PDA

Bekijk Volledige Versie : Ongeregeldheden bij wedstrijd Jong Oranje waren sociaal protest



Qaiys
23-05-07, 22:27
'Ongeregeldheden bij wedstrijd Jong Oranje waren sociaal protest'

Van onze verslaggevers Weert Schenk en Reinier Vermeer

AMSTERDAM - De ongeregeldheden bij de voetbalwedstrijd Jong Oranje tegen Jong Marokko waren een sociaal protest, zegt Mohammed Allach, technisch directeur van de voetbalclub VVV uit Venlo en voorzitter van de stichting Maroqui Stars die zich inzet voor Marokkaanse jongeren. ‘Het was een politiek statement, een collectieve uiting van onvrede.’

Ook het Samenwerkingsverband van Marokkanen in Nederland verklaart in soortgelijke bewoordingen de chaos waarin het duel ontaardde. Allach wijst erop dat er fluitconcerten waren tijdens het Nederlandse volkslied en een Marokkaan in het Nederlandse tenue werd uitgefloten.

Hij zegt niet verbaasd te zijn dat groepen die het gevoel hebben te worden buitengesloten van de maatschappij bepaalde excessen veroorzaken.

Thuiswedstrijd
Het stadion van Willem II in Tilburg was grotendeels gevuld met Marokkanen die een goedkoop kaartje hadden gekocht. Jong Marokko speelde eigenlijk een thuiswedstrijd.

Al tijdens de oefenwedstrijd renden enkele Marokkaanse supporters op het veld rond. Na afloop van het treffen bestormden honderden fans de grasmat, gooiden met stoeltjes en sloopten de doelen en reclameborden. De aanwezige stewards werden belaagd.

Aandacht
Marokkaanse jongeren in de Amsterdamse stadsdelen Slotervaart en Osdorp gissen naar verklaringen voor de rellen. Ze noemen ‘trekken van aandacht’, ‘groepsgedrag’ en ‘vet doen voor je matties, je vrienden’ of weten het gewoonweg niet.

Geen van deze jongens zegt dat het een protest was uit maatschappelijke onvrede. Anders hadden zij het moeten weten. Juist Amsterdam West kampt in grote mate met Marokkaanse probleemjongeren.

Problemen
Toch meent Jan Jansen, directeur van het W.H.J.Mulier-instituut dat onderzoek doet naar allochtonen in de sport, dat de uitbarsting in Tilburg te maken had met de problemen die Marokkaanse jongeren in maatschappij ondervinden. Het stadion was slechts de toevallige locatie waar het geweld uitbrak.

Dat verklaart volgens Jansen ook de grote belangstelling van Marokkanen voor de wedstrijd. ‘Marokkanen worden steeds aangesproken op hun roots. Daarom zijn ze er veel mee bezig. Het is niet zo gek dat ze zich met het Marokkaanse team identificeren.’

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article428427.ece/Ongeregeldheden_bij_wedstrijd_Jong_Oranje_waren_so ciaal_protest

Eerlijk gezegd dacht ik dat ook. Het was meer een soort van: ''fuck jullie, altijd dat gezeur over ons, hier laten we jullie een poepie ruiken. Jullie kunnen met jullie gezeur de pot assgiving cheeseheads.''

Kortom jarenlange frustratie van het gezeur dat eruit kwam.

rafiq
23-05-07, 23:36
Sociaal protest.....

Het Marokkaans wrakhout liet zichzelf weer van zijn beste kant zien. Natuurlijk is er een heel leger van sociologen en criminologen die met hun "verklaringsapparaat" weer klaar staan.

In cafe Al Hoceima of coffeshop Lucky Luke was het weer als vanouds lachen met de jongens. Ach ze zijn nog jong..Dat trekt wel bij.

Zie hier. Sociaal protest? En dat uit de mond van succes Marokkaan Allach die voor de gelegenheid, met gebrek aan beter, het hoogste woord heeft.

Bij het zien van de beelden schoot mij vooral de uitdrukking van een
afgetreden Amsterdamse wethouder/huisarts, tegenwoordig docent aan de Haagse Hogeschool, te binnen ...

Wortel
24-05-07, 06:11
Er is ergens in Nederland een boksschool die wordt gerund door een Nederlandse Nederlander die Marokkaanse Nederlanders van deze leeftijd onder zijn hoede heeft. Zijn vaste lijfspreuk is: als je je niet gedraagt dan gaat er elke dag wel een vliegtuig naar Marokko. In mijn tent gedraag je je gewoon.

Met die knullen valt prima te werken.

observer
24-05-07, 08:29
wat een denkwereld, ik ben niet geliefd dus breek de boel maar af

nee dat helpt

zo kom je er wel

als ik het niet krijg neem ik het

ja dat is de manier

zie ook om me heen honderden mensen die spontaan deze groep omarmt

alles wat ze hebben gedaan is het beeld wat bestaat bevestigen namelijk dat marokkaanse jongeren tuig zijn, vanzelfsprekend zal de 95% die dat niet is daar onder lijden

uiteindelijk is het dus gewoon afgunst en jaloezie

David
24-05-07, 08:42
‘Ach, het is wat uit de hand gelopen, maar niet ernstig’

In Amsterdam-West zoeken Marokkaanse jongeren eenvoudiger verklaringen. ‘Als ze naar het voetbal gaan, worden nette jongens ezels’, zegt Murat. ‘Dan fluiten ze als het volkslied van de tegenpartij wordt gespeeld en gaan ze dansen op het veld. Daarnaast heb je mongolen die de boel gaan slopen. Kennelijk hoort dat bij het voetbal.’

Zijn vriend Bilal wil op internet wel even laten zien dat er in feite niets bijzonders is gebeurd. De afgelopen weken waren er supporters op het veld bij Straatsburg – Metz, Derby County – Southampton, Nantes – Toulouse en Atalanta – Inter. Bij Utrecht – Groningen werden stewards aangevallen.

In Amsterdam zegt een groepje Marokkaanse jongeren de ongeregeldheden ‘niet normaal’ te vinden, maar de ophef erover overdreven: ‘Er wordt bij zoveel wedstrijden wat gesloopt.’

‘Zondag zijn in Alkmaar bij een vechtpartij dertig Ajax-supporters aangehouden’, zegt Mustapha, ‘wist jij dat? En is er veel gesproken over de rellen na de huldiging van Ajax? Er waren vijftig aanhoudingen. Erg veel media-aandacht heeft dat niet gekregen. Maar nu er Marokkaanse jongeren bij betrokken zijn, is het een drama en komt een verslaggever vragen wat wij ervan vinden.’

Mustapha en zijn vrienden Said, Rachid en Sinan zijn niet te spreken over het plan om vijf jaar niet meer tegen Marokko te oefenen. ‘Dan moet je ook duels van Ajax, Feyenoord en PSV verbieden.’

Ze vinden dat de Marokkaanse fans in Tilburg geen hooligans waren. Dat zijn vandalen die stenen gooien naar de politie, vechten en bij andere clubs de boel in de fik steken. Said: ‘Het is wat uit de hand gelopen, maar niet ernstig. Vijf jaar geen wedstrijden, dat vind ik niet kunnen.’


Bron: www.volkskrant.nl

Julien
24-05-07, 08:49
:wat?!: Het waren gewoon puberale meelopers die het voor de rest van de Marokkanen verpesten.

David
24-05-07, 08:58
Geplaatst door Julien
:wat?!: Het waren gewoon puberale meelopers die het voor de rest van de Marokkanen verpesten.


Welnee, het waren gewoon standaard domme hooligans. Hooligans zijn waardeloos uitschot. Of ze nou voor Ajax, ADO of Jong Marokko komen doet er niet toe. Het is tuig.

Julien
24-05-07, 09:03
Geplaatst door David
Welnee, het waren gewoon standaard domme hooligans. Hooligans zijn waardeloos uitschot. Of ze voor Ajax, ADO of Jong Marokko komen.

Dat ben ik natuurlijk met je eens.

Maar ik las in de krant dat ze het Nederlandse volkslied uitfloten, de Nederlandse Marokkaan Aissati uitjoelden, plus het vernielen van een stadion terwijl heel Nederland meekijkt. Ben je dan als jongere echt zo dom als je niet begrijpt dat dit de beeldvorming van de rest van Nederland over Marokkanen geen goeds doet? Dat bedoel ik ermee te zeggen.

Van een scociaal protest geloof ik ook niets. Het waren gewoon vandalen of hooligans als je dat wilt. Je kunt ze niet vergelijken met de jongeren uit de Franse, Braziliaanse of Amerikaanse ghetto's. Die hebben tenminste een verhaal en een boodschap. Deze jongeren hebben zich gedragen als apen.

David
24-05-07, 09:07
Geplaatst door Julien
Dat ben ik natuurlijk met je eens.

Maar ik las in de krant dat ze het Nederlandse volkslied uitfloten, de Nederlandse Marokkaan Aissati uitjoelden, plus het vernielen van een stadion terwijl heel Nederland meekijkt. Ben je dan als jongere echt zo dom als je niet begrijpt dat dit de beeldvorming van de rest van Nederland over Marokkanen geen goed doet? Dat bedoel ik ermee te zeggen.

Ja, natuurlijk is dat dom. Dom hooligan gedrag. Net als de gebruikelijke oerwoudgeluiden, de overige rascistische kreten, het gejoel, gefluit, het vuurwerk, het slopen van pleinen, winkels, kroegen. Standaard dom hooligangedrag. Denk je nou echt dat die achterlijke gastjes bezig zijn met beeldvorming? Ze wilden gewoon stoer doen met hun donken koppen. Hooligans zijn per definitie domme, overbodige eikels.


Van een scociaal protest geloof ik ook niets. Het waren gewoon vandalen of hooligans als je dat wilt. Je kunt ze niet vergelijken met de jongeren uit de Franse, Braziliaanse of Amerikaanse ghetto's. Die hebben tenminste een verhaal en een boodschap. Deze jongeren hebben zich gedragen als apen.

Yep. :tik:

illmatik
24-05-07, 10:19
Geplaatst door Julien
Het waren gewoon vandalen of hooligans

http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?s=&threadid=221415

Er valt weer geen touw aan vast te knopen bij jou.

Julien
24-05-07, 10:35
Geplaatst door illmatik
http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?s=&threadid=221415

Er valt weer geen touw aan vast te knopen bij jou.

??

Ik zeg toch dat het ook vandalen en hooligans waren? Beter lees je eerst alles wat ik schrijf voordat je weer van alles erbij begint te verzinnen.

binloser
24-05-07, 10:51
Komt het woord berber niet van barbaar, de volksstam die tijdens de volksverhuizing noord-afrika binnendrong en spreekwoordelijk bekend werd door - toen al- hooligensgedrag?

David
24-05-07, 10:53
Geplaatst door binloser
Komt het woord berber niet van barbaar, de volksstam die tijdens de volksverhuizing noord-afrika binnendrong en spreekwoordelijk bekend werd door - toen al- hooligensgedrag?


:moe:

Max Stirner
24-05-07, 10:55
Allach heeft grotendeels gelijk, denk ik.

Het uitfluiten van het Wilhelmus en het uitfluiten van 'verrader' Aisatti, duidt toch wel op iets meer dan normaal hooliganisme.

Dit zijn uitingen van haat tegen NL, leuker kan ik het niet maken.



Bij een wedstrijd tegen Jong Turkije, Jong China of Jong Suriname was dit niet gebeurd.

Joesoef
24-05-07, 11:43
Geplaatst door binloser
Komt het woord berber niet van barbaar, de volksstam die tijdens de volksverhuizing noord-afrika binnendrong en spreekwoordelijk bekend werd door - toen al- hooligensgedrag?



Hahaha. Een opmerking op vmbo nivo. Als je gewoon een klassieke opleiding had gehad zou je zo een domme opmerking nooit gemaakt hebben. Of lossen je hersens op van surfen op geenstijl, kan natuurlijk ook.

Gerard074
24-05-07, 12:06
Geplaatst door Max Stirner


Het uitfluiten van het Wilhelmus en het uitfluiten van 'verrader' Aisatti, duidt toch wel op iets meer dan normaal hooliganisme.



Ik denk dat jij weinig voetbalwedstrijden volgt. Uitfluiten tijdens het spelen van volksliederen is helaas al jaren een gewoonte en begint kennelijk "normaal" te worden.
Uitfluiten van voetballers gebeurt helaas ook altijd, sterker nog wedstrijden zijn al gestaakt door onacceptabel gezang tegen spelers en/of scheidsrechters. Hoerenjong wordt op de Nederlandse velden al geaccepteerd als iets normaals.

justus
24-05-07, 12:09
Geplaatst door Julien
:wat?!: Het waren gewoon puberale meelopers die het voor de rest van de Marokkanen verpesten.

er zijn ook een aantal figuren van midden 30 opgepakt; dat zijn toch geen pubers meer...daarbij schijnt er ook volop te zijn geronseld vooraf op diverse sites om naar tilburg te komen om rotzooi te trappen.

dit soort klootzakken mogen ze van mij zo het land uit flikkeren. die idioten verzieken het voor alle goedwillende marokkanen. echt, voor dat soort geldt naar mijn smaak zonder meer: vind je het hier niet leuk? vertrek dan. zinloos gedoe.

naam
24-05-07, 12:23
Geplaatst door Max Stirner
Allach heeft grotendeels gelijk, denk ik.

Het uitfluiten van het Wilhelmus en het uitfluiten van 'verrader' Aisatti, duidt toch wel op iets meer dan normaal hooliganisme.

Dit zijn uitingen van haat tegen NL, leuker kan ik het niet maken.



Bij een wedstrijd tegen Jong Turkije, Jong China of Jong Suriname was dit niet gebeurd.

Wat gewoon gedrag is onder autochtone Nederlandse hooligans wordt kennelijk niet geaccepteerd voor Marokkaanse hooligans. Er moet meteen een rasse-aspect of afkomstaspect aan toegevoegd worden.
Een speler die voor Ajax heeft gevoetbald en voor Feyenoord gaat voetballen heeft ook geen leven op het veld meer als hij tegen Ajax moet spelen. Voor een Nederlandse Marokkaan die voor Nederland speelt kan hetzelfde gelden.
Ik kreeg echt verplaatste schaamte over het feit dat de burgemeester van Tilburg van de Marokkaanse gemeenschap een bloemetje kreeg en excuses.
Ik vind dit een ultiem racistisch gebaar.
Ik moet er niet aan denken om iedere bloemenkraam in Amsterdam op te moeten kopen om elke maand excuses aan Cohen te moeten bieden omdat de Ajax supporters zich weer hebben misdragen.
Sterker nog straks, moet ik dat ook nog gaan doen voor de Feyenoord supporters, of geldt een excuus alleen per stad.

:kwaad:

binloser
24-05-07, 12:49
Geplaatst door Joesoef
Hahaha. Een opmerking op vmbo nivo. Als je gewoon een klassieke opleiding had gehad zou je zo een domme opmerking nooit gemaakt hebben. Of lossen je hersens op van surfen op geenstijl, kan natuurlijk ook.

Het was geen opmerking maar een vraag. Ik had 't natuurlijk beter kunnen opzoeken want Joesoef weet 't ook niet.
Maar we hebben nog wikipedia

mark61
24-05-07, 13:01
Geplaatst door binloser
Komt het woord berber niet van barbaar, de volksstam die tijdens de volksverhuizing noord-afrika binnendrong en spreekwoordelijk bekend werd door - toen al- hooligensgedrag?

Heel grappig.

De Grieken gaven de naam 'barbaroi' aan alle niet Grieken, omdat ze 'koeterwaals' spraken. Das alles. Go fuck yself.

binloser
24-05-07, 13:06
Geplaatst door mark61
Heel grappig.

De Grieken gaven de naam 'barbaroi' aan alle niet Grieken, omdat ze 'koeterwaals' spraken. Das alles. Go fuck yself.

Het ligt iets ruimer als je de info goed leest.
Wat ik vroeger heb geleerd is dat tijdens de volksverhuizing de germaanse stam de barbaren noord-afrika binnendrong en daar nogal huishielden. Door vermenging gedurende eeuwen met negers zien berbers er nu donkerder uit en met gekroesd haar.

observer
24-05-07, 13:09
Geplaatst door Gerard074
Ik denk dat jij weinig voetbalwedstrijden volgt. Uitfluiten tijdens het spelen van volksliederen is helaas al jaren een gewoonte en begint kennelijk "normaal" te worden.
Uitfluiten van voetballers gebeurt helaas ook altijd, sterker nog wedstrijden zijn al gestaakt door onacceptabel gezang tegen spelers en/of scheidsrechters. Hoerenjong wordt op de Nederlandse velden al geaccepteerd als iets normaals. gezien het feit dat de uitfluiters vrijwel allemaal ook een nl paspoort hebben is het niet normaal

het hele idee dat dit een sociaal protest is is onzin, feitelijk heeft alles een sociale impact simpelweg omdat alles de samenleving beinvloed, dan kun je alles van een kus tot verkrachting, van schouderklop tot moord wel zo benoemen

wat er feitelijk is gebeurd is dat een groep personen het beeld ,wat zij denken dat anderen van hun hebben , hebben bevestigd

wat moet aissati hier nu mee, die jonge twijfeld over voor wie hij moet spelen, zou jij nog de behoefte hebben voor marokko te spelen als je weet dat dezelfde mensen die je nu uitschelden dan ineens je een held vinden? (nog los van het feit dat het financieel slimmer zou zijn voor nl te kiezen)

Max Stirner
24-05-07, 13:15
Geplaatst door Gerard074
Ik denk dat jij weinig voetbalwedstrijden volgt. Uitfluiten tijdens het spelen van volksliederen is helaas al jaren een gewoonte en begint kennelijk "normaal" te worden.
Uitfluiten van voetballers gebeurt helaas ook altijd, sterker nog wedstrijden zijn al gestaakt door onacceptabel gezang tegen spelers en/of scheidsrechters. Hoerenjong wordt op de Nederlandse velden al geaccepteerd als iets normaals.



Deze jongens zijn in NL geboren, maar daar ligt hun loyaliteit dus niet.

Ze spugen op NL, dat is maar weer ns gebleken.

Max Stirner
24-05-07, 13:28
Geplaatst door naam
Er moet meteen een rasse-aspect of afkomstaspect aan toegevoegd worden.

:kwaad:



Dat doen ze dus zelf. Lekker naief ben je.

Dit was voor een groot aantal lieden weer een mooie gelegenheid om demonstratief over NL en de NL'ers te p*ssen. Lees in dat verband ook de openingspost van Schaap.

Joesoef
24-05-07, 13:56
Geplaatst door binloser
Het was geen opmerking maar een vraag. Ik had 't natuurlijk beter kunnen opzoeken want Joesoef weet 't ook niet.
Maar we hebben nog wikipedia

Ik weet het wel, voordeel van een klassieke opleiding. Ik heb echter geen plicht tov geenstijlloosers zoals jij om het een en ander bij te brengen.

illmatik
24-05-07, 13:58
Geplaatst door Max Stirner
Dit was voor een groot aantal lieden weer een mooie gelegenheid om demonstratief over NL en de NL'ers te p*ssen. Lees in dat verband ook de openingspost van Schaap.

En zo heb je actie-reactie. Gaat lekker.

mark61
24-05-07, 13:59
Geplaatst door binloser
Het ligt iets ruimer als je de info goed leest.
Wat ik vroeger heb geleerd is dat tijdens de volksverhuizing de germaanse stam de barbaren noord-afrika binnendrong en daar nogal huishielden. Door vermenging gedurende eeuwen met negers zien berbers er nu donkerder uit en met gekroesd haar.

Er is geen Germaanse stam genaamd de barbaren. De Vandalen zijn wel langsgeweest.

David
24-05-07, 14:11
Geplaatst door mark61
De Vandalen zijn wel langsgeweest.



Hebben die niet het woordenboek uitgevonden? :denk:

mark61
24-05-07, 14:46
Geplaatst door David
Hebben die niet het woordenboek uitgevonden? :denk:

Als ze geen foebel zien zijn het hele aardige mensen.

naam
24-05-07, 15:16
Geplaatst door Max Stirner
Dat doen ze dus zelf. Lekker naief ben je.

Dit was voor een groot aantal lieden weer een mooie gelegenheid om demonstratief over NL en de NL'ers te p*ssen. Lees in dat verband ook de openingspost van Schaap.

Ga jij je excuses aanbieden met een bloemetje als er Nederlandse hooligans een stadion hebben verbouwd?

Max Stirner
24-05-07, 15:18
Geplaatst door illmatik
En zo heb je actie-reactie. Gaat lekker.


Ja maar ja. Ik vind die reactie nog reuze meevallen.

Blijkbaar vinden veel NL'ers het wel prima om zich zo in het gezicht te laten spugen of hebben ze nog niet helemaal in de gaten hoe ze deze oh zo subtiele uitingen van minachting, disrespect en haat moeten interpreteren.

Maar waarschijnlijk is het uiteindelijk in feite gewoon puur leedvermaak, in de zin van: 'Domme stumperds, gooi lekker je eigen glazen in en go f*ck yourselves'. :D

Witte78
24-05-07, 15:34
Sociaal protest? Asociaal protest!

Ik denk trouwens wel dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen landenteams en clubteams. Bij landenteams speelt nationaliteit een rol. Volgens mij gebeurd het ook niet vaak dat supporters van landenteams zich zo misdragen. Het feit dat hier gereld is heeft mogelijk dan ook racistische achterliggende gedachtes, met name anti-blank/nederlands/westers. In dat geval is het wel erger dan twee clubs die rellen, die totaal geen politieke of ethnische lading hebben.

binloser
24-05-07, 18:30
Geplaatst door Joesoef
Ik weet het wel, voordeel van een klassieke opleiding. Ik heb echter geen plicht tov geenstijlloosers zoals jij om het een en ander bij te brengen.

Klassieke opl.? Volgende vraag dan ; wat is geenstijlenz?

binloser
24-05-07, 18:31
Geplaatst door mark61
Er is geen Germaanse stam genaamd de barbaren. De Vandalen zijn wel langsgeweest.

Correct, die heb ik verwisseld. Kan gebeuren

illmatik
24-05-07, 18:51
Geplaatst door Max Stirner
Ja maar ja. Ik vind die reactie nog reuze meevallen.

Volgens mij ben jij een meesterprovocateur. En dan niet a la Van Gogh (want zo goed was die niet daarin) maar zo eentje die denkbeeldig je nagels van je tenen laat glijden. Van irritatie, dan.

Was het voor jou pas compleet als ze na afloop met de Oranje-aanhang ergens in de buurt van Beverwijk op een weiland 'oorlogje' zouden gaan spelen?


Geplaatst door binloser
Correct, die heb ik verwisseld. Kan gebeuren

Daar gaat je punt.

delirious
24-05-07, 19:20
Geplaatst door rafiq
Sociaal protest.....

Het Marokkaans wrakhout liet zichzelf weer van zijn beste kant zien. Natuurlijk is er een heel leger van sociologen en criminologen die met hun "verklaringsapparaat" weer klaar staan.

In cafe Al Hoceima of coffeshop Lucky Luke was het weer als vanouds lachen met de jongens. Ach ze zijn nog jong..Dat trekt wel bij.

Zie hier. Sociaal protest? En dat uit de mond van succes Marokkaan Allach die voor de gelegenheid, met gebrek aan beter, het hoogste woord heeft.

Bij het zien van de beelden schoot mij vooral de uitdrukking van een
afgetreden Amsterdamse wethouder/huisarts, tegenwoordig docent aan de Haagse Hogeschool, te binnen ...

Live en wel op tv, zie ons Ezels eens gaan. Denk dat gekke geert en consorten een paar flessen champagne hebben ontkurkt naar het zien van de beelden. Op een presenteer blaadje kreeg de nazi het, met de complimenten van de Mocro ezels.

Qaiys
24-05-07, 19:42
Geplaatst door binloser
Het ligt iets ruimer als je de info goed leest.
Wat ik vroeger heb geleerd is dat tijdens de volksverhuizing de germaanse stam de barbaren noord-afrika binnendrong en daar nogal huishielden. Door vermenging gedurende eeuwen met negers zien berbers er nu donkerder uit en met gekroesd haar.

Niet goed opgelet dus want wat je nu zegt is onzin.

David
24-05-07, 19:47
KNVB: stadionverbod voor zes jaar

ZEIST - De KNVB stelt de voetbalsupporters die zich hebben misdragen tijdens de interlandwedstrijd Jong Oranje - Jong Marokko langdurige stadionverboden in het vooruitzicht. Normaal wordt deze hooligans voor drie jaar de toegang geweigerd, maar als er sprake is van bijvoorbeeld mishandeling van stewards of openlijke geweldpleging dan kan dat worden verdubbeld tot zes jaar.

Zodra de voetbalbond de namen van de 26 vandalen die dinsdag in Tilburg werden aangehouden binnen heeft gekregen, zullen de sancties worden getroffen. Het Openbaar Ministerie zal hun identititeit volgens afspraak aan de KNVB doorgeven als het onderzoek is afgerond. Dezelfde strenge straf kunnen de fans van FC Utrecht tegemoet zien die betrokken waren bij de ongeregeldheden tijdens de play-offs tegen FC Groningen.

De Tilburgse politie besloot donderdag een rechercheteam te formeren dat onderzoek gaat doen naar de ongeregeldheden in het stadion van Willem II. Het team van twaalf rechercheurs zal aangiften verzamelen en video- en fotobeelden bekijken. Indien nodig zal om de identiteit van daders te achterhalen ook de hulp van het publiek worden gevraagd in opsporingsprogramma's en via internet, aldus de politie.

Donderdagavond zaten er van de 26 aangehouden verdachten nog twee vast. Uiterlijk vrijdag wordt bekend of zij worden voorgeleid aan de rechter-commissaris. Voor de overige 24 verdachten bestond geen grond ze langer vast te houden, aldus een woordvoerder van de politie.

mark61
24-05-07, 19:56
Geplaatst door delirious
Live en wel op tv, zie ons Ezels eens gaan. Denk dat gekke geert en consorten een paar flessen champagne hebben ontkurkt naar het zien van de beelden. Op een presenteer blaadje kreeg de nazi het, met de complimenten van de Mocro ezels.

Ach, trek het je niet aan. Mensen die 'zie je wel ome geert heb gelijk' roepen dachten dat toch al, die veranderen echt niet opeens van mening.

Mensen die dat daarvoor niet dachten denken dat nu ook niet.

delirious
24-05-07, 20:13
Geplaatst door mark61
Ach, trek het je niet aan. Mensen die 'zie je wel ome geert heb gelijk' roepen dachten dat toch al, die veranderen echt niet opeens van mening.

Mensen die dat daarvoor niet dachten denken dat nu ook niet.

Het gaat me niet om de aanbidders van gekke geert, maar zin Nazi uitspraken die deze relschoppers teweeg hebben gebracht.

mark61
24-05-07, 20:15
Geplaatst door delirious
Het gaat me niet om de aanbidders van gekke geert, maar zin Nazi uitspraken die deze relschoppers teweeg hebben gebracht.

Oh geert zelf. Nou die hep echt geen relschoppers nodig om wartaal uit te slaan.

observer
24-05-07, 20:26
Geplaatst door mark61
Ach, trek het je niet aan. Mensen die 'zie je wel ome geert heb gelijk' roepen dachten dat toch al, die veranderen echt niet opeens van mening.

Mensen die dat daarvoor niet dachten denken dat nu ook niet. peilen een beetje gevolgd?

mark61
24-05-07, 20:27
Geplaatst door observer
peilen een beetje gevolgd?

U bedoelt enquêtes? Die gieren up en down bij elk incident, zegt geen ruk. NLers stemmen met hun portemonnee op het moment suprême, das maar 1 seconde in 4 jaar.

naam
25-05-07, 09:42
Geplaatst door mark61
U bedoelt enquêtes? Die gieren up en down bij elk incident, zegt geen ruk. NLers stemmen met hun portemonnee op het moment suprême, das maar 1 seconde in 4 jaar.

Soep, heet enz.

mark61
25-05-07, 10:43
Geplaatst door naam
Soep, heet enz.

Opeten idd.

Max Stirner
25-05-07, 11:26
Geplaatst door illmatik
Volgens mij ben jij een meesterprovocateur.


Thanx :)

Daarnaast ben ik geneigd een opgestoken middelvinger (het massaal uitfluiten van een volkslied bijv.) ook als zodanig op te vatten - tis misschien een beetje primitief/onvolwassen en bovendien veel te veel eer voor deze beklagenswaardige domme apies, maja

illmatik
25-05-07, 11:39
Geplaatst door Max Stirner
Thanx :)

Het was allesbehalve een compliment, Maxime.

Max Stirner
25-05-07, 11:49
Geplaatst door illmatik
Het was allesbehalve een compliment, Maxime.



:droef:

binloser
25-05-07, 11:59
Geplaatst door mark61
Ach, trek het je niet aan. Mensen die 'zie je wel ome geert heb gelijk' roepen dachten dat toch al, die veranderen echt niet opeens van mening.

Mensen die dat daarvoor niet dachten denken dat nu ook niet.

Lijkt me niet; je ziet Pvdv langzaam groeien en bij ieder incident waar islamieten en marokkanen bij betrokken zijn (bijna dagelijks) zal geert oogsten. De kruik gaat zolang te water tot ie barst.

Soldim
25-05-07, 12:03
Geplaatst door binloser
Lijkt me niet; je ziet Pvdv langzaam groeien

Huidige peilig 13 zetels, vorige peiling 14 zetels. Negatieve groei is ook groei bij Gekke Geert?

Man_Ray
25-05-07, 12:11
Leestips:

'Tussen het tuig' van Bill Bufford en 'A season with Verona' van Tim Parks.

"Beschrijving:
Sinds Bill Buford er zo'n twintig jaar geleden getuige van was hoe op een vredig Engels station een trein door dolgeworden voetbalfans werd vernield, is het fenomeen van het supportersgeweld hem blijven intrigeren. Om aan den lijve te ervaren wat de massale roes rond een wedstrijd teweegbrengt, stortte hij zich jarenlang in het Engelse supportersleven. Zijn verslagen van ophitserijen, vechtpartijen en van de strijd om de macht laten zich lezen als de reportages van een oorlogscorrespondent. 'Tussen het tuig' is een briljant voorbeeld van undercoverjournalistiek. "

Een seizoen met Hellas Verona:

"Een grondige, meeslepende en hilarische analyse van het hoe en waarom van de grootste passie van de Italianen en Italiëkenner Tim Parks: voetbal. Is Italië een eenheid of een losse verbintenis tussen elkaar bevechtende staten? Is voetbal een sport of een slecht vermomde voortzetting van eeuwenoude vijandschappen? Na twintig jaar te hebben gewoond in Il Bel Paese gaat Tim Parks op pad om de lotgevallen van voetbalclub Hellas Verona te volgen, en zo een heel ander soort bezoek te brengen aan enkele van de mooiste steden ter wereld en een frisse kijk te krijgen op het samenraapsel van eigenschappen dat Italië's nationale karakter vormt."

binloser
25-05-07, 16:01
Geplaatst door Soldim
Huidige peilig 13 zetels, vorige peiling 14 zetels. Negatieve groei is ook groei bij Gekke Geert?

Zo gaat dat 1 achteruit 2 vooruit

..zapper
25-05-07, 17:45
Het was inderdaad een protest, een protest dat er veel te zacht wordt opgetreden tegen die mongeaulen, ze hadden gewoon met knuppels tegen de grond moeten worden gemept. En dat geldt voor alle voetbalsupporters die er een zootje van maken.

super ick
25-05-07, 18:34
Geplaatst door binloser
Lijkt me niet; je ziet Pvdv langzaam groeien en bij ieder incident waar islamieten en marokkanen bij betrokken zijn (bijna dagelijks) zal geert oogsten. De kruik gaat zolang te water tot ie barst.

Als deze sukkels lang genoeg doorgaan met dat negativisme dan missen zij helemaal de boot en hebben we er een aparte generatie tokkies bij die hoofdzakelijk tokkies zullen gaan voortbrengen.

Voorheen konden dergelijke losers nog een berggeit laten overvliegen die ze hier voor de gek konden houden. Die tijd is voor deze losers over. Geen importbruid op kosten van je buurman. De buurman die je vrouw moet onderhouden. Om je kaop voor te schamen. Waar ontlenen deze mislukkelingen eigenlijk hun eergevoel aan?