PDA

Bekijk Volledige Versie : Palestijnen 'kicken' op Israelische gevangnissen



Shemharosh
13-05-07, 10:29
Gister heb ik een docu op Aljazeera gezien over Palestijnse jongeren die er alles aan doen om in de Israelische gevangnissen te komen.Een jongen vertelde hoe hij twee blikken vol poeder naar een checkpoint bracht om zo te worden gearresteerd.Hij zei dat het in de gevangnis gezelliger is en je krijgt er ook nog goed eten daarnaast zorgen de talloze fondsen en stichtingen,die in het geld zwemmen,er voor dat zijn familie onderhouden wordt omdat ze van die stichtingen",zeg maar gerust bedelmultinationals,geld krijgen voor ieder "held" die als een gekooide tijger van zijn eer en vrijheid is berooft....de palestijnse politiekelders zijn daar en tegen niet zo populair en er valt ook niks aan te verdiennen.

knuppeltje
13-05-07, 12:35
Geplaatst door Shemharosh
Gister heb ik een docu op Aljazeera gezien over Palestijnse jongeren die er alles aan doen om in de Israelische gevangnissen te komen.Een jongen vertelde hoe hij twee blikken vol poeder naar een checkpoint bracht om zo te worden gearresteerd.Hij zei dat het in de gevangnis gezelliger is en je krijgt er ook nog goed eten daarnaast zorgen de talloze fondsen en stichtingen,die in het geld zwemmen,er voor dat zijn familie onderhouden wordt omdat ze van die stichtingen",zeg maar gerust bedelmultinationals,geld krijgen voor ieder "held" die als een gekooide tijger van zijn eer en vrijheid is berooft....de palestijnse politiekelders zijn daar en tegen niet zo populair en er valt ook niks aan te verdiennen.

Smerige hond.

IbnRushd
13-05-07, 12:54
Geplaatst door Shemharosh
Gister heb ik een docu op Aljazeera gezien over Palestijnse jongeren die er alles aan doen om in de Israelische gevangnissen te komen.Een jongen vertelde hoe hij twee blikken vol poeder naar een checkpoint bracht om zo te worden gearresteerd.Hij zei dat het in de gevangnis gezelliger is en je krijgt er ook nog goed eten daarnaast zorgen de talloze fondsen en stichtingen,die in het geld zwemmen,er voor dat zijn familie onderhouden wordt omdat ze van die stichtingen",zeg maar gerust bedelmultinationals,geld krijgen voor ieder "held" die als een gekooide tijger van zijn eer en vrijheid is berooft....de palestijnse politiekelders zijn daar en tegen niet zo populair en er valt ook niks aan te verdiennen.

Dat geeft maar weer eens aan dat de openlucht-gevangenis (Gaza) een stuk erger is dan de Israëlische gevangenis(sen). Het is zo triest dat de jongeren voor een (andere) gevangenis moeten kiezen.

ronald
13-05-07, 13:04
Geplaatst door IbnRushd
Dat geeft maar weer eens aan dat de openlucht-gevangenis (Gaza) een stuk erger is dan de Israëlische gevangenis(sen). Het is zo triest dat de jongeren voor een (andere) gevangenis moeten kiezen.


Maar dat staat netjes onder eigen beheer toch?

ronald
13-05-07, 13:05
Geplaatst door knuppeltje
Smerige hond.


Wie? Die geintervieuwde?

IbnRushd
13-05-07, 13:15
Geplaatst door ronald
Maar dat staat netjes onder eigen beheer toch?

Bedoel je Gaza?

knuppeltje
13-05-07, 13:17
Geplaatst door ronald
Wie? Die geintervieuwde?

Ik kan er naast zitten, maar ik denk het niet.
Shem kennen we al langer dan vandaag.

ronald
13-05-07, 13:21
Geplaatst door knuppeltje
Ik kan er naast zitten, maar ik denk het niet.
Shem kennen we al langer dan vandaag.


Hoezo? Heeft hij het uit zijn duim gezogen?

Shemharosh
13-05-07, 14:06
Geplaatst door knuppeltje
Smerige hond.

hadden het niet smerige hondEN moeten zijn?

knuppeltje
13-05-07, 17:50
Geplaatst door Shemharosh
hadden het niet smerige hondEN moeten zijn?

Bedoel je dat je nu ineens medelijde hebt met die Palestijnen en hun kinderen.

mark61
13-05-07, 18:51
Geplaatst door ronald
Maar dat staat netjes onder eigen beheer toch?

Das lef hebben dat uitgerekend jij verwijst naar concentratiekampbewoners die zichzelf mogen bewaken.

Rourchid
13-05-07, 22:36
Geplaatst door Shemharosh

Gister heb ik een docu op Aljazeera gezien over Palestijnse jongeren die er alles aan doen om in de Israelische gevangnissen te komen.


Gedeeltes van desbetreffende docu zijn gisteren ook uitgezonden in de NOS-journaals.

Geplaatst door Shemharosh

Een jongen vertelde hoe hij twee blikken vol poeder naar een checkpoint bracht om zo te worden gearresteerd.


In de NOS-journaals vertelde deze jongen dat het verblijf in de gevangenis niet zo goed bevallen is omdat de gevangen iedere ochtend het bed uitslagen worden en overdag zonder aanleiding meerdere malen mishandeld worden. Deze jongen is nu actief om andere jongeren ervan te weerhouden zich vrijwillig te laten interneren.

Geplaatst door Shemharosh

.Hij zei dat het in de gevangnis gezelliger is en je krijgt er ook nog goed eten daarnaast zorgen de talloze fondsen en stichtingen,die in het geld zwemmen,er voor dat zijn familie onderhouden wordt omdat ze van die stichtingen",


In de NOS-journaals meldde een woordvoerder van een Palestijnse welzijnsorganisatie dat de familie van een gedetineerde maandeljks 400 $ krijgt en dat een een gedetineerde maandelijks 50 $ zakgeld krijgt.

moenna
13-05-07, 23:04
Geplaatst door Rourchid
Gedeeltes van desbetreffende docu zijn gisteren ook uitgezonden in de NOS-journaals.

In de NOS-journaals vertelde deze jongen dat het verblijf in de gevangenis niet zo goed bevallen is omdat de gevangen iedere ochtend het bed uitslagen worden en overdag zonder aanleiding meerdere malen mishandeld worden. Deze jongen is nu actief om andere jongeren ervan te weerhouden zich vrijwillig te laten interneren.

In de NOS-journaals meldde een woordvoerder van een Palestijnse welzijnsorganisatie dat de familie van een gedetineerde maandeljks 400 $ krijgt en dat een een gedetineerde maandelijks 50 $ zakgeld krijgt.

Tja dat dacht ik al. Het is te vergelijken met de Marokkaanse jochies in Marokko die utopische gedachten over het westen hebben. Die denken ook dat het geld hier voor het oprapen ligt, maar eenmaal hier is het slaaf zijn op Spaanse boerderijen, dromend over hun bedje in Marokko.

ronald
14-05-07, 01:10
Geplaatst door Rourchid
Gedeeltes van desbetreffende docu zijn gisteren ook uitgezonden in de NOS-journaals.

In de NOS-journaals vertelde deze jongen dat het verblijf in de gevangenis niet zo goed bevallen is omdat de gevangen iedere ochtend het bed uitslagen worden en overdag zonder aanleiding meerdere malen mishandeld worden. Deze jongen is nu actief om andere jongeren ervan te weerhouden zich vrijwillig te laten interneren.

In de NOS-journaals meldde een woordvoerder van een Palestijnse welzijnsorganisatie dat de familie van een gedetineerde maandeljks 400 $ krijgt en dat een een gedetineerde maandelijks 50 $ zakgeld krijgt.

NOS 12 mei, 20.00 uur.


Het speelt dus op de Westbank. Rami zei dat hij het niet prettig vond omdat a.hij vindt dat in de gevangenis veel beperkingen zijn; b. ze werden geslagen en c. ze werden soms om 6 uur al (iedereen is in Israel op op dat moment) wakker gemaakt. Met zijn verhaal probeert hij te ontmoedigen maar dat zette geen zoden aan de dijk.
Ana Sadawi vond het juist een hele goede optie.

Klonk mij toch anders dan wat jij hier nu schrijft.

ronald
14-05-07, 01:28
Geplaatst door mark61
Das lef hebben dat uitgerekend jij verwijst naar concentratiekampbewoners die zichzelf mogen bewaken.


Heet dit niet geloven in diegenen die zichzelf volledig in een slachtoffersrol hebben gehuld? ...reflexive passivum?

Rourchid
16-05-07, 16:26
Geplaatst door ronald

Ana Sadawi vond het juist een hele goede optie.


Die noemde de maandelijkse 400 $ die een familie krijgt; van enige aanmoediging was geen sprake tenzij je de woorden van Ana Sadawi als onderbouwing ziet van de in de inleiding (op het NOS-journaal) genoemde optiek dat iemand zich vrijwillig zou laten interneren om zijn/haar familie het voeden van een hongerige mond te besparen.

Geplaatst door ronald

Klonk mij toch anders dan wat jij hier nu schrijft.


Dat zou kunnen, maar hoe dan ook heeft Rami - in tegenstelling wat er op al-Jazeera te zien zou zijn geweest - op geen enkele manier opgeroepen tot vrijwillige internering.