PDA

Bekijk Volledige Versie : Meer meldingen moslimhaat op internet



BiL@L
16-05-07, 16:00
AMSTERDAM - Bij het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) zijn vorig jaar 473 meldingen van discriminatie van moslims binnengekomen. Daarvan werden er 275 door het meldpunt strafbaar bevonden. Dat zegt de directeur van het meldpunt, Niels van Tamelen, woensdag.

Van Tamelen laat weten dat het aantal meldingen van discriminatie van moslims op het net de afgelopen jaren fors is gestegen.

"Vroeger kregen we vooral meldingen over antisemitisme uit extreem rechtse hoek. Maar nu zie je dat de haat zich meer en meer tegen moslims en de islam richt. Er is een forse stijging te zien in het aantal meldingen."

Antisemitisme

Ook over antisemitisme zijn veel meldingen gedaan, zegt Van Tamelen. "Moslimhaat en de haat tegen joden ontlopen elkaar niet veel op het internet. In 2006 kregen we 463 meldingen van antisemitisme binnen, waarvan 307 strafbare meldingen. Dat scheelt dus slechts tien meldingen."

Het MDI publiceert binnenkort het jaarverslag over 2006 omtrent internetdiscriminatie.
(c) Novum

http://www.nu.nl/news/1079841/50/Meer_meldingen_moslimhaat_op_internet.html

Spitsboef
16-05-07, 17:25
Watjes.

tr_imparator
16-05-07, 21:16
Geplaatst door Spitsboef
Watjes.


Moslims zijn volgens mij niet zo fanatiek in het melden van discriminatie.

M@riska
17-05-07, 07:40
En hoe die moslimhaat dan geschreven wordt, Hilarisch gewoon, een stelletje autochtonen dat hun eigen taal niet eens fatsoenlijk kent.

Spitsboef
17-05-07, 17:14
Geplaatst door tr_imparator
Niet alles is zoals het lijkt. Mooi liedje.

(8) :zwaai:

tr_imparator
17-05-07, 17:23
Geplaatst door Spitsboef
Mooi liedje.

(8) :zwaai:


Watje.

Spitsboef
17-05-07, 17:37
Geplaatst door tr_imparator
Watje.

NaNaSh
:tik:

catwomen
19-05-07, 20:23
Geplaatst door lihoed
ja natuurlijk. moslims heb je in vele categorieen, terrorist, crimineel, antisemitisch, racist en nog veel meer en jullie witte onderdrukkers die zelf de atoombom hebben gebruikt en vele miljoenen mensen hebben vermoord, uitgeroeid de afgelopen eeuw en anno 2007 nog zijn hele vredelievende wezentjes. tuig zijn jullie, kakkerlakken :verward:


Nederland heeft niet de atoombom gegooid.

Zijn er alleen witte onderdrukkers?, dus moslim onderdrukkers zijn er niet?

btw, welk land heeft het laatst de slavernij afgeschaft, mi een moslim land.....

justus
20-05-07, 05:58
Geplaatst door catwomen
Nederland heeft niet de atoombom gegooid.

Zijn er alleen witte onderdrukkers?, dus moslim onderdrukkers zijn er niet?

btw, welk land heeft het laatst de slavernij afgeschaft, mi een moslim land.....

en dan vergeet je nog welke figuren de slaven in donker afrika verzamelden en verkochten aan de witte europeanen...

elk volk heeft helden. helaas heeft elk volk ook klootzakken. laten we gezamenlijk proberen de klootzakken te elimineren en de helden te roemen.

justus
20-05-07, 14:10
Geplaatst door lihoed
Amerikanen zijn ook christenen dus die atoomwapen verwijst ook naar jullie hollanders net zoals jullie de marokkanen, moslims de schuld gaven van de aanslagen op de twin towers of de dood van theo tje. als blikken konden doden in die tijd. wat die slaven betreft raad ik je aan om toch wat meer geschiedenis lessen te gaan nemen. het past er namelijk niet op als ik begin te schrijven wat jullie rol was in die tijd.

spijtig genoeg moet ik deze opinie honoreren met de term: gelul!

1. atoomwapens zijn gebruik door een land, niet door een religie.
2. aanslagen worden gepleegd door mensen, niet door een religie.
3. de afrikaanse slaven werden verzameld door arabische heersers en verkocht aan de westerlingen, pot verwijt ketel gedrag.

mensen ergeren zich niet zozeer aan moslims maar aan het gedrag van enigen uit die groep, ongeacht of die enigen nu praktizerend moslim zijn of niet. een andere visie zou toch inhouden dat alle marokkanen verkeerd zijn? dat zou toch op zijn zachtst gezegd ridicuul zijn? dus hou nou op met dat bizarre gegeneraliseer, je bevestigt daar meer vooroordelen mee dat je veronderstelt.

Gilles de Bilde
21-05-07, 02:10
Geplaatst door justus
en dan vergeet je nog welke figuren de slaven in donker afrika verzamelden en verkochten aan de witte europeanen...

elk volk heeft helden. helaas heeft elk volk ook klootzakken. laten we gezamenlijk proberen de klootzakken te elimineren en de helden te roemen.

Opmerkelijk dat je (zogenaamd) het fatsoenlijke predikt en zelf onbeschaafd blijkt.
Vreemd ook dat sommigen zich wel herkennen in het begrip onderdrukkers maar moeite hebben met huidskleur

justus
21-05-07, 02:46
Geplaatst door Gilles de Bilde
Opmerkelijk dat je (zogenaamd) het fatsoenlijke predikt en zelf onbeschaafd blijkt.
Vreemd ook dat sommigen zich wel herkennen in het begrip onderdrukkers maar moeite hebben met huidskleur

zou je deze veroordeling eens wat nader kunnen adstrueren? je verwijt me onbeschaafheid en racisme? kom maar op!

Gilles de Bilde
21-05-07, 12:42
Geplaatst door justus
zou je deze veroordeling eens wat nader kunnen adstrueren? je verwijt me onbeschaafheid en racisme? kom maar op!

Het bewijs voor je onbeschaafdheid is je eerste regel in jouw vorige bericht en het bewijs voor jouw discriminerende uiting is je tweede regel.
Geef maar een seintje als je er nog een tekening bij nodig hebt

justus
21-05-07, 12:45
Geplaatst door Gilles de Bilde
Het bewijs voor je onbeschaafdheid is je eerste regel in jouw vorige bericht en het bewijs voor jouw discriminerende uiting is je tweede regel.
Geef maar een seintje als je er nog een tekening bij nodig hebt

als je last hebt van waandenkbeelden moet je niet anderen beschuldigen maar een psychiater bezoeken. als iets onbeschaafd is, is het wel op basis van fout lezen en niet begrijpen een ander voor onbeschaafd en racistisch uitmaken. bij deze ben je wat mij betreft gediskwalificeerd.

Max Stirner
21-05-07, 13:57
Geplaatst door Gilles de Bilde

Geef maar een seintje als je er nog een tekening bij nodig hebt


Doe maar ff.

Max Stirner
21-05-07, 14:27
Geplaatst door Gilles de Bilde

Zo gauw je in een rolstoel zit is er mededogen



:confused:


Doe nog maar n tekeningetje :)

Gilles de Bilde
21-05-07, 15:03
Geplaatst door Max Stirner
:confused:


Doe nog maar n tekeningetje :)

Zoals ik al zei voor wat hoort wat.

Witte78
21-05-07, 15:47
Ik vraag me met dit soort berichten altijd af of het komt omdat er echt meer haat is, of omdat er meer (domme) mensen toegang tot internet krijgen. Laten we hopen dat het de laatste optie is.

justus
21-05-07, 16:08
Geplaatst door lihoed
laten we hopen dat het geen haat is wit kind.
haat is toch gecreeerd door een blanke. white power of het arische ras enz. ik hoop dat jij de slimme bent onder ons.

meen je dit nu serieus? of is het een mislukt grapje?

Gilles de Bilde
21-05-07, 16:16
Geplaatst door justus
meen je dit nu serieus? of is het een mislukt grapje?

Wat zit je nou weer te zeuren huilebalk
Eindelijk zijn ze het ergens over eens en dan kom jij weer je huichelarij-inborst exposeren.

justus
21-05-07, 20:33
Geplaatst door Gilles de Bilde
Wat zit je nou weer te zeuren huilebalk
Eindelijk zijn ze het ergens over eens en dan kom jij weer je huichelarij-inborst exposeren.

zeg mislukt stuk vreten, pleurt op joh idioot. ik heb geen zin om nog maar iets met jou te bespreken. debiel.