PDA

Bekijk Volledige Versie : School aangeklaagd wegens vertonen 'Brokeback mountain'



Marsipulami
15-05-07, 08:50
School aangeklaagd wegens vertonen 'Brokeback mountain'

Een 12-jarig meisje en haar grootouders hebben de school van het meisje in Chicago aangeklaagd. Ze claimen dat Jessica Turner emotionele schade heeft overgehouden aan het zien van 'Brokeback mountain'.

Een vervangleerkracht vertoonde de film over twee homoseksuele cowboys vorig jaar in de klas van het meisje.

Jessica en haar grootouders, die de voogdij over het meisje hebben, eisen 370.000 euro schadevergoeding van de Ashburn Community Elementary School. "Het is erg belangrijk dat mijn kinderen niet aan dit soort dingen worden blootgesteld", stelt grootvader Kenneth Richardson.
"De lerares wist dat ze dit niet mocht laten zien." In de Verenigde Staten heeft 'Brokeback mountain' het etiket 'Restricted' gekregen, wat betekent dat de film niet geschikt wordt geacht voor kinderen onder de 17 jaar, zonder begeleiding van een volwassene.

Richardson had eerder al een klacht ingediend bij de school van zijn kleindochter omdat zij teksten zou moeten lezen die scheldwoorden bevatten. "De film was de laatste druppel", vertelt hij.

"Ik heb het gevoel dat deze rechtszaak noodzakelijk is omdat ik de school al een waarschuwing had gegeven vanwege de literatuur die de kinderen moeten lezen." (novum/dm)

contradictio
15-05-07, 09:56
en terecht.... een 12- jarige hoort niet te worden vergiftigd met gedachtengoed van een minderheid waarvan we nog niet eens weten wat de psychologische gevolgen zijn op lange termijn en al helemaal niet wanneer de ouders er geen toestemming voor hebben gegeven.
Geldt trouwens ook voor elk ander extremistisch gedachtengoed. ;)

naam
15-05-07, 15:10
Geplaatst door contradictio
en terecht.... een 12- jarige hoort niet te worden vergiftigd met gedachtengoed van een minderheid waarvan we nog niet eens weten wat de psychologische gevolgen zijn op lange termijn en al helemaal niet wanneer de ouders er geen toestemming voor hebben gegeven.
Geldt trouwens ook voor elk ander extremistisch gedachtengoed. ;)

Ja stop het maar weer weg en negeer, doe net of homosexualiteit er niet is. Extremistisch? Homosexualiteit hoort bij het leven of je nou wil of niet. Beetje een fundie gedachte heb je.

Invidia
15-05-07, 16:11
Echt ziek. Die 370 000 euro ook nog...

David
15-05-07, 16:55
Contradictio is malende. Zoveel is zeker. :roker:

Baddha
15-05-07, 18:28
Geplaatst door contradictio
en terecht.... een 12- jarige hoort niet te worden vergiftigd met gedachtengoed van een minderheid waarvan we nog niet eens weten wat de psychologische gevolgen zijn op lange termijn en al helemaal niet wanneer de ouders er geen toestemming voor hebben gegeven.
Geldt trouwens ook voor elk ander extremistisch gedachtengoed. ;)

Afgeven op een minderheid. Ik dacht dat zoiets hier meestal niet in goede aarde valt.

Waar vrees je voor? Dat je zelf homoseksuele gevoelens onderdrukt? Dat een man jou aantrekkelijk zou kunnen vinden? Dat 'het' besmettelijk is? Andere vooroordelen misschien?

En sinds wanneer is homoseksualiteit een mening :confused:

Ik denk trouwens dat de claim weinig kans van slagen heeft, want "zonder begeleiding van een volwassene" gaat hier niet op. De lerares was er immers bij.

Belachelijk trouwens dat Brokeback Mountain een R rating heeft gekregen. Zou één van de cowboys een cowgirl zijn geweest, dan was de rating veel minder geweest. Dat het rating systeem in Amerika verrot is heeft Kirby Dick trouwens al duidelijk aangetoond.