PDA

Bekijk Volledige Versie : Cohen wil (Marokkanen) heropvoeden in internaat



The_Reporter
31-05-07, 10:35
gewist

super ick
31-05-07, 11:39
Heropvoeden is inderdaad het stokpaardje van links. Heropvoedingskampen zijn er ook in China en waren (of zijn?) er ook in de linkse Russische heilstaat van Lenin.

Wie bepaalt wanneer deze mensen heropgevoed zijn? Aan welke normen moeten zij dan voldoen? Die heropvoeding volgens links indealisme is vaak uitgemond in het wegstoppen van ieder die niet in jouw wereldbeeld van de maakbare samenleving past. Weinigen keerden levend terug uit die heropvoedingskampen.
Politici als Marijnissen maakten, nog niet zo lang geleden reisjes naar Rusland, op uitnodiging, om daar te leren hoe een idealistische linkse heilstaat eruit moet zien incusief heropvoedingskampen. Dat daar niet veel mensen levend uit terug keerden en velen er om het minste geringste in beland waren werd kennelijk niet opgemerkt door deze o zo scherpzinnige politici.

Mensen moeten zich aan de wet houden van het land waarin zij leven. Van elkaar en elkaars eigendommen afblijven. De opleiding afmaken en deel nemen aan de maatschappij waarin ze zich bevinden en niet proberen een aparte maatschappij (wereld) te stichten in een bestaande maatschappij.
Ik zie daarin geen enkele rol voor heropvoeding. Deze mensen kunnen echt het universele verschil tussen goed en kwaad wel. Daar hoef je ze niet voor te 'heropvoeden'. Dat is mosterd na de maaltijd.
Het gevolg van jarenlang aan lopen modderen omdat je te laf bent vroegtijdig in te grijpen (terwijl je wel signaleert!).
Heropvoeden is een akte van onvermogen van de beleidsmakers.

Witte78
31-05-07, 12:38
Geplaatst door super ick
Heropvoeden is inderdaad het stokpaardje van links. Heropvoedingskampen zijn er ook in China en waren (of zijn?) er ook in de linkse Russische heilstaat van Lenin.

Wie bepaalt wanneer deze mensen heropgevoed zijn? Aan welke normen moeten zij dan voldoen? Die heropvoeding volgens links indealisme is vaak uitgemond in het wegstoppen van ieder die niet in jouw wereldbeeld van de maakbare samenleving past. Weinigen keerden levend terug uit die heropvoedingskampen.
Politici als Marijnissen maakten, nog niet zo lang geleden reisjes naar Rusland, op uitnodiging, om daar te leren hoe een idealistische linkse heilstaat eruit moet zien incusief heropvoedingskampen. Dat daar niet veel mensen levend uit terug keerden en velen er om het minste geringste in beland waren werd kennelijk niet opgemerkt door deze o zo scherpzinnige politici.

Mensen moeten zich aan de wet houden van het land waarin zij leven. Van elkaar en elkaars eigendommen afblijven. De opleiding afmaken en deel nemen aan de maatschappij waarin ze zich bevinden en niet proberen een aparte maatschappij (wereld) te stichten in een bestaande maatschappij.
Ik zie daarin geen enkele rol voor heropvoeding. Deze mensen kunnen echt het universele verschil tussen goed en kwaad wel. Daar hoef je ze niet voor te 'heropvoeden'. Dat is mosterd na de maaltijd.
Het gevolg van jarenlang aan lopen modderen omdat je te laf bent vroegtijdig in te grijpen (terwijl je wel signaleert!).
Heropvoeden is een akte van onvermogen van de beleidsmakers.

Dat er vormen zijn waar het verkeerd wordt toegepast en verkeerd uitpakt betekend niet meteen dat het helemaal niet kan werken. Er zijn zat manieren te bedenken om het goed te laten werken. Een voorbeeld kan zijn dat een probleem jongere er een jaar moet zitten. In ieder geval zal die persoon gedurende dat jaar weinig overlast veroorzaken. Wanneer na een jaar blijkt dat ie weer vervalt in zn oude gedrag, huppa, nog een jaar. Op gegeven moment wordt iemand wel volwassen, en zal hij niet zo snel meer terugvallen in dat gedrag. Misschien is het niet echt heropvoeden, maar het probleem is wel opgelost lijkt me. Het kost wat geld, maar vergeleken met wat het de samenleving nu kost zal dat niet veel zijn.

mark61
31-05-07, 12:43
Geplaatst door The_Reporter
In Marokko heb je ook internaten.

In Rotterdam ook.

illmatik
31-05-07, 13:56
Geplaatst door The_Reporter
In Turkije ook.

Zelfs op Tasmanië.

Freesaf2
31-05-07, 15:26
Geplaatst door super ick
Heropvoeden is inderdaad het stokpaardje van links. Heropvoedingskampen zijn er ook in China en waren (of zijn?) er ook in de linkse Russische heilstaat van Lenin.

Wie bepaalt wanneer deze mensen heropgevoed zijn? Aan welke normen moeten zij dan voldoen? Die heropvoeding volgens links indealisme is vaak uitgemond in het wegstoppen van ieder die niet in jouw wereldbeeld van de maakbare samenleving past. Weinigen keerden levend terug uit die heropvoedingskampen.
Politici als Marijnissen maakten, nog niet zo lang geleden reisjes naar Rusland, op uitnodiging, om daar te leren hoe een idealistische linkse heilstaat eruit moet zien incusief heropvoedingskampen. Dat daar niet veel mensen levend uit terug keerden en velen er om het minste geringste in beland waren werd kennelijk niet opgemerkt door deze o zo scherpzinnige politici.


De vergelijking tussen Russische heropvoedingskampen en wat hier wordt voorgesteld gaat een beetje mank.

David
31-05-07, 15:34
Geplaatst door Freesaf2
De vergelijking tussen Russische heropvoedingskampen en wat hier wordt voorgesteld gaat een beetje mank.


Vind ik niet. Ik vind alleen de topictitel wat tam.

super ick
31-05-07, 15:50
Geplaatst door Freesaf2
De vergelijking tussen Russische heropvoedingskampen en wat hier wordt voorgesteld gaat een beetje mank.

Het lijkt anders op een pure noodsprong.
Heropvoeden? Alleen door het woord in de mond te nemen trek je al een rookgordijn op. Net of je het over puppies hebt. Onwetenden die nog in de kamer schijten.
We hebben het over jongeren die best de universele wetten begrijpen. Niet mishandelen, niet stelen, niet vernederen, niet verkrachten, etc.
Ze overtreden willens en wetens de wet en ontberen iedere vorm van fatsoen. (momenteel staat er een circus in kanaleneiland. De dieren worden mishandeld door plaatselijke hangjongeren. Denk je nu echt dat ze niet weten dat dat niet mag?)

Als je dan sterk wil zijn moet je de kloten hebben de mensen er bij te betrekken als de kinderen nog peuter zijn. Begeleiden en monitoren in de opvoeding of desnoods mensen, die tokkie na tokkie op de wereld zetten voorzien van een blijvend voorbehoedmiddel als een spiraaltje o.i.d.

Iedereen heeft hiet recht om zijn kinderen naar de kloten te zien (of laten!) gaan. Niemand bemoeid zich met de thuissituatie. Iedere vorm van begeleiding wordt beantwoord met aggressie. Maar achteraf, als ze zich ontplooit hebben tot tokkie dan wil Cohen ze heropvoeden. Neemt die er lekker zelf een paar in huis.
Dat is toch dweilen met de kraan open, mosterd na de maaltijd.

Het is maar een kleine groep die zich gedraagt zoals ik schets. Maar deze mensen helpen complete buurten naar de klote. Trekken meelopers mee, etc.
Wanneer worden deze rotte appels eens aangepakt. Neutraliseren die handel. De wet is er om 'de normale burger te beschermen'. Wat er precies met de tokkies moet gebeuren is een tweede, maar haal ze eerst maar eens uit de maatschappij. Zet vast en zie maar.

Olive Yao
31-05-07, 21:24
Geplaatst door super ick
Als je dan sterk wil zijn moet je de kloten hebben de mensen er bij te betrekken als de kinderen nog peuter zijn. Begeleiden en monitoren in de opvoeding
Dat is ook "heropvoeden", alleen op jongere leeftijd.


of desnoods mensen, die tokkie na tokkie op de wereld zetten voorzien van een blijvend voorbehoedmiddel als een spiraaltje o.i.d
En dat lijkt wel op kamppractijken.


Het is maar een kleine groep die zich gedraagt zoals ik schets. Maar deze mensen helpen complete buurten naar de klote. Trekken meelopers mee, etc.
Wanneer worden deze rotte appels eens aangepakt. Neutraliseren die handel. De wet is er om 'de normale burger te beschermen'. Wat er precies met de tokkies moet gebeuren is een tweede, maar haal ze eerst maar eens uit de maatschappij. Zet vast en zie maar.
Levenslang? Zo niet, wat helpt dat als ze weer vrij komen?

barfly
31-05-07, 21:57
De dienstplicht moet weer worden ingevoerd. En dat is het aan de staat om een redelijke uitvoering daarvan te bedenken.

Olive Yao
31-05-07, 22:01
Geplaatst door David
Vind ik niet. Ik vind alleen de topictitel wat tam.
Wat dacht je van Homo Cohen wil camppractijken voor marokkaanse kinderen ?

mark61
31-05-07, 22:03
Geplaatst door barfly
De dienstplicht moet weer worden ingevoerd. En dat is het aan de staat om een redelijke uitvoering daarvan te bedenken.

Sociale dienstplicht. IJsland geloof ik.

barfly
31-05-07, 22:06
Geplaatst door mark61
Sociale dienstplicht. IJsland geloof ik.

Jongeren de kans geven om 12 maanden oid uit huis geplaatst te worden.

super ick
31-05-07, 23:35
Geplaatst door Olive Yao
Dat is ook "heropvoeden", alleen op jongere leeftijd.
Voor mij is dat meer begeleiden in samenwerking met de ouders (als dat mogelijk is). In een levensfase waarin de opvoeding net begint. Er valt dus nog veel op een positieve manier te sturen naar sociaal gedrag. Vraag het Martin Gaus die zal het direct beamen. Hoe vroeger je begint des te beter is het.

En dat lijkt wel op kamppractijken.

Beetje flauw dat vergelijk. Als mensen geestelijk niet in staat zijn normaal te functioneren in een maatschappij is het onverantwoord dat ze kinderen op de wereld zetten. Ik heb het echt over extreme gevallen. Vergis je niet, veel van de mensen die ik gekscherend met tokkie aanduid zitten vrij dicht tegen zwakzinnig aan. Heb je de tokkies niet gezien op tv? Wat ze uitvraten in de buurt waarin ze woonden, en de 'loopbanen'van hun kinderen? Gewoon door laten etteren? Zwakzinnigen toelaten meer zwakzinnigen op de wereld te zetten en de maatschappij de tol betalen?
Levenslang? Zo niet, wat helpt dat als ze weer vrij komen?
Als ze onverbeterlijk gedrag vertonen. Anderen blijven mishandelen, beroven, etc. dan moeten we misschien wel gaan denken een een soort 'drie keer is scheepsrecht' systeem. Niet automatisch maar wel de rechter het instrument in handen geven om bepaalde misdrijven in een kort tijdsbestek zwaader te kunnen bestraffen. Herhaalt het gedrag zich direct na de lange gevangenisstraf weer dan direct een retourticket voor langere tijd. Alleen zo krijg je veelplegers, degene die hun directe omgeving enorm veel schade en leed berokkenen, uit de samenleving. Kansen niet keer op keer blijven bieden ten koste van de maatschappij. Het leven van anderen kapot maken moet koste van het kost zoveel mogelijk voorkomen worden. Meer slachtoffergericht werken, dan liever het leven van 1 veelpleger verwoest. Want daar komt het wel op neer. Triest maar het is niet anders. In het huidige systeem brengen veelplegers teveel schade toe aan anderen.

super ick
31-05-07, 23:49
Geplaatst door mark61
Sociale dienstplicht. IJsland geloof ik.

Denemarken. Kan je ook ontwikkelingshulp in het buitenland moeten gaan verrichten.
Misschien goed om een gezonde geest te vormen. Ik vind het geen slecht systeem.
Ik weet ook niet hoe de Denen er zelf over denken.
Deze info heb ik mondeling van een Deen en kan gedateert zijn.

Victory
01-06-07, 00:09
(Marokkaanse) hang jongeren laten zich echt niet door een Nederlander vertellen hoe zij zich moeten gedragen.

Baddha
01-06-07, 00:33
Geplaatst door Victory
(Marokkaanse) hang jongeren laten zich echt niet door een Nederlander vertellen hoe zij zich moeten gedragen.

En dat is het gedrag dat we van schoolgaande kinderen niet moeten tolereren. En de meesten zullen wel genezen van hun gedrag als ze discipline wordt aangeleerd.

justus
01-06-07, 07:03
Cohen had het toch over onhandelbare jongeren? Zijn alleen de marokkanen onhandelbaar dan? Niet op voorhand zo janken hoor.

mark61
01-06-07, 08:51
Geplaatst door Victory
(Marokkaanse) hang jongeren laten zich echt niet door een Nederlander vertellen hoe zij zich moeten gedragen.

Door een Irani dan. Maakt mij niet uit.

super ick
01-06-07, 09:15
Geplaatst door Baddha
En dat is het gedrag dat we van schoolgaande kinderen niet moeten tolereren. En de meesten zullen wel genezen van hun gedrag als ze discipline wordt aangeleerd.

Marokkaanse) hang jongeren laten zich echt niet door een Nederlander vertellen hoe zij zich moeten gedragen.

Als dat het gedrag en de instelling is dan moeten ze nog harder aangepakt worden dan ik al dacht.

Laat ze anders maar eens een half jaartje terug gaan naar Marokko. Kijken of de Marokkaanse politie zich ook zo laat piepelen. Al is het alleen maar voor het besef dat ze het zo slecht nog niet hebben in Nederland.
Mogen ze na een half jaar kiezen: blijven of terug.

knuppeltje
01-06-07, 09:27
Geplaatst door super ick
Marokkaanse) hang jongeren laten zich echt niet door een Nederlander vertellen hoe zij zich moeten gedragen.

Als dat het gedrag en de instelling is dan moeten ze nog harder aangepakt worden dan ik al dacht.

Laat ze anders maar eens een half jaartje terug gaan naar Marokko. Kijken of de Marokkaanse politie zich ook zo laat piepelen. Al is het alleen maar voor het besef dat ze het zo slecht nog niet hebben in Nederland.
Mogen ze na een half jaar kiezen: blijven of terug.

Die zijn daar nog steviger dan Bokito, daar worden ze dus echt hele brave jongetjes.

justus
01-06-07, 11:13
Geplaatst door super ick
Marokkaanse) hang jongeren laten zich echt niet door een Nederlander vertellen hoe zij zich moeten gedragen.
Als dat het gedrag en de instelling is dan moeten ze nog harder aangepakt worden dan ik al dacht.

Laat ze anders maar eens een half jaartje terug gaan naar Marokko. Kijken of de Marokkaanse politie zich ook zo laat piepelen. Al is het alleen maar voor het besef dat ze het zo slecht nog niet hebben in Nederland.
Mogen ze na een half jaar kiezen: blijven of terug.


en dat is dus ook weer zoiets. zelfs de ouders van deze 'hang'jongeren (wat een woord, hangen ze aan bomen of zo?) vragen met enige regelmaat om een harder optreden van met name de politie naar dat tuig toe.
het is echter nog steeds nederland waar we het over hebben en in nederland mag de politie nu eenmaal niet ongestraft slaan of schieten. gelukkig maar, zo houden we tenminste een beschaafd land in plaats van een politiestaat. wellicht is dat heropvoedingsidee (en wellicht ondersteuning van de ouders bij de eerste opvoeding) nog niet zo slecht.
geldt nmm evenzeer voor al die 'brave' autochtone tokkies.

Freesaf2
01-06-07, 12:06
Misschien is er nog plaats in wat Russische heropvoedingskampen voor tuig uit Nederland. Kan nooit duurder zijn dan ze hier op te vangen.

observer
01-06-07, 14:10
Geplaatst door justus
en dat is dus ook weer zoiets. zelfs de ouders van deze 'hang'jongeren (wat een woord, hangen ze aan bomen of zo?) vragen met enige regelmaat om een harder optreden van met name de politie naar dat tuig toe.
tja hier in nederland is het nog altijd zo dat de ouders de eerstverantwoordelijken zijn. Als je als ouder om de goede sfeer niet wil ingrijpen en het aan een ander overlaat ben je slecht bezig

super ick
01-06-07, 15:29
Geplaatst door justus
en dat is dus ook weer zoiets. zelfs de ouders van deze 'hang'jongeren (wat een woord, hangen ze aan bomen of zo?) vragen met enige regelmaat om een harder optreden van met name de politie naar dat tuig toe.
het is echter nog steeds nederland waar we het over hebben en in nederland mag de politie nu eenmaal niet ongestraft slaan of schieten. gelukkig maar, zo houden we tenminste een beschaafd land in plaats van een politiestaat. wellicht is dat heropvoedingsidee (en wellicht ondersteuning van de ouders bij de eerste opvoeding) nog niet zo slecht.
geldt nmm evenzeer voor al die 'brave' autochtone tokkies.

Deskundigen menen dat ontspoorden van 16-jarige leeftijd en ouder heel moeilijk weer in het gareel zijn te krijgen. Daar moet je aan de ene kant stimuleren, (doet Nederland al jaren, alleen in Amsterdam al 170 projecten puur gericht op Marokkanen), en aan de andere kant keihard straffen. Als dat betekend dat ze lange tijd vast gezet moeten worden dan is dat maar zo. De zachte aanpak resulteerd tot beschadiging van eerzame onschuldige burgers. Die moeten voorop staan en door de overheid beter beschermd worden.

Mijn post ging over tokkies, onder Marokkanen blijken er nogal wat tokkies te zitten. Die gaan dus automatisch mee in de maatregelen.
Projecten alleen bedoelt voor bepaalde bevolkingsgroepen moeten per direct gestopt worden. Ze helpen niet en het is discriminatie.

Esse
01-06-07, 20:59
tssss
dit is wel weer typisch voor de huidige samenleving.
Ieder probleem moet worden aangepakt door die
nederlandse hulpverlenermaffia aan subsidiegelden te helpen.

Ik word hier zoooo depressief van! Is onze enige functie in dit land om mensen aan het werk te helpen die ongeschikt zijn voor normaal werk?


Volgens Cohen werken hulporganisaties te veel langs elkaar heen en duurt het te lang voor er beslissingen vallen. "Instanties worstelen met elkaar, het gaat niet hard genoeg", zegt Cohen. "Als er onvoldoende tempo inzit, moet iemand de beslissing nemen."

Het ergste is nog dat Cohen hier gewoon zegt dat die hulpverlening niet helpt. Maar dan als oplossing geeft dat er nog meer hulpverlening moet komen. Het is echt om gek van te worden.

ça va pas bien loin. Wanneer zien die mensen nu eens in dat ze alle nederlandse burgers gewoon moeten accepteren?

observer
01-06-07, 22:57
ach als cohen die toch de man van nooit een beslissing nemen nu de grote beslissingen wil nemen doet me dat een beetje aan de daily show met george bush als de "desiderer"denken

super ick
02-06-07, 15:14
Geplaatst door Esse
tssss
dit is wel weer typisch voor de huidige samenleving.
Ieder probleem moet worden aangepakt door die
nederlandse hulpverlenermaffia aan subsidiegelden te helpen.

Ik word hier zoooo depressief van! Is onze enige functie in dit land om mensen aan het werk te helpen die ongeschikt zijn voor normaal werk?



Het ergste is nog dat Cohen hier gewoon zegt dat die hulpverlening niet helpt. Maar dan als oplossing geeft dat er nog meer hulpverlening moet komen. Het is echt om gek van te worden.

ça va pas bien loin. Wanneer zien die mensen nu eens in dat ze alle nederlandse burgers gewoon moeten accepteren?

Natuurlijk spelen cultuur en milieu een rol. Sommige waarden zijn echter universeel. Niet stelen, niet mishandelen, niet moorden, etc. Volgens mij zijn dat universele waarden die bij overtreding in ieder rechtssysteem bestraft horen te worden. Of je nu Turk, Chinees, Marokkaan of indiaan bent.
Foppe de Haan, trainer van Jong Oranje en ex-coach van Heerenveen zei dat hij bij de rellen in Utrecht onlangs echte haat gezien heeft en noemde dat triest.
Deze man heeft bewezen de skills te hebben om groepen mensen van allerlei nationaliteiten tot topprestaties te bewegen en zich thuis te laten voelen onder elkaar.
Als sommige prikkers hier moet geloven hebben de autochtonen deze haat volledig aan zichzelf te danken.
Maar waar zijn de Vietnamese boodvluchtelingen? De Indonesische gemeenschap? Waarom vinden die hun draai wel en accepteren zij de Nederlandse maatschappij wel?
Ik ben opgegroeid in een volksbuurt, de mensen hadden geen cent te makken. Maar er was wel gezelligheid en saamhorigheid. Armoede hoeft dus ook niet te lijden tot crimineel gedrag.
Wat moet Nederland met mensen die Nederland haten en de maatschappij ondermijnen? Nog meer projecten starten en buurthuizen bouwen?

Esse
02-06-07, 16:01
Wat moet Nederland met mensen die Nederland haten en de maatschappij ondermijnen? Nog meer projecten starten en buurthuizen bouwen?

Nee, de Nederlandse samenleving moet moeite doen om iedereen te accepteren. En dan bedoel ik niet criminaliteit tolereren, maar iedereen gelijke rechten geven. Want als de maatschappij iedereen een kans geeft en hoop dat ze er iets van kunt maken dan zou niemand de samenleving willen ondermijnen, toch? Wie gaat er nu z'n eigen ruiten ingooien?

Maar hoe kun je respect hebben voor een samenleving die je identiteit ontkent? Maar ja, dit willen die hulpverleners natuurlijk niet horen. Die vinden het allang fijn dat ze zelf werk hebben en dat al het geld dat bedoeld is voor gelijke behandeling en opbouw van achterstandswijken in hun excelbegrotingen verdwijnt.

Nogmaals ik praat hier crimineel gedrag niet goed. Maar als je Marcouch hoort zeggen dat sommige gezinnen 17 (!!!!!!!!!!!!!!) hulpverleners hebben die er allemaal niks van bakken dan rijst toch de vraag of al die hulp wel doeltreffend is en of die hulpverleners het eigenlijk wel handig vinden om zo'n melkkoetje te hebben. En dan heeft die Cohen dus ook nog het lef om nog meer hulpverlening voor te stellen!

Maar wanneer zoekt de staat/de maatschappij het probleem s bij zichzelf? Als ze nu 's wat moeite zouden doen om de discriminatie te stoppen en wat aan gelijke kansen te doen? Misschien heeft dat een veel groter effect op die zogenaamde achterstandswijken en hangjongeren.

Al Sawt
02-06-07, 23:08
Maar waar zijn de Vietnamese boodvluchtelingen? De Indonesische gemeenschap? Als er net zo veel Marokkanen waren als Vietnamese bootvluchtelingen, dan bestonden er geen probleem met Marokkaanse jongeren.

Daarnaast moet je niet vergeten dat nazaten van Vietnamese bootvluchtelingen in VS, zelfde probleemgroep vormen als Marokkanen.

Je moet problemen kritisch kunnen bestuderen en niet simplistisch een conclusie trekken:

Waarom vinden die hun draai wel en accepteren zij de Nederlandse maatschappij wel?

observer
02-06-07, 23:40
Geplaatst door unweit

Lees dat boek eens "Marokkaanse prinsjes" zou ik willen zeggen! vandaag weer 4 meegemaakt in de trein uit belgie, luid agressief intimiderend zuigend en vernielend

op zullke momenten is het moeilijk om niet voor te stellen de trein regelrecht naar de middenlandse zee te rijden

sjaen
03-06-07, 00:45
Wie zijn toch die ouders van al die kwajongens?

Nieuw is het verschijnsel dat Marokkaanse jongens, tussen de acht en twaalf jaar, zich misdragen op straat in de grote stad (NRC/Handelsblad, 21 april 2007). Lang niet alle jongetjes, maar toch. Niemand weet hoe het komt dat die kinderen zich zo gedragen. Er worden wel verklaringen bedacht, zoals ouders die zich niet verantwoordelijk voelen voor wat hun zoontje buitenshuis uitspookt. Maar er zijn meer factoren.

Onduidelijk blijft wie de ouders van die kwajongens zijn. Meestal melden de media gemakshalve dat het om kinderen van de tweede generatie gaat, maar dat kan niet kloppen. De gastarbeiders, die rond 1970 een jaar of 25 waren, moeten de opa’s van deze deugnieten zijn. Het zijn juist de ouders van de kwajongens die van de tweede generatie zijn. Meestal zijn ze geboren in Marokko en in het kader van de gezinshereniging naar Nederland gekomen. Veelal heeft de man of vrouw van de tweede generatie een partner uit Marokko gehaald (een verschijnsel waaraan onlangs paal en perk is gesteld). De lastige zoontjes hebben dus een Marokkaanse opvoeding genoten in een Nederlandse samenleving en dat wringt.

In Marokko bestaat grote overeenstemming over het belang van de islam en ook over de manier van opvoeden. De sociale controle is bovendien groot. Als een jongen zich misdraagt op straat, wordt hij door een wildvreemde streng gecorrigeerd zoals de vader van de jongen gedaan zou hebben. Nederlanders zijn gewend aan het poldermodel en kunnen nauwelijks meer autoritair optreden. Een autoritaire opvoeding is standaard bij Marokkanen. Het herkomstland is doordrenkt met hiërarchie. Marokkaanse kinderen worden in het schijnbaar anarchistische Nederland overvoerd met opvoedinstructies. Vooral vaders denken dat zij hun kinderen kunnen vormen door hen te kneden en wie niet horen wil moet voelen. Schreeuwen en slaan zijn niet ongebruikelijk bij Marokkaanse opvoeders.

Moeders hebben de kwalijke neiging hun zoontje in de watten te leggen, meer dan hun dochter. De jongetjes krijgen altijd hun zin, bij ruzies heeft het meisje het gedaan. Dat broertje zusje slaat, wordt nauwelijks als een vergrijp gezien. Broertje krijgt meer cadeaus, duurdere kleren. Hij staat van jongs af aan al op een voetstuk, heb ik van nabij meegemaakt in een doorsnee Marokkaans gezin. Het is natuurlijk wrang dat moeder de vrouw de machotraditie in stand houdt. De traditie is gebaseerd op de verhoudingen in de Marokkaanse samenleving. Als vader het gezin verlaat, ziek wordt of komt te overlijden dan moet de zoon het gezin onderhouden. Moeder moet haar zoon te vriend houden. De sociaal-economische omstandigheden in Marokko verschillen hemelsbreed van Nederland, maar ook hier krijgt de jongen het idee dat hij meer waard is dan zijn zusje.

Gevolg is wel dat de Marokkaanse jongens het gewend zijn altijd hun zin krijgen, ook op straat en als het niet goedschiks gaat dan maar kwaadschiks. Desnoods wordt op meedogenloze wijze een bejaarde vrouw van haar handtas beroofd. Voor het gebruik van lichamelijk geweld deinzen de jongens niet terug. Dat deed hun vader bij hen niet en zij bij hun zusje ook al niet. De seksehiërarchie heeft in Nederland kwalijke gevolgen: nogal wat Marokkaanse jongens voelen zich verheven boven Nederlandse vrouwen, die zij consequent hoer noemen. Homo’s worden geminacht omdat zij geen echte man zouden zijn. Om hun mening kracht bij te zetten wordt de islam erbij gesleept. Met kunst- en vliegwerk, haram en halal, blijven de prinsjes hoog te paard zitten.

Daarbij moet nog een andere factor genoemd worden: de anti-Nederlandse sentimenten onder Marokkanen. Dat deze voortkomen uit een minderwaardigheidscomplex, maakt die houding niet minder desastreus voor de integratie. Zelfkritiek is niet het sterkste punt bij Marokkanen en meer algemeen niet bij mensen die een autoritaire opvoeding hebben genoten. Je zult wel gek zijn om een wandaad te bekennen want dan krijg je klappen. ‘Ik heb het niet gedaan, meester’, moet een gevleugelde uitdrukking zijn onder Marokkaanse kinderen in het onderwijs. Marokkaanse jongens krijgen altijd hun zin en hebben dus ook altijd gelijk, ook als ze volwassen zijn. In discussies doen ze niets liever dan Nederlanders karikaturiseren. Aanval is de beste verdediging. Het wij-zij-gevoel, dat Nederlanders altijd wordt aangesmeerd door Marokkanen, is onder Marokkanen vele malen sterker ontwikkeld dan onder Nederlanders.

Marokkanen discrimineren meer dan Nederlanders. Hafid Bouazza heeft het al eens gezegd. Bas Heijne bedacht de term integratieangst. Marokkanen hebben meer last van xenofobie dan Nederlanders. Ze eten bijvoorbeeld nauwelijks buiten de deur. Al dat vreemde voedsel dat in allerlei restaurants te krijgen is, boezemt hen angst in. Men mag hopen dat Marokkaanse ouders van de derde en vierde generatie minder eigenwijs zullen zijn. Misschien gaan zij hun kinderen gelijk behandelen, jongens en meisjes. Als Marokkaanse moeders hun zoontjes blijven voortrekken, is het dweilen met de kraan open. Dan blijven zij ongeleide projectielen afschieten op de Nederlandse samenleving.

Qaiys
03-06-07, 01:59
Geplaatst door sjaen
Wie zijn toch die ouders van al die kwajongens?

Nieuw is het verschijnsel dat Marokkaanse jongens, tussen de acht en twaalf jaar, zich misdragen op straat in de grote stad (NRC/Handelsblad, 21 april 2007). Lang niet alle jongetjes, maar toch. Niemand weet hoe het komt dat die kinderen zich zo gedragen. Er worden wel verklaringen bedacht, zoals ouders die zich niet verantwoordelijk voelen voor wat hun zoontje buitenshuis uitspookt. Maar er zijn meer factoren.

Onduidelijk blijft wie de ouders van die kwajongens zijn. Meestal melden de media gemakshalve dat het om kinderen van de tweede generatie gaat, maar dat kan niet kloppen. De gastarbeiders, die rond 1970 een jaar of 25 waren, moeten de opa’s van deze deugnieten zijn. Het zijn juist de ouders van de kwajongens die van de tweede generatie zijn. Meestal zijn ze geboren in Marokko en in het kader van de gezinshereniging naar Nederland gekomen. Veelal heeft de man of vrouw van de tweede generatie een partner uit Marokko gehaald (een verschijnsel waaraan onlangs paal en perk is gesteld). De lastige zoontjes hebben dus een Marokkaanse opvoeding genoten in een Nederlandse samenleving en dat wringt.

In Marokko bestaat grote overeenstemming over het belang van de islam en ook over de manier van opvoeden. De sociale controle is bovendien groot. Als een jongen zich misdraagt op straat, wordt hij door een wildvreemde streng gecorrigeerd zoals de vader van de jongen gedaan zou hebben. Nederlanders zijn gewend aan het poldermodel en kunnen nauwelijks meer autoritair optreden. Een autoritaire opvoeding is standaard bij Marokkanen. Het herkomstland is doordrenkt met hiërarchie. Marokkaanse kinderen worden in het schijnbaar anarchistische Nederland overvoerd met opvoedinstructies. Vooral vaders denken dat zij hun kinderen kunnen vormen door hen te kneden en wie niet horen wil moet voelen. Schreeuwen en slaan zijn niet ongebruikelijk bij Marokkaanse opvoeders.

Moeders hebben de kwalijke neiging hun zoontje in de watten te leggen, meer dan hun dochter. De jongetjes krijgen altijd hun zin, bij ruzies heeft het meisje het gedaan. Dat broertje zusje slaat, wordt nauwelijks als een vergrijp gezien. Broertje krijgt meer cadeaus, duurdere kleren. Hij staat van jongs af aan al op een voetstuk, heb ik van nabij meegemaakt in een doorsnee Marokkaans gezin. Het is natuurlijk wrang dat moeder de vrouw de machotraditie in stand houdt. De traditie is gebaseerd op de verhoudingen in de Marokkaanse samenleving. Als vader het gezin verlaat, ziek wordt of komt te overlijden dan moet de zoon het gezin onderhouden. Moeder moet haar zoon te vriend houden. De sociaal-economische omstandigheden in Marokko verschillen hemelsbreed van Nederland, maar ook hier krijgt de jongen het idee dat hij meer waard is dan zijn zusje.

Gevolg is wel dat de Marokkaanse jongens het gewend zijn altijd hun zin krijgen, ook op straat en als het niet goedschiks gaat dan maar kwaadschiks. Desnoods wordt op meedogenloze wijze een bejaarde vrouw van haar handtas beroofd. Voor het gebruik van lichamelijk geweld deinzen de jongens niet terug. Dat deed hun vader bij hen niet en zij bij hun zusje ook al niet. De seksehiërarchie heeft in Nederland kwalijke gevolgen: nogal wat Marokkaanse jongens voelen zich verheven boven Nederlandse vrouwen, die zij consequent hoer noemen. Homo’s worden geminacht omdat zij geen echte man zouden zijn. Om hun mening kracht bij te zetten wordt de islam erbij gesleept. Met kunst- en vliegwerk, haram en halal, blijven de prinsjes hoog te paard zitten.

Daarbij moet nog een andere factor genoemd worden: de anti-Nederlandse sentimenten onder Marokkanen. Dat deze voortkomen uit een minderwaardigheidscomplex, maakt die houding niet minder desastreus voor de integratie. Zelfkritiek is niet het sterkste punt bij Marokkanen en meer algemeen niet bij mensen die een autoritaire opvoeding hebben genoten. Je zult wel gek zijn om een wandaad te bekennen want dan krijg je klappen. ‘Ik heb het niet gedaan, meester’, moet een gevleugelde uitdrukking zijn onder Marokkaanse kinderen in het onderwijs. Marokkaanse jongens krijgen altijd hun zin en hebben dus ook altijd gelijk, ook als ze volwassen zijn. In discussies doen ze niets liever dan Nederlanders karikaturiseren. Aanval is de beste verdediging. Het wij-zij-gevoel, dat Nederlanders altijd wordt aangesmeerd door Marokkanen, is onder Marokkanen vele malen sterker ontwikkeld dan onder Nederlanders.

Marokkanen discrimineren meer dan Nederlanders. Hafid Bouazza heeft het al eens gezegd. Bas Heijne bedacht de term integratieangst. Marokkanen hebben meer last van xenofobie dan Nederlanders. Ze eten bijvoorbeeld nauwelijks buiten de deur. Al dat vreemde voedsel dat in allerlei restaurants te krijgen is, boezemt hen angst in. Men mag hopen dat Marokkaanse ouders van de derde en vierde generatie minder eigenwijs zullen zijn. Misschien gaan zij hun kinderen gelijk behandelen, jongens en meisjes. Als Marokkaanse moeders hun zoontjes blijven voortrekken, is het dweilen met de kraan open. Dan blijven zij ongeleide projectielen afschieten op de Nederlandse samenleving.

Als mensen geen bron erbij zetten dan weet je hoe laat het is.

Anywayz het artikel is geschreven door islamhater Peter louter die vrijwel alleen artikelen schrijft tegen moslims op faithfreedom een internationale organisatie die moslims haat.

Voorbeeld van een uitspraak van Peter Louter:

Geweld zit in de cultuur én structuur van de islam.

Wat Wil Faithfreedom?

FFI-Nederlandstalig

Welkom bij de Nederlandstalige afdeling van FFI-International. Faith Freedom International is een online ontmoetingsplaats voor ex-moslims en islamcritici, opgezet door een Iraanse ex-moslim die schrijft onder de schuilnaam Ali Sina. Het doel is bekendheid te geven aan de ernstige problemen waar ex-moslims mee te kampen hebben en te laten zien dat de islam wel degelijk een bepalende factor is voor de achtergebleven positie van de islamitische gemeenschap in het westen en in moslimlanden. Ook de moeizame integratie, radicalisering en agressie worden vooral veroorzaakt door de eisen die de islam aan moslims stelt.

FFI-Nederlandstalig is gestart door een groep Vlaamse en Nederlandse deelnemers aan het internationale forum. Het Nederlandstalige forum bestaat sinds 2003. Doordat dit steeds beter gaat lopen, is nu de behoefte ontstaan aan een eigen website, die meer ruimte biedt aan achtergrondinformatie.

Een belangrijke doelstelling van FFI is: het verschaffen van informatie over de islam en de profeet Mohammed, zowel aan de hand van islamitische bronteksten als van onderzoek naar de historische ontwikkeling. De geschiedenis zoals die volgens islamitische bronnen zou zijn verlopen komt niet overeen met wat bekend is uit authentiek historisch materiaal. Maar zowel de islamitische geschiedenis als de werkelijke geschiedenis laten zien dat de islam zich vooral heeft verspreid door middel van oorlogsgeweld en plunderingen.
Veel wetenschappelijke belangstelling voor de oorsprong van de islam was er in het verleden niet, in tegenstelling tot voor het christendom. Met de plotselinge massale komst van moslims naar het westen wordt het belangrijker de islam net als voorheen het christendom aan een kritisch onderzoek te onderwerpen.

Verder wil FFI zichtbaar maken dat de islam wel degelijk een belangrijke bron is van vrouwenonderdrukking en -mishandeling, discriminatie en onderdrukking in het algemeen, geweld, gewelddadig imperialisme, armoede en intellectuele achterstand in islamitische landen en gemeenschappen in het westen.
De islam is geen toonbeeld van perfectie: de koran bevat fouten, zet aan tot geweld en veroorzaakt een kloof tussen verschillende bevolkingsgroepen, zoals tussen mannen en vrouwen en tussen moslims en niet-moslims. De islamitische leefregels zijn een bron van stress, met alle gevolgen van dien, maar omdat kritiek godslasterlijk is, en het idee ondenkbaar is dat de islam zwaktes zou kunnen vertonen die leiden tot ernstige problemen, is het niet mogelijk de wortel van deze problemen aan te pakken.

De profeet is bepaald geen mens van onbesproken gedrag. Hij heeft geroofd en geplunderd, vrouwen tot oorlogsbuit gemaakt en verkracht nadat hij tijdens zijn rooftochten hun familie had uitgemoord, speelde zijn vrouwen tegen elkaar uit, liet zijn critici vermoorden, liet mensen doodmartelen, bijvoorbeeld voor geld, en deed er zelf ook aan mee. Hij stelde discriminerende wetten in die neerkwamen op maatregelen van onderdrukking, en vele openbaringen dienden vooral zijn eigen ego.
Hij roofde voor zichzelf de beste vrouwen, en veel van zijn openbaringen betreffende vrouwen kwamen voort uit de slechte, oneerlijke en achterbakse behandeling die hij hen gaf, zodat de achterbaksheid en vrouwenhaat van Mohammed als wet in de koran werd vastgelegd.

Zowel uit bronteksten als uit de praktijk van de islamitische uitvoering van de wet in moslimlanden blijkt dat de islam is geopenbaard door iemand die volgens de eigen islamitische geschiedenis in feite een onbetrouwbare, narcistische misdadiger is. Dit is niet iets wat onder het tapijt moet worden geschoven om de religieuze gevoelens van moslims te ontzien: het is iets was algemeen kenbaar moet worden gemaakt, zodat het duidelijker wordt dat de positie van vrouwen en niet-moslims, en ook veel vijandigheid in de islamitische wereld tegen het westen wel degelijk zijn gestoeld op de kern van de islam.

Lees de artikelen op deze website, en reageer op het forum.

http://www.dutch.faithfreedom.org

1973Tanger
03-06-07, 02:46
Geplaatst door Qaiys
Als mensen geen bron erbij zetten dan weet je hoe laat het is.

Anywayz het artikel is geschreven door islamhater Peter louter die vrijwel alleen artikelen schrijft tegen moslims op faithfreedom een internationale organisatie die moslims haat.

Voorbeeld van een uitspraak van Peter Louter:

Geweld zit in de cultuur én structuur van de islam.

Wat Wil Faithfreedom?

FFI-Nederlandstalig

Welkom bij de Nederlandstalige afdeling van FFI-International. Faith Freedom International is een online ontmoetingsplaats voor ex-moslims en islamcritici, opgezet door een Iraanse ex-moslim die schrijft onder de schuilnaam Ali Sina. Het doel is bekendheid te geven aan de ernstige problemen waar ex-moslims mee te kampen hebben en te laten zien dat de islam wel degelijk een bepalende factor is voor de achtergebleven positie van de islamitische gemeenschap in het westen en in moslimlanden. Ook de moeizame integratie, radicalisering en agressie worden vooral veroorzaakt door de eisen die de islam aan moslims stelt.

FFI-Nederlandstalig is gestart door een groep Vlaamse en Nederlandse deelnemers aan het internationale forum. Het Nederlandstalige forum bestaat sinds 2003. Doordat dit steeds beter gaat lopen, is nu de behoefte ontstaan aan een eigen website, die meer ruimte biedt aan achtergrondinformatie.

Een belangrijke doelstelling van FFI is: het verschaffen van informatie over de islam en de profeet Mohammed, zowel aan de hand van islamitische bronteksten als van onderzoek naar de historische ontwikkeling. De geschiedenis zoals die volgens islamitische bronnen zou zijn verlopen komt niet overeen met wat bekend is uit authentiek historisch materiaal. Maar zowel de islamitische geschiedenis als de werkelijke geschiedenis laten zien dat de islam zich vooral heeft verspreid door middel van oorlogsgeweld en plunderingen.
Veel wetenschappelijke belangstelling voor de oorsprong van de islam was er in het verleden niet, in tegenstelling tot voor het christendom. Met de plotselinge massale komst van moslims naar het westen wordt het belangrijker de islam net als voorheen het christendom aan een kritisch onderzoek te onderwerpen.

Verder wil FFI zichtbaar maken dat de islam wel degelijk een belangrijke bron is van vrouwenonderdrukking en -mishandeling, discriminatie en onderdrukking in het algemeen, geweld, gewelddadig imperialisme, armoede en intellectuele achterstand in islamitische landen en gemeenschappen in het westen.
De islam is geen toonbeeld van perfectie: de koran bevat fouten, zet aan tot geweld en veroorzaakt een kloof tussen verschillende bevolkingsgroepen, zoals tussen mannen en vrouwen en tussen moslims en niet-moslims. De islamitische leefregels zijn een bron van stress, met alle gevolgen van dien, maar omdat kritiek godslasterlijk is, en het idee ondenkbaar is dat de islam zwaktes zou kunnen vertonen die leiden tot ernstige problemen, is het niet mogelijk de wortel van deze problemen aan te pakken.

De profeet is bepaald geen mens van onbesproken gedrag. Hij heeft geroofd en geplunderd, vrouwen tot oorlogsbuit gemaakt en verkracht nadat hij tijdens zijn rooftochten hun familie had uitgemoord, speelde zijn vrouwen tegen elkaar uit, liet zijn critici vermoorden, liet mensen doodmartelen, bijvoorbeeld voor geld, en deed er zelf ook aan mee. Hij stelde discriminerende wetten in die neerkwamen op maatregelen van onderdrukking, en vele openbaringen dienden vooral zijn eigen ego.
Hij roofde voor zichzelf de beste vrouwen, en veel van zijn openbaringen betreffende vrouwen kwamen voort uit de slechte, oneerlijke en achterbakse behandeling die hij hen gaf, zodat de achterbaksheid en vrouwenhaat van Mohammed als wet in de koran werd vastgelegd.

Zowel uit bronteksten als uit de praktijk van de islamitische uitvoering van de wet in moslimlanden blijkt dat de islam is geopenbaard door iemand die volgens de eigen islamitische geschiedenis in feite een onbetrouwbare, narcistische misdadiger is. Dit is niet iets wat onder het tapijt moet worden geschoven om de religieuze gevoelens van moslims te ontzien: het is iets was algemeen kenbaar moet worden gemaakt, zodat het duidelijker wordt dat de positie van vrouwen en niet-moslims, en ook veel vijandigheid in de islamitische wereld tegen het westen wel degelijk zijn gestoeld op de kern van de islam.

Lees de artikelen op deze website, en reageer op het forum.

http://www.dutch.faithfreedom.org

Ja precies, lekker objectief hoor. Overigens goed gevonden hoor Qaiys. Ik vroeg me ook af waarvandaan dat verhaal afkomstig was. Trouwens vind ik info als leidraad louter van zulke sites erg flauw. Ik zal toch ook niet hier uitsluitend gaan posten uit bijvoorbeeld elqalem.nl o.i.d. :jammer:

justus
03-06-07, 06:18
Geplaatst door Esse
tssss
dit is wel weer typisch voor de huidige samenleving.
Ieder probleem moet worden aangepakt door die
nederlandse hulpverlenermaffia aan subsidiegelden te helpen.
Ik word hier zoooo depressief van! Is onze enige functie in dit land om mensen aan het werk te helpen die ongeschikt zijn voor normaal werk?
Het ergste is nog dat Cohen hier gewoon zegt dat die hulpverlening niet helpt. Maar dan als oplossing geeft dat er nog meer hulpverlening moet komen. Het is echt om gek van te worden.
ça va pas bien loin. Wanneer zien die mensen nu eens in dat ze alle nederlandse burgers gewoon moeten accepteren?

het accepteren van alle nederlandse ingezetenen gaat doorgaans goed binnen de maatschappij. er zijn talloze nationaliteiten en etniciteiten in nederland waarmee totaal geen of niet noemenswaardige problemen zijn.
waar het hier om gaat zijn overlastgevende jongeren, hangjongeren en nog meer specifiek marokkaanse overlastgevende hangjongeren.
deze knaapjes zetten zichzelf buiten de maatschappij. roven, stelen, dreigen, grote bek, slopen, brullen continu discriminatie en racisme en praten een taaltje dat in deze maatschappij in het algemeen niet wordt verstaan. dan maak je jezelf dus onmogelijk!

zie jij hier vergelijkbare problemen met amerikanen? brazilianen? indo's? molukkers (en dan niet zeuren over politiek geweld als treinkapingen, da's iets heel anders)? surinamers? belgen? duitsers? fransen? turken? de enige problemen van vergelijkbare aard vind je bij antillianen. en wat voor jongeren betreft dat? jongeren die door hun familie op de antillen naar nederland zijn gestuurd omdat ze aldaar voor de familie onhandelbaar bleken...

dus accepteren? prima, maar maak jezelf dan ook acceptabel. het kan niet altijd van 1 kant komen.

justus
03-06-07, 06:36
Geplaatst door 1973Tanger
Ja precies, lekker objectief hoor. Overigens goed gevonden hoor Qaiys. Ik vroeg me ook af waarvandaan dat verhaal afkomstig was. Trouwens vind ik info als leidraad louter van zulke sites erg flauw. Ik zal toch ook niet hier uitsluitend gaan posten uit bijvoorbeeld elqalem.nl o.i.d. :jammer:

In het kader van de objectieve meningvorming is ook het geluid van de faith etc. site nodig. Ik zie daar geen moslimhaat of zo in. misschien dat mijn blik vertroebeld is door de dingen die ik heb gezien van extreemrechts, die zijn inderdaad apert racistisch. deze site echter is toch redelijk objectief. er komen diverse moslims en exmoslims aan jet woord die hun eigen visie geven op gebeurtenissen. op zich niks mis mee.
wat ik zeker prima vind is de kritische blik op zichzelf. dat zou iedereen meer moeten doen. niemand heeft de totale wijsheid in pacht (behalve ik natuurlijk ;) ) en enig zelfonderzoek maakt de weg naar wijsheid wel gemakkelijker.
als ik de reacties hier zo nu en dan zie, dan zijn het toch altijd die zielige marokkanen en die eikels van hollanders. nu, zie mijn onderschrift, eikels vind je overal...zelfs onder marokkanen. een wat meer objectieve blik met zelfkritiek zou de wereld toch aanzienlijk kunnen veranderen.

iets heel simpels. gisteravond ging ik samen met een goede vriend van me (wij zijn beiden zo hetero als de pest) een hapje eten bij een locale japanner. lopen er een stuk of 4 van die marokkaanse etterbakjes volkomen ongefundeerd en zonder aanleiding tegen ons te vloeken en tieren en ons uit te maken voor homo. nog daargelaten wat ik daar van vind, dit leidt natuurlijk niet tot een betere verstandhouding. integendeel.
dus als we nu de vooroordelen ten opzichte van elkaar eens laten varen en mensen beoordelen op hun gedrag, dan nog hebben we problemen met de marokkaanse 'hang'jongeren. (overigens ook met andere hangjongeren, alleen schijnt niemand zich te realiseren dat het hangen geen etnische afwijking is).

sjaen
03-06-07, 08:20
Geplaatst door Qaiys
Als mensen geen bron erbij zetten dan weet je hoe laat het is.

Anywayz het artikel is geschreven door islamhater Peter louter die vrijwel alleen artikelen schrijft tegen moslims op faithfreedom een internationale organisatie die moslims haat.

Voorbeeld van een uitspraak van Peter Louter:

Geweld zit in de cultuur én structuur van de islam.

Wat Wil Faithfreedom?

FFI-Nederlandstalig

Welkom bij de Nederlandstalige afdeling van FFI-International. Faith Freedom International is een online ontmoetingsplaats voor ex-moslims en islamcritici, opgezet door een Iraanse ex-moslim die schrijft onder de schuilnaam Ali Sina. Het doel is bekendheid te geven aan de ernstige problemen waar ex-moslims mee te kampen hebben en te laten zien dat de islam wel degelijk een bepalende factor is voor de achtergebleven positie van de islamitische gemeenschap in het westen en in moslimlanden. Ook de moeizame integratie, radicalisering en agressie worden vooral veroorzaakt door de eisen die de islam aan moslims stelt.

FFI-Nederlandstalig is gestart door een groep Vlaamse en Nederlandse deelnemers aan het internationale forum. Het Nederlandstalige forum bestaat sinds 2003. Doordat dit steeds beter gaat lopen, is nu de behoefte ontstaan aan een eigen website, die meer ruimte biedt aan achtergrondinformatie.

Een belangrijke doelstelling van FFI is: het verschaffen van informatie over de islam en de profeet Mohammed, zowel aan de hand van islamitische bronteksten als van onderzoek naar de historische ontwikkeling. De geschiedenis zoals die volgens islamitische bronnen zou zijn verlopen komt niet overeen met wat bekend is uit authentiek historisch materiaal. Maar zowel de islamitische geschiedenis als de werkelijke geschiedenis laten zien dat de islam zich vooral heeft verspreid door middel van oorlogsgeweld en plunderingen.
Veel wetenschappelijke belangstelling voor de oorsprong van de islam was er in het verleden niet, in tegenstelling tot voor het christendom. Met de plotselinge massale komst van moslims naar het westen wordt het belangrijker de islam net als voorheen het christendom aan een kritisch onderzoek te onderwerpen.

Verder wil FFI zichtbaar maken dat de islam wel degelijk een belangrijke bron is van vrouwenonderdrukking en -mishandeling, discriminatie en onderdrukking in het algemeen, geweld, gewelddadig imperialisme, armoede en intellectuele achterstand in islamitische landen en gemeenschappen in het westen.
De islam is geen toonbeeld van perfectie: de koran bevat fouten, zet aan tot geweld en veroorzaakt een kloof tussen verschillende bevolkingsgroepen, zoals tussen mannen en vrouwen en tussen moslims en niet-moslims. De islamitische leefregels zijn een bron van stress, met alle gevolgen van dien, maar omdat kritiek godslasterlijk is, en het idee ondenkbaar is dat de islam zwaktes zou kunnen vertonen die leiden tot ernstige problemen, is het niet mogelijk de wortel van deze problemen aan te pakken.

De profeet is bepaald geen mens van onbesproken gedrag. Hij heeft geroofd en geplunderd, vrouwen tot oorlogsbuit gemaakt en verkracht nadat hij tijdens zijn rooftochten hun familie had uitgemoord, speelde zijn vrouwen tegen elkaar uit, liet zijn critici vermoorden, liet mensen doodmartelen, bijvoorbeeld voor geld, en deed er zelf ook aan mee. Hij stelde discriminerende wetten in die neerkwamen op maatregelen van onderdrukking, en vele openbaringen dienden vooral zijn eigen ego.
Hij roofde voor zichzelf de beste vrouwen, en veel van zijn openbaringen betreffende vrouwen kwamen voort uit de slechte, oneerlijke en achterbakse behandeling die hij hen gaf, zodat de achterbaksheid en vrouwenhaat van Mohammed als wet in de koran werd vastgelegd.

Zowel uit bronteksten als uit de praktijk van de islamitische uitvoering van de wet in moslimlanden blijkt dat de islam is geopenbaard door iemand die volgens de eigen islamitische geschiedenis in feite een onbetrouwbare, narcistische misdadiger is. Dit is niet iets wat onder het tapijt moet worden geschoven om de religieuze gevoelens van moslims te ontzien: het is iets was algemeen kenbaar moet worden gemaakt, zodat het duidelijker wordt dat de positie van vrouwen en niet-moslims, en ook veel vijandigheid in de islamitische wereld tegen het westen wel degelijk zijn gestoeld op de kern van de islam.

Lees de artikelen op deze website, en reageer op het forum.

http://www.dutch.faithfreedom.org

Ga eens op de inhoud in en open een ander topic over faithfreedom.

btw het stuk komt van de volkskrantblog: http://www.volkskrantblog.nl/blog/3219
ff scrollen
titel: Marokkaanse zoontjes worden verpest.

Qaiys
03-06-07, 08:59
Geplaatst door sjaen
Ga eens op de inhoud in en open een ander topic over faithfreedom.

btw het stuk komt van de volkskrantblog: http://www.volkskrantblog.nl/blog/3219
ff scrollen
titel: Marokkaanse zoontjes worden verpest.

Als het stuk van de volkskrantblog kwam waarom zet je er geen bron bij? En de volkskrantblog maakt het geen serieus stuk hoor.

Al jaren ga ik er op in. De autochtoontjes schijnen het niet te willen leren. Ze moeten hoe dan ook alles doortrekken naar de hele groep Marokkanen en de oorzaak leggen bij dan eens de cultuur dan eens de genen dan weer een andere keer het geloof, dan weer eens de verschillende factoren. Peter Louter heeft niets anders gedaan dan wat knip en plakwerk van de meest negatieve stukken van Fleur jurgens als kern gebruikt met wat andere negatoieve stukken er omheen gewikkelt.

Hoe lang kom jij nou hier al? Hoe vaak heb je onze antwoorden er niet op gelezen? Ook jij krijgt er geen genoeg van om telkens weer terug te komen met alleen negatieve stukken van hetzelfde thema. Kennelijk wil je niets leren maar heb je andere motieven.

sjaen
03-06-07, 09:22
Geplaatst door Qaiys
Als het stuk van de volkskrantblog kwam waarom zet je er geen bron bij? En de volkskrantblog maakt het geen serieus stuk hoor.

Al jaren ga ik er op in. De autochtoontjes schijnen het niet te willen leren. Ze moeten hoe dan ook alles doortrekken naar de hele groep Marokkanen en de oorzaak leggen bij dan eens de cultuur dan eens de genen dan weer een andere keer het geloof, dan weer eens de verschillende factoren. Peter Louter heeft niets anders gedaan dan wat knip en plakwerk van de meest negatieve stukken van Fleur jurgens als kern gebruikt met wat andere negatoieve stukken er omheen gewikkelt.

Hoe lang kom jij nou hier al? Hoe vaak heb je onze antwoorden er niet op gelezen? Ook jij krijgt er geen genoeg van om telkens weer terug te komen met alleen negatieve stukken van hetzelfde thema. Kennelijk wil je niets leren maar heb je andere motieven.

Ik reageer hierop omdat het geen oplosing is om lastpakken in een internaat te stoppen. Je zult bij de bron moeten komen en dat zal MET de opvoeders moeten gebeuren.

Qaiys
03-06-07, 09:31
Geplaatst door sjaen
Ik reageer hierop omdat het geen oplosing is om lastpakken in een internaat te stoppen. Je zult bij de bron moeten komen en dat zal MET de opvoeders moeten gebeuren.

Ik heb geen behoefte aan het zoveelste stuk dat wijkproblemen in Amsterdam gebruikt en dat doortrekt naar een heel volk om dan mijn geloof, mijn cultuur en mijn genen te criminaliseren. Momenteel is Nederland het walhalla met haar gouden tijden voor nazi's, xenofoben, islamhaters en ander gespuis.

sjaen
03-06-07, 09:55
Geplaatst door Qaiys
Ik heb geen behoefte aan het zoveelste stuk dat wijkproblemen in Amsterdam gebruikt en dat doortrekt naar een heel volk om dan mijn geloof, mijn cultuur en mijn genen te criminaliseren. Momenteel is Nederland het walhalla met haar gouden tijden voor nazi's, xenofoben, islamhaters en ander gespuis.

Tja, waar maken we ons druk om, 't is allemaal koek en ei hier!

Qaiys
03-06-07, 10:01
Geplaatst door sjaen
Tja, waar maken we ons druk om, 't is allemaal koek en ei hier!

Ja vertel eens waar maak jij je druk om. Waarom gebruik je zulke stukken en kom je telkens hier er mee terug. Wat zijn jouw motieven hiervoor? Geef je nu zoveel om die kwajongens of zit er meer achter?

sjaen
03-06-07, 10:33
Geplaatst door Qaiys
Ja vertel eens waar maak jij je druk om. Waarom gebruik je zulke stukken en kom je telkens hier er mee terug. Wat zijn jouw motieven hiervoor? Geef je nu zoveel om die kwajongens of zit er meer achter?

Ja en ja

Victory
03-06-07, 10:47
Het (allochtone)hang jongeren probleem is grappig genoeg een probleem dat door het westen zelf gecreëerd is. Vanuit het rijk zijn ouders onklaar gemaakt en worden jongeren via dagelijkse TV-programma's aangespoord vooral te rebelleren tegen alle regels.

Dit terwijl jongeren van goede families zich niets aantrekken van de dagelijkse hype en hun kinderen een stricte routine/regime opleggen.

Je lost het probleem op, niet door dreigementen van "je gaat het land uit", want dat kan je toch niet waarmaken en dat is iets voor Geert Wilders en zijn lage IQ aanhang. Je lost het probleem op door ouders van probleem jongeren te betrekken bij alle problemen.

Zo los je het probleem voor een groot deel op:

1. Je maakt een lijst van alle probleem jongeren,
2. stuurt daar een ambtenaar naartoe (tolk meesturen), die uit gaan leggen wat voor shit hun zoon/kinderen uitspoken en dat er maatregelen genomen gaan worden, dat er verwacht wordt dat zij voorkomen dat hun kinderen over straat hangen, dat zij direct en overal bij betrokken gaan worden, dat zij vanaf nu aansprakelijk zijn, enz, enz.
3. Eenmaal als de ambtenaar weg is krijgt die jongen wat lekkere zweepslagen met de riem.
4. Vanaf nu stel je de ouders aansprakelijk voor elke overtreding van hun kinderen.

H.P.Pas
03-06-07, 10:53
Geplaatst door Qaiys
Momenteel is Nederland het walhalla met haar gouden tijden voor nazi's, xenofoben, islamhaters en ander gespuis.

Zit een kern van waarheid in; echter verdienen onder het andere gespuis homofoben, macho's en relifanaten aparte vermelding.

1973Tanger
03-06-07, 11:56
Geplaatst door justus
In het kader van de objectieve meningvorming is ook het geluid van de faith etc. site nodig. Ik zie daar geen moslimhaat of zo in. misschien dat mijn blik vertroebeld is door de dingen die ik heb gezien van extreemrechts, die zijn inderdaad apert racistisch. deze site echter is toch redelijk objectief. er komen diverse moslims en exmoslims aan jet woord die hun eigen visie geven op gebeurtenissen. op zich niks mis mee.
wat ik zeker prima vind is de kritische blik op zichzelf. dat zou iedereen meer moeten doen. niemand heeft de totale wijsheid in pacht (behalve ik natuurlijk ;) ) en enig zelfonderzoek maakt de weg naar wijsheid wel gemakkelijker.
als ik de reacties hier zo nu en dan zie, dan zijn het toch altijd die zielige marokkanen en die eikels van hollanders. nu, zie mijn onderschrift, eikels vind je overal...zelfs onder marokkanen. een wat meer objectieve blik met zelfkritiek zou de wereld toch aanzienlijk kunnen veranderen.

iets heel simpels. gisteravond ging ik samen met een goede vriend van me (wij zijn beiden zo hetero als de pest) een hapje eten bij een locale japanner. lopen er een stuk of 4 van die marokkaanse etterbakjes volkomen ongefundeerd en zonder aanleiding tegen ons te vloeken en tieren en ons uit te maken voor homo. nog daargelaten wat ik daar van vind, dit leidt natuurlijk niet tot een betere verstandhouding. integendeel.
dus als we nu de vooroordelen ten opzichte van elkaar eens laten varen en mensen beoordelen op hun gedrag, dan nog hebben we problemen met de marokkaanse 'hang'jongeren. (overigens ook met andere hangjongeren, alleen schijnt niemand zich te realiseren dat het hangen geen etnische afwijking is).

Het zou dan handig zijn om dan een bronvermelding toe te passen. Het was voor mij een raadsel of het een eigen opvatting betrof of van elders vandaan gehaald.

sjaen
03-06-07, 12:11
Geplaatst door Victory
Het (allochtone)hang jongeren probleem is grappig genoeg een probleem dat door het westen zelf gecreëerd is. Vanuit het rijk zijn ouders onklaar gemaakt en worden jongeren via dagelijkse TV-programma's aangespoord vooral te rebelleren tegen alle regels.

Dit terwijl jongeren van goede families zich niets aantrekken van de dagelijkse hype en hun kinderen een stricte routine/regime opleggen.

Je lost het probleem op, niet door dreigementen van "je gaat het land uit", want dat kan je toch niet waarmaken en dat is iets voor Geert Wilders en zijn lage IQ aanhang. Je lost het probleem op door ouders van probleem jongeren te betrekken bij alle problemen.

Zo los je het probleem voor een groot deel op:

1. Je maakt een lijst van alle probleem jongeren,
2. stuurt daar een ambtenaar naartoe (tolk meesturen), die uit gaan leggen wat voor shit hun zoon/kinderen uitspoken en dat er maatregelen genomen gaan worden, dat er verwacht wordt dat zij voorkomen dat hun kinderen over straat hangen, dat zij direct en overal bij betrokken gaan worden, dat zij vanaf nu aansprakelijk zijn, enz, enz.
3. Eenmaal als de ambtenaar weg is krijgt die jongen wat lekkere zweepslagen met de riem.
4. Vanaf nu stel je de ouders aansprakelijk voor elke overtreding van hun kinderen.

3. fout, respect sla je er niet in!
5. Bied de ouders opvoedondersteuning aan.
Je kunt je kinderen niet iets leren wat jezelf niet beheerst.

Olive Yao
03-06-07, 12:33
Geplaatst door sjaen
3. fout, respect sla je er niet in!
5. Bied de ouders opvoedondersteuning aan.
Je kunt je kinderen niet iets leren wat jezelf niet beheerst.
Ik zou zeggen dat scholen ook een rol spelen. Daar verblijven de kinderen een groot deel van de tijd.

justus
03-06-07, 12:35
Geplaatst door Olive Yao
Ik zou zeggen dat scholen ook een rol spelen. Daar verblijven de kinderen een groot deel van de tijd.

daar ligt een ander probleem. scholen willen zich niet echt meer bezig houden met opvoeding. heb ik ook wel weer begrip voor. op het moment dat een leerkracht een leerling corrigeert, is de kans groot dat pa opgeblazen verhaal komt halen...het is niet meer als vroeger dat je luisterde naar Grote Mensen...

Olive Yao
03-06-07, 12:50
Geplaatst door justus
daar ligt een ander probleem. scholen willen zich niet echt meer bezig houden met opvoeding. heb ik ook wel weer begrip voor. op het moment dat een leerkracht een leerling corrigeert, is de kans groot dat pa opgeblazen verhaal komt halen...het is niet meer als vroeger dat je luisterde naar Grote Mensen...
Dat zijn dacht ik hollandse ouders, ik zie marokkaanse vaders dat niet zo gauw doen? Daarvan stel ik me juist wel een zeker respect voor het gezag van de school voor?

justus
03-06-07, 13:14
Geplaatst door Olive Yao
Dat zijn dacht ik hollandse ouders, ik zie marokkaanse vaders dat niet zo gauw doen? Daarvan stel ik me juist wel een zeker respect voor het gezag van de school voor?

misschien heb je gelijk. ik let niet zo op ras/afkomst en zo. maar als de ouders respect hebben voor gezag, waarom brengen ze dat dan niet bij aan hun kinderen? niets logischer toch dan dat? je eigen waarden en normen overdragen? ik doe in de opvoeding naar mijn kinderen toe niet anders dan.

Qaiys
03-06-07, 16:03
Geplaatst door unweit
Ja hoor alweer een prinsje dat begint met alles maar simpelweg te ontkennen en vervolgens er wat non-argumenten bijvoegt om zijn zogenaam gelijk nog wat duidelijker en beter te maken!
Alles ontkennen wat je niet bevalt, dat doen over het algemeen alleen maar mensen die de waarheid (nog steeds) niet onder ogen willen zien, die niet willen erkennen dat hun maatschappelijk en sociaal falen enkel en alleen maar in de eerste plaats aan henzelf te wijten is en die daarom maar proberen zoveel mogelijk te kunnen leven in hun eigen wereld van nep, intimidatie en schijnrust!
Wat jij doet is hetzelfde als wat dictatoren doen in door hen gecontroleerde landen en verder hebben jullie nog iets gemeend, onder jullie handelen moeten altijd anderen lijden!

De autochtoontjes schijnen het niet te willen leren. Ze moeten hoe dan ook alles doortrekken naar de hele groep Marokkanen en de oorzaak leggen bij dan eens de cultuur dan eens de genen dan weer een andere keer het geloof, dan weer eens de verschillende factoren. Peter Louter heeft niets anders gedaan dan wat knip en plakwerk van de meest negatieve stukken van Fleur jurgens als kern gebruikt met wat andere negatoieve stukken er omheen gewikkelt.

Ik heb geen behoefte aan het zoveelste stuk dat wijkproblemen in Amsterdam gebruikt en dat doortrekt naar een heel volk om dan mijn geloof, mijn cultuur en mijn genen te criminaliseren. Momenteel is Nederland het walhalla met haar gouden tijden voor nazi's, xenofoben, islamhaters en ander gespuis.

Qaiys
03-06-07, 16:26
Geplaatst door unweit
Wordt eens wakker man, de ellende die uit de Marokkaanse groep is ontstaan en maar dagelijks voortgaat is inmiddels zo langdurig en tegelijk ook zo kenmerkend voor diezelfde groep geworden dat er eenvoudigweg geen ontkomen meer aan is om de hand in eigen boezem te gaan steken! Pure ontkenning op dit moment lijkt net zoiets als het maar roepen dat de wereld plat is en de maan een gatenkaas!

Dat is hetzelfde als al die kinderverkachtingen en incestnieuwsartikelen die zo vaak, zo frequent zo lang al in het nieuws verschijnen dat er geen ontkomen aan is om te concluderen dat Nederlanders kinderverkrachters en incestplegers zijn.

Soldim
03-06-07, 17:04
Geplaatst door Qaiys
Ik heb geen behoefte aan het zoveelste stuk dat wijkproblemen in Amsterdam gebruikt en dat doortrekt naar een heel volk

...

Momenteel is Nederland het walhalla met haar gouden tijden voor nazi's, xenofoben, islamhaters en ander gespuis.

Over het doortrekken van bepaalde problemen naar een heel volk of natie gesproken... :student:

Qaiys
03-06-07, 17:12
Geplaatst door unweit
Ja hoor de aarde is plat, de maan een gatenkaas en er zijn helemaal geen problemen met Marokkanen in dit land!

Er zijn natuurlijk ook helemaal geen problemen met de Nederlandse nummer één positie in het vervaardigen van sexfilms met dieren, het sextoerisme, incestplegers en kinderverkachters.

Qaiys
03-06-07, 17:14
Geplaatst door Soldim
Over het doortrekken van bepaalde problemen naar een heel volk of natie gesproken... :student:

Vreemd dat je dat in mijn woorden leest en herkent maar wanneer het duidelijk en expliciet gezegd wordt door autochtonen dat niet herkent.

Tomas
03-06-07, 17:24
Geplaatst door Qaiys
Er zijn natuurlijk ook helemaal geen problemen met de Nederlandse nummer één positie in het vervaardigen van sexfilms met dieren, het sextoerisme, incestplegers en kinderverkachters.

Die zijn er toch wel? Of niet dan?

Soldim
03-06-07, 17:31
Geplaatst door Qaiys
Vreemd dat je dat in mijn woorden leest en herkent maar wanneer het duidelijk en expliciet gezegd wordt door autochtonen dat niet herkent.

Hoe kom je op het idee dat ik dat generaliseren bij autochtonen niet herken?

Qaiys
03-06-07, 17:52
Geplaatst door Soldim
Hoe kom je op het idee dat ik dat generaliseren bij autochtonen niet herken?

Omdat je hier in deze discussie daar niets over zegt.

Soldim
03-06-07, 18:03
Geplaatst door Qaiys
Omdat je hier in deze discussie daar niets over zegt.

En wat jij niet ziet, hoort of leest bestaat niet?

Qaiys
03-06-07, 18:12
Geplaatst door Soldim
En wat jij niet ziet, hoort of leest bestaat niet?

Ik constanteer daar waar expliciet gegeneraliseerd wordt jij er niets over zegt, en waar ik niet generaliseer jij meent te lezen dat ik wel generaliseer en jij je geroepen voelt om daar melding van te maken.

Conclusie: Je trekt een verkeerde conclusie en vertoont aantoonbaar hypocriet gedrag.

justus
03-06-07, 18:24
Geplaatst door Qaiys
De autochtoontjes schijnen het niet te willen leren. Ze moeten hoe dan ook alles doortrekken naar de hele groep Marokkanen en de oorzaak leggen bij dan eens de cultuur dan eens de genen dan weer een andere keer het geloof, dan weer eens de verschillende factoren. Peter Louter heeft niets anders gedaan dan wat knip en plakwerk van de meest negatieve stukken van Fleur jurgens als kern gebruikt met wat andere negatoieve stukken er omheen gewikkelt.

Ik heb geen behoefte aan het zoveelste stuk dat wijkproblemen in Amsterdam gebruikt en dat doortrekt naar een heel volk om dan mijn geloof, mijn cultuur en mijn genen te criminaliseren. Momenteel is Nederland het walhalla met haar gouden tijden voor nazi's, xenofoben, islamhaters en ander gespuis.

het wordt zo wel een hunnie-zullie verhaal zeg. even voor de duidelijkheid: de allochtoon is nieuw en zal zich MOETEN aanpassen aan de maatschappij waaronder begrepen de autochtoon. dat in sommige gevallen de autochtoon er voor kiest de allochtoon te volgen is dan alleen maar mooi. ik herinner me bijvoorbeeld nog de tijd dat ik bij nederlandse autochtone vriendjes was en dat mij werd gemeld dat men ging eten...met andere woordenL opzouten. diezelfde vriendjes waren bij mij thuis en kregen rondom etenstijd ook hun bord met rijst en aanverwanten voorgeschoteld...want je bent hier DUS eet je mee. Thans zie ik ook bij autochtonen toch duidelijk deze van oudsher indische trend. Overigens zijn marokkanen ook uitermate gastvrij is mijn ervaring. En terecht...daar kunnen kaasjes nog een punt aan zuigen.

Soldim
03-06-07, 18:26
Geplaatst door Qaiys
hypocriet

Je vergeet het woord "gozertje" te gebruiken :D

justus
03-06-07, 18:28
Geplaatst door Qaiys
Er zijn natuurlijk ook helemaal geen problemen met de Nederlandse nummer één positie in het vervaardigen van sexfilms met dieren, het sextoerisme, incestplegers en kinderverkachters.

Nederland is erg (te naar mijn mening) liberaal met sex met dieren. Daarentegen is het sextourisme in Nederland voor Nederlanders die in het buitenland zich aan pedofilie te buiten gaan, als eerste land in europa strafbaar gesteld. Incest en kinderverkrachting is van alle naties en zeker niet nederlands bij uitstek.

Overigens, ik zag in het beroemde hotel Indonesia in Jakarta talloze Arabieren die zich te buiten gingen aan kleine (ca. 12 jaar oud) jongetjes en meisjes...schoften (ongeacht hun nationaliteit).

Qaiys
03-06-07, 18:32
Geplaatst door justus
Nederland is erg (te naar mijn mening) liberaal met sex met dieren. Daarentegen is het sextourisme in Nederland voor Nederlanders die in het buitenland zich aan pedofilie te buiten gaan, als eerste land in europa strafbaar gesteld. Incest en kinderverkrachting is van alle naties en zeker niet nederlands bij uitstek.

Overigens, ik zag in het beroemde hotel Indonesia in Jakarta talloze Arabieren die zich te buiten gingen aan kleine (ca. 12 jaar oud) jongetjes en meisjes...schoften (ongeacht hun nationaliteit).

Ik heb niets te schaften met arabieren. Raar dat jij ze kinderen ziet misbruiken en daar niets tegen doet, dat maakt jou medeschuldig.

Qaiys
03-06-07, 18:33
Geplaatst door Soldim
Je vergeet het woord "gozertje" te gebruiken :D

Jij je zin, maar verlies de kern van mijn stelling jegens jouw hypocriete reaktie niet uit het oog gozertje.

super ick
03-06-07, 18:34
Geplaatst door Al Sawt
Als er net zo veel Marokkanen waren als Vietnamese bootvluchtelingen, dan bestonden er geen probleem met Marokkaanse jongeren.

Daarnaast moet je niet vergeten dat nazaten van Vietnamese bootvluchtelingen in VS, zelfde probleemgroep vormen als Marokkanen.

Je moet problemen kritisch kunnen bestuderen en niet simplistisch een conclusie trekken:

Zie je die vraagtekens niet staan?

P.s. waar heb jij de titel Geopolitiek deskundige gehaald? Of heb je jezelf benoemd?

Qaiys
03-06-07, 18:36
Geplaatst door justus
het wordt zo wel een hunnie-zullie verhaal zeg. even voor de duidelijkheid: de allochtoon is nieuw en zal zich MOETEN aanpassen aan de maatschappij waaronder begrepen de autochtoon. dat in sommige gevallen de autochtoon er voor kiest de allochtoon te volgen is dan alleen maar mooi. ik herinner me bijvoorbeeld nog de tijd dat ik bij nederlandse autochtone vriendjes was en dat mij werd gemeld dat men ging eten...met andere woordenL opzouten. diezelfde vriendjes waren bij mij thuis en kregen rondom etenstijd ook hun bord met rijst en aanverwanten voorgeschoteld...want je bent hier DUS eet je mee. Thans zie ik ook bij autochtonen toch duidelijk deze van oudsher indische trend. Overigens zijn marokkanen ook uitermate gastvrij is mijn ervaring. En terecht...daar kunnen kaasjes nog een punt aan zuigen.

Warrig verhaaltje wat niets te maken heeft met mijn insteek. Als jij je wilt aanpassen prima en je cultuur wilt verliezen of wilt reduceren tot het eten, maar als ik dat niet wil is dat mijn goed recht. Het enige waar ik me aan dien te houden is de wet.

super ick
03-06-07, 18:44
Geplaatst door Qaiys
Warrig verhaaltje wat niets te maken heeft met mijn insteek. Als jij je wilt aanpassen prima en je cultuur wilt verliezen of wilt reduceren tot het eten, maar als ik dat niet wil is dat mijn goed recht. Het enige waar ik me aan dien te houden is de wet.

Je steentje bijdragen aan de maatschappij zou ook niet gek zijn. Staat niet in de wet maar is toch van wezenlijk belang.
Of ben jij zo'n 'uitvreter'?

justus
03-06-07, 18:45
Geplaatst door Qaiys
Warrig verhaaltje wat niets te maken heeft met mijn insteek. Als jij je wilt aanpassen prima en je cultuur wilt verliezen of wilt reduceren tot het eten, maar als ik dat niet wil is dat mijn goed recht. Het enige waar ik me aan dien te houden is de wet.

ik pas me aan voorzover ik me daar prettig bij voel. ik hoef mijn cultuur niet te verliezen want die zit in mij, of ik me nu 'openbaar' of niet. ik hoef dus niet zonodig een provocatief gedrag te vertonen.
het eet-verhaaltje is (het mooiste) een verhaaltje waarin iedere autochtoon zich zal herkennen...het gebrek aan nederlandse gastvrijheid dat langzaam maar zeker is verlaten en waarbij de allochtone gastvrijheid meer gemeengoed is geworden, oftewel het overnemen van cultuurvreemd eigenschappen omdat ze domweg beter zijn.

overigens dien je je ook aan de wet te houden ja... alleen of dat nu integreren moet worden genoemd...

nu wel duidelijk?

Qaiys
03-06-07, 18:52
Geplaatst door super ick
Je steentje bijdragen aan de maatschappij zou ook niet gek zijn. Staat niet in de wet maar is toch van wezenlijk belang.
Of ben jij zo'n 'uitvreter'?

Altijd als je niets te melden hebt kom je met je onzinverhaaltje over uitvreten en werkloosheid etc..

Je hebt me vaker dat soort stomme vragen gesteld maar je geheugen is zo lek als een zeef dat je mijn antwoord vergeet. Doe eens wat aan je geheugen in plaats van mij lastig te vallen met je domme vooroordelen.

justus
03-06-07, 19:14
Geplaatst door Qaiys
Ik heb niets te schaften met arabieren. Raar dat jij ze kinderen ziet misbruiken en daar niets tegen doet, dat maakt jou medeschuldig.

in een cultuur waarin dergelijk misbruik als 'normaal' wordt beschouwd valt daar bar weinig tegen te doen.nog daargelaten dat de aldaar bivakkerende arabieren beschikten over meer dan voldoende financien om hun status te waarborgen.
dat ik er niet goed van werd moge duidelijk zijn.

super ick
04-06-07, 14:01
Geplaatst door Qaiys
Altijd als je niets te melden hebt kom je met je onzinverhaaltje over uitvreten en werkloosheid etc..

Je hebt me vaker dat soort stomme vragen gesteld maar je geheugen is zo lek als een zeef dat je mijn antwoord vergeet. Doe eens wat aan je geheugen in plaats van mij lastig te vallen met je domme vooroordelen.

Nergens geef ik blijk van vooroordelen. Of heb ik ergens gezegd dat alle Marokkanen uitvreters zijn? Ik reageerde op jou uitlating dat er alleen maar van je verwacht wordt dat je je aan de wet houdt. Dat is wel een beetje magertjes.

p.s.
Stomme vragen bestaan niet, alleen domme vragen.

Qaiys
04-06-07, 14:39
Geplaatst door super ick
Nergens geef ik blijk van vooroordelen. Of heb ik ergens gezegd dat alle Marokkanen uitvreters zijn? Ik reageerde op jou uitlating dat er alleen maar van je verwacht wordt dat je je aan de wet houdt. Dat is wel een beetje magertjes.

p.s.
Stomme vragen bestaan niet, alleen domme vragen.

Je vooroordeel is dat ik niets anders zou doen dan uitvreten terwijl je zo'n stomme vraag al eerder gesteld hebt en ik je allang een antwoord gegeven heb, Kennelijk zit je vast in je vooroordeel dat je telkens weer denkt dat ik een uitvreter ben.

Voor de rest moet je beter lezen want ik heb nergens geschreven dat men van mij alleen verwacht dat ik me aan de wet moet houden in relatie met andere maatschappelijke bezigheden. Jij bent diegene die dat koppelt aan niet-werken en uitvreten.

P.S. Een stomme vraag is een vraag gesteld door een stommeling

Bofko
04-06-07, 15:34
Geplaatst door unweit

U zou eigenlijk gewoon naar Marokko moeten worden gestuurd - u bent nog steeds onderdaan - wellicht komt u dan nog eens tot andere gedachtes of blijft u daar gewoon gelukkig zijnde.

Het kunnen provoceren op een gesubsidieerd forum in NL kan wellicht een doorslaggevende reden zijn om hier te willen blijven.

super ick
04-06-07, 16:20
Geplaatst door Qaiys
Je vooroordeel is dat ik niets anders zou doen dan uitvreten terwijl je zo'n stomme vraag al eerder gesteld hebt en ik je allang een antwoord gegeven heb, Kennelijk zit je vast in je vooroordeel dat je telkens weer denkt dat ik een uitvreter ben.

Voor de rest moet je beter lezen want ik heb nergens geschreven dat men van mij alleen verwacht dat ik me aan de wet moet houden in relatie met andere maatschappelijke bezigheden. Jij bent diegene die dat koppelt aan niet-werken en uitvreten.

P.S. Een stomme vraag is een vraag gesteld door een stommeling

Ik heb jou een vraag gesteld of stond er geen ? achter? Toch blijf jij hangen in je verwijt dat ik vooroordelen heb.

Jij stelde alleen dat je je aan de wet moet houden. Nu ineens heb je het over je andere maatschappelijke bezigheden (wat ik overigens prima vind hoor). Maar dat stond er niet bij in de post waarop ik reageerde.

p.s.
Als jij de vraag dom vind wil dat nog niet zeggen dat het ook een domme vraag is.

Bofko
04-06-07, 16:25
Geplaatst door unweit
U heeft wellicht gelijk Bofko maar het neemt toch niet weg dat het zo langzaamaan tijd wordt dat dergelijke mensen of eens ophouden met hun steeds zo negatieve gedoe of gewoon eens terug gaan naar het Rifgebergte en daar de revolutie gaan prediken.

Ik betwijfel de haalbaarheid hiervan.

Het houdt hem wel van de straat. En virtueel negatief gedoe is toch een stuk minder erg dan reallife provocaties en zuigerijen.

super ick
04-06-07, 16:28
Geplaatst door unweit
Ach misschien is het ook wel hopeloos om op een forum als dit te gaan posten. Ik kom hier steeds maar weer van die figuren tegen als Qaiys en nog wat van die categorie die niks anders te doen hebben dan met behoud van hun uitkering hier de hele dag lekker negatief-marokkaans te liggen doen, intussen nog alleen maar meer slchtoffers maken die net als zij niet kunnen meekomen en daarvoor aan iedereen de schuld geven behalve aan zichzelf. Hoe ze allemaal mogen heten het is allemaal alleen maar meer van hetselfde kaliber looser en katsverwend in hun jeugd en sindsdien te beroerd om normaal te gaan functioneren. Misschien moet ik er maar heel gewoon mee stoppen want ik wordt er niet echt vrolijk van om hier steeds maar met de marokkaanse achterhoede strijd te moeten leveren. Iets anders is nauwelijks mogelijk namelijk.

Gezien je aantal posts heb je je conclusie snel getrokken.

Qaiys
04-06-07, 20:00
Geplaatst door unweit
U bent volstrekt hopeloos Qaiys en daarmee een meer dan sprekend voorbeeld van wat JURGENS in haar boek beschreven heeft. Met mensen die denken als u is niets meer mee te beginnen. U bent gewoon alweer een schreeuwende Marokkaan die enkel maar fouten ziet bij anderen en nooit bij zichzelf.
U zou eigenlijk gewoon naar Marokko moeten worden gestuurd - u bent nog steeds onderdaan - wellicht komt u dan nog eens tot andere gedachtes of blijft u daar gewoon gelukkig zijnde.

Flikker toch op joh mietje. Je komt hier meteen met alleen negatieve kritiek van de eerste de beste domme ezel binnenvallen en als je kritiek terug krijgt begin je al te huilen en boos te worden. Laat staan als je net als Marokkanen jarelnlang en zo frequent al dat autochtone vuilnis over je heen zou krijgen. Ik weet zeker dat je allang een aanslag had gepleegd.

Opgeruimd staat netjes, opgepleurd dus.

1973Tanger
04-06-07, 20:55
Geplaatst door unweit
Ik heb al eerder op een ander vergelijkbaar forum gemaild en daar exact dezelfde algemene teneur mogen waarnemen, dus wat dat betreft heb ik hier nu niet meer zoveel voorbeelden nodig al waren er zeker ook heel correcte reacties van voornamelijk moslima's!

Gezien je aantal posts trek je je conclussie wel erg snel hoor. Heeft Qaiys dan m.n. zoveel indruk op je gemaakt, of de bloed onder je nagels vandaan gehaald? Kun je niet tegen een verzetje? Prikkers van niet Marokkaanse komaf weten hun weg naar dit forum wel te vinden en dat zijn over het algemeen hele intelligente en interessante prikkers. Je bent blijkbaar prikker 'Lihoed' niet tegen gekomen. Daarbij is Qaiys nog een lieve jongen vergeleken. Dat is pas een aap die met ieder wil gekken en toch kan hij zijn aars niet dekken. Blijf nog even hangen joh.

Qaiys
04-06-07, 23:17
Geplaatst door unweit
Inderdad het is hopeloos op dit profiel met van die loosers als Qaiys of hoe ze ook mogen heten die maar in het wilde weg mogen schelden etcetera.
Ik ga mijn tijd aan deze achterlijkheid niet langer meer verdoen, rot maar lekker verder in dit forum!

Opgesodemietert lulhannes, je komt als eerste met je wijsvingertje in mijn oog priemen en als de wijsvinger jouw kant op wordt gewezen ga je huilen en gillen als een speenvarken. Van dat soort autochtonen hebben we hier al teveel rondhuppelen, jouw bijdrage kan dus als kiespijn gemist worden.

kssst wegwezen.

illmatik
04-06-07, 23:20
lol

1973Tanger
04-06-07, 23:36
Geplaatst door Qaiys
Opgesodemietert lulhannes, je komt als eerste met je wijsvingertje in mijn oog priemen en als de wijsvinger jouw kant op wordt gewezen ga je huilen en gillen als een speenvarken. Van dat soort autochtonen hebben we hier al teveel rondhuppelen, jouw bijdrage kan dus als kiespijn gemist worden.

kssst wegwezen.

Duidelijke taal. Aan "vroege aren, een slechte Sint-Jakob", heb je in principe niets aan.

Qaiys
04-06-07, 23:40
Geplaatst door 1973Tanger
Duidelijke taal. Aan "vroege aren, een slechte Sint-Jakob", heb je in principe niets aan.

Gewoon even plagen en een koekje van eigen deeg geven. Kun je meteen zien wat voor vlees je in de kuip hebt.

1973Tanger
04-06-07, 23:44
Geplaatst door Qaiys
Gewoon even plagen en een koekje van eigen deeg geven. Kun je meteen zien wat voor vlees je in de kuip hebt.

Inderdaad. Unweit is denk ik al met de noorderzon vertrokken. Heeft zeker de schrik van z'n leven gehad hier. Kan je de hitte niet aan, blijf dan uit de buurt van de keuken toch.

Siah
05-06-07, 00:04
http://www.maroc.nl/photopost/data/500/288872.jpg

super ick
05-06-07, 11:53
Geplaatst door Qaiys
Flikker toch op
mietje
domme ezel
autochtone vuilnis
opgepleurd dus.

Tis weer mooie reclame voor de tolerantie.

Rourchid
05-06-07, 12:55
Geplaatst door Qaiys

Je vooroordeel is dat ik niets anders zou doen dan uitvreten terwijl je zo'n stomme vraag al eerder gesteld hebt en ik je allang een antwoord gegeven heb, Kennelijk zit je vast in je vooroordeel dat je telkens weer denkt dat ik een uitvreter ben.


Klopt : http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?postid=3243620#post3243620

Qaiys
05-06-07, 13:03
Geplaatst door Rourchid
Klopt : http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?postid=3243620#post3243620

Ik zat te wachten op de vraag om dat te bewijzen, dan zou ik hem er mee confronteren. Hij wist dat hij fout zat en daarom draaide hij er daarna om heen.