PDA

Bekijk Volledige Versie : "Iedere moslim die deelneemt aan de verkiezingen is een afvallige"



Marsipulami
31-05-07, 14:35
Islamitisch document roept op tot boycot verkiezingen


In Brussel en op het internet is er een Franstalig document in omloop dat oproept tot het boycotten van de verkiezingen van 10 juni omdat ze "illegaal" zouden zijn.

Dat meldt Le Soir donderdag. Het twaalf pagina's tellende document heet "Participer aux élections" (Deelnemen aan de verkiezingen) en wordt verspreid in de arabisch-islamatische gemeenschap in Brussel en verscheen ook al op verschillende weblogs.

De tekst is anoniem opgesteld, maar erg goed onderbouwd, zegt Le Soir. Het zou "theologisch" geschreven zijn, met kennis van zaken. De Koran en de Soennah worden aangehaald, de auteur verwijst naar verschillende profeten en hij baseert zich op een fatwa (een juridische uitspraak die niet bindend is) uit Groot-Brittannië.

Volgens Le Soir werd het document opgemaakt in een Brusselse moskee, waar salafisten komen bidden. Het salafisme is een stroming binnen de islam, die het geloof terug wil brengen naar zijn oorspronkelijke vorm. In het document staat dat het recht om absolute wetten uit te vaardigen enkel aan Allah gegeven is."Iedere moslim die deelneemt aan de verkiezingen is een afvallige", luidt het.

Olive Yao
31-05-07, 20:52
Geplaatst door Marsipulami
De tekst is anoniem opgesteld, maar erg goed onderbouwd, zegt Le Soir. Het zou "theologisch" geschreven zijn, met kennis van zaken. De Koran en de Soennah worden aangehaald, de auteur verwijst naar verschillende profeten en hij baseert zich op een fatwa (een juridische uitspraak die niet bindend is) uit Groot-Brittannië.
"Erg goed onderbouwd"? Plaats het en ik weerleg het.
(Vooral dat "verschillende profeten" maakt me nieuwsgierig).

Rourchid
01-06-07, 20:56
Geplaatst door Olive Yao
"Erg goed onderbouwd"? Plaats het en ik weerleg het.
(Vooral dat "verschillende profeten" maakt me nieuwsgierig).
http://tawhid.over-blog.com/article-6450020.html