PDA

Bekijk Volledige Versie : Hollandse naam taboe voor Marokkaanse ambassade



IbnRushd
25-05-07, 14:56
Hollandse naam taboe

door Ronald Veerman

AMSTERDAM - Marokkaanse kinderen mogen in België geen Jan of Pieter heten, of een andere typisch Nederlandse naam dragen als ze tenminste een Marokkaans paspoort willen. Bij onze zuiderburen is opschudding ontstaan nu een groeiend aantal in Vlaanderen geboren baby's de Marokkaanse nationaliteit wordt geweigerd omdat hun naam te westers klinkt.

Aanleiding vormt de uiterst strikte houding van de Marokkaanse ambassade bij onze zuiderburen. Die weigert paspoorten te verstrekken aan kinderen wiens naam niet voorkomt op een in 1995 vastgestelde lijst met traditionele islamitische voornamen.

Zo zijn emigranten met een Vlaamse partner die hun dochter bijvoorbeeld Katrien, Jasmijn of Sara zonder 'h' willen noemen, kansloos en verkrijgen ze naast de Belgische niet de Marokkaanse nationaliteit. De kwestie vormt vooral bij Marokkanen van de tweede en derde generatie een al groter dilemma, die bewust een westerse naam uitpikken om de toekomstkansen van hun kind te vergroten. Gedwongen door de strenge regel en bang dat hun kroost later moeilijk naar Marokko kan reizen, kiest een aantal echter toch met tegenzin voor Mohammed, Mehdi of Yasmine.

Is deze Marokkaanse praktijk onaanvaardbaar en vormt ze een onnodige belemmering om echt te integreren? Of heeft het mogelijk onbedoeld ook een positief effect: modern ingestelde allochtonen die, gedwongen een keus te maken, het tweede paspoort wellicht al vaker laten schieten?

telegraaf.nl

Djiniouzz
25-05-07, 15:36
Elke staat heeft het recht haar eigen wetten te bepalen, wat is het achterbakse laagopgeleiden krantje "De Telegraaf" om daarover te oordelen.

Karin.N
25-05-07, 15:43
Geplaatst door Djiniouzz
Elke staat heeft het recht haar eigen wetten te bepalen, wat is het achterbakse laagopgeleiden krantje "De Telegraaf" om daarover te oordelen.

Ook als die staat zich weinig tot niets laat gelegen aan de rechten van haar burgers?

Lijkt mij dat een ieder mens toch zelf moet kunnen bepalen welke naam je aan je kind geeft en bemoeienis van een staat vind ik uitermate verwerpelijk. Gewoon dat tweede paspoort toekennen (als de betreffende personen dat wensen) ongeacht de naam.

Sjowelo
25-05-07, 15:47
Geplaatst door IbnRushd
Hollandse naam taboe



Is deze Marokkaanse praktijk onaanvaardbaar en vormt ze een onnodige belemmering om echt te integreren? Of heeft het mogelijk onbedoeld ook een positief effect: modern ingestelde allochtonen die, gedwongen een keus te maken, het tweede paspoort wellicht al vaker laten schieten?

telegraaf.nl
Stomme suggestieve vragen. Het is niet onaanvaardbaar omdat dat iets met integratie te maken heeft. Het is onaanvaardbaar omdat ouders beroofd worden van hun keuzevrijheid om voor hun kinderen zelf een respectabele naam te kiezen. De integratiekoek wordt hier ten onrechte uitgeserveerd als zijnde het een kwestie van Klaas heten met alleen een rood paspoort. In feite doet het artikel precies hetzelfde als de Marokkaanse overheid. Het reduceert die kinderen tot een object gekoppeld aan een papiertje en een naam, die zij voor zichzelf kunnen opeisen.

binloser
25-05-07, 17:32
Is dit een probleem? Je gewoon er niets van aantrekken en de naam kiezen die je zelf wil. Met een land dat je met je prive zaken bemoeit moet je niets te maken willen hebben.
Dat is het probleem met veel marokkanen; ze komen niet echt op voor zich zelf en werken niet aan zichzelf. Gevolg; weinig opleiding en veel werkeloosheid en dus armoede e.d.. En dan anderen de schuld geven en je er tegen afzetten.

Slinger
25-05-07, 17:40
Geplaatst door Djiniouzz
Elke staat heeft het recht haar eigen wetten te bepalen, wat is het achterbakse laagopgeleiden krantje "De Telegraaf" om daarover te oordelen.

Wat De Telegraaf hier doet is een bestaande praktijk beschrijven en daar vragen bij stellen. Goed journalistiek werk, lijkt me. Een hoogopgeleide als jij zou daarmee uit de voeten moeten kunnen.

Bofko
25-05-07, 17:42
Klaas-Jan Benmoussa.
Arend Aboutaleb.
Geert Boussata.


:vreemd:

super ick
25-05-07, 18:25
Geplaatst door Djiniouzz
Elke staat heeft het recht haar eigen wetten te bepalen, wat is het achterbakse laagopgeleiden krantje "De Telegraaf" om daarover te oordelen.

De Telegraaf verslaat het nieuws. Als het je niet aanstaat is dat niet de schuld van de Telegraaf. Je kunt het hoogstens een kutkrant vinden.

Don't shoot the messenger (daar bedoel ik niet MSN mee :))

Baddha
26-05-07, 01:18
Zo zijn emigranten met een Vlaamse partner die hun dochter bijvoorbeeld Katrien, Jasmijn of Sara zonder 'h' willen noemen, kansloos en verkrijgen ze naast de Belgische niet de Marokkaanse nationaliteit.

Nou interesseert die hele paspoortenkwestie mij eigenlijk totaal niet, maar werd er niet gezegd dat het onmogelijk was om afstand te doen van je Marokkaanse nationaliteit? En nu zou blijken dat je speciaal naar de ambassade moet om de Marokkaanse nationaliteit te verkrijgen en de naam moet wel op een lijstje staan om dat te laten lukken?

Kan ook zijn dat ik het niet begrijp, want ik heb me er niet in verdiept.

Witte78
26-05-07, 07:40
Geplaatst door Baddha
Nou interesseert die hele paspoortenkwestie mij eigenlijk totaal niet, maar werd er niet gezegd dat het onmogelijk was om afstand te doen van je Marokkaanse nationaliteit? En nu zou blijken dat je speciaal naar de ambassade moet om de Marokkaanse nationaliteit te verkrijgen en de naam moet wel op een lijstje staan om dat te laten lukken?

Kan ook zijn dat ik het niet begrijp, want ik heb me er niet in verdiept.

Daar heb je wel een punt. Ik vaag me ook af hoe dit zit. Ik dacht dat in de dubbele nationaliteits discussie juist het punt was dat marokkanen geen afstand konden nemen van hun marokkaanse nationaliteit. Maar nu blijkt dus dat wanneer je je paspoort niet ophaalt, je ook die dubbele nationaliteit niet hebt?

Shemharosh
26-05-07, 07:42
Ze willen dat iedereen er Appie gaat heten

super ick
26-05-07, 11:22
Geplaatst door Shemharosh
Ze willen dat iedereen er Appie gaat heten

Moet Nederland ook doen. Alleen paspoorten voor mensen met een Grrrrrrristelijke naam. Geen paspoorten voor Alies, Mohammedjes, en Rachidjes. Als Marokko het doet is er nauwelijks kritiek dus blijkbaar kan het gewoon.

Coolassprov MC
26-05-07, 12:27
Geplaatst door IbnRushd
Hollandse naam taboe

Niet alleen maar Hollandse namen; beetje tendentieuze kop.


Geplaatst door super ick
Moet Nederland ook doen. Alleen paspoorten voor mensen met een Grrrrrrristelijke naam. Geen paspoorten voor Alies, Mohammedjes, en Rachidjes. Als Marokko het doet is er nauwelijks kritiek dus blijkbaar kan het gewoon.

Sommige islamitische namen mogen ook niet.

Dit is dus echt dictatuur in lettelijke zin; die naam die je je kind geeft wordt je gedicteerd.


Geplaatst door IbnRushd
Is deze Marokkaanse praktijk onaanvaardbaar en vormt ze een onnodige belemmering om echt te integreren? Of heeft het mogelijk onbedoeld ook een positief effect: modern ingestelde allochtonen die, gedwongen een keus te maken, het tweede paspoort wellicht al vaker laten schieten?

Beetje domme fascistische denkwijze.

Coolassprov MC
26-05-07, 12:32
Geplaatst door Witte78
Maar nu blijkt dus dat wanneer je je paspoort niet ophaalt, je ook die dubbele nationaliteit niet hebt?

Theoretisch kan je er ook voor kiezen om je reet af te vegen met het Marokkaanse paspoort en nooit meer af te reizen naar dat land.

Zou dat ook meetellen als ''afstand doen van nationaliteit''?

naam
26-05-07, 14:53
Geplaatst door Coolassprov MC
Theoretisch kan je er ook voor kiezen om je reet af te vegen met het Marokkaanse paspoort en nooit meer af te reizen naar dat land.

Zou dat ook meetellen als ''afstand doen van nationaliteit''?

Mwoah, denk het wel. :wijs:

Witte78
26-05-07, 15:04
Geplaatst door Coolassprov MC
Theoretisch kan je er ook voor kiezen om je reet af te vegen met het Marokkaanse paspoort en nooit meer af te reizen naar dat land.

Zou dat ook meetellen als ''afstand doen van nationaliteit''?

:hihi:

Er zit natuurlijk een verschil tussen afstand doen van iets (dan heb je er ooit wel voor gekozen), of ergens in de eerste plaats niet niet eens voor kiezen. Waarom kan iemand met alleen een nederlands paspoort trouwens niet naar marokko? Is het voor een nederlander zonder marokkaans paspoort niet gewoon mogelijk om te emigreren naar marokko?

super ick
26-05-07, 15:14
Geplaatst door Coolassprov MC
Theoretisch kan je er ook voor kiezen om je reet af te vegen met het Marokkaanse paspoort en nooit meer af te reizen naar dat land.


Als het zo simpel is. Veeg dan je reet af met het Nederlandse paspoort en kom nooit meer terug. Gezien de kritiek die jij hier al op Nederland geuit hebt zou dat veel meer voor de hand liggen.

justus
26-05-07, 15:22
Geplaatst door super ick
Als het zo simpel is. Veeg dan je reet af met het Nederlandse paspoort en kom nooit meer terug. Gezien de kritiek die jij hier al op Nederland geuit hebt zou dat veel meer voor de hand liggen.

ietwat cru maar je hebt een punt. ik vraag me in alle redelijkheid af waarom zovelen hier en ook elders niet anders doen dan kritiek hebben op de maatschappij waarin ze leven maar geen enkele serieuze moeite doen om die maatschappij en hun positie daarin te verbeteren dan wel gewoon te vertrekken. het is een serieuze optie. als ik het hier niet meer naar mijn zin heb vertrek ik ook.

Coolassprov MC
26-05-07, 15:55
Geplaatst door Witte78
:hihi:

Zulke teksten vindt je leuk, he?

Viezerik.


Geplaatst door Witte78
Er zit natuurlijk een verschil tussen afstand doen van iets (dan heb je er ooit wel voor gekozen), of ergens in de eerste plaats niet niet eens voor kiezen.

Dat is niet de discussie.


Geplaatst door Witte78
Waarom kan iemand met alleen een nederlands paspoort trouwens niet naar marokko?

Waarschijnlijk wel.


Geplaatst door Witte78
Is het voor een nederlander zonder marokkaans paspoort niet gewoon mogelijk om te emigreren naar marokko?

Zeer waarschijnlijk wel.

Coolassprov MC
26-05-07, 15:58
Geplaatst door super ick
Als het zo simpel is. Veeg dan je reet af met het Nederlandse paspoort en kom nooit meer terug. Gezien de kritiek die jij hier al op Nederland geuit hebt zou dat veel meer voor de hand liggen.

Je kan me nog steeds niet accepteren als Nederlander; laat staan de Nederlander die ik ben?

Coolassprov MC
26-05-07, 16:00
Geplaatst door justus
ietwat cru maar je hebt een punt. ik vraag me in alle redelijkheid af waarom zovelen hier en ook elders niet anders doen dan kritiek hebben op de maatschappij waarin ze leven maar geen enkele serieuze moeite doen om die maatschappij en hun positie daarin te verbeteren dan wel gewoon te vertrekken. het is een serieuze optie. als ik het hier niet meer naar mijn zin heb vertrek ik ook.

Mijn probleem is ongeneeslijk; overal waar ik ben begin ik te kankeren; een echte Hollander dus!

Witte78
26-05-07, 16:18
Geplaatst door Coolassprov MC
Zulke teksten vindt je leuk, he?

Viezerik.


wel als jij het zegt.



Dat is niet de discussie.
Waarschijnlijk wel.
Zeer waarschijnlijk wel.

Dat is indedaad niet deze discussie, maar een zijsprong van Baddha. Al snap ik nog steeds niet hoe het nu precies zit.

Coolassprov MC
26-05-07, 16:25
Geplaatst door Witte78
wel als jij het zegt.

Leg eens uit!


Geplaatst door Witte78
Dat is indedaad niet deze discussie, maar een zijsprong van Baddha. Al snap ik nog steeds niet hoe het nu precies zit.

Wat snap je niet?

Misschien kunnen we de koppen bijelkaar steken om mysteries op te lossen?

Witte78
26-05-07, 16:46
Geplaatst door Coolassprov MC
Leg eens uit!



Die uitspraak paste precies bij het beeld dat ik van je heb, en vond het daarom grappig.



Wat snap je niet?

Misschien kunnen we de koppen bijelkaar steken om mysteries op te lossen?

Ik dacht altijd dat in nederland geborden kinderen van ouders met marokkaanse afkomst hoe dan ook de marokkaanse nationaliteit krijgen, of ze nu willen of niet. Dit was zover ik begrepen heb ook één van de argumenten in de dubbele nationaliteitsdiscussie.
Maar als die nationaliteit eerst aangevraagd en goedgekeurd moet worden, dan is dat dus niet waar. Dan is dus een dubbele nationaliteit een keuze.

Dus wat mij niet duidelijk is: Is dubbele nationaliteit voor mensen met marokkkanse afkomst een keuze of niet?

justus
26-05-07, 20:33
Geplaatst door Coolassprov MC
Mijn probleem is ongeneeslijk; overal waar ik ben begin ik te kankeren; een echte Hollander dus!

je bent niet aangepast maar geassimileerd...jammer voor je.

justus
26-05-07, 20:35
Geplaatst door Witte78
Die uitspraak paste precies bij het beeld dat ik van je heb, en vond het daarom grappig.



Ik dacht altijd dat in nederland geborden kinderen van ouders met marokkaanse afkomst hoe dan ook de marokkaanse nationaliteit krijgen, of ze nu willen of niet. Dit was zover ik begrepen heb ook één van de argumenten in de dubbele nationaliteitsdiscussie. Maar als die nationaliteit eerst aangevraagd en goedgekeurd moet worden, dan is dat dus niet waar. Dan is dus een dubbele nationaliteit een keuze.

Dus wat mij niet duidelijk is: Is dubbele nationaliteit voor mensen met marokkkanse afkomst een keuze of niet?

je zienswijze is correct.

Coolassprov MC
27-05-07, 10:04
Geplaatst door Witte78
Die uitspraak paste precies bij het beeld dat ik van je heb, en vond het daarom grappig.

Je lacht me dus uit; wat onbeleefd.


Geplaatst door Witte78
Ik dacht altijd dat in nederland geborden kinderen van ouders met marokkaanse afkomst hoe dan ook de marokkaanse nationaliteit krijgen, of ze nu willen of niet. Dit was zover ik begrepen heb ook één van de argumenten in de dubbele nationaliteitsdiscussie.
Maar als die nationaliteit eerst aangevraagd en goedgekeurd moet worden, dan is dat dus niet waar. Dan is dus een dubbele nationaliteit een keuze.

Dus wat mij niet duidelijk is: Is dubbele nationaliteit voor mensen met marokkkanse afkomst een keuze of niet?

NEEN.

Coolassprov MC
27-05-07, 10:05
Geplaatst door justus
je bent niet aangepast maar geassimileerd...jammer voor je.

Mag ik voor mezelf bepalen wat ik ben?

Bart.NL
27-05-07, 11:41
Geplaatst door Coolassprov MC
Mijn probleem is ongeneeslijk; overal waar ik ben begin ik te kankeren; een echte Hollander dus!

Overdrijven is ook een kunst.

Coolassprov MC
27-05-07, 11:42
Geplaatst door Bart.NL
Overdrijven is ook een kunst.

Ook een eigenschap van een kaaskop als ik ben.

Bart.NL
27-05-07, 11:52
Geplaatst door Coolassprov MC
Ook een eigenschap van een kaaskop als ik ben.

Ik waardeer dit bijzonder.

Alleen dat groene vlaggetje onder je naam, zou je daar geen mooi rood-wit-blauw voor in de plaats kunnen doen?

Coolassprov MC
27-05-07, 11:56
Geplaatst door Bart.NL
Ik waardeer dit bijzonder.

Het is mijn zelf verkozen identiteiten die je bijzonder waarderen moet.


Geplaatst door Bart.NL
Alleen dat groene vlaggetje onder je naam, zou je daar geen mooi rood-wit-blauw voor in de plaats kunnen doen?

Nee; ik vind ook dat die keuze aan mij is.

Zou je daarmee kunnen leven?

Bart.NL
27-05-07, 11:59
Geplaatst door Coolassprov MC
Zou je daarmee kunnen leven?

Jawel hoor, het was maar een ideetje.

super ick
27-05-07, 13:32
Geplaatst door Coolassprov MC
Je kan me nog steeds niet accepteren als Nederlander; laat staan de Nederlander die ik ben?

Om n.a.v. de houding van een land (alleen accepteren van een Islamitische naam om in aanmerking te komen voor de nationaliteit) direct je reet afvegen met het paspoort en er nooit meer naar af te reizen is in jou ogen wel legitiem?
Op basis van 1 belachelijk criterium?

Dan ligt het m.i. voor de hand je reet af te vegen met het paspoort van het land dat je al vele malen, te pas en te onpas zwart loopt te maken.

Of je moet mij een duidelijk verschil aan kunnen geven.

Coolassprov MC
27-05-07, 13:47
Geplaatst door super ick
Om n.a.v. de houding van een land (alleen accepteren van een Islamitische naam om in aanmerking te komen voor de nationaliteit) direct je reet afvegen met het paspoort en er nooit meer naar af te reizen is in jou ogen wel legitiem?

Dat is niet iets wat ik propageer; zelfs niet naar aanleiding van de jou hierboven geschetste hypothese.


Geplaatst door super ick
Op basis van 1 belachelijk criterium?

Het was een reactie op Witte78; gaarne mijn woorden in die context lezen!


Geplaatst door super ick
Dan ligt het m.i. voor de hand je reet af te vegen met het paspoort van het land dat je al vele malen, te pas en te onpas zwart loopt te maken.

Welk paspoort bedoel je?


Geplaatst door super ick
Of je moet mij een duidelijk verschil aan kunnen geven.

Als het aan mij ligt bestond er geen enkele staat en geen enkel paspoort; ga dus blaffen tegen de juiste boom.

Poesjkin
28-05-07, 01:21
Wat een onzin. Je geeft je kind toch de naam die je wilt geven?

En anders heeft zo'n ambassade pech, lijkt mij.

Poesjkin
28-05-07, 01:24
Geplaatst door super ick
Als het zo simpel is. Veeg dan je reet af met het Nederlandse paspoort en kom nooit meer terug. Gezien de kritiek die jij hier al op Nederland geuit hebt zou dat veel meer voor de hand liggen.

Volgens mij geldt de vrijheid van meningsuiting ook voor Nederlanders met Marokkaanse achtergrond, ickemans. Dus mag hij ook kritiek leveren op Nederland als hem dat zint.

Coolassprov MC
28-05-07, 07:57
Geplaatst door Poesjkin
Volgens mij geldt de vrijheid van meningsuiting ook voor Nederlanders met Marokkaanse achtergrond, ickemans. Dus mag hij ook kritiek leveren op Nederland als hem dat zint.

Dankuwel, mijnheer!

mark61
28-05-07, 10:15
Geplaatst door Poesjkin
Wat een onzin. Je geeft je kind toch de naam die je wilt geven?

En anders heeft zo'n ambassade pech, lijkt mij.

Het draait hier geheel en al om erfrecht & eventueel wat gelazer aan de grens.

super ick
28-05-07, 10:19
Geplaatst door justus
ietwat cru maar je hebt een punt. ik vraag me in alle redelijkheid af waarom zovelen hier en ook elders niet anders doen dan kritiek hebben op de maatschappij waarin ze leven maar geen enkele serieuze moeite doen om die maatschappij en hun positie daarin te verbeteren dan wel gewoon te vertrekken. het is een serieuze optie. als ik het hier niet meer naar mijn zin heb vertrek ik ook.

Dat komt omdat men de balk in het eigen oog niet (wil) ziet(n). Alles is de schuld van anderen.
Intussen weet men dat men in 1 van de beste landen ter wereld zit. Niet werken, toch geld. Scholing, gezondheidszorg, etc. Mondiaal gezien op een zeer hoog niveau.
Intussen volop profiteren en er tegenaan blijven pissen. Dit zijn ook precies de figuren die hun kroost met een minachting tegen de maatschappij opvoeden.
Een kleine groep is al voldoende om 1 hele buurt naar de gallemiezen te helpen.

super ick
28-05-07, 10:29
Geplaatst door Poesjkin
Volgens mij geldt de vrijheid van meningsuiting ook voor Nederlanders met Marokkaanse achtergrond, ickemans. Dus mag hij ook kritiek leveren op Nederland als hem dat zint.

Ik stip aan dat om 1 akkefietje het paspoort te verscheuren belachelijk is. Als 1 zo'n akkefietje daar al aanleiding toe is dan had hij het Nederlandse al lang moeten verscheuren als je hier leest wat hij Nederland allemaal in de schoenen schuift.

Wat dat met vrijheid van meningsuiting te maken heeft? Ik weet het niet. Misschien is dat nog ff wennen voor je. Niet direct beginnen te piepen als coolaasprovinciaal een beetje tegengas krijgt. Of is het je vriendje?

Poesjkin
28-05-07, 13:31
Jochie, ik heb die gast nog nooit eerder gezien.
Ik verdedig uitsluitend zijn recht op het uiten van zijn mening, ongeacht of ik het met hem eens ben of niet.

(in deze casus overigens wel)

super ick
28-05-07, 15:38
Geplaatst door Poesjkin
Jochie, ik heb die gast nog nooit eerder gezien.
Ik verdedig uitsluitend zijn recht op het uiten van zijn mening, ongeacht of ik het met hem eens ben of niet.

(in deze casus overigens wel)

Kan je mij dan aangeven waar ik dat recht betwist?

Al Sawt
28-05-07, 22:39
Geplaatst door super ick
Moet Nederland ook doen. Alleen paspoorten voor mensen met een Grrrrrrristelijke naam. Geen paspoorten voor Alies, Mohammedjes, en Rachidjes. Als Marokko het doet is er nauwelijks kritiek dus blijkbaar kan het gewoon. Wederom kraam je onzin uit!

Alleen Marokkanen die moslims zijn, worden aangesproken op hun naamkeuze.

Marokkaanse joden mogen zelf kiezen welke naam ze willen. Namen als Pierre of Andre zijn veel voorkomende namen onder Marokkaanse joden.

Dus bespaar me jouw onwetendheid.

Al Sawt
28-05-07, 22:49
Geplaatst door justus
ietwat cru maar je hebt een punt. ik vraag me in alle redelijkheid af waarom zovelen hier en ook elders niet anders doen dan kritiek hebben op de maatschappij waarin ze leven maar geen enkele serieuze moeite doen om die maatschappij en hun positie daarin te verbeteren dan wel gewoon te vertrekken. het is een serieuze optie. als ik het hier niet meer naar mijn zin heb vertrek ik ook.

Ik zal je dat verklaren.

Veel Marokkaanse jongeren voelden zich thuis in Nederland en hadden weinig binding met Marokko. Juist door het verscherping van het publiek debat rondom Islam en daarmee gepaarde polarisatie, voelen veel Marokkaanse jongeren zich in Nederland niet thuis.

Terwijl ze zich wel aan Nederland hebben veroordeelt.

Dat mensen als Coolassprov of Qaiys kritiek leveren op Nederland, komt juist omdat ze zich niet thuis voelen.

In dat opzichte beschouw ik hun meer Nederlands dan ondergetekende.
Want ik ben meer begaan met de ontwikkelingen in de Arabische wereld dan met Nederland. En mijn binding met Nederland is veel zwakker dan met Marokko.

Van Qaiys en Coolassprov moeten de Marokkanen in Nederland hebben. Want zij zijn maatschappelijk kritisch en kaarten mistanden en misvattingen aan.

Ongeacht of je met hun inhoud eens bent.

Al Sawt
28-05-07, 22:55
Geplaatst door mark61
Het draait hier geheel en al om erfrecht & eventueel wat gelazer aan de grens. Yep!

Mijn paspoorten zijn niets anders dan een instrument om een bepaalde land sneller binnen te komen en uiteraard om mijn binationale bezittingen te consolideren.

Mijn binding met nationaliteit is derhalve onderhevig aan opportunisme dat mij vaak meester maakt in dit kwestie.

sjaen
29-05-07, 08:06
Getergd raadslid stopt actie tegen Arabische namen
Janny Groen, Annieke Kranenberg


HAARLEM - ‘Islamhater.’ ‘Verrader.’ ‘Waarom noem je je kind niet Pim-Theo Aynan?’ Maar ook: ‘Ik wil niet dat Marokkanen Nederlandse namen gaan dragen. Ik wil dat ze Nederland verlaten. Vandaag nog!’


Uitleg
Honderden van dergelijke reacties kreeg het Haarlemse PvdA-raadslid Moussa Aynan (34) de afgelopen weken op zijn website. Aynan, die net vader is geworden, was in april een handtekeningenactie begonnen om een einde te maken aan ‘de vrijwillige medewerking van de Nederlandse overheid aan het discriminerende en Arabisch-nationalistische beleid van de Marokkaanse regering’. Bij de aangifte van een pasgeboren baby krijgen jonge Marokkaanse ouders door Nederlandse gemeenten ongevraagd een lijst onder de neus geduwd, waaruit ze een naam moeten kiezen.

Die officiële, door de Marokkaanse overheid verspreide lijst bevat alleen Arabische en geen christelijke of Berbernamen. ‘Dat is discriminerend en tast de keuzevrijheid aan’, zegt Aynan. Nederlandse gemeenten dienen zich niet te gedragen als voorpost van de Marokkaanse overheid, vindt hij.

Zijn initiatief is internationaal niet onopgemerkt gebleven. Ook van buiten Nederland krijgt Aynan hatemail. Zoveel, dat hij in het pinksterweekeinde besloten heeft zijn weblog uit de lucht te halen. ‘Het werd te veel, vooral mijn vrouw werd bang’, zegt Aynan.

Hij betreurt het dat zijn initiatief is gekaapt door ‘zowel christelijke fundamentalisten als islamfanatici’. Hem wordt voor de voeten geworpen dat hij islamitische namen verafschuwt. Aynan: ‘Islamitische namen bestaan niet. Moslims uit Indonesië of India dragen namen die ook niet op de lijst staan. Die lijst is Arabisch-nationalistisch.’

binloser
29-05-07, 08:56
Arabieren veroorzaken op het ogenblik verreweg de meeste problemen in de wereld. Deze groep is volkomen de weg kwijt in alle opzichten. Ze pretenderen bijv. religieus te zijn en het ware geloof aan te hangen maar ondertussen gaan ze zich te buiten aan etnische zuiveringen, godsdienstoorlogen, terrorisme, moord, discriminatie van vrouwen en minderheden en het ordinair breed laten hangen in bv de golfstaten.

M@riska
29-05-07, 09:36
Geplaatst door super ick
Moet Nederland ook doen. Alleen paspoorten voor mensen met een Grrrrrrristelijke naam. Geen paspoorten voor Alies, Mohammedjes, en Rachidjes. Als Marokko het doet is er nauwelijks kritiek dus blijkbaar kan het gewoon.

Dus de mensen afrekenen om wat hun land van herkomst doet?

Lekker walgelijk.

super ick
29-05-07, 11:03
Geplaatst door Al Sawt
Wederom kraam je onzin uit!

Alleen Marokkanen die moslims zijn, worden aangesproken op hun naamkeuze.

Marokkaanse joden mogen zelf kiezen welke naam ze willen. Namen als Pierre of Andre zijn veel voorkomende namen onder Marokkaanse joden.

Dus bespaar me jouw onwetendheid.

O dan is het niet erger?

Zoals jij het beschrijft is het een pure vorm van discriminatie op basis van geloof. Moslims mogen niet de naam kiezen die ze zelf willen, alle anderen wel.

p.s.
Staat er iets over het geven van Islamitische namen in de Koran?

mark61
29-05-07, 11:25
Geplaatst door The_Reporter
Maar een mogelijke reden voor dat de Marokkaanse overheid zo'n strak beleid voert, is om de moslims te beschermen tegen hun eigen lafheid. Wallaahu a'lem.

Cryptisch.

Laten we het maar gewoon op control freak gedrag houden.

mark61
29-05-07, 12:26
Geplaatst door The_Reporter
Jaja, en alle moslims callcenter werk laten verrichten.?

Nog cryptischer. Vaak snap ik echt geen ruk van jouw posts. Alsof je aan een joint hebt zitten lurken. :stout:

In any case staat de Marokkaanse overheid niet op islamitische namen, maar op Arabische . Bang voor diasporanationalisme.

mark61
29-05-07, 12:57
Geplaatst door The_Reporter
Is dit een verkapte oproep naar de herleving van Tinga (http://nl.wikipedia.org/wiki/Tinga).?

Ik roep niet. Laat staan op.

Max Stirner
29-05-07, 16:39
Geplaatst door Al Sawt

Van Qaiys en Coolassprov moeten de Marokkanen in Nederland [het]hebben.


:p

Al Sawt
29-05-07, 17:54
Geplaatst door Max Stirner
:p Ik meen het echt!

Witte78
29-05-07, 21:22
Geplaatst door Al Sawt
Ik meen het echt!

Ik vind ze anders eerder haatzaaien dan op een serieuze manier problemen aankaarten. In ieder geval komt het zo bij mij over (en ik denk met mij vele andere). Als de marokkanen in nederland het echt van die twee moeten hebben, zie ik het extreem somber in.

In een eerdere discussie met Quais kwam trouwens naar boven dat het imago van marokkanen hem geen donder kan schelen, en als hij kon meehelpen het te verbeteren, zou hij dat ook never nooit zou doen.

Deze mening heeft overgens niks te maken met of ik het met ze eens ben of niet. Ik heb het alleen over de vorm.

Orakel
29-05-07, 21:33
Geplaatst door sjaen
Getergd raadslid stopt actie tegen Arabische namen

Janny Groen, Annieke Kranenberg


Ik dacht dat ze de melkertbanen wegbezuinigd hadden, maar bij de volkskrant hebben ze er kennelijk nog 2 weten te redden.

sjaen
29-05-07, 21:56
Geplaatst door Orakel
Ik dacht dat ze de melkertbanen wegbezuinigd hadden, maar bij de volkskrant hebben ze er kennelijk nog 2 weten te redden.

http://allochtonen.web-log.nl/allochtonen/2007/05/moussa_aynan_ha.html

justus
30-05-07, 04:41
Geplaatst door Witte78
Ik vind ze anders eerder haatzaaien dan op een serieuze manier problemen aankaarten. In ieder geval komt het zo bij mij over (en ik denk met mij vele andere). Als de marokkanen in nederland het echt van die twee moeten hebben, zie ik het extreem somber in.

In een eerdere discussie met Quais kwam trouwens naar boven dat het imago van marokkanen hem geen donder kan schelen, en als hij kon meehelpen het te verbeteren, zou hij dat ook never nooit zou doen.

Deze mening heeft overgens niks te maken met of ik het met ze eens ben of niet. Ik heb het alleen over de vorm.

amen.

super ick
30-05-07, 11:23
Geplaatst door M@riska
Dus de mensen afrekenen om wat hun land van herkomst doet?

Lekker walgelijk.

Ik wil er alleen maar mee aangeven hoe belachelijk discriminerend dit is. Nederland zou, terrecht overspoeld worden met reacties, afschuw, etc.
Jij reageert direct op mijn voorbeeld.

Maar reacties op het beleid van Marokko blijven uit. Die krijg je hier alleen maar op Wilders, Ayaan of Israel.
Lange teentjes maar niet inhoudelijk reageren op deze misstand.

Max Stirner
30-05-07, 12:25
Geplaatst door Al Sawt
Ik meen het echt!


Jullie zijn eigenlijk een soort lemmingen dus ?

Al Sawt
30-05-07, 23:16
Geplaatst door Witte78
Ik vind ze anders eerder haatzaaien dan op een serieuze manier problemen aankaarten. In ieder geval komt het zo bij mij over (en ik denk met mij vele andere). Als de marokkanen in nederland het echt van die twee moeten hebben, zie ik het extreem somber in.

In een eerdere discussie met Quais kwam trouwens naar boven dat het imago van marokkanen hem geen donder kan schelen, en als hij kon meehelpen het te verbeteren, zou hij dat ook never nooit zou doen.

Deze mening heeft overgens niks te maken met of ik het met ze eens ben of niet. Ik heb het alleen over de vorm.

Beste Witte78,

Op forum van Maroc.nl kunnen we autochtone prikkers in 3 groepen verdelen:

-Eerste groep zijn autochtonen Nederlanders die voor leuke tijdverblijf prikken op Maroc.nl.
-Tweede groep zijn ook autochtonen die oprecht geinteresseerd zijn in beleveniswereld van Marokkanen.
-Derde groep zijn eveneens autochtonen die niet geinteresseerd zijn en alleen maar komen prikken om tegen de schenen van de Marokkanen te trappen of juist met een wijsvingertje een en ander te duidelijk te maken.

Helaas zijn er van de derde groep altijd een grote groep geweest. Tuurlijk zullen ze hun motieven waarom ze prikken op Maroc.nl, verpakken in drogredenaties dat ze o zo geinteresseerd zijn in de beleveniswereld van Marokkaanse medemens.

En uiteraard zullen sommigen oprechte vragen stellen. Maar veelal zijn het echter vragen die ze liever onbeantwoord willen houden. Puur om hun vooroordelen te laten bevestigen.

Zoals een bepaalde prikker. Die vond het logisch dat men bij Ajax met Israelische vlaggen zwaaien, omdat Ajax ooit een verdwaalde joodse voetballer in hun gelederen had. Maar zich wel blijft afvragen waarom Marokkanen dat doen met Hamasvlaggen.

Zie je Witte, met prikkers van vierde groep creer je een soort klimaat. Een klimaat waar veel prikkers van Marokkaans afkomst als bedreigend beschouwen. Helaas omdat velen een intellectuele bagage missen om een volwassen discussie te voeren en vooral omdat ze toch stuk jonger zijn dan meeste autochtonen prikkers.

Prikkers als Qaiys en Coolassprov zijn juist personen die volop in discussie gaan en hun kritiek over Nederland niet verhullen en juist kunnen verwoorden.

Om integratie succesvol te laten lopen, moet je een spanningsveld hebben om mogelijkheden van groepen te kunnen afbakenen.

Ik heb geen behoefte om te discussieren over een moslima die een hand heeft geweigerd. Maar een discussie daarover is juist nodig om binnen die spanningsveld de mogelijkheden van groepen op te zoeken en grenzen vast te leggen. Kortom het voeren van woord en wederwoord.

Een wezenlijke onderdeel om proces integratie tot een goed eind te brengen.

Coolassprov en Qaiys doen dat en leveren daarom veel meer bijdrage aan integratie van moslims dan prikkers van vierde groep of ondergetekende.

Dus jij mag ze als haatzaaiers zien. Maar zelfreflectie schiet helaas bij je tekort. Want jij staat zeker niet open voor dialoog en ziet ook niet dat ze door hun kritiek op Nederland, juist meer om Nederlandse samenleving geven dan ik.

Witte78
30-05-07, 23:48
Geplaatst door Al Sawt
Beste Witte78,

Op forum van Maroc.nl kunnen we autochtone prikkers in 3 groepen verdelen:

-Eerste groep zijn autochtonen Nederlanders die voor leuke tijdverblijf prikken op Maroc.nl.
-Tweede groep zijn ook autochtonen die oprecht geinteresseerd zijn in beleveniswereld van Marokkanen.
-Derde groep zijn eveneens autochtonen die niet geinteresseerd zijn en alleen maar komen prikken om tegen de schenen van de Marokkanen te trappen of juist met een wijsvingertje een en ander te duidelijk te maken.

Helaas zijn er van de derde groep altijd een grote groep geweest. Tuurlijk zullen ze hun motieven waarom ze prikken op Maroc.nl, verpakken in drogredenaties dat ze o zo geinteresseerd zijn in de beleveniswereld van Marokkaanse medemens.

En uiteraard zullen sommigen oprechte vragen stellen. Maar veelal zijn het echter vragen die ze liever onbeantwoord willen houden. Puur om hun vooroordelen te laten bevestigen.

Zoals een bepaalde prikker. Die vond het logisch dat men bij Ajax met Israelische vlaggen zwaaien, omdat Ajax ooit een verdwaalde joodse voetballer in hun gelederen had. Maar zich wel blijft afvragen waarom Marokkanen dat doen met Hamasvlaggen.

Zie je Witte, met prikkers van vierde groep creer je een soort klimaat. Een klimaat waar veel prikkers van Marokkaans afkomst als bedreigend beschouwen. Helaas omdat velen een intellectuele bagage missen om een volwassen discussie te voeren en vooral omdat ze toch stuk jonger zijn dan meeste autochtonen prikkers.

Prikkers als Qaiys en Coolassprov zijn juist personen die volop in discussie gaan en hun kritiek over Nederland niet verhullen en juist kunnen verwoorden.

Om integratie succesvol te laten lopen, moet je een spanningsveld hebben om mogelijkheden van groepen te kunnen afbakenen.

Ik heb geen behoefte om te discussieren over een moslima die een hand heeft geweigerd. Maar een discussie daarover is juist nodig om binnen die spanningsveld de mogelijkheden van groepen op te zoeken en grenzen vast te leggen. Kortom het voeren van woord en wederwoord.

Een wezenlijke onderdeel om proces integratie tot een goed eind te brengen.

Coolassprov en Qaiys doen dat en leveren daarom veel meer bijdrage aan integratie van moslims dan prikkers van vierde groep of ondergetekende.

Dus jij mag ze als haatzaaiers zien. Maar zelfreflectie schiet helaas bij je tekort. Want jij staat zeker niet open voor dialoog en ziet ook niet dat ze door hun kritiek op Nederland, juist meer om Nederlandse samenleving geven dan ik.

Misschien heb je gelijk. Persoonlijk hecht ik niet al te veel waarde aan de meningen die ik hier lees, en ik probeer ze ook in de juiste contex te plaatesen. Al kan ik me voorstellen dat mensen die even een kijkje nemen een totaal verkeerd beeld krijgen.

Over het dialoog aangaan, ik heb heb een aantal keer geprobeerd. Elke keer kreeg ik of geen antwoord meer wanneer het interesant werd, of ik werd uitgescholden. Ik stond er dus wel voor open, maar heb de hoop opgegeven dat er iets zinvols uitkomt. Ik heb ook helemaal geen problemen met kritiek hebben op nederland of op het westen, zolang het onderbouwd is. Ik heb dat zelf ook. De kritiek die ik hier lees mist vaak die onderbouwing. Wanneer ik dat aankaart, wordt ik al weer snel uitgemaakt voor racist of iets dergelijks. Wanneer mensen beginnen met schelden of beledigingen, verlies ik heel snel interesse in hun mening.

Daarom denk ik dat een wat vriendelijker klimaat hier niet slecht zou zijn voor een open dialoog. Ik vind dat autochtonen die de boel hier verzieken geen vrijkaartje mag zijn voor marokkanen om dat ook maar te mogen. Laat je niet gek maken en manipuleren door een stel idioten.

sidi bibi
31-05-07, 00:15
Geplaatst door Al Sawt
Yep!

Mijn paspoorten zijn niets anders dan een instrument om een bepaalde land sneller binnen te komen en uiteraard om mijn binationale bezittingen te consolideren.

Mijn binding met nationaliteit is derhalve onderhevig aan opportunisme dat mij vaak meester maakt in dit kwestie.
Wanneer ik Marokko binnenkom kijk ik altijd of er toevallig geen Marokkaan aan het loket voor mij staat omdat mijn ervaring is dat het dan in elk geval veel langer gaat duren. Wanneer je je binationale bezitting hebt geconsolideerd en je wilt er niet gaan wonen, kun je het dan verkopen en het geld uitvoeren ?

Baddha
31-05-07, 00:18
Geplaatst door Al Sawt
Beste Witte78,

Zoals een bepaalde prikker. Die vond het logisch dat men bij Ajax met Israelische vlaggen zwaaien, omdat Ajax ooit een verdwaalde joodse voetballer in hun gelederen had. Maar zich wel blijft afvragen waarom Marokkanen dat doen met Hamasvlaggen.


Wat ben jij een rat zeg! En dat is dan een moderator van een door de overheid gesubsidieerd forum!!

Lekker he, feiten verdraaien en volledig je eigen verwrongen interpretatie geven. Maar je bent te laf om gewoon te PM'en en een eerlijke vraag te stellen. Liever hou je vast aan je vooringenomenheid en vooroordelen.

Ken je mij? Heb je me ooit ontmoet? Heb ik je hier ooit aangevallen? Ja, ik heb je aangresproken op eerder onfatsoenlijk gedrag van jou en daar heb je je notabene voor verontschuldigd.

Voor de goede orde. Ik vind voetbalrellen niet erger als Marokkanen de daders zijn. Ik vind al dat relgedrag verwerpelijk en heb dat op verschillende fora herhaaldelijk veroordeeld. Wie het doet maakt me niks uit. Het zijn allemaal low lives. Het enige dat ik heb beargumenteerd is dat de daders Wilders en zijn partij in de kaart hebben gespeeld. Dat is geenzins een aanval op Marokkanen op dit forum noch op Marokkanen in het algemeen.

Wat zal jij toch blij zijn dat je de macht van het modknopje hebt en alles hier naar je hand kunt zetten. Wees er maar trots op kerel!!

Coolassprov MC
31-05-07, 06:55
Geplaatst door Witte78
Ik vind ze anders eerder haatzaaien dan op een serieuze manier problemen aankaarten.

Waar alles gezegd mag worden over gehate mensen is alles dat hiertegenin gebracht wordt, gelijk aan ''haatzaaierij''.

Een racist als Wilders en een beroepslasteraarster als AHA kaart kaarten natuurlijk wel ''op een serieuze manier problemen aan''.


Geplaatst door Witte78
In ieder geval komt het zo bij mij over (en ik denk met mij vele andere).

Dat zegt veel over jullie.

Argumentum ad verecundiam:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Geldigheid_en_gezondheid

Een drogreden (schijnreden, denkfout, sofisme) is een reden of redenering die niet klopt, maar die wel aannemelijk lijkt.

Net als een goede redenering bestaat een drogreden uit een aantal premissen (stellingen) of axioma's (aannames) waaruit een conclusie volgt of een aantal argumenten waaruit een mening volgt. De conclusie van een drogreden kan zowel juist als onjuist zijn, maar een drogreden voldoet niet aan de voorwaarden geldigheid en gezondheid. Dat wil zeggen dat de redenering niet geldig is (dan klopt de vorm van de redenering niet) en/of niet gezond is (dan zijn de stellingen niet geldig).

Drogredenen worden vaak opzettelijk gebruikt door demagogen, maar ze worden ook vaak gebruikt door mensen die niet weten dat het drogredenen zijn, maar denken dat het correcte argumenten zijn. Verder worden drogredenen vaak in humor gebruikt. In dat geval ligt het drogreden-zijn er meestal dik bovenop.

Ook in reclame komen drogredenen veelvuldig voor. In de bewering "de meeste tandartsen bevelen X aan" is bijvoorbeeld sprake van het beroep op autoriteit. Een ander cliché is: "Dermatologisch getest!" Immers, zolang de resultaten er niet bij worden vermeld, is dit geen logisch argument om een bepaald product te kopen.



Geplaatst door Witte78
Als de marokkanen in nederland het echt van die twee moeten hebben, zie ik het extreem somber in.

uhum


Geplaatst door Witte78
In een eerdere discussie met Quais kwam trouwens naar boven dat het imago van marokkanen hem geen donder kan schelen, en als hij kon meehelpen het te verbeteren, zou hij dat ook never nooit zou doen.

Pubers en de volwassen massa beterroriseren elkaar met ''imago'';

http://www.business2000.ie/images/case_studies_6th/coca_cola/ad1.jpg


Geplaatst door Witte78
Deze mening heeft overgens niks te maken met of ik het met ze eens ben of niet. Ik heb het alleen over de vorm.

Natuurlijk ben je het nog nooit eens geweest met mij en natuurlijk heeft alles met alles mee te maken.

Coolassprov MC
31-05-07, 06:58
Geplaatst door Witte78
Over het dialoog aangaan, ik heb heb een aantal keer geprobeerd. Elke keer kreeg ik of geen antwoord meer wanneer het interesant werd, of ik werd uitgescholden. Ik stond er dus wel voor open, maar heb de hoop opgegeven dat er iets zinvols uitkomt. Ik heb ook helemaal geen problemen met kritiek hebben op nederland of op het westen, zolang het onderbouwd is. Ik heb dat zelf ook. De kritiek die ik hier lees mist vaak die onderbouwing. Wanneer ik dat aankaart, wordt ik al weer snel uitgemaakt voor racist of iets dergelijks. Wanneer mensen beginnen met schelden of beledigingen, verlies ik heel snel interesse in hun mening.

Arme jongen.

Kindertelefoon al geprobeerd?


Geplaatst door Witte78
Die uitspraak paste precies bij het beeld dat ik van je heb, en vond het daarom grappig.

Witte78
31-05-07, 09:34
Geplaatst door Coolassprov MC
Arme jongen.

Kindertelefoon al geprobeerd?

Ach ja, dat jij zoiets meteen negatief opvat is typerend. Voor de rest zou ik zeggen, je wordt vanzelf wel eens volwassen.

Nelis70
31-05-07, 10:42
Geplaatst door Coolassprov MC
Niet alleen maar Hollandse namen; beetje tendentieuze kop.



Sommige islamitische namen mogen ook niet.

Dit is dus echt dictatuur in lettelijke zin; die naam die je je kind geeft wordt je gedicteerd.



Beetje domme fascistische denkwijze.

Als het stellen van vragen dom en fascistich is, ja dan is het dom en fascistisch.
Als het niet gelijk ergens een mening over hebben dom en fascistisch is, ja dan is het dom en fascistisch.
Maar ik neig ernaar jouw commentaar stupide te vinden.

Nelis70
31-05-07, 10:57
Geplaatst door Al Sawt
Beste Witte78,

Op forum van Maroc.nl kunnen we autochtone prikkers in 3 groepen verdelen:

-Eerste groep zijn autochtonen Nederlanders die voor leuke tijdverblijf prikken op Maroc.nl.
-Tweede groep zijn ook autochtonen die oprecht geinteresseerd zijn in beleveniswereld van Marokkanen.
-Derde groep zijn eveneens autochtonen die niet geinteresseerd zijn en alleen maar komen prikken om tegen de schenen van de Marokkanen te trappen of juist met een wijsvingertje een en ander te duidelijk te maken.

Helaas zijn er van de derde groep altijd een grote groep geweest. Tuurlijk zullen ze hun motieven waarom ze prikken op Maroc.nl, verpakken in drogredenaties dat ze o zo geinteresseerd zijn in de beleveniswereld van Marokkaanse medemens.



En uiteraard zullen sommigen oprechte vragen stellen. Maar veelal zijn het echter vragen die ze liever onbeantwoord willen houden. Puur om hun vooroordelen te laten bevestigen.

Zoals een bepaalde prikker. Die vond het logisch dat men bij Ajax met Israelische vlaggen zwaaien, omdat Ajax ooit een verdwaalde joodse voetballer in hun gelederen had. Maar zich wel blijft afvragen waarom Marokkanen dat doen met Hamasvlaggen.

Zie je Witte, met prikkers van vierde groep creer je een soort klimaat. Een klimaat waar veel prikkers van Marokkaans afkomst als bedreigend beschouwen. Helaas omdat velen een intellectuele bagage missen om een volwassen discussie te voeren en vooral omdat ze toch stuk jonger zijn dan meeste autochtonen prikkers.

Prikkers als Qaiys en Coolassprov zijn juist personen die volop in discussie gaan en hun kritiek over Nederland niet verhullen en juist kunnen verwoorden.

Om integratie succesvol te laten lopen, moet je een spanningsveld hebben om mogelijkheden van groepen te kunnen afbakenen.

Ik heb geen behoefte om te discussieren over een moslima die een hand heeft geweigerd. Maar een discussie daarover is juist nodig om binnen die spanningsveld de mogelijkheden van groepen op te zoeken en grenzen vast te leggen. Kortom het voeren van woord en wederwoord.

Een wezenlijke onderdeel om proces integratie tot een goed eind te brengen.

Coolassprov en Qaiys doen dat en leveren daarom veel meer bijdrage aan integratie van moslims dan prikkers van vierde groep of ondergetekende.

Dus jij mag ze als haatzaaiers zien. Maar zelfreflectie schiet helaas bij je tekort. Want jij staat zeker niet open voor dialoog en ziet ook niet dat ze door hun kritiek op Nederland, juist meer om Nederlandse samenleving geven dan ik.


Helder verhaal, vooral over de autochtone prikkers.
Maar in je beschrijving van Q en C herken ik bar weinig. Regelmatig wordt een argument door hen met gescheld beantwoord.

Coolassprov MC
31-05-07, 11:16
Geplaatst door Witte78
Ach ja, dat jij zoiets meteen negatief opvat is typerend. Voor de rest zou ik zeggen, je wordt vanzelf wel eens volwassen.


Als je ad homniem gaat worden moet je niet raar opkijken als je gekwetst gaat worden.

Droog je krokodilletranen dus maar vlug.

Coolassprov MC
31-05-07, 11:21
Geplaatst door Nelis70
Als het stellen van vragen dom en fascistich is, ja dan is het dom en fascistisch.
Als het niet gelijk ergens een mening over hebben dom en fascistisch is, ja dan is het dom en fascistisch.
Maar ik neig ernaar jouw commentaar stupide te vinden.

Je hoeft het echt niet te doen alsof je het opneemt voor IBN RUSHD te; de eigenaar van de woorden waar ik die reactie op plaatste heeft het lang en breed begrepen; i.t.t. jou.

Je hoeft er echt niet overheen komen te walsen met je relnichterige gedrag.

Witte78
31-05-07, 11:24
Geplaatst door Coolassprov MC
Droog je krokodilletranen maar vlug.

Als je ad homniem gaat worden moet je niet raar opkijken als je gekwetst gaat worden.

Je vroeg er zelf om hoor, ik gaf alleen antwoord op je vragen. Als de antwoorden je niet zinnen, stel de vragen dan ook niet. Ik weet niet wat voor zelfprojectie je hier aan het uiten bent, maar als ik je gekwetst heb, sorry, het was niet de bedoeling.

binloser
31-05-07, 12:19
Geplaatst door Coolassprov MC
Als je ad homniem gaat worden moet je niet raar opkijken als je gekwetst gaat worden.


Niet ad homniem maar ad hominem.

Coolassprov MC
31-05-07, 12:25
Geplaatst door Witte78
Je vroeg er zelf om hoor, ik gaf alleen antwoord op je vragen. Als de antwoorden je niet zinnen, stel de vragen dan ook niet. Ik weet niet wat voor zelfprojectie je hier aan het uiten bent, maar als ik je gekwetst heb, sorry, het was niet de bedoeling.

Hoe kan ik gekwetst zijn door de woordjes van een kleutertje?

Coolassprov MC
31-05-07, 12:26
Geplaatst door binloser
Niet ad homniem maar ad hominem.

Ander kleutertje.

Freesaf2
31-05-07, 12:31
Geplaatst door Al Sawt
Prikkers als Qaiys en Coolassprov zijn juist personen die volop in discussie gaan en hun kritiek over Nederland niet verhullen en juist kunnen verwoorden.


Uit het gebruik van veel topic titels van dit forum:
--Joodse Fatwa Tegen Darfurese Vluchtelingen
--Sneeky christenen passen leer aan zodat afvalligen moslims kunnen laten dwalen
--Marokkanen vogelvrij verklaard

en mijn persoonlijke topper:
--Zionistisch bezettingsleger schiet op hoogzwangere vrouw in kraambed

Krijg ik vaak meer de indruk dat er hoop prikkers zijn die druk bezig zijn om hier een anti westerse stemming te creeeren. Ik ben helemaal niet bang voor kritiek op NL, want er kunnen altijd dingen beter (klote files).

Bovenstaande topics hebben niets met kritiek te maken, maar wel met een grove verdraaing van de werkelijkheid alleen om een stemming te kweken. Ik denk dat Wilders en zij meer met elkaar gemeen hebben dan een van beide partijen zal willen toegeven.

Coolassprov MC
31-05-07, 12:33
Geplaatst door Freesaf2
Uit het gebruik van veel topic titels van dit forum:
--Joodse Fatwa Tegen Darfurese Vluchtelingen
--Sneeky christenen passen leer aan zodat afvalligen moslims kunnen laten dwalen
--Marokkanen vogelvrij verklaard

en mijn persoonlijke topper:
--Zionistisch bezettingsleger schiet op hoogzwangere vrouw in kraambed

Krijg ik vaak meer de indruk dat er hoop prikkers zijn die druk bezig zijn om hier een anti westerse stemming te creeeren. Ik ben helemaal niet bang voor kritiek op NL, want er kunnen altijd dingen beter (klote files).

Bovenstaande topics hebben niets met kritiek te maken, maar wel met een grove verdraaing van de werkelijkheid alleen om een stemming te kweken. Ik denk dat Wilders en zij meer met elkaar gemeen hebben dan een van beide partijen zal willen toegeven.

Ga krokodilletranen janken met de rest van je kleutergarde.

Witte78
31-05-07, 12:49
Geplaatst door Coolassprov MC
Hoe kan ik gekwetst zijn door de woordjes van een kleutertje?

Waarom denk jij dan dat ik dat wel kan zijn? Jij bent trouwens de enige hier die zich als een kleuter gedraagd. Denk je nu echt dat mensen jou pogingen tot belediging ook maar enigsinds aantrekken? Op zn hoogst raakt men geirriteerd, en antwoord niet meer.

Coolassprov MC
31-05-07, 12:51
Geplaatst door Witte78
Waarom denk jij dan dat ik dat wel kan zijn?

Ik heb niet zoveel belangstelling voor jou als jij voor mij.

Ik wil jou helemaal niet bediscussieren; anders was ik wel kleuterleidster geweest.

Witte78
31-05-07, 12:52
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik heb niet zoveel belangstelling voor jou als jij voor mij.

Ik wil jou helemaal niet bediscussieren; anders was ik wel kleuterleidster geweest.

Juist ja, daarom was je zo geintereseerd waarom ik moest lachen om wat je zei.

Coolassprov MC
31-05-07, 12:57
Geplaatst door Witte78
Juist ja, daarom was je zo geintereseerd waarom ik moest lachen om wat je zei.

Hoeveel onderwerpen wil je nog aansnijden behoudens het onderwerp waar het om gaat?

Al Sawt
31-05-07, 14:14
Geplaatst door Baddha
Wat ben jij een rat zeg! En dat is dan een moderator van een door de overheid gesubsidieerd forum!!

Lekker he, feiten verdraaien en volledig je eigen verwrongen interpretatie geven. Maar je bent te laf om gewoon te PM'en en een eerlijke vraag te stellen. Liever hou je vast aan je vooringenomenheid en vooroordelen.

Ken je mij? Heb je me ooit ontmoet? Heb ik je hier ooit aangevallen? Ja, ik heb je aangresproken op eerder onfatsoenlijk gedrag van jou en daar heb je je notabene voor verontschuldigd.

Voor de goede orde. Ik vind voetbalrellen niet erger als Marokkanen de daders zijn. Ik vind al dat relgedrag verwerpelijk en heb dat op verschillende fora herhaaldelijk veroordeeld. Wie het doet maakt me niks uit. Het zijn allemaal low lives. Het enige dat ik heb beargumenteerd is dat de daders Wilders en zijn partij in de kaart hebben gespeeld. Dat is geenzins een aanval op Marokkanen op dit forum noch op Marokkanen in het algemeen.

Wat zal jij toch blij zijn dat je de macht van het modknopje hebt en alles hier naar je hand kunt zetten. Wees er maar trots op kerel!! Rat? Je streelt mijn ego, echt.

Maar ter zake: Als ik misbruik maak van mijn modstatut, dan had ik je strafpunten gegeven. Ik voer discussie en zet het naar mijn hand met mijn discussie technieken. Dat ze niet helemaal kies zijn, dat erken ik.

Maar wel op een fair manier. Want mijn opponent kan op zelfde wijze een discussie met mij voeren en mij zelfs beschimpen voor rat of extremist. Nergens heb ik strafpunten gegeven om een discussie naar mijn hand te zetten.

Overigens ging onze discussie niet over jouw selectieve verontwaardiging op gebied van voetbalrellen. Maar over het zwaaien van een Hamas vlag en mogelijke redenen van Marokkaanse jongeren om daarmee te identificeren.

Jij kon wel begrip opbrengen dat Ajax aanhangers wel met Israelische vlag zwaaien en geen begrip opbrengen dat Marokkaanse jongeren met een Palestijnse vlag zwaaiden.

Dat was mijn punt.

Freesaf2
31-05-07, 15:14
Geplaatst door Coolassprov MC
Ga krokodilletranen janken met de rest van je kleutergarde.

Precies zo'n diepgaande reactie die je van een laten we zeggen Wilders aanhanger zou verwachten. Zij komen ook altijd met van die steekhoudende argumenten.

Baddha
31-05-07, 16:21
Geplaatst door Al Sawt
Jij kon wel begrip opbrengen dat Ajax aanhangers wel met Israelische vlag zwaaien en geen begrip opbrengen dat Marokkaanse jongeren met een Palestijnse vlag zwaaiden.

Dat was mijn punt.

Laat maar zien waar ik begrip toon. Ik heb enkel gezegd dat het valt uit te leggen en niet dat ik er achter sta. Wat mij betreft is het allemaal zielig gedrag. En ik heb ook niet gezegd dat ik geen begrip heb voor het meenemen van die hamasvlag. Ik heb gezegd dat ik dat niet begrijp. Dat is iets heel anders!

En ik heb ook geschreven:

Het feit dat andere supporters een hamasvlag meenemen vind ik ook niet erg boeiend. Het enige wat het bij mij opriep is de vraag waarom er zo'n fixatie is voor Israël/Palestina. Pas sinds ik ruim een jaar geleden op dit forum belandde werd me dit duidelijk door de vele topics over het onderwerp en de nogal heftige reacties erop.

Raakte ik soms een gevoelige snaar? Of is er een andere reden dat je zo lichtgeraakt bent?

Je bent wel erg snel met je oordeel over anderen.

Al Sawt
31-05-07, 20:35
Geplaatst door Baddha
Laat maar zien waar ik begrip toon. Ik heb enkel gezegd dat het valt uit te leggen en niet dat ik er achter sta. Wat mij betreft is het allemaal zielig gedrag. En ik heb ook niet gezegd dat ik geen begrip heb voor het meenemen van die hamasvlag. Ik heb gezegd dat ik dat niet begrijp. Dat is iets heel anders!
Dus je kan het in geval van Ajax wel uitleggen. Dat betekent dat het past in je referentiekader.

Maar het is niet uit te leggen waarom Marokkanen 'fixatie' hebben voor Palestina.

Hoe komt dat?


En ik heb ook geschreven:


Raakte ik soms een gevoelige snaar? Of is er een andere reden dat je zo lichtgeraakt bent?

Je bent wel erg snel met je oordeel over anderen. Ik heb vaak meegemaakt dat men Marokkanen/moslims verwijt dat hun sympathie op los zand is gestoeld en dat ze in feite geen grond hebben om zich te identificeren met de Palestijnen.

Jouw argumentatie dat er hemelsbreed 6000 km tussen zat, is een vaak gehoorde argument.

Mensen die zo`n verwijt maken zijn in mijn ogen hypocriet. Want meestal hebben ze sympathie voor een externe entiteit en het is juis in hun geval ongegrond.

Of je hypocriet bent? Dat laat ik in het midden.

super ick
31-05-07, 23:16
Zo heet wordt de soep gegeten m.b.t. de Palestijnendiscussie. Verhelderend.

Baddha
31-05-07, 23:39
Geplaatst door Al Sawt
Dus je kan het in geval van Ajax wel uitleggen. Dat betekent dat het past in je referentiekader.

Uitleggen in de zin van logisch te verklaren. Niet meer, niet minder. Waarom doe je zo'n verwoede pogingen om de indruk te wekken dat ik enige waarde hecht aan die uitleg?

Maar goed, aangezien het jou blijkbaar zo enorm boeit heb ik eens de moeite genomen op het e.e.a. op te zoeken en daarbij kwam ik het volgende tegen:

Het imago van Ajax is simpel verklaard. Amsterdam was voor de oorlog een stad waar veel joden woonden, vooral in Oost. Ajax was een club van de Amsterdamse middenklasse die een sterke joodse invloed had. Dus gingen ze naar Ajax als ze van voetbal hielden.

Bron: http://www.cidi.nl/media/1999/vlkskrnt.211099.html


Maar het is niet uit te leggen waarom Marokkanen 'fixatie' hebben voor Palestina.

Hoe komt dat?

Ik heb vaak meegemaakt dat men Marokkanen/moslims verwijt dat hun sympathie op los zand is gestoeld en dat ze in feite geen grond hebben om zich te identificeren met de Palestijnen.

Ik zou het niet weten en ernaar vragen mag ik blijkbaar ook niet want dan komt de grote boze moderator me afzeiken. Blijkbaar is er geen goed antwoord op. Ik kan gezien je reactie enkel concluderen dat het een heikel punt is.


Jouw argumentatie dat er hemelsbreed 6000 km tussen zat, is een vaak gehoorde argument.

Mensen die zo`n verwijt maken zijn in mijn ogen hypocriet. Want meestal hebben ze sympathie voor een externe entiteit en het is juis in hun geval ongegrond.

Of je hypocriet bent? Dat laat ik in het midden. [/B]

Goh, nu beschuldig je wederom mensen ervan hypocriet te zijn enkel gebaseerd op je eigen vooroordeel. Hoe zuur en verbitterd ben je eigenlijk? Ga vooral zo wantrouwend door in het leven, maak je vrienden mee.