PDA

Bekijk Volledige Versie : lokale besluitvorming...een vraag



akram
30-05-07, 21:46
Besloten is (onderdeel van de 40 achterstandswijken) om in de wijk waar ik woon een aantal panden te gebruiken om ex-drugsverslaafden en ex-psychiatrische patienten op te vangen.
Dit besluit is zonder enige informatie naar de bewoners gemaakt. De hele buurt is verbijsterd, maar er is helaas niemand die kaas heeft gegeten hoe politieke spelletjes worden gespeeld en hoe lokale besluitvorming wordt gedaan.

weet iemand hoe wij dit besluit kunnen aanvechten en ongedaan maken?

Het laatste wat deze wijk kan gebruiken zijn opvangcentra voor ex-junks.
Er is in elke hoek van de straat een coffeeshop. er lopen volop drugsdealertjes rond. geen idee hoe die bestuurders tot zo;n besluit komen

mark61
30-05-07, 21:50
Moet je die krantjes maar lezen. :wijs: Gemeente moet besluiten aankondigen; heb je een termijn bezwaarschrift in te dienen. Als dat niet werkt naar de rechter.

Maarre, wat heb je tegen psychiatrische patiënten? Opsluiten die hap ver weg uit zicht? NIMBY?

Krijg een beetje een vaag gevoel hier, zal wel aan mijn liggen. Straks komt er een moskee en dan eh... :hihi:

akram
30-05-07, 21:56
die krantjes hou ik altijd in de gaten maar heb niks gezien
ook de bewonersorganisatie is verrast dat het besluit al vaststaat

ik heb helemaal niks tegen psych. patienten. die mensen verdienen goede hulp maar ik kan me niet voorstellen dat mijn buurt een goed klimaat kan zijn voor die mensen. integendeel
hetzelfde geldt voor die ex-junks

mark61
30-05-07, 21:58
Geplaatst door akram
die krantjes hou ik altijd in de gaten maar heb niks gezien
ook de bewonersorganisatie is verrast dat het besluit al vaststaat

ik heb helemaal niks tegen psych. patienten. die mensen verdienen goede hulp maar ik kan me niet voorstellen dat mijn buurt een goed klimaat kan zijn voor die mensen. integendeel
hetzelfde geldt voor die ex-junks

Zo te horen kan je dan beter zelf de buurt verlaten. :)

akram
30-05-07, 21:59
Geplaatst door mark61
Zo te horen kan je dan beter zelf de buurt verlaten. :)

bedankt voor je advies

mark61
30-05-07, 22:01
Geplaatst door akram
bedankt voor je advies

Graag gedaan :fpetaf:

justus
30-05-07, 22:01
Geplaatst door mark61
Moet je die krantjes maar lezen. :wijs: Gemeente moet besluiten aankondigen; heb je een termijn bezwaarschrift in te dienen. Als dat niet werkt naar de rechter.

Maarre, wat heb je tegen psychiatrische patiënten? Opsluiten die hap ver weg uit zicht? NIMBY?

Krijg een beetje een vaag gevoel hier, zal wel aan mijn liggen. Straks komt er een moskee en dan eh... :hihi:

kom kom, dit is geen Not In My Back Yard verhaal. buurtbewoners van sociaal wat mindere wijken worden altijd opgescheept met dit soort problemen. in wassenaar zuid zie je dit echt niet. en een moskee is echt wel iets anders dan junks en dwazen.

het antwoord:
1.het plan moet worden aangekondigd in een lokaal blaadje. dat is doorgaans nog geen besluit maar een voorzet om een discussie aan te zwengelen en te meten hoe zwaar en diep de bezwaren liggen.
2. organiseer met wat buurtbewoners een comite nee tegen deze overlast of zo en ga in discussie met de overheid. als je het niet kan tegen houden kun je op zijn minst wat dingen regelen die overlast beperken, extra controles, beperkte duur etc. alsmede extra voorzieningen voor de wijk zelf.
3. komt het besluit er, dan heb je doorgaans 6 weken de tijd om bezwaar te maken. maak bezwaar maar motiveer op nader aan te voeren gronden, rek dus tijd.
4. als de gemeente doorduwt, vraag schorsing bij de rechter.
5. vertragen is het keyword in dit soort zaken. schakel een sociaal raadsman in, die zijn en niet zo duur en doorgaans goed.

6.succes.

akram
30-05-07, 22:21
Geplaatst door justus
kom kom, dit is geen Not In My Back Yard verhaal. buurtbewoners van sociaal wat mindere wijken worden altijd opgescheept met dit soort problemen. in wassenaar zuid zie je dit echt niet. en een moskee is echt wel iets anders dan junks en dwazen.

het antwoord:
1.het plan moet worden aangekondigd in een lokaal blaadje. dat is doorgaans nog geen besluit maar een voorzet om een discussie aan te zwengelen en te meten hoe zwaar en diep de bezwaren liggen.
2. organiseer met wat buurtbewoners een comite nee tegen deze overlast of zo en ga in discussie met de overheid. als je het niet kan tegen houden kun je op zijn minst wat dingen regelen die overlast beperken, extra controles, beperkte duur etc. alsmede extra voorzieningen voor de wijk zelf.
3. komt het besluit er, dan heb je doorgaans 6 weken de tijd om bezwaar te maken. maak bezwaar maar motiveer op nader aan te voeren gronden, rek dus tijd.
4. als de gemeente doorduwt, vraag schorsing bij de rechter.
5. vertragen is het keyword in dit soort zaken. schakel een sociaal raadsman in, die zijn en niet zo duur en doorgaans goed.

6.succes.

das nou advies waar ik wat aan heb
thnx