PDA

Bekijk Volledige Versie : PVV - Wilders wil voetbal afschaffen



IbnRushd
24-05-07, 11:21
PVV - Wilders wil voetbal afschaffen

Geschreven door Steeph - Sargasso
woensdag 23 mei 2007

De rellen na de wedstrijd Jong Oranje - Jong Marokko gisteren waren voor kamerlid Wilders aanleiding om maar weer eens de voorspelbare kamervragen te stellen. Ik citeer even drie van de zes vragen:

1. Bent u het met ons eens dat de politie al vóór deze wedstrijd had moeten ingrijpen en de Marokkaanse straatterroristen had moeten aanhouden? Zo nee waarom niet?
2. Bent u bereid een stadionverbod af te kondigen voor alle Marokkanen voor de duur van 5 jaar als het gaat om wedstrijden tegen Marokkaanse ploegen of de Marokkaanse nationale (jeugd)ploeg?
3. Zo neen, bent u dan bereid een verbod af te kondigen voor wedstrijden tegen Marokkaanse voetbalploegen voor de duur van 5 jaar? Zo nee waarom niet?

Nu ging het hier om een incident. Maar de Tweede Kamer gaat natuurlijk ook over structurele zaken. Anders blijft het bij symptoombestrijding. We helpen dhr Wilders even mee dit op een hoger plan te brengen.

De door hem benoemde "Marokkaanse straatterroristen" vallen geheel binnen de definitie van "voetbalvandalen". Vraag 3 kunnen daarmee vertalen naar: Alle bekende voetbalvandalen die in de buurt van een stadion komen moeten ten alle tijden aangehouden worden. Hetgeen waarschijnlijk niet zo heel veel afwijkt van het huidige beleid.

Bij vraag 4 wordt een duidelijke relatie gelegd tussen een voetbalploeg (in dit geval een landelijk team) en zijn supporters, door Wilders bij dit incident aangeduid met "alle Marokkanen". Trekken we dit weer naar een hoger plan kunnen we dus stellen dat alle voetbalfans van Nederlandse clubs, waarbij een deelverzameling van die voetbalfans zich in het verleden heeft misdragen, uitgesloten moeten worden van het bezoeken van wedstrijden van die club. Dit zal wat administratie vergen, maar is oplosbaar. Gelukkig staan de seizoenskaarthouders tegenwoordig geregistreerd. Helaas levert dit natuurlijk wel lege tribunes op.

Zo kunnen we de lijn ook doortrekken naar vraag vijf. Kennelijk is wangedrag van supporters van een club voldoende aanleiding om wedstrijden van een club voor vijf jaar te verbieden. Gegeven de frequentie van incidenten (hoger dan één keer per vijf jaar) van de supporters van de individuele clubs, kan dan gesteld worden dat 80% van de voetbalclubs uit de hoogste divisie de komende vijf jaar van competitie uitgesloten moet worden. Aangezien het probleem zich daarna snel naar de andere clubs zal verplaatsen, is het waarschijnlijk dat professioneel voetbal niet langer mogelijk is dan.

En daarmee komen we tot de eigenlijke verborgen agenda van dhr Wilders: Hij houdt niet van voetbal en vindt dat het zo snel mogelijk verboden moet worden.

Tenzij hij natuurlijk van mening is dat een voetbalsupporter van Marokkaanse afkomst iets anders is dan een voetbalsupporter met Nederlandse voorouders tot in de 6e lijn.
Deze vraag kunnen wij pas beantwoorden na de eerstkomende rellen bij Nederlandse voetbalclubs. Indien dhr Wilders geen kamervragen stelt gelijk aan die hierboven genoemd, is het tijd om hem maar weer eens aan te gaan klagen voor het schenden van de Nederlandse Grondwet.

Bron: Sargasso (via nieuwsfeit.nl)

justus
24-05-07, 12:18
er zitten wel wat vreemde opmerkingen in dit bericht.

1.Nu ging het hier om een incident.
niets is minder waar, de laatste jaren zijn er bij nagenoeg alle vriendschappelijke wedstrijden met Marokkaanse 11-tallen problemen geweest met 'supporterende' marokkanen.

2. de relatie tussen een voetbalteam en 'zijn supporters' in de zin van wangedrag is non-existent, ik heb dat al vaker gemeld. de club kan en mag juridisch niets ondernemen tegen relschoppers. een stadionverbod en een civielrechtelijke procedure tot schadevergoeding zijn de enige opties. maar zelfs dat helpt niet. die lieden komen met valse toestanden toch wel in het stadion en anders gaan ze wel klooien in de stad (zie Nancy). dit is duidelijk een maatschappelijk probleem dat het voetbal ver overstijgt.

3. wilders houdt niet van voetbal. lijkt mij ook onzin. dit gehele betoog van wilders is geschreven in het licht van maatregelen tegen de 'kut'marokkaan (excuus voor deze term, het is het waanidee van wilders wat ik beschrijf), welke hij 'slim' tracht te verstoppen onder een brei van onzin.

wellicht wil het voetbal wel wilders afschaffen? :wow:

mulan
24-05-07, 13:19
Die Wilders is zo niet goed bij zijn hoofd. Overigens hoorde ik Javier Guzman zeggen dat hij een Indo is...geen idee of dat klopt.Ik vind wel dat hij dat peroxide gedoe achterwege moet laten zodat we zijn zwarte lokken eens kunnen aanschouwen. :rood:

illmatik
24-05-07, 15:12
lol

Het zou veel duidelijkheid verschaffen.

naam
24-05-07, 15:24
Geplaatst door mulan
Die Wilders is zo niet goed bij zijn hoofd. Overigens hoorde ik Javier Guzman zeggen dat hij een Indo is...geen idee of dat klopt.Ik vind wel dat hij dat peroxide gedoe achterwege moet laten zodat we zijn zwarte lokken eens kunnen aanschouwen. :rood:

Hij is een Spanjaard dacht ik.

mark61
24-05-07, 16:30
Geplaatst door naam
Hij is een Spanjaard dacht ik.

Indo. Zie ook ogen.

justus
24-05-07, 19:08
Geplaatst door mulan
Die Wilders is zo niet goed bij zijn hoofd. Overigens hoorde ik Javier Guzman zeggen dat hij een Indo is...geen idee of dat klopt.Ik vind wel dat hij dat peroxide gedoe achterwege moet laten zodat we zijn zwarte lokken eens kunnen aanschouwen. :rood:

wilders een indo hahhahahahaha die tolol is een limbo gila.

mulan
24-05-07, 19:18
Geplaatst door justus
wilders een indo hahhahahahaha die tolol is een limbo gila.

Ja dat weet ik. Hij is een stadsgenoot van mij erg genoeg..maar hij schijnt een halve indo te zijn (zijn moeder is indonesisch). Ergens zie je het ook wel aan hem. Maar ik denk dat zijn blonde haren het tot nu toe verbergen .. :fpetaf:

mark61
24-05-07, 22:12
Geplaatst door mulan
Ja dat weet ik. Hij is een stadsgenoot van mij erg genoeg..maar hij schijnt een halve indo te zijn (zijn moeder is indonesisch). Ergens zie je het ook wel aan hem. Maar ik denk dat zijn blonde haren het tot nu toe verbergen .. :fpetaf:

Zo dat horen we nu. Straks ga je vertellen dat Camiel E. nog bij jou in de straat heeft gewoond. En als we er dan achter komen dat hij altijd op de thee enfin na`na` kwam... Denk in godsnaam om je rep.

H.P.Pas
25-05-07, 09:11
Geplaatst door mark61
Indo. Zie ook ogen.

Mata glap ?

mark61
25-05-07, 10:45
Geplaatst door H.P.Pas
Mata glap ?

Amok