PDA

Bekijk Volledige Versie : Sociaal betrokken marokkanen leren homo zwemmen



observer
25-05-07, 09:19
Een 38-jarige homoseksuele Amsterdammer is gisternacht mishandeld en in een vijver van het Rembrandtpark geslingerd. De daders, drie jongeren, zijn nog niet opgepakt. Het is ook nog onduidelijk of de afwijkende seksuele geaardheid van het slachtoffer een toevallige bijkomstigheid was, of juist de aanleiding vormde voor de mishandeling.

De vriend van het slachtoffer, Jeroen Bulterman, beschrijft het gebeuren als volgt: "We waren bij mijn moeder eten en ik ging vast naar huis. Mijn partner Alexander bleef nog even en toen hij rond half één naar huis liep, werd hij bij het park tegen de grond gewerkt door drie Marokkaanse jongens".

Alexander is toen naar een vijver toe gesleurd, en daar in gegooid. Daarbij scheurde zijn bovenkleding. "De jongens bleven aan de kant staan en gooiden takken en wat ze voor handen hadden naar hem toe. Mijn vriend moest in het pikdonker proberen alles te ontwijken en wonder boven wonder is hij niet geraakt."

Doodsangst
Het slachtoffer was bang dat zijn kwelgeesten nog lang niet waren uitgespeeld. "Hij heeft echt doodsangsten uitgestaan, want hij hoorde het trio in het Arabisch praten en dacht dat ze het ergste nog met hem voor hadden. In zijn beleving heeft Alexander twee uur rondgezwommen, tot een auto met groot licht dicht bij de plek arriveerde. De jongens schrokken daar zo van dat ze op de vlucht sloegen", aldus Jeroen.

Politiewoordvoerster Sita Koenders bevestigt het verhaal. "Het is een laffe actie en we zijn een diepgaand onderzoek gestart. We kijken welke reden er achter deze misselijke mishandeling zit en kijken ook of er sprake is van discriminatie."
erg dapper

naam
25-05-07, 09:46
Geplaatst door observer
erg dapper

Dacht dat je bedoelde homozwemmen. Je hebt toch homozwemverenigingen.


En ja je hebt gelijk, erg stoer en macho die jongens. Die verdienen respect weet je. :wat?!:

M@riska
25-05-07, 09:56
Het is ook nooit goed.

Krijgt hij in een versneld tempo zwemles gaat hij daarna lopen zeiken..

Soldim
25-05-07, 10:09
Geplaatst door observer
hij hoorde het trio in het Arabisch praten

:rolleyes:

Pytaghoras
25-05-07, 10:26
Misschien ging hij naar het park om de aandacht te trekken van die getinte jongens. Je weet wel, na het lekker eten bij moederlief kreeg hij misschien zin in wat anders. En het is vaak zo dat die homo's parken bezoeken om hun behoeften te bevredigen. Misschien riep hij: jongens ik heb het zo warm.

Zo gooiden de jongens hem in het water om hem te laten afkoelen.

Joesoef
25-05-07, 10:34
Die kastnichtjes moeten gewoon een parkverbod krijgen. Zwembadverbod hebben ze al.

Wel flauw van die jochies dat ze zo reageren bij het lopen van een blauwtje.

Ron Haleber
25-05-07, 12:39
Geplaatst door David
Het was waarschijnlijk een sociaal protest.

De man zal ze in de ogen hebben gekeken! En dat moet je ook nooit doen weten we uit de vele verhalen.

Niet alleen bij Boquito loopt het dan slecht af! In dit geval viel het dus nog al mee.

In de parken moeten dan ook bordjes worden geplaatst:

Nooit in de ogen kijken! Gevolgen zijn voor eigen rekening! :zwaai:

The Black Flame
25-05-07, 12:42
Wilders betaalt de Marocs om incidenten te creeëren
Dat kán toch haast niet anders?

Vanun
25-05-07, 12:49
Geplaatst door The Black Flame
Wilders betaalt de Marocs om incidenten te creeëren
Dat kán toch haast niet anders?

Homo-mishandeling door Marokkanen in Amsterdam - Kamervragen

Vragen van de leden Wilders en Brinkman (PVV) aan de Minister van Binnenlandse Zaken en Justitie over het bericht dat een groep Marokkanen in Amsterdam een man in elkaar hebben geslagen en daarna in het water hebben gegooid.

1.)
Bent u bekend met het bericht “Marokkanen gooien homo in het water”*?

2.)
Deelt u mijn mening dat het verschrikkelijk en onacceptabel is dat drie Marokkanen betrokkene in elkaar hebben geslagen en daarna urenlang onder dwang in het water van het Rembrandtpark hebben laten zwemmen, terwijl ze stokken en takken naar hem gooiden? Zo neen, waarom niet?

3.)
Wordt er alles aan gedaan dat de daders zo snel mogelijk worden opgepakt en zeer zwaar gestraft worden? Zo neen, waarom niet?

4.)
Bent u bereid te bevorderen dat de daders als aanvullende straf gedwongen worden een Amsterdamse darkroom schoon te maken?

5.)
Gaat u er alles aan doen dat de agressie en het gebruik van geweld tegen homo’s in het algemeen en door Marokkanen in het bijzonder keihard wordt aangepakt? Op welke wijze gaat u dit doen? Zo neen, waarom niet?

illmatik
25-05-07, 12:51
Geplaatst door David
Het was waarschijnlijk een sociaal protest.

Jij was die vriend, hé homo? Je man wilde gewoon vreemd gaan. Ga je hem nu ook 2 uur onder water houden?

David
25-05-07, 12:52
Geplaatst door illmatik
Jij was die vriend, hé homo? Je man wilde gewoon vreemd gaan. Ga je hem nu ook 2 uur onder water houden?


Nee hoor, mijn man is veel jonger. :ego:

naam
25-05-07, 12:57
Geplaatst door illmatik
Jij was die vriend, hé homo? Je man wilde gewoon vreemd gaan. Ga je hem nu ook 2 uur onder water houden?

Hmmm, ik zou jou niet graag willen tegenkomen.

Volgens mij was jij een van die gasten die die vent in het water hebben gegooid.

Voel je je beter nu.

illmatik
25-05-07, 13:00
Geplaatst door naam
Hmmm, ik zou jou niet graag willen tegenkomen.

Volgens mij was jij een van die gasten die die vent in het water hebben gegooid.

Voel je je beter nu.

Nou nee, maar als er ook maar iets van waar is dat die vent die 3 gasten heeft proberen te verleiden geef ik die knakkers helemaal gelijk. Ik had precies hetzelfde gedaan.

illmatik
25-05-07, 13:03
Geplaatst door David
Ah, yes! We zijn thuis! Blame the victim - ik vond al dat het lang duurde.

Reageer niet zo ongesteld en hold your little pony.

Ik reageer met een hypothese. Verdraai mijn woorden niet, relnicht.

illmatik
25-05-07, 13:09
Geplaatst door Soldim
Word je onzeker van verleidende mannen, schatje? :engel:

Die automatische onzekerheid die daaruit zou moeten voortvloeien volgens velen, is niets anders dan nichtenpropaganda.

Je kunt het ook gewoon vies gedrag vinden, waar je niet van gediend bent. Zoals homo's er waarschijnlijk niet van gediend zijn zomaar in het water te worden gegooid, zonder enige aanleiding.

Invidia
25-05-07, 13:13
"De jongens bleven aan de kant staan en gooiden takken en wat ze voor handen hadden naar hem toe. Mijn vriend moest in het pikdonker proberen alles te ontwijken en wonder boven wonder is hij niet geraakt."

"Hij heeft echt doodsangsten uitgestaan, want hij hoorde het trio in het Arabisch praten en dacht dat ze het ergste nog met hem voor hadden. In zijn beleving heeft Alexander twee uur rondgezwommen, tot een auto met groot licht dicht bij de plek arriveerde. De jongens schrokken daar zo van dat ze op de vlucht sloegen"

Echt gay, hoe hij dit verteld. :hihi:

David
25-05-07, 13:18
Geplaatst door Invidia

Echt gay, hoe hij dit verteld. :hihi:


Hilarisch. :moe:

illmatik
25-05-07, 13:19
Geplaatst door Invidia
Echt gay, hoe hij dit verteld. :hihi:

:hihi:

Thermopylae
25-05-07, 13:21
"Echt gay, hoe hij dit verteld"

Maar dat maakt de daad niet minder ernstig.

Maar ja, wat wil je als de Christenen en Moslims wordt geleerd, dat God ook de homo en lesbo heeft geschapen, maar dat zij niet mogen zijn zoals ze geschapen zijn...

Invidia
25-05-07, 13:23
Geplaatst door David
Hilarisch. :moe:

Ow cut the crap. Ik dol maar met je. Je mag tegenwoordig ook niets meer zeggen.

David
25-05-07, 13:25
Geplaatst door Invidia
Ow cut the crap. Ik dol maar met je. Je mag tegenwoordig ook niets meer zeggen.


Je zegt maar, pop. Ik vind het alleen niet grappig maar debiel.

illmatik
25-05-07, 13:27
Geplaatst door David
Je zegt maar, pop. Ik vind het alleen niet grappig maar debiel.

Ja, maar dat doet er niet toe, Dave.

David
25-05-07, 13:28
Geplaatst door illmatik
Ja, maar dat doet er niet toe, Dave.


Ach, wat wel, Illy-baby? :verliefd:

Invidia
25-05-07, 13:31
Geplaatst door David
Je zegt maar, pop. Ik vind het alleen niet grappig maar debiel.

Nee, nee dat is niet debiel. Dat is humor. Net als dat schapenneuker genoemd worden ook te hilarisch is, of grapjes maken over een profeet. En Ik vind homo's als ze gay doen ook grappig.

illmatik
25-05-07, 13:36
Geplaatst door David
Ach, wat wel, Illy-baby? :verliefd:

Dat jij gay bent. En ik niet.

Invidia
25-05-07, 13:46
Geplaatst door illmatik
Dat jij gay bent. En ik niet.

Eigenlijk snap ik die rechtse mensen wel. Dat politiek correcte gedoe is echt saai vergeleken met zo kort door de bocht zijn.

illmatik
25-05-07, 13:48
Geplaatst door Invidia
Eigenlijk snap ik die rechtse mensen wel. Dat politiek correcte gedoe is echt saai vergeleken met zo kort door de bocht zijn.

De lol was er voor die baby-boomers gewoon af. Rechtszijn hoort blijkbaar bij het Nederlands ouder worden.

Soldim
25-05-07, 13:54
Geplaatst door Invidia
Eigenlijk snap ik die rechtse mensen wel. Dat politiek correcte gedoe is echt saai vergeleken met zo kort door de bocht zijn.

Rechtse mensen die homos in het water gooien bedoel je?

Invidia
25-05-07, 13:58
Geplaatst door illmatik
De lol was er voor die baby-boomers gewoon af. Rechtszijn hoort blijkbaar bij het Nederlands ouder worden.

De jeugd ook. Ben halve dag bezig met uitleggen dat ik niet besneden ben en ook niet uitgehuwlijkd wordt. Maar na een jaar begint het vruchten af te werpen. Nu is mijn rechtse-homo bijna zo ver dat ie Marokkaanse homo's ook als potentieel slachtoffer ziet. Zolang hij zich niet kan voortplanten vind ik het best.

Invidia
25-05-07, 14:00
Geplaatst door Soldim
Rechtse mensen die homos in het water gooien bedoel je?

Nee joh, die doen dat soort dingen niet. Die beperken zich tot hulpbehoefenden het land uitzetten.

Thermopylae
25-05-07, 14:07
Geplaatst door Invidia
Nee joh, die doen dat soort dingen niet. Die beperken zich tot hulpbehoefenden het land uitzetten.


Dat heb ik nooit geweten! Welke gevallen zijn dat dan?

naam
25-05-07, 14:07
Geplaatst door Invidia
Nee joh, die doen dat soort dingen niet. Die beperken zich tot hulpbehoefenden het land uitzetten.

Gelukkig ben jij er om voor ze te zorgen. :zegniets:

Invidia
25-05-07, 14:14
Geplaatst door Thermopylae
Dat heb ik nooit geweten! Welke gevallen zijn dat dan?

Asielzoekers?

naam: Ik betaal belasting dus mag dan toch wel hopen dat dat niet in de portemonnee komt van een of andere directeur.

justus
25-05-07, 14:15
Geplaatst door illmatik
Nou nee, maar als er ook maar iets van waar is dat die vent die 3 gasten heeft proberen te verleiden geef ik die knakkers helemaal gelijk. Ik had precies hetzelfde gedaan.

waar slaat dit nu weer op? als je benaderd wordt door een vrouw die je niet wilt, ga je die toch ook niet in het water flikkeren? je kunt toch ook normaal kenbaar maken dat je niet geinteresseerd bent? als echte hetero heb ook ik vaak in de belangstelling gestaan van homo's. gewoon melden dat je niet bent geinteresseerd is doorgaans voldoende hoor.

Thermopylae
25-05-07, 14:28
Geplaatst door Invidia
Asielzoekers?

naam: Ik betaal belasting dus mag dan toch wel hopen dat dat niet in de portemonnee komt van een of andere directeur.

Ik kan mij natuurlijk vergissen, maar als asielzoekers worden uitgezet, dan gebeurd dit, nadat minimaal 3 maal in het administratieve circuit en 3 maal door de onafhankelijke rechter - tot de hoogste rechter in dit land de Hoge Raad - is vastgesteld, dat deze mensen geen asielzoeker zijn in de zin van de wet en verdragen, zodat ze het land dienen te verlaten.
Linkse mensen leggen de wet niet ten uitvoer volgens jou?
Volgens jou, mogen al die miljarden hulpbehoevenden die de wereld kent, gewoon Nederland in, en door de Nederlandse staat worden onderhouden?
Denk je dan niet dat het hier erg vol wordt, en dat Nederland financieel ten onder zou gaan?

rita
25-05-07, 14:48
Geplaatst door naam
Dacht dat je bedoelde homozwemmen. Je hebt toch homozwemverenigingen.


En ja je hebt gelijk, erg stoer en macho die jongens. Die verdienen respect weet je. :wat?!:

:schrik:

Invidia
25-05-07, 14:53
Geplaatst door Thermopylae
Ik kan mij natuurlijk vergissen, maar als asielzoekers worden uitgezet, dan gebeurd dit, nadat minimaal 3 maal in het administratieve circuit en 3 maal door de onafhankelijke rechter - tot de hoogste rechter in dit land de Hoge Raad - is vastgesteld, dat deze mensen geen asielzoeker zijn in de zin van de wet en verdragen, zodat ze het land dienen te verlaten.
Linkse mensen leggen de wet niet ten uitvoer volgens jou?
Volgens jou, mogen al die miljarden hulpbehoevenden die de wereld kent, gewoon Nederland in, en door de Nederlandse staat worden onderhouden?
Denk je dan niet dat het hier erg vol wordt, en dat Nederland financieel ten onder zou gaan?

Als ik mij niet vergis heeft Het Europese hof van de Rechten van de Mens, na al die leuke stapjes van je (die overigens niet kloppen), bepaalt dat Nederland wat betreft hun asielzoekersbeleid te ver is gegaan (Arrest betreft Somalier die werd terug gestuurd, heb het nu even niet voor me, maar was tijdje terug in het nieuws). En gezien het Europese recht boven het Nederlandse recht gaat, is het allemaal niet zo gerechtvaardigd als jij nu probeert duidelijk te maken.

Daarnaast ging het mij niet om het uitvoeren van het beleid, want dat is aan regels gebonden en daar heb je weinig speelruimte in. Het gaat mij om degene die het beleid maakt. En ik, maar dan ben ik natuurlijk weer een onrealistisch/naïef links nerdje, vind het alles behalve normaal dat als we in een land wonen die nota bene als een van de eerste de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens heeft aangenomen dat wij die dan ook anno 2007 schenden. Want het is NIET normaal om Somaliers naar een land terug te sturen waarin hun ras wordt uitgeroeid. Maargoed, voor de de is moreel verantwoord wat anders dan voor de ander :moe:




Anyway, David was homo.

illmatik
25-05-07, 15:02
Geplaatst door justus
waar slaat dit nu weer op? als je benaderd wordt door een vrouw die je niet wilt, ga je die toch ook niet in het water flikkeren? je kunt toch ook normaal kenbaar maken dat je niet geinteresseerd bent? als echte hetero heb ook ik vaak in de belangstelling gestaan van homo's. gewoon melden dat je niet bent geinteresseerd is doorgaans voldoende hoor.

Doorgaans wel, ja. Tenzij je van die randgevallen tegenkomt. Deze man, het slachtoffer in het nieuwsbericht, kan best zo'n randgeval zijn. Zo ja, dan heeft ie zijn verdiende loon gekregen.

Thermopylae
25-05-07, 15:05
Geplaatst door Invidia
Als ik mij niet vergis heeft Het Europese hof van de Rechten van de Mens, na al die leuke stapjes van je (die overigens niet kloppen), bepaalt dat Nederland wat betreft hun asielzoekersbeleid te ver is gegaan (Arrest betreft Somalier die werd terug gestuurd, heb het nu even niet voor me, maar was tijdje terug in het nieuws). En gezien het Europese recht boven het Nederlandse recht gaat, is het allemaal niet zo gerechtvaardigd als jij nu probeert duidelijk te maken.

Daarnaast ging het mij niet om het uitvoeren van het beleid, want dat is aan regels gebonden en daar heb je weinig speelruimte in. Het gaat mij om degene die het beleid maakt. En ik, maar dan ben ik natuurlijk weer een onrealistisch/naïef links nerdje, vind het alles behalve normaal dat als we in een land wonen die nota bene als een van de eerste de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens heeft aangenomen dat wij die dan ook anno 2007 schenden. Want het is NIET normaal om Somaliers naar een land terug te sturen waarin hun ras wordt uitgeroeid. Maargoed, voor de de is moreel verantwoord wat anders dan voor de ander :moe:


Anyway, David was homo.

Welke van mijn uitstapjes klopt niet, en waarom niet?
Als er op die enorme groep van asielzoekers, in de loop der jaren in een paar gevallen blijkt, dat er niet juist is gehandeld, dan kun je toch geen algemeen oordeel vellen dat Nederland het te druk heeft met het uitzetten van hulpbehoevenden?

Maar je gaf geen antwoord op mijn vraag, of jij dus blijkbaar vindt, dat we dus de hulpbehoevenden van deze wereld dus maar moeten opnemen en onderhouden. Let wel, dat gaat in principe om een groep van 4-5 miljard mensen, die het slecht tot afschuwelijk slecht hebben.

Overigens is het mij in de loop van de tijd ook opgevallen, dan men van links nogal eens geneigt is, om politiek correcte of idealistische uitspraken te doen over bepaalde gevallen, waarvan het volstrekt duidelijk is dat dat hetgeen wordt geroepen totaal niet haalbaar is. Het kwalijke daarvan is, dat naar buiten wordt gedaan, dat men enorm cociaal bewogen is, en natuurlijk een veel beter mens is dan de harteloze rechtse zakken.

Invidia
25-05-07, 15:24
Geplaatst door Thermopylae
Welke van mijn uitstapjes klopt niet, en waarom niet?
Als er op die enorme groep van asielzoekers, in de loop der jaren in een paar gevallen blijkt, dat er niet juist is gehandeld, dan kun je toch geen algemeen oordeel vellen dat Nederland het te druk heeft met het uitzetten van hulpbehoevenden?

Maar je gaf geen antwoord op mijn vraag, of jij dus blijkbaar vindt, dat we dus de hulpbehoevenden van deze wereld dus maar moeten opnemen en onderhouden. Let wel, dat gaat in principe om een groep van 4-5 miljard mensen, die het slecht tot afschuwelijk slecht hebben.


minimaal 3 maal in het administratieve circuit en 3 maal door de onafhankelijke rechter

Nederland is bureaucratisch, maar je kan ook overdrijven.

Uit de uitspraak van het Europese Hof bleek dat die niet alleen oordeelde over de situatie van de Somalier, maar ook over de algemene gang van zake van hoe de bestuursrechter (voornamelijk Raad van state) oordeelde.

Doe niet alsof al die 4/5 miljard mensen naar NL willen komen. Het gaat mij ook niet om die mensen, het gaat mij om de mensen die hier ook daadwerkelijk zijn. En dat hele "O jeeej, Nederland raakt vol" is bullshit. En daarnaast wie zegt dat wij ze gaan onderhouden, en ook al deden we dat. Ik heb liever dat ik de helft minder verdien dan dat we (nu we het er toch over hebben) homo's naar Iran terug moeten sturen, waar hun hoofd door tweeen wordt gespleten, en we ze een kaartje nasturen waarin we de overheid nog even inlichten over hun vluchtelingentripje. Maar zo te horen ben jij bang dat jij straks het zwembad dat je wilde aanleggen in je tweede huis in Spanje door deze armoedzaaiers niet kunt betalen.

Ik hou trouwens op, begin me bijna Jezus te voelen. Nog een fijne dag toegewenst.

Djiniouzz
25-05-07, 15:34
knap dat je in het pikkedonker kan zien dat het marokkanen waren en kan horen dat ze arabisch en geen pakistaans spraken, een leugenachtig mannetje die misschien wel het geheel uit zijn zielige bruine duim heeft gezogen.

ronald
25-05-07, 15:47
Geplaatst door Djiniouzz
knap dat je in het pikkedonker kan zien dat het marokkanen waren en kan horen dat ze arabisch en geen pakistaans spraken, een leugenachtig mannetje die misschien wel het geheel uit zijn zielige bruine duim heeft gezogen.

-Nergens in Nederland is het pikkedonker.
-In Pakistan spreekt men Urdu en dat is hemelsbreed een andere taal.
-Je "bewezen leugen" valt in de vijver jongen.

Thermopylae
25-05-07, 15:52
@Invidia.

1. Asielzoeker dient verzoek in, dossier wordt beoordeeld. 2. bij afwijzing, volgt bezwaar, dossier weer beoordeeld. 3 bij afwijzing, beroep, dossier wordt weer beoordeeld. 4 bij afwijzing, rechtbank in eerste aanleg.5. bij afwijzing, hoger beroep rechtbank. 6. Bij afwijzing, Hoge Raad in cassatie, waarbij wordt getoetst op formeel recht.

Daarna volgt meestal iedere keer als men een bevel tot het verlaten van Nederland krijgt na in het ongelijk te zijn gesteld, en men dus is uitgeprocedeerd voor wat betreft de asielprocedure, een kortgeding.
Kleine Mohammed, is bijna klaar met het lager onderwijs, dus nog even wachten met uitzetting. De volgende keer, kleine Fatima trekt zich een uitzetting zo aan, en is naar een psychotherapeut gegaan, dus nog nietr uitzetten, eerst kijken hoe e.e.a. afloopt. Volgende keeer, vader heeft veel last van zijn rug, dus eerst afwachten hoe e.e.a. gaat lopen.
De advocaten - zij krijgen toch betaald door het rijk - weten keer op keer wel iets te verzinnen waarom er toch maar uitstel moet komen.
En dan na op alle mogelijke manieren het verblijf in Nederland te hebben gerekt, komt er een rechtzaak, dat deze mensen nu al zo lang in Nederland zijn, dat het onmenselijk zou zijn om ze uit te zetten!

"Doe niet alsof al die 4/5 miljard mensen naar NL willen komen. Het gaat mij ook niet om die mensen, het gaat mij om de mensen die hier ook daadwerkelijk zijn. En dat hele "O jeeej, Nederland raakt vol" is bullshit. En daarnaast wie zegt dat wij ze gaan onderhouden, en ook al deden we dat. Ik heb liever dat ik de helft minder verdien dan dat we (nu we het er toch over hebben) homo's naar Iran terug moeten sturen, waar hun hoofd door tweeen wordt gespleten, en we ze een kaartje nasturen waarin we de overheid nog even inlichten over hun vluchtelingentripje. Maar zo te horen ben jij bang dat jij straks het zwembad dat je wilde aanleggen in je tweede huis in Spanje door deze armoedzaaiers niet kunt betalen."


Wat denk je, als bekend zou worden in de wereld, dat je zo maar in Nederland wordt geaccepteerd. Gratis huis (een paleis voor veel mensen op de wereld) en gratis levenslang een uitkering, uitstekend onderwijs voor de kinderen etc. dat niet heel veel mensen direct naar Nederland zouden komen? Denk je echt, dat mensensmokkelaarsbendes niet onmiddellijk klanten gaan zoeken? Reis met ons naar Nederland, je bedje is gespreid.

Maar als slecht 10 % van die groep mensen die het gewoon heel slecht hebben in de wereld zouden komen, dan zijn het er toch nog 500.000.000 ! Dat zou zelfs de hele EU niet kunnen behappen, fysiek niet, en financieel niet.

Ook van deze kant; fijn dag nog toegewenst en pas op met je doornenkroon! :engel:

Invidia
25-05-07, 16:03
Geplaatst door Thermopylae
@Invidia.

1. Asielzoeker dient verzoek in, dossier wordt beoordeeld. 2. bij afwijzing, volgt bezwaar, dossier weer beoordeeld. 3 bij afwijzing, beroep, dossier wordt weer beoordeeld. 4 bij afwijzing, rechtbank in eerste aanleg.5. bij afwijzing, hoger beroep rechtbank. 6. Bij afwijzing, Hoge Raad in cassatie, waarbij wordt getoetst op formeel recht.

Daarna volgt meestal iedere keer als men een bevel tot het verlaten van Nederland krijgt na in het ongelijk te zijn gesteld, en men dus is uitgeprocedeerd voor wat betreft de asielprocedure, een kortgeding.
Kleine Mohammed, is bijna klaar met het lager onderwijs, dus nog even wachten met uitzetting. De volgende keer, kleine Fatima trekt zich een uitzetting zo aan, en is naar een psychotherapeut gegaan, dus nog nietr uitzetten, eerst kijken hoe e.e.a. afloopt. Volgende keeer, vader heeft veel last van zijn rug, dus eerst afwachten hoe e.e.a. gaat lopen.
De advocaten - zij krijgen toch betaald door het rijk - weten keer op keer wel iets te verzinnen waarom er toch maar uitstel moet komen.
En dan na op alle mogelijke manieren het verblijf in Nederland te hebben gerekt, komt er een rechtzaak, dat deze mensen nu al zo lang in Nederland zijn, dat het onmenselijk zou zijn om ze uit te zetten!

"Doe niet alsof al die 4/5 miljard mensen naar NL willen komen. Het gaat mij ook niet om die mensen, het gaat mij om de mensen die hier ook daadwerkelijk zijn. En dat hele "O jeeej, Nederland raakt vol" is bullshit. En daarnaast wie zegt dat wij ze gaan onderhouden, en ook al deden we dat. Ik heb liever dat ik de helft minder verdien dan dat we (nu we het er toch over hebben) homo's naar Iran terug moeten sturen, waar hun hoofd door tweeen wordt gespleten, en we ze een kaartje nasturen waarin we de overheid nog even inlichten over hun vluchtelingentripje. Maar zo te horen ben jij bang dat jij straks het zwembad dat je wilde aanleggen in je tweede huis in Spanje door deze armoedzaaiers niet kunt betalen."


Wat denk je, als bekend zou worden in de wereld, dat je zo maar in Nederland wordt geaccepteerd. Gratis huis (een paleis voor veel mensen op de wereld) en gratis levenslang een uitkering, uitstekend onderwijs voor de kinderen etc. dat niet heel veel mensen direct naar Nederland zouden komen? Denk je echt, dat mensensmokkelaarsbendes niet onmiddellijk klanten gaan zoeken? Reis met ons naar Nederland, je bedje is gespreid.

Maar als slecht 10 % van die groep mensen die het gewoon heel slecht hebben in de wereld zouden komen, dan zijn het er toch nog 500.000.000 ! Dat zou zelfs de hele EU niet kunnen behappen, fysiek niet, en financieel niet.

Ook van deze kant; fijn dag nog toegewenst en pas op je doornenkroon! :engel:

Waar haal je dat eerste gedeelte vandaan? Klopt volgens mij niet.

De rest heb ik niet gelezen. Misschien nog een andere keer.

ronald
25-05-07, 16:09
Geplaatst door Thermopylae
@Invidia.

1. Asielzoeker dient verzoek in, dossier wordt beoordeeld. 2. bij afwijzing, volgt bezwaar, dossier weer beoordeeld. 3 bij afwijzing, beroep, dossier wordt weer beoordeeld. 4 bij afwijzing, rechtbank in eerste aanleg.5. bij afwijzing, hoger beroep rechtbank. 6. Bij afwijzing, Hoge Raad in cassatie, waarbij wordt getoetst op formeel recht.

Daarna volgt meestal iedere keer als men een bevel tot het verlaten van Nederland krijgt na in het ongelijk te zijn gesteld, en men dus is uitgeprocedeerd voor wat betreft de asielprocedure, een kortgeding.
Kleine Mohammed, is bijna klaar met het lager onderwijs, dus nog even wachten met uitzetting. De volgende keer, kleine Fatima trekt zich een uitzetting zo aan, en is naar een psychotherapeut gegaan, dus nog nietr uitzetten, eerst kijken hoe e.e.a. afloopt. Volgende keeer, vader heeft veel last van zijn rug, dus eerst afwachten hoe e.e.a. gaat lopen.
De advocaten - zij krijgen toch betaald door het rijk - weten keer op keer wel iets te verzinnen waarom er toch maar uitstel moet komen.
En dan na op alle mogelijke manieren het verblijf in Nederland te hebben gerekt, komt er een rechtzaak, dat deze mensen nu al zo lang in Nederland zijn, dat het onmenselijk zou zijn om ze uit te zetten!

"Doe niet alsof al die 4/5 miljard mensen naar NL willen komen. Het gaat mij ook niet om die mensen, het gaat mij om de mensen die hier ook daadwerkelijk zijn. En dat hele "O jeeej, Nederland raakt vol" is bullshit. En daarnaast wie zegt dat wij ze gaan onderhouden, en ook al deden we dat. Ik heb liever dat ik de helft minder verdien dan dat we (nu we het er toch over hebben) homo's naar Iran terug moeten sturen, waar hun hoofd door tweeen wordt gespleten, en we ze een kaartje nasturen waarin we de overheid nog even inlichten over hun vluchtelingentripje. Maar zo te horen ben jij bang dat jij straks het zwembad dat je wilde aanleggen in je tweede huis in Spanje door deze armoedzaaiers niet kunt betalen."


Wat denk je, als bekend zou worden in de wereld, dat je zo maar in Nederland wordt geaccepteerd. Gratis huis (een paleis voor veel mensen op de wereld) en gratis levenslang een uitkering, uitstekend onderwijs voor de kinderen etc. dat niet heel veel mensen direct naar Nederland zouden komen? Denk je echt, dat mensensmokkelaarsbendes niet onmiddellijk klanten gaan zoeken? Reis met ons naar Nederland, je bedje is gespreid.

Maar als slecht 10 % van die groep mensen die het gewoon heel slecht hebben in de wereld zouden komen, dan zijn het er toch nog 500.000.000 ! Dat zou zelfs de hele EU niet kunnen behappen, fysiek niet, en financieel niet.

Ook van deze kant; fijn dag nog toegewenst en pas op met je doornenkroon! :engel:


5. Raad van State en 6. Europees Hof is een betere optie.

delirious
25-05-07, 16:45
Ik geloof er geen ene ruk van.

Thermopylae
25-05-07, 16:57
Inderdaad werd bij nieuwe wetgeving - erop gericht de asielprocedure te bespoedigen - het aantal stappen teruggebracht. Wel kan men nog na het administratieve deel van de procedure (IND) naar de rechter voor beroep en de RvS in hoger beroep.
Derhalve blijft de essentie van mijn reactie overeind, dat Nederland niet zo maar mensen uitzet. Er is dus voldoende controle op het werk van de IND door de rechterlijke macht.

David
25-05-07, 17:17
Geplaatst door Invidia




Anyway, David was homo.


Nee hoor, dat ben ik nog steeds.


Doe eens uitgehuwelijkt worden jij. :stout:

..zapper
25-05-07, 17:46
Het was vast een uiting van protest.

super ick
25-05-07, 18:21
Geplaatst door illmatik
Nou nee, maar als er ook maar iets van waar is dat die vent die 3 gasten heeft proberen te verleiden geef ik die knakkers helemaal gelijk. Ik had precies hetzelfde gedaan.

Ik zeg dan gewoon dat ik niet geinteresseerd ben. Maarja ik natuurlijk een domme Nederlander.
Als je je begeefd in een park waar mannen elkaar ontmoeten kan je wel eens tegen een avance aanlopen.

Zeg eens: Wat moeten we doen met al die Arabische mannen die denken dat iedere Nederlandse vrouw een neukobject is? Allerlei vunzigheden naar haar hoofd gooien? Dat komt vele malen meer voor.

Homo's liggen zeker wat gemakkelijker in je brein?

rita
25-05-07, 20:10
Geplaatst door super ick
Ik zeg dan gewoon dat ik niet geinteresseerd ben. Maarja ik natuurlijk een domme Nederlander.
Als je je begeefd in een park waar mannen elkaar ontmoeten kan je wel eens tegen een avance aanlopen.

Zeg eens: Wat moeten we doen met al die Arabische mannen die denken dat iedere Nederlandse vrouw een neukobject is? Allerlei vunzigheden naar haar hoofd gooien? Dat komt vele malen meer voor.

Homo's liggen zeker wat gemakkelijker in je brein?

das nie waar. nederlandse vrouw neukobject!!! onzin....

Invidia
25-05-07, 20:27
Geplaatst door Thermopylae
Inderdaad werd bij nieuwe wetgeving - erop gericht de asielprocedure te bespoedigen - het aantal stappen teruggebracht. Wel kan men nog na het administratieve deel van de procedure (IND) naar de rechter voor beroep en de RvS in hoger beroep.
Derhalve blijft de essentie van mijn reactie overeind, dat Nederland niet zo maar mensen uitzet. Er is dus voldoende controle op het werk van de IND door de rechterlijke macht.

Klopt nog steeds niet. Heeft niets te maken met nieuwe wetgeving, of het willen verkorte van de procedure. Zo gaat het met alle bestuursrechtspraak. Dat wat jij in de eerste instantie noemde is de procedure bij civielrechtelijke geschillen.

Je hebt niets aan een betoog als de feiten niet kloppen.

Invidia
25-05-07, 20:31
Geplaatst door David
Nee hoor, dat ben ik nog steeds.


Doe eens uitgehuwelijkt worden jij. :stout:

Jij wilt aan mij uitgehuwlijkt worden? :vreemd:

Invidia
25-05-07, 20:34
Geplaatst door super ick
Ik zeg dan gewoon dat ik niet geinteresseerd ben. Maarja ik natuurlijk een domme Nederlander.
Als je je begeefd in een park waar mannen elkaar ontmoeten kan je wel eens tegen een avance aanlopen.

Zeg eens: Wat moeten we doen met al die Arabische mannen die denken dat iedere Nederlandse vrouw een neukobject is? Allerlei vunzigheden naar haar hoofd gooien? Dat komt vele malen meer voor.

Homo's liggen zeker wat gemakkelijker in je brein?

De Nederlandse man, kijkt gelukkig nooit naar tieten/konten etc. Die zijn alleen geïnteresseerd in haar intellect.

illmatik
25-05-07, 20:37
Geplaatst door Invidia
De Nederlandse man, kijkt gelukkig nooit naar tieten/konten etc. Die zijn alleen geïnteresseerd in haar intellect.

Ik verbied jou bij deze iedere vorm van communicatie met super ick. Consider yourself warned.

Invidia
25-05-07, 20:50
Geplaatst door illmatik
Ik verbied jou bij deze iedere vorm van communicatie met super ick. Consider yourself warned.

Haha, blijven er wel weinig mensen over. Ik blijf het proberen, vast iets naars meegemaakt in hun jeugd, kunnen ze niets aan doen. Alleen Julien is echt onmogelijk. :jammer:

Thermopylae
25-05-07, 21:40
Geplaatst door Invidia
Klopt nog steeds niet. Heeft niets te maken met nieuwe wetgeving, of het willen verkorte van de procedure. Zo gaat het met alle bestuursrechtspraak. Dat wat jij in de eerste instantie noemde is de procedure bij civielrechtelijke geschillen.

Je hebt niets aan een betoog als de feiten niet kloppen.

Dat betoog was, dat Nederland niet zomaar asielzoekers uitzet, maar dat daaraan een lange procedure vooraf gaat. En dat klopt dus precies. Dat het uiteindelijk niet de Hoge Raad maar de Afdeling Rechtspraak van de Raad van State is, die het sluitstuk van de rechtspraak vormt is van ondergeschikt belang. De hoogste rechter in Nederland - in dit geval in de keten van bestuursrechtspraak - ziet erop toe, dat de zaken correct verlopen.

Overigens al bedacht hoe je eventueel ca. 500 miljoen economische vluchtelingen in Nederland zou willen opvangen? Ik denk dat daar wel iets meer voor nodig is, dan dat mensen maar geen zwembad laten aanleggen.

tr_imparator
25-05-07, 22:25
Geplaatst door super ick

Als je je begeefd in een park waar mannen elkaar ontmoeten kan je wel eens tegen een avance aanlopen.


:slaap:

Man_Ray
25-05-07, 22:41
Geplaatst door illmatik
Nou nee, maar als er ook maar iets van waar is dat die vent die 3 gasten heeft proberen te verleiden geef ik die knakkers helemaal gelijk. Ik had precies hetzelfde gedaan.

Zoiets doen omdat 'iemand je probeert te verleiden'.

Da's de boel omdraaien. David heeft gelijk. Don't blame the victim.

Een kerel waar ik in de kroeg mee zat te kletsen probeerde me te versieren. Legde z'n hand op m'n knie. Ik haalde die er af, zei vriendelijk dat hij leuk gezelschap was maar dat ik niet voor mannen val en dus geen interesse had. Hij verontschuldigde zich. We hebben het gesprek verder gezet en die kerel is nog steeds een goeie maat.

..zapper
26-05-07, 11:05
Geplaatst door illmatik
Doorgaans wel, ja. Tenzij je van die randgevallen tegenkomt. Deze man, het slachtoffer in het nieuwsbericht, kan best zo'n randgeval zijn. Zo ja, dan heeft ie zijn verdiende loon gekregen.
Zoja dan ga je melding/aangifte doen bij de politie. Het is hier niet gebruikelijk om eigen rechter te spelen.

super ick
26-05-07, 11:14
Geplaatst door Invidia
De Nederlandse man, kijkt gelukkig nooit naar tieten/konten etc. Die zijn alleen geïnteresseerd in haar intellect.

De praktijk is wel dat mijn vrouw en mijn dochter, als zij naar de binnenstad gaan repectloos behandeld worden overwegend door Arabische (Marokkaanse?) mannen.
Niet 1 keer maar iedere keer weer.
Tussen kijken en waarderen en respectloos gedrag zit nog een wereld van verschil. Dat noemt men fatsoen.

Coolassprov MC
26-05-07, 12:18
Geplaatst door observer
erg dapper

Van de homo of van de Marokkanen?

Kan ie het nu wel?

Invidia
26-05-07, 13:35
Geplaatst door Thermopylae
Dat betoog was, dat Nederland niet zomaar asielzoekers uitzet, maar dat daaraan een lange procedure vooraf gaat. En dat klopt dus precies. Dat het uiteindelijk niet de Hoge Raad maar de Afdeling Rechtspraak van de Raad van State is, die het sluitstuk van de rechtspraak vormt is van ondergeschikt belang. De hoogste rechter in Nederland - in dit geval in de keten van bestuursrechtspraak - ziet erop toe, dat de zaken correct verlopen.

Overigens al bedacht hoe je eventueel ca. 500 miljoen economische vluchtelingen in Nederland zou willen opvangen? Ik denk dat daar wel iets meer voor nodig is, dan dat mensen maar geen zwembad laten aanleggen.

Het spijt me, heb geen zin om hier nog op in te gaan. Ken je feiten alvorens je iemand anders wilt proberen gaan overtuigen.

Thermopylae
26-05-07, 14:29
Geplaatst door Invidia
Het spijt me, heb geen zin om hier nog op in te gaan. Ken je feiten alvorens je iemand anders wilt proberen gaan overtuigen.

Mijn stelling was, dat Nederland niet zomaar mensen uitzet, maar dat daar procedures aan voorafgaan.
Ik sprak daarbij van tot aan de hoogste rechter in Nederland aan toe.
Dat ik abusievelijk in mijn eerste reactie de Hoge Raad noemde, i.p.v. de Afdeling Rechtspraak van de Raad van State doet daar niet aan af.
De ARRS is immers in het bestuursrecht de hoogste rechter in Nederland. Dus blijft hetgeen ik stelde overeind.

Het valt mij trouwens op dat je ook hier schrijft dat je er verder niet op wil ingaan, en je verschuilt achter een in wezen onbelangrijk detail.
Net zo, dat je eerst luchtigjes doet over het opnemen van hulpbehoevenden zoals jij ze noemde:

"En dat hele "O jeeej, Nederland raakt vol" is bullshit."

"Maar zo te horen ben jij bang dat jij straks het zwembad dat je wilde aanleggen in je tweede huis in Spanje door deze armoedzaaiers niet kunt betalen."

Toen ik in verband daarmede schreef:

"Wat denk je, als bekend zou worden in de wereld, dat je zo maar in Nederland wordt geaccepteerd. Gratis huis (een paleis voor veel mensen op de wereld) en gratis levenslang een uitkering, uitstekend onderwijs voor de kinderen etc. dat niet heel veel mensen direct naar Nederland zouden komen? Denk je echt, dat mensensmokkelaarsbendes niet onmiddellijk klanten gaan zoeken? Reis met ons naar Nederland, je bedje is gespreid.

Maar als slecht 10 % van die groep mensen die het gewoon heel slecht hebben in de wereld zouden komen, dan zijn het er toch nog 500.000.000 ! Dat zou zelfs de hele EU niet kunnen behappen, fysiek niet, en financieel niet."

Gaf je als antwoord:

"De rest heb ik niet gelezen. Misschien nog een andere keer." !?

Toevallig was die rest net dat voorbeeld wat er zou gebeuren, als we slechts 10 % van die "hulpbehoevenden" hier zouden opnemen.

Ook toen ik later vroeg of je al had nagedacht hij wij grote stromen van deze mensen zouden kunnen opvangen, weer geen antwoord.

Tja, de barre praktijk is aanzienlijker weerbarstiger, dan al die plannen dat Nederland een meer sociaal gezicht moet laten zien, als het op deze mensen aankomt die het zoveel slechter hebben dan wij.

justus
26-05-07, 15:13
de Afdeling rechtspraak van de Raad van State bestaat al een aantal jaren niet meer. die afdeling heet tegenwoordig de Afdeling Bestuursrecht :knipoog:

overigens is die Afdeling erg streng met de beoordeling of de overheid wel zuiver heeft gehandeld bij de beslissing tot uitzetting. ik heb er jaren gewerkt en weet wel ongeveer hoe e.e.a. daar werkt. slechts bij zeer ernstige misdrijven met een gerede kans op recidive wordt een dergelijk besluit gehonoreerd. anders ligt het met lieden die illegaal in nederland bivakkeren. daar wordt veel sneller tot uitzetting overgegaan.

mark61
27-05-07, 12:52
Geplaatst door illmatik
Nou nee, maar als er ook maar iets van waar is dat die vent die 3 gasten heeft proberen te verleiden geef ik die knakkers helemaal gelijk. Ik had precies hetzelfde gedaan.

Dus als jij de volgende keer de sloot in wordt gegooid door een stel zusters omdat je er 1 probeerde te verleiden vind je dat ook prima? :haha:

Waar komt die waanzinnige hypothese eigenlijk vandaan?

mark61
27-05-07, 12:54
Geplaatst door Invidia
Nee, nee dat is niet debiel. Dat is humor. Net als dat schapenneuker genoemd worden ook te hilarisch is, of grapjes maken over een profeet. En Ik vind homo's als ze gay doen ook grappig.

Wat is het verband? Als je getrapt wordt moet je naar beneden trappen?

Peu primitief, no?

mark61
27-05-07, 12:57
Geplaatst door Invidia
Nee joh, die doen dat soort dingen niet. Die beperken zich tot hulpbehoefenden het land uitzetten.

Met zijn 3en 's nachts in het park.

mark61
27-05-07, 12:59
Geplaatst door Invidia
Want het is NIET normaal om Somaliers naar een land terug te sturen waarin hun ras wordt uitgeroeid.

Welk land is dat? Soedan?

mark61
27-05-07, 13:03
Geplaatst door Invidia
Doe niet alsof al die 4/5 miljard mensen naar NL willen komen.

Je denkt van niet?


Het gaat mij ook niet om die mensen,

Dan weten we dat ook weer. Eerst de hele wereld erbij halen to cover up een incident in een park, en dan toch maar weer niet.


En dat hele "O jeeej, Nederland raakt vol" is bullshit.

Want?


En daarnaast wie zegt dat wij ze gaan onderhouden,

Ik :ego:


Ik heb liever dat ik de helft minder verdien

Ik vrees dat je een tamelijk minderheidsstandpunt inneemt. Geheel los van etnische scheidslijnen. Vraag maar es na in je omgeving.


Ik hou trouwens op, begin me bijna Jezus te voelen.

I guess so.

mark61
27-05-07, 13:05
Geplaatst door Djiniouzz
knap dat je in het pikkedonker kan zien dat het marokkanen waren en kan horen dat ze arabisch en geen pakistaans spraken, een leugenachtig mannetje die misschien wel het geheel uit zijn zielige bruine duim heeft gezogen.

Statistisch lichtelijk onwaarschijnlijk. Yep, shoot the messenger.

super ick
27-05-07, 13:39
Geplaatst door mark61
Statistisch lichtelijk onwaarschijnlijk. Yep, shoot the messenger.



Hij heeft wel een punt hoor. Het kunnen ook Sioux geweest zijn of Apaches.

Witte78
27-05-07, 13:56
Geplaatst door super ick
Hij heeft wel een punt hoor. Het kunnen ook Sioux geweest zijn of Apaches.

Wat dacht je van zwartepieten.

super ick
27-05-07, 19:08
Geplaatst door Witte78
Wat dacht je van zwartepieten.


Die bestaan niet meer. Dat zijn tegenwoordig, onder druk van poitiek correcte geestelijk gestoorden regenboogpieten.

Voor je het weet heb je een aanklacht wegens discriminatie aan je broek.

Poesjkin
28-05-07, 01:17
Geplaatst door Invidia
Ow cut the crap. Ik dol maar met je. Je mag tegenwoordig ook niets meer zeggen.

Het land holt achteruit.

Qaiys
28-05-07, 07:51
Geplaatst door justus
de Afdeling rechtspraak van de Raad van State bestaat al een aantal jaren niet meer. die afdeling heet tegenwoordig de Afdeling Bestuursrecht :knipoog:

overigens is die Afdeling erg streng met de beoordeling of de overheid wel zuiver heeft gehandeld bij de beslissing tot uitzetting. ik heb er jaren gewerkt en weet wel ongeveer hoe e.e.a. daar werkt. slechts bij zeer ernstige misdrijven met een gerede kans op recidive wordt een dergelijk besluit gehonoreerd. anders ligt het met lieden die illegaal in nederland bivakkeren. daar wordt veel sneller tot uitzetting overgegaan.

Als er in Nederland een instituut is wat tegen de leer van de trias politica ingaat en juist niet helemaal onafhankelijk rechtspraak doet is het wel de Raad van State. Aan de ene kant geven ze advies aan de overheid maar aan de andere kant zijn zij de hoogste instantie inzake rechtspraak in het vreemdelingenrecht.

Vooral in het vreemdelingenrecht bemerk je hun dubbele pet doordat de rechtspraak van de Raad van State te vaak in het voordeel is van de vreemdelingendienst.

Daarnaast missen asielzoekers de normale volle toetsing in het bestuursrecht en worden hun zaken vrijwel alleen marginaal getoets waardoor ze veel minder beschermd worden. Deze rechtsinperking is te danken aan de Raad van state. Meer hierover: Mr. S. Essakkili en prof. mr. T.P. Spijkerboer, De marginale toetsing in asielzaken, Nederlands Juristenblad, 22 september 2006, nr 33.


Rechters: vreemdelingenrecht moet duidelijker

vrijdag 19 januari 2007

(Novum) - De beroepsvereniging van rechters en officieren van justitie vindt dat de overheid zich moet beraden op het vreemdelingenrecht. Het Europese Hof voor de Rechten van de Mens bepaalde vorige week dat een Somaliër het land niet mag worden uitgezet. Deze uitspraak is in strijd met het oordeel van de hoogste bestuursrechter in Nederland, de Raad van State. Dat meldt de Nederlandse Vereniging voor Rechtspraak (NVvR) vrijdag.

Volgens het Europese Hof mag Nederland asielzoekers niet alleen uitzetten op basis van ambtsberichten. Die worden opgesteld door het ministerie van Buitenlandse Zaken en worden door de minister voor Vreemdelingenzaken gebruikt als informatiebron bij de beoordeling van asielverzoeken.

Een vreemdeling moet bovendien voor een Nederlandse rechter kunnen bewijzen dat hij in zijn eigen land in gevaar is en daarom niet mag worden uitgezet. Het hof vindt het voldoende als is aangetoond dat iemand deel uitmaakt van een bedreigde minderheid.

NVvR-woordvoerder Martijn van der Linden zegt dat het de taak van zijn vereniging is om aan de overheid aan te geven dat er een discrepantie is tussen de uitspraak van de Raad van State en het Europese hof. "Dat gebeurt vaker maar in dit geval is het lastig." De NVvR roept de overheid op om duidelijkheid te scheppen in het Nederlandse recht.


Harde kritiek van Europees Hof vraagt om wijziging Nederlands asielbeleid

12-01-2007

Het Europese Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg uit in een donderdag gepubliceerd vonnis harde en fundamentele kritiek op de manier waarop de asielzaak van een Somalische vluchteling in Nederland is behandeld. SP Tweede-Kamerlid Jan de Wit is blij met de uitspraak: “Het Hof wijst op tekortkomingen waar wij al jaren aandacht voor vragen. Het lijkt mij duidelijk dat er ingrijpende wijzigingen in het beleid nodig zijn om tegemoet te komen aan dit vonnis. Daar zal ik volgende week bij de Justitiebegroting om vragen”.

Nederland wilde de Somalische asielzoeker terugsturen naar een ander gebied dan waar hij vandaan kwam, omdat dat het daar relatief veilig zou zijn. Volgens het Hof moet bij zo’n uitzetting eerst gekeken worden of dat gebied wel op een veilige manier bereikbaar is en of de asielzoeker in kwestie daar wel echt een toevlucht kan zoeken. Bovendien maakt het Hof duidelijk dat Nederland een veel te strenge norm hanteert bij het beoordelen of iemand in het land van herkomst gevaar loopt op marteling of een andere vorm van onmenselijke behandeling. Jan de Wit: “Nederland eist van mensen dat ze bewijzen dat zij zelf, als individu, in de negatieve aandacht van de autoriteiten staan. Maar in sommige gevallen lopen mensen als lid van een bepaalde bevolkingsgroep het gevaar om slachtoffer te worden van geweld of intimidatie door andere groepen dan de regering. Ook die mensen hebben recht op bescherming.”

Een ander opvallend punt van kritiek betreft de rol van de Raad van State, de hoogste Nederlandse beroepsinstantie in asielzaken. Het Hof heeft het in deze zaak goed gevonden dat de Somalische asielzoeker zich direct tot het Hof wendde, zonder eerst in beroep te gaan bij de Raad van State, omdat hij daar volgens het Hof ‘praktisch geen schijn van kans op succes’ zou hebben. De Wit: “Hier stelt het Hof met zoveel woorden dat asielzoekers feitelijk kansloos zijn bij de Raad van State. Wij hebben hier al vaak op gewezen: de Raad van State toetst de zaak niet ten volle, maar kijkt vanuit het perspectief van de overheid of de procedures wel gevolgd zijn. Daar schiet een asielzoeker niets mee op.”

Tenslotte heeft het Hof ook nog grote moeite met de manier waarop de Nederlandse overheid in de asielprocedure omgaat met informatie over de situatie in het land van herkomst. De ambtsberichten van Buitenlandse Zaken alleen zijn niet voldoende bron voor een beoordeling van de veiligheid van een land, aldus het Hof. Nederland moet ook kijken naar informatie van andere betrouwbare instanties, zoals Amnesty International, de UNHCR, Artsen zonder Grenzen, Human Rights Watch en VluchtelingenWerk Nederland. De Wit: “Het Hof maakt korte metten met de arrogante opstelling van Nederland, dat het wel genoeg zou hebben aan de informatie die het zelf verzamelt. Wij hebben de afgelopen jaren steeds geprobeerd de minister zover te krijgen dat er geluisterd wordt naar wat organisaties met kennis van zaken over een bepaald land te zeggen hebben. Gelukkig zal de regering deze uitspraak niet kunnen negeren.”

katmandu
28-05-07, 12:15
Tja, misschien heb ik iets gemist in de reacties - maar dit was wel een poging tot moord op die homo door verdrinking. 'Moet kunnen' kennelijk volgens forum posters want: 'die homo is toch maar een beest' want die 'moet van een flatgebouw afgegooid worden maar verdrinking is een andere mogelijkheid'.? Zo iets?

Mogen die drie 'zielige jongetjes die door de homo verleidt werden' toch blij zijn dat de man niet werkelijk verdronk. Een stukje martelen van een mens noem ik hun misdaad.

Poesjkin
28-05-07, 13:33
De afkomst van de daders doet niet terzake. De motieven echter wel. Degenen die dit gedaan hebben, dienen keihard te worden aangepakt. Mishandeling, poging tot doodslag dan wel moord etc. etc. etc. worden nergens getolereerd, dus ook niet in Nederland.

Hoop ik.

jang0201
28-05-07, 14:50
De afkomst doet er wel degelijk toe omdat de meeste potenrammers van allochtoonse komaf zijn.

rita
28-05-07, 14:59
Geplaatst door jang0201
De afkomst doet er wel degelijk toe omdat de meeste potenrammers van allochtoonse komaf zijn.

Noem 1 land in de wereld waar homo s wel geaccepteerd worden behalve Nederland.

het volk van LOT was het toch..........

super ick
28-05-07, 15:35
Geplaatst door Poesjkin
De afkomst van de daders doet niet terzake. De motieven echter wel. Degenen die dit gedaan hebben, dienen keihard te worden aangepakt. Mishandeling, poging tot doodslag dan wel moord etc. etc. etc. worden nergens getolereerd, dus ook niet in Nederland.

Hoop ik.

Als blijkt dat de daders dikwijls van dezelfde afkomst zijn en de intolerantie daar ook uit voortvloeit (stammencultuur en Islam) dan doet het er wel degelijk toe.

Anders ga je er vanuit dat je telkens domweg de daders straft om gedrag maar niet gericht iets kan ondernemen om het te voorkomen.

Ongeacht welke reden er voor aangevoerd wordt moet de drempel om geweld te gebruiken bij alle tokkies een stuk omhoog, dus ook bij de Marokkaanse tokkies.

katmandu
28-05-07, 16:09
@ rita

Citaat: "het volk van LOT was het toch.........."

Ach gut, kan je er niet tegen kind? Ga maar gauw onder een niqaab wonen dan zie je niks. :gek: :rolleyes: :hihi:

katmandu
28-05-07, 16:12
@ rita

Het gaat je geen pest aan - dit is Nederland - en als je het niet aanstaat heb je een dubbel paspoort - indien niet - ga emigreren naar een islamitisch land.

Het toppunt! Wat wat jij eigenlijk zegt dat jij er niet tegen bent dat homos verdronken worden! 'Lieve meid' ben jij! Bah om te :huil2: en

super ick
28-05-07, 17:55
Nu is het afgelopen dames anders haal ik de batterijen eruit.

Invidia
28-05-07, 18:50
Allereerst, neem één reactie van mij en reageer daarop. En niet op alle reacties die ik de afgelopen drie jaar hier heb geplaatst, zo leuk vind ik het hier nou ook weer niet.

Goed, ik begin maar ergens:


Wat is het verband? Als je getrapt wordt moet je naar beneden trappen?

Peu primitief, no?

Het verschil zit hem erin dat het niet mijn intentie was om homo's te beledigen of te bekritiseren of die andere bullshit die moslims normaal overzich heen krijgen. Ik heb namelijk niets tegen homo's en neem ze zoals ze zijn, incusief de AIDS en in Guchi gestoke poedels van ze.


Welk land is dat? Soedan?

Gewoon Somalië. Dat was wat verkeerd geformuleerd, maar het ging er om dat hij uit een bepaalde streek kwam waar als hij ernaar terug keerde terecht mocht vrezen voor zijn leven. Ik ken de details niet. Mocht je er niet van kunnen slapen, dan wil ik het desbetreffende arrest wel voor je opzoeken.


[QUOTE]Geplaatst door mark61
[B]Je denkt van niet?

Neen. Jij van wel dan? 4 á 5 miljard mensen naar NL?



Dan weten we dat ook weer. Eerst de hele wereld erbij halen to cover up een incident in een park, en dan toch maar weer niet.

Nerdsky, leer lezen of citeer op zijn minst mijn hele tekst in plaats van sporadisch zinnetjes uit mijn reactie te plukken. Ik had het over de üit Nederland te zetten hulpbehoefenden" Die 4 a 5 mijard mensen was Hyfpnogwats ingeving, om mij ergens van te overtuigen. Ik probeer daarnaast niets op te coveren, snap echt niet waar je dat nou weer vandaan haalt. Het was die Hnogwat weer die inging op mijn stukje over hulpbehoefenden. Leg me dat soort woorden niet in de mond.


Want?

Ik heb tot nog toe geen teken gezien van dat Nederland ook maar in de buurt van vol komt, er kunnen nog wel een paar miljoen bij.


Ik :ego:

Ik ben overtuigd.


Ik vrees dat je een tamelijk minderheidsstandpunt inneemt. Geheel los van etnische scheidslijnen. Vraag maar es na in je omgeving.

Etnische scheidslijnen?

super ick
28-05-07, 20:03
Geplaatst door Invidia
Allereerst, neem één reactie van mij en reageer daarop. En niet op alle reacties die ik de afgelopen drie jaar hier heb geplaatst, zo leuk vind ik het hier nou ook weer niet.

Goed, ik begin maar ergens:



Het verschil zit hem erin dat het niet mijn intentie was om homo's te beledigen of te bekritiseren of die andere bullshit die moslims normaal overzich heen krijgen. Ik heb namelijk niets tegen homo's en neem ze zoals ze zijn, incusief de AIDS en in Guchi gestoke poedels van ze.



Gewoon Somalië. Dat was wat verkeerd geformuleerd, maar het ging er om dat hij uit een bepaalde streek kwam waar als hij ernaar terug keerde terecht mocht vrezen voor zijn leven. Ik ken de details niet. Mocht je er niet van kunnen slapen, dan wil ik het desbetreffende arrest wel voor je opzoeken.



Neen. Jij van wel dan? 4 á 5 miljard mensen naar NL?




Nerdsky, leer lezen of citeer op zijn minst mijn hele tekst in plaats van sporadisch zinnetjes uit mijn reactie te plukken. Ik had het over de üit Nederland te zetten hulpbehoefenden" Die 4 a 5 mijard mensen was Hyfpnogwats ingeving, om mij ergens van te overtuigen. Ik probeer daarnaast niets op te coveren, snap echt niet waar je dat nou weer vandaan haalt. Het was die Hnogwat weer die inging op mijn stukje over hulpbehoefenden. Leg me dat soort woorden niet in de mond.



Ik heb tot nog toe geen teken gezien van dat Nederland ook maar in de buurt van vol komt, er kunnen nog wel een paar miljoen bij.



Ik ben overtuigd.



Etnische scheidslijnen?

Homo's, aids, pradapoedels? Je geeft wel erg blijk van je vooroordelen over homoseksuelen. De overgrote meerderheid leeft net als ieder ander. Alleen ze hebben, als enig verschil een andere seksuele voorkeur. Zeg dus niet in 1 zin dat je ze accepteerd terwijl je ze in dezelfde zin belachelijk maakt.
Je moet ze niet over 1 kam scheren of je moet ook vinden dat alle Marokkanen achterlijke straatrovers zijn die hun vrouw slaan.

Nederland is geografisch natuurlijk niet vol. Wat werkgelegenheid, gezondheidszorg, scholing, en o.a. huisvesting betreft wel.
Zeker als je het over een paar miljoen hebt. Iedere deskundige kan je zo voorekenen dat dat een ramp zou beteken op net genoemde vlakken.
Je schiet uit de heup.

knuppeltje
28-05-07, 20:32
Geplaatst door rita
Noem 1 land in de wereld waar homo s wel geaccepteerd worden behalve Nederland.

het volk van LOT was het toch..........

Volgens mij schiet het in die landen waar het huwelijk voor iedereen met iedereen mogelijk is al aardig op.

rita
28-05-07, 21:12
Geplaatst door katmandu
@ rita

Het gaat je geen pest aan - dit is Nederland - en als je het niet aanstaat heb je een dubbel paspoort - indien niet - ga emigreren naar een islamitisch land.

Het toppunt! Wat wat jij eigenlijk zegt dat jij er niet tegen bent dat homos verdronken worden! 'Lieve meid' ben jij! Bah om te :huil2: en

rustig meid......... niet zo aanvallen je komt net kijken.

ooit lastig gevallen door een Marokkaan?


Wees positief niet iedere Marokkaan is een dief .( Raymzter ).