PDA

Bekijk Volledige Versie : jong Marokko verslaat jong Oranje 0-2



barfly
22-05-07, 22:21
Duel Jong Oranje eindigt in chaos
Uitgegeven: 22 mei 2007 20:13
Laatst gewijzigd: 22 mei 2007 22:00

TILBURG - Het chaotisch verlopen duel tussen Jong Oranje en Jong Marokko is dinsdagavond na afloop compleet uit de hand gelopen.

ANP Aanhangers Jong Marokko op het veld

Honderden Marokkaanse fans bestormden het veld, gooiden met stoeltjes en hoekvlaggen en sloopten ook andere onderdelen van het stadion, zoals doelen en reclameborden.

De autoriteiten waren hier duidelijk niet op berekend. Een kleine groep veiligheidsmensen probeerde de orde te herstellen, maar werden in het nauw gedreven. Zelfs de spelers van Jong Marokko kregen het er benauwd van.

El Ahmadi

Jong Oranje verloor de wedstrijd uiteindelijk met 0-2. Twente-speler Karim El Ahmadi en Adil Chihi (strafschop) scoorden na de pauze.

Onderbroken

Al in de eerste helft zag de Belgische scheidsrechter zich genoodzaakt het duel een paar keer stil te leggen om de stewards de gelegenheid te geven opgeschoten voetbalsupporters van het veld te halen.

Die waren eenvoudigweg over de omheining geklommen en maakten een rondje over het veld.

Ballenjongens

In de tweede helft vloog al een aantal stoeltjes het veld op als reactie op de goals die Marokko maakte. Een aantal ballenjongens en -meisjes werd in de tweede helft uit voorzorg van het veld gehaald.

De stadionomroeper had vlak na rust al aangegeven, in het Nederlands en Marokkaans, dat bij verdere overtredingen de wedstrijd zou worden gestaakt. Dat dreigement werd echter niet uitgevoerd.

EK

Het duel gold voor Nederland ter voorbereiding op het Europees kampioenschap, van 10 tot en met 23 juni. Het elftal van bondscoach Foppe de Haan verdedigt in eigen land de titel.

Bron: nu.nl (http://www.nu.nl/news/1086141/41/Duel_Jong_Oranje_eindigt_in_chaos.html)

Oeps :p

mulan
22-05-07, 22:31
Dus Talpa is helemaal niet live aan het uitzenden. Die mafkezen zaten overigens al tijdens de wedstrijd op het veld te dansen.

barfly
22-05-07, 22:37
Jong Marokko verslaat Jong Oranje

Jong Oranje heeft in de voorbereiding op het EK onder 21 jaar (vanaf 10 juni in ons land) de eerste oefenwedstrijd (van twee) verloren van Marokko: 0-2.

Bondscoach Foppe de Haan kon in Tilburg niet beschikken over spelers die nog in de play-offs actief zijn. Maduro, Babel, Waterman, Jenner, Donk, Lens en Pieters misten daardoor het duel, waarin Oranje slordig en onsamenhangend acteerde.

Voor rust kregen beide teams een kans, Medunjanin kopte namens Oranje naast. De tweede helft, met zes nieuwe spelers bij Nederland, was vooral rommelig. El Ahmadi van Twente maakte de 1-0,al had Vermeer diens schot moeten keren. De doelman was echter kansloos bij Chihi's strafschop.

Bron: www.nos.nl (http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007/05/art000001C79C9B143A4091.html)

Typisch berichtgeving van de NOS

incubus
22-05-07, 23:22
Leve de integratie! Waren voetbalholigans doorgaans van autochtone origine, nu hebben de Hollandse Marok-lievertjes dit strijdtoneel ook ontdekt. Alleen nog effe uitleggen dat je een stadion meestal verbouwd als je clubje verliest ... :wink:

Olive Yao
22-05-07, 23:57
Geplaatst door incubus
Alleen nog effe uitleggen dat je een stadion meestal verbouwd als je clubje verliest ... :wink:
Nee - de marokkaanse supporters zijn veel positiever, die doen het als ze winnen.

Julien
23-05-07, 00:11
Geplaatst door incubus
Leve de integratie! Waren voetbalholigans doorgaans van autochtone origine, nu hebben de Hollandse Marok-lievertjes dit strijdtoneel ook ontdekt. Alleen nog effe uitleggen dat je een stadion meestal verbouwd als je clubje verliest ... :wink:

Dit is al het zóveelste voorbeeld van Marokkaanse hooligans.

En steeds gebeurt het als het Marokkaanse elftal speelt. Kunnen deze 'voetbalsupporters' niet normaal feestvieren ofzo?

Baddha
23-05-07, 01:31
Wat is dit nu weer!? Ik heb een hekel aan vooroordelen, maar hoe is het mogelijk dat er in Nederland niet een fatsoenlijk (vriendschappelijk) interlandje kan worden gespeeld tegen Marokko zonder dat de Marokkaanse aanhang zich schandalig gedraagt?

En hoewel zo'n beetje al die 'supporters' in Nederland zijn geboren en getogen zijn ze voor hun club oftewel het Marokkaanse elftal. Maar zelfs als Marokko wint gaan ze rellen!

Ik heb nooit een goed woord over gehad voor hooligans, maar als je je zelfs zo misdraagt als je 'thuis'club wint, dan is er toch iets aan de hand? Blijken de vooroordelen dan toch te kloppen?

Man_Ray
23-05-07, 02:28
Geplaatst door barfly
Jong Marokko verslaat Jong Oranje

Jong Oranje heeft in de voorbereiding op het EK onder 21 jaar (vanaf 10 juni in ons land) de eerste oefenwedstrijd (van twee) verloren van Marokko: 0-2.

Bondscoach Foppe de Haan kon in Tilburg niet beschikken over spelers die nog in de play-offs actief zijn. Maduro, Babel, Waterman, Jenner, Donk, Lens en Pieters misten daardoor het duel, waarin Oranje slordig en onsamenhangend acteerde.

Voor rust kregen beide teams een kans, Medunjanin kopte namens Oranje naast. De tweede helft, met zes nieuwe spelers bij Nederland, was vooral rommelig. El Ahmadi van Twente maakte de 1-0,al had Vermeer diens schot moeten keren. De doelman was echter kansloos bij Chihi's strafschop.

Bron: www.nos.nl (http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007/05/art000001C79C9B143A4091.html)

Typisch berichtgeving van de NOS

Niks mis mee volgens mij. Kort berichtje voor de sportbladzijden over die wedstrijd.

Of bedoelde je wat anders met 'berichtgeving van de NOS'?

Gedoe met hooligans etc. Pffft.

Moet je hier in België s een wedstrijd tussen Antwerp en Beerschot (2 antwerpse clubs aartsrivalen) of tussen KV en RC Mechelen (ook aartsrivalen) komen volgen.

Bijna meer politie dan supporters en ik denk dat ze volgend jaar het leger gaan inzetten.

Jawehisback
23-05-07, 05:29
Jammer dat de medemens hier in Nederland er weer zo een zooitje van moet maken. Ik zie redelijk volwassen mensen zich gedragen als Bokito.
Ik snap niet waarom dit steeds, bij de Marokaanse jongens zo is.
Krijg wel vaker te horen, van: "kijk daar lopen weer van die apen".
Komt er iets op het nieuws over een ontsnapte aap, krijg je een paar dagen daarna, hetzelfde te zien, alleen op een voetbalveld.
Hoelang blijven "jullie" elkaar steunen? Wordt dit in Marokko ook getolereert? :nijn:
Ik vind het jammer dat er een kleine groep, de oordelen, van de Nederlander (geboren en ouders ook) weer bevestigen, dat de Marocs zich niet kunnen en willen aanpassen. oO<

justus
23-05-07, 05:41
tssssssss Bokito is lief...

vreemde zaak eigenlijk, normaal zie je nauwelijks rellen bij wedstrijden van 'ons' nationale team. zou door alle aandacht die dit nu krijgt wel eens anders kunnen worden. dit soort berichtgeving, hoe fout die hoolies ook zijn, zou er wel eens toe kunnen leiden dat bij een volgende partij de debielen van extreem rechts de gewone hoolies gaan helpen of vervangen...dat krijg je met dit soort journalistiek.

hooligans willen domweg het nieuws halen. geef ze geen aandacht en ze halen hun doel niet. ze komen niet voor het voetbal maar voor de rel. geef je vervolgens hoolies aandacht dan roep je tegenstanders op ....

filmpje1 (http://www.dumpert.nl/mediabase/15739/7ee448cf/index.html)

filmpje2 (http://www.dumpert.nl/mediabase/15733/61ae9505/index.html)

overigens lekker handig om de bewijzen op deze manier geleverd te krijgen...

mulan
23-05-07, 08:58
Geplaatst door Jawehisback
dat de Marocs zich niet kunnen en willen aanpassen. oO<

Ja want dit heeft ook echt iets met aanpassen te maken he.. :moe:

observer
23-05-07, 09:08
De KNVB speelt de komende vijf jaar geen vriendschappelijke wedstrijden meer tegen Marokko. Henk Kesler, directeur betaald voetbal, heeft dit woensdag tegen de NOS-radio gezegd. Hij komt tot dit besluit naar aanleiding van het wangedrag van de Marokkaanse fans in het duel tussen Jong Oranje en Jong Marokko dinsdag in het stadion van Willem II in Tilburg.

,,Het is nu al een paar keer uit de hand gelopen. De fans van Marokko willen zich blijkbaar niet gedragen. Het lijkt me daarom tijd voor een afkoelingsperiode voor oefenwedstrijden tegen Marokko. De komende vijf jaar lijkt me een goede periode'', aldus Kesler.

Kesler liet weten dat de KNVB de schade in het stadion van Willem II zal vergoeden. ,,De KNVB is volgens afspraak verantwoordelijk voor de schade en die zullen we vergoeden.''

toch jammer dat het gat tussen inteligente voetballers op het veld en idioten op de tribune zo groot is

Invidia
23-05-07, 09:14
Honderden Marokkaanse fans bestormden het veld, gooiden met stoeltjes en hoekvlaggen en sloopten ook andere onderdelen van het stadion, zoals doelen en reclameborden.

De autoriteiten waren hier duidelijk niet op berekend. Een kleine groep veiligheidsmensen probeerde de orde te herstellen, maar werden in het nauw gedreven. Zelfs de spelers van Jong Marokko kregen het er benauwd van.

Ik heb het niet gezien, maar was het echt zo? Ik zie nu echt een hele loopgravenoorlog voor me.

incubus
23-05-07, 09:16
Geplaatst door justus
tssssssss vreemde zaak eigenlijk, normaal zie je nauwelijks rellen bij wedstrijden van 'ons' nationale team. zou door alle aandacht die dit nu krijgt wel eens anders kunnen worden. dit soort berichtgeving, hoe fout die hoolies ook zijn, zou er wel eens toe kunnen leiden dat bij een volgende partij de debielen van extreem rechts de gewone hoolies gaan helpen of vervangen...dat krijg je met dit soort journalistiek.




Heeft de pers het nu gedaan? Wat is er tendentieus aan het weergeven van een uit de hand gelopen voetbalwedstrijd? Moeten de media dan zelfcensuur toepassen en melden dat de uitslag 2-0 is en dat iedereen braaf naar huis ging?

:moe:

justus
23-05-07, 09:29
Geplaatst door incubus
Heeft de pers het nu gedaan? Wat is er tendentieus aan het weergeven van een uit de hand gelopen voetbalwedstrijd? Moeten de media dan zelfcensuur toepassen en melden dat de uitslag 2-0 is en dat iedereen braaf naar huis ging?

:moe:

goed lezen. bij zo'n beetje alle voetbalwedstrijden heb je gewone, normale supporters die voor de wedstrijd en hun club komen. helaas heb je ook een categorie randdebielen die zich weliswaar supporter noemen maar dat absoluut niet zijn. ze kijken niet eens naar het voetbal en bezorgen hun club meer ellende dan plezier. voorbeeld daarvan is de groep hooligans die in Nancy de boel verziekten voor Feyenoord.

over de hooligans heb ik het. deze groep vindt het schitterend als ze het journaal en de krant halen. deze groep kickt op gerel en publiciteit. als je dus hun kick beperkt, bijvoorbeeld geen publiciteit, dan neemt het gedoe wellicht af.

het gaat dus niet over uitslagen of zo, het gaat over zelfcensuur zodra relschoppers aandacht vragen. dat is dus wezenlijk iets anders.

begrijp je het nu wel? :rolleyes:

incubus
23-05-07, 09:35
Geplaatst door justus
goed lezen. bij zo'n beetje alle voetbalwedstrijden heb je gewone, normale supporters die voor de wedstrijd en hun club komen. helaas heb je ook een categorie randdebielen die zich weliswaar supporter noemen maar dat absoluut niet zijn. ze kijken niet eens naar het voetbal en bezorgen hun club meer ellende dan plezier. voorbeeld daarvan is de groep hooligans die in Nancy de boel verziekten voor Feyenoord.

over de hooligans heb ik het. deze groep vindt het schitterend als ze het journaal en de krant halen. deze groep kickt op gerel en publiciteit. als je dus hun kick beperkt, bijvoorbeeld geen publiciteit, dan neemt het gedoe wellicht af.

het gaat dus niet over uitslagen of zo, het gaat over zelfcensuur zodra relschoppers aandacht vragen. dat is dus wezenlijk iets anders.

begrijp je het nu wel? :rolleyes:

Ja, ik begrijp (en begreep!) wat je bedoelt. Alleen geen publiciteit geven is een beetje moeilijk als je bij de media werkt. Niet verslaan betekent gewoonweg zelfcensuur toepassen en da kennie, hè...

mark61
23-05-07, 09:37
Geplaatst door mulan
Ja want dit heeft ook echt iets met aanpassen te maken he.. :moe:

Ik zou het wel zeggen. Perfect zelfs. Roomser dan de paus :wijs:

Alleen, 1 schoonheidsfoutje, zoals hierboven al opgemerkt: slopen doe je bij verlies, zuipen en brullen bij winst. :vreemd:

justus
23-05-07, 10:01
Geplaatst door incubus
Ja, ik begrijp (en begreep!) wat je bedoelt. Alleen geen publiciteit geven is een beetje moeilijk als je bij de media werkt. Niet verslaan betekent gewoonweg zelfcensuur toepassen en da kennie, hè...

dat gebeurt nu toch ook al? ik zou niet weten wat het belang is van het geven van aandacht aan een zootje rellende randdebielen. als jij weet wat het belang van media aandacht daarbij is mag je het melden.

Tomas
23-05-07, 10:03
Geplaatst door justus
dat gebeurt nu toch ook al? ik zou niet weten wat het belang is van het geven van aandacht aan een zootje rellende randdebielen. als jij weet wat het belang van media aandacht daarbij is mag je het melden.

De media toont de desinteresse aan van deze specifieke tak van sport om er wat aan te doen. De "het hoort en nu eenmaal bij" mentaliteit. Magoed, dat feit leer je al bij de efjes. Dus feitelijk geen nieuws.

naam
23-05-07, 10:17
Geplaatst door mark61
Ik zou het wel zeggen. Perfect zelfs. Roomser dan de paus :wijs:

Alleen, 1 schoonheidsfoutje, zoals hierboven al opgemerkt: slopen doe je bij verlies, zuipen en brullen bij winst. :vreemd:

Wat het integreren betreft geldt dus, close but no sigar.

:)

MaNaNa
23-05-07, 10:21
Geplaatst door barfly
Jong Marokko verslaat Jong Oranje

Jong Oranje heeft in de voorbereiding op het EK onder 21 jaar (vanaf 10 juni in ons land) de eerste oefenwedstrijd (van twee) verloren van Marokko: 0-2.

Bondscoach Foppe de Haan kon in Tilburg niet beschikken over spelers die nog in de play-offs actief zijn. Maduro, Babel, Waterman, Jenner, Donk, Lens en Pieters misten daardoor het duel, waarin Oranje slordig en onsamenhangend acteerde.

Voor rust kregen beide teams een kans, Medunjanin kopte namens Oranje naast. De tweede helft, met zes nieuwe spelers bij Nederland, was vooral rommelig. El Ahmadi van Twente maakte de 1-0,al had Vermeer diens schot moeten keren. De doelman was echter kansloos bij Chihi's strafschop.

Bron: www.nos.nl (http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007/05/art000001C79C9B143A4091.html)

Typisch berichtgeving van de NOS

Andersom zou ik zeggen: typisch ramptoerisme deze topic.

Naast dat het schandalig is dat dit moet gebeuren, is het onderwerp van zo'n wedstrijd nog altijd de wedstrijd! Lijkt me niet meer dan logisch dat er dan ook nog ergens over de wedstrijd wordt gerept.

Was dan ook blij te lezen dat een hele sportpagina van de Spits werd gewijd aan de wedstrijd. (afgezien van de voorpagina waar wordt gesproken over de vandalen. Kan ik elk geval zeggen dat ze de wedstrijd niet zijn vergeten.)

illmatik
23-05-07, 10:40
Volgens mij hoor je juist de tent af te breken als je wint en gewoon stilletjes af te druipen als je verliest. De autochtone hooligan kan een voorbeeld nemen aan deze supporters.

Vergeleken bij de wekelijkse Eredivisie-hooligans zijn deze knakkers nog koorknaapjes.

Julien
23-05-07, 11:26
Geplaatst door illmatik
Volgens mij hoor je juist de tent af te breken als je wint en gewoon stilletjes af te druipen als je verliest. De autochtone hooligan kan een voorbeeld nemen aan deze supporters.

Vergeleken bij de wekelijkse Eredivisie-hooligans zijn deze knakkers nog koorknaapjes.

Ja joh deze hooligans hebben niets verkeers gedaan :moe: het is heel normaal dat een stadion wordt afgebroken en er honderden hooligans op het veld op de spelers afstormen..

Bij elke Eredivisieclub waar dit gebeurd was, waren er strenge straffen uitgesproken. Dat zal nu wel niet gebeuren, omdat het Nederlandse Marokkanen waren.

Erger nog is dat jij niet begrijpt hoe slecht dit is voor de beeldvorming van de rest van Nederland over Marokkanen. En die beeldvorming was al niet goed, dat weet je ook wel.

justus
23-05-07, 11:41
Geplaatst door Tomas
De media toont de desinteresse aan van deze specifieke tak van sport om er wat aan te doen. De "het hoort en nu eenmaal bij" mentaliteit. Magoed, dat feit leer je al bij de efjes. Dus feitelijk geen nieuws.

clubs kunnen hier niets aan doen. ze hebben geen middelen daartoe. het zou de ouders van die knapen tot nadenken moeten stemmen en scholen en de overheid. asociaal gedrag kun je niet afwentelen op een club.

justus
23-05-07, 11:43
Geplaatst door illmatik
Volgens mij hoor je juist de tent af te breken als je wint en gewoon stilletjes af te druipen als je verliest. De autochtone hooligan kan een voorbeeld nemen aan deze supporters.

Vergeleken bij de wekelijkse Eredivisie-hooligans zijn deze knakkers nog koorknaapjes.

heb jij je verstand gekregen in de uitverkoop?

Tomas
23-05-07, 11:44
Geplaatst door justus
clubs kunnen hier niets aan doen. ze hebben geen middelen daartoe. het zou de ouders van die knapen tot nadenken moeten stemmen en scholen en de overheid. asociaal gedrag kun je niet afwentelen op een club.

Jawel, dat kan wel. Het is alleen deze tak van sport die het op jonge leeftijd stimuleert en op ouder leeftijd accepteert.

justus
23-05-07, 11:47
Geplaatst door Tomas
Jawel, dat kan wel. Het is alleen deze tak van sport die het op jonge leeftijd stimuleert en op ouder leeftijd accepteert.

heb je wel eens op de ouders van die ffjes gelet? de taal die ze uitbraken? jochies van 6 die vanaf de kant krijgen toegeschreeuwd dat ze dat andere jochie maar het leven moeten uitschoppen? wat moet je als club tegen dergelijke figuren doen? totale normvervaging van onder af...het begon bij de lagere sociale klassen want voetbal, thans komt het zelfs voor bij hockey.

Tomas
23-05-07, 11:54
Geplaatst door justus
heb je wel eens op de ouders van die ffjes gelet? de taal die ze uitbraken? jochies van 6 die vanaf de kant krijgen toegeschreeuwd dat ze dat andere jochie maar het leven moeten uitschoppen? wat moet je als club tegen dergelijke figuren doen? totale normvervaging van onder af...het begon bij de lagere sociale klassen want voetbal, thans komt het zelfs voor bij hockey.

Ik zeg toch dat het bij de efjes al wordt gestimuleerd. Lezen.

Dat het bij andere sporten ook die kant op gaat kan best. Ik ken niet zoveel sporten vanaf de zijlijn. Maar da's dan erg jammer. Ik vind de invloed van voetbal alleen al erg genoeg in de samenleving.

illmatik
23-05-07, 12:02
Geplaatst door Julien
Ja joh deze hooligans hebben niets verkeers gedaan :moe: het is heel normaal dat een stadion wordt afgebroken en er honderden hooligans op het veld op de spelers afstormen..

Bij elke Eredivisieclub waar dit gebeurd was, waren er strenge straffen uitgesproken. Dat zal nu wel niet gebeuren, omdat het Nederlandse Marokkanen waren.

Erger nog is dat jij niet begrijpt hoe slecht dit is voor de beeldvorming van de rest van Nederland over Marokkanen. En die beeldvorming was al niet goed, dat weet je ook wel.

Oh shut the fuck up, man. Dit is gewoon Nederlands gedrag, probeer het nou niet op het Marokkaanszijn te gooien.

De beeldvorming is al zo fucked up dat het eigenlijk niet slechter kan. Misschien moet je even lezen wat Tomas zegt: het wordt er al bij de F-jes ingegoten.

F-jesvoetbal in Nederland verschilt in ieder aspect van het F-jesvoetbal in Marokko.

Slinger
23-05-07, 12:09
Geplaatst door illmatik
Oh shut the fuck up, man. Dit is gewoon Nederlands gedrag, probeer het nou niet op het Marokkaanszijn te gooien.

De beeldvorming is al zo fucked up dat het eigenlijk niet slechter kan. Misschien moet je even lezen wat Tomas zegt: het wordt er al bij de F-jes ingegoten.

F-jesvoetbal in Nederland verschilt in ieder aspect van het F-jesvoetbal in Marokko.

Je maakt toch niet vaak mee dat een stadion door Nederlandse hooligans na de wedstrijd totaal wordt afgebroken.

illmatik
23-05-07, 12:14
Geplaatst door Slinger
Je maakt toch niet vaak mee dat een stadion door Nederlandse hooligans na de wedstrijd totaal wordt afgebroken.

Nee, die slachten elkaar af op achteraf grasveldjes.

Slinger
23-05-07, 12:18
Geplaatst door illmatik
Nee, die slachten elkaar af op achteraf grasveldjes.

Zwakke reactie.

Julien
23-05-07, 12:19
Geplaatst door illmatik
Oh shut the fuck up, man. Dit is gewoon Nederlands gedrag, probeer het nou niet op het Marokkaanszijn te gooien.

De beeldvorming is al zo fucked up dat het eigenlijk niet slechter kan. Misschien moet je even lezen wat Tomas zegt: het wordt er al bij de F-jes ingegoten.

F-jesvoetbal in Nederland verschilt in ieder aspect van het F-jesvoetbal in Marokko.

Ik kan me geen enkel ander land herinneren waarvan de supporters zich keer op keer op deze manier laten zien. Blijkbaar is het wel iets van Marokkaanse supporters in Nederland. De KNVB wil niet voor niets 5 jaar geen duels meer met Marokko. Dus shut the fuck up.

Bovendien zijn het gewoon meelopers want zodra eentje op het veld ging, volgden de rest.

Belachelijk dat jij dit aan het goed praten bent. Waar zou nou die slechte beeldvorming van de rest van de Nederlanders (echt niet alleen autochtonen) over Marokkanen nou vandaan komen?

illmatik
23-05-07, 12:23
Geplaatst door Slinger
Zwakke reactie.

Jij vindt 'm zwak omdat je er geen tegenargument op weet. Maar wat je vindt doet er niet toe. Het gaat om wat het is.


Geplaatst door Julien
Ik kan me geen enkel ander land herinneren waarvan de supporters zich keer op keer op deze manier laten zien. Blijkbaar is het wel iets van Marokkaanse supporters in Nederland. De KNVB wil niet voor niets 5 jaar geen duels meer met Marokko. Dus shut the fuck up.

Wereldwijd gaan mensen na een overwinning het veld op. Als je dat niet weet, dan moet je toch maar eerst even op onderzoek uit. Nee, beter shut jij the fuck up.


Bovendien zijn het gewoon meelopers want zodra eentje op het veld ging, volgden de rest.

Hooligans zijn altijd meelopers.


Belachelijk dat jij dit aan het goed praten bent. Waar zou nou die slechte beeldvorming van de rest van de Nederlanders (echt niet alleen autochtonen) over Marokkanen nou vandaan komen?

Nee, inderdaad niet alleen autochtonen. Ook gestoorde Fransozen die maar niet hun koloniale shit weten los te laten. Maar de beeldvorming lig ik allang niet meer wakker van. Dat zit nou eenmaal schots en scheef en dat zal ook niet veranderen.

En ik praat niks goed. Eigenlijk doe jij dat. Nogmaals: lees reply van Tomas. 'Het' wordt er hier met de paplepel ingegoten.

Het = een bepaalde omgang in en rondom het voetbalveld dat later ontaard in ordinair hooliganisme.

Joesoef
23-05-07, 12:30
Geplaatst door Slinger
Je maakt toch niet vaak mee dat een stadion door Nederlandse hooligans na de wedstrijd totaal wordt afgebroken.


Ajax en Fijnoordfans, die zijn pas sociaal en democratisch. Die vernielen straatmeubilair, winkels/ cafe's van ondernemers, auto's van particulieren etc.

Mocrotjes die vernielen alleen maar een stadionetje.

Julien
23-05-07, 12:31
Geplaatst door illmatik
Wereldwijd gaan mensen na een overwinning het veld op. Als je dat niet weet, dan moet je toch maar eerst even op onderzoek uit. Nee, beter shut jij the fuck up.
Pf ben je echt zo dom. Er werd al op het veld gelopen terwijl de wedstrijd nog bezig was. Normaal gesproken wordt de wedstrijd dan geschorst en krijgt de club een grote boete en de hooligans een zware straf en stadionverbod. Maar nu natuurlijk niet..
En als het al bij andere teams NA AFLOOP van de wedstrijd gebeurt, worden er geen stoelen vernield en politieagenten verwond!


Nee, inderdaad niet alleen autochtonen. Ook gestoorde Fransozen die maar niet hun koloniale shit weten los te laten. Maar de beeldvorming lig ik allang niet meer wakker van. Dat zit nou eenmaal schots en scheef en dat zal ook niet veranderen.

En ik praat niks goed. Eigenlijk doe jij dat. Nogmaals: lees reply van Tomas. 'Het' wordt er hier met paplepel ingegoten.

Het = een bepaalde omgang in en rondom het voetbalveld dat later ontaard in ordinair hooliganisme.
Die beeldvorming hebben autochtonen, Turken, Antilianen, Surinamers, etc etc over Marokkanen. In plaats dat er iets aan de beeldvorming wordt gedaan, verpesten een aantal randdebielen dit nog meer. Ik snap niet waarom jij je daar niet druk om maakt en zelfs goed praat! Of was je 1 van die meelopers?

En wat betreft die F'jes, dat is toch echt bullshit want de grote meerderheid van de Nederlandse (en Marokkaanse dus ook) voetballers weet zich gewoon te gedragen. Zodra het Marokkaanse team speelt, komt opeens de hooligan naar boven bij die jongens van gisteren. :maf3:

observer
23-05-07, 12:38
Het spektakel kwam tijdens de matige wedstrijd uitsluitend van de tribunes. Vooraf had Jong Oranje-aanvoerder Ron Vlaar nog een braaf woordje tot het publiek gericht om het vooral gezellig te houden, maar veel effect had het niet. Al na twintig minuten renden de eerste Marokkaanse supporters het veld op en dat vond volop navolging.

Eén overenthousiaste fan pikte de bal op en scoorde in het doel achter keeper Kenneth Vermeer, tot hilariteit van de Marokkaanse aanhang. Pas na zijn ‘treffer’ werd de supporter hardhandig overmeesterd door een suppoost. Op dat moment waren de Tilburgse ballenjongetjes al van het veld gehaald, omdat ze van alles naar hun hoofd kregen geslingerd.

,,Waardeloos,’’ vatte bondscoach Foppe de Haan de chaos samen. ,,Ik ben hier wel echt van geschrokken. Vooraf ga je niet van het slechtste scenario uit, zo zit ik niet in elkaar. Overwegend zijn het tenslotte goeie mensen. Maar misschien moeten we nu wel concluderen dat we dit niet meer moeten doen. Ik ben Balkenende niet en ik ben geen politicus, maar de haat die ik gezien heb, vind ik wel heel erg triest.’’
. ballenjongens bekogelen pffff

en als foppe de haan het al over haat heeft

bovendien

abaal was er opnieuw na een klein uur spelen, toen Ismaïl Aissati als invaller zijn opwachting maakte bij Jong Oranje. De PSV-voetballer, die nog altijd serieus overweegt om voor Marokko te kiezen, werd hartstochtelijk uitgefloten bij ieder balcontact.

illmatik
23-05-07, 12:58
Geplaatst door Julien
Pf ben je echt zo dom. Er werd al op het veld gelopen terwijl de wedstrijd nog bezig was. Normaal gesproken wordt de wedstrijd dan geschorst en krijgt de club een grote boete en de hooligans een zware straf en stadionverbod. Maar nu natuurlijk niet..

Wat wil je nu, mensen deporteren omdat ze een voetbalveld oprennen?


En als het al bij andere teams NA AFLOOP van de wedstrijd gebeurt, worden er geen stoelen vernield en politieagenten verwond!

Dat is een kwalijke zaak. Maar er is dan ook niemand die dat ontkent. Jij hamert er alleen iets teveel op. Er zijn ook andere punten in deze discussie die minstens even belangrijk zijn. Maar die kun jij ogenschijnlijk niet aan, omdat je er al 3 replies lang omheen draait.


Die beeldvorming hebben autochtonen, Turken, Antilianen, Surinamers, etc etc over Marokkanen. In plaats dat er iets aan de beeldvorming wordt gedaan, verpesten een aantal randdebielen dit nog meer. Ik snap niet waarom jij je daar niet druk om maakt en zelfs goed praat! Of was je 1 van die meelopers?

Beeldvorming bestaat voor de helft uit vooroordelen en aannames. Jij, als allochtone medelander, mag dat stukje voor eigen rekening nemen. Als jij dat stukje hebt opgelost, maak me dan maar wakker en dan zal ik positivisme gaan verkopen.


En wat betreft die F'jes, dat is toch echt bullshit want de grote meerderheid van de Nederlandse (en Marokkaanse dus ook) voetballers weet zich gewoon te gedragen. Zodra het Marokkaanse team speelt, komt opeens de hooligan naar boven bij die jongens van gisteren. :maf3:

Jij hebt echt geen verstand van voetbal. Ga lekker met je seizoenskaart voor Ajax in de ArenA zitten, naast mw. Jansen van 3 hoog en kijken hoe Sneijder en Perez zich verbaal belachelijk maken. Verder moet je je maar niet begeven op dit vlak, want je snapt er de ballen van wat nou werkelijk het probleem is.

Gerard074
23-05-07, 13:12
Ze hadden veel meer stewards en politie moeten inzetten, zoals ook bij risicowedstrijden in Nederland. Als dat niet gebeurt, geen voetbal, helaas is dat zo.

Verder vind ik de aandacht een hoop gejank, ieder weekend wordt er voor tonnen euro's politie ingezet, speciale treinen, supporters die met helikopters en verkeerspolitie worden begeleid. Als ze 1 centimeter ruimte krijgen maken ze elkaar af, ieder weekend weer.

Ik vind dit net zo belachelijk als iedere voetbal huldiging en risicowedstrijd in Nederland.

Probeer de vernielers op te sporen en straf ze. Tegen de veldlopers is niet veel te doen, hoogstens kan de KNVB ze een stadionverbod opleggen en Jong Oranje een wedstrijd zonder publiek laten spelen.

Max Stirner
23-05-07, 13:18
Geplaatst door Gerard074
Jong Oranje een wedstrijd zonder publiek laten spelen.


De, voor het overgrote deel in NL geboren, hooligans waren supporters van het uit-spelende team.

illmatik
23-05-07, 13:47
Geplaatst door Max Stirner
De, voor het overgrote deel in NL geboren, hooligans waren supporters van het uit-spelende team.

Hooliganisme kent geen grenzen.

Max Stirner
23-05-07, 14:05
Geplaatst door illmatik
Hooliganisme kent geen grenzen.


Punt is dat het in dit geval niet fair is om het thuis spelende team te straffen voor iets wat supporters van het uit-team geflikt hebben.

illmatik
23-05-07, 14:11
Geplaatst door Max Stirner
Punt is dat het in dit geval niet fair is om het thuis spelende team te straffen voor iets wat supporters van het uit-team geflikt hebben.

Dus jij vond de 0-2 ook een afstraffing?

observer
23-05-07, 15:06
Ze hadden veel meer stewards en politie moeten inzetten, zoals ook bij risicowedstrijden in Nederland. het was een %$#$%$ vriendschappelijke oefenwedstrijd van jeugdteams

als dat al niet eens meer kan zonder politie en whatever moeten ze voetbal maar verbieden

daders identificeren, schade verhalen op ze en nooit meer toelaten in stadion

Max Stirner
23-05-07, 15:31
Geplaatst door illmatik
Dus jij vond de 0-2 ook een afstraffing?


Jong Oranje heeft waarschijnlijk expres verloren, anders was heel Tilburg gesloopt.

illmatik
23-05-07, 15:32
Geplaatst door Max Stirner
Jong Oranje heeft waarschijnlijk expres verloren, anders was heel Tilburg gesloopt.

Je bent een slechte verliezer. :hihi:

The Black Flame
23-05-07, 16:02
Erger nog is dat jij niet begrijpt hoe slecht dit is voor de beeldvorming van de rest van Nederland over Marokkanen. En die beeldvorming was al niet goed, dat weet je ook wel.

De spijker op de kop. Het gaat allang niet meer over voetbal. Zelfs de grootste sufkut ziet kansjongeren als een volslagen debiele aap aan een doelpaal hangen.

KOREN op de molen van Wilders en co en ik begrijp niet waarom een groep die toch al geen beste reputatie heeft zich willens en wetens in de kijker speelt.

Een beetje met een notabene Palestijnse vlag het veld op rennen. Alle gebagetaliseerde verhaaltjes hier zijn lachertjes. Allemaal"nee dan jullie"reacties.

De Marocs graven hun eigen graf en geen mens snapt waarom

observer
23-05-07, 16:38
IILBURG - Van de 26 verdachten die dinsdagavond tijdens de wedstrijd Jong Oranje-Jong Marokko werden aangehouden, zitten er nog vier vast. De vier, die tussen de 17 en 39 jaar oud zijn, worden verdacht van mishandeling, vernieling en openlijke geweldpleging.
Dit maakte de politie woensdag bekend. De vier komen uit IJsselstein, Den Bosch, Utrecht en Eindhoven. Van de overige 21 vandalen zijn twaalf direct na verhoor heengezonden, onder wie vier minderjarigen. De overige hooligans zullen vermoedelijk nog woensdag met een dagvaarding worden vrijgelaten.
De vriendschappelijke wedstrijd tussen de jeugdige voetbalelftallen ontaardde in een slagveld toen hooligans het veld oprenden en het stadion van Willem II in Tilburg vernielden.
oude hangjongeren zitten er nog tussen

missen we nog prikkers? :D

Max Stirner
23-05-07, 16:45
Geplaatst door illmatik
Je bent een slechte verliezer. :hihi:



Geen idee, geen ervaring mee eigenlijk..... :)

Tilburg was trouwens de ideale locatie geweest om zo'n wedstrijdje wél te winnen, ondanks de ongetwijfeld catastrofale gevolgen.

Baddha
23-05-07, 16:46
Ik snap werkelijk die goedpratende en bagatelliserende reacties hier niet.

Natuurlijk is het zo dat er onder de voetbalsupporters een hoop relschopperde idioten zitten en we dit soort gedrag zo onderhand wel kennen. Maar er is hier toch wel een belangrijk verschil hoor, want zelfs die eerder genoemde hooligans rellen niet bij een vriendschappelijk wedstrijdje en al helemaal niet als het gaat om de jeugdteams!!!

Dat stelletje bokito's die zo tekeer gingen bevestigen alleen maar alle vooroordelen over het onaangepaste, agressieve en respectloze gedrag van Marokkaanse jeugd in Nederland. Misschien dat iemand hier mij kan vertellen hoe de Marokkaanse aanhang zich bij interlands in andere landen, inclusief Marokko zelf zich gedragen? Ik heb een vermoeden dat ze zich daar uitstekend weten te gedragen.

Dat de Marokkanen hier zich niet verantwoordelijk voelen voor het gedrag van die relschoppers kan ik me heel goed voorstellen. Dat is immers ook zo. Maar dat hun gedrag hier wordt goedgepraat en/of gebagatelliseerd is van de zotte.

illmatik
23-05-07, 16:51
Geplaatst door Baddha
Ik snap werkelijk die goedpratende en bagatelliserende reacties hier niet.

Geef eens een concreet voorbeeld van zo'n 'goedpraatargument' mbt dit hooligangedrag.

Baddha
23-05-07, 17:08
Geplaatst door illmatik
Geef eens een concreet voorbeeld van zo'n 'goedpraatargument' mbt dit hooligangedrag.


Gedoe met hooligans etc. Pffft.


Vergeleken bij de wekelijkse Eredivisie-hooligans zijn deze knakkers nog koorknaapjes.


Dit is gewoon Nederlands gedrag, probeer het nou niet op het Marokkaanszijn te gooien.


Wereldwijd gaan mensen na een overwinning het veld op.


Ajax en Fijnoordfans, die zijn pas sociaal en democratisch. Die vernielen straatmeubilair, winkels/ cafe's van ondernemers, auto's van particulieren etc.

Mocrotjes die vernielen alleen maar een stadionetje.

Invidia
23-05-07, 17:23
Geplaatst door Baddha


Hier nog een:


Hoe sommige het voor mekaar krijgen om van een voetbalrelletjes een wereldramp te maken das pas gaar. Naar mijn weten zijn er geen doden gevallen of iets dergelijks, tis maar een voetbalrelletje, zoals dat wel vaker het geval is bij voetbalwedstrijden, die lui slaan elkaar op het veld al het ziekenhuis in. Maar nee, NvdD moet weer gaan doen alsof de Nederlandse rechtsstaat zojuist is ingestort. Erg amusant om te lezen daar niet van, maar toch.

Shemharosh
23-05-07, 17:56
mogen we ook ff....ok het is geen week end maar toch...voetbal is voetbal en we hebben het keurig binnen het stadion gehouden.... kan je niet van Ajaxjoden zeggen!!!.... die plunderen de hele stad.

Baddha
23-05-07, 18:58
Geplaatst door Shemharosh
mogen we ook ff....ok het is geen week end maar toch...voetbal is voetbal en we hebben het keurig binnen het stadion gehouden.... kan je niet van Ajaxjoden zeggen!!!.... die plunderen de hele stad. :moe:

Slinger
23-05-07, 19:17
Geplaatst door observer
oude hangjongeren zitten er nog tussen

missen we nog prikkers? :D

Nou je het zegt, ik mis er sinds gisteren nog wel een...

barfly
23-05-07, 19:54
Ik moet wel ff kwijt dat ik de ophef ook flink overdreven vind. Zoals in deze draad al een paar keer eerder gezegd 'tis ieder weekend wel ergens raak met voetbalrellen en dat overstijgt het incidentje van gisteren met regelmaat ruimschoots.

Aan de andere kant ben ik wel verbaast dat Marokkanen die toch al geen geweldige reputatie hebben, zich dit weer voor de buis van half Nederland op de hals halen. Handig is het op z'n zachts gezegd niet.

Shemharosh
23-05-07, 20:48
waarom nemen die die marokkaantjes niet aan als ME!!???...dan is het hele hoolganprobleem opgelost ook die van de Joden en de Boeren!!!

illmatik
23-05-07, 21:01
Geplaatst door Baddha


Je citeert enkel vergelijkingen.

ff opnieuw:


Geplaatst door illmatik
Geef eens een concreet voorbeeld van zo'n 'goedpraatargument' mbt dit hooligangedrag.

Hopelijk kom je nu wel met iets concreets dat het gedrag 'goedpraat'.

IbnRushd
23-05-07, 23:03
Oranje mijdt Marokko vijf jaar

Door een onzer redacteuren

http://www.nrc.nl/multimedia/archive/00175/_Stadion_is_podium_175126a.jpeg
Marokkaanse supporters, gisteren in het Tilburgse Willem II-stadion. (Foto Pro Shots)

Tilburg, 23 mei. Nederland speelt de komende vijf jaar geen vriendschappelijke wedstrijden meer tegen Marokko. Dat heeft Henk Kesler, directeur betaald voetbal van de voetbalbond KNVB, vandaag gezegd naar aanleiding van het wangedrag van jonge Marokkaanse supporters bij Jong Oranje-Jong Marokko (0-2), gisteravond in het stadion van Willem II in Tilburg.

Na afloop van het oefenduel voor het EK van volgende maand bestormden honderden Marokkaanse fans het veld, gooiden met stoeltjes en hoekvlaggen en sloopten ook andere onderdelen van het stadion, zoals doelen en reclameborden. De KNVB zal de schade, waarvan de omvang vanmiddag nog niet bekend was, aan Willem II vergoeden.

De burgemeester van Tilburg, Ruud Vreeman, zat op de tribune en merkte dat de sfeer vanaf het begin van de wedstrijd niet goed was. Toen het Wilhelmus weerklonk, zorgden talloze jonge Marokkanen voor een fluitconcert, vertelt hij. En telkens als Ismaïl Aissati, die bij Oranje meespeelde, aan de bal was werd hij met hoon overladen. Vreeman proefde gisteravond „iets van wrok jegens Nederland” en „verbitterdheid” onder de jeugdige Marokkanen.

Maar toen de speaker de Marokkanen in het Marokkaans opriep zich te gedragen – „jullie maken jullie land te schande” – klonk een stevig applaus, vertelt de burgemeester. „De Marokkanen waren in twee kampen verdeeld. Een deel van hen schaamde zich voor het andere deel, voor de losgeslagen bende die geen gezag erkent.”

Bij het duel waren bijna 10.000 bezoekers aanwezig. Marokkanen waren royaal in de meerderheid, zag Vreeman. In de eerste helft gingen vier van hen de grasmat op, en verstoorden de orde. Stewards, van wie enkelen door flessen gewond raakten, voerden hen af. De omroeper waarschuwde dat bij een herhaling de ontmoeting zou worden gestaakt. Jong Oranje-Jong Marokko was een risicowedstrijd, zegt een woordvoerder van de politie. „Vooraf was daarom een gedegen risicoanalyse gemaakt omdat zich bij eerdere wedstrijden met Jong Marokko problemen voordeden”, verduidelijkt ze.

De politie bracht zeventig mensen op de been. Later toen de sfeer in het stadion „grimmig” werd, kwamen daar veertig agenten bij. De ballenjongens werden weggehaald, omdat hun veiligheid niet langer was gegarandeerd. De verantwoordelijkheid voor de orde binnen het sportpark ligt bij de organisatie, in dit geval de KNVB. De professionele stewards traden dan ook op, toen de relschoppers na het laatste fluitsignaal het veld op gingen.

Trainer Foppe de Haan van Jong Oranje zei vanmiddag dat hij en zijn spelers zich niet bedreigd hebben gevoeld. „We hadden een zeer geroutineerde agent in onze buurt, die ons na het laatste fluitsignaal razendsnel naar de kleedkamers begeleidde. Overigens, die man voorspelde voor de aanvang al dat het mis zou gaan. ‘Dit wordt een puinhoop’, vertelde hij letterlijk.”

De politiewoordvoerder zegt dat een aantal agenten tijdens de ontmoeting het stadion was binnengegaan. „Niet herkenbaar, want dan gooi je olie op het vuur.” Bij het begin van de rellen besloot de politie buiten het stadion op te treden. „Daar kon het óók uit de hand lopen.” De politie begeleidde de bussen waarmee de Marokkaanse fans richting station werden afgevoerd. En ze pakte Marokkanen aan die elders in de stad rellen schopten.

„Ze beschadigden auto’s, ze spitten tuinen om, en gooiden met stenen naar omstanders en onze agenten”, aldus de politiewoordvoerder. „Later brachten ze vernielingen aan in een tankstation in Gilze-Rijen, waar ze ook diefstallen pleegden.” In totaal arresteerde de politie 26 mensen.

De Partij voor de Vrijheid (PVV) vindt dat er de komende jaren geen Marokkaanse toeschouwers meer in voetbalstadions mogen zijn als daar wedstrijden tegen Marokkaanse ploegen worden gespeeld. Het stadionverbod moet vijf jaar duren, zo heeft de PVV laten weten. De fractie van de PVV heeft de ministers Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken, PvdA) en Ernst Hirsch Ballin (Justitie, CDA) inmiddels schriftelijk opheldering gevraagd over de rellen in Tilburg. De PVV wil onder meer weten hoe het kan dat na eerdere ongeregeldheden in Utrecht, Arnhem, Kerkrade en Amsterdam met Marokkaanse supporters de politie kennelijk niet voldoende aanwezig was om de rellen in Tilburg in goede banen te leiden.

nrc.nl

mark61
23-05-07, 23:18
Geplaatst door barfly
Ik moet wel ff kwijt dat ik de ophef ook flink overdreven vind. Zoals in deze draad al een paar keer eerder gezegd 'tis ieder weekend wel ergens raak met voetbalrellen en dat overstijgt het incidentje van gisteren met regelmaat ruimschoots.

Aan de andere kant ben ik wel verbaast dat Marokkanen die toch al geen geweldige reputatie hebben, zich dit weer voor de buis van half Nederland op de hals halen. Handig is het op z'n zachts gezegd niet.

'Marokkanen' zijn geen blok. Het zal tuig aan zijn reet roesten wat voor effect ze hebben op een veronderstelde groep. Alsof NL supporters bang zijn voor de rep van NL in het buitenland, in voorkomende gevallen.

barfly
23-05-07, 23:27
Geplaatst door mark61
'Marokkanen' zijn geen blok. Het zal tuig aan zijn reet roesten wat voor effect ze hebben op een veronderstelde groep. Alsof NL supporters bang zijn voor de rep van NL in het buitenland, in voorkomende gevallen.

Minderheden gedragen zich anders wel vaker als "blok". Nederlanders in Benidorm etc?

Türkyemspor in Nederland? Milli Görus? Dönner Kebab!

mark61
23-05-07, 23:40
Geplaatst door barfly
Minderheden gedragen zich anders wel vaker als "blok". Nederlanders in Benidorm etc?

Türkyemspor in Nederland? Milli Görus? Dönner Kebab!

Supporters ja. Zat Turken die niet aan voetbal denken. Milli G doet 30.000 van de 450.000 ofzo. Min die lui die hun geld kwijt zijn.

Ja en die NLers interesseert het dan ook niet wat er de andere dag in de Spaanse krant staat.

barfly
23-05-07, 23:53
Geplaatst door mark61
Supporters ja. Zat Turken die niet aan voetbal denken. Milli G doet 30.000 van de 450.000 ofzo. Min die lui die hun geld kwijt zijn.

Ja en die NLers interesseert het dan ook niet wat er de andere dag in de Spaanse krant staat.

Ik ben het met je eens. kunnen we nu weer over Marokkanen doorgaan?