PDA

Bekijk Volledige Versie : Maleisië weigert moslima godsdienstvrijheid



mark61
30-05-07, 09:15
Fff Kaisjen

Malaysia's highest court has rejected a Muslim convert's six-year battle to be legally recognised as a Christian.
A three-judge panel ruled that only the country's Sharia Court could let Azlina Jailani, now known as Lina Joy, remove the word Islam from her identity card.

Malaysia's constitution guarantees freedom of worship but says all ethnic Malays are Muslim. Under Sharia law, Muslims are not allowed to convert.

Godsdienstvrijheid maar toch niet.

Ms Joy said she should not be bound by that law as she is no longer a Muslim.

Death threats

Malaysia's Chief Justice Ahmad Fairuz Sheikh Abdul Halim said the panel endorsed legal precedents giving Islamic Sharia courts jurisdiction over cases involving Muslims who want to convert.

About 200 protesters shouted "Allah-o-Akbar" (God is great) outside the court when the ruling was announced.

Dit vind ik nog wel het stompzinnigst. Die moslims kan het niet schelen wat iemand gelooft, als je maar bodycount kan doen? Uit het geheel spreekt een minderwaardigheidscomplex.

"You can't at whim and fancy convert from one religion to another," Ahmad Fairuz said.

Ms Joy's case has tested the limits of religious freedom in Malaysia.

She started attending church in 1990 and was baptised in 1998.

In 2000, Ms Joy, 42, went to the High Court after the National Registration Department refused to remove "Islam" from the religion column on her identity card. The court said it was a matter for Sharia courts. Tuesday's ruling marked the end of her final appeal.

Ms Joy has been disowned by her family and forced to quit her job. She went into hiding last year. A Muslim lawyer who supported her case received death threats.

Sharia courts decide on civil cases involving Malaysian Muslims - nearly 60% of the country's 26 million people - while ethnic minorities such as Chinese and Indians are governed by civil courts in the multi-racial country.

Het moderne Maleisië...

http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/6703155.stm

illmatik
30-05-07, 09:39
Om maar met een autochtone mark61-achtige reactie te reageren: Dan vertrekt u toch lekker naar een ander land.

justus
30-05-07, 09:43
Geplaatst door illmatik
Om maar met een autochtone mark61-achtige reactie te reageren: Dan vertrekt u toch lekker naar een ander land.

waar slaat dit op? als je je niet prettig voelt in het land waar je woont, is verhuizing de oplossing. deze mevrouw wil gewoon haar geloof wijzigen, waarom zou dat niet mogen? zij is kennelijk wel gelukkig in maleisie.

mark61
30-05-07, 09:52
Geplaatst door illmatik
Om maar met een autochtone mark61-achtige reactie te reageren: Dan vertrekt u toch lekker naar een ander land.

Huh? Wanneer heb ik ooit zoiets gezegd? Doe niet zo debiel. Ik doe alleen kaisjes leugenachtige over de top koppen na. De mijne klopt trouwens.

2. Waar slaat je commentaar inhoudelijk op? Het gaat hier over een Maleisische. Heb je het eigenlijk gelezen? Nee zeker.

Bart.NL
30-05-07, 10:20
Geplaatst door mark61
Ik doe alleen kaisjes leugenachtige over de top koppen na. De mijne klopt trouwens.

De logica is hier ver te zoeken. De tweede zin spreekt de eerste tegen :student: .

En dat is niet het enige probleem. Er staan geen woorden in de titel zoals: smerig, sneeky ( :boos:, wat is er mis met Sneek ), leugenachtig, hypocriet.

mark61
30-05-07, 10:53
Geplaatst door Bart.NL
De logica is hier ver te zoeken. De tweede zin spreekt de eerste tegen :student: .

Das beslist waar. Ik probeerde alleen de stijl te doen, maar zonder sneeky is het niks. Ik heb gewoon geen talent :kwaad:

Oh kaisj, het is snEAky

Witte78
30-05-07, 10:57
Geplaatst door mark61
Das beslist waar. Ik probeerde alleen de stijl te doen, maar zonder sneeky is het niks. Ik heb gewoon geen talent :kwaad:

Oh kaisj, het is snEAky

Je had er beter van kunnen maken "Tiranisch Maleisisch bewind onderdrukt moslimas" of iets dergelijks.

katmandu
30-05-07, 11:00
Deze vrouw is al zo'n 8 jaar (!) bezig om toestemming (!) te krijgen om van geloof te mogen veranderen.

Nota bene dat Maleisië als een goed voorbeeld gezien wordt door moslims.

Het is toch niet te geloven dat moslims na de uitspraak: 'ga terug naar de sharia rechtbank' 'Alluh Akbar' stonden te juichen! :kotsen:

En dan maar blijven volhouden dat 'Vrijheid van Godsdienst' toegestaan is in de Islam als stukje 'Taqiyya' (liegen t.b.v. de Islam mag). :( :( :(

Bofko
30-05-07, 11:24
Geplaatst door katmandu

Het is toch niet te geloven dat moslims na de uitspraak: 'ga terug naar de sharia rechtbank' 'Alluh Akbar' stonden te juichen! :kotsen:


Theorie en praktijk.

Tsjah, mensen die hun emoties niet van religie kunnen loskoppelen.Islam is een onderdeel van de identiteit geworden en afvalligheid van een ander wordt dus gezien als aanval op de eigen identiteit. Vandaar die heftige en woedende reakties.Eigenlijk is het gewoon misbruik van religie. Religie wordt voor het gevoelskarretje gespannen.

Korrekter zou zijn dat ze de religie van het gevoel zouden kunnen loskoppelen en stoicijns genoegen nemen met de overtuiging dat de afvallige door God zal worden afgerekend op de Dag des Oordeels.

illmatik
30-05-07, 11:39
Geplaatst door justus
waar slaat dit op? als je je niet prettig voelt in het land waar je woont, is verhuizing de oplossing. deze mevrouw wil gewoon haar geloof wijzigen, waarom zou dat niet mogen? zij is kennelijk wel gelukkig in maleisie.

Ik ken gevallen van Nederlanders, in Nederland, waarbij zo'n reactie anders voor normaal werd aangenomen.

@ m61: Kaisje is een betrouwbare man. Dat je het niet met hem eens bent, maakt hem nog geen leugenaar. In dat kader kunnen we anders jou nog veel makkelijker demoniseren tot een hoopje bullshit.

Max Stirner
30-05-07, 11:43
Geplaatst door katmandu
Deze vrouw is al zo'n 8 jaar (!) bezig om toestemming (!) te krijgen om van geloof te mogen veranderen.

Nota bene dat Maleisië als een goed voorbeeld gezien wordt door moslims.

Het is toch niet te geloven dat moslims na de uitspraak: 'ga terug naar de sharia rechtbank' 'Alluh Akbar' stonden te juichen! :kotsen:




Heerlijk dat deze mensen x op x willen bevestigen dat ze van de pot gerukt zijn.

:)

justus
30-05-07, 11:57
Geplaatst door illmatik
Ik ken gevallen van Nederlanders, in Nederland, waarbij zo'n reactie anders voor normaal werd aangenomen.

@ m61: Kaisje is een betrouwbare man. Dat je het niet met hem eens bent, maakt hem nog geen leugenaar. In dat kader kunnen we anders jou nog veel makkelijker demoniseren tot een hoopje bullshit.

leg eens uit wat je nu eigenlijk bedoeld. ik begrijp er zo helemaal niks van.

illmatik
30-05-07, 12:03
Geplaatst door justus
leg eens uit wat je nu eigenlijk bedoeld. ik begrijp er zo helemaal niks van.

Ik bedoel er mee, dat in de recente geschiedenis islamitische Nederlanders dit naar hun hoofd gegooid kregen in vergelijkbare situaties, namelijk het juist wel willen toepassen en/of behouden van hun religie: dan rot je maar lekker op naar een ander land. De verontwaardiging in DIT geval is zo selectief, dat het licht pijnlijk is. En het heeft niets ander ten doel dan moslims nog meer zwart te maken dan dat al gedaan wordt. Ik heb dan ook zo mijn twijfels bij m61 en zijn intenties bij het plaatsen van dit bericht.

Godsdienstvrijheid bestaat niet. Ook niet in de Nederlandse praktijk.

Maleisië is overigens wel een voorbeeldig land. En de realiteit is heel anders dan wat dit artikel suggereert.

Witte78
30-05-07, 12:15
Geplaatst door illmatik
Ik bedoel er mee, dat in de recente geschiedenis islamitische Nederlanders dit naar hun hoofd gegooid kregen in vergelijkbare situaties, namelijk het juist wel willen toepassen en/of behouden van hun religie: dan rot je maar lekker op naar een ander land. De verontwaardiging in DIT geval is zo selectief, dat het licht pijnlijk is. En het heeft niets ander ten doel dan moslims nog meer zwart te maken dan dat al gedaan wordt. Ik heb dan ook zo mijn twijfels bij m61 en zijn intenties bij het plaatsen van dit bericht.

Godsdienstvrijheid bestaat niet. Ook niet in de Nederlandse praktijk.

Maleisië is overigens wel een voorbeeldig land. En de realiteit is heel anders dan wat dit artikel suggereert.

Wat je hier beschrijft is precies wat de door jouw geprezen Quais constant doet. Wat Mark doet is wat hij al aangaf hem immiteren.

Dat noem ik dan weer selectieve verontwaardiging. Quais mag alles lekker zwart maken wat westers is, maar o wee wanneer een westerling een negatief bericht plaatst over moslims, ironisch genoeg juist met de intentie om de hypocrisie van Quais aan te tonen. Je laat hier mooi je ware gezicht zien.

illmatik
30-05-07, 12:26
Geplaatst door Witte78
Wat je hier beschrijft is precies wat de door jouw geprezen Quais constant doet. Wat Mark doet is wat hij al aangaf hem immiteren.

Dat noem ik dan weer selectieve verontwaardiging. Quais mag alles lekker zwart maken wat westers is, maar o wee wanneer een westerling een negatief bericht plaatst over moslims, ironisch genoeg juist met de intentie om de hypocrisie van Quais aan te tonen. Je laat hier mooi je ware gezicht zien.

Het verschil is dat Qaiys berichtgeving plaatst die op feiten is gebaseerd en daarmee het 'zwartmaken' rechtvaardigt. Dit soort berichtgeving, zoals de openingspost, is deels feiten en deels fictie.

justus
30-05-07, 12:26
Geplaatst door illmatik
Ik bedoel er mee, dat in de recente geschiedenis islamitische Nederlanders dit naar hun hoofd gegooid kregen in vergelijkbare situaties, namelijk het juist wel willen toepassen en/of behouden van hun religie: dan rot je maar lekker op naar een ander land. De verontwaardiging in DIT geval is zo selectief, dat het licht pijnlijk is. En het heeft niets ander ten doel dan moslims nog meer zwart te maken dan dat al gedaan wordt. Ik heb dan ook zo mijn twijfels bij m61 en zijn intenties bij het plaatsen van dit bericht.

Godsdienstvrijheid bestaat niet. Ook niet in de Nederlandse praktijk.

Maleisië is overigens wel een voorbeeldig land. En de realiteit is heel anders dan wat dit artikel suggereert.

laat ik voorop stellen dat ik jouw ervaringen niet heb en daar dus geen oordeel over kan vellen. ik zeg met enige regelmaat tegen mensen die niets anders doen dan klagen over land waar ze wonen (ook nederlanders voor de goede orde) dat verhuizen een optie is, je hoeft nl. niet te blijven als het je niet bevalt. ik doe dat niet selectief, tenzij je met selectie ook bedoeld gericht naar chagrijnen. ik zie ook niet dat deze termen uitsluitend naar moslims toe worden gebruikt. hoewel ik goed tegen de kou kan wordt tegen mij ook met enige regelmaat de opmerking gemaakt, dat ik het zeker extra koud heb in de winter...ik ben hier geboren en getogen...bedoel maar.

ten aanzien van mark61 kan ik zeggen dat ik je twijfels deel. in nederland bestaat wel degelijk godsdienstvrijheid. ik ken zelfs een situatie waarin de satanskerk (feitelijk een soort van bordeel op de wallen) geen belasting etc. hoefde te betalen omdat zij geacht werden een kerkgenootschap te zijn. na verloop van tijd werd dit overigens wel teruggedraaid. het bleek dat de misdienaressen vreemde capriolen uithaalden met biljardballen en daarvoor wel hele gulle donaties ophaalden...

Max Stirner
30-05-07, 12:40
Geplaatst door illmatik
. Dit soort berichtgeving, zoals de openingspost, is deels feiten en deels fictie.


Wat is fictie ?

illmatik
30-05-07, 12:41
Geplaatst door justus
mensen die niets anders doen dan klagen over land waar ze wonen (ook nederlanders voor de goede orde)

Moslims in het algemeen zijn blij dat ze in Nederland wonen en leven. Tis alleen dat gezeik erom heen, dat het zo irritant maakt. Je weet wel, het soort irritatie dat je krijgt wanneer een teek zich onder je huid nestelt. Maar misschien is dat ook de functie van m61 (of mensen die in dezelfde context redeneren): het imiteren van een teek.

illmatik
30-05-07, 12:42
Geplaatst door Max Stirner
Wat is fictie ?

O.a. jij.

katmandu
30-05-07, 12:44
Illmatic

Citaat: "Ik bedoel er mee, dat in de recente geschiedenis islamitische Nederlanders dit naar hun hoofd gegooid kregen in vergelijkbare situaties, namelijk het juist wel willen toepassen en/of behouden van hun religie: dan rot je maar lekker op naar een ander land."

Dat is nonsense want moslims wordt geen haarbreed in de weg gelegd hun religie te beleiden, maar er zijn grenzen zoals o.a. het dragen van Niqaab's, hoofddoeken e.d. in Publieke Functies waarin andersdenkenden niet de religie van een ander ontontkoombaar in hun gezichten gewreven willen zien.

Vertel mij anders hoe moslims verhinderd worden - zéker niet als zij uit de Islam willen verlaten. :hardlach:

Bart.NL
30-05-07, 12:45
Geplaatst door illmatik
Het verschil is dat Qaiys berichtgeving plaatst die op feiten is gebaseerd en daarmee het 'zwartmaken' rechtvaardigt. Dit soort berichtgeving, zoals de openingspost, is deels feiten en deels fictie.

Berichtgeving die is gebaseerd op feiten, is niet per definitie waar.

Voorbeeld: Qaiys plaats een bericht over de het verhogen van de eisen aan de taaltoets voor niet Westerse migranten en stelt in de kop dat dit het bewijs is dat deze toets racistisch is. Het bericht is gebaseerd op feiten, maar dat bewijs is niet te vinden in dat bericht.

Bovendien is berichtgeving gebaseerd op feiten geen rechtvaardiging voor zwart maken. Voorbeeld: Smerige sneeky Marokkanen breken voetbalstadion af.

Maar Qaiys doet niet anders dan wat sommige andere mensen hier ook doen die alle negatieve berichtgeving over moslims opsporen en hier plaatsen alleen met extra veel toegevoegde waardeoordelen.

Witte78
30-05-07, 12:46
Geplaatst door illmatik
Het verschil is dat Qaiys berichtgeving plaatst die op feiten is gebaseerd en daarmee het 'zwartmaken' rechtvaardigt. Dit soort berichtgeving, zoals de openingspost, is deels feiten en deels fictie.

Zijn topictitels berusten zelden op feiten, en zijn doorgaans meningen. Lees er nog maar eens een aantal op na. Paar voorbeelden:

"Bewijs geleverd dat inburgeringsexamen een racistische drempel is"

Staat niet in het artikel en wordt met overtuigende argumenten weerlegd.

"Nazi-Wilders slaat zijn slag uit NL - Marokko : PVV wil stadionverbod voor Marokkanen"

Stemmingmakerij en niet onderbouwd door feiten. Dat je het niet met wilders een bent ok. Maar om hem een nazi te noemen, is een mening, geen feit.

Dit zijn alleen een paar voorbeelden op de eerste pagina. Er zijn er nog wel honderden te vinden.

mark61
30-05-07, 12:47
Geplaatst door illmatik
@ m61: Kaisje is een betrouwbare man.

Nee, dat is ie niet. Hij smijt te pas en te onpas met woorden als 'racistisch'; gisteren moest ik hem nog uitleggen dat dat volledig onterecht was.


In dat kader kunnen we anders jou nog veel makkelijker demoniseren tot een hoopje bullshit.

Hoe? Want?

illmatik
30-05-07, 12:57
Geplaatst door katmandu
Illmatic

Dat is nonsense want moslims wordt geen haarbreed in de weg gelegd hun religie te beleiden, maar er zijn grenzen zoals o.a. het dragen van Niqaab's, hoofddoeken e.d. in Publieke Functies waarin andersdenkenden niet de religie van een ander ontontkoombaar in hun gezichten gewreven willen zien.

Het intellectueel vlak en alles wat daarin gebeurt heeft net zoveel impact als dat bovenstaande in wetgeving zou worden vastgelegd en zou worden uitgevoerd.

In case you didn't know, moslims lezen ook. En dat heeft zo zijn uitwerking. Ik kan als moslim er wel rustig van uitgaan dat lang niet alle autochtonen redeneren zoals ik het stel. Maar dat zouden autochtonen ook kunnen doen mbt moslims. Die strijd is echter allang opgegeven, want 'jullie kaaskoppen' lijken het bewust niet te willen inzien. Met als reactie dat iedere autochtoon een racist is, tot het tegendeel is bewezen. What goes around, comes around.


Geplaatst door Bart.NL
Berichtgeving die is gebaseerd op feiten, is niet per definitie waar.

Voorbeeld: Qaiys plaats een bericht over de het verhogen van de eisen aan de taaltoets voor niet Westerse migranten en stelt in de kop dat dit het bewijs is dat deze toets racistisch is. Het bericht is gebaseerd op feiten, maar dat bewijs is niet te vinden in dat bericht.

Wat maakt het dat Westerse migranten bij voorbaat al een betere kennis zouden hebben van de Nederlandse taal, dan niet-Westerse migranten?

Ja, dat is discriminerend. En is de kop dus terecht. Helaas, zoals alles, is ook discriminatie een subjectief iets.


Bovendien is berichtgeving gebaseerd op feiten geen rechtvaardiging voor zwart maken. Voorbeeld: Smerige sneeky Marokkanen breken voetbalstadion af.

Maar Qaiys doet niet anders dan wat sommige andere mensen hier ook doen die alle negatieve berichtgeving over moslims opsporen en hier plaatsen alleen met extra veel toegevoegde waardeoordelen.

Waarom hem dan afvallen en de anderen niet? Je bent een selectieve gozert en je geeft het hiermee ook nog eens toe. En daarmee stel je eigenlijk dat we je niet serieus moeten nemen, terwijl je wel serieus wilt discussiëren.


Geplaatst door Witte78


Zie reactie op Bart.nl. Verder wil ik jou meegeven dat jij nóg minder serieus te nemen bent dan de opstelling die ik aan Bart beschrijf. Op grond van je posts, uiteraard.

Geplaatst door mark61
Nee, dat is ie niet. Hij smijt te pas en te onpas met woorden als 'racistisch'; gisteren moest ik hem nog uitleggen dat dat volledig onterecht was.

Dat komt omdat jij een andere definitie van de term hanteert, dan wat het in werkelijkheid inhoudt. Is niet erg, maar zeur dan ook niet zo.


Hoe? Want?

Zie boven.

Max Stirner
30-05-07, 12:57
Geplaatst door illmatik
O.a. jij.


:(


Wat is fictie in de openingspost ?

mark61
30-05-07, 12:57
Geplaatst door illmatik
Ik bedoel er mee, dat in de recente geschiedenis islamitische Nederlanders dit naar hun hoofd gegooid kregen in vergelijkbare situaties,

Vergelijkbaar? Wanneer proberen hier moslims de aanduiding 'moslim' uit hun paspoort te krijgen?


namelijk het juist wel willen toepassen en/of behouden van hun religie:

Het gaat hier om een seculiere staat die zijn burgers godsdienstvrijheid onthoudt, en 2) om 'moslims' die het fantastisch vinden om een 'ex-moslim' 'vast te binden' aan haar geloof, ook al gelooft ze niet. Miserabel vind ik dat, op puur menselijk vlak.


dan rot je maar lekker op naar een ander land.

Niks 'ander', dat weet je donders goed, 'eigen' wordt er dan gezegd.

Maar wat heb ik nou precies misdaan?


De verontwaardiging in DIT geval is zo selectief,

Ja? Volgens mij begrijp je niet eens wat ik bedoel, het rode waas trok al voor je ogen.

En het heeft niets ander ten doel dan moslims nog meer zwart te maken dan dat al gedaan wordt.

Ik heb het a) over de Maleisische overheid, die bij mijn weten niet islamitisch is en b) die malloten die daar buiten staan te roepen.


Ik heb dan ook zo mijn twijfels bij m61 en zijn intenties bij het plaatsen van dit bericht.

Goh. Er komt een bericht dat niet bevalt en attack the boodschapper, is het devies. Waarom zie je dat toch keer op keer? Check je pavlov-reactie.


Godsdienstvrijheid bestaat niet. Ook niet in de Nederlandse praktijk.

Oh nee? Vertel. Je kan vast wel wat vinden, maar dat staat natuurlijk in geen verhouding tot deze vertoning.


Maleisië is overigens wel een voorbeeldig land. En de realiteit is heel anders dan wat dit artikel suggereert.

:haha: Jij weet duidelijk niks van Maleisië. Het wordt er naarder en naarder voor niet-moslims.

mark61
30-05-07, 13:02
Geplaatst door illmatik
Dat komt omdat jij een andere definitie van de term hanteert, dan wat het in werkelijkheid inhoudt. Is niet erg, maar zeur dan ook niet zo.

:lachu: Ah, we veranderen de betekenis van woorden zoals het jou uitkomt. Wat is 'in werkelijkheid inhouden' van de betekenis van een woord? Onbegrijpelijk gebrabbel.

Het gaat zo: je ziet iets wat je naar vindt, je overdrijft gigaaaantisch en zoekt er woorden bij die met de beste wil van de wereld de lading niet meer dekken, om gewichtig te doen, indruk te maken, aandacht te krijgen.

Dit is een levensgevaarlijke woordinflatie die maakt dat als er ECHT wat aan de hand is je geen woorden meer overhebt.

Tis hysterisch ook nog. Pilletje voor kaisj.

mark61
30-05-07, 13:03
Geplaatst door illmatik
Het verschil is dat Qaiys berichtgeving plaatst die op feiten is gebaseerd en daarmee het 'zwartmaken' rechtvaardigt. Dit soort berichtgeving, zoals de openingspost, is deels feiten en deels fictie.

Wat is fictie, o superingelichte die het beter weet dan de BBC?

Laster op niks af, schaam je je niet? Je lult maar een eind weg, ik snap zoiets werkelijk niet. Slaan de stoppen door ofzo?

illmatik
30-05-07, 13:08
Geplaatst door mark61
Vergelijkbaar? Wanneer proberen hier moslims de aanduiding 'moslim' uit hun paspoort te krijgen?

De grap is dat 'de gevestigde orde' dit uit de hoofden en harten probeert te krijgen bij moslims. En wie niet meewerkt, moet maar lekker in een ander land gaan wonen. That's my point. Maar daar zie ik jou niet mee leuren. Op basis daarvan verdien je de kwalificatie 'selectief' en ben je dus niet serieus te nemen.


Het gaat hier om een seculiere staat die zijn burgers godsdienstvrijheid onthoudt, en 2) om 'moslims' die het fantastisch vinden om een 'ex-moslim' 'vast te binden' aan haar geloof, ook al gelooft ze niet. Miserabel vind ik dat, op puur menselijk vlak.

Jij gaat af op enkel dit artikel. Ga even lezen op de Maleisische websites en je komt een deel tegen wat de inhoud van dit verhaal wel erg doet veranderen.

En als je het jezelf makkelijk wilt maken, kun je nog altijd Maleisische berichtgeving afdoen als niet objectief. Een Westers trekje, dat ik je niet kwalijk zal nemen.

De rest van je posts is met het laatste al niet eens meer relevant. Je vervalt trouwens weer in neurotisch gelul, aan het einde van je gebazel.


@ Max Stirner: hetzelfde geldt voor jou. Ik ga niks voorkauwen voor jullie 'punk ass white boys'.

Witte78
30-05-07, 13:14
Geplaatst door illmatik
Het intellectueel vlak en alles wat daarin gebeurt heeft net zoveel impact als dat bovenstaande in wetgeving zou worden vastgelegd en zou worden uitgevoerd.

In case you didn't know, moslims lezen ook. En dat heeft zo zijn uitwerking. Ik kan als moslim er wel rustig van uitgaan dat lang niet alle autochtonen redeneren zoals ik het stel. Maar dat zouden autochtonen ook kunnen doen mbt moslims. Die strijd is echter allang opgegeven, want 'jullie kaaskoppen' lijken het bewust niet te willen inzien. Met als reactie dat iedere autochtoon een racist is, tot het tegendeel is bewezen. What goes around, comes around.



Wat maakt het dat Westerse migranten bij voorbaat al een betere kennis zouden hebben van de Nederlandse taal, dan niet-Westerse migranten?

Ja, dat is discriminerend. En is de kop dus terecht. Helaas, zoals alles, is ook discriminatie een subjectief iets.



Waarom hem dan afvallen en de anderen niet? Je bent een selectieve gozert en je geeft het hiermee ook nog eens toe. En daarmee stel je eigenlijk dat we je niet serieus moeten nemen, terwijl je wel serieus wilt discussiëren.



Zie reactie op Bart.nl. Verder wil ik jou meegeven dat jij nóg minder serieus te nemen bent dan de opstelling die ik aan Bart beschrijf. Op grond van je posts, uiteraard.


Dat komt omdat jij een andere definitie van de term hanteert, dan wat het in werkelijkheid inhoudt. Is niet erg, maar zeur dan ook niet zo.



Zie boven.

Jij was degene die in een ander topic ook al niet meer wilde reageren toen het te moeilijk werd. Elke kaaskop een racist noemen is trouwens al racistisch op zich. Je argumenten zijn ook erg zwak en in betreffend topic al weerlegd. Juist met een houding als deze vergroot je alleen maar de brug tussen allochtonen en autochtonen. Je vooroordelen verhindert je om mensen te beoordelen op wat ze zijn, en in plaats daarvan beoordeel je ze op hun afkomst. Je goedkeuren van de zwartmaak topics van Quais bevestigd dat. Maar je moet het zelf weten. Je hebt uiteindelijk jezelf ermee. Door je negatieve gedrag zul je ook een negatieve reactie krijgen. En degene met een racistische aanleg zullen het doortrekken op andere allochtonen. Ik kan je alleen maar adviseren om die negativiteit los te laten, en je te concentreren op het positieve.

Bart.NL
30-05-07, 13:16
Geplaatst door illmatik
Ja, dat is discriminerend. En is de kop dus terecht. Helaas, zoals alles, is ook discriminatie een subjectief iets.

Discriminerend is wat anders dan racistisch, maar het ligt soms dicht bij elkaar. Discriminerend is het wel.

De motivatie achter deze regeling is te voorkomen dat er niet productieve mensen in Nederland komen. Daar zijn ook andere regelingen voor bedacht, zoals: opheffen prepensioen, werkverschaffing voor mensen met een uitkering.

Een andere motivatie is om Nederlandse moslims meer met Nederlanders te laten trouwen, zodat achterstanden sneller worden weggewerkt en moslims een betere positie krijgen in de maatschappij.

justus
30-05-07, 13:22
Geplaatst door mark61
:haha: Jij weet duidelijk niks van Maleisië. Het wordt er naarder en naarder voor niet-moslims. [/B]

dit klopt niet. ik heb geregeld contact met een westerling in maleisie en die weet te melden dat maleisie absoluut niet naar is voor niet moslims. chinezen - overwegend boedhisten - zijn volledig vrij in hun religieuze beleving, zo ook christenen. dat is tegenwoordig in indonesie bepaald anders.

illmatik
30-05-07, 13:27
Geplaatst door Witte78
Jij was degene die in een ander topic ook al niet meer wilde reageren toen het te moeilijk werd.

Dat was omdat jij onredelijk werd. En persoonlijk. Voor die shit ga ik wel in discussie met mijn collega's, dan kan ik ze tenminste nog een stoot geven.


Elke kaaskop een racist noemen is trouwens al racistisch op zich.

Je doet het overkomen alsof dit een gegeven is dat ik ontken.


Je argumenten zijn ook erg zwak en in betreffend topic al weerlegd.

Gelieve mij dit even aan te wijzen.


Juist met een houding als deze vergroot je alleen maar de brug tussen allochtonen en autochtonen. Je vooroordelen verhindert je om mensen te beoordelen op wat ze zijn, en in plaats daarvan beoordeel je ze op hun afkomst.

Maak je daar maar geen zorgen om. De mensen in mijn omgeving krijgen een andere behandeling, dan wat de honden van Nvdd verdienen. Met nadruk op verdienen.


Je goedkeuren van de zwartmaak topics van Quais bevestigd dat. Maar je moet het zelf weten. Je hebt uiteindelijk jezelf ermee. Door je negatieve gedrag zul je ook een negatieve reactie krijgen. En degene met een racistische aanleg zullen het doortrekken op andere allochtonen.

En daarin verschillen wij dus: jouw en 'jullie' negatief gedrag trek ik namelijk niet door op autochtone Nederlanders die zich in mijn directe omgeving bevinden. Jij suggereert dat jij dat wel zou doen, in geval van allochtonen. Morele laakbaarheid is hierin heel makkelijk toe te bedelen. En dan niet mijn kant op, aangezien ik de nuances wel weet te leggen en jij niet.


Ik kan je alleen maar adviseren om die negativiteit los te laten, en je te concentreren op het positieve.

Ik kan jou alleen maar adviseren je kop uit het zand te trekken en niet zo ontkennend te zijn.


Geplaatst door Bart.NL
Discriminerend is wat anders dan racistisch, maar het ligt soms dicht bij elkaar. Discriminerend is het wel.

Dan houden we het bij discrimineren met een racistische inslag. De jas boeit mij niet, het gaat om waar die jas heen zit.


De motivatie achter deze regeling is te voorkomen dat er niet productieve mensen in Nederland komen. Daar zijn ook andere regelingen voor bedacht, zoals: opheffen prepensioen, werkverschaffing voor mensen met een uitkering.

We praten hier niet over migratiebeleid. Don't change the subject.


Een andere motivatie is om Nederlandse moslims meer met Nederlanders te laten trouwen, zodat achterstanden sneller worden weggewerkt en moslims een betere positie krijgen in de maatschappij.

Een betere positie krijgen ze alleen als ze met Nederlanders trouwen? Ik hoop dat je hiermee niet enkel doelt op van oorsprong Nederlandse mensen, want racistischer dan dit kun je niet worden.


Geplaatst door justus
dit klopt niet. ik heb geregeld contact met een westerling in maleisie en die weet te melden dat maleisie absoluut niet naar is voor niet moslims. chinezen - overwegend boedhisten - zijn volledig vrij in hun religieuze beleving, zo ook christenen. dat is tegenwoordig in indonesie bepaald anders.

Bespaar jezelf de moeite. M61 is Kampioen Struisvogel.

Witte78
30-05-07, 13:27
Geplaatst door Bart.NL
Discriminerend is wat anders dan racistisch, maar het ligt soms dicht bij elkaar. Discriminerend is het wel.

De motivatie achter deze regeling is te voorkomen dat er niet productieve mensen in Nederland komen. Daar zijn ook andere regelingen voor bedacht, zoals: opheffen prepensioen, werkverschaffing voor mensen met een uitkering.

Een andere motivatie is om Nederlandse moslims meer met Nederlanders te laten trouwen, zodat achterstanden sneller worden weggewerkt en moslims een betere positie krijgen in de maatschappij.

Het is geen discriminatie. Met discriminatie wordt ongeooloofd onderscheid maken bedoeld. Je kan het, zoals in betreffend topic al werd aangehaald, wel generaliserend noemen.

Max Stirner
30-05-07, 13:30
Geplaatst door illmatik

@ Max Stirner: hetzelfde geldt voor jou. Ik ga niks voorkauwen voor jullie 'punk ass white boys'.


:D

mark61
30-05-07, 13:32
Geplaatst door justus
dit klopt niet. ik heb geregeld contact met een westerling in maleisie en die weet te melden dat maleisie absoluut niet naar is voor niet moslims. chinezen - overwegend boedhisten - zijn volledig vrij in hun religieuze beleving, zo ook christenen. dat is tegenwoordig in indonesie bepaald anders.

Ik herinner me van vorig & dit jaar al allerlei nieuwe regeltjes en incidenten die een trend suggereren.

mark61
30-05-07, 13:35
Geplaatst door illmatik
De grap is dat 'de gevestigde orde' dit uit de hoofden en harten probeert te krijgen bij moslims. En wie niet meewerkt, moet maar lekker in een ander land gaan wonen.

Achtervolgingswaanzin. Heb je daar 1 aanwijzing voor?

De Nederlandse overheid probeert moslims te atheistiseren. Yep.


Jij gaat af op enkel dit artikel. Ga even lezen op de Maleisische websites en je komt een deel tegen wat de inhoud van dit verhaal wel erg doet veranderen.

Waarom deel je die wijsheid niet met ons?


En als je het jezelf makkelijk wilt maken, kun je nog altijd Maleisische berichtgeving afdoen als niet objectief. Een Westers trekje, dat ik je niet kwalijk zal nemen.

Westers trekje? Wie begint hier nou te schreeuwen dat de BBC loopt te liegen?

Witte78
30-05-07, 13:36
Geplaatst door illmatik
Dat was omdat jij onredelijk werd. En persoonlijk. Voor die shit ga ik wel in discussie met mijn collega's, dan kan ik ze tenminste nog een stoot geven.

In plaats van mij daar op te wijzen ga je me uitschelden.



Je doet het overkomen alsof dit een gegeven is dat ik ontken.

Het zou je sieren dit dan tegen te gaan.



Gelieve mij dit even aan te wijzen.


Zie ondermeer mijn reactie hierboven.



Maak je daar maar geen zorgen om. De mensen in mijn omgeving krijgen een andere behandeling, dan wat de honden van Nvdd verdienen. Met nadruk op verdienen.


Gelukkig maar. De moslims die ik IRL ken zijn ook niet zo verbitterd als die ik hier tegenkom.



En daarin verschillen wij dus: jouw en 'jullie' negatief gedrag trek ik namelijk niet door op autochtone Nederlanders die zich in mijn directe omgeving bevinden. Jij suggereert dat jij dat wel zou doen, in geval van allochtonen. Morele laakbaarheid is hierin heel makkelijk toe te bedelen. En dan niet mijn kant op, aangezien ik de nuances wel weet te leggen en jij niet.


Hier ga je dus weer met je vooroordelen. Ik suggereerd dit helemaal niet te doen. Ik heb namelijk totaal geen racistische trekjes. Die bestaan alleen in jou vooroordelen. Dus de conclusies die je trekt zijn dus ook onjuist en onstaafbaar.



Ik kan jou alleen maar adviseren je kop uit het zand te trekken en niet zo ontkennend te zijn.


Wat onken ik dan precies?

mark61
30-05-07, 13:46
Geplaatst door mark61
Achtervolgingswaanzin. Heb je daar 1 aanwijzing voor?

Geen tegenvragen gaan stellen. Vertel mij over het NL overheidsbeleid moslims te ontgelovigen. man man man.

illmatik
30-05-07, 13:49
Geplaatst door mark61
Achtervolgingswaanzin. Heb je daar 1 aanwijzing voor?

De Nederlandse overheid probeert moslims te atheistiseren. Yep.

Of het overheidsgestuurd is of niet laat ik in het midden. 'De gevestigde orde' is een heel breed begrip. Dat jij direct naar de overheid wijst, zegt eigenlijk ook wel weer veel.


Waarom deel je die wijsheid niet met ons?

Waarom neem jij niet meer moeite voordat je conclusies trekt en hetzelfde gaat zitten doen als waar je bijv. Qaiys van beschuldigt? Nl., het te pas en onpas conclusies droppen die gebaseerd zijn op halve waarheden. Nerd.


Westers trekje? Wie begint hier nou te schreeuwen dat de BBC loopt te liegen?

Ik. Omdat ik iets verder heb gegraven in dit verhaal dan jij hebt gedaan.

Maar ik zeg dus, als jij dat ook doet, doe je die berichtgeving waarschijnlijk af als niet objectief. En dat is dus een Westers trekje, want de eigen media staat moreel gezien hoger aangeschreven. Beetje flauw, maar wel de gangbare bagatellisatie-tools. Het begint zelfs 'lame' te worden.


Geplaatst door Witte78
In plaats van mij daar op te wijzen ga je me uitschelden.

Tja, reageerders op dit forum zijn ook maar mensen. Doe nou maar niets alsof je daarin een haar beter bent. Schelden kan ook nut hebben. Dat afdoen alsof het enkel voor de zwakken is, is voor mij geen geldig tegenargument maar enkel ontkenning van wat je zelf uitlokt. En misschien nog wel zelfs bewust.


Het zou je sieren dit dan tegen te gaan.

Ik kan dat ook van jou vragen. Maar dat zou niet hoeven, net zo min als dat jij het wel van mij vraagt. Het lef, alleen al.


Gelukkig maar. De moslims die ik IRL ken zijn ook niet zo verbitterd als die ik hier tegenkom.

De moslims hier zijn ook niet verbitterd. Ze zijn enkel net iets slimmer en daardoor kritischer op de onzin die hier geplaatst wordt. Dat je daar dan vervolgens niet mee kunt omgaan, is toch echt wel jouw probleem.


Hier ga je dus weer met je vooroordelen. Ik suggereerd dit helemaal niet te doen. Ik heb namelijk totaal geen racistische trekjes. Die bestaan alleen in jou vooroordelen. Dus de conclusies die je trekt zijn dus ook onjuist en onstaafbaar.

Tja, je doet anders aardig je best om het tegendeel te bevestigen. Misschien onbewust, maar da's dan ook jouw tekortkoming, niet de mijne.

Bofko
30-05-07, 13:57
Geplaatst door justus
dit klopt niet. ik heb geregeld contact met een westerling in maleisie en die weet te melden dat maleisie absoluut niet naar is voor niet moslims. chinezen - overwegend boedhisten - zijn volledig vrij in hun religieuze beleving, zo ook christenen. dat is tegenwoordig in indonesie bepaald anders.

3 jaar geleden toen ik er was was het nog redelijk harmonisch voor de oppervlakkige toerist. Opvallend omdat er toch een duidelijke segregatie van de bevolkingsgroepen te zien is. Ze communiceren bijv. in het Engels tegen elkaar en in hun eigen taaltje onderling.
Ook pikant is dat de 60% moslims in de onderlaag van de maatschappij wonen en met name in de dorpen. De Chinezen wonen in de steden en vormen het welvarende deel van de natie.
De Maleisische grondwet is gestoeld op de Britse grondwet. Komt nog uit de koloniale tijd.Daarnaast geldt de sharia voor de Moslims.
Alle ingredienten voor een kruidvat zou je zeggen.Of het zou de oosterse mentaliteit harmonie-zoeken moeten zijn. Alhoewel dat laatste weersproken wordt in buurland Indonesie

illmatik
30-05-07, 14:00
Geplaatst door Bofko
Alhoewel dat laatste weersproken wordt in buurland Indonesie

Indonesië is niet te vergelijken met Maleisië.

Witte78
30-05-07, 14:00
[i]
Tja, reageerders op dit forum zijn ook maar mensen. Doe nou maar niets alsof je daarin een haar beter bent. Schelden kan ook nut hebben. Dat afdoen alsof het enkel voor de zwakken is, is voor mij geen geldig tegenargument maar enkel ontkenning van wat je zelf uitlokt. En misschien nog wel zelfs bewust.


Jahoor, het is mijn schuld dat jij gaat schelden :maf3:



Ik kan dat ook van jou vragen. Maar dat zou niet hoeven, net zo min als dat jij het wel van mij vraagt. Het lef, alleen al.


Ik vraag het niet eens aan je.



De moslims hier zijn ook niet verbitterd. Ze zijn enkel net iets slimmer en daardoor kritischer op de onzin die hier geplaatst wordt. Dat je daar dan vervolgens niet mee kunt omgaan, is toch echt wel jouw probleem.


Tuurlijk, ik wordt voor alles en nogwat uitscholden omdat ik dom ben en zij slim zijn. En dan beweer je ook nog dat ik er niet mee om kan gaan. Ik betreur het alleen dat mensen zo haatdragend en negatief kunnen zijn. Trouwens, ook onder autochtonen, dat maakt voor mij niks uit. Wanneer ik zon idioot hier zie posten reageer ik met dezelfde verontwaardiging.



Tja, je doet anders aardig je best om het tegendeel te bevestigen. Misschien onbewust, maar da's dan ook jouw tekortkoming, niet de mijne. [/B]

Jahoor, het ligt allemaal aan mij. Je kan mij ondertussen geen enkele reactie tonen waaruit blijkt dat ik racistisch ben. Over onredelijkheid gesproken.

illmatik
30-05-07, 14:28
Geplaatst door Witte78
Jahoor, het is mijn schuld dat jij gaat schelden :maf3:

Nee hoor. Maar het is wel jouw schuld dat er een reactie komt.


Ik vraag het niet eens aan je.

Uhuh.


Tuurlijk, ik wordt voor alles en nogwat uitscholden omdat ik dom ben en zij slim zijn. En dan beweer je ook nog dat ik er niet mee om kan gaan. Ik betreur het alleen dat mensen zo haatdragend en negatief kunnen zijn. Trouwens, ook onder autochtonen, dat maakt voor mij niks uit. Wanneer ik zon idioot hier zie posten reageer ik met dezelfde verontwaardiging.

Die consequentie pas je anders niet toe op dit forum. Wellicht ben je ook elders actief en is het de beleving die nu spreekt. Maar daar hebben we hier niets aan.


Jahoor, het ligt allemaal aan mij. Je kan mij ondertussen geen enkele reactie tonen waaruit blijkt dat ik racistisch ben. Over onredelijkheid gesproken.

Ik heb het niet eens geprobeerd. Ik geef je een tegenmening en daar moet je het mee doen. Je kunt natuurlijk ook gewoon vervallen in sarcastische zelfverwijten, maar that shit is for the birds.

H.P.Pas
30-05-07, 14:35
Geplaatst door illmatik

Maak je daar maar geen zorgen om. De mensen in mijn omgeving krijgen een andere behandeling, dan wat de honden van Nvdd verdienen. Met nadruk op verdienen.




You only see text, but it's a real person that wrote it. Don't abuse the anonymity of the Internet to post replies you would never do in a face to face conversation.

Ik heb dat altijd een nuttige tip gevonden. Jij denkt daar kennelijk anders over.

illmatik
30-05-07, 14:39
Geplaatst door H.P.Pas
Ik heb dat altijd een nuttige tip gevonden. Jij denkt daar kennelijk anders over.

Jij zegt blijkbaar niet wat je denkt in een 'face to face conversation'. Ik wel.

H.P.Pas
30-05-07, 14:49
Geplaatst door illmatik
Jij zegt blijkbaar niet wat je denkt in een 'face to face conversation'. Ik wel.

:confused: Jij praat met mensen 'face to face' welwillender dan hier.
Dat schrijf je zelf.

Witte78
30-05-07, 14:52
Geplaatst door illmatik
Die consequentie pas je anders niet toe op dit forum. Wellicht ben je ook elders actief en is het de beleving die nu spreekt. Maar daar hebben we hier niets aan.


Die pas ik zeker wel toe. Het valt mij alleen wel op dat dat soort topics meestal vrij snel verwijderd worden van dit forum. Misschien dat het daarom niet zo opvalt.




Ik heb het niet eens geprobeerd. Ik geef je een tegenmening en daar moet je het mee doen. Je kunt natuurlijk ook gewoon vervallen in sarcastische zelfverwijten, maar that shit is for the birds.

Een mening die je niet kan onderbouwen heb ik niks aan. Dan weet ik namelijk ook niet wat ik moet doen om mijn gedrag of stijl aan te passen/verbeteren.

illmatik
30-05-07, 15:28
Geplaatst door H.P.Pas
:confused: Jij praat met mensen 'face to face' welwillender dan hier.
Dat schrijf je zelf.

Welwillendheid is iets anders dan altijd zeggen wat je denkt. Dat laatste doe jij dus niet. That's the point.


Geplaatst door Witte78
Die pas ik zeker wel toe. Het valt mij alleen wel op dat dat soort topics meestal vrij snel verwijderd worden van dit forum. Misschien dat het daarom niet zo opvalt.

Da's dan heel erg toevallig.


Een mening die je niet kan onderbouwen heb ik niks aan. Dan weet ik namelijk ook niet wat ik moet doen om mijn gedrag of stijl aan te passen/verbeteren.

Jij staat niet open voor de onderbouwing die er aan gegeven wordt. Dat heb je meermaals laten blijken. Dat is heel wat anders dan dat er helemaal geen onderbouwing is.

H.P.Pas
30-05-07, 15:39
Geplaatst door illmatik
Welwillendheid is iets anders dan altijd zeggen wat je denkt. Dat laatste doe jij dus niet. That's the point.

Dat zal ik niet ontkennen. Altijd zeggen wat je denkt is zeker geen deugd.
Dingen zeggen, die je niet denkt, dat is kwalijker.

illmatik
30-05-07, 15:42
Geplaatst door H.P.Pas
Dingen zeggen, die je niet denkt, dat is kwalijker.

In jouw geval is het dan dus altijd zoeken naar de juistheid in wat je verkondigt, afgaande op het feit dat je de door jouw vermelde tip aanneemt en ook toepast.

Witte78
30-05-07, 15:50
Geplaatst door illmatik
Da's dan heel erg toevallig.


Denk je dat het toeval is?



Jij staat niet open voor de onderbouwing die er aan gegeven wordt. Dat heb je meermaals laten blijken. Dat is heel wat anders dan dat er helemaal geen onderbouwing is. [/B]

Kan je de onderbouwing nogmaals herhalen dan? Dan zal ik mijn best doen er voor open te staan.

H.P.Pas
30-05-07, 16:05
Geplaatst door illmatik
In jouw geval is het dan dus altijd zoeken naar de juistheid in wat je verkondigt, afgaande op het feit dat je de door jouw vermelde tip aanneemt en ook toepast.

Ik 'verkondig' alleen dingen, waarvan ik weet, of althans meen te weten, dat ze juist zijn. In zoverre valt er dus niets te raden.
Raden is sowieso niet nodig, je kunt vragen.
Ik geef vrijwel altijd, anders dan hier de gewoonte, gewoon antwoord.
Ik geef toe, dat ik wel eens een grappen maak. :slaap:
Dat niet iedereen ze begrijpt of kan waarderen, daar kan ik mee leven.

Olive Yao
30-05-07, 16:16
Geplaatst door mark61
Fff Kaisjen

Malaysia's highest court has rejected a Muslim convert's six-year battle to be legally recognised as a Christian.
A three-judge panel ruled that only the country's Sharia Court could let Azlina Jailani, now known as Lina Joy, remove the word Islam from her identity card.

Malaysia's constitution guarantees freedom of worship but says all ethnic Malays are Muslim. Under Sharia law, Muslims are not allowed to convert.

Godsdienstvrijheid maar toch niet.

Ms Joy said she should not be bound by that law as she is no longer a Muslim.

Death threats

Malaysia's Chief Justice Ahmad Fairuz Sheikh Abdul Halim said the panel endorsed legal precedents giving Islamic Sharia courts jurisdiction over cases involving Muslims who want to convert.

About 200 protesters shouted "Allah-o-Akbar" (God is great) outside the court when the ruling was announced.

Dit vind ik nog wel het stompzinnigst. Die moslims kan het niet schelen wat iemand gelooft, als je maar bodycount kan doen? Uit het geheel spreekt een minderwaardigheidscomplex.

"You can't at whim and fancy convert from one religion to another," Ahmad Fairuz said.

Ms Joy's case has tested the limits of religious freedom in Malaysia.

She started attending church in 1990 and was baptised in 1998.

In 2000, Ms Joy, 42, went to the High Court after the National Registration Department refused to remove "Islam" from the religion column on her identity card. The court said it was a matter for Sharia courts. Tuesday's ruling marked the end of her final appeal.

Ms Joy has been disowned by her family and forced to quit her job. She went into hiding last year. A Muslim lawyer who supported her case received death threats.

Sharia courts decide on civil cases involving Malaysian Muslims - nearly 60% of the country's 26 million people - while ethnic minorities such as Chinese and Indians are governed by civil courts in the multi-racial country.

Het moderne Maleisië...

http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/6703155.stm
Vreemd dat er "rechtbanken" bestaan die denken te kunnen beslissen wat iemand gelooft.

De uitspraak van deze rechtbank is in strijd met het koranvers geen dwang in godgeloof. Zouden de rechters daarvoor gestraft worden?

Maleisische ex-moslims moeten zich maar organiseren in een commissie.

Olive Yao
30-05-07, 16:32
Geplaatst door illmatik
Ik bedoel er mee, dat in de recente geschiedenis islamitische Nederlanders dit naar hun hoofd gegooid kregen in vergelijkbare situaties, namelijk het juist wel willen toepassen en/of behouden van hun religie: dan rot je maar lekker op naar een ander land.
Geen rechtbank heeft dat uitgesproken.
Stel dat een individu in Nederland dat tegen een moslim zegt, dan kan die moslim dat eenvoudig negeren. Deze maleisische vrouw kan dat niet - ze kan dat woord niet eens van dat pasje afhalen. De situatie is dus niet vergelijkbaar.


De verontwaardiging in DIT geval is zo selectief, dat het licht pijnlijk is. En het heeft niets ander ten doel dan moslims nog meer zwart te maken dan dat al gedaan wordt. Ik heb dan ook zo mijn twijfels bij m61 en zijn intenties bij het plaatsen van dit bericht.
De verontwaardiging is niet selectief maar terecht. Dit bericht ligt in de lijn van meldingen van ex-moslims in Europa. In zoverre is het geen incident.
De berichtgever maakt moslims niet zwart, dat doen zij zelf met zulke acties.


Godsdienstvrijheid bestaat niet. Ook niet in de Nederlandse praktijk.
Vrijheid van levensbeschouwing bestaat wel in Europa. Laten we dat zo houden.

illmatik
30-05-07, 16:46
Geplaatst door Olive Yao
Geen rechtbank heeft dat uitgesproken.
Stel dat een individu in Nederland dat tegen een moslim zegt, dan kan die moslim dat eenvoudig negeren. Deze maleisische vrouw kan dat niet - ze kan dat woord niet eens van dat pasje afhalen. De situatie is dus niet vergelijkbaar.

De situatie in Maleisië heeft ook niet plaatsgevonden. Dat maakt het een irrelevante discussie.

De situatie in Nederland is anders, in de zin van: die hele moslimhetze heeft ertoe geleid dat wij rechtgeaarde, belastingbetalende Nederlandse moslims opgescheept zitten met een stel xenofoben waar niet mee te leven is. Er is geen rechtbank nodig om tot die conclusie te komen.


De verontwaardiging is niet selectief maar terecht. Dit bericht ligt in de lijn van meldingen van ex-moslims in Europa. In zoverre is het geen incident.
De berichtgever maakt moslims niet zwart, dat doen zij zelf met zulke acties.

Zoals gezegd, it didn't happen. Maar jouw conclusie verwoordt wel enige vorm van voldoening, omdat dit fabeltje in de lijn ligt van de Europese anti-islamisten en zodoende iedere druiloor die dit zo leest voor het karretje van hun extremistisch atheïsten- of seculierengedoe spant. Ook jij tuint er, zo te lezen, in.


Vrijheid van levensbeschouwing bestaat wel in Europa. Laten we dat zo houden.

Vrijheid van levensbeschouwing staat niet gelijk aan godsdienstvrijheid. En is al zeker niet hetzelfde. Dat zou jij moeten weten, met je eindeloos (eenzijdig) geneuzel over 'vrijheid' van levensbeschouwing.

Olive Yao
30-05-07, 16:59
Geplaatst door illmatik
Zoals gezegd, it didn't happen.
Waar baseer je op dat de gebeurtenissen in Mark61’s bericht niet plaatsvonden?


Maar jouw conclusie verwoordt wel enige vorm van voldoening, omdat dit fabeltje in de lijn ligt van de Europese anti-islamisten en zodoende iedere druiloor die dit zo leest voor het karretje van hun extremistisch atheïsten- of seculierengedoe spant. Ook jij tuint er, zo te lezen, in.
De maleisische rechtbank heeft een verwerpelijke uitspraak gedaan. Dat is zo, en kritiek daarop is terecht. Er schuilt inderdaad een argument voor seculariteit in: we moeten godgelovigen de macht ontnemen om hun theocratische dictatuur te vestigen.


Vrijheid van levensbeschouwing staat niet gelijk aan godsdienstvrijheid. En is al zeker niet hetzelfde. Dat zou jij moeten weten, met je eindeloos (eenzijdig) geneuzel over 'vrijheid' van levensbeschouwing.
Dat klopt. Er zijn veel andere levens- en wereldbeschouwingen dan godgeloven, dus vrijheid van levensbeschouwing omvat meer dan vrijheid van godgeloof. De term “vrijheid van godgeloof” is te beperkt.

illmatik
30-05-07, 17:07
Geplaatst door Olive Yao
Waar baseer je op dat de gebeurtenissen in Mark61’s bericht niet plaatsvonden?

Lees de topic nog maar eens en check welk advies ik M61 meegaf.


De maleisische rechtbank heeft een verwerpelijke uitspraak gedaan. Dat is zo, en kritiek daarop is terecht. Er schuilt inderdaad een argument voor seculariteit in: we moeten godgelovigen de macht ontnemen om hun theocratische dictatuur te vestigen.

Stom argument. Dat is bij voorbaat al uitgaan van een dictatoriale theocratie en dat is hoe je het went of keert, nog altijd een aanname. In het verleden behaalde resultaten bieden nooit garantie voor de toekomst. En ook moslims denken na.

Je geeft hiermee toe dat er sprake is van niets anders dan een angstbeeld.

Om terug te komen op die zogenaamde uitspraak van de rechtbank: als die al gedaan is, is het als laatste aan jou om die als verwerpelijk te bestempelen. Tuurlijk, je mag dat vinden. Maar jij hanteert dan ook geen criteria die aansluiten op de lokale situatie van Maleisië.


Dat klopt. Er zijn veel andere levens- en wereldbeschouwingen dan godgeloven, dus vrijheid van levensbeschouwing omvat meer dan vrijheid van godgeloof. De term “vrijheid van godgeloof” is te beperkt.

Dan weten we waar we het over hebben. En doe dan ook niet alsof vrijheid van levensbeschouwing enkel in Europa bestaat.

justus
30-05-07, 20:18
Geplaatst door mark61
Ik herinner me van vorig & dit jaar al allerlei nieuwe regeltjes en incidenten die een trend suggereren.

het blijft het verre oosten hè...ja zeggen en nee doen.

justus
30-05-07, 20:22
Geplaatst door Bofko
3 jaar geleden toen ik er was was het nog redelijk harmonisch voor de oppervlakkige toerist. Opvallend omdat er toch een duidelijke segregatie van de bevolkingsgroepen te zien is. Ze communiceren bijv. in het Engels tegen elkaar en in hun eigen taaltje onderling.
Ook pikant is dat de 60% moslims in de onderlaag van de maatschappij wonen en met name in de dorpen. De Chinezen wonen in de steden en vormen het welvarende deel van de natie.
De Maleisische grondwet is gestoeld op de Britse grondwet. Komt nog uit de koloniale tijd.Daarnaast geldt de sharia voor de Moslims.
Alle ingredienten voor een kruidvat zou je zeggen.Of het zou de oosterse mentaliteit harmonie-zoeken moeten zijn. Alhoewel dat laatste weersproken wordt in buurland Indonesie

aziaten zijn als riet, ze buigen mee met de wind maar ze breken niet. dit houdt in politieke zin in dat de trend nu is meer pro-islam. daarbij ligt de druk vooral op indonesie want dat blijft het grootste moslimland ter wereld met veel financiering uit de rijke delen van het midden oosten (alsmede een oord van wellust voor de rijkere arabieren...te goor voor woorden...kinderen van 10-12 jaar oud die sexueel worden misbruikt door die schoften). wat maleisie betreft: de economie is in handen van de rijken, de chinezen, de indiers en de westerlingen, waarvan het meerendeel niet islamitisch is. die economie financiert veel van de voorzieningen van de armeren, gezondheidszorg, scholing etc. men is niet gek in maleisie, men gaat de hand die voedt niet afhakken.



(even een nuancering: het zijn niet uitsluitend arabieren die zich bezig houden met pedofiel- en sextoerisme; ik heb er ook veel duitsers en japanners gezien en er zullen er ook nog velen zijn die ik niet heb gezien).

justus
30-05-07, 20:23
Geplaatst door illmatik
Indonesië is niet te vergelijken met Maleisië.

je bent een regio deskundige?

Olive Yao
21-06-07, 09:59
Geplaatst door mark61

Malaysia's highest court has rejected a Muslim convert's six-year battle to be legally recognised as a Christian.
A three-judge panel ruled that only the country's Sharia Court could let Azlina Jailani, now known as Lina Joy, remove the word Islam from her identity card.

Malaysia's constitution guarantees freedom of worship but says all ethnic Malays are Muslim. Under Sharia law, Muslims are not allowed to convert.

Godsdienstvrijheid maar toch niet.

Ms Joy said she should not be bound by that law as she is no longer a Muslim.

Death threats

Malaysia's Chief Justice Ahmad Fairuz Sheikh Abdul Halim said the panel endorsed legal precedents giving Islamic Sharia courts jurisdiction over cases involving Muslims who want to convert.

About 200 protesters shouted "Allah-o-Akbar" (God is great) outside the court when the ruling was announced.

Dit vind ik nog wel het stompzinnigst. Die moslims kan het niet schelen wat iemand gelooft, als je maar bodycount kan doen? Uit het geheel spreekt een minderwaardigheidscomplex.

"You can't at whim and fancy convert from one religion to another," Ahmad Fairuz said.

Ms Joy's case has tested the limits of religious freedom in Malaysia.

She started attending church in 1990 and was baptised in 1998.

In 2000, Ms Joy, 42, went to the High Court after the National Registration Department refused to remove "Islam" from the religion column on her identity card. The court said it was a matter for Sharia courts. Tuesday's ruling marked the end of her final appeal.

Ms Joy has been disowned by her family and forced to quit her job. She went into hiding last year. A Muslim lawyer who supported her case received death threats.

Sharia courts decide on civil cases involving Malaysian Muslims - nearly 60% of the country's 26 million people - while ethnic minorities such as Chinese and Indians are governed by civil courts in the multi-racial country.

Het moderne Maleisië...

http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/6703155.stm
Waarschijnlijk is het mede met dergelijke gebeurtenissen in het achterhoofd dat diverse mensen het momenteel als wenselijk ervaren om hun vrijheid vrijheid van levensbeschouwing te bevestigen en daar actie voor voeren.

jure
17-02-12, 19:07
Theorie en praktijk.

Tsjah, mensen die hun emoties niet van religie kunnen loskoppelen.Islam is een onderdeel van de identiteit geworden en afvalligheid van een ander wordt dus gezien als aanval op de eigen identiteit. Vandaar die heftige en woedende reakties.Eigenlijk is het gewoon misbruik van religie. Religie wordt voor het gevoelskarretje gespannen.

Korrekter zou zijn dat ze de religie van het gevoel zouden kunnen loskoppelen en stoicijns genoegen nemen met de overtuiging dat de afvallige door God zal worden afgerekend op de Dag des Oordeels.

Als geloof "Religie" wordt, wordt het gevaarlijk voor de mensheid. Geloof is persoonlijk en moet dat blijven.

Bart.NL
18-02-12, 10:58
Gisteren om 20:07 uur rakelde iemand een discussie uit 2007 op. Wat een timing :).

BoerHarms
19-02-12, 06:43
je mag daar ander mensen over informeren , maar niet opdringen, en anders gelovigen met rust laten , respecteren en laten leven zoals zij dat willen. En ls iemand zijn geloof wilt verlaten of "inruilen" voor ander geloof dan moet dit kunnen. Geloof moet ook vrede en innige rust brengen, maar een gelovige met een wapen in de hand heb ik toch wel heel grote bedenkingen bij.


Voor diegene die problemen hebben met begrijpend lezen: ik doel hier op alle geloven en niet op een bepaald geloof.