PDA

Bekijk Volledige Versie : De weerhaken van de islam



Marsipulami
02-06-07, 16:35
De weerhaken van de islam
door Tjerk Notten
Officiële moslimorganen zeggen dat het iedereen vrijstaat de islam de rug toe te keren. Lariekoek, zeggen afvallige moslims. Sommigen houden de keuze om afstand te nemen van hun geloof zelfs geheim voor hun partner, omdat ze vrezen voor hun leven. ,,De islam is geen religie maar een sekte.''
DEN HAAG - Een aantal jaar nadat ze bekeerd was, nam Fatima openlijk afstand van haar geloof. Dat heeft ze geweten. ,,Ik ben bedreigd, bespuugd en raakte volledig geïsoleerd. Je eigen familie behandelt je plotseling als een paria. Ik word nu nog regelmatig met de dood bedreigd.'' Sindsdien broedt ze op de gedachte om anderen te waarschuwen voor de gevaren van de islam.

Fatima kwam in aanraking met de islam toen ze, op jonge leeftijd, haar latere Tunesische man ontmoette. Korte tijd later bekeerde ze zich, terwijl ze eigenlijk nog weinig van de islam wist. Als moslima werd ze door haar schoonfamilie hartelijk ontvangen. Fatima integreerde volledig in haar nieuwe omgeving en ging Arabisch studeren. Toen ze eenmaal 'een van hen' was ontdekte ze als snel dat er ook een schaduwzijde was. Wat zij in vertrouwen vertelde binnen de familie werd vrijwel onmiddellijk doorgeroddeld.

Daarbij kwam dat haar man zich steeds achterdochtiger opstelde. Wanneer ze haar puberende kinderen meer vrijheid wilde bieden, werd ze uitgescholden. Van de hartelijkheid uit het begin bleef maar weinig over.

Fatima beheerste het Arabisch inmiddels zo goed, dat zij zich in de Koran kon verdiepen. Ze sloeg steil achterover van wat ze daarin aantrof. Alle puzzelstukjes vielen volgens haar op hun plaats. ,,Alle verraad, bedrog en achterdocht die ik in mijn islamitische omgeving was tegengekomen stond allemaal in de Koran. Ik las dat niet-moslims geen volwaardige mensen zijn. Mannen mogen vrouwen slaan. Mijn eigen man, die altijd jaloers was, mij vaak commandeerde en bedreigde, deed alleen maar wat hem door de islam werd opgedragen. Het enige wat ik in de Koran tegenkwam was haat.''

Fatima maakt zich zorgen: ,,De westerse wereld heeft de islam erkend als een religie. Dat is het niet, de islam is een sekte. Liegen en bedriegen zijn geoorloofd om 'de waarheid' uit de Koran te beschermen. Afvalligen worden geïsoleerd en bij kritiek op de islam spreken moslims over die boze buitenwereld en keren zich naar binnen. Vragen stellen mag niet en iedereen moet volgzaam zijn, zonder zelf na te denken. Dat is precies zoals een sekte te werk gaat.''

Geen probleem
Officiële moslimkoepels zoals het Contactorgaan Moslims en Overheid en Contact Groep Islam zeggen dat er geen problemen zijn met afvallige moslims. Ze stellen dat iedereen vrij is om zich tot de islam te bekeren of het geloof de rug toe te keren.

Toch staat er volgens de Leidse arabist Hans Jansen wel degelijk in de Koran dat afvalligen mogen worden gedood. ,,Moslims gaan ervan uit dat Nederlanders niet weten wat er precies in de Koran staat. De letterlijke tekst van de Koran is helder: afvalligen mogen worden gedood. Zodra moslims dat zeggen, komen ze in aanraking met onze Nederlandse wetten. Als ze kritiek leveren op de Koran worden ze bedreigd door de radicale groep. Veel moslims bevinden zich in een moeilijke spagaat. Daarom ontkennen ze maar dat er een probleem is.''

Fatima: ,,In de Koran staat dat moslims in een land waar ze de minderheid vormen, zich gedeisd moeten houden en de meerderheid moeten respecteren. Daarom zijn er in de media altijd weer woordvoerders te vinden die ontkennen dat er problemen zijn.''

,,Dat is pure tactiek, ze verkopen in de westerse wereld alleen maar de suikerversie van de islam. Moslims hebben het recht om in dienst van de islam te mogen veinzen en liegen. Dat noemen ze Al Takkeyya. Dat staat gewoon in de ahadith, de getuigenissen van Mohammed.''

Eenzaamheid
Aan de eenzaamheid en isolatie waar ze sinds haar geloofsafval mee geconfronteerd werd, is Fatima inmiddels met behulp van het internetforum FaithFreedom.org ontsnapt. Daar deelt ze anoniem haar ervaringen met lotgenoten en probeert ze anderen op de gevaren van de islam te wijzen. Anoniem, want ook al is ze nog steeds getrouwd met haar Tunesische man, hij weet niet dat ze zich actief tegen de islam verzet.

Via het internetforum is Fatima in aanraking gekomen andere ex-moslims, waaronder Nathifa en Ajmal. Nathifa is de dochter van een Marokkaanse gastarbeider en is een aantal jaren geen belijdend moslim meer. Ze heeft geen contact meer met haar vader, want hij walgde van haar westerse levensstijl.

Ajmal is geboren in Afghanistan en vocht daar nog mee tegen de Russen. ,,Ik was bereid om voor mijn geloof te sterven, maar had eigenlijk de Koran alleen nog maar in het Arabisch gezien, een voor Afghanen ondoorgrondelijke taal.''

In Afghanistan werd hem door zijn familie en godsdienstleraar de haat tegen christenen en joden met de paplepel ingegoten. Jaren later toen Ajmal in Nederland aankwam werd hem al snel onderdak aangeboden door een joods gezin. Het bleken helemaal geen monsters te zijn, merkte hij. Ook kreeg hij vertalingen van de Koran in handen en langzaam begon zijn geloof te wankelen.

De aanslagen van 11 september 2001 hebben volgens de ex-moslim veel gelovigen wakker geschud. Bij Nathifa begonnen in haar jeugd al de eerste belletjes te rinkelen. ,,Ik heb altijd veel bewondering gehad voor Lady Diana en toen ze stierf zat ik thuis op de bank te huilen. Toen mijn vader thuiskwam zei hij dat ik me niet moest aanstellen. Wat voor goede dingen ze ook gedaan had, ze zou toch wel in de hel komen, ze was namelijk geen moslim. Woedend werd ik. Ik kende zoveel slechte moslims en die gingen volgens mijn vader wél naar de hemel.''

De ex-moslims hebben veel bewondering voor Ehsan Jami, het 22-jarige PvdA-gemeenteraadslid in Leidschendam-Voorburg en een van de oprichters van het Comité voor Ex-moslims. Sinds hij in april van dit jaar naar voren is getreden als ex-moslim wordt hij bedreigd en leeft hij onder permanente bewaking.

Nathifa: ,,Hij durft zijn nek uit te steken. Fantastisch dat iemand luidkeels opkomt voor de vrijheid om te geloven wat je wilt, maar ik maak me ook zorgen over hem. Ik hoop dat hem niks overkomt.''

Moslims
De ex-moslims willen benadrukken dat niet de moslims zélf het probleem zijn. De islam en de Koran zijn volgens hen het werkelijke kwaad. ,,Er zijn genoeg moslims die erg goed zijn als mens. Dat is ondanks de islam, niet dankzij'', zegt Nathifa.

Zij benadrukt: ,,Het is niet onze bedoeling om de vuile was buiten te hangen. We willen ook helemaal niet provoceren, zoals Wilders dat doet. Daar komen we niet verder mee. Wat we wel willen is mensen bevrijden van de angst die de islam ze geeft. Mensen moeten zelf kunnen beslissen of en waarin ze geloven.''



* De namen van de betrokkenen zijn op hun verzoek gefingeerd. Je bekeren tot de islam is geen probleem. De islam de rug toekeren daarentegen wel, verklaren ex-moslims.

Olive Yao
02-06-07, 18:48
Geplaatst door Marsipulami
Fatima: ,,In de Koran staat dat moslims in een land waar ze de minderheid vormen, zich gedeisd moeten houden en de meerderheid moeten respecteren. Daarom zijn er in de media altijd weer woordvoerders te vinden die ontkennen dat er problemen zijn.''

,,Dat is pure tactiek, ze verkopen in de westerse wereld alleen maar de suikerversie van de islam. Moslims hebben het recht om in dienst van de islam te mogen veinzen en liegen. Dat noemen ze Al Takkeyya. Dat staat gewoon in de ahadith, de getuigenissen van Mohammed.''
“Fahmi Hoewaidi, de gematigde islamitische denker (…), beweerde openlijk dat overal waar moslims in de meerderheid zijn, de staat volledig islamitisch moet worden en dat overal waar ze in de minderheid zijn, de staat seculier en duidelijk gescheiden en onafhankelijk van de godsdienst van de meerderheid moet blijven.

(…)

Uiteindelijk hebben beide kanten [roomskatholieke en moslimse fundamentalisten] ten diepste het volgende gemeen:
a. (…)
b. De cynische wijze waarop wordt geëist dat hun geloof wordt aangenomen als de enige gevestigde godsdienst van de staten en landen waar katholieken of moslims in de meerderheid zijn, terwijl ze tegelijk een beroep doen op datzelfde schandelijke principe van vrijheid van geweten op plaatsten waar hun kudden toevallig in de minderheid zijn (…)”

(Sadik al Azm, Fundamentalisme op de keper beschouwd, p, 184, 186)

Marsipulami
02-06-07, 20:56
Geplaatst door Olive Yao
Uiteindelijk hebben beide kanten [roomskatholieke en moslimse fundamentalisten] ten diepste het volgende gemeen:
...op plaatsten waar hun kudden toevallig in de minderheid zijn (…)”



Basisregel van democratie is dat de meerderheid beslist. Blijkbaar moet daar van afgeweken worden als die meerderheid ook gelovig is.

sjaen
03-06-07, 00:43
Geplaatst door Marsipulami
Basisregel van democratie is dat de meerderheid beslist. Blijkbaar moet daar van afgeweken worden als die meerderheid ook gelovig is.

en wie moet die gelovige meerderheid dan wel zijn?!

Bart.NL
03-06-07, 09:44
Geplaatst door Marsipulami
Basisregel van democratie is dat de meerderheid beslist. Blijkbaar moet daar van afgeweken worden als die meerderheid ook gelovig is.

Is iedereen gelijk voor de wet of niet? Sommige geloven vinden dat hun eigen gelovigen bepaalde privileges dienen te hebben.

De vraag is of de universele grondrechten van de mens belangrijker zijn dan de mening van de meerderheid.

Qaiys
03-06-07, 10:08
Geplaatst door Bart.NL
Is iedereen gelijk voor de wet of niet? Sommige geloven vinden dat hun eigen gelovigen bepaalde privileges dienen te hebben.

De vraag is of de universele grondrechten van de mens belangrijker zijn dan de mening van de meerderheid.

Als je ziet hoe makkelijk de westerse wereld die westerse universele grondrechten van niet-westerlingen schenden in een situatie dat het westen het zeer makkelijk heeft dan zeg ik dat voor de westerling alleen zijn eigen belang belangrijk is, Universele grondrechten en mening van de meerderheid zijn gewoon schroot met een dun laagje chroom. Het enige wat telt is militaire macht om je zin te kunnen doordrukken, dat is wat ik van eht westen geleerd heb. Universele grondrechten? Amehoela, dat is voor de show.

Bart.NL
03-06-07, 10:18
Geplaatst door Qaiys
Als je ziet hoe makkelijk de westerse wereld die westerse universele grondrechten van niet-westerlingen schenden in een situatie dat het westen het zeer makkelijk heeft dan zeg ik dat voor de westerling alleen zijn eigen belang belangrijk is, Universele grondrechten en mening van de meerderheid zijn gewoon schroot met een dun laagje chroom. Het enige wat telt is militaire macht om je zin te kunnen doordrukken, dat is wat ik van eht westen geleerd heb. Universele grondrechten? Amehoela, dat is voor de show.

Al die mooie verhalen over de islam zijn ook voor de show, zo valt uit dit stukje te lezen. We kunnen elkaar dus de hand schudden.

Het westen is niet schijnheiliger dan de islamitische wereld, alleen heeft het westen meer macht.

Maar ik ben blij dat iedereen hier voor de wet in principe gelijk is, want dat beperkt de willekeur in belangrijke mate.

sater
03-06-07, 15:56
:jumping: Mailde de Serviclijn NMO het volgende bericht. Onderwerp: vrijheid tot geloofsafval.

Geachte redactie,

Indien goed verrstaan en begrepen (Meetingpoint 4juni 2007) dan is Allah louter liefde, en kent de Islam geen dwang. De Barmhartige begiftigde immers de mens met vrije wil? Aldus gezegend staat de mens geloofsbekering even vrij als geloofsverlating. Derhalve gaan fatwa's over geloofsverlating regelrecht tegen Alllah's wil in; of behoort Dwingeland tot Zijn schoonste namen?

Tomas
03-06-07, 18:36
Geplaatst door sater
Indien goed verrstaan en begrepen (Meetingpoint 4juni 2007) dan is Allah louter liefde...

Yeah right, Lijkt wel een freaking jezusfreak. Iets te veel geassimileerd.

ibnu
03-06-07, 20:24
Geplaatst door sater
:jumping: Mailde de Serviclijn NMO het volgende bericht. Onderwerp: vrijheid tot geloofsafval.

Geachte redactie,

Indien goed verrstaan en begrepen (Meetingpoint 4juni 2007) dan is Allah louter liefde, en kent de Islam geen dwang. De Barmhartige begiftigde immers de mens met vrije wil? Aldus gezegend staat de mens geloofsbekering even vrij als geloofsverlating. Derhalve gaan fatwa's over geloofsverlating regelrecht tegen Alllah's wil in; of behoort Dwingeland tot Zijn schoonste namen?

"in geloof is geen dwang" staat er in de koran. Je hebt de aflevering toch ook gezien?! koran is leidend, en dus kan deze discussie gesloten worden.

Bart.NL
03-06-07, 20:51
Geplaatst door ibnu
"in geloof is geen dwang" staat er in de koran. Je hebt de aflevering toch ook gezien?! koran is leidend, en dus kan deze discussie gesloten worden.

Er staan ook andere dingen in de koran.

En of de discussie gesloten is, dat bepalen de deelnemers.

barfly
03-06-07, 20:59
Als Allah heeft gezegd dat de mens vrij is en dat geloof geen dwang kent dan geloof ik dat wel. Dat de volgelingen van Allah en ook God, voor de goede orde, die interpretatie anders leggen dan is het afgelopen met de mooie woorden van de schepper. Dat is wel duidelijk.

Ourzazate
04-06-07, 17:56
Geplaatst door Marsipulami

Een aantal jaar nadat ze bekeerd was, nam Fatima openlijk afstand van haar geloof. Dat heeft ze geweten. ,,Ik ben bedreigd, bespuugd en raakte volledig geïsoleerd. Je eigen familie behandelt je plotseling als een paria. Ik word nu nog regelmatig met de dood bedreigd.'' Sindsdien broedt ze op de gedachte om anderen te waarschuwen voor de gevaren van de islam.

Allereerst: Ik weet dat Fatima een fictief persoon is en dat de schrijver van bovenstaand stukje Fatima's 'visie' op de Islam/Koran zelf uit zijn duim heeft gezogen, maar ik zal toch even reageren.

Welke gevaren van de Islam vraag ik me af als ik bovenstaand citaat lees? Heeft een geloof gevaren of zijn het mensen die een gevaar vormen? Ik heb altijd geleerd dat dingen niets kunnen veroorzaken maar dat alleen mensen dat kunnen...:).


Geplaatst door Marsipulami

,,Alle verraad, bedrog en achterdocht die ik in mijn islamitische omgeving was tegengekomen stond allemaal in de Koran. Ik las dat niet-moslims geen volwaardige mensen zijn. Mannen mogen vrouwen slaan. Mijn eigen man, die altijd jaloers was, mij vaak commandeerde en bedreigde, deed alleen maar wat hem door de islam werd opgedragen. Het enige wat ik in de Koran tegenkwam was haat.''

Nergens wordt in de Koran verraad, bedrog en achterdocht goedgekeurd, aangeprezen of aanbevolen. Niet-moslims zijn ook volwaardige mensen, dat wordt nergens ontkend in de Koran. Een mens doden is alof je de gehele mensheid hebt gedood vertel de Islam ons. Nergens in de Koran staat dat je een vrouw mag slaan. De profeet gaf vele preken over vrouwen en vertelde dat je een/je vrouw niet mag slaan. Dus stellen dat de Islam/Koran haat predikt is lariekoek en ik daag de schrijver van dit stukje uit om Korancitaten te overleggen...:).


Geplaatst door Marsipulami

Fatima maakt zich zorgen: ,,De westerse wereld heeft de islam erkend als een religie. Dat is het niet, de islam is een sekte. Liegen en bedriegen zijn geoorloofd om 'de waarheid' uit de Koran te beschermen. Vragen stellen mag niet en iedereen moet volgzaam zijn, zonder zelf na te denken. Dat is precies zoals een sekte te werk gaat.''

Nogmaals liegen en bedriegen is helemaal niet toegestaan. Dat wordt juist verboden vanuit de Islam...:).

Vragen stellen mag. De profeet maakte meer dan vaak mee dat mensen (zelfs zn vrouw) kritische vragen aan hem stelde over de Islam. Daar is niets mis mee. Je hoeft niet volgzaam te zijn en denken en logica wordt juist aanbevolen. Voorts: 'islam kent geen dwang...'.



Geplaatst door Marsipulami

De letterlijke tekst van de Koran is helder: afvalligen mogen worden gedood. Zodra moslims dat zeggen, komen ze in aanraking met onze Nederlandse wetten. Als ze kritiek leveren op de Koran worden ze bedreigd door de radicale groep. Veel moslims bevinden zich in een moeilijke spagaat. Daarom ontkennen ze maar dat er een probleem is.''

De joodse geschriften stellen duidelijk dat afvalligen ter dood moeten worden veroordeeld. Dat is zelden voorgekomen de laatste paar 100 jaar, hetzelfde geldt voor de Islam. Kritiek op de Koran mag je geven, die geven moslims ook. Ik vind bijvoorbeeld dat het afhakken van de hand bij een dief niet goed is. Je moet de omstandigheden bekijken waarin het gebeurt en je kan nog altijd vergeven (wat ook binnen de Islam belangrijk is)...:).


Geplaatst door Marsipulami

Fatima: ,,In de Koran staat dat moslims in een land waar ze de minderheid vormen, zich gedeisd moeten houden en de meerderheid moeten respecteren. Daarom zijn er in de media altijd weer woordvoerders te vinden die ontkennen dat er problemen zijn.''

Hahahaha, wat een onzin. Overal zijn er woordvoerders te vinden die zowel aangeven dat er problemen zijn als ontkennen dat er problemen zijn. Of je nu in SA bent of in Frankrijk. Je hebt ze beide...:).


Geplaatst door Marsipulami

,,Dat is pure tactiek, ze verkopen in de westerse wereld alleen maar de suikerversie van de islam. Moslims hebben het recht om in dienst van de islam te mogen veinzen en liegen. Dat noemen ze Al Takkeyya. Dat staat gewoon in de ahadith, de getuigenissen van Mohammed.''

Nee hoor, veinzen en liegen is verboden. Dat staat letterlijk in de Koran en in de hadiths. Er bestaan inderdaad tig versies van de Islam, maar er bestaat maar 1 ware Islam;

The Prophet said: “The Jews will be divided into seventy one or seventy two groups, the Christians into the same number, and my people will be divided into seventy three groups. All will be in Hell except one.”

They asked the Prophet: “Which one is it?”

He said: “It is the one which will be on the same (guidance) as me and my Companions are on now.”

Daarnaast is het uiteraard onlogisch om te zeggen dat de Islam aangeeft dat je in dienst van je religie mag liegen. Als je geloof in God sterk is, waarom zou je dan moeten liegen? Al is je geloof in God niet sterk wat dan nog als je de waarheid spreekt? Gaat de Islam daardoor ten onder? Valt de Kaaba dan uit elkaar. De verzinner van dit schrijfsel is niet alleen onwetend maar ook aardig dom...:jammer:.



Geplaatst door Marsipulami

Aan de eenzaamheid en isolatie waar ze sinds haar geloofsafval mee geconfronteerd werd, is Fatima inmiddels met behulp van het internetforum FaithFreedom.org ontsnapt. Daar deelt ze anoniem haar ervaringen met lotgenoten en probeert ze anderen op de gevaren van de islam te wijzen. Anoniem, want ook al is ze nog steeds getrouwd met haar Tunesische man, hij weet niet dat ze zich actief tegen de islam verzet.

Oh ja, die is leuk. 'Fatima' was dus in eerste instantie een ongelovige. Een Nederlandse in hart en nieren zeg maar. Ze komt een Tunesische man tegen, wordt moslima en trouwt met hem. Ze leert Arabisch zodat ze de Koran kan lezen in het Arabisch en komt erachter dat de Koran/Islam superslecht is en gooit haar geloof weg.

Eerst doet ze dat openlijk: 'Een aantal jaar nadat ze bekeerd was, nam Fatima openlijk afstand van haar geloof. Dat heeft ze geweten. ,,Ik ben bedreigd, bespuugd en raakte volledig geïsoleerd. Je eigen familie behandelt je plotseling als een paria...'

Later blijkt haar verzet anoniem te zijn: 'Anoniem, want ook al is ze nog steeds getrouwd met haar Tunesische man, hij weet niet dat ze zich actief tegen de islam verzet...'

Maar goed, die Fatima heeft dus in een paar jaar Arabisch geleerd. De klassieke variant nog wel! Knap. En knap dat ze openlijk haar geloof weggooit en dat haar familie haar als paria behandelt (welke familie vraag ik me dan af??? haar Nederlandse gereformeerde pa, of parenclubbende tante Truus?) maar haar Tunesische man niet weet dat ze zich verzet tegen de Islam. Terwijl een wantrouwende Arabier overal achterkomt...:).

En als die man is wat ze zegt en al het gruwelijks wat er in de Koran staat doet dan zou hij toch van haar moeten scheiden?

Daarnaast bestaat het niet dat een Nederlandse zich bekeert tot de Islam en later de Islam de rug toekeert. Zulke mensen zijn er gewoon niet. Als je je als ongelovige bekeert tot de Islam dan raak je zowat het licht aan van God.

Conclusie: fanta-verhaaltje...:).


Geplaatst door Marsipulami

De aanslagen van 11 september 2001 hebben volgens de ex-moslim veel gelovigen wakker geschud. Bij Nathifa begonnen in haar jeugd al de eerste belletjes te rinkelen. ,,Ik heb altijd veel bewondering gehad voor Lady Diana en toen ze stierf zat ik thuis op de bank te huilen. Toen mijn vader thuiskwam zei hij dat ik me niet moest aanstellen. Wat voor goede dingen ze ook gedaan had, ze zou toch wel in de hel komen, ze was namelijk geen moslim. Woedend werd ik. Ik kende zoveel slechte moslims en die gingen volgens mijn vader wél naar de hemel.''

Jouw vader bepaalt dat niet Nathifa, maar God. Wat moslims zeggen is niet per definitie waar, hoef je niet als waar te nemen en hoeft niets te maken te hebben met de Islam. Jouw vader en met hem vele andere moslims zijn (als bovenstaande klopt) onwetend en kramen onzin uit waaruit niet alleen hun onwetendheid blijkt maar ook hun domheid...:jammer:.


Geplaatst door Marsipulami

De ex-moslims hebben veel bewondering voor Ehsan Jami, het 22-jarige PvdA-gemeenteraadslid in Leidschendam-Voorburg en een van de oprichters van het Comité voor Ex-moslims. Sinds hij in april van dit jaar naar voren is getreden als ex-moslim wordt hij bedreigd en leeft hij onder permanente bewaking.

Ik denk dat die bedreiging wel meevalt. Misschien een paar mailtjes van Marokkaanse ROC scholiertjes die het wel grappig vinden om vanuit de bieb even tof te doen. Ook al betwijfel ik of ze ubehaupt van Ehsan Jami gehoord hebben...:moe:.

Ik denk eerder dat die jongen zijn eigen belangrijkheid overschat. Moslims liggen niet wakker van een moslim meer of minder. De Islam vertelt ons dat je verantwoordelijk bent voor jezelf. Als je de pijp uit bent wordt je ter verantwoording geroepen en gaan ze je niet vragen waarom je Ehsan Jami cus suis niet hebt getracht over te halen om weer moslim(s) te worden. Moslims hebben al genoeg aan zichzelf...:).


Geplaatst door Marsipulami

De ex-moslims willen benadrukken dat niet de moslims zélf het probleem zijn. De islam en de Koran zijn volgens hen het werkelijke kwaad. ,,Er zijn genoeg moslims die erg goed zijn als mens. Dat is ondanks de islam, niet dankzij'', zegt Nathifa.

Hieruit blijkt dus de dubbele agenda van zulke mensen, want als er al een wetenschappelijk artikel wordt geschreven of een boek dan blijkt daar juist uit dat het probleem niet bij de Islam ligt maar bij de moslims zelf. Ter illustratie het volgende:

De Koran vertelt mij dat je als je de jihad wilt verrichten je geen vrouwen/kinderen/ouderen mag doden en geen planten/bomen mag vernietigen. Nu stuurt Bin Laden zijn vriendjes naar de VS om in de naam van de Islam juist het tegenovergestelde te doen. Waar ligt dan het probeem, moslims of Islam?

De profeet (lees: Islam) vertelt ons dat we geen vrouwen mogen slaan. Wat doen sommige moslims: ze slaan hun vrouw. Waar ligt het probleem, bij de moslims of de Islam?

De profeet vertelde in zijn laatste preek dat we de armen moeten kleden zoals we onszelf kleden en voeden zoals we onszelf voeden. Is dat een nobel iets? Ja. Doen wij moslims dat? Neeeee! Waar ligt het probleem dan, bij moslims of de Islam?

De profeet hield de waarheid vertellen en eerlijkheid hoog in het vaandel. Zijn bijnaam was oa de eerlijke. En als er een geschil was bij de joden in Medina werd hij meermaals verzocht om te bemiddelen. Bekijk de wegen in de islamitische landen eens. Met uitzondering van de golfstaatjes zijn ze heel slecht. Hoe gaat het in z'n werk: wegenbouw wordt aangekondigd. Bedrijven betalen smeergeld aan corrupte ambtenaren om de opdrachten te krijgen. De wegen worden gebouwd met te weinig bouwstoffen. Inspecteurs worden omgekocht en tekenen dat alles wel goed is. Heel die zaak gebouwd op leugens, vandaar dat je al na enkele jaren gaten en scheuren in het wegdek ziet. Komt dat door de Islam of door de moslims???

En zo kan ik wel doorgaan.

Het gras is mooi en groen, slechts de kudde die ervan graast laat te wensen over...:).


Geplaatst door Marsipulami

* De namen van de betrokkenen zijn op hun verzoek gefingeerd. Je bekeren tot de islam is geen probleem. De islam de rug toekeren daarentegen wel, verklaren ex-moslims.

Heel het verhaal is gefingeerd. Derderangs amateursjournalistiek. Het zou me niets verbazen als dit vanuit de politiek of vanuit een aan de politiek gelieerd bureautje oid is opgezet. Heel triest...:jammer:.

Ook dat het bij het Comité zou binnenstromen van de reacties/aanmeldingen is gefingeerd. Alles doen om maar te laten zien dat wat je doet zogenaamd aanslaat bij ex-moslims in spé.

ps: Je bekeren en afkeren tot/tegen de Islam is je eigen keus en geen enkel probleem. In Marokko ken ik zat (ex-)filosofiestudenten en artiesten die niet meer geloven in de Islam. Ook heb je daar en in de rest van de Noord-Afrikaanse landen zogenaamde Amazigh clubjes die niets moeten hebben van alles wat Arabisch is en dus ook niets van Islam/Koran. Die worden echt niet anders behandeld. En als ze daar in vrijheid leven, waarom zou dat dan niet kunnen in een heidens land als NL?

Iets een hype trachten te maken die het niet is, die al eeuwenlang bestaat in nota bene de islamitische landen zelf en die op geen enkele wijze schade toebrengt aan de Koran/Islam dan wel aan de profeet of God is dubieus. Ik zou zeggen tegen Jami en zijn gevolg: zet een denktank op om het fileprobleem op te lossen of om meer mensen uit de bijstand te krijgen of ervoor te zorgen dat ons belastinggeld niet met tonnen tegelijk naar presentatoren gaat bij de publieke omroepen, terwijl ze het werk ook prima zouden afleveren voor 5.000 euro per maand. In plaats van zeepbelletjes blazen gebaseerd op leugens...:jammer:.

katmandu
04-06-07, 22:06
@Ourzazate

Citaat "Nergens wordt in de Koran verraad, bedrog en achterdocht goedgekeurd, aangeprezen of aanbevolen. Niet-moslims zijn ook volwaardige mensen, dat wordt nergens ontkend in de Koran. Een mens doden is alof je de gehele mensheid hebt gedood vertel de Islam ons. Nergens in de Koran staat dat je een vrouw mag slaan. De profeet gaf vele preken over vrouwen en vertelde dat je een/je vrouw niet mag slaan. Dus stellen dat de Islam/Koran haat predikt is lariekoek en ik daag de schrijver van dit stukje uit om Korancitaten te overleggen...."

Ik kan de betreffende sura's zo voor je plaatsen waarin discriminatie, intolerantie, wreedheden t.o. anders denkenden/gelovigen. Dus Marsipulani heeft wel degelijk gelijk op álle punten die hij noemt. 'Niet-moslims' zijn zeker géén volwaardige mensen en o.a. Christenen worden regelrecht met "vernietiging" bedreigt door 'Allah' óók omdat zij in Christus geloven - en dat betekent tegelijkertijd dat er géén 'vrijheid van godsdienst' bestaat in de Koran/Islam want ik kan je een meterslange lijst geven met sura's waarin iedere (!) niet-moslim met "verdoemenis, verbranden ... en nogwat aan wreedheden bedreigt wordt, en als jij de Islam wilt verlaten staat daar officieel de Doodstraf op.

"Liegen en bedriegen" t.b.v. de Islam mág en heet Taqiyya; en moslims worden niet geacht voor zichzelf te denken:

Koran 33:36 "Het is niet aan een moslim, man of vrouw, om enige keuze te hebben in zaken als die al voor hen besloten zijn door Allah en zijn Afgezant. Zij hebben geen keuze"

Koran 58:46 "Gehoorzaam Allah en zijn Afgezant, disputeren is niet mogelijk".
Lees ook Koran 33:36 met dezelfde strekking.

Kritiek mogen moslims van zich afschuiven want Mohammed zei dat moslims 'kritiek konden verwachten en dat zij zich daarvan niets aan moeten trekken'- maar waaróm moslims kritiek mogen verwachten op 'een perfecte religie' heeft Mohammed (wijselijk) verzwegen.


Citaat: "De joodse geschriften stellen duidelijk dat afvalligen ter dood moeten worden veroordeeld. Dat is zelden voorgekomen de laatste paar 100 jaar, hetzelfde geldt voor de Islam."

Ik kan mij niet herinneren dat de Joden Joden ter dood veroordeelden voor apostacy - maar in zekere Islamitische landen komt dat nog wel voor.


Citaat: "Er bestaan inderdaad tig versies van de Islam, maar er bestaat maar 1 ware Islam".

:maf2: welke is dat dan? Die van jou?

quote:
Geplaatst door Marsipulami Citaat: "Oh ja, die is leuk. 'Fatima' was dus in eerste instantie een ongelovige. Een Nederlandse in hart en nieren zeg maar. Ze komt een Tunesische man tegen, wordt moslima en trouwt met hem. Ze leert Arabisch zodat ze de Koran kan lezen in het Arabisch en komt erachter dat de Koran/Islam superslecht is en gooit haar geloof weg."

Nou nee want "leuk" is het niet. Op Faith.Freedom.International forum kan je de verhalen lezen van vrouwen (meestal vrouwen) die moslims werden - en weer uit de Islam staptem om bepaalde redenen. Ga jezelf overtuigen op dat forum dat een Internationaal forum is voor afvalligen van de Islam (bijna 6 miljoen bezoekers).

Citaat: Daarnaast bestaat het niet dat een Nederlandse zich bekeert tot de Islam en later de Islam de rug toekeert. Zulke mensen zijn er gewoon niet. "

Jawel hoor - lees FFI en/of FFI Dutch (Nederlandse versie daarvan).

Citaat: "Ik denk dat die bedreiging wel meevalt. Misschien een paar mailtjes van Marokkaanse ROC scholiertjes die het wel grappig vinden om vanuit de bieb even tof te doen. Ook al betwijfel ik of ze ubehaupt van Ehsan Jami gehoord hebben...."

Hoe weet jij dat nou? Heb je het aan Ehsan Jami gevraagd? En hoe kan het nou dat hij Afvallige is van de Islam gezien hij met de Islam opgroeide en daarom van 'Allah vervult moet zijn' zoals die Nederlandse bekeerlingen' volgens jou? Er zijn miljoenen moslims die uit de Islam zouden willen stappen als zij daar de kans voor kregen; en er zijn ook miljoenen moslims wereldwijd die zich tot het Christendom bekeren.

Citaat: "De Koran vertelt mij dat je als je de jihad wilt verrichten je geen vrouwen/kinderen/ouderen mag doden en geen planten/bomen mag vernietigen. "

Je bent lekker naief - ga de geschiedenis van de aanvalsoorlogen door de Islam lezen. "Bin Laden, Al Qaida, de Taliban kennen de Koran binnenste buiten en die voeren de in de Koran gelegitimeerde 'jihad' uit tegen hen 'die de Islam aanvallen' - en zij volgen daarvoor de regels voor oorlogvoeren zoals beschreven in hadieth's.

Citaat: De profeet (lees: Islam) vertelt ons dat we geen vrouwen mogen slaan"

Koran 4.34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen EN TUCHTIGT haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar..."

"Tuchtigen" betekent de zogenaamde 'zachte tik' die El Mouni noemde - maar is geweld prediken tegen vrouwen die als kinderen een 'voogd' nodig hebben. :eek:

Ourzazate
04-06-07, 23:07
Geplaatst door katmandu
@Ourzazate


Als je mij wil citeren gevolgd door je reactie zoals ik heb gedaan bij het stukje dat Mars heeft geplaats (en zoals haast iedere discussant hier doet, behalve Hawa) dan reageer ik op al jouw opmerkingen. In onoverzichtelijkheden heb ik geen zin...:).

Dus als je zo vrij zou willen zijn de boel te refraseren?

katmandu
04-06-07, 23:16
Sorry maar het lukt mij niet citaten 'in het groen geblokt ' te plaatsen - dus doe je best (heb ik ook gedaan) - het zal je best lukken gezien ik elke keer "citaat" schrijf en daar antwoord op geeft. :D

Olive Yao
04-06-07, 23:26
Geplaatst door katmandu
Sorry maar het lukt mij niet citaten 'in het groen geblokt ' te plaatsen - dus doe je best (heb ik ook gedaan) - het zal je best lukken gezien ik elke keer "citaat" schrijf en daar antwoord op geeft. :D
1. Zet met knippen/kopiëren en plakken de text neer waarop je wilt reageren, bijvoorbeeld

het zal je best lukken

uit jouw text hierboven.

2. Selecteer die text met je linkermuisknop en de cursor

het zal je best lukken

3. Klink op de knop Citaat rechtsboven je textveld, et voilà:


het zal je best lukken

dus doe je best (heb ik ook gedaan)

:D

Ourzazate
04-06-07, 23:32
Geplaatst door katmandu
Sorry maar het lukt mij niet citaten 'in het groen geblokt ' te plaatsen - dus doe je best (heb ik ook gedaan) - het zal je best lukken gezien ik elke keer "citaat" schrijf en daar antwoord op geeft. :D

Nee man, sorry. Het enige wat je moet doen is dit script steeds gebruiken:


Geplaatst door Ourzazate


CITAAT



:)

Olive Yao
04-06-07, 23:46
Geplaatst door Ourzazate
Niet-moslims zijn ook volwaardige mensen, dat wordt nergens ontkend in de Koran.
Het zal wel provocerend lijken maar het is volgens mij belangrijk:

De joods-christelijk-moslimse god wreekt zich op mensen die niet in hem geloven door ze in de hel te zetten.
Volgens mij staat dat in diverse verzen in de godsboeken, zij het niet in die woorden.

Dat betekent niet dat de scheidslijn hemel - hel samenvalt met de scheidslijn gelovige - ongelovige. Sommige gelovigen gaan naar de hel, en misschien komen sommige ongelovigen in de hemel?

Dat ongelovigen wraak ondervinden die kennelijk als terecht beschouwd wordt, betekent dat hun ongeloof slecht is. Dus zijn zij geen volwaardige mensen. De god respecteert hen niet.

Tenzij het niet voorkomt dat mensen naar de hel gaan om het loutere feit dat ze niet in de god geloven.

Ik denk wel dat heel veel moslims niet-moslims wel degelijk respecteren en dat er ook lijnen in de koran zijn die daartoe leiden.

katmandu
05-06-07, 00:01
het lukt mij niet, ik 'selecteer' (tekst in blauw) ik klink daarna 'citaat' aan maar dan krijg ik: "Heeft u de informatiebalk gezien?' als waarschuwing.

:verward:

Olive Yao: Je moet wel een verschil maken want tenminste 'de Christelijk God', Jezus-Christus/Messias van het Christus-dom (zoals in het Nieuwe Testament) is heel, heel anders dan 'Allah', en nergens worden specifiek 'moslims' vervloekt in de O.T. Bijbel - zoals wél specifiek (!) Christenen en Joden in de Koran (om nog maar niet te spreken over wat er in een aantal hadieth's staat).

Wel te rusten. :moe:

Olive Yao
05-06-07, 00:23
Geplaatst door katmandu
het lukt mij niet, ik 'selecteer' (tekst in blauw) ik klink daarna 'citaat' aan maar dan krijg ik: "Heeft u de informatiebalk gezien?' als waarschuwing.

:verward:
Dat kan de informatiebalk zijn waarin staat:

"Deze website gebruikt een scriptvenster waarin u om informatie wordt gevraagd. Als u deze website vertrouwt, kunt u hier klikken om scriptvensters toe te staan..."

Dat kun je doen, maar voor de meeste functies is dat niet nodig.
Waarschijnlijk staat links in je scherm bij vB Code Normale modus aan. Klik Uitgebreide modus aan, dan kun je citereren zonder dat die informatiebalk verschijnt.


Olive Yao: Je moet wel een verschil maken want tenminste 'de Christelijk God', Jezus-Christus/Messias van het Christus-dom (zoals in het Nieuwe Testament) is heel, heel anders dan 'Allah', en nergens worden specifiek 'moslims' vervloekt in de O.T. Bijbel - zoals wél specifiek (!) Christenen en Joden in de Koran (om nog maar niet te spreken over wat er in een aantal hadieth's staat).
Nogal wiedes, want toen de tenach / oude testament en nieuwe testament tot stand kwamen waren er nog geen moslims.
Vanaf de vroegste boeken, die van Mozes, komt het uitroeien van mensen met een ander godgeloof vaak voor, soms op last van de god. (Ja, ik weet het, dat zul je wel anders uit moeten leggen).

Maar ik ben het met je eens dat christendom universele naastenliefde als troef heeft, zoals in de belangrijke parabel van de barmhartige samaritaan.


Wel te rusten. :moe:
:slapen:

Ourzazate
05-06-07, 15:59
Geplaatst door Olive Yao

Ik denk wel dat heel veel moslims niet-moslims wel degelijk respecteren en dat er ook lijnen in de koran zijn die daartoe leiden.

Ik denk en geloof dat dat een pilaar is van de Islam, ook al zullen veel islambashers dat ontkennen. Mensen zijn niet degenen die oordelen (gevolgd door actie) over de volwaardigheid van anderen, maar dat is een taak van God...:).

ps: Volgens de islamitische geschriften is een prostituee door God beloond met het paradijs louter vanwege het feit dat ze een dorstig hondje water gaf. Dus ik weet niet of alleen gelovigen naar de hemel gaan. Ik weet wel dat de barmhartigheid van God onbevattelijk groot is...:).

Ourzazate
05-06-07, 16:32
Geplaatst door katmandu

Olive Yao: Je moet wel een verschil maken want tenminste 'de Christelijk God', Jezus-Christus/Messias van het Christus-dom (zoals in het Nieuwe Testament) is heel, heel anders dan 'Allah', en nergens worden specifiek 'moslims' vervloekt in de O.T. Bijbel - zoals wél specifiek (!) Christenen en Joden in de Koran (om nog maar niet te spreken over wat er in een aantal hadieth's staat).


Allah betekent gewoon in het Arabisch God. Het is een naam zoals Mozes (Moussa in het Arabisch), Jezus (Issa in het Arabisch) of Mohammed. Jezus zelf sprak over Allaha (God in het Aramees). De God uit de Thora en de God waar Jezus over sprak is dezelfde God als de God uit de Koran...:).

De Bijbel zit vol met teksten over het helse lot van ongelovigen. Jezus preekte vaak uit de Thora en die staat echt vol met massamoorden op mensen die hun leven hebben moeten bekopen vanwege hun ongelovigheid of ongehoorzaamheid aan God. Dat weet je zelf toch ook wel, of moet ik hier een lijstje voor je opstellen...?

Jezus was vredelievend, maar volgens mij niet zoals hij door het hedendaagse Christendom (vnl gebaseerd op de leer van Paulus) wordt geportretteerd. Ter illustratie kun je bijvoorbeeld Johannes 2:15 lezen waarin hij kooplui aanviel met een zweep.

En over vervloeken gesproken. Volgens het NT heeft Jezus een boom vervloekt omdat deze geen vruchten droeg, nota bene buiten het seizoen. Wat betreft kritiek: in Mattheus zegt Jezus dat degene die niet met hem is tegen hem is, in Markus 3:5 kun je lezen dat Jezus zijn critici met toorn aankeek.

En aangezien jij ervan uitgaat dat Jezus God is zou je de massamoorden in het OT en NT eens moeten doornemen en ipv 'God' Jezus moeten plaatsen...:).

Qaiys
05-06-07, 16:42
Geplaatst door Ourzazate
Ik denk en geloof dat dat een pilaar is van de Islam, ook al zullen veel islambashers dat ontkennen. Mensen zijn niet degenen die oordelen (gevolgd door actie) over de volwaardigheid van anderen, maar dat is een taak van God...:).

"Hij weet wat er binnen in de harten is." (Koran 8:43)

"Het oordeel komt alleen God toe." ( Koran 12:67)

"Bij hem zijn de sleutels van het verborgene, alleen Hij kent ze." (Koran 6:59)

"en als iemand dwaalt zeg dan: "Ik behoor slechts tot de waarschuwers". (Koran 27:91)

"En als een groep van jullie gelooft in dat waarmee ik gezonden ben een een groep niet gelooft, weest dan geduldig totdat God tussen ons oordeelt want Hij is de beste van hen die oordelen." (Koran 7:87)

"God zal op de opstandingsdag tussen jullie over dat waarover jullie het oneens waren oordelen". (Koran 22:69)



ps: Volgens de islamitische geschriften is een prostituee door God beloond met het paradijs louter vanwege het feit dat ze een dorstig hondje water gaf. Dus ik weet niet of alleen gelovigen naar de hemel gaan. Ik weet wel dat de barmhartigheid van God onbevattelijk groot is...:).

Book 026, Number 5578:
Abu Huraira reported Allah's Messenger (may pace be upon him) as saying: A prostitute saw a dog moving around a well on a hot day and hanging out its tongue because of thirst. She drew water for it in her shoe and she was pardoned (for this act of hers).

Book 026, Number 5579:
Abu Huraira reported Allah's Messenger (may peace be upon him) as saying: There was a dog moving around a well whom thirst would have killed. Suddenly a prostitute from the prostitutes of Bani Isra'il happened to see it and she drew water in her shoe and made it drink, and she was pardoned because of this.

H.P.Pas
05-06-07, 17:09
Geplaatst door Ourzazate

Wat betreft kritiek: in Mattheus zegt Jezus dat degene die niet met hem is tegen hem is,



In Mattheus 12:30 en Lucas 11:23.

In Marcus 9:40 en Lucas 9:50 zegt hij dat degene die niet tegen hem is voor hem is.

knuppeltje
05-06-07, 17:26
Geplaatst door H.P.Pas
In Mattheus 12:30 en Lucas 11:23.

In Marcus 9:40 en Lucas 9:50 zegt hij dat degene die niet tegen hem is voor hem is.

Die kon dus ook al niet tegen kritiek. :fpotver:

Olive Yao
24-06-07, 06:07
Geplaatst door Qaiys
Als je ziet hoe makkelijk de westerse wereld die westerse universele grondrechten van niet-westerlingen schenden in een situatie dat het westen het zeer makkelijk heeft dan zeg ik dat voor de westerling alleen zijn eigen belang belangrijk is, Universele grondrechten en mening van de meerderheid zijn gewoon schroot met een dun laagje chroom. Het enige wat telt is militaire macht om je zin te kunnen doordrukken, dat is wat ik van eht westen geleerd heb. Universele grondrechten? Amehoela, dat is voor de show.
Jij bent hypocriet. Als haters van “het westen”, xenofoben en ander allochtoon tuig negatieve artikelen plaatsen over “het westen” reageer je daar nooit op zoals je reageert op topics over moslims en marokkanen. Nee, dan sta je als eerste in de rij om “westerlingen” een veeg uit de pan te geven.

Olive Yao
24-06-07, 06:28
Geplaatst door Marsupilami
- aanhoudende lastercampagnes jegens godgelovigen in de media

bron (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=224249)

knuppeltje
24-06-07, 09:27
Geplaatst door ibnu
"in geloof is geen dwang" staat er in de koran. Je hebt de aflevering toch ook gezien?! koran is leidend, en dus kan deze discussie gesloten worden.

Tja, nu stond er van de week een artikel in de Volkskrant- meerdere trouwens, hierover.
Hierin werden diverse soera's aangehaald.
Verbluffend was te zien hoe de toon verschilde met die voor de verovering van Medina en Mekka- en die van daarna.
In de begin periode had Mohammed niets te willen laat staan te eisen, daar had hij toen de machtsmiddellen niet toe.
Na die verovering van Mekka was dat heel anders.
Ontkennende moslims komen dus altijd met soera's uit de beginperiode aanzetten, anderen weer met soera's uit de latere periode.
Gebeurt ook voor andere zaken in de islam.
De discussie zal wel nooit gesloten worden.

Shemharosh
24-06-07, 10:27
Geplaatst door Qaiys
"Book 026, Number 5578:
Abu Huraira reported Allah's Messenger (may pace be upon him) as saying: A prostitute saw a dog moving around a well on a hot day and hanging out its tongue because of thirst. She drew water for it in her shoe and she was pardoned (for this act of hers).




hahhahhahhaaaaaaaaaaaaaaaa....oh die Abu Huraira weer...altijd lachen met die poessieman

Ourzazate
13-07-07, 13:20
Geplaatst door Olive Yao
Jij bent hypocriet. Als haters van “het westen”, xenofoben en ander allochtoon tuig negatieve artikelen plaatsen over “het westen” reageer je daar nooit op zoals je reageert op topics over moslims en marokkanen. Nee, dan sta je als eerste in de rij om “westerlingen” een veeg uit de pan te geven.


Sinds wanneer is iemand verplicht te reageren zoals jij wil?

:moe:

Olive Yao
13-07-07, 13:25
Geplaatst door Ourzazate
Sinds wanneer is iemand verplicht te reageren zoals jij wil?
Dat schrijf ik niet. :moe:
Ik schrijf niet voor, ik beschrijf.

Ourzazate
16-07-07, 17:11
Geplaatst door Olive Yao
Dat schrijf ik niet. :moe:
Ik schrijf niet voor, ik beschrijf.

Volgens jou is iemand hypocriet omdat ie niet reageert zoals jij wenst. Dus, reageert ie zoals jij wil dan is het goed. Anders is ie hypocriet.

Ik denk dan eerder dat het probleem bij jou ligt...:).

Olive Yao
16-07-07, 18:46
Geplaatst door Ourzazate
Volgens jou is iemand hypocriet omdat ie niet reageert zoals jij wenst. Dus, reageert ie zoals jij wil dan is het goed. Anders is ie hypocriet.

Ik denk dan eerder dat het probleem bij jou ligt...:).
Nee, maar het is blijkbaar niet voldoende dat je leest wat ik schrijf dus zal ik het uitleggen. Ik schreef:

Jij bent hypocriet. Als haters van “het westen”, xenofoben en ander allochtoon tuig negatieve artikelen plaatsen over “het westen” reageer je daar nooit op zoals je reageert op topics over moslims en marokkanen. Nee, dan sta je als eerste in de rij om “westerlingen” een veeg uit de pan te geven.

Deze inconsistentie getuigt van onoprechtheid en valse motieven.

Ourzazate
16-07-07, 19:17
Geplaatst door Olive Yao
Nee, maar het is blijkbaar niet voldoende dat je leest wat ik schrijf dus zal ik het uitleggen. Ik schreef:

Jij bent hypocriet. Als haters van “het westen”, xenofoben en ander allochtoon tuig negatieve artikelen plaatsen over “het westen” reageer je daar nooit op zoals je reageert op topics over moslims en marokkanen. Nee, dan sta je als eerste in de rij om “westerlingen” een veeg uit de pan te geven.

Deze inconsistentie getuigt van onoprechtheid en valse motieven.

Iedereen is toch vrij om te reageren op de berichten waar hij/zij voor kiest? Of moet het volgens jouw spelregeltjes en als je dat niet doet dan ben je hypocriet, onoprecht en vals?

Wel, Qaiys heeft meer oprechtheid, rechtvaardigheid en eerlijkheid in zijn pink dan jij in je hele lichaam mevrouw de wolvin in schaapskleren: onder het mom van vrijheid, liefde en rede jezelf exhibtioneren, terwijl je deep down een heks bent...:jammer:.

Olive Yao
17-07-07, 14:17
Geplaatst door Ourzazate
Iedereen is toch vrij om te reageren op de berichten waar hij/zij voor kiest? Of moet het volgens jouw spelregeltjes en als je dat niet doet dan ben je hypocriet, onoprecht en vals?
herhaling:

Ik schrijf niet voor, ik beschrijf.


Wel, Qaiys heeft meer oprechtheid, rechtvaardigheid en eerlijkheid in zijn pink dan jij in je hele lichaam mevrouw de wolvin in schaapskleren: onder het mom van vrijheid, liefde en rede jezelf exhibtioneren, terwijl je deep down een heks bent ...
Het is nog erger dan je denkt, Ourzazate, veel erger:

Ik vind de joods-christelijk-moslimse god een slechte god. Zo vertelt hij in de koran herhaaldelijk dat hij steden verwoest heeft, hele naties verwoest heeft, volkeren uitgeroeid heeft. De religieus-etnische zuiveringen die sinds 60 jaar plaats vinden in en om Israël zijn bezongen door Mozes en andere profeten. En het verwerpelijkste en meest absurde is wel dat de god zich op mensen die niet in hem geloven meent te mogen wreken door ze eeuwig levend te laten branden in de vlammen van een vuur.

De duivel daarentegen betrap ik er hoofdzakelijk op dat hij joden, christenen en moslims ertoe probeert over te halen niet in de god te geloven. Aangezien ik de god slecht vind, vind ik de duivel goed.


:jammer:
Juist niet.

Ik ga verder niet op je geklets in, jij mag het laatste woord.

Ourzazate
18-07-07, 02:41
Geplaatst door Olive Yao

Ik schrijf niet voor, ik beschrijf.

Hij is hypocriet omdat hij niet reageert zoals jij wenst. Dat betekent dat als hij reageert zoals jij wil hij niet hypocriet is. Dus zijn al dan niet-hypocriet-zijn hangt af van waar jij wil dat hij op zou moeten reageren. Dat jij dat niet voorschrijft maar beschrijft is misschien een manier om jouw motief te verzachten, maar jij meent wel te kunnen bepalen aan de hand van wat jij wil of iemand al dan niet hypocriet is...:moe:.

Vreemd.


Geplaatst door Olive Yao


Het is nog erger dan je denkt, Ourzazate, veel erger:

Ik vind de joods-christelijk-moslimse god een slechte god. Zo vertelt hij in de koran herhaaldelijk dat hij steden verwoest heeft, hele naties verwoest heeft, volkeren uitgeroeid heeft. De religieus-etnische zuiveringen die sinds 60 jaar plaats vinden in en om Israël zijn bezongen door Mozes en andere profeten. En het verwerpelijkste en meest absurde is wel dat de god zich op mensen die niet in hem geloven meent te mogen wreken door ze eeuwig levend te laten branden in de vlammen van een vuur.

De duivel daarentegen betrap ik er hoofdzakelijk op dat hij joden, christenen en moslims ertoe probeert over te halen niet in de god te geloven. Aangezien ik de god slecht vind, vind ik de duivel goed.

Jij gelooft niet eens in God. Dan vind ik het maar raar en dubbelzinnig dat je God slecht vindt. Als je het bestaan van God ontkent hoe kun je dan een oordeel koppelen aan Zijn gedrag en Zijn uitspraken?

Als je de duivel goed vindt dan behoren devilminded figuren zoals Hitler, Dutroux en Bush ongetwijfeld tot jouw idolen, is het niet?

En aangezien je zo slim bent: als je de duivel goed vind en God slecht omdat Hij mensen die niet in hem geloven in het vuur zal gooien, wat vind je er dan van dat de duivel mensen die in hem geloven (en dus niet in God) ook het vuur in mee zal nemen? Dit is immers waar de duivel voor staat: zoveel mensen de hel in krijgen.


Geplaatst door Olive Yao


Juist niet.

Ik denk het wel...:).


Geplaatst door Olive Yao
Ik ga verder niet op je geklets in, jij mag het laatste woord.

Kennlijk is het jou ontgaan, maar je bent op al mijn geklets in gegaan. Dus ik snap je hier even niet...:).