PDA

Bekijk Volledige Versie : Het marokkanendrama uitgelegd



Djiniouzz
26-05-07, 19:13
Intelligente hoogopgeleiden met een toekomst in Marokko zijn in Marokko gebleven en hebben daar een toekomst opgebouwd. Het uitschot (niet intelligent geboren, geen kansen, slechte of criminele familie) van Marokko is naar Nederland gekomen, dus mensen zonder toekomst in Marokko omdat ze of niet de kansen hebben om een vak te leren daar en/of omdat ze nu eenmaal niet het juiste netwerk hebben daar.

Aangezien intelligentie erfelijk is zijn de nazaten van het Marokkaanse uitschot ook niet zo intelligent en zijn ook zij slecht opgevoed. Zodoende de problemen.

Een uitzondering daar gelaten, maar dat zijn dan de Marokkanen die wél goed presteren in Nederland.

Keren we het om, stel je zou alle tokkies en woonwagenkampbewoners naar Marokko sturen dan zouden de criminaliteitscijfers ook in hun nadeel werken. Met in hun nadeel bedoel ik dan dat zij uitschieters zouden zijn.

Kunnen we het onderwerp nu definitief sluiten?

Olive Yao
26-05-07, 19:34
Geplaatst door Djiniouzz
Intelligente hoogopgeleiden met een toekomst in Marokko zijn in Marokko gebleven en hebben daar een toekomst opgebouwd. Het uitschot (niet intelligent geboren, geen kansen, slechte of criminele familie) van Marokko is naar Nederland gekomen, dus mensen zonder toekomst in Marokko omdat ze of niet de kansen hebben om een vak te leren daar en/of omdat ze nu eenmaal niet het juiste netwerk hebben daar.

Aangezien intelligentie erfelijk is zijn de nazaten van het Marokkaanse uitschot ook niet zo intelligent en zijn ook zij slecht opgevoed. Zodoende de problemen.

Een uitzondering daar gelaten, maar dat zijn dan de Marokkanen die wél goed presteren in Nederland.

Keren we het om, stel je zou alle tokkies en woonwagenkampbewoners naar Marokko sturen dan zouden de criminaliteitscijfers ook in hun nadeel werken. Met in hun nadeel bedoel ik dan dat zij uitschieters zouden zijn.

Kunnen we het onderwerp nu definitief sluiten?
Nee.

Je schetst hier alleen jouw oordeel over een (verondersteld) probleem.
Ten eerste hoeft jouw oordeel niet juist te zijn, ten tweede hebben we daarmee nog geen oplossing.


Het uitschot (niet intelligent geboren, geen kansen, slechte of criminele familie) van Marokko is naar Nederland gekomen,(...)
Ik waag te betwijfelen of de term "uitschot" toepasselijk is op de meerderheid van marokkaanse gastarbeiders die hier in de jaren '60 en '70 kwamen om te werken.


Aangezien intelligentie erfelijk is zijn de nazaten van het Marokkaanse uitschot ook niet zo intelligent en zijn ook zij slecht opgevoed.
Intelligentie is maar ten dele erfelijk. "Intelligentie" is niet één ding, je hebt allerlei soorten intelligentie. Je kunt je intelligentie ontwikkelen. Je omgeving is van grote invloed.

Minder intelligente ouders kunnen hun kinderen goed opvoeden.


Een uitzondering daar gelaten, maar dat zijn dan de Marokkanen die wél goed presteren in Nederland.
Wat is je maatstaf voor "goed presteren"?
Je hoeft niet hoog opgeleid te zijn om goed te presteren.

Djiniouzz
26-05-07, 19:54
Geplaatst door Olive Yao
Nee.

Je schetst hier alleen jouw oordeel over een (verondersteld) probleem.
Ten eerste hoeft jouw oordeel niet juist te zijn, ten tweede hebben we daarmee nog geen oplossing.

Yeps, mijn oordeel inderdaad, mag dat?
Alsof 20 jaar allochtonen debat door kamerzetelfreak ons ook maar iets heeft opgeleverd aan oplossing?


Geplaatst door Olive Yao

Ik waag te betwijfelen of de term "uitschot" toepasselijk is op de meerderheid van marokkaanse gastarbeiders die hier in de jaren '60 en '70 kwamen om te werken.

En ik waag het te bevestigen. Ik heb net als jij geen bewijs, maar het is logischer dat de minderbedeelden uit Marokko vluchtten en niet de welgestelde boeren of de profs. Misschien is het lullig, maar daarmee niet minder waar.


Geplaatst door Olive Yao

Intelligentie is maar ten dele erfelijk. "Intelligentie" is niet één ding, je hebt allerlei soorten intelligentie. Je kunt je intelligentie ontwikkelen. Je omgeving is van grote invloed.

Minder intelligente ouders kunnen hun kinderen goed opvoeden.

Als je minder intelligente ouders hebt, in een achterstandswijk wordt gedeponeerd valt er weinig te corrigeren.


Geplaatst door Olive Yao

Wat is je maatstaf voor "goed presteren"?
Je hoeft niet hoog opgeleid te zijn om goed te presteren.

Accoord.

Iglo
26-05-07, 20:15
Geplaatst door Djiniouzz
Yeps, mijn oordeel inderdaad, mag dat?
Alsof 20 jaar allochtonen debat door kamerzetelfreak ons ook maar iets heeft opgeleverd aan oplossing?



En ik waag het te bevestigen. Ik heb net als jij geen bewijs, maar het is logischer dat de minderbedeelden uit Marokko vluchtten en niet de welgestelde boeren of de profs. Misschien is het lullig, maar daarmee niet minder waar.



Als je minder intelligente ouders hebt, in een achterstandswijk wordt gedeponeerd valt er weinig te corrigeren.



Accoord. Zover ik weet kwamen men over het algemeen van het platteland af. Daar zat dus een mengelmoes aan intelligente/minder intelligente mensen. Degene die hierheen zijn gekomen zijn ws de ondernemender types, maar ik zie niet in waarom het IQ lager zou liggen dan gemiddeld.

naam
26-05-07, 21:02
Geplaatst door Iglo
Zover ik weet kwamen men over het algemeen van het platteland af. Daar zat dus een mengelmoes aan intelligente/minder intelligente mensen. Degene die hierheen zijn gekomen zijn ws de ondernemender types, maar ik zie niet in waarom het IQ lager zou liggen dan gemiddeld.

Misschien niet qua IQ, wel qua geletterdheid en opleidingsachtergrond.
Ohh, ik moet er niet aan denken wat marokkanen van de Nederlanders zou denken als heel Urk en Staphorst ineens zou verhuizen naar Marokko.

Net als in Nederland heb je allelei soorten en maten Marokkanen. Die uit de stad hebben een andere achtergrond zijn wat moderner en denken waarschijnlijk anders dan de Marokkanen uit de de dorpen. Net als in Nederland is er een verschil in mentaliteit tussen een Amsterdammer en een Staphorsternaar.

Iglo
26-05-07, 21:32
Geplaatst door naam
Misschien niet qua IQ, wel qua geletterdheid en opleidingsachtergrond.
Ohh, ik moet er niet aan denken wat marokkanen van de Nederlanders zou denken als heel Urk en Staphorst ineens zou verhuizen naar Marokko.

Net als in Nederland heb je allelei soorten en maten Marokkanen. Die uit de stad hebben een andere achtergrond zijn wat moderner en denken waarschijnlijk anders dan de Marokkanen uit de de dorpen. Net als in Nederland is er een verschil in mentaliteit tussen een Amsterdammer en een Staphorsternaar. Absoluut. Was het alleen niet eens met de opmerking dat de mensen die hier naar Nederland toe kwamen uitschot was.

mulan
26-05-07, 21:58
Geplaatst door naam
Misschien niet qua IQ, wel qua geletterdheid en opleidingsachtergrond.
Ohh, ik moet er niet aan denken wat marokkanen van de Nederlanders zou denken als heel Urk en Staphorst ineens zou verhuizen naar Marokko.

Net als in Nederland heb je allelei soorten en maten Marokkanen. Die uit de stad hebben een andere achtergrond zijn wat moderner en denken waarschijnlijk anders dan de Marokkanen uit de de dorpen. Net als in Nederland is er een verschil in mentaliteit tussen een Amsterdammer en een Staphorsternaar.

Want die uit dorpen denken hoe precies..?? Overigens noem jij nu DE religieuze gemeentes uit Nederland en dorpen in Marokko zijn niet DE religieuze gemeentes van Marokko.

mulan
26-05-07, 22:05
Geplaatst door Djiniouzz
Intelligente hoogopgeleiden met een toekomst in Marokko zijn in Marokko gebleven en hebben daar een toekomst opgebouwd. Het uitschot (niet intelligent geboren, geen kansen, slechte of criminele familie) van Marokko is naar Nederland gekomen, dus mensen zonder toekomst in Marokko omdat ze of niet de kansen hebben om een vak te leren daar en/of omdat ze nu eenmaal niet het juiste netwerk hebben daar.

Aangezien intelligentie erfelijk is zijn de nazaten van het Marokkaanse uitschot ook niet zo intelligent en zijn ook zij slecht opgevoed. Zodoende de problemen.

Een uitzondering daar gelaten, maar dat zijn dan de Marokkanen die wél goed presteren in Nederland.

Keren we het om, stel je zou alle tokkies en woonwagenkampbewoners naar Marokko sturen dan zouden de criminaliteitscijfers ook in hun nadeel werken. Met in hun nadeel bedoel ik dan dat zij uitschieters zouden zijn.

Kunnen we het onderwerp nu definitief sluiten?

Ik wil het onderwerp maar al te graag afsluiten alleen dan liever niet met jouw conclusie. Wat een belediging aan het adres van mensen die op jonge leeftijd zonder enige zekerheid vertrokken naar een onbekend land om vervolgens in focking mijnen te gaan werken of ander smerig werk zijn gaan doen. Gatver alleen al daarom irriteer ik mij aan 'hoogopgeleide' Marokkanen...het soort dat roept dat ze HBO doen en dan menen dat ze wat zijn. Zolang jij niet met bewijzen komt waarom de mensen die richting Europa vertrokken minder intelligent zouden zijn denk ik dat het nu vooral een soort van superioriteitsbullshit is en kun je beter dat gebla voor je houden.

mark61
26-05-07, 22:38
Geplaatst door mulan
Ik wil het onderwerp maar al te graag afsluiten alleen dan liever niet met jouw conclusie. Wat een belediging aan het adres van mensen die op jonge leeftijd zonder enige zekerheid vertrokken naar een onbekend land om vervolgens in focking mijnen te gaan werken of ander smerig werk zijn gaan doen. Gatver alleen al daarom irriteer ik mij aan 'hoogopgeleide' Marokkanen...het soort dat roept dat ze HBO doen en dan menen dat ze wat zijn. Zolang jij niet met bewijzen komt waarom de mensen die richting Europa vertrokken minder intelligent zouden zijn denk ik dat het nu vooral een soort van superioriteitsbullshit is en kun je beter dat gebla voor je houden.

Zo dan. Hij is arts hoorrr, leest ik net. :student: Die hebben daar wel vaker last van. Comes with the profession.

Djiniouzz
26-05-07, 23:02
Geplaatst door mulan
Ik wil het onderwerp maar al te graag afsluiten alleen dan liever niet met jouw conclusie. Wat een belediging aan het adres van mensen die op jonge leeftijd zonder enige zekerheid vertrokken naar een onbekend land om vervolgens in focking mijnen te gaan werken of ander smerig werk zijn gaan doen. Gatver alleen al daarom irriteer ik mij aan 'hoogopgeleide' Marokkanen...het soort dat roept dat ze HBO doen en dan menen dat ze wat zijn. Zolang jij niet met bewijzen komt waarom de mensen die richting Europa vertrokken minder intelligent zouden zijn denk ik dat het nu vooral een soort van superioriteitsbullshit is en kun je beter dat gebla voor je houden.

Nee, de slechte opvoeders hadden hun kinderen voor zich moeten houden die ons rustig leventje hier in Nederland lopen te vergallen met hun onzinnig gedrag dat voortvloeit uit een onzekerheidssuperioriteit. Als iemand die hier een toekomst probeert op te bouwen heb ik het recht mijn mening te geven.
Het is simpel je kop in de grond te steken en dan de hoogopgeleide Marokkanen de schuld te geven van een niet bestaand superiorieitsgevoel.
Het is niet mijn bedoeling te beledigen, zeker niet aangezien mijn familie ook tot die groep behoort, maar mijn familie heeft zijn verantwoordelijkheid genomen waar vele anderen zijn gefaald.

mulan
26-05-07, 23:25
Geplaatst door Djiniouzz
Nee, de slechte opvoeders hadden hun kinderen voor zich moeten houden die ons rustig leventje hier in Nederland lopen te vergallen met hun onzinnig gedrag dat voortvloeit uit een onzekerheidssuperioriteit. Als iemand die hier een toekomst probeert op te bouwen heb ik het recht mijn mening te geven.
Het is simpel je kop in de grond te steken en dan de hoogopgeleide Marokkanen de schuld te geven van een niet bestaand superiorieitsgevoel.
Het is niet mijn bedoeling te beledigen, zeker niet aangezien mijn familie ook tot die groep behoort, maar mijn familie heeft zijn verantwoordelijkheid genomen waar vele anderen zijn gefaald.

Ik wist niet eens dat je hoogopgeleid was maar het feit dat je hoogopgeleid aan intellect verbond deed me al vermoeden dat het zo was. Het feit dat je ziek wordt van die gastjes wilt niet zeggen dat je dan maar wanhopig op zoek moet gaan naar oorzaken. Dus hoe kom jij nu precies aan die redenering dat zij dommer zouden zijn (want let's face it...mensen zijn niet slim...sommigen zijn gewoon minder dom en je moet blij zijn als je tot die laatste categorie hoort).

mulan
26-05-07, 23:26
Geplaatst door mark61
Zo dan. Hij is arts hoorrr, leest ik net. :student: Die hebben daar wel vaker last van. Comes with the profession.

Last van onwetendheid of betweterigheid..ben er nog niet echt uit.

Joesoef
26-05-07, 23:38
Kortom, de kaassies moeten niet seiken. Ze hebben de domste krachten naar Nederland gehaalt (deden ze al in de voc tijd) en nu zitten ze zelf met de gevolgen van de geboortelingen.


Zoiets als boontje komt om zn loontje. En idd, slimme kaaskoppen vertrekken nu vanuit holland.

De dijken zijn trouwens express zo laag gelaten en probleemwijken bevinden zich allemaal onder nap. Is die CO2 toch nog ergens goed voor.

Djiniouzz
27-05-07, 00:51
Geplaatst door mulan
Ik wist niet eens dat je hoogopgeleid was maar het feit dat je hoogopgeleid aan intellect verbond deed me al vermoeden dat het zo was. Het feit dat je ziek wordt van die gastjes wilt niet zeggen dat je dan maar wanhopig op zoek moet gaan naar oorzaken. Dus hoe kom jij nu precies aan die redenering dat zij dommer zouden zijn (want let's face it...mensen zijn niet slim...sommigen zijn gewoon minder dom en je moet blij zijn als je tot die laatste categorie hoort).

Wanhopig :rolleyes: Wees eens constructief, wat is volgens jou de oorzaak als we gebrekkige (of beter gezegd afwezige) opvoeding en opleiding of intelect van de ouders uitschakelen?

Ik hoef niet blij te zijn om tot een categorie te behoren, het is hard werken en alhamdoe lillah.

Djiniouzz
27-05-07, 00:52
Geplaatst door mulan
Last van onwetendheid of betweterigheid..ben er nog niet echt uit.

Stille woede om de bagatalisatie in de media, je zou jezelf niet zijn om dat te overwegen blijkt uit je posts.

Bart.NL
27-05-07, 07:02
Geplaatst door mulan
Het feit dat je ziek wordt van die gastjes wilt niet zeggen dat je dan maar wanhopig op zoek moet gaan naar oorzaken.

Daar heb je helemaal gelijk in. De eindeloze discussie over wie de schuld heeft en of er ook andere probleemgroepen zijn, lost niets op. We kunnen het beter over oplossingen hebben.

mulan
27-05-07, 10:48
Geplaatst door Djiniouzz
Wanhopig :rolleyes: Wees eens constructief, wat is volgens jou de oorzaak als we gebrekkige (of beter gezegd afwezige) opvoeding en opleiding of intelect van de ouders uitschakelen?

Ik hoef niet blij te zijn om tot een categorie te behoren, het is hard werken en alhamdoe lillah.

Ik ben geen antropoloog of socioloog en ook deze kunnen zaken over het hoofd zien.Maar goed..we zijn mensen en die willen maar al te graag laten weten wat ze vinden..prima..ik doe dat ook. Ik heb er geen verstand van ..ik zou ook niet weten waarom ik er een verklaring voor zou moeten gaan zoeken...maar goed ik doe mee. Het zal wel een mix zijn van omgeving en buitenwereld ofzo.. Ieder land kent zijn onderlaag. En niet allen zijn ze geimporteerd. Eigen verantwoordelijkheid is prima...mijn ouders hebben ons achtervolgd tot in de speeltuin om te kijken of we niets aan het uithalen waren (wat toen niet leuk was overigens :D ) . Ik snap alleen niet de reden voor je om het op intellect te gooien ...omdat je geen andere verklaring kunt vinden en je perse een verklaring wilt hebben? Genoeg domme mensen ..daar niet van maar om een groep van 300.000 collectief stupido te noemen vind ik een vreemde beredenering zeker aangezien het gewoon natte vinger werk is. Ik kan met dezelfde stelligheid beweren dat juist de intelligente mensen vertrokken zijn aangezien mensen die ondernemend en een nieuw leven willen zien dat er in eigen land beperkt aantal mogelijkheden voor ze zijn.

mulan
27-05-07, 10:51
Geplaatst door Djiniouzz
Stille woede om de bagatalisatie in de media, je zou jezelf niet zijn om dat te overwegen blijkt uit je posts.

Ik overweeg alles. Maakt u zich maar geen zorgen. Maar media bagataliseert niet hoor. Die doen juist het tegenovergestelde.

mulan
27-05-07, 10:58
Geplaatst door Bart.NL
Daar heb je helemaal gelijk in. De eindeloze discussie over wie de schuld heeft en of er ook andere probleemgroepen zijn, lost niets op. We kunnen het beter over oplossingen hebben.

Je kunt oorzaken proberen weg te werken maar aangezien iedereen verschilt van mening kun je inderdaad maar beter bezig zijn met het oplossen van problemen. Iedere samenleving valt immers van de ene in de andere probleemsituatie. Geen enkele samenleving is perfect. Daarbij is er sowieso nooit een hoofdoorzaak dus is het verloren energie.

mark61
27-05-07, 11:43
Geplaatst door mulan
Last van onwetendheid of betweterigheid..ben er nog niet echt uit.

Ik ben geen arts :ego:

Eh, betweterigheid.

mark61
27-05-07, 11:57
Geplaatst door mulan
Je kunt oorzaken proberen weg te werken maar aangezien iedereen verschilt van mening kun je inderdaad maar beter bezig zijn met het oplossen van problemen. Iedere samenleving valt immers van de ene in de andere probleemsituatie. Geen enkele samenleving is perfect. Daarbij is er sowieso nooit een hoofdoorzaak dus is het verloren energie.

Inzicht in oorzaken biedt natuurlijk vaak uitzicht op oplossingen. Maar 'intelligentie' heeft er naar mijn bescheiden mening geen ruk mee te maken. Opleidingsniveau natuurlijk wel, maar das iets compleet anders. Je kan het wel hebben over sociale achtergrond en euh migratie-experience. Van een pré-industriële samenleving naar een post-industriële, zo op het oog losgeslagen wereld, dat is nogal wat.

Ik heb niet zoveel verstand van Marokko, maar van Turkije weet ik dat de overgang van een dorpje in het binnenland waar het leven in essentie eeuwenlang hetzelfde was naar Istanboel net zo'n schok was als van dat dorpje direct naar Rotterdam. De oorspronkelijke Istanboelers kwamen met dezelfde 'klachten' als die Hollanders. Die mensen doen raar en smijten hun afval zó van het balkon, etc. etc.

Als je generatieslang boer bent in een eenvoudige, overzichtelijke omgeving weet je wat je moet doen en laten en de mensen om je heen zijn precies hetzelfde als jij. In het volgende dorp zijn ze eng & gek, maar dat wist iedereen al, en daarom kom je daar ook nooit. :) Gedropt worden in een wezensvreemde omgeving waar het allemaal anders moet en je zelf moet uitvogelen hoe je dat moet doen, tis nogal wat en dat kan nogal eens fout gaan. Nog zonder taalbarrières en culturele en religieuze verschillen.

Zo bezien had het allemaal veel erger kunnen zijn.

Owwe ik geloof dak eigenlijk Djiniouzz aanspreek.

mark61
27-05-07, 12:04
Geplaatst door Bart.NL
Daar heb je helemaal gelijk in. De eindeloze discussie over wie de schuld heeft en of er ook andere probleemgroepen zijn, lost niets op. We kunnen het beter over oplossingen hebben.

In principe zijn het de ouders die in eerste instantie aansprakelijk zijn. Die hebben vaak niet de tools om er wat aan te doen en staan al dan niet terecht wantrouwig tegenover de instanties. Wat willen die lui, gaan ze mijn kind afpakken? Ik verdenk ze ook wel van isolationisme en gebrek aan ambitie, want in de VS heb je dit probleem niet, iig niet met Arabieren en/of moslims, en eigenlijk denk ik dat de problemen die ze daar hebben met minderheden maar gedeeltelijk met die hier overeenkomen. Mss moet je vergelijken met Afro-Amerikanen, maar dat zijn toch echt geen immigranten meer. In NL zie je denk ik meer extreem uit de hand gelopen kattekwaad, in de VS een bijna ideologisch gedreven onderklasse, anti-maatschappij. Kan hier natuurlijk ook wel gebeuren als het generaties gaat doorzeuren.

Probleem is in hoeverre de overheid mag ingrijpen in de persoonlijke levenssfeer en het gezinsleven. Met kinderen die uit hun gezin worden gevist en door de staat worden opgevoed komt het vaak ook niet meer goed, in a way.

mulan
27-05-07, 13:51
Geplaatst door mark61
In principe zijn het de ouders die in eerste instantie aansprakelijk zijn. Die hebben vaak niet de tools om er wat aan te doen en staan al dan niet terecht wantrouwig tegenover de instanties. Wat willen die lui, gaan ze mijn kind afpakken? Ik verdenk ze ook wel van isolationisme en gebrek aan ambitie, want in de VS heb je dit probleem niet, iig niet met Arabieren en/of moslims, en eigenlijk denk ik dat de problemen die ze daar hebben met minderheden maar gedeeltelijk met die hier overeenkomen. Mss moet je vergelijken met Afro-Amerikanen, maar dat zijn toch echt geen immigranten meer. In NL zie je denk ik meer extreem uit de hand gelopen kattekwaad, in de VS een bijna ideologisch gedreven onderklasse, anti-maatschappij. Kan hier natuurlijk ook wel gebeuren als het generaties gaat doorzeuren.

Probleem is in hoeverre de overheid mag ingrijpen in de persoonlijke levenssfeer en het gezinsleven. Met kinderen die uit hun gezin worden gevist en door de staat worden opgevoed komt het vaak ook niet meer goed, in a way.

Als het inderdaad het beste te vergelijken is met Afro-Amerikanen hebben we een groter probleem. In de VS lopen ze nog steeds over rassen te zeuren terwijl ze daar toch echt al vanaf dag 1 'gemixt' leven als het ware. Dan krijg je een groep die eigenlijk alleen pas succesvol is als ze zingen of acteren en mucho geld hebben.

Daarbij weet ik niet eens of de overheid zoiets kan oplossen. Nu ben ik sowieso pessimistisch ingesteld maar als je de ene oorzaak van de groep die ontspoord is weet (als dat al kan) betekent het dat het te laat is. De volgende groep is namelijk verder aan het borduren op de voorgaande groep. De oorzaak is dus steeds aan verandering onderhevig. En natuurlijk is het pas mis aan het gaan bij de generaties die juist hier opgegroeid zijn. Ik heb medelijden met de eerste generatie die zoveel moeite heeft gedaan om vervolgens met nietsnutten te worden opgescheept en ook nog eens de schuld ervan krijgen en als dom bestempeld worden.

mark61
27-05-07, 13:57
Geplaatst door mulan
Als het inderdaad het beste te vergelijken is met Afro-Amerikanen hebben we een groter probleem. In de VS lopen ze nog steeds over rassen te zeuren terwijl ze daar toch echt al vanaf dag 1 'gemixt' leven als het ware. Dan krijg je een groep die eigenlijk alleen pas succesvol is als ze zingen of acteren en mucho geld hebben.

:hihi: Kan jij zingen?
Nou ik hoop het ook niet, en in any case hebben we hier geen ex-slaven. Maar je hebt wel kans op een permanente tegencultuur, als je tegen afwijzing blijft oplopen. Maar ik denk het niet, ben wel optimistisch.


Daarbij weet ik niet eens of de overheid zoiets kan oplossen.

Nee, maar wie zou het anders moeten doen?


Nu ben ik sowieso pessimistisch ingesteld maar als je de ene oorzaak van de groep die ontspoord is weet (als dat al kan) betekent het dat het te laat is. De volgende groep is namelijk verder aan het borduren op de voorgaande groep.

Mja. Volgens mij gaan de meesten uiteindelijk braaf trouwen en is het weer over. Kijken wat zij met hun kinderen gaan doen. Niet zo pessimistisch!


Ik heb medelijden met de eerste generatie die zoveel moeite heeft gedaan om vervolgens met nietsnutten te worden opgescheept en ook nog eens de schuld ervan krijgen en als dom bestempeld worden.

Yep, dat is het drama.

Djiniouzz
28-05-07, 13:30
:rolleyes: duidelijke conclusie: laten we vooral niemand de schuld geven, de oorzaak wegmoffelen, dan kunnen we nog eeuwig erover discussieren zonder oplossing en jah, dan komen we inderdaad in de afro-amerikaanse toestand terecht.

mulan
28-05-07, 13:34
Geplaatst door Djiniouzz
:rolleyes: duidelijke conclusie: laten we vooral niemand de schuld geven, de oorzaak wegmoffelen, dan kunnen we nog eeuwig erover discussieren zonder oplossing en jah, dan komen we inderdaad in de afro-amerikaanse toestand terecht.

Goh lastig he dat zaken gecompliceerder liggen dan alleen roepen dat iemand dom is. Als je wilt dat iedereen het met je eens is moet je met je spiegelbeeld gaan praten. Harde werker met een hoge opleiding en dan geen kritiek kunnen verdragen tegen een zwakke stellingname.

Djiniouzz
28-05-07, 19:42
Geplaatst door mulan
Goh lastig he dat zaken gecompliceerder liggen dan alleen roepen dat iemand dom is. Als je wilt dat iedereen het met je eens is moet je met je spiegelbeeld gaan praten. Harde werker met een hoge opleiding en dan geen kritiek kunnen verdragen tegen een zwakke stellingname.

Pardon, ik heb een stelling neergelegd, je hebt laten doorklinken dat je het daar absoluut niet mee eens bent en het beledigend vindt en toen ben je weer op je pluche gaan zitten. Helaas voor jou neem ik geen genoegen met het zal wel aan de omgeving en buitenwereld liggen enzo.

Joesoef
28-05-07, 19:50
En nu?

mark61
28-05-07, 19:58
Geplaatst door Joesoef
En nu?

Broodje döner.


Zag net op canvas interview met MarBelg: of ie het niet erg vond, dat gedrag etc. Hij: been there done that, maar op een geg. moment krijg je door dat je je eigen land aan het slopen bent. Dan hou je er weer mee op. :maroc:

mulan
28-05-07, 20:10
Geplaatst door Djiniouzz
Pardon, ik heb een stelling neergelegd, je hebt laten doorklinken dat je het daar absoluut niet mee eens bent en het beledigend vindt en toen ben je weer op je pluche gaan zitten. Helaas voor jou neem ik geen genoegen met het zal wel aan de omgeving en buitenwereld liggen enzo.

Ik heb gezegd dat ik geen idee heb waar het aan ligt en dat ik geen onderzoeker ben ...maar dat dat soort zaken nu eenmaal altijd gecompliceerder liggen dan op het eerste oog. Klinkt alleen niet zo fijn in het gehoor ..zo'n grote lap tekst waaruit blijkt dat er meerdere oorzaken zijn. Jij gelooft dat de eerste generatie uit intellectueel gehandicapten bestaat en neemt dat als oorzaak voor het ontsporen van verwende snotjochies. Ik vind het onrespectvol ja. Vooral gezien het feit dat het niet eens gefundeerd is op iets en de reden dat je dat vind is omdat jij anders geen andere verklaring kunt bedenken. Je mag best zeggen (ook al ben je zo slim) dat je geen idee hebt waar het aan ligt. Of dat je een vermoeden hebt en dat vermoeden onderbouwen met feiten. Maar ga niet lopen doen alsof we nu Eureka moeten gaan roepen. Als iedereen maar uit onmacht verklaringen gaat bedenken kan ik dus ook stellen dat de eerste generatie bovengemiddeld intelligent was en vervolgens met domme kinderen opgezadeld werd.

Maar ik ga ff voor het gemak mee in die redenering ..dus die ouders zijn dom...en nu...wat wil je eraan gaan doen? Terug in de tijd en steriliseren die handel? ..Ontspoorde jongeren wijzen op het feit dat het niet hun schuld is en wachten tot ze hun best gaan doen?

mulan
28-05-07, 20:13
Geplaatst door Joesoef
En nu?

Wilders een mail sturen met de bevestiging dat zijn vermoedens kloppen; Marokkanen zijn dom.

Joesoef
28-05-07, 20:44
Geplaatst door mulan
Wilders een mail sturen met de bevestiging dat zijn vermoedens kloppen; Marokkanen zijn dom.


En dan. Gewoon verder gaan met waar we gebleven zijn?

mulan
28-05-07, 20:54
Geplaatst door Joesoef
En dan. Gewoon verder gaan met waar we gebleven zijn?

Tja ik heb nooit beweerd dat ik een oorzaak gevonden had laat staan een oplossing. En schijnbaar is het zelfs moeilijk het eens te worden over waar we nu eigenlijk gebleven zijn. Je kunt immers iets overrelativeren en overdramatiseren so you tell me.

Joesoef
28-05-07, 20:58
Geplaatst door mulan
Tja ik heb nooit beweerd dat ik een oorzaak gevonden had laat staan een oplossing. En schijnbaar is het zelfs moeilijk het eens te worden over waar we nu eigenlijk gebleven zijn. Je kunt immers iets overrelativeren en overdramatiseren so you tell me.


Ik denk dat het probleem vanzelf oplost. Gewoon kwestie van tijd. De benouwde jaren '30 en de afwachtende jaren '50 zijn afgesloten met flowerpower. Dr staat ons dus nog iets moois te wachten. Komt goed.

tr_imparator
28-05-07, 21:15
Geplaatst door Djiniouzz
Intelligente hoogopgeleiden met een toekomst in Marokko zijn in Marokko gebleven en hebben daar een toekomst opgebouwd. Het uitschot (niet intelligent geboren, geen kansen, slechte of criminele familie) van Marokko is naar Nederland gekomen, dus mensen zonder toekomst in Marokko omdat ze of niet de kansen hebben om een vak te leren daar en/of omdat ze nu eenmaal niet het juiste netwerk hebben daar.

Aangezien intelligentie erfelijk is zijn de nazaten van het Marokkaanse uitschot ook niet zo intelligent en zijn ook zij slecht opgevoed. Zodoende de problemen.

Een uitzondering daar gelaten, maar dat zijn dan de Marokkanen die wél goed presteren in Nederland.

Keren we het om, stel je zou alle tokkies en woonwagenkampbewoners naar Marokko sturen dan zouden de criminaliteitscijfers ook in hun nadeel werken. Met in hun nadeel bedoel ik dan dat zij uitschieters zouden zijn.

Kunnen we het onderwerp nu definitief sluiten?


Impliceer je hiermee dat o.a. ook mijn ouders tot het 'uitschot' behoren.

Ken je plaats, nerd.

binloser
02-06-07, 07:19
Niet helemaal correct; het waren de kanslozen daar die hier kwamen maar ook degenen die iets anders en hogerop wilden. De meesten kwamen echter uit achtergestelde milieus zonder veel beschaving hetgeen wat anders is dan minder intelligent. Ze gedragen zich wel minder intelligent want verstand komt pas met de jaren en bij deze mesen duurt wel heel lang want zelfs hier geboren kinderen schijnen nog heel gebrekkig nederlands te spreken (zie andere draad). Ik vermoed dat dat ligt aan de religie die ze aanhangen; die is in wezen fatalistisch en cynisch.

mulan
02-06-07, 12:26
Geplaatst door binloser
Niet helemaal correct; het waren de kanslozen daar die hier kwamen maar ook degenen die iets anders en hogerop wilden. De meesten kwamen echter uit achtergestelde milieus zonder veel beschaving hetgeen wat anders is dan minder intelligent. Ze gedragen zich wel minder intelligent want verstand komt pas met de jaren en bij deze mesen duurt wel heel lang want zelfs hier geboren kinderen schijnen nog heel gebrekkig nederlands te spreken (zie andere draad). Ik vermoed dat dat ligt aan de religie die ze aanhangen; die is in wezen fatalistisch en cynisch.

Grapjas.

Freesaf2
02-06-07, 15:42
De stelling hier is redelijk eenzijdig, maar tijdens de discussie zie ik wel een mooi plan naar voren komen.

Een uitwisselings traject. Eerst hebben wij een hoop mensen hier na toe gehaald. We willen ze niet zo maar terugsturen. Dus....

We sturen alle tokkies naar Marokko!!!!!
(Voor de volledigheid ook de hele Ajax aanhang maar)