PDA

Bekijk Volledige Versie : Khadija Arib blijkt een smerige verraadster van Wilders te zijn



Qaiys
04-06-07, 19:40
Marokkaan uit vrije wil

Rabat, 4 juni. Kamerlid Arib maakt deel uit van een adviesraad voor Marokkaanse migranten. De verplichte nationaliteit staat hoog op de agenda. „De keuze moet vrij zijn.”

Door onze correspondent Steven Adolf

Marokko moet afzien van de verplichte Marokkaanse nationaliteit voor migranten en hun nakomelingen. Dat is een van de aanbevelingen voor de agenda van de nieuwe Hoge Adviesraad voor Marokkaanse migranten die in oprichting is. „Marokko moet inzien dat de keuzevrijheid van de nationaliteit mogelijk moet zijn. Dat is een van de boodschappen die we gaan meegeven”, aldus het PvdA-Kamerlid Khadija Arib. Zij maakt deel uit van de werkgroep ter oprichting van de raad die de Marokkaanse koning moet gaan adviseren op het gebied van Marokko’s migrantenbeleid.

Gedurende dit weekeinde kwamen enkele honderden migranten en diverse deskundigen voor de vierde en laatste maal bijeen in het prestigieuze Tour Hassan hotel in Rabat om te discussiëren over de vraag hoe straks Marokko’s adviesraad voor de migranten er uit moet gaan zien. Veel van de aanwezigen behoorden tot de linkse garde die vanaf de jaren zeventig een goed heenkomen zochten in het buitenland om de onderdrukking onder het vroegere regiem van koning Hassan II te ontvluchten. Onder de vleugels van de Adviesraad voor de Mensenrechten zijn zij door de huidige koning Mohammed VI gevraagd om mee te werken aan een nieuw immigrantenbeleid.

De betrokkenheid van het Kamerlid Arib raakte eerder omstreden nadat critici in Nederland haar verweten een dubbele loyaliteit te betrachten. Daarbij zou haar betrokkenheid bij de oprichting van de migrantencommissie mogelijk kunnen botsen met haar positie als Nederlands Kamerlid, zo luidde de kritiek.

De bijeenkomst, die dit keer handelde over burgerschap en participatie, bleek een aantal gevoelige kwesties aan te boren. Zoals de Marokkaanse nationaliteit die volgens de Marokkaanse minister van voorlichting Benabdellah „desnoods tot in de tiende generatie” automatisch voor Marokkaanse migranten en hun nakomelingen geldt. Publicist en hoogleraar Paul Scheffer, uitgenodigd door Arib om te komen spreken, uitte in zijn toespraak felle kritiek op het Marokkaanse nationaliteitsbeginsel. „Wat Benabdellah heeft gezegd is onacceptabel. Ik was tegen dubbele nationaliteit maar ben van mening veranderd. Maar het is wel een vrije keuze. Er is geen zinvolle discussie mogelijk als Marokko dat niet verandert.”

Ook hoogleraar en migratiedeskudige Ruud Koopmans onderstreepte de keuzevrijheid. Strafrechtelijke problemen zijn anders volgens hem niet uitgesloten. „In Marokko kan je vervolgd worden voor belediging van de koning of het ter discussie stellen van de Westelijke Sahara. Dat kan een probleem vormen”, aldus Koopmans. Het voortdurend de nadruk leggen op het land van herkomst bevordert de integratie evenmin, aldus de hoogleraar.

Volgens de Marokkaanse koning zou de taak van de adviesraad vooral moeten bestaan uit het geven van adviezen voor het „behoud van de culturele en religieuze identiteit” van Marokkanen in het buitenland. Andersom zouden de migranten met hun opgedane kennis een mooie bijdrage kunnen leveren aan de modernisering van het land, zo liet de vorst weten.

De jaarlijkse stroom van miljarden euro’s die vanuit het buitenland wordt overgemaakt door circa drie miljoen migranten is een belangrijke drijfveer achter de Marokkaanse wens om de migrantenpolitiek een nieuwe wending te geven. Vooral de jongere generatie, die Marokko slechts kennen van de zomervakantie bij hun familie, toonde zich echter kritisch over de manier waarop Marokko de banden met migranten en hun nakomelingen willen onderhouden. Vooral de corrupte achterkamertjespolitiek in Marokko kon op wantrouwen rekenen.

„Ik wil Marokko best helpen”, aldus D66 wethouder Hassan Najja uit Venray. „Maar als ze geld willen hebben moet je daar ook duidelijke regels voor hebben. En op het moment dat ze zeggen: jullie zijn onze onderdanen wordt het een andere zaak.”

De instelling van de nieuwe migrantenraad draait de oude rollen om: de vroegere ballingen worden nu bij het beleid betrokken. De eerste generatie emigranten bleek daarbij een sterk stempel op het debat te drukken. Woorden als ‘gastland’ en ‘diaspora’ bleken daarbij met regelmaat te worden herhaald. „Het zijn woorden uit het verleden die niets te maken hebben met de huidige realiteit”, zo waarschuwde Scheffer zijn gehoor. „Er ontstaat nu een nieuwe generatie die zich prima weet te redden in hun land.”

De voorstellen over de inhoud en samenstelling van de adviesraad voor immigratie zal volgens het Tweede Kamerlid Arib nog voor het zomerreces bij de Marokkaanse koning worden afgeleverd. Het is volgens haar nog onduidelijk hoe de raad samengesteld zal worden. Afgezien van het gebruik maken van de kennis binnen emigrantennetwerken bij de ontwikkelingen van Marokko, zal de raad zich gaan richten op problemen die vanuit Marokko kunnen ontstaan voor de gemeenschap in het buitenland. „Het Marokkaanse familierecht en de positie van de vrouw bijvoorbeeld.” Het Kamerlid zal zelf in ieder geval niet in de raad zitting nemen. „Ik heb voor Nederland gekozen en Kamerlid is een mooi ambt.”

4 juni 2007

http://www.nrc.nl/binnenland/article718260.ece/Marokkaan_uit_vrije_wil

Als je de Marokkaanse nationaliteit niet meer wilt dan vraag je het toch niet meer aan voor je kinderen, zo simpel is dat.

En dat het zogenaamd prioriteit heeft, nou prioriteit dat Marokkanen hun nationaliteit willen behouden en niet dat ze er afstand van willen nemen. Zo blijkt maar weer dat Arib gezwicht is voor de nazi's in Nederland en nu hun slaafje is geworden.

Esse
04-06-07, 20:20
Ja je hebt gelijk.
Ik las dit artikel net ook in de bibliotheek en heb die hele
leeszaal vol gevloekt. Wat n sukkel!
Natuurlijk gaat de eerste stap van die Nederlandse allochtonenhaters zijn om te EISEN dat
wij dan afscheid nemen van die zogenaamde VRIJWILLIGE
dubbele nationaliteit. Wat een hypocriete mensen....

katmandu
04-06-07, 21:00
@ Esse

Wij "eisen" NIKS - en je bent gewoon heel welkom om te vertrekken naar Marokko als Nederland je niet aanstaat, want het is niét normaal dat een 3e, 4e generatie immigranten het immigratieland niét als hun enige land beschouwen. Het is toch te gek voor woorden dat de koning van Marokko (!) ook maar iets te zeggen heeft over Marokkanen die ervoor kozen in het buitenland te gaan wonen! Waar bemoeit ie zich mee! En nee, Nederland is te klein om een geschikt immigratieland te zijn en reeds een van de dichts bevolkte landen ter wereld.

Aan de ene kant verwijten jullie ons 'allochtonenhaat' aan de andere kant doe je niets anders dan vuil spuien over Nederland. Ga dan wég, wees principieel, want wat let je eigenlijk je zou immers veel gelukkiger zijn onder 100% Marokkanen in Marokko!

WAT houdt jullie eigenlijk tegen om te vertrekken gezien jullie ontevredenheid over Nederland?

Esse
04-06-07, 21:39
Wij "eisen" NIKS - en je bent gewoon heel welkom om te vertrekken naar Marokko als Nederland je niet aanstaat, want het is niét normaal dat een 3e, 4e generatie immigranten het immigratieland niét als hun enige land beschouwen.

Hoe kan ik me hier nu thuis voelen als jij bij het minste
of geringste begint te schreeuwen dat ik het land wat jou betreft mag verlaten?

Je hebt me misschien verkeerd begrepen, ik bedoelde met allochtonenhatende nederlanders niet alle nederlanders, maar slechts de nederlanders die allochtonen haten en daar hun vak van hebben gemaakt (vgl. "de gehoofddoekte nederlanders" of de "klompendragende nederlanders", dat betekent respectievelijk de nederlanders die een hoofddoek ophebben en de nederlanders die klompen dragen, dus niet allemaal, snap je? ). Onder deze mensen was er wel degelijk een die eiste dat die mensen in de Tweede Kamer en de regering hun dubbele nationaliteit opgaven. Herinner je je dat?

Dus wat je in het vervolg doet voordat je reageert is eerst lezen wat er staat, en dan denk je daar even over na. Daarna plaats je het in de juiste context, en dan pas reageer je op hetgeen je gelezen hebt.

Niet zoals jij nu hebt gedaan meteen alles uit zn verband trekken en meteen doorgaan met een verhaal waar geen touw aan vast is te knopen alleen om uit te komen bij je favoriete topic: dingen in de trant van "ga dan toch weg"

bv:
En nee, Nederland is te klein om een geschikt immigratieland te zijn en reeds een van de dichts bevolkte landen ter wereld. Aan de ene kant verwijten jullie ons 'allochtonenhaat' aan de andere kant doe je niets anders dan vuil spuien over Nederland. Ga dan wég, wees principieel, want wat let je eigenlijk je zou immers veel gelukkiger zijn onder 100% Marokkanen in Marokko! WAT houdt jullie eigenlijk tegen om te vertrekken gezien jullie ontevredenheid over Nederland?

Zie je? Waar slaat dat "en nee" op? Waar verwijs je naar? Hoe maak je die connectie van een conferentie in Rabat naar de uitspraak Nederland is dichtbevolkt? Lees wat je zelf schrijft en je begint misschien te begrijpen waarom mensen zich ondanks hun Nederlandse paspoort toch niet helemaal tevreden voelen over de situatie hier in Nederland.

Als jij bij de eerste de beste discussie over hoe de samenleving in elkaar zit, zegt "dan gaan jullie toch weg" wat ben jij dan? Dat zeg ik toch ook niet tegen jou zodra ik geen argumenten heb.

barfly
04-06-07, 21:55
Zo ben je een voorvechter voor je Marokkaanse identiteit en zo ben je een smerige verraadster die heult met Wilders...

Ergens moet ik wel lachen om je Gajus, maar je bakt ze wel eens te bruin zoals nu. Je kunt het oneens zijn met Arib en consorten maar ze zet zich wel in voor haar idealen en die van veel anderen.. Om haar dan smerige verraadster te nomen valt eigenlijk meer in de categorie Wilders dan andersom.

Arib heeft in dezen wel gelijk. De migranten moeten de kans hebben om vrijwillig te kiezen en niets opgelegd krijgen van de dictatuur in Marokko.

Trouwens ik ben ervan overtuigt dat over een tiental jaren een hoop Marokkanen die dan nog in Nederland wonen, net zo denken als Arib.

mark61
04-06-07, 22:00
Geplaatst door barfly
Trouwens ik ben ervan overtuigt dat over een tiental jaren een hoop Marokkanen die dan nog in Nederland wonen, net zo denken als Arib.

Oh nu al. Het gaat ook nergens over, alleen over ziekende overheden. Zonder Marokkaans paspoort krijg je overal gelazer, huisje kopen in MA, nalaten aan je kinderen, geleuter ad grens 'jij bent een Marokkaan' 'Neu ik heb alleen een NL paspoort' 'ik zie toch gvd dat je Marokkaan bent, wat staan we hier dan te praten'.

Zo gaat het ad Turkse grens ook altijd. Maar die kunnen onze landgenoten nu niks meer maken, behalve een beetje harassen. :wijs:

1973Tanger
04-06-07, 22:02
Geplaatst door mark61
Oh nu al. Het gaat ook nergens over, alleen over ziekende overheden. Zonder Marokkaans paspoort krijg je overal gelazer, huisje kopen in MA, nalaten aan je kinderen, geleuter ad grens 'jij bent een Marokkaan' 'Neu ik heb alleen een NL paspoort' 'ik zie toch gvd dat je Marokkaan bent, wat staan we hier dan te praten'.

Zo gaat het ad Turkse grens ook altijd. Maar die kunnen onze landgenoten nu niks meer maken, behalve een beetje harassen. :wijs:

Precies zo is het. Jij snapt het. Misschien ben je wel een verborgen Marokkaan. :hihi:

mark61
04-06-07, 22:03
Geplaatst door 1973Tanger
Precies zo is het. Jij snapt het. Misschien ben je wel een verborgen Marokkaan. :hihi:

:hihi: Je moest es weten.

katmandu
04-06-07, 22:55
@Esse

Citaat: "Hoe kan ik me hier nu thuis voelen als jij bij het minste
of geringste begint te schreeuwen dat ik het land wat jou betreft mag verlaten?"

"Nazi Nederlanders" lijkt mij niet "het minste of geringste". En nee, Wilders is geen Nazi maar heeft wel degelijk redenen voor zijn afkeer van de Islam - lees maar eens wat de Koran schrijft over Christenen immers die zullen allemaal "vernietigd worden"! Daar mogen wij niet boos/razend over zijn? Het zal je maar gezegd worden! 'Christenen zullen branden in het Vuur", "Allah zal Christenen uiteenrijten op de Dag van hun Verdoemenis (als vanzelfsprekend! :schreeuw: ) ... aantallen sura's die Christenen vervloeken en bedreigen met geweld! Je mag best weten dat ook ik razend boos ben op de Islam.

Mag ik jou eraan herinneren dat de Berbers als eeuwenlang achtergesteld worden in Marokko t.b.v. de Arabische Islam en háár cultuur, de Koerden in Turkije vervolgd en vermoord worden, dat er nauwelijks minderheden bestaan in Islamitische landen dus valt 'de afkeer van allochtonen' nog wel mee in Nederland. En nee, ik zie 'de hoofddoek' ook niet zitten want die zijn zowel uit religieus, maatschapperlijk, en cultureel opzicht een belediging voor mij - maar dat maakt mij zeer zeker geen "Nazi"!

Dat "ga dan toch weg" lijkt mij een heel goede oplossing voor die Marokkanen van de laatste generatie die zich hier nog niet thuisvoelen, niet willen integreren, onze cultuur afwijzen, rotzooi schoppen, gaan 'radicaliseren' als belofte voor een verrotte toekomst van Nederland.

"Citaat: "Waar verwijs je naar? Hoe maak je die connectie van een conferentie in Rabat naar de uitspraak Nederland is dichtbevolkt?"

Omdat het vanzelfsprekend geacht wordt door jullie dat Nederland door móet gaan met immigratie vanuit Marokko en wat al niet ideaal gebleken is (de goeden buiten beschouwing gelaten) en ik hoef jou toch niet uit te leggen waarom want als er een boek uitkomt over 'het Marokkanen probleem'(in die trant) met 'Opvoedingsgestichten voor Marokkaanse jongeren' die nodig zijn , en 'het moeten opvoeden van Marokkaanse ouders' dan is er iets goed mis - en wat wij góed zat zijn. Laat de koning van Marokko zijn onderdanen maar opvoeden, onderricht geven, disciplineren ..... want waarom wordt Nederland geacht dat te doen? Lekker makkelijk voor de koning van Marokko - dát wel!

Esse
04-06-07, 23:53
Mijn beste Kathmandu,

Nogmaals:

Dus wat je in het vervolg doet voordat je reageert is eerst lezen wat er staat, en dan denk je daar even over na. Daarna plaats je het in de juiste context, en dan pas reageer je op hetgeen je gelezen hebt.

Niet zoals jij nu hebt gedaan meteen alles uit zn verband trekken en meteen doorgaan met een verhaal waar geen touw aan vast is te knopen alleen om uit te komen bij je favoriete topic: dingen in de trant van "ga dan toch weg"


Je begrijpt het niet hè? Dit topic gaat over dubbele nationaliteit. Niet over de tweede wereldoorlog, niet over jouw rare opvattingen over religie, niet over probleemjongeren, niet over het Vuur, niet over geweld, niet over jouw woede,
niet over Berbers, niet over de Koerden in Turkije , niet over de hoofddoek, niet over wat in cultureel opzicht een belediging voor jou is, niet over 'het Marokkanen probleem', niet over al die andere dingen waar je het over hebt, maar over het hebben van twee paspoorten.

Bovendien ik zou jou nooit een Nazi noemen, je bent toch mijn landgenoot ;-)

sidi bibi
05-06-07, 00:22
Geplaatst door mark61
Oh nu al. Het gaat ook nergens over, alleen over ziekende overheden. Zonder Marokkaans paspoort krijg je overal gelazer, huisje kopen in MA, nalaten aan je kinderen, geleuter ad grens 'jij bent een Marokkaan' 'Neu ik heb alleen een NL paspoort' 'ik zie toch gvd dat je Marokkaan bent, wat staan we hier dan te praten'.

Zo gaat het ad Turkse grens ook altijd. Maar die kunnen onze landgenoten nu niks meer maken, behalve een beetje harassen. :wijs:
Er zijn wijzigingen gekomen in het deviezenverkeer ( le Reporter nr 414, circulaire nr 1716, l'office des changes ), voor een buitenlander, verblijvend in Marokko staat het vrij om deviezen terug te storten, hetzelfde voor Marokkanen ( komt niet duidelijk naar voren in artikel maar ik denk terugkeerders ) verblijvend in Marokko. Bedragen ( oa buitenlandse bankbiljetten ) die een waarde teboven gaan aan 100.000 dirham dient men wel te declareren bij binnenkomst. Het artikel is niet geheel duidelijk omdat bij importeren over non-résidentes wordt gesproken en bij exporteren wordt het niet meer benoemd, kan ook zijn dat voor non-résidentes die mogelijkheid niet bestaat.

observer
05-06-07, 10:31
Geplaatst door barfly
Zo ben je een voorvechter voor je Marokkaanse identiteit en zo ben je een smerige verraadster die heult met Wilders...

Ergens moet ik wel lachen om je Gajus, maar je bakt ze wel eens te bruin zoals nu. Je kunt het oneens zijn met Arib en consorten maar ze zet zich wel in voor haar idealen en die van veel anderen.. Om haar dan smerige verraadster te nomen valt eigenlijk meer in de categorie Wilders dan andersom.
het grappige is dat in qaiys ogen wilder juist geen verrader is immers hij komt op voor zijn volk op de manier waarop qaiys vind dat arib voor dat van haar op moet komen (je moet begrijpen dat in qaiys ogen vrijheid van meningsuiting betekend de uiting van meningen waar qaiys het mee eens is)

Coolassprov MC
05-06-07, 10:43
Geplaatst door Qaiys
...
Door onze correspondent Steven Adolf
....
blijkt maar weer dat Arib gezwicht is voor de nazi's in Nederland en nu hun slaafje is geworden.

Er bekruipen mij gekke gevoelentjes.

knuppeltje
05-06-07, 12:16
Geplaatst door observer
het grappige is dat in qaiys ogen wilder juist geen verrader is immers hij komt op voor zijn volk op de manier waarop qaiys vind dat arib voor dat van haar op moet komen (je moet begrijpen dat in qaiys ogen vrijheid van meningsuiting betekend de uiting van meningen waar qaiys het mee eens is)

Ook fout, Qaiys heeft helemaal geen mening- laat staan dat hij die kan formuleren.
Omdat te verbergen gaat hij gewoon iedere keer in de contramine, maar aandacht levert het wel op.

Coolassprov MC
05-06-07, 13:02
Geplaatst door knuppeltje
Ook fout, Qaiys heeft helemaal geen mening- laat staan dat hij die kan formuleren.
Omdat te verbergen gaat hij gewoon iedere keer in de contramine, maar aandacht levert het wel op.

ik vind hem wel een echte kaaskop; altijd wat te zeiken hebben.

nieuws is altijd slecht nieuws; heerlijk.

hij lijkt wel mij!

super ick
05-06-07, 13:14
Geplaatst door Esse
Mijn beste Kathmandu,

Nogmaals:

Dus wat je in het vervolg doet voordat je reageert is eerst lezen wat er staat, en dan denk je daar even over na. Daarna plaats je het in de juiste context, en dan pas reageer je op hetgeen je gelezen hebt.

Niet zoals jij nu hebt gedaan meteen alles uit zn verband trekken en meteen doorgaan met een verhaal waar geen touw aan vast is te knopen alleen om uit te komen bij je favoriete topic: dingen in de trant van "ga dan toch weg"


Je begrijpt het niet hè? Dit topic gaat over dubbele nationaliteit. Niet over de tweede wereldoorlog, niet over jouw rare opvattingen over religie, niet over probleemjongeren, niet over het Vuur, niet over geweld, niet over jouw woede,
niet over Berbers, niet over de Koerden in Turkije , niet over de hoofddoek, niet over wat in cultureel opzicht een belediging voor jou is, niet over 'het Marokkanen probleem', niet over al die andere dingen waar je het over hebt, maar over het hebben van twee paspoorten.

Bovendien ik zou jou nooit een Nazi noemen, je bent toch mijn landgenoot ;-)

Als ik naar Frankrijk emigreer en de Nederlandse overheid steekt mijn aldaar geboren kinderen en kleinkinderen ongevraagd een verplicht een paspoort in de mik dan maak ik er strakke rolletjes van en stuur ze direct terug met een beleidend schrijven waar ze de rolletjes kunnen stoppen.

Het is toch tegen ieder recht om de ingezetene van een ander land ongevraagd van een nationaliteit te voorzien zonder dat hij/zij daar om vraagt?

Qaiys
05-06-07, 13:29
Geplaatst door knuppeltje
Ook fout, Qaiys heeft helemaal geen mening- laat staan dat hij die kan formuleren.
Omdat te verbergen gaat hij gewoon iedere keer in de contramine, maar aandacht levert het wel op.

Volgens mij heb ik een hele duidelijke mening die ik vaker dan de meeste prikkers kenbaar maak en voorzien met heldere argumenten

Qaiys
05-06-07, 13:36
Geplaatst door Coolassprov MC
ik vind hem wel een echte kaaskop; altijd wat te zeiken hebben.

nieuws is altijd slecht nieuws; heerlijk.

hij lijkt wel mij!

Media-effecten.

Het is heel simpel, ik doe precies wat de Nederlandse media en de autochtone prikkers met Marokkanen doen. Gewoon artikelen plaatsen waar autochtonen negatief in voorkomen. Dan krijg je precies hetzelfde effect dat zich voordoet ten aanzien bij Marokkanen.

Als ik wil plaats ik hier het hele prikbord vol met negatieve artikelen over autochtonen zodat je denkt dat autochtonen monsters zijn, precies zoals dagelijks met ons wordt gedaan.

De autochtone sufferds hier op maroc.nl schijnen dat nog steeds niet door te hebben gezien hun reakties. Ze reageren precies op dezelfde wijze wat ze ons verwijten.

Elke dag weer lachen :hihi:

Coolassprov MC
05-06-07, 17:09
Geplaatst door super ick
Als ik naar Frankrijk emigreer en de Nederlandse overheid steekt mijn aldaar geboren kinderen en kleinkinderen ongevraagd een verplicht een paspoort in de mik dan maak ik er strakke rolletjes van en stuur ze direct terug met een beleidend schrijven waar ze de rolletjes kunnen stoppen.

Het is toch tegen ieder recht om de ingezetene van een ander land ongevraagd van een nationaliteit te voorzien zonder dat hij/zij daar om vraagt?

Er is wel meer dat niet eerlijk ben in de wereld; bijvoorbeeld dat blauwe envelopje.

illmatik
05-06-07, 17:17
Geplaatst door Qaiys
denkt dat autochtonen monsters zijn

Maar ...

Dat zijn het toch ook?! :argwaan:

Esse
05-06-07, 17:21

Esse
05-06-07, 17:21
Als ik naar Frankrijk emigreer en de Nederlandse overheid steekt mijn aldaar geboren kinderen en kleinkinderen ongevraagd een verplicht een paspoort in de mik dan maak ik er strakke rolletjes van en stuur ze direct terug met een beleidend schrijven waar ze de rolletjes kunnen stoppen. Het is toch tegen ieder recht om de ingezetene van een ander land ongevraagd van een nationaliteit te voorzien zonder dat hij/zij daar om vraagt?


Ja maar daar gaat het helemaal niet om. Zoals je al aangeeft staat het iedereen vrij met het marokkaanse paspoort te doen wat hij zelf wil. Je hoeft het niet eens op te halen als je het niet wil. De Nederlandse regering is echter al jaren en jaren bezig om van Marokko gedaan te krijgen dat ze de marokkanen in Nederland 'vrij' laten om van hun paspoort afstand te doen. Zodat ze vervolgens kunnen eisen dat iedereen dat ook doet als ze het Nederlandse paspoort willen houden (zo is het nu met bv Amerikanen in NL of om bij jouw voorbeeld te blijven Nederlanders in Frankrijk, die mogen geen twee paspoorten).

Dat dit nu onder de vlag van democratie en vrijheid gebeurt vind ik nogal hypocriet. Zo van wij willen dat jullie vrij zijn om door ons verplicht te worden om afstand te doen van je tweede nationaliteit.

super ick
05-06-07, 17:22
Geplaatst door Coolassprov MC
Er is wel meer dat niet eerlijk ben in de wereld; bijvoorbeeld dat blauwe envelopje.

Wel als het een volslagen verrassing is.
Ik ben nog nooit voor verrassingen komen te staan.

Persoonlijk heb ik een grotere hekel aan de envelopjes van het C.J.I.

knuppeltje
05-06-07, 17:22
Geplaatst door illmatik
Maar ...

Dat zijn het toch ook?! :argwaan:


Wij horen eigelijk in Loch Ness te zitten, maar dat is zo koud.

super ick
05-06-07, 17:26
Geplaatst door Esse
Ja maar daar gaat het helemaal niet om. Zoals je al aangeeft staat het iedereen vrij met het marokkaanse paspoort te doen wat hij zelf wil. Je hoeft het niet eens op te halen als je het niet wil. De Nederlandse regering is echter al jaren en jaren bezig om van Marokko gedaan te krijgen dat ze de marokkanen in Nederland 'vrij' laten om van hun paspoort afstand te doen. Zodat ze vervolgens kunnen eisen dat iedereen dat ook doet als ze het Nederlandse paspoort willen houden (zo is het nu met bv Amerikanen in NL of om bij jouw voorbeeld te blijven Nederlanders in Frankrijk, die mogen geen twee paspoorten).

Dat dit nu onder de vlag van democratie en vrijheid gebeurt vind ik nogal hypocriet. Zo van wij willen dat jullie vrij zijn om door ons verplicht te worden om afstand te doen van je tweede nationaliteit.

Ongevraagd wordt je met een nationaliteit opgezadelt.
Democratie betekend misschien wel vrijheid in de ogen van velen. Echter democratie is ook aan regels gebonden.
Op zich is het niet zo vreemd als je voor een land kiest dat dat land je ook verplicht een andere nationaliteit te laten vallen.
HEt lijkt er veel op dat mensen alleen de rechten en de lusten willen van Nederland maar niet de plichten en de lasten.

Esse
05-06-07, 17:36
Ongevraagd wordt je met een nationaliteit opgezadelt. Democratie betekend misschien wel vrijheid in de ogen van velen. Echter democratie is ook aan regels gebonden. Op zich is het niet zo vreemd als je voor een land kiest dat dat land je ook verplicht een andere nationaliteit te laten vallen. HEt lijkt er veel op dat mensen alleen de rechten en de lusten willen van Nederland maar niet de plichten en de lasten.

Ik bedoelde onder de vlag van vrijheid en democratie in Marokko, daar is die Khadija Arib nl. mee bezig en daar gaat die conferentie ook over, wel blijven opletten hè.

Uit jouw reacties zie je dus precies wat ik bedoel. Eerst heb je het over jouw kinderen in Frankrijk en hoe je vindt dat ze daar niet door de Nederlandse overheid lastiggevallen mogen worden, maar dan ga je dus meteen door naar welke verplichtingen de bewoners van NL hebben. Dus precies wat ik voorspel wat er gaat gebeuren als de Marokkaanse regering toegeeft aan dit advies. Dan gaat de Nederlandse regering ons dus eerst feliciteren met onze verworven 'vrijheid' om afstand te doen van dat tweede paspoort om daarna te eisen dat we daar verplicht gebruik van maken. Fijn dat je zo voorspelbaar reageert ;-)

Qaiys
05-06-07, 17:53
Het leuke is dat het juist de Nederlandse overheid de dubbele nationaliteit stimmuleerde onder het mom van een betere integratie. daarom konden Turken tot een aantal jaren geleden ook twee nationaliteiten hebben. Nu heb je dus Turken die dat wel hebben en Turken die dat niet kunnen hebben. En nu de rechtse wind waait moeten ze ineens kiezen.

H.P.Pas
05-06-07, 18:08
Geplaatst door Qaiys
Volgens mij heb ik een hele duidelijke mening die ik vaker dan de meeste prikkers kenbaar maak en voorzien met heldere argumenten


Volgens mij zijn je argumenten meestal nogal troebel, direct uit het boekje. (http://www.nizkor.org/features/fallacies/) Ik wijs daar wel eens op; tot nu toe zonder veel succes.

Witte78
05-06-07, 18:10
Geplaatst door Qaiys
Het leuke is dat het juist de Nederlandse overheid de dubbele nationaliteit stimmuleerde onder het mom van een betere integratie. daarom konden Turken tot een aantal jaren geleden ook twee nationaliteiten hebben. Nu heb je dus Turken die dat wel hebben en Turken die dat niet kunnen hebben. En nu de rechtse wind waait moeten ze ineens kiezen.

Het integratie beleid is ook niet voor niks volledig gefaald.

Qaiys
05-06-07, 18:12
Geplaatst door Witte78
Het integratie beleid is ook niet voor niks volledig gefaald.

Kritiek op beleid overheid • 'Leerlingen spreiden' • Conclusies stellen Kamer teleur

Commissie-Blok: integratie geslaagd

Door onze politieke redactie

DEN HAAG, 19 JAN. De integratie van veel allochtonen is ,,geheel of gedeeltelijk geslaagd'' en dat is ,,een prestatie van formaat''. Dit is gebeurd ondanks het integratiebeleid van de overheid, dat veel gebreken vertoonde.

Dat is de voornaamste conclusie van de parlementaire commissie die onderzoek heeft gedaan naar de effecten van ruim dertig jaar integratiebeleid in Nederland. Deze Tijdelijke Commissie Onderzoek Integratiebeleid, naar de voorzitter S. Blok (VVD) ook wel de commissie-Blok genoemd, bracht vanmorgen verslag uit in het rapport Bruggen Bouwen.

De Tweede Kamer, die om het onderzoek had gevraagd, heeft in meerderheid teleurgesteld gereageerd. De VVD noemt de commissie ,,ongelooflijk naïef''. CDA en VVD noemen de aanbevelingen ,,te vrijblijvend en algemeen''. Fractievoorzitter Verhagen van het CDA vindt het teleurstellend dat de commissie ,,nergens de conclusie lijkt te willen of durven trekken dat het integratiebeleid gefaald heeft''. De PvdA vindt de aanbevelingen ,,zeer voorzichtig geformuleerd'' en ze ,,verdienen op veel terreinen aanscherping''.

Volgens de commissie vertoonde het overheidsbeleid de afgelopen decennia weinig samenhang, ontbrak het aan duidelijke doelstellingen en schoot de samenwerking tussen de departementen tekort. In de jaren zeventig was het beleid te zeer welzijnsbeleid in plaats van gericht op terugkeer.

De commissie concludeert ook dat ,,discriminatie in het openbare leven helaas een realiteit is''. ,,Zo voelen veel allochtonen zich zelf geïntegreerd maar niet geaccepteerd'', aldus de commissie. Zij beveelt aan ,,het bestrijden van discriminatie en vooroordelen zowel bij autochtonen als allochtonen actief ter hand te nemen''.

Gemeenten en scholen moeten van de commissie ,,niet-vrijblijvende afspraken'' maken om leerlingen beter te spreiden, opdat de vorming van zwarte scholen wordt tegengegaan. Zwarte scholen ontstaan door concentratie van allochtonen in bepaalde wijken en keuzes van ouders, die kiezen voor scholen met veel leerlingen van dezelfde afkomst. Artikel 23 van de Grondwet, dat de vrijheid van onderwijs regelt, belemmert die keuzemogelijkheden omdat islamitische leerlingen geweigerd kunnen worden op 'bijzondere' scholen, zo constateert de commissie. Maar de commissie stelt dit artikel in de aanbevelingen niet ter discussie. Commissielid Varela (LPF) liet als minderheidsstandpunt opnemen dat er ,,strenge maatregelen'' moeten komen tegen huwelijksmigratie.

De commissie werd ingesteld naar aanleiding van een motie van SP-leider Marijnissen, die in september 2002 stelde dat het integratiebeleid ,,tot nu toe onvoldoende geslaagd is''.

De griffie van de Tweede Kamer verwacht dat het parlement nu eerst in een zogeheten ,,schriftelijke ronde'' vragen zal stellen aan de commissie. In maart zou een debat kunnen plaatshebben tussen Tweede Kamer en commissie. Daarna zou de Kamer in april kunnen debatteren met het kabinet.

Bij het in ontvangst nemen van het rapport bekritiseerde Kamervoorzitter Weisglas politici die reageerden op uitgelekte (onjuiste) versies van het rapport.

http://www.nrc.nl/binnenland/article451679.ece/Commissie-Blok_integratie_geslaagd

Qaiys
05-06-07, 18:15
Geplaatst door H.P.Pas
Volgens mij zijn je argumenten meestal nogal troebel, direct uit het boekje. (http://www.nizkor.org/features/fallacies/) Ik wijs daar wel eens op; tot nu toe zonder veel succes.

Ik heb zoveel meningen dat jij het niet eens kunt bijbenen. De keer dat je eens selectief reageert maak je ook nog eens redeneerfouten.

H.P.Pas
05-06-07, 18:22
Geplaatst door Qaiys
Ik heb zoveel meningen dat jij het niet eens kunt bijbenen. De keer dat je eens selectief reageert maak je ook nog eens redeneerfouten.

Ik heb het een tijdje lang wat vaker gedaan. Toen begon je over stalken te mieren.
Er steekt overigens geen verdienste in het hebben van vele meningen.

Witte78
05-06-07, 18:24
Geplaatst door Qaiys
Kritiek op beleid overheid • 'Leerlingen spreiden' • Conclusies stellen Kamer teleur

Commissie-Blok: integratie geslaagd

Door onze politieke redactie

DEN HAAG, 19 JAN. De integratie van veel allochtonen is ,,geheel of gedeeltelijk geslaagd'' en dat is ,,een prestatie van formaat''. Dit is gebeurd ondanks het integratiebeleid van de overheid, dat veel gebreken vertoonde.

Dat is de voornaamste conclusie van de parlementaire commissie die onderzoek heeft gedaan naar de effecten van ruim dertig jaar integratiebeleid in Nederland. Deze Tijdelijke Commissie Onderzoek Integratiebeleid, naar de voorzitter S. Blok (VVD) ook wel de commissie-Blok genoemd, bracht vanmorgen verslag uit in het rapport Bruggen Bouwen.

De Tweede Kamer, die om het onderzoek had gevraagd, heeft in meerderheid teleurgesteld gereageerd. De VVD noemt de commissie ,,ongelooflijk naïef''. CDA en VVD noemen de aanbevelingen ,,te vrijblijvend en algemeen''. Fractievoorzitter Verhagen van het CDA vindt het teleurstellend dat de commissie ,,nergens de conclusie lijkt te willen of durven trekken dat het integratiebeleid gefaald heeft''. De PvdA vindt de aanbevelingen ,,zeer voorzichtig geformuleerd'' en ze ,,verdienen op veel terreinen aanscherping''.

Volgens de commissie vertoonde het overheidsbeleid de afgelopen decennia weinig samenhang, ontbrak het aan duidelijke doelstellingen en schoot de samenwerking tussen de departementen tekort. In de jaren zeventig was het beleid te zeer welzijnsbeleid in plaats van gericht op terugkeer.

De commissie concludeert ook dat ,,discriminatie in het openbare leven helaas een realiteit is''. ,,Zo voelen veel allochtonen zich zelf geïntegreerd maar niet geaccepteerd'', aldus de commissie. Zij beveelt aan ,,het bestrijden van discriminatie en vooroordelen zowel bij autochtonen als allochtonen actief ter hand te nemen''.

Gemeenten en scholen moeten van de commissie ,,niet-vrijblijvende afspraken'' maken om leerlingen beter te spreiden, opdat de vorming van zwarte scholen wordt tegengegaan. Zwarte scholen ontstaan door concentratie van allochtonen in bepaalde wijken en keuzes van ouders, die kiezen voor scholen met veel leerlingen van dezelfde afkomst. Artikel 23 van de Grondwet, dat de vrijheid van onderwijs regelt, belemmert die keuzemogelijkheden omdat islamitische leerlingen geweigerd kunnen worden op 'bijzondere' scholen, zo constateert de commissie. Maar de commissie stelt dit artikel in de aanbevelingen niet ter discussie. Commissielid Varela (LPF) liet als minderheidsstandpunt opnemen dat er ,,strenge maatregelen'' moeten komen tegen huwelijksmigratie.

De commissie werd ingesteld naar aanleiding van een motie van SP-leider Marijnissen, die in september 2002 stelde dat het integratiebeleid ,,tot nu toe onvoldoende geslaagd is''.

De griffie van de Tweede Kamer verwacht dat het parlement nu eerst in een zogeheten ,,schriftelijke ronde'' vragen zal stellen aan de commissie. In maart zou een debat kunnen plaatshebben tussen Tweede Kamer en commissie. Daarna zou de Kamer in april kunnen debatteren met het kabinet.

Bij het in ontvangst nemen van het rapport bekritiseerde Kamervoorzitter Weisglas politici die reageerden op uitgelekte (onjuiste) versies van het rapport.

http://www.nrc.nl/binnenland/article451679.ece/Commissie-Blok_integratie_geslaagd


Dit onderstreept alleen maar mijn bewering. Wellicht was dat ook je bedoeling.

TonH
05-06-07, 18:37
Geplaatst door Qaiys
Het leuke is dat het juist de Nederlandse overheid de dubbele nationaliteit stimmuleerde onder het mom van een betere integratie. daarom konden Turken tot een aantal jaren geleden ook twee nationaliteiten hebben. Nu heb je dus Turken die dat wel hebben en Turken die dat niet kunnen hebben. En nu de rechtse wind waait moeten ze ineens kiezen.

Nog leuker is het dat je als Canadees er, tot je schrik, achter kunt komen dat Nederland je het Nederlandse staatsburgerschap heeft gegeven:

Op wat voor manieren kun je Nederlander worden?
Er zijn drie manieren om Nederlander te worden: van rechtswege, via de optieprocedure en door naturalisatie.

(...)

1. Van rechtswege (automatisch)

Door geboorte.
Elk kind van een gehuwde Nederlandse vader of moeder is na zijn geboorte automatisch Nederlander, ook als het buiten Nederland geboren is. Het kind van een ongehuwde Nederlandse moeder is ook na geboorte automatisch Nederlander.

Let op: kinderen die vóór 1 januari 1985 zijn geboren uit een Nederlandse moeder en een buitenlandse vader zijn in de regel geen Nederlander geworden door geboorte.
(...)

http://www.minbuza.nl/nl/reizenlanden/nederlanders_in_het_buitenland,nederlanderschap/op_wat_voor_manieren_kun_je_nederlander_wordenx.ht ml

De kinderen van een Nederlands echtpaar dat naar Canada is geëmigreerd in 2001 en die daar zijn geboren zijn volgens de Canadeze wet Canadees. En volgens de Nederlandse wet ook Nederlander. Deze zomer worden de ouders Canadees. Alleen wanneer er dan een derde kind geboren wordt dan is dat, in tegenstelling tot zijn/haar broertje en zusje, GEEN Nederlander meer.

Met andere woorden: het GAAT helemaal niet om de onwenselijkheid van een dubbele nationaliteit. Het gaat in Nederland alleen om de dubbele nationaliteit van Marokkanen en Turken. Voor de vorm worden er nog wat meer bevolkingsgroepen bij betrokken, maar de kern zit um hierin

Olive Yao
05-06-07, 21:13
Zeg, hebben jullie het al gehoord? Khadija Arib blijkt een smerige verraadster van Wilders te zijn.

mark61
05-06-07, 21:14
Geplaatst door Olive Yao
Zeg, hebben jullie het al gehoord? Khadija Arib blijkt een smerige verraadster van Wilders te zijn.

Ik begrijp em niet. Gaat Wilders nou de cel in of zoiets? :vreemd:

Olive Yao
05-06-07, 21:18
Geplaatst door mark61
Ik begrijp em niet. Gaat Wilders nou de cel in of zoiets? :vreemd:
Denk t wel. Die smerige Khadija Arib heeft m verraden.

Olive Yao
05-06-07, 21:20
Geplaatst door H.P.Pas
Ik heb het een tijdje lang wat vaker gedaan. Toen begon je over stalken te mieren.
Er steekt overigens geen verdienste in het hebben van vele meningen.
Wie over alles een mening heeft moet wel dom zijn.

Coolassprov MC
05-06-07, 21:27
Geplaatst door Olive Yao
Zeg, hebben jullie het al gehoord? Khadija Arib blijkt een smerige verraadster van Wilders te zijn.

Verraadster voor Wilders.

Leuk, he? Taalspelletjes?

Coolassprov MC
05-06-07, 21:29
Geplaatst door mark61
Ik begrijp em niet. Gaat Wilders nou de cel in of zoiets? :vreemd:

Dat zou zijn volgelingen (de rest der Zweite Zimmer) medeplichtig maken volgens de dan ontstane jurisprudentie.

Slinger
05-06-07, 21:30
Geplaatst door Olive Yao
Wie over alles een mening heeft moet wel dom zijn.

Je bent pas dom als je niet in staat bent je meningen, al zijn het er dan ook weinig, bij te stellen.

Olive Yao
05-06-07, 21:53
Geplaatst door Coolassprov MC
Verraadster voor Wilders.
Oh! Dus Khadija Arib blijkt een smerige verraadster voor Wilders te zijn?

observer
06-06-07, 00:14
Geplaatst door Olive Yao
Oh! Dus Khadija Arib blijkt een smerige verraadster voor Wilders te zijn? ik snap het niet meer als wilders voor het behouden van het marokpaspoort is is hij dan eremaroc?

super ick
06-06-07, 11:22
Geplaatst door Olive Yao
Oh! Dus Khadija Arib blijkt een smerige verraadster voor Wilders te zijn?


Heeft waarschijnlijk niets te maken met hygiene?

The Black Flame
06-06-07, 16:48
Vergeet niet dat Quais stijf van de adrenaline hier keihard een punt maakt. Dan sluipt er wel eens een foutje in.

Doeschate
06-06-07, 18:49
Geplaatst door Qaiys
Media-effecten.

Het is heel simpel, ik doe precies wat de Nederlandse media en de autochtone prikkers met Marokkanen doen. Gewoon artikelen plaatsen waar autochtonen negatief in voorkomen. Dan krijg je precies hetzelfde effect dat zich voordoet ten aanzien bij Marokkanen.

Als ik wil plaats ik hier het hele prikbord vol met negatieve artikelen over autochtonen zodat je denkt dat autochtonen monsters zijn, precies zoals dagelijks met ons wordt gedaan.

De autochtone sufferds hier op maroc.nl schijnen dat nog steeds niet door te hebben gezien hun reakties. Ze reageren precies op dezelfde wijze wat ze ons verwijten.

Elke dag weer lachen :hihi:
Haha!!

Ik moet altijd om je lachen, dat is een grote verdienste van je. Het is altijd goed als je een spiegel wordt voorgehouden.
Maar heb jij ook zoveel gevoel voor humor als er met jou hetzelfde spelletje wordt gespeeld? Ik vrees van niet, want je wordt te vaak woedend in het debat.

De ware charlatan blijft koel, denk daaraan.

sidi bibi
06-06-07, 19:33
Geplaatst door Doeschate
Haha!!

Ik moet altijd om je lachen, dat is een grote verdienste van je. Het is altijd goed als je een spiegel wordt voorgehouden.
Maar heb jij ook zoveel gevoel voor humor als er met jou hetzelfde spelletje wordt gespeeld? Ik vrees van niet, want je wordt te vaak woedend in het debat.

De ware charlatan blijft koel, denk daaraan.

Qaiys wordt helemaal niet woedend in het debat, hij speelt het maar en lacht zich dood. Hier in Marokko is ie al populair aan het worden, zit hier vaak met anderen de discussies te volgen, als ze binnenkomen is het vaak: 'Heeft Qaiys nog iets geschreven' of 'is Qaiys er al ?'. En karikaturen voorstellingen komen er ook bij, maar voor mezelf hou ik het erbij dat ie van die dunne zuinige gereformeerde lippen heeft en dat ie daarom af en toe wat spinnig is.

Olive Yao
06-06-07, 20:15
Geplaatst door sidi bibi
Qaiys wordt helemaal niet woedend in het debat, hij speelt het maar en lacht zich dood. Hier in Marokko is ie al populair aan het worden, zit hier vaak met anderen de discussies te volgen, als ze binnenkomen is het vaak: 'Heeft Qaiys nog iets geschreven' of 'is Qaiys er al ?'. En karikaturen voorstellingen komen er ook bij, maar voor mezelf hou ik het erbij dat ie van die dunne zuinige gereformeerde lippen heeft en dat ie daarom af en toe wat spinnig is.
Dat zijn dus marokkanen die nederlands lezen?
Zeg, ik ga weer eens wat vaker de discussie aan met Qaiys.

Bart.NL
06-06-07, 20:29
Ik moet toegeven dat ik Qaiys ook erg grappig vind.

sidi bibi
06-06-07, 21:21
Geplaatst door Olive Yao
Dat zijn dus marokkanen die nederlands lezen?
Zeg, ik ga weer eens wat vaker de discussie aan met Qaiys.

Nee, het wordt vertaald, ik kan redelijk Frans maar het woordenboek ligt ernaast, tis voor mij goed om het Frans te perfectioneren, koop ook veel Marokkaanse franstalige weekbladen, Challenge, Marochebdo, Le journal, le Reporter, Telquel, zijn er nogal wat. Die bladen rouleren weer door het hele dorp, is best wel belangstelling voor.

observer
07-06-07, 00:53
die arib moet toch onderhand lijp worden

eerst het wilders smaldeel nu de maroc brigade

tussendoor nog wat kritiek van het pvda politburo

zelf gerard joling wordt niet zo stevig genomen

Olive Yao
27-06-07, 21:18
Steeds meer van die smerige bounty-verraadsters, hè?