PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkanen treiteren joods paar weg



Slinger
16-05-07, 08:20
http://www.telegraaf.nl/multimedia/archive/02002/01_2002931c.jpg


Marokkanen treiteren joods paar weg

door Gijsbert Termaat

AMSTERDAM - Een joods echtpaar is weggevlucht uit een Amsterdamse volkswijk na jarenlang het slachtoffer te zijn van Marokkaanse buurtterreur.

Nadat eerder deze week de familie Awad hun snackbar aan stadsdeel de Baarsjes verkocht omdat ze bezweken onder treiterijen van Marokkaanse jongeren en vorig jaar een homoseksueel stel de Diamantbuurt na dreigementen en pesterijen verliet, is het nu een joods echtpaar in Bos en Lommer dat de handdoek in de ring gooit en de stad verlaat.

Doodsbang zijn ze. Het echtpaar Vet in de Kolenkitbuurt doet al jaren geen oog meer dicht, omdat onbekenden al negen jaar het leven van Loes en Nico tot een hel maken.

Hakenkruisen en Arabische leuzen op de deuren gekrast, besmeurde auto, lek gestoken banden, poging tot inbraak en ruiten die sneuvelen omdat er ijzeren pijpen en bakstenen naar binnen worden gegooid. "We kunnen er niet meer tegen en geven het op", zegt de zestigjarige Nico met een brok in de keel. "Zo kunnen wij niet langer leven. Of moeten we soms wachten tot er een brandbom naar binnen komt vliegen? We willen weg! Weg uit Amsterdam! Het liefst zo snel mogelijk, want we zijn een inzinking nabij..."

De Telegraaf, 16 mei 2007

Soldim
16-05-07, 09:26
Geplaatst door maba
Je moet onderhand echt wel gefrustreerd zijn om als Marokkaan door het leven te moeten.
Wat zijn jullie een ongelofelijk door incest kapot gefokte psychopatische mongolen

Een reactie die blijk geeft van een IQ vergelijkbaar met de maximum snelheid binnen de bebouwde kom

:fpetaf:

Baddha
16-05-07, 10:43
Wat een helden zijn die daders toch weer :mad:

Als ze in groepjes zijn of als er niemand kijkt durven ze wel, maar in hun ééntje zijn het stuk voor stuk lafaards.

knuppeltje
16-05-07, 19:25
Geplaatst door BiL@L
Ik denk niet dat deze mensen bangerikken zijn. Negen jaar is wel heel erg lang. Het is natuurlijk verwerpelijk dat dit al zo lang heeft kunnen duren en eigenlijk voor mij onbegrijpelijk.

Ik ken mensen die na 1 steen door de ruit al verhuist zijn en deze mensen gaan pas na negen jaar verhuizen! Ik ben perplex.

O, ze hadden al veel eerder moeten vertrekken wou je zeggen?

sjaakie
16-05-07, 20:37
http://www.geenstijl.tv/2007/05/rutger_ontdekt_joodse_voordeur.html

het echtpaar aan het woord
:giechel:

barfly
16-05-07, 20:43
Geplaatst door sjaakie
http://www.geenstijl.tv/2007/05/rutger_ontdekt_joodse_voordeur.html

het echtpaar aan het woord
:giechel:

Je bent me net voor :)

Die kerel klonk trouwens of ie al een half kratje acht de kiezen had. Zelfde t-shirt zelfs...

sjaakie
16-05-07, 21:05
Geplaatst door barfly
Je bent me net voor :)

Die kerel klonk trouwens of ie al een half kratje acht de kiezen had. Zelfde t-shirt zelfs...

doet me denken aan een tokkie :)


(Gemeente! DOE er wat aan. Geef die mensen gewoon een zeskamervilla met rieten kap, voor- en achtertuin en een oprit in landelijk Hoofddorp.)
:)
nou nog ff wachten tot er een allochtoon zo slim wordt :fpiraat:

Maar nu ff serieus:
http://web.at5.nl/wp-content/plugins/embedthevideo/popup.php?url=mms://media.at5.nl/items/070515_weggepest_web.wmv&height=288&width=360

Het_Is_Lent
16-05-07, 21:22
Geplaatst door sjaakie
http://www.geenstijl.tv/2007/05/rutger_ontdekt_joodse_voordeur.html

het echtpaar aan het woord
:giechel:

Ik weet het niet, hoor.

Mocht die woning vrijkomen, dan wil er wel wonen.:cheefbek: .

sjaakie
16-05-07, 22:14
Geplaatst door Het_Is_Lent
Ik weet het niet, hoor.

Mocht die woning vrijkomen, dan wil er wel wonen.:cheefbek: .

wordt november gesloopt zie tweede link

Het_Is_Lent
16-05-07, 22:20
Geplaatst door sjaakie
wordt november gesloopt zie tweede link

Shoot!

M@riska
17-05-07, 08:05
Geplaatst door sjaakie
http://www.geenstijl.tv/2007/05/rutger_ontdekt_joodse_voordeur.html

het echtpaar aan het woord
:giechel:


Even voor de krant bij een andere voordeur gaan staan. :hihi:

Slinger
17-05-07, 08:55
Het is vaker vertoond, de verhalen van de slachtoffers worden weggehoond. Voor je eigen gemoedsrust is dat wel zo prettig.

Joesoef
17-05-07, 12:44
Geplaatst door Slinger
Het is vaker vertoond, de verhalen van de slachtoffers worden weggehoond. Voor je eigen gemoedsrust is dat wel zo prettig.


Tja, alleen wie zijn nu het slachtoffer. De tokkies die gaan verhuizen vanwege een waandenkbeeld of een bevolkingsgroep die nu onterrecht de schuld krijgt?

BLD
17-05-07, 12:49
Geplaatst door Slinger
http://www.telegraaf.nl/multimedia/archive/02002/01_2002931c.jpg


Marokkanen treiteren joods paar weg

door Gijsbert Termaat

AMSTERDAM - Een joods echtpaar is weggevlucht uit een Amsterdamse volkswijk na jarenlang het slachtoffer te zijn van Marokkaanse buurtterreur.

Nadat eerder deze week de familie Awad hun snackbar aan stadsdeel de Baarsjes verkocht omdat ze bezweken onder treiterijen van Marokkaanse jongeren en vorig jaar een homoseksueel stel de Diamantbuurt na dreigementen en pesterijen verliet, is het nu een joods echtpaar in Bos en Lommer dat de handdoek in de ring gooit en de stad verlaat.

Doodsbang zijn ze. Het echtpaar Vet in de Kolenkitbuurt doet al jaren geen oog meer dicht, omdat onbekenden al negen jaar het leven van Loes en Nico tot een hel maken.

Hakenkruisen en Arabische leuzen op de deuren gekrast, besmeurde auto, lek gestoken banden, poging tot inbraak en ruiten die sneuvelen omdat er ijzeren pijpen en bakstenen naar binnen worden gegooid. "We kunnen er niet meer tegen en geven het op", zegt de zestigjarige Nico met een brok in de keel. "Zo kunnen wij niet langer leven. Of moeten we soms wachten tot er een brandbom naar binnen komt vliegen? We willen weg! Weg uit Amsterdam! Het liefst zo snel mogelijk, want we zijn een inzinking nabij..."

De Telegraaf, 16 mei 2007


Ik heb in een interview met hem niets gehoord over Marokkanen.

Telegraaf weer. :moe:

Coolassprov MC
17-05-07, 13:30
Geplaatst door BLD
Ik heb in een interview met hem niets gehoord over Marokkanen.

Telegraaf weer. :moe:

Als het Nederlanders geweest warden die dit Joodse gezin terroriseerde waren ze wel daar blijven wonen!

Wat een racistische joden!

BLD
17-05-07, 14:12
Geplaatst door Coolassprov MC
Als het Nederlanders geweest warden die dit Joodse gezin terroriseerde waren ze wel daar blijven wonen!

Wat een racistische joden!

Dit keer is het echt tè doorzichtig voor woorden. Ophef om bakstenen en graffitti waarvan niet eens gebleken is dat het delicten van en door Marokkaanse jongeren waren, en dat terwijl het ook nog eens dagelijkse pap is. Ach, rot inderdaad toch op naar Hoofddorp, alsof zij ze gaan missen!

Walgelijk.

sjaakie
17-05-07, 19:32
Geplaatst door Coolassprov MC
Als het Nederlanders geweest warden die dit Joodse gezin terroriseerde waren ze wel daar blijven wonen!

Wat een racistische joden!
Waar baseer je dit op ???

jang0201
18-05-07, 06:48
waarom treitert dat marokkaans tuig geen marokkaanse landgenoten maar wel joden en homosexuelen etc...
Dat soort gastjes moeten per direct naar een glenn mills school gestuurd worden, leren ze het wel af!

justus
18-05-07, 08:15
Geplaatst door BLD
Dit keer is het echt tè doorzichtig voor woorden. Ophef om bakstenen en graffitti waarvan niet eens gebleken is dat het delicten van en door Marokkaanse jongeren waren, en dat terwijl het ook nog eens dagelijkse pap is. Ach, rot inderdaad toch op naar Hoofddorp, alsof zij ze gaan missen!

Walgelijk.

is dat zo? ik meen gelezen te hebben dat bekend was wie de daders waren (en in de pers vermijdt men tegenwoordig de etnische herkomst dus dat leverde niets op) en dat de daders de hangjongeren waren die daar 'rondhingen'...overigens heb ik dus niets expliciets gezien/gelezen/gehoord over marokkanen...wel bleek de suggestie.

David
18-05-07, 08:31
Genoeg na het zoveelste hakenkruis

Reportage Van onze verslaggever Willem Beusekamp


AMSTERDAM - Nico Vet en zijn vrouw hebben er genoeg van. Ze zijn niet de enigen. Ook de goedwillende allochtonen zijn het zat.

Negen jaar lang, zegt Nico Vet, heeft hij de intimidatie over zich heen laten gaan. Deze week, na het zoveelste hakenkruis op de hoofddeur van zijn portiekflat, had-ie er genoeg van en belde hij De Telegraaf.

Het gevolg, afgelopen woensdag op de voorpagina: ‘Joods echtpaar vlucht voor buurtterreur.’ Nico Vet? De vraagbak voor allochtone buurtbewoners, de man die zich al jarenlang inzet voor de problematische, pal aan de ringweg gelegen Kolenkitbuurt in het Amsterdamse stadsdeel Bos en Lommer?

Vet (60), vader van drie kinderen: ‘Het zal met 5 mei te maken hebben, met opnieuw al die aandacht op tv voor de oorlog. Het werd me te veel.’

Enkele uren later is de woning van het echtpaar Vet veranderd in een perscentrum. Terwijl het stadsdeel druk doende is een reactie te formuleren op de ‘negatieve publiciteit’ en lokale politici niet veel verder komen dan ‘schokkend’, ‘onaanvaardbaar’ en ‘hoogste tijd voor onorthodoxe maatregelen’ vertellen buurtbewoners dat de aanstaande vlucht van de familie Vet geen uitzondering is.

Een jongerenwerkster, zelf woonachtig in een aanpalend flatgebouw: ‘Dit is nummer vijf in korte tijd. Althans, die ik persoonlijk ken. De voorlaatste was in december, een oudere dame hier in de buurt die in het trapportaal van haar flat door Marokkaanse jongens van de trap is geschopt. Mijn eigen buurman, hij werkt bij de politie, heeft ook de wijk genomen. Hij hield het hier niet meer uit. Eigenlijk willen de meeste mensen hier weg, inclusief veel allochtonen, die het ook niet langer kunnen verdragen.’

Of ze willen of niet, iedereen rondom de flat van Vet moet binnen afzienbare tijd op zoek naar een andere woning vanwege de stedelijke vernieuwing. Hele blokken gaan tegen de vlakte, terwijl de bewoners nog onkundig zijn wanneer en waar zij naartoe gaan. Een bekende bron van ellende, die al jaren niet alleen in de Kolenkitbuurt een negatieve invloed heeft op de sociale cohesie.

Heeft Nico Vet vijanden? ‘Ik hoop het niet’, antwoordt hij. Maar dat-ie af en toe z’n hart lucht als jeugdige (vanaf 8 jaar) Marokkaanse buurtgenoten onder het oog van passanten auto’s vernielen of hem uitschelden vanwege zijn twee kleine honden heeft-ie wel eens geroepen: ‘In Nederland wonen veertien miljoen ongelovigen, 36 miljoen varkens en 2,5 miljoen honden. Dat is volgens jullie geloof heel slecht. Ik begrijp niet dat jullie hier willen wonen.’

Onbekend kan de terreur tegen Vet bij de autoriteiten niet zijn. Stapels aangiften bewijzen dat er regelmatig een steen door de ruiten komt en/of de voordeur met Arabische teksten of hakenkruizen onder handen is genomen. Sterker, en de politie bevestigt dit: eerder dit jaar kreeg het echtpaar niemand minder dan hoofdcommissaris Bernard Welten en zijn toenmalige chef van district West, Peter Slort, op bezoek. Slort en Vet kenden elkaar via de wijkagent en wegens Vets regelmatige bezoek aan buurtvergaderingen.

Het echtpaar wil niet veel kwijt over het vertrouwelijke gesprek, doet niettemin een trefzekere poging het langdurige onderhoud samen te vatten: ‘De politie is machteloos. Als de agent nog bezig is het proces-verbaal te schrijven loopt de dader al weer op straat. De samenwerking met het stadhuis schijnt evenmin optimaal te zijn.’

Terwijl Vet zijn derde tv-optreden voorbereidt, laat een buurvrouw iets van de omgeving zien. Op zoek naar een bewijs, dat de Kolenkitbuurt volgens haar zonder veel overdrijving ‘het Chicago van Bos en Lommer’ mag worden genoemd. Onder het treinviaduct, op de grens met stadsdeel Geuzenveld-Slotermeer, zijn ze inderdaad nog duidelijk zichtbaar: een spoor van bloedspatten, stille getuigen van een schietpartij in februari.

De buurvrouw: ‘En dan hebben we het nog niet over de openlijke heroïne- en cocaïnehandel, de knapen die je hier gewoon met een pistool uit hun auto ziet komen en de hoeveelheden gestolen tassen die ik in de struiken zie liggen als ik m’n hond uitlaat.’

Bron: Volkskrant

Coolassprov MC
18-05-07, 08:52
Geplaatst door sjaakie
Waar baseer je dit op ???

Het feit dat de etniciteit van de vermeende daders belangrijk is voor de topic-starter; moet de etniciteit van de vermeende daders een verschil hebben uitgemaakt bij de uitwerking van hun vermeende daden; anders zet je het er toch niet bij?

Snappie? Pappie?

Joesoef
18-05-07, 10:30
Geplaatst door David


Verhaaltje


***knip***

Bron: Volkskrant





Jaar of 10 geleden ben ik wezen kijken voor een woning in de baarsjes, kon alleen een tussenwoning krijgen en niet de door mij begeerde bovenetage en heb het daarom niet gedaan.
Ik zou er ook voor kiezen om nu te gaan verhuizen, mede door de criminaliteit. Belangrijkste reden is gewoon het overvloedig aanwezig zijn van tuig. Niet Marokkaanen, niet de surinamers, niet de antillianen, maar gewoon tuig. Tuig is niet gebonden aan ras, cultuur of geloof. Tuig heeft wel te maken met geen zin in werk, niet gemotiveerd zijn om iets te leren, opgroeien in een omgeving waar teveel mensen met gebrek aan normen en waarden zijn.
Oud-west was vroeger bekend om zn tokkies, Amsterdam noord heeft nu nog een hoog gehalte van associale kaassies en als ik kijk naar de Afrikaanderbuurt in Rotterdam dan is er een 'gezellige' mix van tokkies uit de Antillen, marokko en ons vlakke land.

Het wijst alleen zo makkelijk, zo een bevolkingsgroep.

mulan
18-05-07, 12:49
Geplaatst door jang0201
waarom treitert dat marokkaans tuig geen marokkaanse landgenoten maar wel joden en homosexuelen etc...
Dat soort gastjes moeten per direct naar een glenn mills school gestuurd worden, leren ze het wel af!

Het waren de vorige keer als ik de media moet geloven Egyptenaren in een snackbar dus doe niet zo hysterisch. Misschien dat het pas spectaculair wordt als het idd Joden of homo's betreft ..past immers mooi in het beeld. Wat is er nu leuk aan Marokkanen die Marokkanen pesten.

Coolassprov MC
18-05-07, 13:57
Geplaatst door Joesoef
Jaar of 10 geleden ben ik wezen kijken voor een woning in de baarsjes, kon alleen een tussenwoning krijgen en niet de door mij begeerde bovenetage en heb het daarom niet gedaan.
Ik zou er ook voor kiezen om nu te gaan verhuizen, mede door de criminaliteit. Belangrijkste reden is gewoon het overvloedig aanwezig zijn van tuig. Niet Marokkaanen, niet de surinamers, niet de antillianen, maar gewoon tuig. Tuig is niet gebonden aan ras, cultuur of geloof. Tuig heeft wel te maken met geen zin in werk, niet gemotiveerd zijn om iets te leren, opgroeien in een omgeving waar teveel mensen met gebrek aan normen en waarden zijn.
Oud-west was vroeger bekend om zn tokkies, Amsterdam noord heeft nu nog een hoog gehalte van associale kaassies en als ik kijk naar de Afrikaanderbuurt in Rotterdam dan is er een 'gezellige' mix van tokkies uit de Antillen, marokko en ons vlakke land.

Het wijst alleen zo makkelijk, zo een bevolkingsgroep.

Als hun het was overkomen in een villa-wijk in Wassenaar, had ik het nieuws gevonden.

sjaakie
18-05-07, 20:06
Geplaatst door Coolassprov MC
Het feit dat de etniciteit van de vermeende daders belangrijk is voor de topic-starter; moet de etniciteit van de vermeende daders een verschil hebben uitgemaakt bij de uitwerking van hun vermeende daden; anders zet je het er toch niet bij?

Snappie? Pappie?

nogmaals waar baseer je je uitspraak op waarom zijn de slachtoffers
racistische joden! ???
begrijp je me vraagje knaapje ?

BLD
19-05-07, 15:22
Geplaatst door justus
is dat zo? ik meen gelezen te hebben dat bekend was wie de daders waren (en in de pers vermijdt men tegenwoordig de etnische herkomst dus dat leverde niets op) en dat de daders de hangjongeren waren die daar 'rondhingen'...overigens heb ik dus niets expliciets gezien/gelezen/gehoord over marokkanen...wel bleek de suggestie.

Het is werkelijk walgelijk om te zien hoe de Telegraaf gewoon dingen verzint en er ook nog mee weg komt. Heb nergens gehoord/gezien/gelezen dat het Marokkanen waren, alléén bij de Telegraaf. Ik vind niet dat een krant daarmee weg hoort te komen.

Hangjongere staat niet gelijk aan Marokkaan.

Joesoef
19-05-07, 15:33
Geplaatst door sjaakie
nogmaals waar baseer je je uitspraak op waarom zijn de slachtoffers
racistische joden! ???
begrijp je me vraagje knaapje ?



Alle tokkies zijn racistisch en dit waren joodse tokkies :hihi:

sjaakie
19-05-07, 19:06
Geplaatst door Joesoef
Alle tokkies zijn racistisch en dit waren joodse tokkies :hihi:

O daarom dus
nee dat is logisch dat verklaart alles nee dat is duidelijk :haha:

justus
20-05-07, 07:23
Geplaatst door BLD
Het is werkelijk walgelijk om te zien hoe de Telegraaf gewoon dingen verzint en er ook nog mee weg komt. Heb nergens gehoord/gezien/gelezen dat het Marokkanen waren, alléén bij de Telegraaf. Ik vind niet dat een krant daarmee weg hoort te komen.

Hangjongere staat niet gelijk aan Marokkaan.

meldt de televaag nog immer de etnische herkomst van een boef? dat is toch journalistiek foei? ik zou het overigens niet weten, ik lees de televaag nimmer, kutkrant.