PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Opstelling PVV over voetbalrellen Tilburg racistisch'



IbnRushd
26-05-07, 13:35
'Opstelling PVV over voetbalrellen Tilburg racistisch'

zaterdag 26 mei 2007


De opstelling en de schriftelijke vragen van Geert Wilders' Partij Voor de Vrijheid (PVV) over het uit de hand gelopen oefenduel dinsdagavond 22 mei 2007 in het Willem II-stadion te Tilburg tussen Jong Oranje en Jong Marokko is volgens het Collectief Voor Moderne Beschaving (CVMB) hypocriet en racistisch. Als het om autochtone relschoppers zou gaan, dan had PVV zeker geen Kamervragen gesteld, zo stelt CVMB.

PVV-leider Geert Wilders vindt naar aanleiding van de onrust in Tilburg dat er de komende vijf jaar geen mensen van Marokkaanse afkomst meer in voetbalstadions mogen zijn. Maar toen er rellen waren tijdens wedstrijden van Feyenoord en Ajax, of toen er racistische leuzen geroepen werden richting donkere voetbalspelers heeft niemand van Wilders gehoord dat autochtonen uit voetbalstadions geweerd moeten worden. Dat Wilders zijn pijlen nu richt op de onrust in Tilburg heeft racistische motieven.

CVMB keurt uiteraard vandalisme af, of het gepleegd wordt door autochtonen of allochtonen maakt daarbij verder niet uit. De recente rellen in Tilburg kunnen echter ook vanuit een andere perspectief bekeken worden: de integratie van jongeren van Marokkaanse afkomst gaat goed, deze jongeren hebben van hun leeftijdsgenoten geleerd hoe ze zich moeten gedragen na een voetbalwedstrijd.

Wilders vraagt verder schriftelijk ook of de opgepakte jongeren in Tilburg niet verplicht kunnen worden om met hun eigen tandenborstel enkele voetbalstadions schoon te maken. Het beantwoorden van Kamervragen kost per vraag – dus ook deze in een melige bui verzonnen vraag – gemiddeld 1750 euro. CVMB is benieuwd hoe Wilders dit aan de belastingbetalers gaat uitleggen.

Bron: Indymedia.nl


PVV is een racistische partij?

mulan
26-05-07, 13:42
Wilders is gewoon een racistische kleuter.

justus
26-05-07, 15:15
Geplaatst door IbnRushd
[B] PVV is een racistische partij?

stomme vraag...natuurlijk niet :D :gniffel:

IbnRushd
26-05-07, 16:08
Geplaatst door justus
stomme vraag...natuurlijk niet :D :gniffel:

Geen vraag is stom. Maar waarom vind je PVV niet een beetje racistisch?

justus
26-05-07, 20:29
Geplaatst door IbnRushd
Geen vraag is stom. Maar waarom vind je PVV niet een beetje racistisch?

ik bedoelde mijn opmerking puur sarcastisch. dacht dat je dat wel door zou hebben.

1973Tanger
26-05-07, 22:03
Dat gaat lekker zo. De Partij Wilders is al bij uitstek kampioen Kamer vragen in het parlement. Wilders is met zijn niet altijd doeltreffende Kamervragen hard op weg de Nederlandse belastingbetaler rigoreus uit te kleden met 1750,- euro de vraag. Per maand stelt die Jandoedel gemiddeld 20 vragen. Met al dat geld wat die vragen moeten kosten kan Wilders die Marokkaanse jongeren mooi in het land aan het werk zetten i.p.v. melige vragen formuleren zoals 'tandenborstel' en schoonmaken van 'darkroom' tijdens zijn vraag over dat treurige voorval van die homo in Amsterdam. Wilders begint zich langzamerhand meer als een cabaretier te gedragen. Voor mij maakt het niet uit. Weer iets om te lachen daar. Alleen jammer voor al die centjes.

Coolassprov MC
27-05-07, 16:14
Geplaatst door IbnRushd
'Opstelling PVV over voetbalrellen Tilburg racistisch'

zaterdag 26 mei 2007


De opstelling en de schriftelijke vragen van Geert Wilders' Partij Voor de Vrijheid (PVV) over het uit de hand gelopen oefenduel dinsdagavond 22 mei 2007 in het Willem II-stadion te Tilburg tussen Jong Oranje en Jong Marokko is volgens het Collectief Voor Moderne Beschaving (CVMB) hypocriet en racistisch. Als het om autochtone relschoppers zou gaan, dan had PVV zeker geen Kamervragen gesteld, zo stelt CVMB.

PVV-leider Geert Wilders vindt naar aanleiding van de onrust in Tilburg dat er de komende vijf jaar geen mensen van Marokkaanse afkomst meer in voetbalstadions mogen zijn. Maar toen er rellen waren tijdens wedstrijden van Feyenoord en Ajax, of toen er racistische leuzen geroepen werden richting donkere voetbalspelers heeft niemand van Wilders gehoord dat autochtonen uit voetbalstadions geweerd moeten worden. Dat Wilders zijn pijlen nu richt op de onrust in Tilburg heeft racistische motieven.

CVMB keurt uiteraard vandalisme af, of het gepleegd wordt door autochtonen of allochtonen maakt daarbij verder niet uit. De recente rellen in Tilburg kunnen echter ook vanuit een andere perspectief bekeken worden: de integratie van jongeren van Marokkaanse afkomst gaat goed, deze jongeren hebben van hun leeftijdsgenoten geleerd hoe ze zich moeten gedragen na een voetbalwedstrijd.

Wilders vraagt verder schriftelijk ook of de opgepakte jongeren in Tilburg niet verplicht kunnen worden om met hun eigen tandenborstel enkele voetbalstadions schoon te maken. Het beantwoorden van Kamervragen kost per vraag – dus ook deze in een melige bui verzonnen vraag – gemiddeld 1750 euro. CVMB is benieuwd hoe Wilders dit aan de belastingbetalers gaat uitleggen.

Bron: Indymedia.nl


PVV is een racistische partij?

Is de KNVB dan niet braafste jongetje van de racisme-klasse aan het spelen door zonder te knipperen met de ogen gekoor te geven aan WIlders?

The Black Flame
27-05-07, 17:08
Het gedrag van dat tuig dinsdagavond was één dikke racisitische middelvinger naar de gehele Nederlandse samenleving.

+

als ik zo'n vent als een oerang-oetang aan de doellat zie hangen denk ik. Geef die man een banaan.

De wedstrijd is geeindigd met 2-0 voor Jong Marokko en 1000000000 - 0 voor Wilders. Prijsschieten voor de PVDV.

+

het interesseert de burger geen moer dat die kamervragen zo duur zijn. Dat belastinggeld zijn ze toch wel kwijt. Liever dat de PDVD de falende politiek bloot legt dan dat er van die centen weer het zoveelste buurthuis of vlinderreisje wordt gefinancierd.

Coolassprov MC
27-05-07, 17:23
Geplaatst door The Black Flame
Het gedrag van dat tuig dinsdagavond was één dikke racisitische middelvinger naar de gehele Nederlandse samenleving.

+

als ik zo'n vent als een oerang-oetang aan de doellat zie hangen denk ik. Geef die man een banaan.

De wedstrijd is geeindigd met 2-0 voor Jong Marokko en 1000000000 - 0 voor Wilders. Prijsschieten voor de PVDV.

+

het interesseert de burger geen moer dat die kamervragen zo duur zijn. Dat belastinggeld zijn ze toch wel kwijt. Liever dat de PDVD de falende politiek bloot legt dan dat er van die centen weer het zoveelste buurthuis of vlinderreisje wordt gefinancierd.

+

Het is duidelijk wat voor racist jij bent.

+

Jouw soort hoeft niet te wachten op een excuus om dat te mogen zijn.

+

Je bent te dom om dat zelf door te hebben

Shemharosh
27-05-07, 17:43
we moeten wel de scheiding van voetbal en staat overeind houden...politie noch politici hebben niks te zoeken in onze heilige stadions waar alles kan en mag...stadions moeten terug naar het volk!!!
....ik meen het...geen grap!!!

Coolassprov MC
27-05-07, 17:47
Geplaatst door Shemharosh
we moeten wel de scheiding van voetbal en staat overeind houden...politie noch politici hebben niks te zoeken in onze heilige stadions waar alles kan en mag...stadions moeten terug naar het volk!!!
....ik meen het...geen grap!!!

De regering moet inderdaad niet inconsistent en hypocriet te gaan worden en zich gaan bemoeien met wat er in de stadions gebeurt!

Net zomin wij ons mogen bemoeien met wat er in de Tweede Kamer gebeurt.

Julien
27-05-07, 18:03
Geplaatst door Coolassprov MC
Is de KNVB dan niet braafste jongetje van de racisme-klasse aan het spelen door zonder te knipperen met de ogen gekoor te geven aan WIlders?

Volgens mij had de KNVB dat besluit al genomen voordat Wilders kamervragen stelde, en ik vind dat besluit van de KNVB ook heel goed te begrijpen en ben het er ook mee eens. Het was namelijk al de zoveelste keer dat Marokkaanse jongeren een stadion sloopten na een wedstrijd van Marokko. Nu nog alleen de bewuste jongeren net zo hard straffen als gebeurd met Ajax- en Feyenoordhooligans..!

Coolassprov MC
27-05-07, 18:14
Geplaatst door Julien
Nu nog alleen de bewuste jongeren net zo hard straffen als gebeurd met Ajax- en Feyenoordhooligans..!

Nu nog duels an Feyenoord, Ajax en ADO Den Haag boycotten!

Je draait de wereld op z'n kop!

Leugenachtige chauvinist!

Coolassprov MC
27-05-07, 18:15
Geplaatst door Coolassprov MC
Leugenachtige chauvinist!

http://www.nu.nl/news/1086334/41/rss/KNVB_overweegt_boycot_oefenduels_Marokko.html

The Black Flame
27-05-07, 18:33
Geplaatst door Coolassprov MC
+

Het is duidelijk wat voor racist jij bent.

+

Jouw soort hoeft niet te wachten op een excuus om dat te mogen zijn.

+

Je bent te dom om dat zelf door te hebben
+

Hahaha! Sneue sukkel. Jij zou een racist nog niet herkennen als je er bovenop stond. Is dat het enige verweer dat er nog is? Keihard gaan gillen dat ik een racist ben? Face the facts eens een keer ipv terug te vallen in dat medio jaren-90 racisme gehuilebalk. Als ik al een racist ben in jouw ogen zou je eens moeten horen hoe de rest van de bevolking denkt. Dan zou je steil achterover slaan.

Rellen zijn rellen, maar deze rellen hadden een heel ander karakter dan de gemiddelde voetbalrel. Dat gaat tussen supporters van clubs en daar loopt men niet met vlaggen van Hamas en weet ik wat nog meer voor ander anti-westers gespuis over het veld.

Ik BEGRIJP heel goed dat je niet wilt zien hoe "jouw soort" steeds meer het eigen graf graaft. De veelgebezigde these"een kleine groep verpest het voor een grote groep welwillende groep" wordt alleen nog gebruikt door mensen als Cohen.

Coolassprov MC
27-05-07, 18:39
Geplaatst door The Black Flame
Hahaha! Sneue sukkel. Jij zou een racist nog niet herkennen als je er bovenop stond. Is dat het enige verweer dat er nog is? Keihard gaan gillen dat ik een racist ben? Face the facts eens een keer ipv terug te vallen in dat medio jaren-90 racisme gehuilebalk. Als ik al een racist ben in jouw ogen zou je eens moeten horen hoe de rest van de bevolking denkt. Dan zou je steil achterover slaan.

Rellen zijn rellen, maar deze rellen hadden een heel ander karakter dan de gemiddelde voetbalrel. Dat gaat tussen supporters van clubs en daar loopt men niet met vlaggen van Hamas en weet ik wat nog meer voor ander anti-westers gespuis over het veld.

Ik BEGRIJP heel goed dat je niet wilt zien hoe "jouw soort" steeds meer het eigen graf graaft. De veelgebezigde these"een kleine groep verpest het voor een grote groep welwillende groep" wordt alleen nog gebruikt door mensen als Cohen.

Rot toch een end op met je Stormfront-geklets.

Wat Ajax, Feyenoord en ADO Den Haag wekelijks doen is geen probleem omdat ze blank zijn.

Zo ingewikkeld is het niet.

Van wie zijn cultureel hoogstaande teksten als ''HAMAS, HAMAS, HAMAS, JODEN AAN HET GAS''?

IbnRushd
27-05-07, 18:47
Geplaatst door The Black Flame
Dat gaat tussen supporters van clubs en daar loopt men niet met vlaggen van Hamas en weet ik wat nog meer voor ander anti-westers gespuis over het veld.


Hamas vlaggen zijn niet anti-westers. Het zou je verder goed doen om het artikel eens goed te lezen. Maar ach, jij vindt het best als er opeens irrelevante vragen wordt gesteld door een pipo zonder fopneus.

Shemharosh
27-05-07, 18:51
Geplaatst door IbnRushd
Hamas vlaggen zijn niet anti-westers. Het zou je verder goed doen om het artikel eens goed te lezen. Maar ach, jij vindt het best als er opeens irrelevante vragen wordt gesteld door een pipo zonder fopneus.

tuurlijk mag je lopem met welke vlag dan ook....ook die van de zoulounation....in een voetbalstadion mag alles maar dan ook echt alles...als er maar geen doden vallen natuurlijk...maar men moet weer normaal gaan doen zodra die buiten het stadion komt

The Black Flame
27-05-07, 18:53
Sterf af idioot. Een beetje mensen die anders denken dan jij meteen in de Stormfront hoek drukken. Met je "jamaar hunnie en zullie"geouwehoer.

Rellen zijn rellen, maar deze rellen hadden een heel ander karakter dan de gemiddelde voetbalrel. Dat gaat tussen supporters van clubs en daar loopt men niet met vlaggen van Hamas en weet ik wat nog meer voor ander anti-westers gespuis over het veld.

Bij wedstrijden van de genoemde clubs staat de ME klaar. Dat hadden ze nu ook moeten doen en al die apen eens goed moeten afrossen.

HAMAS etc is gericht TEGEN de Ajaxsupporters. Bij Ajax voetbalden vroeger relatief veel joodse voetballers. De HAMAS leus is NIET gericht tegen alle joodse inwoners van Nederland. Dat wat die apen allemaal uitspookten daar had geen moer met "overenthousiasme" te maken maar met pure rancune tegen de ruif waaruit ze dagelijks vreten.

Assatti mag blij zijn dat hij voor Oranje heeft gekozen, die horde dolle honden zullen je supporters maar zijn.

mulan
27-05-07, 18:58
Geplaatst door The Black Flame
Sterf af idioot. Een beetje mensen die anders denken dan jij meteen in de Stormfront hoek drukken. Met je "jamaar hunnie en zullie"geouwehoer.

Rellen zijn rellen, maar deze rellen hadden een heel ander karakter dan de gemiddelde voetbalrel. Dat gaat tussen supporters van clubs en daar loopt men niet met vlaggen van Hamas en weet ik wat nog meer voor ander anti-westers gespuis over het veld.

Bij wedstrijden van de genoemde clubs staat de ME klaar. Dat hadden ze nu ook moeten doen en al die apen eens goed moeten afrossen.

HAMAS etc is gericht TEGEN de Ajaxsupporters. Bij Ajax voetbalden vroeger relatief veel joodse voetballers. De HAMAS leus is NIET gericht tegen alle joodse inwoners van Nederland. Dat wat die apen allemaal uitspookten daar had geen moer met "overenthousiasme" te maken maar met pure rancune tegen de ruif waaruit ze dagelijks vreten.

Assatti mag blij zijn dat hij voor Oranje heeft gekozen, die horde dolle honden zullen je supporters maar zijn.

Zoals de geniale Dave Chappelle zei : You are not a whore but you sure are wearing a whore's uniform. Als jij geen racist genoemd wilt worden moet je ook niet gaan praten als een racist. Zo simpel is het. Apen ..? Relativeren wat de ene groep doet en verergeren wat de ander doet terwijl ze allebei hetzelfde gedrag vertonen...op zijn minst hypocriet.

Coolassprov MC
27-05-07, 19:02
Geplaatst door The Black Flame
Sterf af idioot. Een beetje mensen die anders denken dan jij meteen in de Stormfront hoek drukken. Met je "jamaar hunnie en zullie"geouwehoer.

Rellen zijn rellen, maar deze rellen hadden een heel ander karakter dan de gemiddelde voetbalrel. Dat gaat tussen supporters van clubs en daar loopt men niet met vlaggen van Hamas en weet ik wat nog meer voor ander anti-westers gespuis over het veld.

Bij wedstrijden van de genoemde clubs staat de ME klaar. Dat hadden ze nu ook moeten doen en al die apen eens goed moeten afrossen.

HAMAS etc is gericht TEGEN de Ajaxsupporters. Bij Ajax voetbalden vroeger relatief veel joodse voetballers. De HAMAS leus is NIET gericht tegen alle joodse inwoners van Nederland. Dat wat die apen allemaal uitspookten daar had geen moer met "overenthousiasme" te maken maar met pure rancune tegen de ruif waaruit ze dagelijks vreten.

Assatti mag blij zijn dat hij voor Oranje heeft gekozen, die horde dolle honden zullen je supporters maar zijn.

Je doet zo je best om als racist naar voren te komen dat ik het een belediging voor m'n intelligentie vindt om je daar voor te blijven uitmaken.

Dag jongentje!

Coolassprov MC
27-05-07, 19:05
Geplaatst door The Black Flame
Rellen zijn rellen, maar deze rellen hadden een heel ander karakter dan de gemiddelde voetbalrel.

Dat weten we nu wel; het waren Marokkanen, moslims, Arabieren, Berbers die jij als gevaar ziet.

The Black Flame
27-05-07, 19:08
Hmmm

eigenlijk boeit het me ook niet zo om door Coolassprov MC voor een racist uitgemaakt te worden. Ik kaart een probleem aan dat volledig weggebaggitaiseerd wordt met lulsmoesjes. Een racist? Prima, so be it.

Mulan, over de apen
http://www.dumpert.nl/mediabase/foto/18df6e52_ANP_5683591.jpg

Denk je hierbij aan:
A. Een Dolfijn
B. Een Rat
C. Een Kraanvogel
D. Een Aap

Er is maar 1 antwoord goed.

Man_Ray
27-05-07, 19:15
Geplaatst door The Black Flame
Rellen zijn rellen, maar deze rellen hadden een heel ander karakter dan de gemiddelde voetbalrel. Dat gaat tussen supporters van clubs en daar loopt men niet met vlaggen van Hamas en weet ik wat nog meer voor ander anti-westers gespuis over het veld.
[/B]

Da's pertinent onwaar. Voetbal / sport en politiek / religie zijn altijd al hand in hand gegaan.

Denk maar aan Lazio Roma waar de supporters een uitgesproken extreem-rechtse signatuur hebben en zich graag met Mussolini vereenzelvigen.

Andere supporterclans zijn dan weer uitgesproken 'links'. Die van Standard Luik bijvoorbeeld.

Of dichter bij huis aan Ajax.

http://www.dapprestrijders.nl/images/logo_dapprestrijders.gif

De heisa rond de aanwezigheid van Iran op het jongste WK-voetbal

En als hier in mijn thuisstad de 2 lokale clubs tegen elkaar spelen (de één katholiek, bourgeois - de ander vrijzinnig - arbeiders) wordt de hele politiemacht inclusief waterkanonnen opgetrommeld.

En ga zo maar door...

Ik keur niet goed wat tijdens die wedstrijd gebeurde maar uitzonderlijk of ongewoon is het niet.

Ga ook maar eens op zoek naar de boektitels die ik hierboven plaatste.

Shemharosh
27-05-07, 19:16
Ik zie een bedreigde dolfijn op nikees

Man_Ray
27-05-07, 19:24
Geplaatst door The Black Flame

Ik BEGRIJP heel goed dat je niet wilt zien hoe "jouw soort" steeds meer het eigen graf graaft. De veelgebezigde these"een kleine groep verpest het voor een grote groep welwillende groep" wordt alleen nog gebruikt door mensen als Cohen.

The Black Flame
27-05-07, 19:28
Geplaatst door Coolassprov MC
+

Het is duidelijk wat voor racist jij bent.

+

Jouw soort hoeft niet te wachten op een excuus om dat te mogen zijn.

+

Je bent te dom om dat zelf door te hebben

1973Tanger
27-05-07, 23:31
Geplaatst door The Black Flame
Het gedrag van dat tuig dinsdagavond was één dikke racisitische middelvinger naar de gehele Nederlandse samenleving.

+

als ik zo'n vent als een oerang-oetang aan de doellat zie hangen denk ik. Geef die man een banaan.

De wedstrijd is geeindigd met 2-0 voor Jong Marokko en 1000000000 - 0 voor Wilders. Prijsschieten voor de PVDV.

+

het interesseert de burger geen moer dat die kamervragen zo duur zijn. Dat belastinggeld zijn ze toch wel kwijt. Liever dat de PDVD de falende politiek bloot legt dan dat er van die centen weer het zoveelste buurthuis of vlinderreisje wordt gefinancierd.

Ja ok. Maar valt het jou dan niet op dat Partij Wilders met al haar vragen alleen gericht is op allochtonen. Valt het jou niet op dat Wilders letterlijk in de Kamer voortdurend m.n. dagblad Telegraaf citeert. Dat zijn vragen aan de Minister geen enkele zegginskracht meer bevatten. Dat zijn vragen meestal beginnen met: "hebt u uit het nieuws vernomen, dat Marokkanen dit en dat hebben uitgespookt". Dat je op deze manier van functioneren gauw als zeurpiet aangezien wordt. De eentonigheid druipt er vanaf. Denk je nou werkelijk dat die vragen en reproducering van Telegraaf artikelen van Wilders in de Kamer grote indruk maakt? Wilders kan beter constructieve vragen stellen met inhoudelijke adviezen aan de Minister voor eventuele oplossingen. Maar daarvoor moet je natuurlijk bereid zijn om over na te denken en dat is Wilders geenszins. Ja op die manier kan ik ook duizenden vragen stellen waarvan ikzelf weet dat eigenlijk zinloos is. Maar aangezien jij geen enkele moeite hebt met de kosten van zo'n zinloze vraag, die meer dan een gemiddelde netto maandinkomen van een gezin bedraagt, zal het in dat geval toch niks uitmaken.

Baddha
28-05-07, 00:01
Geplaatst door 1973Tanger
Ja ok. Maar valt het jou dan niet op dat Partij Wilders met al haar vragen alleen gericht is op allochtonen. Valt het jou niet op dat Wilders letterlijk in de Kamer voortdurend m.n. dagblad Telegraaf citeert. Dat zijn vragen aan de Minister geen enkele zegginskracht meer bevatten. Dat zijn vragen meestal beginnen met: "hebt u uit het nieuws vernomen, dat Marokkanen dit en dat hebben uitgespookt". Dat je op deze manier van functioneren gauw als zeurpiet aangezien wordt. De eentonigheid druipt er vanaf. Denk je nou werkelijk dat die vragen en reproducering van Telegraaf artikelen van Wilders in de Kamer grote indruk maakt? Wilders kan beter constructieve vragen stellen met inhoudelijke adviezen aan de Minister voor eventuele oplossingen. Maar daarvoor moet je natuurlijk bereid zijn om over na te denken en dat is Wilders geenszins. Ja op die manier kan ik ook duizenden vragen stellen waarvan ikzelf weet dat eigenlijk zinloos is. Maar aangezien jij geen enkele moeite hebt met de kosten van zo'n zinloze vraag, die meer dan een gemiddelde netto maandinkomen van een gezin bedraagt, zal het in dat geval toch niks uitmaken.

Ik zie uit de reactie van Black Flame geen sympathie voor Wilders blijken. De constatering dat dat stelletje apen de partij van Wilders in de hand spelen is feitelijk juist. Net als het verhaal over waar de achterban van de PVV waarde aan hecht.

Om iemand op basis van die reactie weg te zetten als racist is vrij sneu en lijkt inderdaad sterk op een pavlovreactie.

En ook ik snap niet wat een Hamasvlag bij een wedstrijd tussen jong-Nederland en jong-Marokko doet. Waar komt uberhaupt die fixatie voor Israël en Palestina vandaan? Hemelsbreed ligt er hoeveel kilometer tussen Marokko en Israël, 3500?

Poesjkin
28-05-07, 01:08
De PVV is een partij voor mensen die vinden dat ze te weinig aandacht krijgen.

Die rellen in Tilburg waren een dieptepunt en helaas meent de Peroxideparasiet daar weer publiciteit uit te moeten halen.

justus
28-05-07, 06:48
Geplaatst door 1973Tanger
Ja ok. Maar valt het jou dan niet op dat Partij Wilders met al haar vragen alleen gericht is op allochtonen. Valt het jou niet op dat Wilders letterlijk in de Kamer voortdurend m.n. dagblad Telegraaf citeert. Dat zijn vragen aan de Minister geen enkele zegginskracht meer bevatten. Dat zijn vragen meestal beginnen met: "hebt u uit het nieuws vernomen, dat Marokkanen dit en dat hebben uitgespookt". Dat je op deze manier van functioneren gauw als zeurpiet aangezien wordt. De eentonigheid druipt er vanaf. Denk je nou werkelijk dat die vragen en reproducering van Telegraaf artikelen van Wilders in de Kamer grote indruk maakt? Wilders kan beter constructieve vragen stellen met inhoudelijke adviezen aan de Minister voor eventuele oplossingen. Maar daarvoor moet je natuurlijk bereid zijn om over na te denken en dat is Wilders geenszins. Ja op die manier kan ik ook duizenden vragen stellen waarvan ikzelf weet dat eigenlijk zinloos is. Maar aangezien jij geen enkele moeite hebt met de kosten van zo'n zinloze vraag, die meer dan een gemiddelde netto maandinkomen van een gezin bedraagt, zal het in dat geval toch niks uitmaken.

zie jij dan niet dat het gedrag van de rellende randdebielen juist de voorzet geeft naar die peroxide-junkie? zie jij dan niet dat alle goedwillende mensen uit de marokkaanse gemeenschap last hebben van allerlei negatieve geluiden als gevolg van deze debiele actie van een zootje ontspoorden? zie jij dan niet dat dergelijk stompzinnige bezigheden polariseren?

als je dat niet ziet, heb je een bril nodig. figuren als een wilders maken geen kans als de maatschappij geen overlast ondervindt van een minderheid van een minderheidsgroepering.

Qaiys
28-05-07, 07:16
Geplaatst door justus
als je dat niet ziet, heb je een bril nodig. figuren als een wilders maken geen kans als de maatschappij geen overlast ondervindt van een minderheid van een minderheidsgroepering.

De meerderheid van de maatschappij heeft vrijwel nooit met een Marokkaan te maken gehad. De overlast die ze beleven is hooguit in de krant of op de tv.

De peroxideparasiet krijgt alleen een kans doordat de autochtonen hem een kans geven. Als je bij elke incident dat een autochtoon of een surinamer zijn nationaliteit bij zet moet je eens opletten wat voor beeld je krijgt. Maar aangezien men dat alleen doet bij Marokkanen en laatstelijk bij antilianen kweekt Nederland haar eigen haatklimaat.

Lees eens een regionale krant om te zien hoeveel en wat voor zaken de autochtonen allemaal wel niet plegen. Elke dag is het vele malen raak, plaats dat soort zaken in de landelijke krant met het etiket Nederlander op om een reeel beeld te krijgen van de overlast in de maatschappij.

justus
28-05-07, 07:28
Geplaatst door Qaiys
De meerderheid van de maatschappij heeft vrijwel nooit met een Marokkaan te maken gehad. De overlast die ze beleven is hooguit in de krant of op de tv.

De peroxideparasiet krijgt alleen een kans doordat de autochtonen hem een kans geven. Als je bij elke incident dat een autochtoon of een surinamer zijn nationaliteit bij zet moet je eens opletten wat voor beeld je krijgt. Maar aangezien men dat alleen doet bij Marokkanen en laatstelijk bij antilianen kweekt Nederland haar eigen haatklimaat.

Lees eens een regionale krant om te zien hoeveel en wat voor zaken de autochtonen allemaal wel niet plegen. Elke dag is het vele malen raak, plaats dat soort zaken in de landelijke krant met het etiket Nederlander op om een reeel beeld te krijgen van de overlast in de maatschappij.

wat een overdreven verhaal zeg. de overlast door de criminele marokkaanse jongeren wordt allereerst de wijk uit geexporteerd. groepjes tuig gaat op roofrocht in de betere wijken. mijn zoontje is beroofd van diverse zaken door een groepje van 4 marokkanen die het durfden op te nemen tegen een jochie van 11.... zelf heb ik marokkaanse buren gehad, prima mensen zonder helaas de noodzakelijke invloed op hun zonen, gevolg 3 van de 5 zonen zijn in de (zware) criminaliteit beland...
op de middelbare school van mijn zonen is een beperkt aantal marokkanen leerling. echter deze leerlingen zijn onevenredig vaak betrokken bij misstanden, zo vaak zelfs dat een marokkaanse leraar zich nadrukkelijk afzet tegen die knapen. (van de meisjes heb je beduidend minder last).
in de pers (behoudens 'de wakkere krant') wordt allang geen melding meer gemaakt van de etnische herkomst van daders.
als er geen aantoonbare/aanwijsbare overlast is, is er toch ook geen reden om 'sympathie' te hebben voor blondie?

dus: jumping to conclusions. racisme is absoluut fout maar probeer dan ook het niet op te roepen. een stigma heb je zo...het duurt alleen erg lang om ervan af te komen.

Qaiys
28-05-07, 08:10
Geplaatst door justus
wat een overdreven verhaal zeg. de overlast door de criminele marokkaanse jongeren wordt allereerst de wijk uit geexporteerd. groepjes tuig gaat op roofrocht in de betere wijken. mijn zoontje is beroofd van diverse zaken door een groepje van 4 marokkanen die het durfden op te nemen tegen een jochie van 11.... zelf heb ik marokkaanse buren gehad, prima mensen zonder helaas de noodzakelijke invloed op hun zonen, gevolg 3 van de 5 zonen zijn in de (zware) criminaliteit beland...
op de middelbare school van mijn zonen is een beperkt aantal marokkanen leerling. echter deze leerlingen zijn onevenredig vaak betrokken bij misstanden, zo vaak zelfs dat een marokkaanse leraar zich nadrukkelijk afzet tegen die knapen. (van de meisjes heb je beduidend minder last).
in de pers (behoudens 'de wakkere krant') wordt allang geen melding meer gemaakt van de etnische herkomst van daders.
als er geen aantoonbare/aanwijsbare overlast is, is er toch ook geen reden om 'sympathie' te hebben voor blondie?

dus: jumping to conclusions. racisme is absoluut fout maar probeer dan ook het niet op te roepen. een stigma heb je zo...het duurt alleen erg lang om ervan af te komen.

Je gaat niet in op wat ik stel. Door zielige verhaaltjes op te hangen dat die je uit je prive leven zogenaamd te maken hebt gehad probeer je de zaak emotioneel te chanteren. Vast staat dat je uitspraak dat Wilders een kans krijgt omdat Marokkanen hem die geven onzin is, want de meeste stemmers op wilders hebben vrijwel nooit in hun leven met een Marokkaan te maken gehad.

Coolassprov MC
28-05-07, 08:13
Geplaatst door Qaiys
Je gaat niet in op wat ik stel. Door zielige verhaaltjes op te hangen dat die je uit je prive leven zogenaamd te maken hebt gehad probeer je de zaak emotioneel te chanteren. Vast staat dat je uitspraak dat Wilders een kans krijgt omdat Marokkanen hem die geven onzin is, want de meeste stemmers op wilders hebben vrijwel nooit in hun leven met een Marokkaan te maken gehad.

Ik moet accpeteren dat ik aan het kruis genageld wordt omdat Marokkaantjes zijn zoontje hebben beroofd?

knuppeltje
28-05-07, 08:38
Geplaatst door Qaiys
De meerderheid van de maatschappij heeft vrijwel nooit met een Marokkaan te maken gehad. De overlast die ze beleven is hooguit in de krant of op de tv.

De peroxideparasiet krijgt alleen een kans doordat de autochtonen hem een kans geven. Als je bij elke incident dat een autochtoon of een surinamer zijn nationaliteit bij zet moet je eens opletten wat voor beeld je krijgt. Maar aangezien men dat alleen doet bij Marokkanen en laatstelijk bij antilianen kweekt Nederland haar eigen haatklimaat.

Lees eens een regionale krant om te zien hoeveel en wat voor zaken de autochtonen allemaal wel niet plegen. Elke dag is het vele malen raak, plaats dat soort zaken in de landelijke krant met het etiket Nederlander op om een reeel beeld te krijgen van de overlast in de maatschappij.

Dat komt misschien ook omdat de meerderheid van de maatschappij gelukkig niet in achterstandswijken woont.
Voetbaltuig is voetbaltuig- en die hebben van alle kleuren haar- en ze zijn allemaal even erg, en quatitatief zijn de witte het ergst.
Maar ook al geven de media Wilders alle kans omdat de autochtonen er van gedient zijn- dan nog moet die dan iets hebben om mee te gooien anders hebben media en smullers er niets aan.
En zo kun je wel degelijk stellen dat elke donkere krullekop die wat uithaalt koren op de molen is van peroxide kapsel.
Van mij mag al dat tuig in een onderlosser en dan een eindje de zee op.

Coolassprov MC
28-05-07, 08:45
Geplaatst door knuppeltje
Dat komt misschien ook omdat de meerderheid van de maatschappij gelukkig niet in achterstandswijken woont.
Voetbaltuig is voetbaltuig- en die hebben van alle kleuren haar- en ze zijn allemaal even erg, en quatitatief zijn de witte het ergst.
Maar ook al geven de media Wilders alle kans omdat de autochtonen er van gedient zijn- dan nog moet die dan iets hebben om mee te gooien anders hebben media en smullers er niets aan.
En zo kun je wel degelijk stellen dat elke donkere krullekop die wat uithaalt koren op de molen is van peroxide kapsel.
Van mij mag al dat tuig in een onderlosser en dan een eindje de zee op.

Als je het mij vraagt hebben racisten geen excuzen nodig.

Als je excuzen gaat verzinnen voor racisten ben je ver heen.

knuppeltje
28-05-07, 08:49
Geplaatst door Coolassprov MC
Als je het mij vraagt hebben racisten geen excuzen nodig.

Als je excuzen gaat verzinnen voor racisten ben je ver heen.

Maar ze hebben wel een voedinsbodem nodig.

Qaiys
28-05-07, 08:52
Geplaatst door knuppeltje
Maar ze hebben wel een voedinsbodem nodig.

Minderwaardigheidscomplex en angst

Coolassprov MC
28-05-07, 08:54
Geplaatst door knuppeltje
Maar ze hebben wel een voedinsbodem nodig.

Gewoon niet kinderachtig doen en de crimineel/vandaal die buiten de wet treedt veroordelen ongeacht ethniticeit.

Als je dat niet doet blijf in een neerwaarste spiraal van zelfvervullende profetien praktizeren.

De blanke die op de vingers van de zwarte kijkt; de zwarte di zich hierdoor gevictimiseerd voelt, zich buiten de wet gaat gedragen en weer terug.

Zowel de blanke als de zwarte hebben gelijk maar zullen het nooit krijgen omdat ze elkaars ongelijk in stand houden.

knuppeltje
28-05-07, 08:54
Geplaatst door Qaiys
Minderwaardigheidscomplex en angst

'T zal wel als jij het zegt, maar maar dat moet er dan ook zijn om te werken.

justus
28-05-07, 10:16
Geplaatst door Qaiys
Je gaat niet in op wat ik stel. Door zielige verhaaltjes op te hangen dat die je uit je prive leven zogenaamd te maken hebt gehad probeer je de zaak emotioneel te chanteren. Vast staat dat je uitspraak dat Wilders een kans krijgt omdat Marokkanen hem die geven onzin is, want de meeste stemmers op wilders hebben vrijwel nooit in hun leven met een Marokkaan te maken gehad.

je blijft zaken verdraaien...jammer. allereerst hang ik geen zielige verhaaltjes op, ik geef slechts enige feiten op grond waarvan ik kan aantonen dat ik zeker ook overlast heb gehad van enige stukjes tuig uit de verder overigens bijzonder vriendelijke marokkokaanse gemeenschap. dat is ter adstructie van en niet ten behoeve van het oproepen van medelijden. heb ik helemaal niet nodig.
de stemmers van wilders, waar komen die vandaan?
1. voormalige lpf, en waar kwamen die vandaan? vooral de pvda maar ook de rechterkant van de vvd.
2. de rechterkant van de vvd.

waar wonen de meeste pvda-ers? in arbeiderswijken/volksbuurten/ mindere buurten...waar wonen de meeste allochtonen waaronder marokkanen?
oké. hiermee is je kul argument ontkracht.

hou nou toch op jezelf steeds als aangevallen te beschouwen. dat doe je ten onrechte. als ik je aanval merk je dat echt veel beter dan alleen met een vermoeden.

justus
28-05-07, 10:20
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik moet accpeteren dat ik aan het kruis genageld wordt omdat Marokkaantjes zijn zoontje hebben beroofd?

kouwe kont, waar heb ik dat gezegd? waar heb ik gezegd dat jij verantwoordelijk moet worden gehouden voor acties van enige lieden die zich misdragen, lieden uit de marokkaanse gemeenschap? juist: nergens.
ik heb slechts gesteld dat blondie geen kans zou maken als er niet zoveel lieden geconfronteerd werden met de overlast welke door weinigen wordt veroorzaakt. om dan maar zo hard mogelijk racisme en discriminatie te gaan roepen slaat dan natuurlijk ook nergens op. wij (jij en ik, auto- en allochtonen) moeten proberen die overlast de kop in te drukken met als gevolg dat je dan blondie voor lul zet want geen of nauwelijks nog volgelingen. rellen zoals in tilburg helpen bepaald niet in die zin.
en als ik dan probeer te zoeken naar oorzaken, gevolgen en oplossingen kom jij met een kruis en nageltjes aanzetten... :verveeld:

mark61
28-05-07, 10:26
Geplaatst door justus
figuren als een wilders maken geen kans als de maatschappij geen overlast ondervindt van een minderheid van een minderheidsgroepering.

Zou je dat ook zeggen over Duitsland 30er jaren?

Of kan het ook zijn dat onvrede wordt gericht op een willekeurige groep?

justus
28-05-07, 10:58
Geplaatst door mark61
Zou je dat ook zeggen over Duitsland 30er jaren?

Of kan het ook zijn dat onvrede wordt gericht op een willekeurige groep?

duitsland in de 30-er jaren was een land dat in diepe armoede verkeerde als gevolg van een wereldwijde economische recessie die in duitsland als gevolg van de vrede van versailles nog veel erger was. in die periode ontstond het nationaal socialisme waarbij een zondebok werd gezocht. joden waren ook toen al vaak goede handelaren of in andere vrije beroepen erg succesvol. als gevolg van de rijkdom van enigen uit de joodse gemeenschap (die per saldo geen oorspronkelijk germaanse duitsers waren) was het zoeken naar en zondebok vrij simpel. de nazi's - voorgegaan door de halfjoodse hitler - benoemden en masse de joden als verantwoordelijken voor alle ellende, en hun bezit (en leven) werd geconfisqueerd. uitermate triest.

de situatie in nederland (of west-europa) nu is anders. de allochtoon is kennelijk niet tevreden met zijn situatie. de westerlingen hebben het allemaal veel beter in hun ogen (of dat echt waar is valt te betwijfelen). daarbij kijkt een westerling ook nog eens vreemd naar de allochtoon vanwege diens afwijkende kleding (niet alleen hoofddoekjes en burka's maar ook ijsmutsen midden in de zomer) en religie.
daarbij is de 1ste generatie nieuwkomers ook vaak nog eens afkomstig uit armere streken uit hun land van herkomst; immers waarom zouden ze anders zijn vertrokken? in die armere streken was/is er een sterkere sociale cohesie op basis van religie en gewoonten. door hier vast te houden aan die sociale cohesie ontstond er een kloof tussen allochtoon en autochtoon (we hebben hier immers ook lieden gehad uit italie, spanje en griekenland, alleen daar speelden vergelijkbare problemen niet of nauwelijks een rol van betekenis).

het beeld van de allochtoon, dat hij 'anders' is dan de westerling, is juist. de daarop gebaseerde conclusie, dat de westerling hem 'minder' zou vinden is echter in het algemeen onjuist. als er dan vervolgens geprotesteerd wordt vanuit allochtone hoek en zelfs gereld, dan roept dat bij de autochtoon vragen op. en helaas, het levert ook een voedingsbodem voor blondie's ideeen.

dus terugkomend op je vraag, de onvrede van de allochtoon naar de westerse samenleving toe, en zeker de wijze van expressie van die onvrede leidt er toe dat de onvrede van de autochtoon KAN worden gericht op een groep (allochtonen in dit voorbeeld). mijn advies zou dan ook zijn: stop met die nonsens en ga integrerend aan de slag.

mark61
28-05-07, 11:25
Geplaatst door justus
duitsland in de 30-er jaren was een land dat in diepe armoede verkeerde ...uitermate triest.

Dank je voor de geschiedenisles. Maar wat is nou de conclusie? They had it coming, of toch maar: redeloos / onterecht uitgekozen als zondebok?

Want wat was nou de overlast van de joden op de Duitse samenleving?


de situatie in nederland (of west-europa) nu is anders. de allochtoon is kennelijk niet tevreden met zijn situatie.

Niet van onderwerp veranderen. De vraag is of Wilders en zijn maats terecht een groep uitkiezen om hun gram op te spuien. Begin jij opeens over (een deel van) die groep.


dus terugkomend op je vraag, de onvrede van de allochtoon naar de westerse samenleving toe, en zeker de wijze van expressie van die onvrede leidt er toe dat de onvrede van de autochtoon KAN worden gericht op een groep (allochtonen in dit voorbeeld). mijn advies zou dan ook zijn: stop met die nonsens en ga integrerend aan de slag.

Dus het is terecht dat alle Marokkanen worden aangekeken op wat sommigen doen, en dat het met name Marokkanen zijn waar Wilders achteraan zit verbaast of verontrust je ook niet. They had it coming. Weten we dat ook weer.

Baddha
28-05-07, 11:54
Wat een slappe excuses allemaal weer zeg. Dat het gedrag van die relschoppers koren op de molen van de PVV is staat net zo vast als dat Wilders een xenofobe eikel is.

Wie beweert hier dat het gedrag van ontspoorde Marokkaanse jeugd weerslag zou moeten hebben op de positie van Marokkanen? De wet is voor iedereen gelijk en ik zou niet meer in deze rechtstaat willen leven als dat niet zo was.

Maar het is een gegeven dat er een vrij grote groep (in aantallen) jonge Marokkaanse jongens erg veel overlast veroorzaken. Het vervelende voor alle andere Marokkanen is dat het soort overlast wat zij veroorzaken erg zichtbaar is. Ze verzamelen zich op drukke plekken en uitgaansgelegenheden en vallen daarbij de omstanders lastig.

Het is nu eenmaal zo dat mensen redeneren "wat je niet ziet bestaat niet". Dus als de criminele Marokkaantjes zich in plaats van hun opvallende gedrag zich inlieten met criminaliteit die niet zo in het oog valt, dan zou de PVV op dat punt niet kunnen scoren bij hun achterban.

mark61
28-05-07, 11:58
Geplaatst door Baddha
Het is nu eenmaal zo dat mensen redeneren "wat je niet ziet bestaat niet". Dus als de criminele Marokkaantjes zich in plaats van hun opvallende gedrag zich inlieten met criminaliteit die niet zo in het oog valt, dan zou de PVV op dat punt niet kunnen scoren bij hun achterban.

Ik geloof eigenlijk niet in een direct verband tussen Marokkanen en de opkomst van partijen als de PVV.

justus
28-05-07, 12:08
Geplaatst door mark61
Dank je voor de geschiedenisles. Maar wat is nou de conclusie? They had it coming, of toch maar: redeloos / onterecht uitgekozen als zondebok?
Want wat was nou de overlast van de joden op de Duitse samenleving?
Niet van onderwerp veranderen. De vraag is of Wilders en zijn maats terecht een groep uitkiezen om hun gram op te spuien. Begin jij opeens over (een deel van) die groep.
Dus het is terecht dat alle Marokkanen worden aangekeken op wat sommigen doen, en dat het met name Marokkanen zijn waar Wilders achteraan zit verbaast of verontrust je ook niet. They had it coming. Weten we dat ook weer.

1. ik heb nergens gesteld dat de situatie in duitsland ten opzichte van de joden terecht zou zijn, die redenatie gaat volledig mank.
2. jij stelt die vraag, ik niet. het is nooit terecht om een groep uit te kiezen als gevolg van het gedrag van een enkeling, dat noemt men generaliseren. overigens is dat iets waar bezoekers van dit forum zich ten opzichte van blanken, autochtonen of westerlingen ook bepaald schuldig aan maken.
3. ik heb nergens gesteld dat het terecht is dat alle marokkanen erop worden aangekeken omdat een deel van die groep zich misdraagt. ik heb slechts gesteld dat dit gebeurt en daarmee voer levert voor de onzin die wilders uitkraamt.

je conclusies zijn te snel, gebaseerd op foute lezing en negatieve vooronderstellingen en gelardeerd met het oeroude nederlandse vingertje. prima. maar zo discussier je niet.

Baddha
28-05-07, 12:08
Geplaatst door mark61
Ik geloof eigenlijk niet in een direct verband tussen Marokkanen en de opkomst van partijen als de PVV.

Ik denk dat de opkomst van dat soort enge partijtjes wel wat complexer is. Dat was ook niet mijn punt. Ik verdedigde alleen de stelling dat die rellen bij de wedstrijd jong-Nederland vs. jong-Marokko koren op de molen is van de PVV.

justus
28-05-07, 12:10
Geplaatst door mark61
Ik geloof eigenlijk niet in een direct verband tussen Marokkanen en de opkomst van partijen als de PVV.

als je een hond wilt slaan moet je eerst een stok zoeken. de criminele marokkaanse jongeren, dat kleine groepje ettertjes, levert de stok domweg aan wilders die ongenuanceerd blind op de totale groep kan gaan meppen. dat jij dit niet gelooft maakt het nog niet anders.

Qaiys
28-05-07, 12:32
Geplaatst door justus
je blijft zaken verdraaien...jammer. allereerst hang ik geen zielige verhaaltjes op, ik geef slechts enige feiten op grond waarvan ik kan aantonen dat ik zeker ook overlast heb gehad van enige stukjes tuig uit de verder overigens bijzonder vriendelijke marokkokaanse gemeenschap. dat is ter adstructie van en niet ten behoeve van het oproepen van medelijden. heb ik helemaal niet nodig.
de stemmers van wilders, waar komen die vandaan?
1. voormalige lpf, en waar kwamen die vandaan? vooral de pvda maar ook de rechterkant van de vvd.
2. de rechterkant van de vvd.

waar wonen de meeste pvda-ers? in arbeiderswijken/volksbuurten/ mindere buurten...waar wonen de meeste allochtonen waaronder marokkanen?
oké. hiermee is je kul argument ontkracht.

hou nou toch op jezelf steeds als aangevallen te beschouwen. dat doe je ten onrechte. als ik je aanval merk je dat echt veel beter dan alleen met een vermoeden.

Je geschetste beeld van de stemmers van Wilders klopt niet. De meeste stmmers op wilders komen uit Limburg en Brabant daarnaast klopt je stelling niet dat pvda stemmers per definitie bij allochtonen wonen. Als het pvda'rs zijn dan zijn het juist pvda'rs die niet tussen allochtonen wonen.

daar waar de meeste Wilders stemmers zijn wonen de minste Marokkanen. Daar waar juist de vervelendste Marokkanen wonen, Amsterdam, zijn de minste Wilders stemmers. rara hoe kan dat?

mark61
28-05-07, 12:52
Geplaatst door Baddha
Ik denk dat de opkomst van dat soort enge partijtjes wel wat complexer is. Dat was ook niet mijn punt. Ik verdedigde alleen de stelling dat die rellen bij de wedstrijd jong-Nederland vs. jong-Marokko koren op de molen is van de PVV.

Mja. Ik zei het al eerder: wie gevoelig is voor zulke incidenten was toch al pvv-minded en wie er niet gevoelig voor was is dat nu ook niet.

Baddha
28-05-07, 12:52
Geplaatst door Qaiys
Je geschetste beeld van de stemmers van Wilders klopt niet. De meeste stmmers op wilders komen uit Limburg en Brabant daarnaast klopt je stelling niet dat pvda stemmers per definitie bij allochtonen wonen. Als het pvda'rs zijn dan zijn het juist pvda'rs die niet tussen allochtonen wonen.

daar waar de meeste Wilders stemmers zijn wonen de minste Marokkanen. Daar waar juist de vervelendste Marokkanen wonen, Amsterdam, zijn de minste Wilders stemmers. rara hoe kan dat?

De PVV scoorde relatief beter in Limburg, waar hij vandaan komt, en Brabant, maar niet in absolute aantallen.

Uit je reactie begrijp ik dat je niet recent in het centrum van Heerlen bent geweest.

mark61
28-05-07, 12:53
Geplaatst door justus
als je een hond wilt slaan moet je eerst een stok zoeken. de criminele marokkaanse jongeren, dat kleine groepje ettertjes, levert de stok domweg aan wilders die ongenuanceerd blind op de totale groep kan gaan meppen. dat jij dit niet gelooft maakt het nog niet anders.

Nou je zegt het al. Er moest een hond geslagen worden, dondert niet welke. De ongenuanceerdheid blijft die van Wilders, niet van 10 Marokkanen.

Dat zou het best eens anders kunnen maken, als je verder kijkt dan je neus lang is.

Qaiys
28-05-07, 13:01
Geplaatst door Baddha
De PVV scoorde relatief beter in Limburg, waar hij vandaan komt, en Brabant, maar niet in absolute aantallen.

Uit je reactie begrijp ik dat je niet recent in het centrum van Heerlen bent geweest.

Aanhang PVV is jong, areligieus en woont niet in stad
Van onze verslaggevers

De Partij voor de Vrijheid (PVV) heeft relatief gezien de grootste aanhang in het zuiden en oosten van het land.
De partij van Geert Wilders kreeg bij de laatste Kamerverkiezingen van november 2006 opvallend veel stemmen van plattelandbewoners en van inwoners uit Limburg en de oostelijke provincies .

Dat blijkt uit het Nationaal Kiezersonderzoek 2006, uitgevoerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek en politicologen van diverse Nederlandse universiteiten. Daaruit blijkt ook dat Wilders met zijn forse anti-islamuitspraken meer jongeren (tot 34 jaar) trekt dan ouderen.

Bij de Tweede Kamerverkiezingen stemde 7 procent van de mannen op de PVV, tegen 4 procent van de vrouwen. Verder vallen bij een groot deel van zijn aanhang de relatief lage opleiding en de afwezigheid van religie op. Ook stemde zeven procent van de alleenstaanden op Wilders, tegen vier procent van de gehuwden. Van de niet-westerse allochtonen stemde 2 procent op Wilders, tegen 5 procent autochtonen. De ChristenUnie had 1 procent steun onder de niet-westerse allochtonen.

http://www.trouw.nl/hetnieuws/nederland/article661319.ece/Aanhang_PVV_is_jong%2C_areligieus_en_woont_niet_in _stad


Meestal wordt gedacht dat mensen op de PVV stemmen omdat ze concreet last hebben van buitenlanders. Bijvoorbeeld omdat ze aan den lijve ondervinden dat hun wijk achteruit holt door de komst van allochtonen. Maar Aarts denkt dat bij de Wilders-aanhang vaak een diffuser gevoel van onvrede meespeelt.

Aarts: „Veel van de Wilders-stemmers komen juist uit weinig verstedelijkte gebieden. Die zullen de multiculturele samenleving niet werkelijk ervaren . Ik denk dat veel van hen in de loop van jaren een weerzin hebben gekregen tegen de Haagse politiek, tegen bureaucratie en andere ontwikkelingen in het leven waar ze geen greep op hebben. Dan krijg je de aloude gewoonte om een zondebok te zoeken. Dat is nu de allochtoon, omdat die zichtbaar is. Maar de onvrede gaat volgens mij niet alleen over de aanwezigheid van moslims. Over een paar jaar ageren ze misschien tegen de rijken.”


http://www.trouw.nl/hetnieuws/nederland/article661317.ece/Geert_Wilders_strijdt_tegen_de_elite

justus
28-05-07, 13:02
Geplaatst door mark61
Nou je zegt het al. Er moest een hond geslagen worden, dondert niet welke. De ongenuanceerdheid blijft die van Wilders, niet van 10 Marokkanen.

Dat zou het best eens anders kunnen maken, als je verder kijkt dan je neus lang is.

lezen is echt niet je sterkste kan hè? ik geef een spreekwoord, jij maakt daar iets anders van, vervolgens geef ik aan dat er een paar boefjes zijn die de stok aan wilders geven (oftewel die eikel de argumenten geven, terecht of niet terecht dat dondert niet) en vervolgens wilders ongenuanceerd laten meppen. ik zeg verdomme grotendeels hetzelfde...

justus
28-05-07, 13:07
Geplaatst door Qaiys
Je geschetste beeld van de stemmers van Wilders klopt niet. De meeste stmmers op wilders komen uit Limburg en Brabant daarnaast klopt je stelling niet dat pvda stemmers per definitie bij allochtonen wonen. Als het pvda'rs zijn dan zijn het juist pvda'rs die niet tussen allochtonen wonen.

daar waar de meeste Wilders stemmers zijn wonen de minste Marokkanen. Daar waar juist de vervelendste Marokkanen wonen, Amsterdam, zijn de minste Wilders stemmers. rara hoe kan dat?

tuurlijk joh, wat jij wilt. hierna volgt nog een uitleg van Baddha, dus dat hoef ik niet meer te herhalen.
de pvda is van oudsher sterk in de sociaal zwakkere wijken en steden. rotterdam is wat dat betreft een mooi voorbeeld maar ook wijken in den haag en amsterdam. de pvda-stemmers daar zijn vooral van pvda via de lpf naar wilders gegaan of van de pvda naar de sp. irritante marokkaantjes heb je echt niet alleen in amsterdam...in rotterdam en den haag (ook in de slaapsteden daaromheen) heb je er genoeg. dat het percentage pvv stemmers in de randstad niet zo hoog was als bijvoorbeeld in limboland hangt vooral samen met de wat meer nadenkende mens in de randstad die al wat meer gewend is ook trouwens. in absolute aantallen waren het er in de randstad nog knap veel.

Poesjkin
28-05-07, 13:35
De opkomst van de PVV is het bewijs dat het algemeen kiesrecht een mislukt experiment is.

Qaiys
28-05-07, 13:35
Geplaatst door justus
tuurlijk joh, wat jij wilt. hierna volgt nog een uitleg van Baddha, dus dat hoef ik niet meer te herhalen.
de pvda is van oudsher sterk in de sociaal zwakkere wijken en steden. rotterdam is wat dat betreft een mooi voorbeeld maar ook wijken in den haag en amsterdam. de pvda-stemmers daar zijn vooral van pvda via de lpf naar wilders gegaan of van de pvda naar de sp. irritante marokkaantjes heb je echt niet alleen in amsterdam...in rotterdam en den haag (ook in de slaapsteden daaromheen) heb je er genoeg. dat het percentage pvv stemmers in de randstad niet zo hoog was als bijvoorbeeld in limboland hangt vooral samen met de wat meer nadenkende mens in de randstad die al wat meer gewend is ook trouwens. in absolute aantallen waren het er in de randstad nog knap veel.

Zie de citaten uit mijn krantenartikelen die jouw analyse weerspreken. Kom ondersteun je argumenten met citaten van specialisten zoals ik ook doe.

rita
28-05-07, 14:40
Marokkaan dit, Marokkaan dat, Marokkaan zo.... oooooohhhhhhh help, shit het is al gebeurt....... net gekotst.

:huil:

1973Tanger
28-05-07, 16:15
Geplaatst door justus
zie jij dan niet dat het gedrag van de rellende randdebielen juist de voorzet geeft naar die peroxide-junkie? zie jij dan niet dat alle goedwillende mensen uit de marokkaanse gemeenschap last hebben van allerlei negatieve geluiden als gevolg van deze debiele actie van een zootje ontspoorden? zie jij dan niet dat dergelijk stompzinnige bezigheden polariseren?

als je dat niet ziet, heb je een bril nodig. figuren als een wilders maken geen kans als de maatschappij geen overlast ondervindt van een minderheid van een minderheidsgroepering.

Maar daar heb ik het niet over. Ik heb het over de zin en onzin vragen die Wilders formuleerd n.a.v. nieuwsberichten uit de media. Van dat wat je zegt krijg ik de induk dat Wilders dus een racistische partij is. Die dus alleen gericht is op minderheidsgroeperingen in Nederland. Daarvoor heb ik denk ik dan geen bril voor nodig. Als Wilders zijn positie als volksvertegenwoordig in de Tweede Kamer (1 van de 150 leden), uitsluitend voor dit soort exessen gebruikt, heb ik grote bedenkingen bij zijn doelstellingen. Wilders laat kansen liggen om zinvolle vragen te stellen bij problemen waarmee Nederland echt mee te maken heeft. De Tweede Kamer is een instituut waar het gewenst is zinvolle vragen te stellen en geen vragen te formuleren rechtstreeks uit de bar waar Wilders dagelijks vertoeft, die bij de Minister al bekent zijn. Hij stelt toch die vragen aan de Minister en niet aan die minderheidsgroepering. Hij verwacht toch dat de Minister zijn vraagstelling serieus neemt. Dan moet hij de Minister wel overtuigen met vragen die het erom doen en niet de Minister gaan lastig vallen met zaken die hij al weet. Politiek bedrijven is ook een vak hoor.

The Black Flame
28-05-07, 17:27
daar waar de meeste Wilders stemmers zijn wonen de minste Marokkanen. Daar waar juist de vervelendste Marokkanen wonen, Amsterdam, zijn de minste Wilders stemmers. rara hoe kan dat?

Omdat al die vervelende Marokkanen niet op Wilders stemmen?

Verder zag ik gisteren een docu over de extreemchristelijke familie Phelps uit de VS. Ontzettende idioten die dachten dat alleen hun gemeente(72 man) het bij het rechte eind hadden en naar de hemel gingen.

Als die reporter een punt had en ze klem zette zeiden hun:"je kletst uit je nek, ik wil best met je praten, maar je kletst uit je nek! "

Exact wat hier gebeurd door enkelen.

Baddha
28-05-07, 22:24
Geplaatst door Qaiys
Zie de citaten uit mijn krantenartikelen die jouw analyse weerspreken. Kom ondersteun je argumenten met citaten van specialisten zoals ik ook doe.

Sorry hoor, maar jij quote enkel wat je goed uitkomt. Bevalt de inhoud van een bericht je niet, dan ga je snel op zoek naar andere berichten die dat dan tegenspreken of zoiets.

En het enige wat het door jou aangehaalde artikel bewijst is dat er relatief veel aanhang is voor Wilders in de dunner bevolkte gebieden. Kijk je echter naar de absolute aantallen, dan moet Wilders het toch echt hebben van het randstedelijke gebied.

En Heerlen is toch wel een duidelijk voorbeeld van een stad waarin er opvallende opzichtige overlast is van jonge Marokkaanse jongens. Dus het kan wel zo zijn dat er relatief weinig Marokkanen wonen, de overlast is er niet minder door.

Maar ik snap niet waarom er zo krampachtig wordt gedaan om te ontkennen dat de relschoppers de PVV in de kaart werkten. Dat is toch geen erkenning van die partij of de walgelijke dingen waar ze voor staan?

Al Sawt
28-05-07, 23:16
Waarom leren sommige mensen niet om kritisch te kunnen denken of om op zelfonderzoek te gaan? Is dat onmacht of onwil? Maar wees wel beleefd om jouw onwetendheid niet te etaleren.

Want wederom hebben wij hier een individu die denkt dat hij iets wezenlijks aan de kaak heeft gesteld en daarmee een teneur kan zetten in een discussie.


Geplaatst door Baddha


En ook ik snap niet wat een Hamasvlag bij een wedstrijd tussen jong-Nederland en jong-Marokko doet. Waar komt uberhaupt die fixatie voor Israël en Palestina vandaan? Hemelsbreed ligt er hoeveel kilometer tussen Marokko en Israël, 3500?

Want meneer Badha vraagt zich af waar de fixatie van Marokkanen met Palestina vandaan komt. Ik zal het je fijntjes beantwoorden.

Banden tussen Joden en Palestina, zijn gebaseerd op leugens en fictieve voorstellingen.

Banden tussen Nederlanders en Palestina, zijn gebaseerd op misplaatste sympathie voor Israel of -in jouw geval- gebrekkig kennis en onvermogen om een kritisch inzicht te hebben.

Banden tussen Marokkanen en Palestina, zijn gebaseerd op historische feiten die ten grondslag liggen aan onze culturele en taalkundige verwantschap.

Dus een advies: Beperk je tot zaken waar je verstand van hebt.

Baddha
28-05-07, 23:29
Geplaatst door Al Sawt
Waarom leren sommige mensen niet om kritisch te kunnen denken of om op zelfonderzoek te gaan? Is dat onmacht of onwil? Maar wees wel beleefd om jouw onwetendheid niet te etaleren.

Want wederom hebben wij hier een individu die denkt dat hij iets wezenlijks aan de kaak heeft gesteld en daarmee een teneur kan zetten in een discussie.



Want meneer Badha vraagt zich af waar de fixatie van Marokkanen met Palestina vandaan komt. Ik zal het je fijntjes beantwoorden.

Banden tussen Joden en Palestina, zijn gebaseerd op leugens en fictieve voorstellingen.

Banden tussen Nederlanders en Palestina, zijn gebaseerd op misplaatste sympathie voor Israel of -in jouw geval- gebrekkig kennis en onvermogen om een kritisch inzicht te hebben.


Goh, zelfs de moderators zijn hier hatelijk. En waarom eigenlijk? Heb ik iets lelijks gezegd?

En waar haal je het vandaan dat Nederlanders een symphatie voor Israël hebben? Lees je uberhaupt wel eens op andere fora? Zoveel waardering voor de bezetting van Palestijnse gebieden en de onderdrukking van het Palestijnse volk is er niet hoor.

Persoonlijk interesseert het land en de problematiek die daar heerst me weinig. In ieder geval niet meer dan andere conflicten in de wereld.


Banden tussen Marokkanen en Palestina, zijn gebaseerd op historische feiten die ten grondslag liggen aan onze culturele en taalkundige verwantschap.

Is dit serieus je antwoord op mijn vraag waarom hier zo'n fixatie is over de Israël/Palestina kwestie? Dat de talen op elkaar lijken en ze culturele overeenkomsten hebben? Wat een kutredenatie zeg. Kon je nou echt niks beters verzinnen?

Oh, en als jij dan zo alwetend, maar toch vooral ergerlijk bijdehand bent, dan kun je zeker ook wel even uitleggen waarom er een Hamas vlag naar deze wedstrijd die daar geen reet mee te maken had werd meegenomen.

Al Sawt
28-05-07, 23:47
Geplaatst door Baddha
Goh, zelfs de moderators zijn hier hatelijk. En waarom eigenlijk? Heb ik iets lelijks gezegd? Je hebt niets lelijks gezegd.

Je hebt een mening verkondigd dat wars zit van onwetendheid.

Jouw onbegrip over de Marokkaanse fixatie met de Palestijnen, getuigd van gebrek aan inbeelding en vooral aan jouw handicap om bepaalde onderzoek te doen naar achtergrond kennis.

Dat is niet erg. Maar doe dan niet alsof het een wezenlijke vraag is dat je stelt en dat je daardoor bepaalde suggestie opwekt waarom ze daadwerkelijk met een Hamasvlag rondzwaaien.

Op dat moment worden mijn zenuwen gespannen als vioolsnaren en dan kan ik inderdaad hatelijk zijn.

Hoewel ik wel mijn excuses daarvoor aanbiedt. Omdat ze ook weer niet gemeend zijn.


En waar haal je het vandaan dat Nederlanders een symphatie voor Israël hebben? Lees je uberhaupt wel eens op andere fora? Zoveel waardering voor de bezetting van Palestijnse gebieden en de onderdrukking van het Palestijnse volk is er niet hoor. Daar gaat het mij niet om.

Het gaat mij eerder om het feit dat men zich te snel en te makkelijk herkent in een partij. Want we kunnen niet ontkennen dat Nederland een speciale relatie heeft met Israel.

Veel Nederlanders stellen nooit een vraag aan zichzelf, waarom Israel te dicht bij hun emotie staat.

Zo`n vraag stellen ze echter wel aan de Marokkanen met hun emotie ter betrekking tot de Palestijnen.

Daar gaat het om.


Persoonlijk interesseert het land en de problematiek die daar heerst me weinig. In ieder geval niet meer dan andere conflicten in de wereld.




Is dit serieus je antwoord op mijn vraag waarom hier zo'n fixatie is over de Israël/Palestina kwestie? Dat de talen op elkaar lijken en ze culturele overeenkomsten hebben? Wat een kutredenatie zeg. Kon je nou echt niks beters verzinnen? Inderdaad een kutredenatie.

Dus ik kan er van uitgaan dat je jezelf niet identificeert met het Westen en dat je daarom nauwelijks affectie bezit tegenover het Westen. Je bent gewoon een Nederland en tragische voorvallen elders in het Westen doen of deden jouw niks. Is mijn aanname goed?


Oh, en als jij dan zo alwetend, maar toch vooral ergerlijk bijdehand bent, dan kun je zeker ook wel even uitleggen waarom er een Hamas vlag naar deze wedstrijd die daar geen reet mee te maken had werd meegenomen. Net zo min ik kan verklaren waarom Israelische vlag aanwezig is bij Ajax.

Baddha
29-05-07, 00:18
Geplaatst door Al Sawt
Je hebt niets lelijks gezegd.

Je hebt een mening verkondigd dat wars zit van onwetendheid.

Ik stel een vraag. Dat het antwoord mij onduidelijk is lijkt me voor de hand liggen. Uit jouw geirriteerde reactie spreekt volgens mij meer dan uit mijn onwetendheid.


Jouw onbegrip over de Marokkaanse fixatie met de Palestijnen, getuigd van gebrek aan inbeelding en vooral aan jouw handicap om bepaalde onderzoek te doen naar achtergrond kennis.

Dat is niet erg. Maar doe dan niet alsof het een wezenlijke vraag is dat je stelt en dat je daardoor bepaalde suggestie opwekt waarom ze daadwerkelijk met een Hamasvlag rondzwaaien.

Waaruit moet blijken dat ik iets wezenlijks probeer te achterhalen? Nogmaals, jouw interpretatie zegt veel meer dan mijn vraag.


Op dat moment worden mijn zenuwen gespannen als vioolsnaren en dan kan ik inderdaad hatelijk zijn.

Hoewel ik wel mijn excuses daarvoor aanbiedt. Omdat ze ook weer niet gemeend zijn.

Jammer dat je zo wantrouwend van aard bent.

Daar gaat het mij niet om.

Het gaat mij eerder om het feit dat men zich te snel en te makkelijk herkent in een partij. Want we kunnen niet ontkennen dat Nederland een speciale relatie heeft met Israel.

Veel Nederlanders stellen nooit een vraag aan zichzelf, waarom Israel te dicht bij hun emotie staat.

Ik denk dat je het enorme gat mist wat in deze kwestie bestaat tussen de Nederlandse burger en haar regering. Zou de media deze kwestie niet zo vaak naar voren brengen, dan zou je er praktisch geen mens over horen.


Zo`n vraag stellen ze echter wel aan de Marokkanen met hun emotie ter betrekking tot de Palestijnen.

Daar gaat het om.

Misschien stelde ik die vraag gewoon omdat het mij verbaasd? De landen liggen niet eens op hetzelfde continent. Waarom dan wel een fixatie voor de Palestijnse kwestie en veel minder voor pakweg Darfur of Iran?


Inderdaad een kutredenatie.

Dus ik kan er van uitgaan dat je jezelf niet identificeert met het Westen en dat je daarom nauwelijks affectie bezit tegenover het Westen. Je bent gewoon een Nederland en tragische voorvallen elders in het Westen doen of deden jouw niks. Is mijn aanname goed?

Deels. Natuurlijk interesseert het mij wat er om mij heen gebeurt. Iets wat in Europa speelt zal dus ook zeker mijn aandacht hebben. Maar verwar mijn interesse niet met vooringenomenheid. Ik sta bijvoorbeeld absoluut niet achter de Israëlische regering om de simpele reden dat ze een westerse achtergrond heeft. Ik sta er trouwens helemaal niet achter.

En hoewel ik meer interesse heb naar wat er speelt in Amerika dan pakweg Afghanistan wil nog niet zeggen dat ik een voorkeur heb voor de Amerikaanse (buitenlandse) politiek. Daarentegen is de teneur hier op Maroc.nl vooral heel sterk tegen Israël en joden gericht en duidelijk op de hand van de Palestijnen. Een objectieve blik is vaak ver te zoeken.


Net zo min ik kan verklaren waarom Israelische vlag aanwezig is bij Ajax.

Nou, dat kan ik je nog wel vertellen en dan te bedenken dat ik erg weinig op heb met voetbal. In de historie van Ajax hebben er veel joodse spelers gevoetbald. "Joden" is dus als een soort geuzennaam aan deze club blijven hangen. De stap naar de Israëlische vlag is dan snel gemaakt.

Waarom een Marokkaan een Hamasvlag meeneemt naar een wedstrijd tussen jong Nederland en Marokko blijft voor mij nog steeds heel vaag.

binloser
29-05-07, 07:10
Geplaatst door Al Sawt

Banden tussen Marokkanen en Palestina, zijn gebaseerd op historische feiten die ten grondslag liggen aan onze culturele en taalkundige verwantschap.

Dus een advies: Beperk je tot zaken waar je verstand van hebt.

Ik dacht dat Berbers niet verwant zijn - ook niet taalkundig dus -aan Arabieren. Integendeel Arabieren zijn hun natuurlijke vijand want hun onderdrukker en achtersteller. Ik weet natuurlijk niet of jij berber dan wel arabier bent van oorsprong maar ik vermoed het 1e.
Wat de culturele verwantschap betreft: van de marokkaanse cultuur heb ik geen hoge pet op. Staat al eeuwen nagenoeg stil. De weinige vooruitgang die er is, is geinspireerd door het westen. Dat is een historisch feit.

1973Tanger
29-05-07, 11:11
Geplaatst door binloser
Ik dacht dat Berbers niet verwant zijn - ook niet taalkundig dus -aan Arabieren. Integendeel Arabieren zijn hun natuurlijke vijand want hun onderdrukker en achtersteller. Ik weet natuurlijk niet of jij berber dan wel arabier bent van oorsprong maar ik vermoed het 1e.
Wat de culturele verwantschap betreft: van de marokkaanse cultuur heb ik geen hoge pet op. Staat al eeuwen nagenoeg stil. De weinige vooruitgang die er is, is geinspireerd door het westen. Dat is een historisch feit.

Specificeer die cultuur waar je geen hoge pet van op hebt? Welke vooruitgang heeft die cultuur te danken aan het westen?

binloser
29-05-07, 12:28
Geplaatst door 1973Tanger
Specificeer die cultuur waar je geen hoge pet van op hebt? Welke vooruitgang heeft die cultuur te danken aan het westen?

Die cultuur is - ik ben er geweest - nostalgisch met veel oude ambachten en alles kleinschalig, folkloristich ook zo hier en daar maar veel armoede en werkeloosheid. Kleine krabbelaars en dito boertjes. Heel aardige mensen daar niet van. Ook gastvrij.
Afkomstig uit 'het westen'; Alle wetenschappelijke bevindingen en de technische hulpmiddelen die daaruit voortsproten zoals daar zijn; de dynamo, de electrische lamp, TV, explosiemotor... ik noem maar wat. Ik zag er geen musea en galeries, geen boekwinkels. Zullen er wel zijn maar dan heel dun gezaaid. Op sportgebied stelt 't ook niet veel voor. Wat blijft er over? Ja hasjish. Misschien ligt daar het probleem. "tSchijnt de hersengroei van de foetus negatief te beinvloeden.

The Black Flame
29-05-07, 14:13
Waarom een Marokkaan een Hamasvlag meeneemt naar een wedstrijd tussen jong Nederland en Marokko blijft voor mij nog steeds heel vaag.

Die Marokkaan vindt de Hamas denk ik hele stoere jongens.
Zelf is hij een triest kneusje die zich niets gavers kan voorstellen dan samen met zijn matties aan de doellat te hangen voor het oog van heel Nederland.

Die jongen is zijn hele leven achtergesteld, gediskirminiert en buiten de maatschappij beland. Hij heeft zijn goede wil getoond, maar stond steeds voor een dichte deur. Hij is uitschot

hij voelt verwantschap met het uitschot van Hamas.

Coolassprov MC
29-05-07, 14:15
Geplaatst door The Black Flame
Die jongen is zijn hele leven achtergesteld, gediskirminiert en buiten de maatschappij beland.

Zolang ie kan spellen komt het vast wel goed met hem.

The Black Flame
29-05-07, 14:17
ironie is je vreemd he?
Ik zal het de volgende keer voor jou tussen aanhalingstekens zetten.

Coolassprov MC
29-05-07, 15:22
Geplaatst door The Black Flame
ironie is je vreemd he?
Ik zal het de volgende keer voor jou tussen aanhalingstekens zetten.

Op Stormfront zal je vast de leukste kaalkop zijn.

The Black Flame
29-05-07, 15:40
Ik dacht het niet, haar tot op mijn kont.
met je stormfront

prutser

Coolassprov MC
29-05-07, 15:48
Geplaatst door The Black Flame
Ik dacht het niet, haar tot op mijn kont.
met je stormfront

prutser

Kun je nog wel praten met al dat haar op je kont?

1973Tanger
29-05-07, 15:51
Geplaatst door binloser
Die cultuur is - ik ben er geweest - nostalgisch met veel oude ambachten en alles kleinschalig, folkloristich ook zo hier en daar maar veel armoede en werkeloosheid. Kleine krabbelaars en dito boertjes. Heel aardige mensen daar niet van. Ook gastvrij.
Afkomstig uit 'het westen'; Alle wetenschappelijke bevindingen en de technische hulpmiddelen die daaruit voortsproten zoals daar zijn; de dynamo, de electrische lamp, TV, explosiemotor... ik noem maar wat. Ik zag er geen musea en galeries, geen boekwinkels. Zullen er wel zijn maar dan heel dun gezaaid. Op sportgebied stelt 't ook niet veel voor. Wat blijft er over? Ja hasjish. Misschien ligt daar het probleem. "tSchijnt de hersengroei van de foetus negatief te beinvloeden.

Mooie weergave van jouw perspectief op de lokale en plattelands cultuur daar. Maar als hasjish de foetus negatief schijnt te beïnvloeden, dan zouden heel veel mensen hier in het Westen zich dan grote zorgen moeten maken en zich spoedig naar de GGD moeten wenden. Omdat die hasjish namelijk exportprodukt naar het Westen is van die cultuur.

The Black Flame
29-05-07, 17:33
Geplaatst door Coolassprov MC
Kun je nog wel praten met al dat haar op je kont?

oef! Voltreffer Coolio MC

Coolassprov MC
30-05-07, 06:55
Geplaatst door The Black Flame
oef! Voltreffer Coolio MC

Trek nog maar eens aan dat haar; het is die pruik waarvan je bent vergeten dat het een pruik was.

binloser
30-05-07, 07:30
Geplaatst door 1973Tanger
Mooie weergave van jouw perspectief op de lokale en plattelands cultuur daar. Maar als hasjish de foetus negatief schijnt te beïnvloeden, dan zouden heel veel mensen hier in het Westen zich dan grote zorgen moeten maken en zich spoedig naar de GGD moeten wenden. Omdat die hasjish namelijk exportprodukt naar het Westen is van die cultuur.

Even opletten; hasjies wordt daar al eeuwen gerookt ook door zwangere vrouwen. Dat THC de groei van de hersenen van de foetus negatief beinvloedt is aangetoond - niet daar maar hier natuurlijk weer -Zwangere vrouwen roken hier uberhaupt nauwelijks want het is algemeen bekend dat dat de ontwikkeling foetus negatief beinvloedt en dat wordt dus met klem afgeraden. Daar wordt dat allemaal niet in de gaten gehouden en men doet daar geen onderzoek zoals ik al zei.

1973Tanger
30-05-07, 15:49
Geplaatst door binloser
Even opletten; hasjies wordt daar al eeuwen gerookt ook door zwangere vrouwen. Dat THC de groei van de hersenen van de foetus negatief beinvloedt is aangetoond - niet daar maar hier natuurlijk weer -Zwangere vrouwen roken hier uberhaupt nauwelijks want het is algemeen bekend dat dat de ontwikkeling foetus negatief beinvloedt en dat wordt dus met klem afgeraden. Daar wordt dat allemaal niet in de gaten gehouden en men doet daar geen onderzoek zoals ik al zei.

Daar zul je dan helemaal geen vrouwen vinden die roken. In de islam wordt benadrukt dat roken haram is, omdat dat de lichamelijke gezondheid ernstig doet schaden. Aangezien een foetus uitsluitend een vrouwenaangelegenheid is en daar amper vrouwen te vinden zijn die zich aan roken tegoed doen, zie ik de humor van één dergelijke conclussie wel in hoor. :)

Al Sawt
30-05-07, 22:21
Geplaatst door mark61
Ik geloof eigenlijk niet in een direct verband tussen Marokkanen en de opkomst van partijen als de PVV. Onvrede van de burger is dieper, dan de problematiek rondom Marokkanen

Veel mensen zijn angstig. Ze voelen zich niet thuis in een snel veranderende samenleving en zijn te krampachtig om op veranderingen in te spelen. Daarom doen PVV en SP het goed. Zelfde vlieger gaat ook op in Islamitische landen. Ook daar zijn angsten voor onbekende en heeft men sympathie voor fundamentalische partijen.


Sommige lieden- ook op forum van Maroc.nl- verwijten het aan de Marokkanen of aan de onvrede onder allochtonen en hun zogenaamde handicap om zich in te spannen voor integratie.

Maar juist zij zien angstbeelden en zijn angstig voor veranderingen.

Al Sawt
30-05-07, 22:29
Geplaatst door Baddha


Nou, dat kan ik je nog wel vertellen en dan te bedenken dat ik erg weinig op heb met voetbal. In de historie van Ajax hebben er veel joodse spelers gevoetbald. "Joden" is dus als een soort geuzennaam aan deze club blijven hangen. De stap naar de Israëlische vlag is dan snel gemaakt.

Waarom een Marokkaan een Hamasvlag meeneemt naar een wedstrijd tussen jong Nederland en Marokko blijft voor mij nog steeds heel vaag. Dus als een jood ergens heeft gespeeld, dan is het voor de hand liggend dat je met een vlag gaat zwaaien van een entiteit 6000km verderop?

Maar Marokkanen die het zelfde taal, cultuur en delen van de geschiedenis met de Palestijnen delen, hebben geen recht om zich met de Palestijnen te identificeren.

Bedoel je dat?


Terwijl de meeste joden door de eeuwen heen, Israel alleen kenden uit Bijbelse verhalen en theologische discussie`s.

Wat een vreemde redenatie, zeg!


En kun jij mij overigens vertellen welke spelers joods waren? Want van meeste Ajaxkenners, hoor ik dat Amsterdam bekend stond als jodenstad en dat ze bij uitwedstrijden voor joden werden uitgescholden.

Waarna zij jood als geuzennaam aannamen.

Heel vaag!

naam
30-05-07, 22:44
Geplaatst door Al Sawt
Net zo min ik kan verklaren waarom Israelische vlag aanwezig is bij Ajax.

Daar heb ik mij ook altijd om verbaasd. Ik snap daar werkelijk niets van. Het is iets van afzetten ofzo, ook je een identiteit aanmeten waar elk link met de historie eigenlijk afwezig is. Het zal wel gegroeid zijn of een soort van rite of gewoonte. Verklaren kun je het eigenlijk niet op een logische wijze. Behalve dat Ajax vroeger wat joodse spelers kende, maar of dat nou de reden is geweest.

Baddha
31-05-07, 00:37
Geplaatst door Al Sawt
Dus als een jood ergens heeft gespeeld, dan is het voor de hand liggend dat je met een vlag gaat zwaaien van een entiteit 6000km verderop?

Maar Marokkanen die het zelfde taal, cultuur en delen van de geschiedenis met de Palestijnen delen, hebben geen recht om zich met de Palestijnen te identificeren.

Bedoel je dat?


Terwijl de meeste joden door de eeuwen heen, Israel alleen kenden uit Bijbelse verhalen en theologische discussie`s.

Wat een vreemde redenatie, zeg!


En kun jij mij overigens vertellen welke spelers joods waren? Want van meeste Ajaxkenners, hoor ik dat Amsterdam bekend stond als jodenstad en dat ze bij uitwedstrijden voor joden werden uitgescholden.

Waarna zij jood als geuzennaam aannamen.

Heel vaag!

Hoe die associatie tussen Ajax en joden is ontstaan weet ik ook niet precies. Zoals gezegd geef ik niet om voetbal en dus ook niet om de geschiedenis van Ajax. Het is een gegeven dat die associatie er is. En dat supporters van een zogenaamde "jodenclub" (bij gebrek aan een beter woord) dan met vlaggen van de joodse staat Israël komen is uit te leggen. Persoonlijk vind ik het stupide, maar erg briljante geesten zullen het niet zijn.

Het feit dat andere supporters een hamasvlag meenemen vind ik ook niet erg boeiend. Het enige wat het bij mij opriep is de vraag waarom er zo'n fixatie is voor Israël/Palestina. Pas sinds ik ruim een jaar geleden op dit forum belandde werd me dit duidelijk door de vele topics over het onderwerp en de nogal heftige reacties erop.

binloser
31-05-07, 07:16
Geplaatst door 1973Tanger
Daar zul je dan helemaal geen vrouwen vinden die roken. In de islam wordt benadrukt dat roken haram is, omdat dat de lichamelijke gezondheid ernstig doet schaden. Aangezien een foetus uitsluitend een vrouwenaangelegenheid is en daar amper vrouwen te vinden zijn die zich aan roken tegoed doen, zie ik de humor van één dergelijke conclussie wel in hoor. :)

Islamitische vrouwen roken geen hash? Ze eten het ook niet? Misschien maar het lijkt me sterk want het is groeit naast de deur. Roken is haram omdat het de gezondheid ernstig schaadt. Heel goed. Ander gedrag dat de gezondheid ernstig schaadt is evenwel niet haram. Maar dat is een ander onderwerp.

1973Tanger
31-05-07, 16:38
Geplaatst door binloser
Islamitische vrouwen roken geen hash? Ze eten het ook niet? Misschien maar het lijkt me sterk want het is groeit naast de deur. Roken is haram omdat het de gezondheid ernstig schaadt. Heel goed. Ander gedrag dat de gezondheid ernstig schaadt is evenwel niet haram. Maar dat is een ander onderwerp.

Dat is inderdaad een ander onderwerp. Kwestie van haram en halal is daar een van. Dit zijn allemaal godsdienstige onderwerpen waarvoor het zeker gewenst is een bepaalde theologische achtergrond voor te hebben. Want anders krijg je onmiddelijk IbnRushd, Rourchid, Bil@, salahadin, Moena en zelfs Maarten e.a. op je dak. Ik zal daar maar niet uit mijn losse pols over uitwijden. Wat ik wel gerust kan zeggen denk ik, is dat de meeste vrouwen uit individuele en godsdienstige overwegingen dat spul niet gebruiken. Ook al groeit het naast de deur. Ook speelt een grote rol dat roken bij islamitische vrouwen een grote taboe is en vandaar ook door de meeste vrouwen vermeden worden. Zonder deze verstandige vrouwen was de islamitische wereld allang ten gronde gericht. Vrouwen spelen een belangrijke rol in het gezinsleven en ontwikkelingsproces bij eventuele kinderen. Vrouwen die de ganse dag stoned zijn hebben wij niet nodig. :roken: