PDA

Bekijk Volledige Versie : Zionistische Recht: Palestijnse ministers opsluiten zonder enige vorm van proces



Qaiys
04-06-07, 19:10
'Israël sluit Hamas-politici half jaar op'

ANP

JERUZALEM - Een Israëlische militaire rechtbank heeft maandag bepaald dat twee ministers en een parlementslid van de radicale Palestijnse beweging Hamas voor zes maanden in hechtenis worden geplaatst, zonder enige vorm van proces. Dat hebben advocaten van het drietal laten weten.

Minister van Onderwijs Naser el-Deen al-Shaer, minister zonder portefeuille Wasfi Qabha en parlementariër Abdelrahman Zeidan werden anderhalve week geleden gearresteerd bij operaties van het Israëlische leger in de Palestijnse gebieden.

De Israëlische acties tegen Hamas en andere militante Palestijnse bewegingen waren een reactie op raketbeschietingen van doelen in Israël.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/article432324.ece/Israel_sluit_Hamas-politici_half_jaar_op

Slinger
04-06-07, 20:05
Geplaatst door Qaiys
'Israël sluit Hamas-politici half jaar op'

ANP

JERUZALEM - Een Israëlische militaire rechtbank heeft maandag bepaald dat twee ministers en een parlementslid van de radicale Palestijnse beweging Hamas voor zes maanden in hechtenis worden geplaatst, zonder enige vorm van proces. Dat hebben advocaten van het drietal laten weten.

Minister van Onderwijs Naser el-Deen al-Shaer, minister zonder portefeuille Wasfi Qabha en parlementariër Abdelrahman Zeidan werden anderhalve week geleden gearresteerd bij operaties van het Israëlische leger in de Palestijnse gebieden.

De Israëlische acties tegen Hamas en andere militante Palestijnse bewegingen waren een reactie op raketbeschietingen van doelen in Israël.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/article432324.ece/Israel_sluit_Hamas-politici_half_jaar_op

Het is oorlog. Hamas is nog steeds bezig met schieten op Israëlische onderdanen, burgers nog wel. Dat wil zeggen, vrouwen en kinderen. Deze ministers mogen blij zijn dat ze nog leven. De Israëlische soldaten die vorige zomer door Hesbolla ontvoerd werden, zijn nog niet terug.

Coolassprov MC
05-06-07, 07:11
Geplaatst door Slinger
Het is oorlog.

Ik dacht dat het joodse gastvrijheid was.

mulan
05-06-07, 11:08
Geplaatst door Slinger
Het is oorlog. Hamas is nog steeds bezig met schieten op Israëlische onderdanen, burgers nog wel. Dat wil zeggen, vrouwen en kinderen. Deze ministers mogen blij zijn dat ze nog leven. De Israëlische soldaten die vorige zomer door Hesbolla ontvoerd werden, zijn nog niet terug.

Die 2 Israelische soldaten zijn nog niet terug? Boofockinghoo...vind je het erg dat duizenden burgers die niet terug zijn wat erger is dan 2 soldaten die deel uitmaken van een bezettingsmacht. Maar goed..ik trek die lijn van je door....Israel mag blij zijn dat het nog bestaat.

Slinger
05-06-07, 20:06
Geplaatst door mulan
Die 2 Israelische soldaten zijn nog niet terug? Boofockinghoo...vind je het erg dat duizenden burgers die niet terug zijn wat erger is dan 2 soldaten die deel uitmaken van een bezettingsmacht. Maar goed..ik trek die lijn van je door....Israel mag blij zijn dat het nog bestaat.

Het zou niet meer bestaan als het niet de maatregelen nam die nodig zijn.

Slinger
05-06-07, 20:27
Overigens Qais, ik wil je toch in overweging geven je taalgebruik aan te passen. Je topictitels zouden al een stuk minder irritant zijn als je correct Nederlands zou gebruiken: Het is in dit geval niet: zionistische recht, maar: zionistisch recht, zonder e dus. (Want 'recht' is een onzijdig woord en dan komt er, wanneer geen lidwoord of het onbepaalde lidwoord wordt gebruikt, geen e achter de bijv. bep.).

Coolassprov MC
05-06-07, 20:32
Geplaatst door Slinger
Overigens Qais, ik wil je toch in overweging geven je taalgebruik aan te passen. Je topictitels zouden al een stuk minder irritant zijn als je correct Nederlands zou gebruiken: Het is in dit geval niet: zionistische recht, maar: zionistisch recht, zonder e dus. (Want 'recht' is een onzijdig woord en dan komt er, wanneer geen lidwoord of het onbepaalde lidwoord wordt gebruikt, geen e achter de bijv. bep.).

Als jij, ook, zijn pseudoniem correct zou spellen, zou het erop lijken dat je, zij het op sarcastische wijze, beleefd probeert te zijn.

Coolassprov MC
05-06-07, 20:41
Geplaatst door Slinger
Het is oorlog. Hamas is nog steeds bezig met schieten op Israëlische onderdanen, burgers nog wel. Dat wil zeggen, vrouwen en kinderen.

Vraag een gemiddelde kolonist en die je zal je vertellen dat ie willens en wetens liever sterft dan dat zijn gestolen land verlaat om terug te keren waar ie vandaan kwam; New York.

De rest zijn Krokodilletranen gevoed door leugens; verder kom je niet.


Geplaatst door Slinger
Deze ministers mogen blij zijn dat ze nog leven.

Als zulke praat uit een andere mond dan die van een jood komt, heet het simpelweg Maffia-praat ; niets meer dan dat.


Geplaatst door Slinger
De Israëlische soldaten die vorige zomer door Hesbolla ontvoerd werden, zijn nog niet terug.

Er zijn wel meer zaken waarin het heldhaftige zionnazi-leger beloofd had aan het bloeddorstige joodse volk, maar waarin ze miserabele wijze gefaald zijn.

Ik had dat lijst van gefaalde beloftes hier vorig jaar gepost; eentje daarvan was bijvoorbeeld het doden van Hasan Nasrallah; weet je nog?

Niet weer krokodilletranen gaan janken als jullie vereerde maffi-praktijken niet het gewenste resultaat opleveren, he?

Coolassprov MC
05-06-07, 20:45
Geplaatst door Slinger
Overigens Qais, ik wil je toch in overweging geven je taalgebruik aan te passen. Je topictitels zouden al een stuk minder irritant zijn als je correct Nederlands zou gebruiken: Het is in dit geval niet: zionistische recht, maar: zionistisch recht, zonder e dus. (Want 'recht' is een onzijdig woord en dan komt er, wanneer geen lidwoord of het onbepaalde lidwoord wordt gebruikt, geen e achter de bijv. bep.).

Wat jij beschrijft is nog steeds een taal- en stijlfout; zionistisch recht is een oxymoron.

http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=oxymoron


oxy·mo·ron (het ~, ~s)
1 stijlfiguur die een enge verbinding van twee tegenovergestelde begrippen bevat [bv.: een jeugdige grijsaard, het nut van het nutteloze]

Slinger
05-06-07, 20:54
Geplaatst door Coolassprov MC
Wat jij beschrijft is nog steeds een taal- en stijlfout; zionistisch recht is een oxymoron.

http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=oxymoron

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit wel een leuk antwoord vind. Je gaat vooruit. :duim:

Je begrijpt natuurlijk wel dat ik het in deze absoluut niet met je eens ben.

Qaiys
05-06-07, 20:57
Geplaatst door Slinger
Overigens Qais, ik wil je toch in overweging geven je taalgebruik aan te passen. Je topictitels zouden al een stuk minder irritant zijn als je correct Nederlands zou gebruiken: Het is in dit geval niet: zionistische recht, maar: zionistisch recht, zonder e dus. (Want 'recht' is een onzijdig woord en dan komt er, wanneer geen lidwoord of het onbepaalde lidwoord wordt gebruikt, geen e achter de bijv. bep.).

Vooral in Nederlandse krantenkoppen komen verbogen bijvoeglijke naamwoorden voor die schijnbaar in strijd zijn met de algemene regels. Die gevallen kunnen beschouwd worden als verkortingen. Zo is de krantenkop Amsterdamse politiekorps te zwaar belast te beschouwen als een verkorting van Het Amsterdamse politiekorps te zwaar belast. In Vlaamse krantenkoppen gebruikt men in zulke gevallen gewoonlijk een onverbogen vorm: Antwerps politiekorps te zwaar belast.

http://taaladvies.net/taal/advies/tekst/28

Ik woon niet in Belgie.

Slinger
05-06-07, 21:03
Geplaatst door Qaiys
Vooral in Nederlandse krantenkoppen komen verbogen bijvoeglijke naamwoorden voor die schijnbaar in strijd zijn met de algemene regels. Die gevallen kunnen beschouwd worden als verkortingen. Zo is de krantenkop Amsterdamse politiekorps te zwaar belast te beschouwen als een verkorting van Het Amsterdamse politiekorps te zwaar belast. In Vlaamse krantenkoppen gebruikt men in zulke gevallen gewoonlijk een onverbogen vorm: Antwerps politiekorps te zwaar belast.

http://taaladvies.net/taal/advies/tekst/28

Ik woon niet in Belgie.

Niet alle kranten doen daar aan mee hoor, maar zo zie je maar weer, in Nederland zijn we erg slordig met onze taal, in België wordt correcter Nederlands gesproken en geschreven dan in Nederland.

IbnRushd
05-06-07, 21:52
De nieuwe kaart

http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/wp-content/uploads/2007/06/ft-fragmentation-of-the-west-bank-map.gif

Voor wie dacht dat de regering van Israel serieus van de bezetting af willen, en toewerken naar een Palestijnse staat - soms horen we zulke geluiden - kijk hier naar de nieuwe kaart van de Westoever, gemaakt in opdracht van de VN.

Op de witte vlekken wonen Palestijnen. Alles wat oranje is, is en blijft in handen van Israel. De rode rondjes zijn checkpoints. De oranje wegen zijn wegen alleen voor de joodse kolonisten. Zie dat Jeruzalem geheel is omsingeld en afgesloten van het achterland. Zie dat alle grote woonkernen, als Hebron en Nablus zijn omsingeld en afgesloten.
Ook Amnesty International heeft een rapport geschreven.
De Israelische regering noemt dat ‘eenzijdig’.

New UN map charts West Bank reality
By Sharmila Devi and Harvey Morris in Jerusalem
Published: June 4 2007 16:51 | Last updated: June 4 2007 16:51

A new map of the West Bank 40 years after its conquest by Israel in the Six Day War, gives the most definitive picture so far of a territory in which 2.5m Palestinians are confined to dozens of enclaves separated by Israeli roads, settlements, fences and military zones.

Produced by the United Nations’s Office for the Co-ordination of Humanitarian Affairs, it is based on extensive monitoring in the field combined with analysis of satellite imagery. It provides an overall picture officials say is even more comprehensive than charts drawn up by the Israeli military.

The impact of Israeli civilian and military infrastructure is to render 40 per cent of the territory, which is roughly the size of the US state of Delaware or the English county of Norfolk, off-limits to Palestinians.

The rest of the territory, including main centres such as Nablus and Jericho, is split into isolated spots. Movement between them is restricted by 450 roadblocks and 70 manned checkpoints.

The UN mapmakers focused on land set aside for Jewish settlements, roads reserved for settler access, the West Bank separation barrier, closed military areas and nature reserves.

What remains is an area of habitation remarkably close to territory set aside for the Palestinian population in Israeli security proposals dating back to postwar 1967.

The process of enclosing the civilian enclaves has accelerated in the years since the outbreak of the Palestinian uprising in 2000, and the reintroduction by Israel of its military rule even in areas previously under Palestinian Authority security control.

A network of roads designed to ease the movement of Jewish settlers limits access between Palestinian enclaves. A secondary network being built would allow Palestinian limited movement via tunnels, bridges and trenches.

Diplomats say the effect of the infrastructure changes would be to formalise the de facto cantonisation of the West Bank. Some 450,000 Israelis live in the West Bank and occupied east Jerusalem and settlements have grown by at least 5.5 per cent a year compared with less than 3 per cent among Palestinians.

The map is one of a number of documents whose publication has coincided with Monday’s anniversary of the 1967 war. Amnesty, the rights group, issued a report that accused Israel of a land grab in the West Bank and called for urgent action to address “widespread human rights abuses committed under the occupation”.

The Israeli justice ministry branded the report as “one-sided, immoral and riddled with mistakes”.

bron: http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/2007/06/05/de-nieuwe-kaart/

Coolassprov MC
05-06-07, 22:31
Geplaatst door Slinger
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit wel een leuk antwoord vind. Je gaat vooruit. :duim:

Ik geef des avonds bijles Nederlands aan beginnende Zionisten.


Geplaatst door Slinger
Je begrijpt natuurlijk wel dat ik het in deze absoluut niet met je eens ben.

Aangezien jij moeite hebt met het begrip ''recht'', en recht ziet in ''maffia-formuleringen'' zegt jouw afwijzing van deze oxymoron nog minder dan niets.

Freesaf2
06-06-07, 14:13
Geplaatst door mulan
Die 2 Israelische soldaten zijn nog niet terug? Boofockinghoo...vind je het erg dat duizenden burgers die niet terug zijn wat erger is dan 2 soldaten die deel uitmaken van een bezettingsmacht. Maar goed..ik trek die lijn van je door....Israel mag blij zijn dat het nog bestaat.

Of de Palestijnen dat de Israeli ze nog niet compleet weggevaagd hebben.