgevoerd worden. Maar owe als het mogelijk een Marokkan betreft, dan mag er eigenlijk niet gestraft worden. Zo zielig dan.

Waar moeten die kleine ondeugende jongens dan heen en van leven? Je doet er gewoon te makkelijk/eenvoudig over. Het zijn jouw kleine kinderen niet, dus waar maak jij je nou zorgen over hè? Is het opeens stoer en hype om kwajongens met ook een buitenlands paspoort naar een land te sturen dat onder hen ogen een onbekende plek is, omdat jullie soort te laks en te soft zijn om normale maatregelen te nemen, en opeens zijn extreme beslissing de juiste oplossing. Het is niet dat ik wakker van lig hoor. Het is gewoon dat jullie soort niet in willen zien dat de kleine criminelen eigenlijk een product zijn van de omgeving waarin zij leven. Zoiets moet je rationeel oplossen en niet emotioneel, schijterd. En dat vereist helaas een termijn die voor sommige mensen te lang duurt.

mark61
13-05-07, 16:22
Geplaatst door IbnRushd
Waar moeten die kleine ondeugende jongens dan heen en van leven? Je doet er gewoon te makkelijk/eenvoudig over. Het zijn jouw kleine kinderen niet, dus waar maak jij je nou zorgen over hè? Is het opeens stoer en hype om kwajongens met ook een buitenlands paspoort naar een land te sturen dat onder hen ogen een onbekende plek is, omdat jullie soort te laks en te soft zijn om normale maatregelen te nemen, en opeens zijn extreme beslissing de juiste oplossing. Het is niet dat ik wakker van lig hoor. Het is gewoon dat jullie soort niet in willen zien dat de kleine criminelen eigenlijk een product zijn van de omgeving waarin zij leven. Zoiets moet je rationeel oplossen en niet emotioneel, schijterd. En dat vereist helaas een termijn die voor sommige mensen te lang duurt.

Er zijn genoeg NLMarokkanen die het een prima idee vinden om tuig naar Marokko te sturen om ff manieren te leren. Ali B is er ook aardig van opgeknapt, als we hem zelf mogen geloven. Vroeger (?) werden ook meisjes wel naar Marokko gestuurd omdat ze hier 'voor galg en rad' opgroeiden volgens hun vaders & evt. moeders.

Het schijnt dat NLMarokkanen wel eens familie hebben daaro waar ze een kind kunnen parkeren.

Het blijft natuurlijk falen van Nederland als je niks beters weet dan tuig eruit te gooien. Wat doe je dan met Hollands tuig?

In eerste instantie zijn overigens de ouders verantwoordelijk. Als er zoveel ouders niet in staat blijken hun kinderen normaal op te voeden, of hé, wel hun dochters maar niet hun zonen, mogen ze zich wel es op hun achterhoofd krabben. Daarna pas ligt het aan 'de maatschappij'. Das lekker makkelijk altijd, je verantwoordelijkheid afschuiven.

Verder zou ik iedereen adviseren nog even dat verhaal van Zilla hierboven te lezen.

'Ondeugend' is een bespottelijk eufemisme, maar mss bedoel je het niet zo. 'Moord' is dan weer hysterisch overdreven.

tr_imparator
13-05-07, 16:23
Geplaatst door Tomas + IbnRushd



Jullie discussieren langs elkaar heen.

IbnRushd ziet criminelen als Nederlanders en doet een beroep op het gelijkheidbeginsel. Ten tweede zegt hij dat het niet menswaardig/eerlijk is om deze Nederlanders(omdat zij verplicht zijn tot het hebben van een dubbele nationaliteit en eigenlijk gewoon Nederlanders zijn) naar de land van herkomst te sturen.

Tomas ziet criminelen als Marokkanen en zegt dat de huidige straf voor Marokkanen te soft is. Zijn motief is die van een meeloper(andere landen doen dat immers ook).

tr_imparator
13-05-07, 16:27
Geplaatst door mark61
Het blijft natuurlijk falen van Nederland als je niks beters weet dan tuig eruit te gooien.

Dat is het ook.


Nu wilt men toch weer internaten hebben? :melig:

Tomas
13-05-07, 16:28
Geplaatst door IbnRushd
Waar moeten die kleine ondeugende jongens dan heen en van leven? Je doet er gewoon te makkelijk/eenvoudig over. Het zijn jouw kleine kinderen niet, dus waar maak jij je nou zorgen over hè? Is het opeens stoer en hype om kwajongens met ook een buitenlands paspoort naar een land te sturen dat onder hen ogen een onbekende plek is, omdat jullie soort te laks en te soft zijn om normale maatregelen te nemen, en opeens zijn extreme beslissing de juiste oplossing. Het is niet dat ik wakker van lig hoor. Het is gewoon dat jullie soort niet in willen zien dat de kleine criminelen eigenlijk een product zijn van de omgeving waarin zij leven. Zoiets moet je rationeel oplossen en niet emotioneel, schijterd. En dat vereist helaas een termijn die voor sommige mensen te lang duurt.

Als mijn kind anderen terroriseert dan mag ie van mij heel lang de bak in. Z'n paspoort kan je in zijn geval niet afnemen. Maargoed, ik zorg er zelf wel voor dat ie zoiets niet flikt. Alhoewel het is eerder andersom, kinderen doen zoiets sowieso niet uit zichzelf tenzij ze gestord zijn of opgehitst worden door anderen.

Ondeugende jongens... Ik moet hier toch echt weer om lachen. Jij met je racisme, moord en nu weer ondeugende jongens en extreme beslissingen. Je hebt echt een ietwat gestoorde kijk op de realiteit, zal wel iets met teveel cyberuurtjes te maken hebben. Dan ga je makkelijk alles op één hoop gooien en overdrijven. Succes ermee. Wat mij betreft zijn jullie allemaal nazi's.

mark61
13-05-07, 16:29
Geplaatst door tr_imparator
Ten tweede zegt hij dat het niet menswaardig is om deze Nederlanders(omdat zij verplicht zijn tot het hebben van een dubbele nationaliteit en eigenlijk gewoon Nederlanders zijn) naar de land van herkomst te sturen.

Nou is het weer dat ze verplicht zijn een dubbele nationaliteit te hebben. In de paspoortendiscussie is het altijd dat ze recht menen te hebben op 2 paspoorten? Wat is het nou? Tis van tweeën één. Overigens is daar makkelijk wat aan te doen: iedereen kan een verklaring afleggen dat ie die 2e nationaliteit niet wil, maar er verplicht aan vastzit. Dan ben je een virtuele monopaspoorter :wijs:

Magoed, een lamme oplossing blijft het. Die volgens mij nog nooit in Europa is toegepast. Of is het in Duitsland een keer gebeurd, een hele familie uitgezet na eerwraak ofzo? Staat me zoiets bij. Of dat er discussie over was.

mark61
13-05-07, 16:30
Geplaatst door tr_imparator
Dat is het ook.


Nu wilt men toch weer internaten hebben? :melig:

Die zijn er al. Staat o.a. een Turks internaat in Rotterdam. De berichten erover zijn gemengd, geloof ik. Ouderwets-Turkse discipline :wijs:

mark61
13-05-07, 16:31
Geplaatst door Tomas
Wat mij betreft zijn jullie allemaal nazi's.

:hihi:

tr_imparator
13-05-07, 16:33
Geplaatst door mark61
Nou is het weer dat ze verplicht zijn een dubbele nationaliteit te hebben. In de paspoortendiscussie is het altijd dat ze recht menen te hebben op 2 paspoorten? Wat is het nou? Tis van tweeën één. Overigens is daar makkelijk wat aan te doen: iedereen kan een verklaring afleggen dat ie die 2e nationaliteit niet wil, maar er verplicht aan vastzit. Dan ben je een virtuele monopaspoorter :wijs:

Magoed, een lamme oplossing blijft het. Die volgens mij nog nooit in Europa is toegepast. Of is het in Duitsland een keer gebeurd, een hele familie uitgezet na eerwraak ofzo? Staat me zoiets bij. Of dat er discussie over was.


Je hebt vast ook draaideurturken. En volgens mij neemt dan een crimineel wat het beste voor hem is, als er een dergelijk maatregel zou komen.

Als jij als overheid niks anders kan bedenken, dan je te stoelen op (bureaucratisch) gevormde reglement(verplichte dubbele nationaliteit), dan vraag ik me toch echt af, wat voor regelmakers we hebben en of die wel goed werken.

mark61
13-05-07, 16:35
Nu we toch zo enthousiast bezig zijn ben ik er wel voor eerwrekers (na uitzitten straf) met hun hele familie eruit te knikkeren. Niet zozeer als straf voor de misdaad, als wel het idee dat je mensen met zulke zieke ideeën niet in je land wilt.

knuppeltje
13-05-07, 16:38
Als ze de etterbakjes zolang ze nog klein zijn de hele schoolvakantie in Marokko laten doorbrengen, dan worden het misschien geen grote etterbakken.

IbnRushd
13-05-07, 16:39
Geplaatst door Tomas
Als mijn kind anderen terroriseert dan mag ie van mij heel lang de bak in. Z'n paspoort kan je in zijn geval niet afnemen. Maargoed, ik zorg er zelf wel voor dat ie zoiets niet flikt. Alhoewel het is eerder andersom, kinderen doen zoiets sowieso niet uit zichzelf tenzij ze gestord zijn of opgehitst worden door anderen.

Het heeft ook met andere factoren te maken. Marokkaanse jongens hebben de imago van 'crimineel', 'gangster' en dergelijke termen die wel heel erg goed valt bij pubertjes en leeftijdgenoten. De media doet natuurlijk volop mee en schijterds zoals jij die zich beven voor kleine snuiters bevestigen het etiketje alleen maar. Ook MTV en andere rapzooi met hun clipjes maken de pad der evil alleen breder. Als 't aan mij lag had ik al die 'beïnvloeding' een tijd lang stop gezet. Maar goed, dat is meer een idealistische streven dan realiteit. En dan maar blijven zeuren over de slechte opvoeding, terwijl ze 'extern' zoveel shit krijgen dat een goede opvoeding zeldzaam is.


Geplaatst door Tomas

Ondeugende jongens... Ik moet hier toch echt weer om lachen. Jij met je racisme, moord en nu weer ondeugende jongens en extreme beslissingen. Je hebt echt een ietwat gestoorde kijk op de realiteit, zal wel iets met teveel cyberuurtjes te maken hebben. Dan ga je makkelijk alles op één hoop gooien en overdrijven. Succes ermee. Wat mij betreft zijn jullie allemaal nazi's.

A) Ik heb niemand van racisme beticht nog heb ik de staat (als 't zover komt) van 'moord' beschuldigd. Ergens een draadje los, Tomas? Gewoon niet op mijn argumenten in gaan, en iedereen die een andere mening hebben een 'nazi' noemen, hypocriet.

tr_imparator
13-05-07, 16:39
Geplaatst door mark61
Nu we toch zo enthousiast bezig zijn ben ik er wel voor eerwrekers (na uitzitten straf) met hun hele familie eruit te knikkeren. Niet zozeer als straf voor de misdaad, als wel het idee dat je mensen met zulke zieke ideeën niet in je land wilt.


Dus je wilt mensen straffen omwille hun idee? Dat lijkt mij geen goed plan. Ook meteen een artikel 301 invoeren?

mark61
13-05-07, 16:40
Geplaatst door tr_imparator
Je hebt vast ook draaideurturken. En volgens mij neemt dan een crimineel wat het beste voor hem is, als er een dergelijk maatregel zou komen.

Als jij als overheid niks anders kan bedenken, dan je te stoelen op (bureaucratisch) gevormde reglement(verplichte dubbele nationaliteit), dan vraag ik me toch echt af, wat voor regelmakers we hebben en of die wel goed werken.

Er is geen samenleving in heden of verleden zonder misdaad. Nooit een oplossing voor gevonden. Je hebt natuurlijk wel variaties in hoeveelheid en soort misdaad. Waar het hier in dit topic over gaat is totaal losgeslagen kleuters en pubers. Een giga opvoedingsprobleem.

Bij Turken weinig van te merken. Das meer de heroïne- en vrouwenhandelmisdaad. Veel van die lui zitten hier sowieso illegaal geloof ik, dus dan speelt die hele paspoortdiscussie niet :hihi:

(Jonge) NLMarokkanen dreigen met uitzetting werkt natuurlijk fantastisch. Want wat alle Mo B's, Samir A's tot en met dit straattuig met elkaar gemeen hebben, is dat ze voor geen goud Nederland uit willen, en Marokko in. Zet je er eentje met veel publiciteit uit, moet je es zien hoe rustig het wordt op de NLMarokkaanse straat.

Wel zo overzichtelijk. Kunnen we gewoon weer op Hollands-tuigjacht.

mark61
13-05-07, 16:42
Geplaatst door tr_imparator
Dus je wilt mensen straffen omwille hun idee? Dat lijkt mij geen goed plan.

Daar dacht ik ook aan. Maar het criterium is idee PLUS uitvoering. Iemand die zijn hele leven eerwraak fantastisch vindt, maar nooit iemand een haar krenkt, daar hebben we geen last van. Iemand die wel aan het moorden slaat, daar weet je van dat hij het de volgende keer gewoon weer zal doen. Of zijn zoon laten doen.


Ook meteen een artikel 301 invoeren?

:hihi: Dü$ünce suçu :student:

mark61
13-05-07, 16:49
Geplaatst door knuppeltje
Als ze de etterbakjes zolang ze nog klein zijn de hele schoolvakantie in Marokko laten doorbrengen, dan worden het misschien geen grote etterbakken.

Het hangt ervan af wat ze daar gaan doen. Als ze, zoals nu vaak, in Tanger op de boulevard gaan paraderen en van McDonalds naar Kentucky Fried C schiet het niet op. Vooral met het vooruitzicht dat ze daarna weer terug mogen :hihi: Vakantie is vakantie.

Het vooruitzicht daar naar school te moeten of te moeten werken is daarentegen weer iets geheel anders :wijs:

tr_imparator
13-05-07, 16:51
Geplaatst door mark61
Daar dacht ik ook aan. Maar het criterium is idee PLUS uitvoering. Iemand die zijn hele leven eerwraak fantastisch vindt, maar nooit iemand een haar krenkt, daar hebben we geen last van. Iemand die wel aan het moorden slaat, daar weet je van dat hij het de volgende keer gewoon weer zal doen. Of zijn zoon laten doen.


Dan is het ook een straf voor de misdaad. Praktisch lijkt het me niet haalbaar en ik ben het er ook niet mee eens.

Mo.B zit eigenlijk levenslang omdat hij - als hij vrijkomt - weer hetzelfde zou doen(iemand die de islam beledigt, doden). Eigenlijk is het een enkelvoudige moord en zou hij net als mijn buurman(nee, wacht die heeft 2 mensen gedood) 6 jaar moeten zitten en dan met zo een polsbandje rond moeten lopen.

Dus langer straffen is een optie(als je de kans op herhaling groot acht), maar dat weet je nooit zo zeker.

knuppeltje
13-05-07, 16:54
Geplaatst door mark61
Het hangt ervan af wat ze daar gaan doen. Als ze, zoals nu vaak, in Tanger op de boulevard gaan paraderen en van McDonalds naar Kentucky Fried C schiet het niet op. Vooral met het vooruitzicht dat ze daarna weer terug mogen :hihi: Vakantie is vakantie.

Het vooruitzicht daar naar school te moeten of te moeten werken is daarentegen weer iets geheel anders :wijs:

Nu had ik het over de schoolvakantieperioden en ook dan moet er op de geiten worden gepast toch? En volgens eeuwenoude traditie is dat het werk van kleine jongetjes.
Mooi werk voor die etterbakje van ons.

tr_imparator
13-05-07, 16:58
Geplaatst door knuppeltje
Nu had ik het over de schoolvakantieperioden en ook dan moet er op de geiten worden gepast toch? En volgens eeuwenoude traditie is dat het werk van kleine jongetjes.
Mooi werk voor die etterbakje van ons.


Volgens mij is die etter daar net zo een grote etter als hier, alleen krijgt hij daar een draai om de oor.

Maar dat mag hier weer niet he: dan krijg je weer te maken met de Kinderbescherming en allerlei andere hulpverleningsinstanties. Leger des Heils, maatschappelijk werk, enz enz..

Het is ook het idee dat die opvoeding wordt overgenomen door de kaaskoppen, omdat men het zo beter weet(wat het beste is voor het kind).

mark61
13-05-07, 17:00
Geplaatst door tr_imparator
Dan is het ook een straf voor de misdaad. Praktisch lijkt het me niet haalbaar en ik ben het er ook niet mee eens.

Nou nee. Het is de mededeling van NL aan een individu dat wij hem niet leuk vinden. In principe kan de minister van euh wat zou het zijn iemand tot 'ongewenste vreemdeling' verklaren en daar hoeft ie nauwelijks redenen voor op te geven. Ik zie niet in wat er praktisch moeilijk aan is. Vliegtuig in en hopla. Maar ik hoop meer op afschrikwekkend effect denk ik. Komt sowieso ook niet zo vaak voor.


Mo.B zit eigenlijk levenslang omdat hij - als hij vrijkomt - weer hetzelfde zou doen(iemand die de islam beledigt, doden). Eigenlijk is het een enkelvoudige moord en zou hij net als mijn buurman(nee, wacht die heeft 2 mensen gedood) 6 jaar moeten zitten en dan met zo een polsbandje rond moeten lopen.

Dat geloof ik niet. Hij is tot levenslang veroordeeld wegens de impact van moord om iemand's mening, en de verwoestende invloed die de daad heeft op de hele samenleving, ofzo. Moeten we maar es nalezen.

Je mag in NL niet iemand preventief gevangen zetten. Jah, tbs-ers ws. wel, als de experts zeggen dat herhaling gegarandeerd is. En eigenlijk vind ik Mo ook een tbs-geval denk ik.


Dus langer straffen is een optie(als je de kans op herhaling groot acht), maar dat weet je nooit zo zeker.

Langer straffen helpt volgens mij nergens voor. Iemand komt zelden geheel 'genezen' de gevangenis uit.

Vroeger had je nog van tropische verbanningsoorden :boer:

mark61
13-05-07, 17:05
Geplaatst door knuppeltje
Nu had ik het over de schoolvakantieperioden en ook dan moet er op de geiten worden gepast toch? En volgens eeuwenoude traditie is dat het werk van kleine jongetjes.
Mooi werk voor die etterbakje van ons.

:hihi: Moet het niet gaan zoals in Babel.

tr_imparator
13-05-07, 17:10
Geplaatst door mark61
Nou nee. Het is de mededeling van NL aan een individu dat wij hem niet leuk vinden. In principe kan de minister van euh wat zou het zijn iemand tot 'ongewenste vreemdeling' verklaren en daar hoeft ie nauwelijks redenen voor op te geven. Ik zie niet in wat er praktisch moeilijk aan is. Vliegtuig in en hopla. Maar ik hoop meer op afschrikwekkend effect denk ik. Komt sowieso ook niet zo vaak voor.


Wat stuur je wel terug en wat niet. Iedereen heeft wel een andere idee. Daarom lijkt het me praktisch niet haalbaar.

Wat betreft eerwraak. Kans op herhaling is sowieso nihil en komt zelden voor..




Dat geloof ik niet. Hij is tot levenslang veroordeeld wegens de impact van moord om iemand's mening, en de verwoestende invloed die de daad heeft op de hele samenleving, ofzo. Moeten we maar es nalezen.

B. werd veroordeeld tot levenslange gevangenisstraf, waarbij de rechtbank in aanmerking nam dat er geen kans werd gezien voor resocialisatie, en dat maximale bescherming van de Nederlandse samenleving van het grootste belang was.

bron: wiki.



Langer straffen helpt volgens mij nergens voor. Iemand komt zelden geheel 'genezen' de gevangenis uit.

Vroeger had je nog van tropische verbanningsoorden :boer:


Nee, het is het idee, dat je dan langer vrij bent van zo een gast. En nog een keer weer zo een lange straf misschien niet waard is/aantrekkelijk, voor de dader.

knuppeltje
13-05-07, 17:10
Geplaatst door tr_imparator
Volgens mij is die etter daar net zo een grote etter als hier, alleen krijgt hij daar een draai om de oor.

Maar dat mag hier weer niet he: dan krijg je weer te maken met de Kinderbescherming en allerlei andere hulpverleningsinstanties. Leger des Heils, maatschappelijk werk, enz enz..

Het is ook het idee dat die opvoeding wordt overgenomen door de kaaskoppen, omdat men het zo beter weet(wat het beste is voor het kind).

In het begin is die dat eventjes- maar niet lang na al die draaien om z'n oren, wordt die echt niet slechter van.
Als die dan weer terug is dan bedenkt die zich wel om z'n ettercarrière weer op te pakken als die dan weer terug moet in de volgende vakantie.
Ik zit er alleen een beetje met die arme geitjes, maar ik zou het toch invoeren.
Hoeven die door jou geminachtte kaaskoppen die opvoeding ook niet over te nemen en krijgen ze ook nog de kans iets van een ander cultuur te leren en hun familie beter kennen.
Prima win-win situatie dus.

mark61
13-05-07, 17:16
Geplaatst door tr_imparator
Wat betreft eerwraak. Kans op herhaling is sowieso nihil en komt zelden voor..

Mja in dezelde generatie ws. niet. Maar heeft wel afschrikwekkend effect op anderen.


B. werd veroordeeld tot levenslange gevangenisstraf, waarbij de rechtbank in aanmerking nam dat er geen kans werd gezien voor resocialisatie, en dat maximale bescherming van de Nederlandse samenleving van het grootste belang was.

bron: wiki.

Ow wat gek. Is eigenlijk een tbs-straf dan, voor een niet-tbs-er. Vreemd.


Nee, het is het idee, dat je dan langer vrij bent van zo een gast. En nog een keer weer zo een lange straf misschien niet waard is/aantrekkelijk, voor de dader.

Nou als het om Mo B gaat zou het hem geen klap uitmaken denk ik.

knuppeltje
13-05-07, 17:18
Geplaatst door mark61
:hihi: Moet het niet gaan zoals in Babel.

Het zal daar beslist zo wie zo tot de nodige spraakverwarring leiden- eventjes, maar torens hoeven ze van mij niet te bouwen.
Op de geiten passen vind ik genoeg. :student:

mark61
13-05-07, 17:19
Geplaatst door knuppeltje
Het zal daar beslist zo wie zo tot de nodige spraakverwarring leiden- eventjes, maar torens hoeven ze van mij niet te bouwen.
Op de geiten passen vind ik genoeg. :student:

:) Euh sorry, verwees naar de film Babel. Waarin twee geitenhoedende jongetjes bij wijze van kick met een geweer op auto's schieten. En een Ami toeriste verwonden.

knuppeltje
13-05-07, 17:23
Geplaatst door mark61
:) Euh sorry, verwees naar de film Babel. Waarin twee geitenhoedende jongetjes bij wijze van kick met een geweer op auto's schieten. En een Ami toeriste verwonden.

Sorry van mijn kant, maar die film ken ik niet. (kultuurbarbaar, ik)

Maar Padre Padrone- eenmaal gelezen het boek en eenmaal de film gezien, en je vergeet ze nooit meer.

mark61
13-05-07, 17:26
Geplaatst door knuppeltje
Sorry van mijn kant, maar die film ken ik niet. (kultuurbarbaar, ik)

Maar Padre Padrone- eenmaal gelezen het boek en eenmaal de film gezien, en je vergeet ze nooit meer.

Is een heel mooie film (http://www.imdb.com/title/tt0449467/)

PP, jah is een ouwe, maar ook zo'n sfeer...

tr_imparator
13-05-07, 17:30
Geplaatst door mark61
Is een heel mooie film (http://www.imdb.com/title/tt0449467/)

PP, jah is een ouwe, maar ook zo'n sfeer...


Dat chinees meisje mocht wat mij betreft wel eruit. Pervers hoertje.

knuppeltje
13-05-07, 17:32
Geplaatst door mark61
Is een heel mooie film (http://www.imdb.com/title/tt0449467/)

PP, jah is een ouwe, maar ook zo'n sfeer...

Bedankt voor de link.

foxcave
13-05-07, 17:32
Jullie spuien hier allerlei ideeën meningen en andere ongein, maar hoe oud waren die kinderen nu eigenlijk?

Is er bekend wie het zijn?
Waarom hebben buren, kennissen, buurtwerkers, politie, etc etc eigenlijk niets gedaan?
Zwerven die kinderen nog steeds op straat?
Is er iemand die echt iets aan die situatie doet ondertussen?

O en dat domme geouwehoer over die paspoorten, daar ben ik snel mee klaar, als die kinderen hier geboren en opgetogen zijn dan zijn het Nederlanders, en die zet je niet uit.

En mensen die er anders over denken, over een jaar of tien vijftien hebben de eerste Poolse emigranten/illegalen kinderen, kinderen die ook amper Nederlands spreken, immers het is geen vereiste om als Poolse slaaf Nederlands te leren.

Misschien dat dan de Marokkaanse jeugd eens rust krijgt.

knuppeltje
13-05-07, 17:37
Geplaatst door foxcave
Jullie spuien hier allerlei ideeën meningen en andere ongein, maar hoe oud waren die kinderen nu eigenlijk?

Is er bekend wie het zijn?
Waarom hebben buren, kennissen, buurtwerkers, politie, etc etc eigenlijk niets gedaan?
Zwerven die kinderen nog steeds op straat?
Is er iemand die echt iets aan die situatie doet ondertussen?

O en dat domme geouwehoer over die paspoorten, daar ben ik snel mee klaar, als die kinderen hier geboren en opgetogen zijn dan zijn het Nederlanders, en die zet je niet uit.

En mensen die er anders over denken, over een jaar of tien vijftien hebben de eerste Poolse emigranten/illegalen kinderen, kinderen die ook amper Nederlands spreken, immers het is geen vereiste om als Poolse slaaf Nederlands te leren.

Misschien dat dan de Marokkaanse jeugd eens rust krijgt.

Tegen de tijd dat die jong ook gaan klieren zullen we daarvoor ook onze welgemeende bijdragen- wat zeg ik, oplossingen hier aanreiken.

mark61
13-05-07, 17:43
Geplaatst door tr_imparator
Dat chinees meisje mocht wat mij betreft wel eruit. Pervers hoertje.

Japans. Ik zag geen pervers hoertje. Zag een meisje met emotionele problemen.

tr_imparator
13-05-07, 17:47
Geplaatst door mark61
Japans. Ik zag geen pervers hoertje. Zag een meisje met emotionele problemen.


Werd niet goed van haar. Begon het net spannend te worden, kwam zij weer in beeld...op een gegeven moment dacht ik ''gooi jezelf van t balkon of eet een hond ofzo'' :argwaan:

mark61
13-05-07, 17:49
Geplaatst door tr_imparator
Werd niet goed van haar. Begon het net spannend te worden, kwam zij weer in beeld...op een gegeven moment dacht ik ''gooi jezelf van t balkon of eet een hond ofzo'' :argwaan:

Racist :ego:

Mark
13-05-07, 18:30
Geplaatst door IbnRushd
Het heeft ook met andere factoren te maken. Marokkaanse jongens hebben de imago van 'crimineel', 'gangster' en dergelijke termen die wel heel erg goed valt bij pubertjes en leeftijdgenoten. De media doet natuurlijk volop mee en schijterds zoals jij die zich beven voor kleine snuiters bevestigen het etiketje alleen maar. Ook MTV en andere rapzooi met hun clipjes maken de pad der evil alleen breder. Als 't aan mij lag had ik al die 'beïnvloeding' een tijd lang stop gezet. Maar goed, dat is meer een idealistische streven dan realiteit. En dan maar blijven zeuren over de slechte opvoeding, terwijl ze 'extern' zoveel shit krijgen dat een goede opvoeding zeldzaam is.



Iedere jongere in nederland staat aan deze externe factoren bloot. Waarom is niet elke jongere in nederland een gevaarlijke crimineel?

Antwoord: omdat deze zogenaamde invloeden een slap excuus zijn voor gebrek aan opvoeding en ontkennen van het instrinsiek slecht zijn of psychopaat zijn van sommige mensen.

Je moet niet de maatschappij aanpassen aan deze criminelen. Deze criminelen moeten gewoon verdwijnen uit de maatschappij.

mulan
13-05-07, 18:44
Geplaatst door Mark
Iedere jongere in nederland staat aan deze externe factoren bloot. Waarom is niet elke jongere in nederland een gevaarlijke crimineel?

Antwoord: omdat deze zogenaamde invloeden een slap excuus zijn voor gebrek aan opvoeding en ontkennen van het instrinsiek slecht zijn of psychopaat zijn van sommige mensen.

Je moet niet de maatschappij aanpassen aan deze criminelen. Deze criminelen moeten gewoon verdwijnen uit de maatschappij.

Niet iedere jongere in Nederland leeft in hetzelfde milieu. Zijn zwarten en mexicanen in de VS psychopatisch, zijn Algerijnen dat in Frankrijk en de Marokkanen dat in Nederland? Als het antwoord ja is betekent dat, dat je een grotere kans hebt op psychotisch worden op het moment dat je tot een minderheidsgroep hoort of hoe moet ik dat zien? Overigens denk ik dat de komende jaren het aantal white trash gaat toenemen. Niet lullig bedoelt uiteraard :D Maar let's face it...er groeit een generatie jongeren op die door ouders die zelf de weg kwijt zijn opgevoed worden. Dat kan nooit goed gaan.

binloser
13-05-07, 18:51
Verbanning was vroeger heel normaal. Ik ben voor verbanning (als dat kan en door dubbele paspoorten kan het) indien men gedurende een paar jaar er blijk van heeft gegeven onze regels en wetten niet te respecteren en dit ook d.v.m. wandaden/misdaden herhaaldelijk uit.. De meerderheid der nederlanders denkt er zo over. Ik beweer niets bijzonder.

mark61
13-05-07, 18:54
Geplaatst door mulan
Niet iedere jongere in Nederland leeft in hetzelfde milieu. Zijn zwarten en mexicanen in de VS psychopatisch, zijn Algerijnen dat in Frankrijk en de Marokkanen dat in Nederland? Als het antwoord ja is betekent dat, dat je een grotere kans hebt op psychotisch worden op het moment dat je tot een minderheidsgroep hoort of hoe moet ik dat zien? Overigens denk ik dat de komende jaren het aantal white trash gaat toenemen. Niet lullig bedoelt uiteraard :D Maar let's face it...er groeit een generatie jongeren op die door ouders die zelf de weg kwijt zijn opgevoed worden. Dat kan nooit goed gaan.

Geheel wetenschappelijk gezien :wijs: blijken verschillende minderheden 'vatbaar' voor verschillende geestesziekten, en in verschillende mate. Dus iets cultureels is er ws. wel.

Ach, die blanken. Die sterven toch uit. Ja die refo's, dat blijft natuurlijk een probleem. Maar daar staat een hek om, virtueel.

Mark
13-05-07, 18:59
Geplaatst door mulan
Niet iedere jongere in Nederland leeft in hetzelfde milieu. Zijn zwarten en mexicanen in de VS psychopatisch, zijn Algerijnen dat in Frankrijk en de Marokkanen dat in Nederland? Als het antwoord ja is betekent dat, dat je een grotere kans hebt op psychotisch worden op het moment dat je tot een minderheidsgroep hoort of hoe moet ik dat zien? Overigens denk ik dat de komende jaren het aantal white trash gaat toenemen. Niet lullig bedoelt uiteraard :D Maar let's face it...er groeit een generatie jongeren op die door ouders die zelf de weg kwijt zijn opgevoed worden. Dat kan nooit goed gaan.

Waar zie je het mij over minderheden hebben? Ik heb het over criminele jongeren in vergelijking met al die jongeren die ook tmf kijken en niet crimineel worden.

mulan
13-05-07, 19:06
Geplaatst door Mark
Waar zie je het mij over minderheden hebben? Ik heb het over criminele jongeren in vergelijking met al die jongeren die ook tmf kijken en niet crimineel worden.

Nergens. Je reactie was wel op iemand die het over Marokkanen had maar daar gaat het mij helemaal niet om. Mij ging het om het punt dat ik vroeger :engel: naar TMF en die hiphoppers kon kijken zonder dat ik mij als hen wilde gedragen. Er is een andere groep die zich daar eerder door laat beinvloeden omdat het milieu waarin ze bevinden dat toestaat. Een kind in een rijkeluisbuurtje in Wassenaar kan daar naar kijken maar ziet dat de realiteit van hem anders is.

Mark
13-05-07, 19:07
Geplaatst door mark61
Geheel wetenschappelijk gezien :wijs: blijken verschillende minderheden 'vatbaar' voor verschillende geestesziekten, en in verschillende mate. Dus iets cultureels is er ws. wel.

Ach, die blanken. Die sterven toch uit. Ja die refo's, dat blijft natuurlijk een probleem. Maar daar staat een hek om, virtueel.

Onderzoek naar de oorzaken van criminaliteit en trajecten om criminelen weer terug te brengen in de maatschappij... de nationale sport van de sociologen van de jaren 70 die ten koste van alle slachtoffers hun experimentjes draaiden.

En wat heeft het ons opgeleverd?

Het is tijd om de normale burgers te beschermen en misdadigers op te sluiten.

Mark
13-05-07, 19:09
Geplaatst door mulan
Nergens. Je reactie was wel op iemand die het over Marokkanen had maar daar gaat het mij helemaal niet om. Mij ging het om het punt dat ik vroeger :engel: naar TMF en die hiphoppers kon kijken zonder dat ik mij als hen wilde gedragen. Er is een andere groep die zich daar eerder door laat beinvloeden omdat het milieu waarin ze bevinden dat toestaat. Een kind in een rijkeluisbuurtje in Wassenaar kan daar naar kijken maar ziet dat de realiteit van hem anders is.

Zelfs als dat zo is dan zijn er genoeg Marokkaanse jongeren uit slechte wijken die niet crimineel worden.

Waarom zouden wij de tv programmas en alles wat maar een sneue crimineel kan beinvloeden aanpassen? Zij passen zich maar aan aan de wet en anders gaan ze de cel in :)

mulan
13-05-07, 19:11
Geplaatst door mark61
Geheel wetenschappelijk gezien :wijs: blijken verschillende minderheden 'vatbaar' voor verschillende geestesziekten, en in verschillende mate. Dus iets cultureels is er ws. wel.

Ach, die blanken. Die sterven toch uit. Ja die refo's, dat blijft natuurlijk een probleem. Maar daar staat een hek om, virtueel.

Zou me op zich niet verbazen nee. Ik denk dat alles wat je anders maakt (en zeker voor een kind) beinvloedbaar is op je geestelijke gesteldheid.

Ow en er zal altijd een harde kern blanken zijn die de wereld blijft overheersen :hihi: ..overwinningsdrang :fpuh:

mark61
13-05-07, 19:11
Geplaatst door Mark
Onderzoek naar de oorzaken van criminaliteit en trajecten om criminelen weer terug te brengen in de maatschappij... de nationale sport van de sociologen van de jaren 70 die ten koste van alle slachtoffers hun experimentjes draaiden.

En wat heeft het ons opgeleverd?

Het is tijd om de normale burgers te beschermen en misdadigers op te sluiten.

Ja nou dit ging niet over criminelen, maar etno <> geestesziekte. Geestesziekte is eerder een excuus voor misdaad.

Als je kinderen al moet opsluiten denk ik dat het nooit meer goed komt. Moet je de sleutel weggooien als iemand 12 is?

mulan
13-05-07, 19:14
Geplaatst door Mark
Zelfs als dat zo is dan zijn er genoeg Marokkaanse jongeren uit slechte wijken die niet crimineel worden.

Waarom zouden wij de tv programmas en alles wat maar een sneue crimineel kan beinvloeden aanpassen? Zij passen zich maar aan aan de wet en anders gaan ze de cel in :)

TV zal heus niet de enige invloed zijn. En het pleit ze dus niet vrij van eigen verantwoordelijkheid. Maar als je naar een oplossing wilt zoeken kun je moeilijk net als de VS je cellen overvol laten worden waardoor iemand als Paris Hilton niet eens haar volledige straf hoeft uit te zitten. En dat laatste was toch echt wel entertainment geweest. Nou ja de helft is ook leuk genoeg.

Mark
13-05-07, 19:14
Geplaatst door mark61
Ja nou dit ging niet over criminelen, maar etno <> geestesziekte. Geestesziekte is eerder een excuus voor misdaad.

Als je kinderen al moet opsluiten denk ik dat het nooit meer goed komt. Moet je de sleutel weggooien als iemand 12 is?

Je denkt toch niet dat het ooit nog goed komt met die jongetjes? Je bespaart de maatschappij een leger aan toekomstige pooiers, dealers, verkrachters en moordenaars.

Mark
13-05-07, 19:16
Geplaatst door mulan
TV zal heus niet de enige invloed zijn. En het pleit ze dus niet vrij van eigen verantwoordelijkheid. Maar als je naar een oplossing wilt zoeken kun je moeilijk net als de VS je cellen overvol laten worden waardoor iemand als Paris Hilton niet eens haar volledige straf hoeft uit te zitten. En dat laatste was toch echt wel entertainment geweest. Nou ja de helft is ook leuk genoeg.

Tja maar welke oplossing dan? De softe aanpak heeft duidelijk niet geholpen, ja het heeft de criminaliteit geholpen. Verder is het zo dat dit soort dingen alleen de PVV in de hand helpt... dus dank zij die gastjes krijg jij straks Wilders als premier.

En de wet is de wet, dan moeten er maar meer cellen komen. Of ze schaffen de wetten af.

BiL@L
13-05-07, 19:16
Geplaatst door Mark
Onderzoek naar de oorzaken van criminaliteit en trajecten om criminelen weer terug te brengen in de maatschappij... de nationale sport van de sociologen van de jaren 70 die ten koste van alle slachtoffers hun experimentjes draaiden.

En wat heeft het ons opgeleverd?

Het is tijd om de normale burgers te beschermen en misdadigers op te sluiten.

Criminaliteit moet proportioneel bestreden worden, en daarmee bedoel ik dat hoe meer geld er in een bepaalde criminele activiteit om gaat, hoe meer deze de aandacht verdient. Dat zou een criterium kunnen zijn.

Een andere criterium, en deze is ws. vooral op deze topic van toepassing, is dat de proportionaliteit wordt afgemeten aan de hand van de overlast die het bij de normale burger veroorzaakt.

Welke heeft volgens jou voorrang en waarom?

Mark
13-05-07, 19:17
Geplaatst door mulan
Ow en er zal altijd een harde kern blanken zijn die de wereld blijft overheersen :hihi:

You cant keep a good man down :ego:

Mark
13-05-07, 19:20
Geplaatst door BiL@L
Criminaliteit moet proportioneel bestreden worden, en daarmee bedoel ik dat hoe meer geld er in een bepaalde criminele activiteit om gaat, hoe meer deze de aandacht verdient. Dat zou een criterium kunnen zijn.

Een andere criterium, en deze is ws. vooral op deze topic van toepassing, is dat de proportionaliteit wordt afgemeten aan de hand van de overlast die het bij de normale burger veroorzaakt.

Welke heeft volgens jou voorrang en waarom?

Bij mij persoonlijk hebben misdaden waarbij mensen direct lichamelijk of psychisch beschadigd worden zoals geweld, verkrachting, moord en straatterreur altijd prioriteit boven zaken als verkeersovertredingen, fraude enzo. Geld staat bij mij lager dan mensen wiens leven verwoest wordt.

mark61
13-05-07, 19:23
Geplaatst door mulan
Zou me op zich niet verbazen nee. Ik denk dat alles wat je anders maakt (en zeker voor een kind) beinvloedbaar is op je geestelijke gesteldheid.

Ja maar het gekke is dus dat bijv. Marokkanen eerder psychotisch zijn en Afro-Suri's bijvoorbeeld schizo (weet ik niet, maar zoiets dus)


Ow en er zal altijd een harde kern blanken zijn die de wereld blijft overheersen :hihi: ..overwinningsdrang :fpuh:

Zou je denken? :hihi: Soort dorpje in Gallië ofzo. Ik denk dat ze stiekem hun genen gaan doorgeven aan de nieuwe Heersers.

BiL@L
13-05-07, 19:25
Geplaatst door Mark
Bij mij persoonlijk hebben misdaden waarbij mensen direct lichamelijk of psychisch beschadigd worden zoals geweld, verkrachting, moord en straatterreur altijd prioriteit boven zaken als verkeersovertredingen, fraude enzo. Geld staat bij mij lager dan mensen wiens leven verwoest wordt.

Ik heb onlangs ergens gelezen dat in NL ze precies weten wie wie is in de georganiseerde misdaad en dat deze bewust met rust gelaten worden. Ik denk dat dit in lijn is met jouw uitspraak dat het de normale burger niet mag schaden en daarmee kom je dan uit bij de "kleine misdaad" waar de normale burger juist wel last van heeft.

mark61
13-05-07, 19:28
Geplaatst door Mark
Je denkt toch niet dat het ooit nog goed komt met die jongetjes? Je bespaart de maatschappij een leger aan toekomstige pooiers, dealers, verkrachters en moordenaars.

Nee, maar levenslang in een cel lijkt me ook niks. Duur, om te beginnen. :hihi: Duivelseiland, bestaat dat nog?

Mark
13-05-07, 19:29
Geplaatst door BiL@L
Ik heb onlangs ergens gelezen dat in NL ze precies weten wie wie is in de georganiseerde misdaad en dat deze bewust met rust gelaten worden. Ik denk dat dit in lijn is met jouw uitspraak dat het de normale burger niet mag schaden en daarmee kom je dan uit bij de "kleine misdaad" waar de normale burger juist wel last van heeft.

Nee ik ben er juist fel op tegen dat de hele Amsterdamse maffia bekend is en daarom met rust gelaten wordt. Die gasten zijn indirect juist vernatwoordelijk voor de drugshandel, vrouwenhandel en zware criminaliteit.

De reden dat ze niet worden aangepakt is "omdat er dan weer een ander voor in de plaats komt" en ze niet op escalatie zitten te wachten.

Ik vind het gewoon lachwekkend dat ze jaren weten wie achter moorden en drugs zit en dan bij burgers aankomen met bekeuringen en dat soort onzin.

Mark
13-05-07, 19:30
Geplaatst door mark61
Nee, maar levenslang in een cel lijkt me ook niks. Duur, om te beginnen. :hihi: Duivelseiland, bestaat dat nog?

Chinees management, goed voor de economie.

mark61
13-05-07, 19:31
Geplaatst door Mark
Nee ik ben er juist fel op tegen dat de hele Amsterdamse maffia bekend is en daarom met rust gelaten wordt. Die gasten zijn indirect juist vernatwoordelijk voor de drugshandel, vrouwenhandel en zware criminaliteit.

De reden dat ze niet worden aangepakt is "omdat er dan weer een ander voor in de plaats komt" en ze niet op escalatie zitten te wachten.

Is dat echt zo? Ik vraag me ook al eeuwen af hoe het kan dat je grote misdadigers niet kan oppakken. Het antwoord is toch dat je het bewijs niet rond krijgt?

Mark
13-05-07, 19:32
Geplaatst door mark61
Is dat echt zo? Ik vraag me ook al eeuwen af hoe het kan dat je grote misdadigers niet kan oppakken. Het antwoord is toch dat je het bewijs niet rond krijgt?

Dat is dan echt het grootste falen wat er bestaat. Als criminelen op die manier de macht hebben in nederland mogen ze wat mij betreft per direct de democratie afschaffen.

Mark
13-05-07, 19:33
moraal van dit verhaal:

criminelen kunnen lachen als ik ooit aan de macht kom :D

Het_Is_Lent
13-05-07, 19:35
Geplaatst door Tomas
Laten we vooral rekening houden met wat Marokko allemaal wel of niet wil. Lijkt me echt belangrijk, ja.

Je zult Marokko toch echt wel nodig hebben als je geboren en/of getogen jeugd uit Nl daar wilt dumpen, lijkt mij. Als jij de marokkaanse overheid kunt overhalen, dan lijkt het mij onbelangrijk, ja, EN dus niet eerder. Ik vind het het overigens wel leuk dat ieder zijn/haar fantasietje hier deelt met de rest, though :boogjes: .

Mark
13-05-07, 19:36
Geplaatst door Het_Is_Lent
Ik vind het het overigens wel leuk dat ieder zijn/haar fantasietje hier deelt, though :boogjes: .

:D je mag toch dromen?

Het_Is_Lent
13-05-07, 19:37
Geplaatst door Mark
:D je mag toch dromen?

De meeste dromen zijn bedrog, helaas voor mij :droef: .

Tomas
13-05-07, 19:41
Geplaatst door Het_Is_Lent
Je zult Marokko toch echt wel nodig hebben als je geboren en/of getogen jeugd uit Nl daar wilt dumpen, lijkt mij. Als jij de marokkaanse overheid kunt overhalen, dan lijkt het mij onbelangrijk, ja, EN dus niet eerder. Ik vind het het overigens wel leuk dat ieder zijn/haar fantasietje hier deelt met de rest, though :boogjes: .

't lijkt me sterk dat je met een geldig marokkaanspaspoort dat land niet inkomt. Als je geen nederlands paspoort (meer) hebt en wel andere dan moet je het als individu daar mee zien te redden. Daar hoeft nederland in principe geen afspraken met Marokko of andere landen mee te maken. Zo werkt dat nu eenmaal. Nederland hoeft ook niet te onderhandelen met Duitsland over de repatriatie van de Duitse toeristen. Gewoon over de grens zetten.

mark61
13-05-07, 19:42
Geplaatst door Mark
Chinees management, goed voor de economie.

He, slim! Kunnen we Taiwan ontruimen en daar een kolonie beginnen?

mark61
13-05-07, 19:44
Geplaatst door Mark
Dat is dan echt het grootste falen wat er bestaat. Als criminelen op die manier de macht hebben in nederland mogen ze wat mij betreft per direct de democratie afschaffen.

Ja nou het lukt nergens. Ik begrijp overigens die maffia-verering die er tegelijk is niet. Zal wel aan mij liggen.

mark61
13-05-07, 19:50
Geplaatst door Tomas
't lijkt me sterk dat je met een geldig marokkaanspaspoort dat land niet inkomt. Als je geen nederlands paspoort (meer) hebt en wel andere dan moet je het als individu daar mee zien te redden. Daar hoeft nederland in principe geen afspraken met Marokko of andere landen mee te maken. Zo werkt dat nu eenmaal. Nederland hoeft ook niet te onderhandelen met Duitsland over de repatriatie van de Duitse toeristen. Gewoon over de grens zetten.

In de praktijk kan Marokko gewoon die mensen weigeren. Laten ze ze niet uit het vliegtuig. Zo werkt het wel met uitgezette asielzoekers. Als er geen deal is kan NL ze niet uitzetten. En zo komen wij aan onze illegalen. Kan me nog herinneren dat ze vroeger mensen met de trein onder begeleiding naar België 'uitzetten'. Wat een vertoning, die namen de eerste trein terug.

Komt eigenlijk gewoon door dat vliegtuiggedoe. NL zal ze met omgekeerde truc moeten dumpen: 's nachts met een bootje bij Tanger afzetten ofzo :)

Tomas
13-05-07, 19:57
Geplaatst door mark61
In de praktijk kan Marokko gewoon die mensen weigeren. Laten ze ze niet uit het vliegtuig. Zo werkt het wel met uitgezette asielzoekers. Als er geen deal is kan NL ze niet uitzetten. En zo komen wij aan onze illegalen. Kan me nog herinneren dat ze vroeger mensen met de trein onder begeleiding naar België 'uitzetten'. Wat een vertoning, die namen de eerste trein terug.

Komt eigenlijk gewoon door dat vliegtuiggedoe. NL zal ze met omgekeerde truc moeten dumpen: 's nachts met een bootje bij Tanger afzetten ofzo :)

Kan eigenlijk met iedereen, ook zonder handig gebruik te maken van een extra nationaliteit. Allemaal dumpen voor Tanger.

IbnRushd
13-05-07, 19:57
Geplaatst door Mark
Iedere jongere in nederland staat aan deze externe factoren bloot. Waarom is niet elke jongere in nederland een gevaarlijke crimineel?

Antwoord: omdat deze zogenaamde invloeden een slap excuus zijn voor gebrek aan opvoeding en ontkennen van het instrinsiek slecht zijn of psychopaat zijn van sommige mensen.

Omdat andere rassen, zoals autochtonen en turken, geen slecht imago van de media, films krijgen. Het is vrij simpel: je bent een 'crimineel, maffiadinges en zo' of je bent 't niet. Antillianen, Afro-mensen scoren goed. Marokkanen scoren goed in West-Europa. Maar de rest niet. De media bevestigd 't dmv nieuws en zo, en soms komt ook films en muziekclips aan te pas. Zo gaat dat. Hoe zit het met de rest? Die staan of te juichen of te klagen.

Het lijkt me gewoon beter als de media voortaan geen slecht nieuws meer verspreidt maar goed nieuws. En niet dmv een soort Ali B, maar meer algemeen waar een persoon uiteindelijk niet bekend mee raakt. Liefst Marokkanen uit een achterbuurt die het wel goed hebben gemaakt.


Geplaatst door Mark

Je moet niet de maatschappij aanpassen aan deze criminelen. Deze criminelen moeten gewoon verdwijnen uit de maatschappij.

Tja, als je veel rotzooi toelaat dan is het dweilen met de kraan open. Maar je mag van mij part gewoon blijven zeuren hoor. Geen probleem. Of heb jij een andere oplossing?

Het_Is_Lent
13-05-07, 19:59
Geplaatst door Tomas
't lijkt me sterk dat je met een geldig marokkaanspaspoort dat land niet inkomt. Als je geen nederlands paspoort (meer) hebt en wel andere dan moet je het als individu daar mee zien te redden. Daar hoeft nederland in principe geen afspraken met Marokko of andere landen mee te maken. Zo werkt dat nu eenmaal. Nederland hoeft ook niet te onderhandelen met Duitsland over de repatriatie van de Duitse toeristen. Gewoon over de grens zetten.

Marokko zal heus niet gaan juichen als NL besluit alle crimineeltjes met een marokkaanse paspoort over de grens te zetten. Als ik bijv. besluit om in Marokko te gaan wonen is dat geen probleem, maar als besloten wordt om massaal alle crimineeltjes naar Marokko toe te zenden, zullen ze het er in Marokko het er echt niet bij laten zetten en zal de wetgeving daar zo veranderen (al kan de overheid daar zelfs zonder wetgeving ingrijpen).

Ze gooien ze er net zo makkelijk uit en zullen net zo gemakkelijk die marokkaanse paspoort innemen (dan wel). Zo werkt Marokko nou eenmaal.

Ik vind het gewoon erg naif als er gedacht wordt dat crimineeltjes die hier geboren/getogen zijn naar Marokko toe kunnen worden gestuurd, omdat ze een paspoort hebben die zij zelf niet kunnen afstaan.. Marokko staat er buiten en om dan te verwachten dat Marokko een nederlands probleem gaat oplossen, come on.

mark61
13-05-07, 20:03
Geplaatst door Het_Is_Lent
Ik vind het gewoon erg naif als er gedacht wordt dat crimineeltjes die hier geboren/getogen zijn naar Marokko toe kunnen worden gestuurd, omdat ze een paspoort hebben die zij zelf niet kunnen afstaan.. Marokko staat er buiten en om dan te verwachten dat Marokko een nederlands probleem gaat oplossen, come on.

Toch zijn er NLMarokkanen die dat wel denken, en ook doen. Remember Ali B :roker:

Tomas
13-05-07, 20:04
Geplaatst door Het_Is_Lent
Marokko zal heus niet gaan juichen als NL besluit alle crimineeltjes met een marokkaanse paspoort over de grens te zetten. Als ik bijv. besluit om in Marokko te gaan wonen is dat geen probleem, maar als besloten wordt om massaal alle crimineeltjes naar Marokko toe te zenden, zullen ze het er in Marokko het er echt niet bij laten zetten en zal de wetgeving daar zo veranderen.

Ze gooien ze er net zo makkelijk uit en zullen net zo gemakkelijk die marokkaanse paspoort innemen (dan wel). Zo werkt Marokko nou eenmaal.

Ik vind het gewoon erg naif als er gedacht wordt dat crimineeltjes die hier geboren/getogen zijn naar Marokko toe kunnen worden gestuurd, omdat ze een paspoort hebben die zij zelf niet kunnen afstaan.. Marokko staat er buiten en om dan te verwachten dat Marokko een nederlands probleem gaat oplossen, come on.

Het maakt mij echt niet uit of Marokko juicht ja of nee. Lijkt me echt irrelevant. En welk land dit probleem veroorzaakt heeft interesseert me ook niet echt bijzonder. Ik denk in oplossingen en een verandering van klimaat en omgeving kan wonderen doen met ontspoorde karakters.

En nogmaals: Mensen het nl-paspoort weer ontnemen omdat ze toch altiijd nog die andere hebben, doe je niet met "crimineeltjes". Het blijft opvallend hoe in deze discussie alles zoveel mogelijk verdraait wordt. Waarom?

Bart.NL
13-05-07, 20:10
Geplaatst door Tomas
Oh, ik dacht dat jij deze wijze van discusseren wel kon waarderen. Of had je geen aha-erlebnis? Nazi.

Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar niet iedereen kan daarmee omgaan.

Tomas
13-05-07, 20:13
Geplaatst door Bart.NL
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar niet iedereen kan daarmee omgaan.

Nou, 't is bij jou eerder zo dat je niet echt relevante opmerkingen kan maken met dat recht. Geeft niks hoor. Ik kan daar goed mee omgaan.

Bart.NL
13-05-07, 20:18
Geplaatst door Tomas
Ik kan daar goed mee omgaan.

Ik kreeg het gevoel dat je een beetje doordraaide. Maar goed, dat kan iedereen wel eens overkomen. Relax man. Zo kwaad is het niet bedoeld.

Het_Is_Lent
13-05-07, 20:18
Geplaatst door Tomas
Het maakt mij echt niet uit of Marokko juicht ja of nee. Lijkt me echt irrelevant. En welk land dit probleem veroorzaakt heeft interesseert me ook niet echt bijzonder. Ik denk in oplossingen en een verandering van klimaat en omgeving kan wonderen doen met ontspoorde karakters.

En nogmaals: Mensen het nl-paspoort weer ontnemen omdat ze toch altiijd nog die andere hebben, doe je niet met "crimineeltjes". Het blijft opvallend hoe in deze discussie alles zoveel mogelijk verdraait wordt. Waarom?

Hey, ik probeer ook maar realistisch te zijn.

Wat wordt er dan verdraaid?

mark61; ik weet eigenlijk weinig over Ali B, om eerlijk te zijn :vreemd:.

IbnRushd
13-05-07, 20:19
Geplaatst door Tomas
Geeft niks hoor. Ik kan daar goed mee omgaan.

Blijkbaar niet met je lievelingswoordje 'nazi'.

tr_imparator
13-05-07, 20:31
Geplaatst door Tomas



Wil jij minderjarigen uitzetten?


Sry, maar dat vind ik echt dom. Wat is het doel van je beleid? Laten we daarmee beginnen?

mark61
13-05-07, 20:34
Geplaatst door Het_Is_Lent
mark61; ik weet eigenlijk weinig over Ali B, om eerlijk te zijn :vreemd:.

Vzv. ik weet was ie het slechte pad op ooit en had zijn moeder hem voor een tijdje naar Marokko gestuurd. Waarvan hij 'reformed' terugkeerde. Tenzij morgen blijkt dat ie een verborgen duister tweede leven heeft natuurlijk :lekpuh:

mark61
13-05-07, 20:35
Geplaatst door tr_imparator
Wil jij minderjarigen uitzetten?


Sry, maar dat vind ik echt dom. Wat is het doel van je beleid? Laten we daarmee beginnen?

Het lijkt me alvast voor de hand liggen dat je van die jongens dan geen last meer hebt. Als samenleving.

Tomas
13-05-07, 20:40
Geplaatst door IbnRushd
Blijkbaar niet met je lievelingswoordje 'nazi'.

Doe niet zo zielig, man. Je bent nu eenmaal een nazi. Dat jij dat als negatief ervaart kan ik niks aan doen.

Tomas
13-05-07, 20:41
Geplaatst door tr_imparator
Wil jij minderjarigen uitzetten?


Sry, maar dat vind ik echt dom. Wat is het doel van je beleid? Laten we daarmee beginnen?

Nou, nee. Ik heb dat nergens beweerd. Magoed, zo gaat dat nu eenmaal in discussies zoals deze.

Voor minderjarige zou je wel een programma op kunnen stellen ism Marokko zoals Mark61 over A. B. schrijft, natuurlijk. Lijkt me een goed plan.

mark61
13-05-07, 20:44
Geplaatst door Tomas
Nou, nee. Ik heb dat nergens beweerd. Magoed, zo gaat dat nu eenmaal in discussies zoals deze.

Voor minderjarige zou je wel een programma op kunnen stellen ism Marokko zoals Mark61 over A. B. schrijft, natuurlijk. Lijkt me een goed plan.

In feite zijn er al van die programma's. Maar die kwamen in het nieuws als zinloze snoepreisjes. Ik weet niet of dat zo was.

Het_Is_Lent
13-05-07, 20:51
Geplaatst door mark61
Vzv. ik weet was ie het slechte pad op ooit en had zijn moeder hem voor een tijdje naar Marokko gestuurd. Waarvan hij 'reformed' terugkeerde. Tenzij morgen blijkt dat ie een verborgen duister tweede leven heeft natuurlijk :lekpuh:

Maarre hij mocht wel zijn nederlandse paspoort behouden en hij kon gewoon terugkeren, shoot! En nou zitten we opgescheept met zijn gerap :foutegrap:

Mijn vader dreigde er vroeger ook mee me terug te sturen naar het dorpje waar ik oorspronkelijk vandaan kom, als ik een te grote mond had voor de zoveelste keer (althans volgens hem dan :hihi: ). Ik weet niet of ik er beter van zou zijn geworden, hasj in overvloed EN gratis, mijn grootouders die me overal mee weg lieten komen..Misschien had hij me er toch heen moeten sturen en is het achteraf een gemiste kans :nogeenfoutegrap: :jeweetog: .

tr_imparator
13-05-07, 21:00
Geplaatst door Tomas
Nou, nee. Ik heb dat nergens beweerd. Magoed, zo gaat dat nu eenmaal in discussies zoals deze.

Voor minderjarige zou je wel een programma op kunnen stellen ism Marokko zoals Mark61 over A. B. schrijft, natuurlijk. Lijkt me een goed plan.


Oke als ik het goed begrijp wil je dus allochtonen boven de 21(biologische volwassenheid) uitzetten en minderjarigen een programma in eigen land laten opvolgen.

Laten we dat toetsen aan de doelen van strafrecht:

Doel van strafrecht: (gegoogled)

1) straffen om te voorkomen dat de dader niet meer indezelfde fout vervalt: de speciale preventie

2) straffen op de gemeenschap af te schrikken eenzelfde handelen of nalaten te streven: de generale preventie

3) de retributie(resocialisatie).

Tegenwoordig is men vooral gericht op 3.


Het voldoet volgens mij aan deze criteria: bij minderjarigen vooral gericht op 3 en meerderjarigen 1+2. Dat kan dus in principe.

Maar, je moet ook voldoen aan de andere criteria.

gelijkheidsbeginsel:

Je behandelt allochtonen anders dan autochtonen. Hoe je het keert of wendt daar komt het wel op neer. Iemand met ander kleur haar krijgt een ander plan van aanpak.


effectiviteit:

uitzetten en het probleem van je afschuiven bij meerderjarigen is doeltreffend natuurlijk.

Bij minderjarigen: lijkt het mij weinig zin om ze te heropvoeden door zulke reisjes.

kosten:

kosten? is dat in verhouding met wat je wilt bereiken en de huidige aanpak.


efficientie(kosten-baten verhouding):

..

IbnRushd
13-05-07, 21:00
Geplaatst door Tomas
Doe niet zo zielig, man. Je bent nu eenmaal een nazi. Dat jij dat als negatief ervaart kan ik niks aan doen.

Je hoeft niet boos te worden hoor. Gewoon niet meer liegen, kindje.

mark61
13-05-07, 21:11
Geplaatst door Het_Is_Lent
Maarre hij mocht wel zijn nederlandse paspoort behouden en hij kon gewoon terugkeren, shoot! En nou zitten we opgescheept met zijn gerap :foutegrap:

Mijn vader dreigde er vroeger ook mee me terug te sturen naar het dorpje waar ik oorspronkelijk vandaan kwam, als ik een te grote mond had voor de zoveelste keer (althans volgens hem dan :hihi: ). Ik weet niet of ik er beter van zou zijn geworden, hasj in overvloed EN gratis, mijn grootouders die me overal mee weg lieten komen..Misschien had hij me er toch heen moeten sturen en is het achteraf een gemiste kans :nogeenfoutegrap: :jeweetog: .

:hihi: ben je mooi een criminele carriere misgelopen. :(

Bart.NL
13-05-07, 21:13
Geplaatst door super ick
Aha daar hebben we een intellectueel die denkt de norm te kunnen stellen en alles wat afwijkt van zijn norm als kortzichtig cq. dom te bestempelen.

Ik schoot uit mijn slof omdat iemand mijn tekst helemaal verkeerd opvatte, en niet omdat hij het niet met mij eens was. Dus vond ik het nodig om het nog een keer helemaal uit te leggen (maar dan wel wat geïrriteerd, blijkt achteraf gezien).

Het is al geen onderwerp voor een gezellige discussie. Maar helaas zijn er genoeg mensen die nog onvriendelijker kunnen doen dan ik. En waarom eigenlijk? De pot verwijt hier de ketel.

Bart.NL
13-05-07, 21:14
Geplaatst door IbnRushd
Je hoeft niet boos te worden hoor. Gewoon niet meer liegen, kindje.

Als je die lederhosen nou eens uittrok... zou al een stuk schelen :).

Tomas
13-05-07, 21:19
Geplaatst door IbnRushd
Je hoeft niet boos te worden hoor. Gewoon niet meer liegen, kindje.

Ik ben niet boos. Hoe kom je erbij? Nazi is gewoon een boek in een woordenboek. Niks mis mee. Het zit echt tussen je oren.

Tomas
13-05-07, 21:21
Geplaatst door Bart.NL
De pot verwijt hier de ketel.

Jij begint met de smerige discussiestijl. Ik hou je een spiegel voor en dan ga je zielig zitten doen. Ga lekker ergens anders je giftige afval storten, sukkeltje.

mark61
13-05-07, 21:28
Geplaatst door Tomas
Jij begint met de smerige discussiestijl. Ik hou je een spiegel voor en dan ga je zielig zitten doen. Ga lekker ergens anders je giftige afval storten, sukkeltje.

:hihi: perfecte stijlstudie.

Bart.NL
13-05-07, 21:29
Geplaatst door Tomas
Jij begint met de smerige discussiestijl. Ik hou je een spiegel voor en dan ga je zielig zitten doen. Ga lekker ergens anders je giftige afval storten, sukkeltje.

Je hebt moeite met de vergelijking tussen de export van maatschappelijke problemen en de export van afval? En daarom noem je mij een nazi?

Ik vind het wel een goede vergelijking. In beide gevallen zadel je het buitenland op met de rotzooi van Nederland.

Van mij mag je daar problemen mee hebben, maar dat kun je ook op een normale manier te kennen geven.

Serieus, ik probeer het te begrijpen. Kennelijk heb ik jouw ogen iets heel raars geschreven, maar het ontgaat me wel.

Tomas
13-05-07, 21:35
Geplaatst door Bart.NL
In beide gevallen zadel je het buitenland op met de rotzooi van Nederland.


Jij denkt echt prettig over mensen. Magoed, dat hoort nu eenmaal bij nazisme. Daar kijken we niet van op.

IbnRushd
13-05-07, 21:48
Geplaatst door Bart.NL
Als je die lederhosen nou eens uittrok... zou al een stuk schelen :).

Tomas moet er een nachtje over slapen. Zal hem vast wel goed doen.

Bart.NL
13-05-07, 21:49
Geplaatst door Tomas
Jij denkt echt prettig over mensen. Magoed, dat hoort nu eenmaal bij nazisme. Daar kijken we niet van op.


Geplaatst door Tomas
Kan eigenlijk met iedereen, ook zonder handig gebruik te maken van een extra nationaliteit. Allemaal dumpen voor Tanger.

Je vindt dus dat alleen jij dat mag zeggen? Slaap er maar eens een nachtje over. Kom even tot rust.

tr_imparator
13-05-07, 21:52
Geplaatst door Bart.NL
Je vindt dus dat alleen jij dat mag zeggen?

Misschien dat hij niet blij is met het woordje ''rotzooi'' die je gebruikt voor ''sociaal zwakkere elementen'' in de samenleving.



na·ti·o·naal·so·ci·a·lis·me (het ~)
1 racistische, imperialistische en nationalistische ideologie in Duitsland tussen 1920 en 1945 en hierop geënte bewegingen => nazisme

:fpetaf:

Tomas
13-05-07, 22:00
Geplaatst door tr_imparator
Misschien dat hij niet blij is met het woordje ''rotzooi'' die je gebruikt voor ''sociaal zwakkere elementen'' in de samenleving.


Jij weet hoe gevoelig ik ben.

Mark
13-05-07, 23:19
Tomas heeft inspiratie opgedaan bij ZS? ;)

hey als er iemand hier een nazi en sukkeltje genoemd moet worden dan ben ik het wel :)

Bart.NL
14-05-07, 08:22
Geplaatst door tr_imparator
Misschien dat hij niet blij is met het woordje ''rotzooi'' die je gebruikt voor ''sociaal zwakkere elementen'' in de samenleving.
:fpetaf:

Dit is allemaal te subtiel voor mij.

Je mag van Tomas wel oproepen om mensen te "dumpen" en dus te behandelen als rotzooi, maar ze geen "rotzooi" noemen, hoewel ik dat ook niet deed toen de problemen begonnen.

Ik vergeleek het dumpen van criminelen met het dumpen van chemisch afval, in die zin dat we als maatschappij hiermee onze verantwoordelijkheid (proberen te) ontlopen.

Dat is wat anders dan criminelen gelijkstellen aan chemisch afval. Ik wilde ook niet suggereren dat Tomas dat wel deed.

Als ik zou schrijven: "Je kunt mensen en vee per spoor vervoeren" stel ik mensen daarmee niet gelijk aan vee. Voor Tomas is dit wellicht een foute opmerking. Maar als ik in een drukke trein zit, voel ik me wel als vee.

Als dit het probleem is, en gezien het motto "Let op! Lezen kan u ook kwetsen" dat Tomas voert, kunnen Tomas en ik elkaar maar beter mijden, want ik ben niet zo fijngevoelig.

super ick
14-05-07, 14:59
Geplaatst door IbnRushd
Waar moeten die kleine ondeugende jongens dan heen en van leven?

We hebben het hier niet over kleine ontdeugende jongens maar jonge criminelen die geweld niet schuwen. Wat is dat toch? Opzettelijk het probleem zo veel mogelijk verkleinen als het gaat om mistanden die Marokkanen/moslims begaan en zoveel mogelijk vergroten als ze het ondergaan.

Je doet er gewoon te makkelijk/eenvoudig over. Het zijn jouw kleine kinderen niet, dus waar maak jij je nou zorgen over hè? Is het opeens stoer en hype om kwajongens met ook een buitenlands paspoort naar een land te sturen dat onder hen ogen een onbekende plek is,

Nogmaals het zijn geen kleine kinderen. Als het al zo was dan moeten ouders zich helemaal rot schamen.

omdat jullie soort te laks en te soft zijn om normale maatregelen te nemen,

'jullie soort' gebruik ik niet in de discussie. Jij zou terrecht pissig worden. Normale maatregelen werken niet al jaren gaan er miljoenen naar allerlei projecten. Tot nu toe weggegooid geld. De wil om te veranderen moet aanwezig zijn om met welke maatregel dan ook, opgeroepen te kunnen worden. En waar zijn die ouders? Die laten we zeker buiten schot? Die zijn ook zielig net als die kleine deugnieten die een middenstander dwingen zijn handel en broodwinning op te geven? Ga eens met die man praten, die zal het zeker geen kleine kinderen noemen.


en opeens zijn extreme beslissing de juiste oplossing. Het is niet dat ik wakker van lig hoor. Het is gewoon dat jullie soort niet in willen zien dat de kleine criminelen eigenlijk een product zijn van de omgeving waarin zij leven. Zoiets moet je rationeel oplossen en niet emotioneel, schijterd. En dat vereist helaas een termijn die voor sommige mensen te lang duurt.

Daar heb je wel gelijk in. Het duurt veel te lang. Diverse methoden slaan niet aan. Dit is dan ook niet zomaar een oplossing maar een oplossing als de andere niet helpen.
Het zal wel vloeken in de kerk zijn maar je moet je aanpassen aan de maatschappij waarin je woont. Als die ouders daar ook niet aan willen, dan kunnen die ook terug.
Of jij moet de geheime succesvolle aanpak willen onthullen.

tr_imparator
14-05-07, 16:18
Geplaatst door Bart.NL


Je bent gewoon een nazi. Klaar.


Just accept it.

Bart.NL
14-05-07, 19:45
Geplaatst door tr_imparator
Je bent gewoon een nazi. Klaar.

Just accept it.

Geef me een week om eraan te wennen en een snorretje te laten groeien.

IbnRushd
14-05-07, 20:07
Geplaatst door super ick
Daar heb je wel gelijk in. Het duurt veel te lang. Diverse methoden slaan niet aan. Dit is dan ook niet zomaar een oplossing maar een oplossing als de andere niet helpen.
Het zal wel vloeken in de kerk zijn maar je moet je aanpassen aan de maatschappij waarin je woont. Als die ouders daar ook niet aan willen, dan kunnen die ook terug.
Of jij moet de geheime succesvolle aanpak willen onthullen.

Dat er een probleem is zal hier niemand ontkennen. Maar we moeten ons niet voordoen dat die kleine Marokkaanse jongetjes dezelfde status hebben als zware criminelen die moord en verkrachtiging niet verafschuwen.
Het zou beter zijn als wij allemaal een oplossing proberen te vinden. En niet met die domme en discriminerende uitzetting. Zo lijkt het erop dat Marokkaanse Nederlanders niet dezelfde maatschappelijk aanzien krijgen. M.a.w. Marokkanen moeten zich maar aanpassen anders wordt er oh zo erg gedreigd met uitzetting. Want wij, buitenlanders met twee paspoorten, zijn maar tweederangs burgers. Geen gelijkheid, dat is voor zeker.

Wees dus intelligent en kom met een oplossing en niet met die a la domme Wilders-retoriek.

Als je 't aan mij vraagt helpt zware straffen weinig. Het zou beter zijn als Marokkanen (het) initiatief nemen dmv het oprichten van een fatsoenlijke organisatie. De moskeeën kunnen ook een belangrijke rol spelen. In mijn buurt komen veel jongeren naar de moskee; ook van die kleine snotneusjes. We proberen ze te houden en te onderwijzen. Alleen jammer is het feit dat de meeste moskeeën gedomineerd worden door eerste generatie oudjes die vaak tegenwerken van het oprichten van jongerencommissies (die commissies hebben meestal als hoofddoel jongeren naar het juiste pad te sturen).
Ze zijn wat dat betreft erg ouderwets en bemoeien teveel mee. Naar mijn weten hebben veel Marokkaanse jongeren weinig ontmoetingsplaatsen waar zij 'geaccepteerd' worden en 'verwelkomd' heten.
Waarschijnlijk is het een van de redenen of wellicht een v/d hoofdredenen waarom die jongeren snel ontspoord raken. Je weet verveling enz.

naam
14-05-07, 20:41
Geplaatst door IbnRushd
Dat er een probleem is zal hier niemand ontkennen. Maar we moeten ons niet voordoen dat die kleine Marokkaanse jongetjes dezelfde status hebben als zware criminelen die moord en verkrachtiging niet verafschuwen.
Het zou beter zijn als wij allemaal een oplossing proberen te vinden. En niet met die domme en discriminerende uitzetting. Zo lijkt het erop dat Marokkaanse Nederlanders niet dezelfde maatschappelijk aanzien krijgen. M.a.w. Marokkanen moeten zich maar aanpassen anders wordt er oh zo erg gedreigd met uitzetting. Want wij, buitenlanders met twee paspoorten, zijn maar tweederangs burgers. Geen gelijkheid, dat is voor zeker.

Wees dus intelligent en kom met een oplossing en niet met die a la domme Wilders-retoriek.

Als je 't aan mij vraagt helpt zware straffen weinig. Het zou beter zijn als Marokkanen (het) initiatief nemen dmv een fatsoenlijke organisatie. De moskeeën kunnen ook een belangrijke rol spelen. In mijn buurt komen veel jongeren naar de moskee; ook van die kleine snotneusjes. We proberen ze te houden en te onderwijzen. Alleen jammer is het feit dat de meeste moskeeën gedomineerd worden door eerste generatie oudjes die vaak tegenwerken van het oprichten van jongerencommissies (die commissies hebben meestal als hoofddoel jongeren naar het juiste pad te sturen).
Ze zijn wat dat betreft erg ouderwets en bemoeien teveel mee. Naar mijn weten hebben veel Marokkaanse jongeren weinig ontmoetingsplaatsen waar zij 'geaccepteerd' worden en 'verwelkomd' heten.
Waarschijnlijk is het een van de redenen of wellicht een v/d hoofdredenen waarom die jongeren snel ontspoord raken. Je weet verveling enz.

Wie moet zich aan wie aanpassen? Ik zou zeggen degene die het laatste is gekomen. Ik was het eigenlijk niet van plan. En ja dat houdt dus ook geen gelijkheid in.

tr_imparator
14-05-07, 21:16
Geplaatst door IbnRushd
Dat er een probleem is zal hier niemand ontkennen.




Waarom faalt iets?

1) fouten in de probleemdefinitie
2) fouten in de probleemanalyse waardoor verkeerde aanpak
3) statische factoren, die men niet kan veranderen of heel moeilijk te beinvloeden zijn

Wat moet er gedaan worden?

Men moet zich afvragen wat nou het probleem is(1) en door wat deze probleem veroorzaakt wordt(2). Vervolgens moet men kijken of er iets tegen dat probleem gedaan kan worden(3).

Even zien nu:

Een snackbareigenaar en zijn vrouw de wijk uit geterroriseerd.
- 38x ruit ingegooid, autobanden leksteken
- intimidaties(verbaal geweld)
- vechtpartijen(non verbaal geweld)

probleem:

1) vandalisme
2) geweld

-> dit lijkt mij geen moeilijk probleem om op te lossen. Gewoon registreren wie wat doet, contact opnemen met ouders en de jongens zelf uitnodigen voor een gesprek, met de snackbareigenaars en duidelijke (bindende) afspraken maken. Officieel maken.


-> ruitschadekosten verhalen op de daders


-> eventueel luxerende factoren wegnemen


-> onderliggend probleem analyseren(als die er is) en deze aanpakken.
-herscholing


-> terugval; wat heb je over het hoofd gezien? Waarom? Wat is er fout gegaan?

-> helpt niet? Kijken wat er wel gedaan kan worden. Na aantal keren mislukte pogingen, hulpverlening inschakelen.
(maar hulpverlening zuigt aan alle kanten: eerst dit in orde maken :moe: )


Een professional moet toch zo een schema in elkaar kunnen zetten? Coordineren is heel belangrijk.



Als je 't aan mij vraagt helpt zware straffen weinig.

Uitzetten of (langer) straffen lijkt mij hier niet van toepassing.

- uitzetten is sowieso niet mogelijk
- (langer) straffen werkt niet.

Slinger
14-05-07, 21:29
Geplaatst door tr_imparator
Waarom faalt iets?

1) fouten in de probleemdefinitie
2) fouten in de probleemanalyse waardoor verkeerde aanpak
3) statische factoren, die men niet kan veranderen of heel moeilijk te beinvloeden zijn

Wat moet er gedaan worden?

Men moet zich afvragen wat nou het probleem is(1) en door wat deze probleem veroorzaakt wordt(2). Vervolgens moet men kijken of er iets tegen dat probleem gedaan kan worden(3).

Even zien nu:

Een snackbareigenaar en zijn vrouw de wijk uit geterroriseerd.
- 38x ruit ingegooid, autobanden leksteken
- intimidaties(verbaal geweld)
- vechtpartijen(non verbaal geweld)

probleem:

1) vandalisme
2) geweld

-> dit lijkt mij geen moeilijk probleem om op te lossen. Gewoon registreren wie wat doet, contact opnemen met ouders en de jongens zelf uitnodigen voor een gesprek, met de snackbareigenaars en duidelijke (bindende) afspraken maken. Officieel maken.


-> ruitschadekosten verhalen op de daders


-> eventueel luxerende factoren wegnemen


-> onderliggend probleem analyseren(als die er is) en deze aanpakken.
-herscholing


-> terugval; wat heb je over het hoofd gezien? Waarom? Wat is er fout gegaan?

-> helpt niet? Kijken wat er wel gedaan kan worden. Na aantal keren mislukte pogingen, hulpverlening inschakelen.
(maar hulpverlening zuigt aan alle kanten: eerst dit in orde maken :moe: )


Een professional moet toch zo een schema in elkaar kunnen zetten? Coordineren is heel belangrijk.




Uitzetten of (langer) straffen lijkt mij hier niet van toepassing.

- uitzetten is sowieso niet mogelijk
- (langer) straffen werkt niet.

Nee, praten met die jongens, dat helpt!

IbnRushd
14-05-07, 21:33
Geplaatst door naam
Wie moet zich aan wie aanpassen? Ik zou zeggen degene die het laatste is gekomen. Ik was het eigenlijk niet van plan. En ja dat houdt dus ook geen gelijkheid in.

Goed, jij bent tegen gelijkheid. Dan is dit ook weer duidelijk. Nog meer?

IbnRushd
14-05-07, 21:36
Geplaatst door tr_imparator

Even zien nu:

Een snackbareigenaar en zijn vrouw de wijk uit geterroriseerd.
- 38x ruit ingegooid, autobanden leksteken
- intimidaties(verbaal geweld)
- vechtpartijen(non verbaal geweld)



Goed, wat we uit het nieuwsbericht halen is maar een eenzijdig verhaal. Ik wil best graag de andere kant v/h verhaal horen.

Slinger
14-05-07, 21:59
Geplaatst door IbnRushd
Goed, wat we uit het nieuwsbericht halen is maar een eenzijdig verhaal. Ik wil best graag het andere kant v/h verhaal horen.

Nou het zat eigenlijk zo: die Marokkaanse jongens werden door die snackbareigenaar zo getreiterd dat ze niet anders meer konden doen dan stoeptegels door de ruiten gooien. Ze moesten wel, het was een soort heilige oorlog...

knuppeltje
14-05-07, 22:07
Geplaatst door IbnRushd
Goed, wat we uit het nieuwsbericht halen is maar een eenzijdig verhaal. Ik wil best graag het andere kant v/h verhaal horen.

Een andere kant van het verhaal is dat door al dat softe gedoe het alleen maar erger is geworden.
Was ook met die kaaskop polder gasjes in Purmerend- todat er echt opgetreden werd.
Was ook zo met die ongewassen kazen op het centraal in Amsterdam- totdat een stelletje mariniers op eigen houtje daar een einde aan maakten. Ook al spraken er velen schanden over uit- het was wel gedaan met dat geklier.
Maar ook daar was er veel te lang niets door een veel te lakse politie aan gedaan.
Het idiote in dit land is dat elke keer dat de politie extra geld krijgt- dat dit voor het grootste gedeelte opgaat aan auto's en cumputers- inplaats van aan fietsen en gummilatten van een meter.
En ze zijn nog te stom om die computersystemen binnen een beetje normale tijd aan elkaar te koppellen ook.

IbnRushd
14-05-07, 22:09
Geplaatst door Slinger
Nou het zat eigenlijk zo: die Marokkaanse jongens werden door die snackbareigenaar zo getreiterd dat ze niet anders meer konden doen dan stoeptegels door de ruiten gooien. Ze moesten wel, het was een soort heilige oorlog...

Ze moesten van wie? En wat is er zo heilig aan? En wie zegt dat de Marokkanen 38x de ruiten hebben ingegooid/vernield?

super ick
14-05-07, 23:13
Geplaatst door IbnRushd
Dat er een probleem is zal hier niemand ontkennen. Maar we moeten ons niet voordoen dat die kleine Marokkaanse jongetjes dezelfde status hebben als zware criminelen die moord en verkrachtiging niet verafschuwen.
Het zou beter zijn als wij allemaal een oplossing proberen te vinden. En niet met die domme en discriminerende uitzetting. Zo lijkt het erop dat Marokkaanse Nederlanders niet dezelfde maatschappelijk aanzien krijgen. M.a.w. Marokkanen moeten zich maar aanpassen anders wordt er oh zo erg gedreigd met uitzetting. Want wij, buitenlanders met twee paspoorten, zijn maar tweederangs burgers. Geen gelijkheid, dat is voor zeker.

Wees dus intelligent en kom met een oplossing en niet met die a la domme Wilders-retoriek.

Als je 't aan mij vraagt helpt zware straffen weinig. Het zou beter zijn als Marokkanen (het) initiatief nemen dmv een fatsoenlijke organisatie. De moskeeën kunnen ook een belangrijke rol spelen. In mijn buurt komen veel jongeren naar de moskee; ook van die kleine snotneusjes. We proberen ze te houden en te onderwijzen. Alleen jammer is het feit dat de meeste moskeeën gedomineerd worden door eerste generatie oudjes die vaak tegenwerken van het oprichten van jongerencommissies (die commissies hebben meestal als hoofddoel jongeren naar het juiste pad te sturen).
Ze zijn wat dat betreft erg ouderwets en bemoeien teveel mee. Naar mijn weten hebben veel Marokkaanse jongeren weinig ontmoetingsplaatsen waar zij 'geaccepteerd' worden en 'verwelkomd' heten.
Waarschijnlijk is het een van de redenen of wellicht een v/d hoofdredenen waarom die jongeren snel ontspoord raken. Je weet verveling enz.

Kom nou toch, wat een gelul. Ik ken genoeg Marokkaanse jongens die zich normaal gedragen en zich ook normaal in bv. het uitgaansleven bewegen.
Nu moeten er weer apart ontmoetingsplekken komen voor de raddraaiers? Weer een project? Weer geld?
Voorbeeld: In een wijk in Dordrecht, waar veel Marokkaanse jongeren wonen, en helaas ook slechte, had het ontmoetingscentrum een ruimte ingericht met computers, gratis internet, tafelvoetbal en tafeltennis. Iedere dag 'instuif' van 10.00 tot 17.00
Weet je wat het gevolg was? Binnen 1 week was er niemand buiten hun groep welkom en een week later waren alle computers, tafeltennistafel en de voetbalbak onherstelbaar beschadigd. Tevens zaten de gaten in de muren.
Had er meer subsidie moeten komen om er ook nog 4 portiers bij te zetten?
Kosten project € 125.000,- Binnen twee weken de nek omgedraaid door die stoute kindertjes.
Wat een schobbejakjes he?

justus
15-05-07, 04:48
waarom hebben zovelen moeite met het openen van hun ogen?

blijkens cijfers van justitie haaglanden wordt zo'n 50% van de kleine criminaliteit veroorzaakt door met name jonge criminele marokkaanse jongeren. de marokkaanse crimineeltjes maken echter nog geen 5% van de marokkaanse populatie uit. helaas verzieken zij het voor de 95% goedwillende marokkanen. te triest voor woorden.

probleem is echter dat vanuit de marokkaanse gemeenschap zelf niets of weinig wordt ondernomen om dit overlastgevende gedrag aan te pakken. ook de nederlandse autoriteiten kunnen kennelijk niets doen om dit gedrag om te buigen. derhalve resulteert dat erin dat die 5% criminelen meelopers krijgen.

@ibn rushd: iedere gefundeerde kritiek op criminelen van marokkaanse afkomst verwerp je onder de noemer van racisme etc. probeer nu eens de discussie aan te gaan in plaats van dit bizarre ontwijk gedrag te vertonen. ook onder de marokkanen heb je eikels, zie mijn onderschrift.

super ick
15-05-07, 09:40
Geplaatst door justus
waarom hebben zovelen moeite met het openen van hun ogen?

blijkens cijfers van justitie haaglanden wordt zo'n 50% van de kleine criminaliteit veroorzaakt door met name jonge criminele marokkaanse jongeren. de marokkaanse crimineeltjes maken echter nog geen 5% van de marokkaanse populatie uit. helaas verzieken zij het voor de 95% goedwillende marokkanen. te triest voor woorden.

Het is geen kwestie van Marokkanenhaat. Sterker Marokkanen zijn beter af als deze raddraaiers eruit gelicht kunnen worden en minimaal voor lange tijd opgeborgen worden.

probleem is echter dat vanuit de marokkaanse gemeenschap zelf niets of weinig wordt ondernomen om dit overlastgevende gedrag aan te pakken. ook de nederlandse autoriteiten kunnen kennelijk niets doen om dit gedrag om te buigen. derhalve resulteert dat erin dat die 5% criminelen meelopers krijgen.

Er is helemaal geen sprake van een MArokkaanse gemeenschap. Iedere keer gaan daar alle initiatieven op stuk. Op de gedachte dat er een Marokkaanse gemeenschap is, dat er een Moslimgemeenschap is. Oke er wonen veel MArokkanen maar er geen gemeenschap. Men heeft ook geen boodschap aan elkaar. Lees hoe complex de gemeenschap in Marokko in elkaar zit en het probleem wordt direct duidelijker.

@ibn rushd: iedere gefundeerde kritiek op criminelen van marokkaanse afkomst verwerp je onder de noemer van racisme etc. probeer nu eens de discussie aan te gaan in plaats van dit bizarre ontwijk gedrag te vertonen. ook onder de marokkanen heb je eikels, zie mijn onderschrift.

Nee volgens ibnu zijn het kleine ondeugdjes, stoutertjes

IbnRushd
15-05-07, 14:03
Geplaatst door super ick
Kom nou toch, wat een gelul. Ik ken genoeg Marokkaanse jongens die zich normaal gedragen en zich ook normaal in bv. het uitgaansleven bewegen.
Nu moeten er weer apart ontmoetingsplekken komen voor de raddraaiers? Weer een project? Weer geld?
Voorbeeld: In een wijk in Dordrecht, waar veel Marokkaanse jongeren wonen, en helaas ook slechte, had het ontmoetingscentrum een ruimte ingericht met computers, gratis internet, tafelvoetbal en tafeltennis. Iedere dag 'instuif' van 10.00 tot 17.00
Weet je wat het gevolg was? Binnen 1 week was er niemand buiten hun groep welkom en een week later waren alle computers, tafeltennistafel en de voetbalbak onherstelbaar beschadigd. Tevens zaten de gaten in de muren.
Had er meer subsidie moeten komen om er ook nog 4 portiers bij te zetten?
Kosten project € 125.000,- Binnen twee weken de nek omgedraaid door die stoute kindertjes.
Wat een schobbejakjes he?

Ik weet echt niet wat je allemaal doorheen lult. Ik heb nergens geschreven dat alle Marokkanen criminelen zijn noch heb ik over van een door het gemeente gefinancierde project gerept. Ik ging gemakshalve vanuit dat je wel weet waar we het hier over hebben. Wat is er met jou, man. Wees eens helder.

Wat betreft dat project dat je hierboven beschreef, dat is nou de reden dat ik met het 'idee' kom dat het beter zou zijn als de gemeente helemaal niet meewerkt. Dat houdt in dat zij ook geen zeggenschap meer hebben. Geloof me maar, ik spreek uit ervaring hoor. De gemeente(s) bemoeien soms te veel mee waardoor een 'idee' vertroebeld raakt; dus dat (kan) resulteren tot demotivatie van vrijwilligers ofwel mensen die de ideeën uitbrachten. Ook zijn ze afhankelijk van het geld dat ze voor het project krijgen. Dat brengt mi stress e.d. mee. Niet prettig om mee te werken. Zoiets behoor je eigenlijk met liefde te doen.

In moskeeën is het natuurlijk heel wat anders. Daar kunnen zij bijvoorbeeld geen vernieling aanrichten noch een grote bek geven aan degenen die hen willen helpen. Snap je het nou?

IbnRushd
15-05-07, 14:04
Geplaatst door justus

@ibn rushd: iedere gefundeerde kritiek op criminelen van marokkaanse afkomst verwerp je onder de noemer van racisme etc. probeer nu eens de discussie aan te gaan in plaats van dit bizarre ontwijk gedrag te vertonen. ook onder de marokkanen heb je eikels, zie mijn onderschrift.

Wil je even ophouden met liegen. Het siert je niet hoor.

Baddha
15-05-07, 17:08
Extra geld voor aanpak criminele Marokkaanse jeugd

DEN HAAG - De vier grote steden krijgen extra geld om de criminaliteit onder Marokkaanse jongeren te bestrijden. Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht krijgen nu al samen vijf miljoen euro extra per jaar om te voorkomen dat Marokkaanse probleemjongeren een verdere criminele loopbaan ontwikkelen. Vanaf volgend jaar wordt dat bedrag verhoogd tot zes miljoen.

Dat heeft minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) aangekondigd in antwoorden op schriftelijke vragen van de PVV in de Tweede Kamer. Hij wijst erop dat Marokkaanse en Antilliaanse jongeren ‘relatief oververtegenwoordigd’ zijn als verdachten van strafbare feiten.

De bewindsman noemt het zorgwekkend dat groepen jongeren relatief zware misdrijven plegen. Het gaat dan vaak om jongeren die eerder, soms al op zeer jeugdige leeftijd, voor lichtere delicten in aanraking met politie en justitie zijn geweest.

Eerder gaf een Amsterdamse recherchechef al aan dat grote aantallen allochtone probleemjongeren van enkele jaren geleden zich hebben ontwikkeld tot zware criminelen. PVV-Kamerlid Raymond de Roon had de minister daarop om tekst en uitleg gevraagd.

Hirsch Ballin heeft geen exacte aantallen over de ontwikkeling over de afgelopen vijf jaar per stad. Het wetenschappelijk onderzoeksbureau (WODC) van het ministerie van Justitie doet onderzoek naar de risicoverhogende factoren die eraan bijdragen dat jeugdige criminelen op oudere leeftijd delicten blijven plegen die vaak ernstiger zijn.

Bron: ANP

justus
15-05-07, 18:20
Geplaatst door IbnRushd
Wil je even ophouden met liegen. Het siert je niet hoor.

ik lieg niet. het feit dat jij jezelf verloochent kan als liegen worden beschouwd. je ontkent gewoon iedere kritiek op marokkanen, of deze nu terecht is of niet. da's niet alleen liegen, da's triest want een gebrek aan zelfkennis...zo vind je nooit de weg naar wijsheid.

IbnRushd
15-05-07, 18:53
Geplaatst door justus
ik lieg niet. het feit dat jij jezelf verloochent kan als liegen worden beschouwd. je ontkent gewoon iedere kritiek op marokkanen, of deze nu terecht is of niet. da's niet alleen liegen, da's triest want een gebrek aan zelfkennis...zo vind je nooit de weg naar wijsheid.

Ik heb hier niemand van 'racisme' beticht. 'Bijna racisme' maakt iemand nog niet tot een racist. Voorts wil ik graag topics zien waar ik iemand van 'racisme' beschuldigd (let op: van een soortgelijke casus). Als je dat niet hard kan maken, dan ben je aan 't liegen.

super ick
15-05-07, 21:21
Om nog even terug te komen op hulp / begeleiding via de moskee.
Ik krijg niet de indruk dat het de moskeebezoekers zijn die voor deze vorm van overlast zorgen.
Hoe wil je die naar binnen krijgen?

IbnRushd
15-05-07, 21:41
Geplaatst door super ick
Om nog even terug te komen op hulp / begeleiding via de moskee.
Ik krijg niet de indruk dat het de moskeebezoekers zijn die voor deze vorm van overlast zorgen.
Hoe wil je die naar binnen krijgen?

Heb jij wel eens een grote moskee bezocht? Vergis je niet hoor, grote moskeeën trekken veel jongeren aan. Zeker op de vrijdag. Die komen en die gaan. Die gaan heel snel weg. De bedoeling is, of de uitdaging is, om jongeren te houden. En dat kan middels een jongerencommissie te starten. Deze commissie heeft de taak dan - want ze kennen elkaar natuurlijk (niet ieder Marokkaanse jongen is slecht, afcourse) - om de jongeren aan te sporen naar het goede; naar iets waar zij wél respect voor tonen en eigenlijk ook het graag 'terug' willen hebben. En dat is natuurlijk de islam zo goed mogelijk praktiseren.

justus
16-05-07, 02:45
Geplaatst door IbnRushd
Ik heb hier niemand van 'racisme' beticht. 'Bijna racisme' maakt iemand nog niet tot een racist. Voorts wil ik graag topics zien waar ik iemand van 'racisme' beschuldigd (let op: van een soortgelijke casus). Als je dat niet hard kan maken, dan ben je aan 't liegen.

oh als je bedoelt dat je het woord alszodanig niet in je mond hebt genomen zul je best gelijk hebben... (hoewel, zie een reeks van je postjes hiervoor waarbij je vervolgens telkenmale onkent dat je iets racisme noemt) het gaat mij om de geur, de smaak en de insinuatie...en dat weet jij best. nogmaals, eikels vind je overal, ook onder de marokkanen.

binloser
16-05-07, 08:26
Geplaatst door IbnRushd
Heb jij wel eens een grote moskee bezocht? Vergis je niet hoor, grote moskeeën trekken veel jongeren aan. Zeker op de vrijdag. Die komen en die gaan. Die gaan heel snel weg. De bedoeling is, of de uitdaging is, om jongeren te houden. En dat kan middels een jongerencommissie te starten. Deze commissie heeft de taak dan - want ze kennen elkaar natuurlijk (niet ieder Marokkaanse jongen is slecht, afcourse) - om de jongeren aan te sporen naar het goede; naar iets waar zij wél respect voor tonen en eigenlijk ook het graag 'terug' willen hebben. En dat is natuurlijk de islam zo goed mogelijk praktiseren.

Het 'goede'; daar ga je weer. Wat jullie 'goed' vinden vinden wij misschien heel slecht. Bijv jezelf als gelovige beter vinden dan een ongelovige. De haat en de minachtiging onder islamieten t.a.v. ongelovigen en anders gelovigen is buitenproportioneel. De islam praktiseren betekent veelal iets doen wat of tegen de wet is of tegen de haren van de meerderheid de Nederlanders in strijkt. Lees de koran; Dat praktiseren? De hemel beware me.

knuppeltje
16-05-07, 09:24
Geplaatst door IbnRushd
Heb jij wel eens een grote moskee bezocht? Vergis je niet hoor, grote moskeeën trekken veel jongeren aan. Zeker op de vrijdag. Die komen en die gaan. Die gaan heel snel weg. De bedoeling is, of de uitdaging is, om jongeren te houden. En dat kan middels een jongerencommissie te starten. Deze commissie heeft de taak dan - want ze kennen elkaar natuurlijk (niet ieder Marokkaanse jongen is slecht, afcourse) - om de jongeren aan te sporen naar het goede; naar iets waar zij wél respect voor tonen en eigenlijk ook het graag 'terug' willen hebben. En dat is natuurlijk de islam zo goed mogelijk praktiseren.

Komen daar dan alleen maar brave jongeren, of verkeerde imams, of hebben die er helemaal geen vat op en doen die er ook niet toe?

justus
16-05-07, 11:17
volgens mij heeft crimineel gedrag niets te maken met religie... tenzij uiteraard het criminele gedrag wordt gepredikt in de tempel/kerk/moskee...dan is zelfs de religie crimineel.

super ick
16-05-07, 15:21
Geplaatst door knuppeltje
Komen daar dan alleen maar brave jongeren, of verkeerde imams, of hebben die er helemaal geen vat op en doen die er ook niet toe?

Uitgangspunt is dat degenen die de hulp verlenen zich ook distantieren van dergelijk gedrag. Jongeren duidelijk maken dat ze zich ervoor zouden moeten schamen.
Wie dan verder de hulp verleent zal me worst zijn.

P.s.
Vandaag weer een stuk in de krant. Joods echtpaar weggetreitert uit de wijk. Regelmatig staan de deuren en ramen onder de Arabische leuzen. Onwaarschijnlijk dus dat het Spaanse jongeren zijn. Zuchttttttttt.

IbnRushd
16-05-07, 16:36
Geplaatst door justus
oh als je bedoelt dat je het woord alszodanig niet in je mond hebt genomen zul je best gelijk hebben... (hoewel, zie een reeks van je postjes hiervoor waarbij je vervolgens telkenmale onkent dat je iets racisme noemt) het gaat mij om de geur, de smaak en de insinuatie...en dat weet jij best. nogmaals, eikels vind je overal, ook onder de marokkanen.

Gewoon mijn teksten zonder vooroordeel lezen. Want je bent nu echt aan het draaien.

IbnRushd
16-05-07, 16:40
Geplaatst door binloser
Het 'goede'; daar ga je weer. Wat jullie 'goed' vinden vinden wij misschien heel slecht. Bijv jezelf als gelovige beter vinden dan een ongelovige. De haat en de minachtiging onder islamieten t.a.v. ongelovigen en anders gelovigen is buitenproportioneel. De islam praktiseren betekent veelal iets doen wat of tegen de wet is of tegen de haren van de meerderheid de Nederlanders in strijkt. Lees de koran; Dat praktiseren? De hemel beware me.

Ik heb het voornamelijk over de moreelheid van de islam. De zaken waar zij juist de mis in gaan. Denk maar aan stelen, liegen enz. Verders is bidden en regels ervan een zaak die extra aan de orde komt.

Maar leuk hoor, allemaal vooroordeeltjes weer.

@Knuppeltje: ik heb 't over jongeren die het wel goed doen en een commissie starten teneinde verdwaalde jongeren (Marokkaans enz.) aan te sporen naar morele manieren. En het goede is dus niet de haat jegens niet-moslims vergroten. Duidelijk?

justus
16-05-07, 17:18
Geplaatst door IbnRushd
Gewoon mijn teksten zonder vooroordeel lezen. Want je bent nu echt aan het draaien.

de enige die draait ben jij. je blijft volhouden dat je opmerkingen niet racistisch zijn terwijl toch duidelijk het tegendeel blijkt...kennelijk ben je alleen racistisch als je marokkanen discrimineert maar andersom niet...triest!

IbnRushd
16-05-07, 17:21
Geplaatst door justus
de enige die draait ben jij. je blijft volhouden dat je opmerkingen niet racistisch zijn terwijl toch duidelijk het tegendeel blijkt...kennelijk ben je alleen racistisch als je marokkanen discrimineert maar andersom niet...triest!

Kun je me dat verduidelijken met een voorbeeld?

justus
16-05-07, 17:33
Geplaatst door IbnRushd
Kun je me dat verduidelijken met een voorbeeld?

ik blijf aan de gang...doei. lees je eigen 'werk' maar eens door en constateer dat je manier van schrijven suggestief is. het zijn JOUW woorden die mij gedachtes geven, niet de mijne. en geloof me, mijn taalvaardigheid en leesvaardigheid zijn prima in orde. of je kunt niet adequaat nuanceren of je wilt dat niet doen. het komt in ieder geval bij mij - en naar ik veronderstel niet alleen bij mij - zo over.
we zijn allemaal mensen met fouten. en ik zal de laatste zijn die beweert dat hollanders allemaal braaf zijn. alleen zijn het zeker niet allemaal racisten. ik geloof persoonlijk ook dat er meer goede dan verkeerde marokkanen zijn, dat heb ik in diverse topics al zo aangegeven. feit blijft echter dat er ook foute marokkanen zijn, met name die kleine crimineeltjes. alleen dat zijn er maar (blijkens justitiele info) zo'n 5%. dus die andere 95% zijn in principe prima mensen. ik zeg dat en erken dat. jij blijft maar hameren op het tegendeel, daar waar het anderen dan marokkanen betreft en dat vind ik suggestief en zelfs zielig. be my guest en controleer je eigen postjes.

ik hou hier nu mee op. je kent mijn mening en het staat je vrij die niet te delen.

IbnRushd
16-05-07, 17:49
Geplaatst door justus
ik blijf aan de gang...doei. lees je eigen 'werk' maar eens door en constateer dat je manier van schrijven suggestief is. het zijn JOUW woorden die mij gedachtes geven, niet de mijne. en geloof me, mijn taalvaardigheid en leesvaardigheid zijn prima in orde. of je kunt niet adequaat nuanceren of je wilt dat niet doen. het komt in ieder geval bij mij - en naar ik veronderstel niet alleen bij mij - zo over.
we zijn allemaal mensen met fouten. en ik zal de laatste zijn die beweert dat hollanders allemaal braaf zijn. alleen zijn het zeker niet allemaal racisten. ik geloof persoonlijk ook dat er meer goede dan verkeerde marokkanen zijn, dat heb ik in diverse topics al zo aangegeven. feit blijft echter dat er ook foute marokkanen zijn, met name die kleine crimineeltjes. alleen dat zijn er maar (blijkens justitiele info) zo'n 5%. dus die andere 95% zijn in principe prima mensen. ik zeg dat en erken dat. jij blijft maar hameren op het tegendeel, daar waar het anderen dan marokkanen betreft en dat vind ik suggestief en zelfs zielig. be my guest en controleer je eigen postjes.

ik hou hier nu mee op. je kent mijn mening en het staat je vrij die niet te delen.

Laat ik het wat simpeler houden. Als jij mij nog een keer beticht van 'racisme' die je niet kunt staven, dan deel ik strafpunt(en) uit.
En voor alle duidelijkheid, mocht mijn tekst, op wat voor wijze dan ook, 'racistisch' overkomen, dan was het niet de bedoeling. Ik heb al mijn teksten op deze topic gelezen en moet toch tot (mijn eigen) conclusie komen dat mijn teksten verre van 'racisme' staat.

Waar jij mij allemaal mee beschuldigd is echt ongelooflijk. Ik heb nergens ontkend dat Marokkaanse jongeren geen criminelen zijn. Ik heb er weliswaar een ander 'eufemistisch woord' voor gebruikt van 'ondeugend' tot 'kwajongens', maar ik meen ook het woord 'crimineel' gebruikt te hebben. En ik kan me niet herinneren dat ik op jouw post van die cijfers (percentages) gereageerd heb. Dus er is helemaal geen sprake van 'tegendeel'.

Doe iets trouwens aan je vooroordeel. Tot slot kun je het gewoon niet hebben dat iemand tegen de uitzetting van allochtonen met een nederlands paspoort is.

knuppeltje
16-05-07, 19:05
Geplaatst door IbnRushd
Ik heb het voornamelijk over de moreelheid van de islam. De zaken waar zij juist de mis in gaan. Denk maar aan stelen, liegen enz. Verders is bidden en regels ervan een zaak die extra aan de orde komt.

Maar leuk hoor, allemaal vooroordeeltjes weer.

@Knuppeltje: ik heb 't over jongeren die het wel goed doen en een commissie starten teneinde verdwaalde jongeren (Marokkaans enz.) aan te sporen naar morele manieren. En het goede is dus niet de haat jegens niet-moslims vergroten. Duidelijk?

't zal wel, maar de topic gaat over andere jongeren, en wat wil jij daar mee doen?

tr_imparator
16-05-07, 21:07
Geplaatst door IbnRushd
Goed, wat we uit het nieuwsbericht halen is maar een eenzijdig verhaal. Ik wil best graag de andere kant v/h verhaal horen.


Ik ook.

Eenzijdig Inderdaad, met een hoop geblader eromheen. Men is bezig om van tijd tot tijd de Marokkaanse jongeren in een negatief daglicht te brengen en zo emotioneel te verzwakken.

Dat je de moeite neem om hier op sommige zwakbegaafde mensen te reageren.

justus
17-05-07, 07:41
Geplaatst door IbnRushd
Laat ik het wat simpeler houden. Als jij mij nog een keer beticht van 'racisme' die je niet kunt staven, dan deel ik strafpunt(en) uit.
En voor alle duidelijkheid, mocht mijn tekst, op wat voor wijze dan ook, 'racistisch' overkomen, dan was het niet de bedoeling. Ik heb al mijn teksten op deze topic gelezen en moet toch tot (mijn eigen) conclusie komen dat mijn teksten verre van 'racisme' staat.

Waar jij mij allemaal mee beschuldigd is echt ongelooflijk. Ik heb nergens ontkend dat Marokkaanse jongeren geen criminelen zijn. Ik heb er weliswaar een ander 'eufemistisch woord' voor gebruikt van 'ondeugend' tot 'kwajongens', maar ik meen ook het woord 'crimineel' gebruikt te hebben. En ik kan me niet herinneren dat ik op jouw post van die cijfers (percentages) gereageerd heb. Dus er is helemaal geen sprake van 'tegendeel'.

Doe iets trouwens aan je vooroordeel. Tot slot kun je het gewoon niet hebben dat iemand tegen de uitzetting van allochtonen met een nederlands paspoort is.

de eerste onderstreping: macht corrumpeert....beetje triest vindt je ook niet? daabij moet je toch echt eens goed naar je eigen postjes kijken, jij wekt suggesties op, niet ik. en als je het zo niet bedoelt zou je het wellicht wat beter kunnen formuleren.
wat mijn van de politie verkregen percentages daarmee van doen hebben zie ik dus in het geheel niet. het enige wat je daar aan zou kunnen toevoegen is dat kleine criminaliteit vooral wordt gepleegd door boefjes uit achterstandswijken en in achterstandswijken wonen nu eenmaal meer allochtonen dan autochtonen en dus zal het percentage kleine crimineeltjes onder allochtonen groter zijn. het is dus een door sociale omstandigheden veroorzaakt vertekend beeld. hoe het ook zij, het geeft verdomme wel overlast.

de tweede onderstreping: ben je nu mij ergens van aan het beschuldigen? ik een vooroordeel? beschuldig je mij nu impliciet van racisme? als er iemand geen racist is, dan ben ik het wel. ik zie tenminste ook bijzonder foute mensen onder mijn eigen soortgenoten. en ik ontken dat ook niet. (waarmee ik uiteraard niet heb gezegd dat jij dat wel zou doen....- dit noemen ze nu strafpuntvermijding, maar geef ze gerust hoor als dat je gelukkig maakt-) :duivels:

nogmaals, boefjes en eikels en criminelen vindt je overal,.

binloser
17-05-07, 08:14
Door Marokkanen wegetreiterd en het gaat maar door. Het is een kleine minderheid der marokkanen die zich hieraan schuldig maakt maakt (5% is hier genoemd) dan moet het voor die andere 95% toch niet zo moeilijk zijn deze 5% enig moreel en moraal bij te brengen temeer omdat onze moderator beweert dat de islam daar zo goed in is. Bewijs het want de kruik gaat zolang te water tot ze barst en het is dus in het belang van alle marokkanen.

justus
17-05-07, 08:21
beste Ibn, hier nog even een postje van jou. Kijk vooral even naar de (door mij) onderstreepte passages. Hier geef jij impliciet aan dat er sprake is van discriminatie/racisme. Overigens is dat ook precies datgene wat ik zei, dat jij je verstopt achter de beschuldiging dat anderen marokkanen discrimineren, niet dat jij racistisch zou zijn.

Geplaatst door IbnRushd
Dat er een probleem is zal hier niemand ontkennen. Maar we moeten ons niet voordoen dat die kleine Marokkaanse jongetjes dezelfde status hebben als zware criminelen die moord en verkrachtiging niet verafschuwen.
Het zou beter zijn als wij allemaal een oplossing proberen te vinden. En niet met die domme en discriminerende uitzetting. Zo lijkt het erop dat Marokkaanse Nederlanders niet dezelfde maatschappelijk aanzien krijgen. M.a.w. Marokkanen moeten zich maar aanpassen anders wordt er oh zo erg gedreigd met uitzetting. Want wij, buitenlanders met twee paspoorten, zijn maar tweederangs burgers. Geen gelijkheid, dat is voor zeker.
Wees dus intelligent en kom met een oplossing en niet met die a la domme Wilders-retoriek .

Als je 't aan mij vraagt helpt zware straffen weinig. Het zou beter zijn als Marokkanen (het) initiatief nemen dmv een fatsoenlijke organisatie. De moskeeën kunnen ook een belangrijke rol spelen. In mijn buurt komen veel jongeren naar de moskee; ook van die kleine snotneusjes. We proberen ze te houden en te onderwijzen. Alleen jammer is het feit dat de meeste moskeeën gedomineerd worden door eerste generatie oudjes die vaak tegenwerken van het oprichten van jongerencommissies (die commissies hebben meestal als hoofddoel jongeren naar het juiste pad te sturen).
Ze zijn wat dat betreft erg ouderwets en bemoeien teveel mee. Naar mijn weten hebben veel Marokkaanse jongeren weinig ontmoetingsplaatsen waar zij 'geaccepteerd' worden en 'verwelkomd' heten. Waarschijnlijk is het een van de redenen of wellicht een v/d hoofdredenen waarom die jongeren snel ontspoord raken. Je weet verveling enz.

zo zie je maar dat ook jij niet heilig bent en suggestieve postjes plaatst. ken je het verhaal van die balk in je oog? leef daar eens naar.

super ick
17-05-07, 09:38
Geplaatst door tr_imparator
Ik ook.

Men is bezig om van tijd tot tijd de Marokkaanse jongeren in een negatief daglicht te brengen en zo emotioneel te verzwakken.


Je hebt helemaal gelijk. Tenminste, ik neem aan dat je met 'men' de Marokkaanse jongeren zelf bedoelt?
Of zijn de media weer de schuldigen?

IbnRushd
17-05-07, 10:47
Geplaatst door justus

de tweede onderstreping: ben je nu mij ergens van aan het beschuldigen? ik een vooroordeel? beschuldig je mij nu impliciet van racisme? als er iemand geen racist is, dan ben ik het wel.

Tsjonge jonge. Hoe kom je daarbij? Hoe maak jij die link met 'racisme'? Ik ben daar echt benieuwd naar.

Het is vrij simpel. Als jij uit mijn teksten 'racisme' leest dan ben je eenmaal erg argwaan en achterdochtig. Ik kan daar verder weinig van maken.

Wat betreft de post hierna. Daar is helemaal geen sprake van 'racisme', maar van 'discriminatie'. Ik schrijf nergens dat de staat op grond van 'ras' mensen uitzet. Als je nou wat beter leest dan merk je dat ik uitdrukkelijk twee paspoorten in mijn post heb beschreven. Dit suggereert dat 'allochtonen' met alleen Nederlands paspoort niet in aanmerking komen, ondanks het feit dat zij ook 'buitenlanders' zijn. Wil je voortaan wat voorzichtiger zijn met je 'suggestieve' conclusies.

Verder is het een feit dat Marokkanen op veel plekken (disco's etc. (niet dat ik daar een voorstander voor ben)) niet echt 'welkom' zijn, vanwege de imago die zij hebben. Maar dat was mijn punt eigenlijk niet. De moskeeën ontvangen Marokkaanse jongeren met open armen i.t.t. andere ontmoetingsplaatsen. Die zijn meestal gecreëerd om jongeren weg te houden van evil zaken.

IbnRushd
17-05-07, 10:50
Geplaatst door binloser
Bewijs het want de kruik gaat zolang te water tot ze barst en het is dus in het belang van alle marokkanen.

Daar zijn wij mee bezig. En heeft tot nu toe wél zijn vruchten geworpen.

justus
17-05-07, 11:36
Geplaatst door IbnRushd
Tsjonge jonge. Hoe kom je daarbij? Hoe maak jij die link met 'racisme'? Ik ben daar echt benieuwd naar.

Het is vrij simpel. Als jij uit mijn teksten 'racisme' leest dan ben je eenmaal erg argwaan en achterdochtig. Ik kan daar verder weinig van maken.

discriminatie is het maken van onderscheid op basis van onder meer ras. dit soort onderscheid wordt doorgaans racisme genoemd.


Geplaatst door IbnRushd
Wat betreft de post hierna. Daar is helemaal geen sprake van 'racisme', maar van 'discriminatie'. Ik schrijf nergens dat de staat op grond van 'ras' mensen uitzet. Als je nou wat beter leest dan merk je dat ik uitdrukkelijk twee paspoorten in mijn post heb beschreven. Dit suggereert dat 'allochtonen' met alleen Nederlands paspoort niet in aanmerking komen, ondanks het feit dat zij ook 'buitenlanders' zijn. Wil je voortaan wat voorzichtiger zijn met je 'suggestieve' conclusies.[/B]

hier is dus - impliciet - sprake van racisme (discriminatie op basis van ras). overigens kun je nederlanders, houders van een nederlands paspoort, niet uitzetten. bij dubbele paspoorten zou je - in theorie - de nederlandse nationaliteit kunnen intrekken en vervolgens op basis van de andere nationaliteit uitzetten. dat dit vanwege de marokkaanse wetgeving voor marokkanen vrij vervelend is onderschrijf ik maar al te graag, het is echter niet een door de nederlandse regering veroorzaakt probleem. bij mijn weten wordt er ook niet uitgezet wanneer er ook spake is van een dubbele nationaliteit. je zult dus wel de appels met appels moeten vergelijken en niet spontaan peren in de discussie moeten brengen.


Geplaatst door IbnRushd
Verder is het een feit dat Marokkanen op veel plekken (disco's etc. (niet dat ik daar een voorstander voor ben)) niet echt 'welkom' zijn, vanwege de imago die zij hebben. Maar dat was mijn punt eigenlijk niet. De moskeeën ontvangen Marokkaanse jongeren met open armen i.t.t. andere ontmoetingsplaatsen. Die zijn meestal gecreëerd om jongeren weg te houden van evil zaken.

ik heb geen idee in wat voor wereld jij leeft, maar in nederland zijn die zogenaamde ontmoetingsplaatsen (waar volgens jou marokkanen worden geweigerd, als dat zo is is dat inderdaad discriminerend) bepaald geen brave plekken. evil is daar wel degelijk aanwezig en behoedt de jongeren ook niet van het kwaad.

nogmaals Ibn, jij stelt alsmaar dat IK me beter moet uitdrukken. ik blijf echter van mening dat je quasi intellectuele gebasel steeds weer gevoelens oproept die mij doen denken aan een niet bepaald onbevooroordeelde houding ten opzichte van autochtone nederlanders. wellicht heb je slechte ervaringen, maar die heb ik evenzeer. dat maakt nmm nog niet alle marokkanen slecht; slechts die paar boefjes. het zou je sieren als je ook met een vergelijkbare open blik naar de samenleving zou kijken. dat zou je kunnen bevrijden van het gevoel steeds maar weer gediscrimineerd te worden. dergelijke gevoelens roep je doorgaans over jezelf af.

als je me voor deze post een strafpuntje wilt geven: be my guest. zulks noemen ze doorgaans detournement de pouvoir.

IbnRushd
17-05-07, 12:02
Geplaatst door justus

discriminatie is het maken van onderscheid op basis van onder meer ras. dit soort onderscheid wordt doorgaans racisme genoemd.

hier is dus - impliciet - sprake van racisme (discriminatie op basis van ras). ......

Leg me dan uit waar ik 'racisme' impliceer. Er is alleen sprake van racisme als men vanwege ras of huidskleur een oordeel trekt. Uit mijn tekst kun je dat niet lezen. Ben je nou zo dom ofso? Hoe lang ga je nog draaien?


Geplaatst door justus

ik heb geen idee in wat voor wereld jij leeft, maar in nederland zijn die zogenaamde ontmoetingsplaatsen (waar volgens jou marokkanen worden geweigerd, als dat zo is is dat inderdaad discriminerend) bepaald geen brave plekken. evil is daar wel degelijk aanwezig en behoedt de jongeren ook niet van het kwaad.

Blijkbaar heb je toch moeite met lezen. Ik heb niet gezegd dat zij worden geweigerd maar niet 'echt welkom' zijn. Maar zoals gewoonlijk lees jij weer over mijn punt heen. Het gaat goed met jou.


Geplaatst door justus

nogmaals Ibn, jij stelt alsmaar dat IK me beter moet uitdrukken. ik blijf echter van mening dat je quasi intellectuele gebasel steeds weer gevoelens oproept die mij doen denken aan een niet bepaald onbevooroordeelde houding ten opzichte van autochtone nederlanders. wellicht heb je slechte ervaringen, maar die heb ik evenzeer. dat maakt nmm nog niet alle marokkanen slecht; slechts die paar boefjes. het zou je sieren als je ook met een vergelijkbare open blik naar de samenleving zou kijken. dat zou je kunnen bevrijden van het gevoel steeds maar weer gediscrimineerd te worden. dergelijke gevoelens roep je doorgaans over jezelf af.

Als jij graag de intellectueel wilt uithangen, schrijf dan 'gebazel' correct. Je hebt kennelijk echt geen idee hoe belachelijk je hier maakt hè? Je haalt dingen erbij die helemaal buiten deze discussie valt. Je beschuldigd mij van alles en nog wat. En probeert mij hier de les te lezen. En dan vraag je hieronder voor een strafpunt. Ben je ziek?


Geplaatst door justus

als je me voor deze post een strafpuntje wilt geven: be my guest. zulks noemen ze doorgaans detournement de pouvoir.

Ga alsjeblieft ergens anders janken, eikel.

BLD
17-05-07, 12:41
Geplaatst door binloser
Hier bijv. past een veel strengere aanpak met sancties voor ook de ouders van minderjarigen; uitzetting uit nederland. Door dubbele paspoorten kan dat immers of ...? Indien niet dan de wet maar veranderen zodat 't wel kan. De meerderheid der nederlanders wil dat dus wat let ons?

Jemig, wat een niveau! Chapeau!

super ick
17-05-07, 12:52
Van de weblog van Hanneke Groenteman:

Beroofd
Waarom kan ik niet slapen van woede als het mij ook eens een keer overkomt?
Je hoort, ziet, leest het dagelijks, en dan vaak nog in nog veel agressievere vorm.
Bij mij kwam er geen mes, geen bedreiging, geen geweld aan te pas.
Het was een flitsende, schone, kleine, maar onverdraaglijke beroving.
In één van de rustigste buurten van Amsterdam, de Watergraafsmeer.
Het overkwam me, rustig in mijn auto zittend, vlak voor een gezellige eetafspraak, mijn spulletjes ordenend na een lange werkdag, alles in mijn grote schoudertas bergend, mobieltje, portemonnee, agenda, fototoestel, make-up, bloesje, rijbewijs, foto’s, iPod, enfin, wat heeft een werkende dame zoal in haar te grote Freitagtas na een lange verre werkdag.
En toen werd de deur aan de passagierskant opengerukt, twee pubertjes met één fiets gristen de tas uit mijn handen en sneller dan de ratten aan de waterkant spurtten ze weg.
Help, toeteren, omstanders hollen ze achterna, de politie komt een kwartier later (“we hadden drie van dit soort overvallen”), ik blijf woedend en ontdaan van mijn politiek-correcte verstand achter. Ik ben banger voor mijn ontembare emoties na dit binnendringen in mijn veilige ruimte dan voor die gastjes, eigenlijk.
Ik kan er niet van slapen.
Het overkomt talloze mensen elke dag in veel heviger vorm. Ik lees het, ik hoor het, ik zie het en ik lig er niet wakker van.
Nu wel, nu het mezelf is overkomen.
Ik ga pas slapen als ik mijn eigen innerlijke beschaving op orde heb.
Kan nog even duren, maar niet te lang.

Aldus Hanneke Groenteman.


Dat ze ontdaan was van haar politiek correcte verstand (volgens haar linkse norm dan...), is een regelrechte lacher. Ze zegt dit omdat de rovertjes Marokkaantjes waren. (Krant).
Dit soort politiek correcte blaters kunnen mij niet vaak genoeg slachtoffer zijn. Over het algemeen wonen zij in de betere buurten en ondervinden maar sporadisch overlast als zij hun vesting, op stand, verlaten.
Ze gaat pas slapen als haar innerlijke beschaving weer op orde is. Pfffffffffffffffttttttt, in haar veilige omgeving zeker waar ze weer rustig de betonplaat voor haar kop terug kan zetten en verder kan blaten over zaken die haar maar zelden in de praktijk raken.
Ze is niet eens aangeraakt en is haar politiek correcte verstand en innerlijke beschaving al kwijt.
Volgende week zit ze weer rustig op haar roze wolk.
Nog maar een buurthuisje bouwen, projectje opstarten, etc.

Meer geld naar de 4 grote steden, speciaal voor lastig Marokkaans tuig. Ze weten nog niet precies wat er mee gedaan moet worden maar wie maakt zich daar druk om? Die hulpverleners verdienen er een goede boterham mee.
In de bodemloze put.

Volgens de Telegraaf zijn er, alleen in Amsterdam al meer dan 170 'projecten' voor Marokkanen.
Honderden miljoenen. Voor ongeveer 5% vd Marokkanen? Nederland is ziek!

justus
17-05-07, 17:33
Geplaatst door IbnRushd
Leg me dan uit waar ik 'racisme' impliceer. Er is alleen sprake van racisme als men vanwege ras of huidskleur een oordeel trekt. Uit mijn tekst kun je dat niet lezen. Ben je nou zo dom ofso? Hoe lang ga je nog draaien?

jij bent hier de draaier. jij geeft aan dat marokkanen gediscrimineerd worden. zie de door mij aangehaalde post van jou hiervoor. deze vorm van discriminatie noemt met ook wel racisme. ik kan dat uit jouw tekst lezen. jij kennelijk niet. dus wie is er hier nu dom? domoor!


Geplaatst door IbnRushd
Blijkbaar heb je toch moeite met lezen. Ik heb niet gezegd dat zij worden geweigerd maar niet 'echt welkom' zijn. Maar zoals gewoonlijk lees jij weer over mijn punt heen. Het gaat goed met jou.

niet echt welkom, geweigerd worden, what's the fucking difference. als jij onderscheid gaat maken tussen deze marginaliteiten, vraag ik me af wie hier nu de draaikont is.


Geplaatst door IbnRushd
Als jij graag de intellectueel wil uithangen, schrijf dan 'gebazel' correct. Je hebt kennelijk echt geen idee hoe belachelijk je hier maakt hè? Je haalt dingen erbij die helemaal buiten deze discussie valt. Je beschuldigt mij van alles en nog wat. En probeert mij hier de les te lezen. En dan vraag je hieronder voor een strafpunt. Ben je ziek ?

zie allereerst mijn taalcorrectie. kan ik ook domoor.
de enige die zich hier belachelijk maakt ben jijzelf, zeker met het dreigen 'strafpuntjes uit te delen'...je snapt me niet eens lummel (als jij mij eikel noemt mag ik jou toch zeker wel lummel noemen...asshole).


Geplaatst door IbnRushd
Ga alsjeblieft ergens anders janken, eikel .

de enige die hier jankt ben jij mafketel. jij vindt dat je (in alles) gelijk hebt en helaas is niets minder waar. als ik zie wat voor larie jij op divers terrein uitbraakt, kan ik helaas geen ander oordeel vellen. ik geef slechts aan dat jij in het begin van deze discussie de acties van enige criminele marokkanen marginaliseert door hen te beschermen met termen die racisme/discriminatie stipuleren. en als ik daar iets van zeg, roep je gelijk om bewijs in plaats van eerst de blik op jezelf te richten. wellicht komen jouw postjes zo over...maar die gedachte komt zelfs niet bij je op, want jij bent de Grote Superieure Marokkaanse Moslim Die Nooit Fouten Maakt.....triest typje. als je erover wilt praten, het staat je vrij je aan te melden bij mijn praktijk. lieden met een superioriteitssyndroom zijn niet eenvoudig te genezen maar ik wil het wel proberen. zak.

IbnRushd
17-05-07, 17:47
Geplaatst door justus


[gehuil en gescheld]....



Laat je jezelf nakijken, huilbalk. :)

ps: als ik volgens jou zoveel onzin op topics spuit, dan ben je vrij om te reageren hoor.

justus
17-05-07, 18:00
Geplaatst door IbnRushd
Laat je jezelf nakijken, huilbalk. :)

ps: als ik volgens jou zoveel onzin op topics spuit, dan ben je vrij om te reageren hoor.

tsjeetje...als je niets meer weet ga je mijn inhoud vervangen door jouw gezwets...sterk hoor...not.
en als ik reageer op JOUW ONZIN en ik geef dat aan, dan ga je het ontkennen en vragen om bewijs????? ben je nu echt zo dom? moeten we je kelly gaan noemen (for your info: iq van 39 of zo)? ik huil niet hoor knaapje. ik argumenteer en kennelijk voldoende om jou frustratiepostjes te laten plaatsen en mij verkeerd te citeren alsmede mij te beledigen met termen als 'eikel' (alhoewel je nu uiteraard zal ontkennen dat je dat ooit...hebt gemeld...).
als jij werkelijk niet beseft dat jouw postjes de gedachte oproepen, dat jij vindt dat Marokkanen per definitie gediscrimineerd worden en dat nederlanders/hollanders zo je wilt, racistisch zijn ten opzichte van niet hollanders, dan besef je niet wat je opschrijft. evenmin wat je oproept. je bent kennelijk niet bekend met het beeld dat de traditionele marokkaan heeft opgeroepen...bij alles waarin hij zijn zin niet kreeg riep hij 'discriminatie' waar de meeste nederlanders van schrokken, want dat wilden ze niet. jij roept dat traditionele beeld op en ik verwerp dat. ik discrimineer niet, dat ligt m.i. dichter bij jouw visie op de maatschappij waarin jij VRIJWILLIG verblijft. je kunt uiteraard ook vertrekken naar jou gunstiger gezinde oorden....

IbnRushd
17-05-07, 18:22
Geplaatst door justus
tsjeetje...als je niets meer weet ga je mijn inhoud vervangen door jouw gezwets...sterk hoor...not.
en als ik reageer op JOUW ONZIN en ik geef dat aan, dan ga je het ontkennen en vragen om bewijs????? ben je nu echt zo dom? moeten we je kelly gaan noemen (for your info: iq van 39 of zo)? ik huil niet hoor knaapje. ik argumenteer en kennelijk voldoende om jou frustratiepostjes te laten plaatsen en mij verkeerd te citeren alsmede mij te beledigen met termen als 'eikel' (alhoewel je nu uiteraard zal ontkennen dat je dat ooit...hebt gemeld...).
als jij werkelijk niet beseft dat jouw postjes de gedachte oproepen, dat jij vindt dat Marokkanen per definitie gediscrimineerd worden en dat nederlanders/hollanders zo je wilt, racistisch zijn ten opzichte van niet hollanders, dan besef je niet wat je opschrijft. evenmin wat je oproept. je bent kennelijk niet bekend met het beeld dat de traditionele marokkaan heeft opgeroepen...bij alles waarin hij zijn zin niet kreeg riep hij 'discriminatie' waar de meeste nederlanders van schrokken, want dat wilden ze niet. jij roept dat traditionele beeld op en ik verwerp dat. ik discrimineer niet, dat ligt m.i. dichter bij jouw visie op de maatschappij waarin jij VRIJWILLIG verblijft. je kunt uiteraard ook vertrekken naar jou gunstiger gezinde oorden....

Blijkbaar besef je niet dat jij degene was die met een beschuldiging aan kwam en die tot nu toe niets heeft bewezen. Jouw ene laatste post zat zoveel onzin in dat ik gewoon geen zin meer in had in jouw gezwets. Denk je nou echt dat jouw geklungel mij enigszins wat interesseert. Je bent al door iemand anders als 'zwakbegaafd' bestempeld. Jij met je suggestief en racisme. Dit is mijn laatste post dat ik aan jou besteed. Nog een tip: neem een cursus 'begrijpend lezen'.

justus
17-05-07, 20:06
Geplaatst door IbnRushd
Blijkbaar besef je niet dat jij degene was die met een beschuldiging aan kwam en die tot nu toe niets heeft bewezen. Jouw ene laatste post zat zoveel onzin in dat ik gewoon geen zin meer in had in jouw gezwets. Denk je nou echt dat jouw geklungel mij enigszins wat interesseert. Je bent al door iemand anders als 'zwakbegaafd' bestempeld. Jij met je suggestief en racisme. Dit is mijn laatste post dat ik aan jou besteed. Nog een tip: neem een cursus 'begrijpend lezen'.

zwakbegaafd???? iemand anders??? kun je het alleen niet meer af???je dreigde al met strafpuntjes en nu moet je jouw niveau zwakzinnigen gaan aanhalen??? get real sucker :schrik:

IbnRushd
17-05-07, 20:26
Weer iemand paranoid gemaakt :)

super ick
17-05-07, 22:49
Geplaatst door IbnRushd
Weer iemand paranoid gemaakt :)

Misschien moet je toch eens goed in de spiegel kijken. (spreekwoordelijk)

justus
18-05-07, 00:07
Geplaatst door IbnRushd
Weer iemand paranoíde gemaakt :)

je kan helemaal niks zwakbegaafde. :bril:

en awel zulle, wederom een foutske in uw taal.

binloser
18-05-07, 07:52
Geplaatst door IbnRushd
Daar zijn wij mee bezig. En heeft tot nu toe wél zijn vruchten geworpen.

Weet ik maar niet genoeg+ het is 1 minuut voor 12. Of moskeeen zo´n goede invloed hebben betwijfel ik ten zeerste. Je bent te optimistisch. De imagoschade voor de marokkaanse gemeenschap gaat te paard en komt te voet. Goedwillende marokkanen zijn in de 1e plaats de dupe van deze 5%. Daarom snap ik niet dat de marokkaanse gemeenschap het probleen nog niet de kop heeft ingedrukt.

justus
18-05-07, 08:02
Geplaatst door binloser
Weet ik maar niet genoeg+ het is 1 minuut voor 12. Of moskeeen zo´n goede invloed hebben betwijfel ik ten zeerste. Je bent te optimistisch. De imagoschade voor de marokkaanse gemeenschap gaat te paard en komt te voet. Goedwillende marokkanen zijn in de 1e plaats de dupe van deze 5%. Daarom snap ik niet dat de marokkaanse gemeenschap het probleen nog niet de kop heeft ingedrukt .

amen.

observer
18-05-07, 08:12
ik blijf woedend en ontdaan van mijn politiek-correcte verstand achter oh ironie, de harde woorden die ze altijd overhad voor anderen zijn nu ze uit haar grachtengordeltorentje is gevallen heel bitter, mischien kan ze nu verontschuldigingen aanbieden aan de mensen die ze altijd heeft bekritiseerd

btw heb begrepen dat met je auto over de daders heenrijden erg goed is voor je gevoelens van woede :fuckit:

super ick
18-05-07, 08:25
Geplaatst door observer
oh ironie, de harde woorden die ze altijd overhad voor anderen zijn nu ze uit haar grachtengordeltorentje is gevallen heel bitter, mischien kan ze nu verontschuldigingen aanbieden aan de mensen die ze altijd heeft bekritiseerd

btw heb begrepen dat met je auto over de daders heenrijden erg goed is voor je gevoelens van woede :fuckit:

Zoals ik al zei: Al er dan toch mensen beroofd moeten worden dan het liefst zulke.
Deze mw. bekijkt het duidelijk van een afstandje. Haar politiek correcte verstand laat haar al in de steek bij het weggrissen van een tasje.
Stel je voor wat ze allemaal kwijt raakt als ze daadwerkelijk slachtoffer wordt (al kan ik me niet voorstellen dat iemand 'dat' wil aanraken)

IbnRushd
18-05-07, 11:05
Geplaatst door binloser
Weet ik maar niet genoeg+ het is 1 minuut voor 12. Of moskeeen zo´n goede invloed hebben betwijfel ik ten zeerste. Je bent te optimistisch. De imagoschade voor de marokkaanse gemeenschap gaat te paard en komt te voet. Goedwillende marokkanen zijn in de 1e plaats de dupe van deze 5%. Daarom snap ik niet dat de marokkaanse gemeenschap het probleen nog niet de kop heeft ingedrukt.

Ik spreek uit ervaring en ik kan je gerust zeggen dat veel jongeren die bijna of ontspoord waren weer de draad hebben opgepakt van studie tot werk. Uiteraard kan ik niet spreken over andere steden, behalve de omgeving en de stad waar ik woon. Maar als 't blijkt dat het goed werkt dan zijn wij bereid om met andere jongerencommissies samen te werken en informatie te delen. Ik doe ten minste wat, maar ben onderhand wel gewend van jullie geklaag en pessimisme.

observer
18-05-07, 11:19
Geplaatst door super ick
Zoals ik al zei: Al er dan toch mensen beroofd moeten worden dan het liefst zulke.
Deze mw. bekijkt het duidelijk van een afstandje. Haar politiek correcte verstand laat haar al in de steek bij het weggrissen van een tasje.
Stel je voor wat ze allemaal kwijt raakt als ze daadwerkelijk slachtoffer wordt (al kan ik me niet voorstellen dat iemand 'dat' wil aanraken) en dan kan zij zich nog in haar prijzige cocon terugtrekken

binloser
18-05-07, 11:19
Geplaatst door IbnRushd
Ik spreek uit ervaring en ik kan je gerust zeggen dat veel jongeren die bijna of ontspoord waren weer de draad hebben opgepakt van studie tot werk. Uiteraard kan ik niet spreken over andere steden, behalve de omgeving en de stad waar ik woon. Maar als 't blijkt dat het goed werkt dan zijn wij bereid om met andere jongerencommissies samen te werken en informatie te delen. Ik doe ten minste wat, maar ben onderhand wel gewend van jullie geklaag en pessimisme.

Laatste zin is wat krom maar ik geef toe optimisme is nodig echter de stemming onder steeds meer autochtonen is grimmig. Wat is er precies mis met deze jongeren? Wat is de voedingsbodem (geweest) voor hun gedrag? Die vijandigheid t.a.v. Nederland en autochtonen is buitengewoon onsympathiek Dan krijgen ze het terug en gaan klagen en roven totdat ...

IbnRushd
18-05-07, 11:27
Geplaatst door justus


en awel zulle, wederom een foutske in uw taal.

Je bedoelt natuurlijk 'paranoïde of 'paranoied, zonder í (diakritisch teken, wel een trema)?

IbnRushd
18-05-07, 11:32
Geplaatst door binloser
Die vijandigheid t.a.v. Nederland en autochtonen is buitengewoon onsympathiek Dan krijgen ze het terug en gaan klagen en roven totdat ...

De vijandigheid is niet alleen tav autochtonen maar ook allochtonen (o.a. Marokkanen) zijn de klos.

justus
18-05-07, 11:54
Geplaatst door IbnRushd
De vijandigheid is niet alleen tav autochtonen maar ook allochtonen (o.a. Marokkanen) zijn de klos.

vergoelijken, onder het kleed vegen, ontkennen etc......triest.

IbnRushd
18-05-07, 12:09
Geplaatst door justus
vergoelijken, onder het kleed vegen, ontkennen etc......triest.

Ik ben helemaal niet aan 't vergoelijken, maar aan 't nuanceren. :confused:

Als 't op stelen/inbreken aan komt dan maken ze echt geen onderscheid.

Tomas
18-05-07, 12:14
Geplaatst door IbnRushd
Als 't op stelen/inbreken aan komt dan maken ze echt geen onderscheid.

Daar heb ik hier wel eens andere verhaaltjes over gelezen op het prikbord. Marokkanen die meemaakten dat Marokkaanse scooterdiefjes hun vergissing inzagen op het moment dat ze de laptop wilden wegritsen. Dat ze een Koran of iets anders herkenbaars zagen liggen in de auto van het slachtoffer. En dan doen ze het blijkbaar niet. Althans niet altijd. Nee, ik geloof er geen fuk van dat Marokkanen jatten zonder aanziens des persoons. Jatten van een kafir is voor dergelijke gastjes moreel veel makkelijker te verantwoorden dan van een "soortgenootje".

justus
18-05-07, 12:16
Geplaatst door IbnRushd
Ik ben helemaal niet aan 't vergoelijken, maar aan 't nuanceren. :confused:

Als 't op stelen/inbreken aan komt dan maken ze echt geen onderscheid.

de topic gaat over door marokkanen weggetreiterde mensen; jij houdt een 'genuanceerd' betoog over inbrekers die ook bij marokkanen binnen stappen...

even een feitje. de meerderheid van de marokkaanse gemeenschap woont nog immer in achterstandsbuurten. in achterstandsbuurten wordt (veel) minder ingebroken dan in middenklassebuurten omdat die laatste buurten meer buit en in relatie tot gegoede buurten minder beveiliging hebben. ergo: er zijn verhoudingsgewijs en absoluut (veel) minder marokkanen de klos.
eerst nadenken voordat je je onzin uitbraakt.

justus
18-05-07, 12:19
Geplaatst door Tomas
Daar heb ik hier wel eens andere verhaaltjes over gelezen op het prikbord. Marokkanen die meemaakten dat Marokkaanse scooterdiefjes hun vergissing inzagen op het moment dat ze de laptop wilden wegritsen. Dat ze een Koran of iets anders herkenbaars zagen liggen in de auto van het slachtoffer. En dan doen ze het blijkbaar niet. Althans niet altijd. Nee, ik geloof er geen fuk van dat Marokkanen jatten zonder aanziens des persoons. Jatten van een kafir is voor dergelijke gastjes moreel veel makkelijker te verantwoorden dan van een "soortgenootje".

helemaal correct. hier in het haagse is enige tijd een groepje marokkaantjes (echt kleine pikkies) actief geweest die met zijn 5-en gemiddeld 5 roofovervallen per dag pleegden op - uiteraard - niet marokkanen. dat deden ze gedurende een maand of 3 totdat ze werden gepakt. die knaapjes kwamen uit de molenwijk en gingen op rooftocht in voorburg, leidschendam, rijswijk en ypenburg....en daar wonen relatief gezien veel minder marokkanen.

IbnRushd
18-05-07, 14:07
Geplaatst door Tomas
Daar heb ik hier wel eens andere verhaaltjes over gelezen op het prikbord. Marokkanen die meemaakten dat Marokkaanse scooterdiefjes hun vergissing inzagen op het moment dat ze de laptop wilden wegritsen. Dat ze een Koran of iets anders herkenbaars zagen liggen in de auto van het slachtoffer. En dan doen ze het blijkbaar niet. Althans niet altijd. Nee, ik geloof er geen fuk van dat Marokkanen jatten zonder aanziens des persoons. Jatten van een kafir is voor dergelijke gastjes moreel veel makkelijker te verantwoorden dan van een "soortgenootje".

Het kan mij ook geen fuk schelen wat jij er van vindt. Het gebeurt regelmatig dat Marokkaanse jochies inbreken of stelen bij Marokkanen. Ik ken er in ieder geval genoeg bij wie 't gebeurt is. Dus ik baseer mijn uitspraken sowieso ergens op.

Tomas
18-05-07, 14:11
Geplaatst door IbnRushd
Het kan mij ook geen fuk schelen wat jij er van vindt. Het gebeurt regelmatig dat Marokkaanse jochies inbreken of stelen bij Marokkanen. Ik ken er in ieder geval genoeg bij wie 't gebeurt is. Dus ik baseer mijn uitspraken sowieso ergens op.

Als het je allemaal niet interesseert wat een ander er van vindt, waarom dan die moeite? Je lijkt namelijk anderen te willen overtuigen van iets. Of geldt het slechts alleen voor mij?

Magoed, ik zeg ook helemaal niet dat Marokkaanse criminelen nooit Marokkanen belagen. Ik zeg dat het wel degelijk meespeelt. En niet zelden ook.

Wat vind je zo vervelend aan deze waarheid?

IbnRushd
18-05-07, 14:12
Geplaatst door justus
de topic gaat over door marokkanen weggetreiterde mensen; jij houdt een 'genuanceerd' betoog over inbrekers die ook bij marokkanen binnen stappen...

Er werd in deze topic van alles erbij gehaald. Zoals jij het deed met je cijfertjes.


Geplaatst door justus

even een feitje. de meerderheid van de marokkaanse gemeenschap woont nog immer in achterstandsbuurten. in achterstandsbuurten wordt (veel) minder ingebroken dan in middenklassebuurten omdat die laatste buurten meer buit en in relatie tot gegoede buurten minder beveiliging hebben. ergo: er zijn verhoudingsgewijs en absoluut (veel) minder marokkanen de klos.
eerst nadenken voordat je je onzin uitbraakt.

Ik snap hier geen bal van. Wil je zeggen dat er geen Marokkanen in middenklassebuurten wonen? Kun je dat ook staven met cijfers?

IbnRushd
18-05-07, 14:13
Geplaatst door Tomas


Wat vind je zo vervelend aan deze waarheid?

Het is jouw waarheid, niet de mijne. Wil je 't graag als dé waarheid hebben, dan moet je het onderbouwen met cijfers.

justus
18-05-07, 14:14
Geplaatst door IbnRushd
Er werd in deze topic van alles erbij gehaald. Zoals jij het deed met je cijfertjes.



Ik snap hier geen bal van. Wil je zeggen dat er geen Marokkanen in middenklassebuurten wonen? Kun je dat ook staven met cijfers?

hoe komt het toch dat ik niet verbaasd ben als jij meldt dat er geen bal van snapt?!? ga terug naar school en volg de basiscursus lezen en vervolgens de cursus begrijpend lezen. jij leest dingen die ik niet geschreven heb dombo!

Tomas
18-05-07, 14:18
Geplaatst door IbnRushd
Het is jouw waarheid, niet de mijne. Wil je 't graag als dé waarheid hebben, dan moet je het onderbouwen met cijfers.

Kan ik niet onderbouwen, dat weet je donders goed. Niet beter dan ik je al heb beschreven. Net zo goed als jij je opmerking niet kunt onderbouwen dat het nooit gebeurd.

Magoed, je kiest liever de makkelijke weg op z'n schaaps. Verwacht dan ook geen overtuigde mensen in je gepreek. Je doet het slechts voor je eigen gemoedsrust denk ik dan.

IbnRushd
18-05-07, 14:20
Geplaatst door justus
hoe komt het toch dat ik niet verbaasd ben als jij meldt dat er geen bal van snapt?!? ga terug naar school en volg de basiscursus lezen en vervolgens de cursus begrijpend lezen. jij leest dingen die ik niet geschreven heb dombo!

Zegt degene die moeite heeft met lezen.

Als jij wilt bewijzen dat op basis van middenklassebuurten relatief minder ingebroken wordt bij Marokkanen dan niet-Marokkanen (allochtonen) dan noem ik dat geen juiste argument. Je zult toch eerst moeten weten a) wat zij stelen of wat zij willen stelen b) speelt familie een rol c) etc. En dat moet je allemaal kunnen staven met cijfers o.i.d.

IbnRushd
18-05-07, 14:21
Geplaatst door Tomas
Kan ik niet onderbouwen, dat weet je donders goed. Niet beter dan ik je al heb beschreven. Net zo goed als jij je opmerking niet kunt onderbouwen dat het nooit gebeurd.

Magoed, je kiest liever de makkelijke weg op z'n schaaps. Verwacht dan ook geen overtuigde mensen in je gepreek. Je doet het slechts voor je eigen gemoedsrust denk ik dan.

Doei.

super ick
18-05-07, 14:22
Geplaatst door IbnRushd
Ik ben helemaal niet aan 't vergoelijken, maar aan 't nuanceren. :confused:

Als 't op stelen/inbreken aan komt dan maken ze echt geen onderscheid.

De meest lafhartige daad die er bestaat is de tasjesroof van bejaarden. Ik krijg de indruk dat daar toch wel onderscheid gemaakt wordt. De meeste slachtoffers zijn blanke autochtonen.

Als ze een autoradio stelen dan kan ik me voorstellen dat ze geen onderscheid maken. Al is het alleen al omdat lastig te beoordelen wie de eigenaar is. Of ze moeten hun buren ook bestelen, dan is het een andere zaak.

M.b.t. zinloos geweld heb je wel gelijk. Ik heb diverse Marokkaanse vrienden die daar al slachtoffer van zijn geworden. Die denken trouwens behoorlijk extremer over de aanpak dan ik.

justus
18-05-07, 14:43
Geplaatst door IbnRushd
Zegt degene die moeite heeft met lezen.

Als jij wilt bewijzen dat op basis van middenklassebuurten relatief minder ingebroken wordt bij Marokkanen dan niet-Marokkanen (allochtonen) dan noem ik dat geen juist e??? argument. Je zult toch eerst moeten weten a) wat zij stelen of wat zij willen stelen b) speelt familie een rol c) etc. En dat moet je allemaal kunnen staven met cijfers o.i.d.

je zou toch bijna denken dat ik hier bezig ben met ontwikkelingshulp, zo dom toch...

onderstreepte zin? bizarre zinsconstructie, onduidelijke inhoud, taalfout.

ik heb gezegd:even een feitje. de meerderheid van de marokkaanse gemeenschap woont nog immer in achterstandsbuurten. in achterstandsbuurten wordt (veel) minder ingebroken dan in middenklassebuurten omdat die laatste buurten meer buit en in relatie tot gegoede buurten minder beveiliging hebben. ergo: er zijn verhoudingsgewijs en absoluut (veel) minder marokkanen de klos.

als jij uit deze hele duidelijke zinnen jouw apert onjuiste stelling kan bewijzen, prima. be my guest. ga anders gewoon terug naar school. probeer in ieder geval niet steeds de wijsneus naar mij toe uit te hangen, je bent niet wijs en zeker niet wijzer. dat bewijs je telkens weer.
lees mijn onderschrift: eikels vind je overal, en begrijp wat ik daarmee zeg. probeer me dus niet steeds de geur van discriminerend gedrag aan te wrijven. dat siert je bepaald niet, sterker, je gaat er ongelooflijk mee af. wat wil je nu? "bewijzen" dat ik een racist ben en mij vervolgens 'bannen'? je 'almachtige' modderstatus aantonen? je in de geur van superioriteit hullen? doe toch normaal maf.

IbnRushd
18-05-07, 15:01
Geplaatst door justus
je zou toch bijna denken dat ik hier bezig ben met ontwikkelingshulp, zo dom toch...

onderstreepte zin? bizarre zinsconstructie, onduidelijke inhoud, taalfout.

ik heb gezegd:even een feitje. de meerderheid van de marokkaanse gemeenschap woont nog immer in achterstandsbuurten. in achterstandsbuurten wordt (veel) minder ingebroken dan in middenklassebuurten omdat die laatste buurten meer buit en in relatie tot gegoede buurten minder beveiliging hebben. ergo: er zijn verhoudingsgewijs en absoluut (veel) minder marokkanen de klos.

als jij uit deze hele duidelijke zinnen jouw apert onjuiste stelling kan bewijzen, prima. be my guest. ga anders gewoon terug naar school. probeer in ieder geval niet steeds de wijsneus naar mij toe uit te hangen, je bent niet wijs en zeker niet wijzer. dat bewijs je telkens weer.
lees mijn onderschrift: eikels vind je overal, en begrijp wat ik daarmee zeg. probeer me dus niet steeds de geur van discriminerend gedrag aan te wrijven. dat siert je bepaald niet, sterker, je gaat er ongelooflijk mee af. wat wil je nu? "bewijzen" dat ik een racist ben en mij vervolgens 'bannen'? je 'almachtige' modderstatus aantonen? je in de geur van superioriteit hullen? doe toch normaal maf.

Nog steeds paranoïde? Heb ik je een trauma bezorgd? Zeg eens wat wil jij nou bewijzen? Dat Marokkanen niet van Marokkanen stelen? Nogmaals, kun je dat staven met onderzoeken? Zo niet, dan kun je beter dimmen met je grote mond, eikel.

ps: neem eens wat rust. Ga eens slapen. :cheefbek:

Tomas
18-05-07, 15:03
Geplaatst door IbnRushd
Dat Marokkanen niet van Marokkanen stelen?

Ik kan moeilijk geloven dat je echt zo slecht kunt lezen. Ik ga er nog steeds vanuit dat je een bepaalde mogelijke waarheid niet onder ogen durft te zien. Het waarom blijft me wel interesseren.

IbnRushd
18-05-07, 15:06
Geplaatst door Tomas
Ik kan moeilijk geloven dat je echt zo slecht kunt lezen. Ik ga er nog steeds vanuit dat je een bepaalde mogelijke waarheid niet onder ogen durft te zien. Het waarom blijft me wel interesseren.

Ik bedoel natuurlijk dat ze geen onderscheid maken wanneer 't aankomt op inbreken/stelen whatever.

Tomas
18-05-07, 15:11
Geplaatst door IbnRushd
Ik bedoel natuurlijk dat ze geen onderscheid maken wanneer 't aankomt op inbreken/stelen whatever.

Ach gut, kan je dat onderbouwen?

justus
18-05-07, 15:16
Geplaatst door Tomas
Ach gut, kan je dat onderbouwen?

ach laat hem.
hij wil niet begrijpen dat marokkanen nog steeds veelal in achterstandswijken wonen.
hij wil niet begrijpen dat inbrekers (ook marokkaanse) vooral inbreken voor de buit.
hij wil niet begrijpen dat er meer buit te vinden is in middenklassewijken dan in achterstandswijken.
hij wil niet begrijpen dat de echt goede buurten juist weer minder aan de beurt komen vanwege hun betere beveiliging.
hij wil niet begrijpen dat als gevolg van de etnische verdeling in de diverse wijken de marokkanen (vooral woonachtig dus in achterstandsbuurten) gewoon minder het slachtoffer zijn van het inbrekersgilde in het algemeen en dus ook van de marokkaanse inbrekers.
hij wil dat niet begrijpen.

en dat maakt hem dom. oerstom zelfs. of de marokkaanse inbrekers zijn dom en juist dat wens ik nu niet te geloven.

Rourchid
18-05-07, 15:24
Geplaatst door justus

het staat je vrij je aan te melden bij mijn praktijk


Vermoedelijk janktherapie met een zweterige groepsknuffel ter afsluiting van iedere sessie.

justus
18-05-07, 15:28
Geplaatst door Rourchid
Vermoedelijk janktherapie met een zweterige groepsknuffel ter afsluiting van iedere sessie.

ach de behandeling wordtr afgestemd op de patient. als jij bekend bent met de door jou beschreven therapie, behoor je waarschijnlijk tot de categorie bedplassers. voor echte mannen hebben we een wat hardere behandeling. :boos:
ben je nu officieel benoemd tot compaan in het domme van de almachtige ibnrushd? 2 maal dom is nog steeds niet wijs hoor! :)

Rourchid
18-05-07, 15:33
Geplaatst door justus
ach de behandeling wordtr afgestemd op de patient. als jij bekend bent met de door jou beschreven therapie, behoor je waarschijnlijk tot de categorie bedplassers. voor echte mannen hebben we een wat hardere behandeling. :boos:

"je anticipeert maar een eind in de ruimte. alleen is het geen mogelijke realiteit maar jouw gefrustreerde fantasie."

bron (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?postid=3277340#post3277340)

justus
18-05-07, 15:49
Geplaatst door Rourchid
"je anticipeert maar een eind in de ruimte. alleen is het geen mogelijke realiteit maar jouw gefrustreerde fantasie."

bron (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?postid=3277340#post3277340)

en weer wordt er een postje gruwelijk uit zijn verband gerukt...zelfs uit een totaal andere topic met een totaal ander verhaal. vertel eens, ben jij de alter ego van ibnrushd? zijn jullie matties? hebben jullie een relatie??? :zwaai:

IbnRushd
18-05-07, 16:04
Geplaatst door justus
mijn god...als ze ooit nog eens prijzen gaan uitdelen voor de grootste frustraat moeten ze niet vergeten jou in ieder geval te nomineren. zelden zo'n debiel in ontkenningsfase gezien. is lezen nu echt te moeilijk voor je? ben je zo verblind door eigen wijsheid dat je echte wijsheid niet herkent en zeker niet erkent??? of is het echte domheid??? kan ook natuurlijk, alleen kan ik me niet voorstellen dat je echt een iq hebt dat gelijk is aan het kwadraat daarvan...ga je mond spoelen dombo en verontschuldig je voor je domheid.
ik ben niet paranoïde hoor, ik wordt niet achtervolgd en ik heb er zeker geen waanideëen over. dat soort problemen herken jij als geen ander...dat noemen ze projectie.

:cheefbek: Waarschijnlijk heb ik je eerder wat virtuele klappen aan je uitgedeeld. Gezien de reacties van rond de middernacht tot rond 5 uur ochtend heb je amper geslapen. Ook uit jouw reacties blijkt maar weer eens hoe jij je trauma probeert te ontlopen. Jammer genoeg voor je, zien wij alleen het tegendeel ervan.

Ik kan niets anders concluderen dat je een beetje in de war bent. Ik adviseer je wat rust. Drink eens wat en veeg je schuim van je mond. :) Ik ben met jou klaar. Verder veel geluk, 'eikel'. :fpetaf:

ps: Deze topic is gesloten.