PDA

Bekijk Volledige Versie : Debitel.......... bezint voor je begint.



Divine_70
30-05-07, 17:29
Ja leuk, nieuwe GSM en abonnement voor 2 jaar, toppie, Debitel werkt op dat moment met Vodafoon en die werkt perfect hier in de grensstreek.
Dan heb ik anderhalf jaar om, en krijg een brief in de bus dat ze over gegaan zijn op Telfort,.. Nou ja, werkt verder goed dus ach, laat maar lopen, heb het abonnement toch al stop gezet ( september)
2 weken geleden een SMS, nu zijn ze over gegaan op KPN en ja.. dat levert toch wel wat problemen.
Het is aan de grensstreek namelijk niet mogelijk om op korte termijn te bellen via KPN NL, dus gaat ie over de Duitse, lekker, ga ff 1.20 betalen per minuut *zucht*
Had al gehoord dat dat een maandje of 3 kan duren voor ie op de Nederlandse komt en ja, dan is mijn abonnement al verlopen, dus ff bellen met Debitel klantenservice, de klant is koning immers... jaja.

Debitel Goedemiddag, waarmee kan ik U me van dienst zijn?
Ja hoi, ik heb zojuist een sms gehad van jullie dat ik nu ineens bel via KPN maar dat levert hier in de grensstreek nogal wat problemen daar ik niet kan bellen via NL, de duitse is sterker, hoe lossen we dat op?
Ow uhm.... momentje, ik ga even overleggen....
(zweverig achtergrondmuziekje, je kent het wel)
Ja Mevrouw? daar ben ik weer, heb ff overlegt met mijn collega en uh, ja, dat is het risico dat U neemt als U een abonnement afsluit en aan de grenssteek woont.......
Ow ja? ik had hem anders afgesloten toen toen U Vodafoon als provider in de aanbieding had die altijd perfect levert wat ie beloofd, vervolgens gaat U over op Telfort, oke, met wat horten en stoten komt die dan op gang, en vervolgens een tweede keer ongevraagd gaat U over op KPN, waar ik hier niks aan heb en dan zegt U dat is het risico van aan de grensstreek wonen??
Sorry Mevrouw, wij kunnen niets voor U doen.
O jawel, dat kunt U wel, ik heb mijn abo al stop gezet, miv september, dus zet hem dan gelijk maar stop, ik was niet van plan om te bellen voor 1.20 per minuut en al helemaal niet om te betalen voor iets wat me niet geleverd word.
Nee Mevrouw, dat gaat niet.
Pardon? ik word nu behoorlijk pissig mevrouw, gaat U me nu vertellen dat ik gewoon pech heb gehad en er word geen oplossing voor gezocht?
Ik kan gewoon betalen voor iets wat U mij niet eens kunt leveren?
Ja, ben bang van wel, maar als U nou niet zelf belt, of gebeld word is er niet veel aan de hand Mevrouw.
Nee! ik heb mijn GSM voor de sier op het kastje liggen?! met een kaartje die ik nu dubbel kan breken omdat ie geen toegevoegde waarde aan het toestel meer geeft.
U hebt mijn nummer, U krijgt van mij de tijd om dit nogmaals met "uw collega" te overleggen of beter nog, met uw werkgever, wat denkt U wel, nu gaat het in mijn geval om nog 3 maanden, maar wat moeten die mensen die hem een maand geleden afgesloten hebben voor 2 jaar?
Word hier GEEN passende oplossing voor gezocht, zoek ik het hoger op.
tuut tuut tuut

Daarom lieve mensen, beware als je iets afsluit via het Debitel netwerk..voor je het weet bel je via het buitenland naar je buurman. :aanwal:

observer
30-05-07, 20:22
je kan toch gewoon je automatische netwerkkeuze afzetten en handmatig het netwerk van je keuze instellen

Divine_70
30-05-07, 21:41
Geplaatst door observer
je kan toch gewoon je automatische netwerkkeuze afzetten en handmatig het netwerk van je keuze instellen

Ja, gaat allemaal prima, geeft ook aan dat ie klaar is bij KPN.Nl en toch gaat ie over Duitsland.
Is een bekend fenomeen hier, het gaat mij erom dat er niet op een normale manier voor een oplossing word gezorgd.
Dan niet voor mij, wel voor die mensen die hem net hebben afgesloten voor 2 jaar.
Kan 1 maand duren, kan 3 maand duren, maar het heeft tijd nodig....zegt Debitel.

Coolassprov MC
30-05-07, 21:42
Geplaatst door observer
je kan toch gewoon je automatische netwerkkeuze afzetten en handmatig het netwerk van je keuze instellen

En automatisch geweigerd worden?

Ik zou iedereen aanraden om een zo kort mogelijke contractduur te nemen; liever een paar honderd euro bijbetalen omdat je zo graag dat mobieltje wilt dat alle andere potten al hebben.

observer
30-05-07, 23:02
Geplaatst door Coolassprov MC
En automatisch geweigerd worden?

Ik zou iedereen aanraden om een zo kort mogelijke contractduur te nemen; liever een paar honderd euro bijbetalen omdat je zo graag dat mobieltje wilt dat alle andere potten al hebben. dat ben ik met je eens

het kan in veel gevallen zowiezo goedkoper zijn zelf een telefoon te kopen en dan te gaan kijken welke provider, enige verschil is dan moet je de werkelijke prijs in 1x betalen

persoonlijk gebruik ik mijn telefoon alleen om euh hoe heet dat ook al weer oh ja te bellen\

dus ik heb een motofone f3 44 euro dun, staat een week standby indien nodig en he hij kan bellen