PDA

Bekijk Volledige Versie : "EU-lidmaatschap staat op het spel"



The_Reporter
29-05-07, 16:18
gewist

The Black Flame
29-05-07, 17:30
Och och, gaan we dreigen?

Dat werkt oooozoo goed op de Hollanders. Optiefen met die EU en mooi gaan samenwerken met DL, GB en Scandinavië. IJsland er nog bij voor de power en het IJzeren Gordijn weer in een kleineren varriant optrekken.

katmandu
29-05-07, 19:42
@The Black Flame

Citaat: "Dat werkt oooozoo goed op de Hollanders. Optiefen met die EU en mooi gaan samenwerken met DL, GB en Scandinavië. IJsland er nog bij voor de power en het IJzeren Gordijn weer in een kleineren varriant optrekken"

Jij bent dus geen "Hollander"waar je vijandig t.o. staat. Nou dan weten wij dat, maar de volgende keer dat jij ons van 'racisme' beticht denk aan wat je zojuist schreef.

En wat doe jij eigenlijk in dat zelfde Holland waar je zo'n afkeer van hebt?

ZEG HET MIJ - want dat zou ik wel eens willen weten. Wél hier wonen, gebruik maken van Holland - en tóch afkatten!

Donder dan op! Vertrek uit mijn HOLLAND met 'je 'IJzeren gordijn" belediging - hoe dúrf je! Wij laten ons niet door jou en door niemand beledigen. Niemand zal je weerhouden naar Marokko terug te keren - ga je gang - en met onze zegening na! Want het moet toch niet gekker worden met o.a. jouw vijandelijke houding t.o. ons, want jij bekent (!) onze vijand te zijn.

Wat die man schrijft is inderdaad een loze bedreiging want de Regering zal Nederlanders niet de kans geven door een Referendum die Grondwet weer af te wijzen.

The Black Flame
29-05-07, 22:28
Jij bent een idioot. Ik ben volbloed Hollander en heb zwaar afkeer van de EU. Ik pleit daarom voor een minisamenwerking tussen de door mij genoemde landen.

Dus lees je eerst even in voordat je met je grote smoel mij gaat uitmaken voor een Marokkaan jij stompzinning stuk vuilnis.

Aan leesblinde idioten als jij hebben wij Hollanders helemaal niets.

katmandu
30-05-07, 00:06
The Black Flame

Mijn excuses - ik begreep het kennelijk verkeerd en schoot uit mijn slof.

:verdriet:

Julien
30-05-07, 00:25
Helemaal eens met Timmermans.

Nederland moet eens goed beseffen dat het de laatste jaren een in zichzelf gekeerd, egocentrisch en xenofobisch rotlandje is geworden. De EU en alles buiten Nederland worden tot last gezien van de tokkiestemmers die NEE zeggen tegen alles wat met de EU te maken heeft. Want o o wat zijn ze bang voor Turkije en de Zuid-Europese invloeden.

Ik heb echt het gevoel dat Nederlanders geen referendum verdienen, aangezien deze tokkies toch op alles NEE willen stemmen. Het volk gewoon niet raadplegen en doen wat je moet doen als regering. Namelijk besluitvorming.

justus
30-05-07, 03:47
Geplaatst door Julien
Helemaal eens met Timmermans.

Nederland moet eens goed beseffen dat het de laatste jaren een in zichzelf gekeerd, egocentrisch en xenofobisch rotlandje is geworden. De EU en alles buiten Nederland worden tot last gezien van de tokkiestemmers die NEE zeggen tegen alles wat met de EU te maken heeft. Want o o wat zijn ze bang voor Turkije en de Zuid-Europese invloeden.

Ik heb echt het gevoel dat Nederlanders geen referendum verdienen, aangezien deze tokkies toch op alles NEE willen stemmen. Het volk gewoon niet raadplegen en doen wat je moet doen als regering. Namelijk besluitvorming.

neen, frankrijk is beter.....

de doelstelling van de eu is volledig veranderd. van een economisch sterk bolwerk is het verworden tot een politiek onbesluitvaardige moloch met bergen subsidies voor onderontwikkelde landen, zowel economisch als staatkundig als mensenrechtelijk. lang niet alle leden participeren volledig in de euro. de gulden is verkwanseld. de soevereiniteit wordt weggegeven en we krijgen turkije door onze strot geperst door de usa, die daar niet de kosten van willen dragen. allerlei landen buiten europa willen lid worden, landen die qua cultuur en historie heel ver van europa staan, waarvan de burgers lang niet altijd een bijdrage leveren aan de continuering van de europese ontwikkeling.

keer op keer heeft de regering verdragen goedgekeurd en nieuwe leden geaccepteerd die de nederlandse bevolking niet wenste. het resultaat van dat soort onzinnige besluiten was duidelijk bij het eerste referendum (zo ook in Frankrijk). nu wenst een minister een nieuw verdrag niet voor te leggen aan het volk en dreigt hij...weinig democratisch...maar wat verwacht je van dat hypocriete cda-zootje...
uit de eu gezet worden? is dat dan zo dramatisch? gaat dat niet domweg veel meer opleveren dan kosten? kan mij feitelijk niet zo boeien, de eu is toch meer een corrupt praatclubje waar nederland niets meer in mag zeggen...wat mij betreft bye bye.

observer
30-05-07, 08:43
Geplaatst door Julien
Helemaal eens met Timmermans.

Nederland moet eens goed beseffen dat het de laatste jaren een in zichzelf gekeerd, egocentrisch en xenofobisch rotlandje is geworden. De EU en alles buiten Nederland worden tot last gezien van de tokkiestemmers die NEE zeggen tegen alles wat met de EU te maken heeft. Want o o wat zijn ze bang voor Turkije en de Zuid-Europese invloeden.

Ik heb echt het gevoel dat Nederlanders geen referendum verdienen, aangezien deze tokkies toch op alles NEE willen stemmen. Het volk gewoon niet raadplegen en doen wat je moet doen als regering. Namelijk besluitvorming. los van het feit dat je geliefde fransen ook tengen hebben gestemd en de nieuwe franse president al heeft gezegd dat turkije het kan schudden

als er 1 wel profiteerd van het eu lidmaatschap zijn het de franse boeren wel, wijnplassen tot aan de horizon

als we toegeven aan de wensen van de eu (meerderheidsbeslissingen) krijgen we een songfestivaldemocratie : de grote landen zitten er altijd bij en de rest stemt in blokken

nederland zal dan geen staat meer zijn maar een speelbal

Julien
30-05-07, 10:49
Geplaatst door observer
los van het feit dat je geliefde fransen ook tengen hebben gestemd en de nieuwe franse president al heeft gezegd dat turkije het kan schudden

als er 1 wel profiteerd van het eu lidmaatschap zijn het de franse boeren wel, wijnplassen tot aan de horizon

als we toegeven aan de wensen van de eu (meerderheidsbeslissingen) krijgen we een songfestivaldemocratie : de grote landen zitten er altijd bij en de rest stemt in blokken

nederland zal dan geen staat meer zijn maar een speelbal

In Frankrijk heerst niet de EU-haat en - sceptici zoals die in Nederland leeft. Het debat over de Europese Grondwet werd ook serieus gevoerd met redelijke argumenten en standpunten. Niet zoals in Nederland.

Die 'geliefde Fransen' van mij, gewoon mijn langenoten net zoals Nederlanders mijn landgenoten zijn, zijn alleen maar bang dat Frankrijk zijn belangrijkste EU-inkomsten verliest..namelijk de landbouwsubsidies. O.a. door de komst van het nog grotere Turkije. Dat kun je hen niet kwalijk nemen, omdat het een aanslag op de Franse economie zou betekenen.

Ik snap niet waar die EU-haat in Nederland opeens vandaan komt, en waarom zoveel politieke partijen (PVV, SP, CU, SGP) zo radicaal anti-Europa zijn en al van tevoren NEE willen stemmen zonder dat ze weten waar het over gaat.

Slinger
30-05-07, 10:55
Geplaatst door Julien
In Frankrijk heerst niet de EU-haat en - sceptici zoals die in Nederland leeft. Het debat over de Europese Grondwet werd ook serieus gevoerd met redelijke argumenten en standpunten. Niet zoals in Nederland.

Die 'geliefde Fransen' van mij, gewoon mijn langenoten net zoals Nederlanders mijn landgenoten zijn, zijn alleen maar bang dat Frankrijk zijn belangrijkste EU-inkomsten verliest..namelijk de landbouwsubsidies. O.a. door de komst van het nog grotere Turkije. Dat kun je hen niet kwalijk nemen, omdat het een aanslag op de Franse economie zou betekenen.

Ik snap niet waar die EU-haat in Nederland opeens vandaan komt, en waarom zoveel politieke partijen (PVV, SP, CU, SGP) zo radicaal anti-Europa zijn en al van tevoren NEE willen stemmen zonder dat ze weten waar het over gaat.

Dat komt oa door het feit dat de Nederlanders inzien dat er jaarlijks miljarden euro's van Den Haag naar Parijs verhuizen (via Brussel).

Slinger
30-05-07, 10:59
Geplaatst door The_Reporter
Als Nederland opnieuw een Europees verdrag afwijst in een referendum, staat het Nederlandse lidmaatschap van de EU op het spel. Dat zegt staatssecretaris Timmermans van Europese Zaken.

Twee jaar geleden verwierpen Nederland en Frankrijk de Europese grondwet in een referendum. Er wordt nu onderhandeld over een verdrag dat in de plaats moet komen van de grondwet. Het is nog niet bekend of daarover een referendum komt.

Mocht dat gebeuren, dan gaat het over de vraag of Nederland door wil met Europa, zegt Timmermans. Hij erkent dat dat als chantage klinkt, maar volgens hem "is de tweede ronde echt de laatste ronde".

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007/05/art000001C7A1F1B19AF2F2.html

Chantage? Wat zou Europa moeten beginnen zonder de Nederlandse miljarden?

Bofko
30-05-07, 11:08
Geplaatst door Slinger
Chantage? Wat zou Europa moeten beginnen zonder de Nederlandse miljarden?

No problem. Hebben ze een ietwat kleinere begroting

justus
30-05-07, 12:01
Geplaatst door Julien
Ik snap niet waar die EU-haat in Nederland opeens vandaan komt, en waarom zoveel politieke partijen (PVV, SP, CU, SGP) zo radicaal anti-Europa zijn en al van tevoren NEE willen stemmen zonder dat ze weten waar het over gaat.

ik zou zeggen, lees mijn postje hiervoor even. dan heb je de essentie te pakken.

observer
30-05-07, 14:30
Geplaatst door Julien
In Frankrijk heerst niet de EU-haat en - sceptici zoals die in Nederland leeft. Het debat over de Europese Grondwet werd ook serieus gevoerd met redelijke argumenten en standpunten. Niet zoals in Nederland.
die ratio zie je vooral bij de franse boeren die wegen blokkeren etc zodra iets ze niet bevalt en btw wat ratio heb je gezien hoe het "debat" in frankrijk over de dienstenrichtlijn ging?


Ik snap niet waar die EU-haat in Nederland opeens vandaan komt, en waarom zoveel politieke partijen (PVV, SP, CU, SGP) zo radicaal anti-Europa zijn en al van tevoren NEE willen stemmen zonder dat ze weten waar het over gaat. voor de nederlanders geld dat ze bang zijn in dat europa gemarginaliseerd te worden tussen de grote landen en het oostblok, voeg daar aantoe dat de eu waar nederland aan de wieg van heeft gestaan niet de eu is die we nu hebben

die eu was bedoeld om vrijhandel en onderlinge barrieres te slechten, deze eu is een politiek instrument wat een extra bestuurslaag probeerd te introduceren, zo'n eu is niet de mijne en is eerlijk gezegd ook niet wenselijk

ik durf te stellen dat brussel inmiddels veel meer invloed in de lidstaten heeft dan George W in de staten die de VS opmaken

mulan
30-05-07, 15:20
Geplaatst door The Black Flame
Jij bent een idioot. Ik ben volbloed Hollander en heb zwaar afkeer van de EU. Ik pleit daarom voor een minisamenwerking tussen de door mij genoemde landen.

Dus lees je eerst even in voordat je met je grote smoel mij gaat uitmaken voor een Marokkaan jij stompzinning stuk vuilnis.

Aan leesblinde idioten als jij hebben wij Hollanders helemaal niets.

Zooo dat was eng..voor Marokkaan uitgemaakt worden. :hihi: En daarbij ook nog de tip krijgen naar Marokko te gaan.

mulan
30-05-07, 15:21
Geplaatst door katmandu
The Black Flame

Mijn excuses - ik begreep het kennelijk verkeerd en schoot uit mijn slof.

:verdriet:

Nee joh. Geen excuses. Het was hilarisch.

Freesaf2
30-05-07, 15:44
TERUG MET DIE GULDEN!!!!!

Nee, effe serieus. Met de huidige EU heb ik weinig op. Een samenwerkingsverband op het gebied van handel is prima, maar op nu alle oostblok en mogelijk sommige aziatise landen te gaan subsidieren gaat me te ver. Door de toevoeging van te veel leden met te uiteen lopenden belangen creeer je alleen een log besluitloos orgaan waar niemand wat aan heeft.

NL uit de EU, ik zal er geen traan om laten.
(Wel jammer van die Poolse loodgieter die zo lekker goedkoop is).