PDA

Bekijk Volledige Versie : Crisisberaad VVD over Verdonk



David
05-06-07, 12:52
Rita Verdonk dreigt uit de fractie te worden gezet door haar partijgenoten. Aanleiding is een interview met het tijdschrift HP/De Tijd. Verdonk heeft daarin laten aantekenen dat de VVD een 'fatsoenlijke rechtse' leider nodig heeft van het type Nicolas Sarkozy (president van Frankrijk). Mark Rutte zou niet voldoen aan dat profiel. Hij is "een fatsoenlijke VVD'er, maar niet echt rechts. Dat kan ik er echt niet van maken."

Het interview werd eerst voorgelegd aan de afdeling communicatie van de VVD, zoals gebruikelijk is. Rutte vond dat de tekst niet door de beugel kon, en sommeerde Verdonk de tekst te (laten) wijzigen. Interviewer Frans van Deijl heeft geweigerd om het artikel aan te passen. Daarop heeft Rutte geëist dat Verdonk ofwel afstand moest nemen van haar woorden (Elsevier), ofwel haar excuses moest aanbieden (NOS), middels een brief die Rutte zou opstellen. Verdonk heeft hier niet mee ingestemd.

Daarmee is de positie van Verdonk in de VVD-fractie wankel geworden. Volgens sommige bronnen zou zij dinsdagochtend in de fractievergadering uit de fractie kunnen worden gegooid.

In het gewraakte artikel zegt Verdonk verder gezegd dat zij zichzelf wel als een vertegenwoordiger van fatsoenlijk rechts beschouwt, "in de lijn van Frits Bolkestein". Daarnaast zei ze: "Als je ziet wat Wiegel en Bolkestein hebben gezegd, dan is dat toch wat anders dan wat Mark zegt."

http://www.planet.nl/upload_mm/b/2/c/1856119485_1999998469_verdonk.jpg

Het_Is_Lent
05-06-07, 14:50
Sjonge jonge jonge, Rutte is de fractieleider of zij dit nou wil of niet. Get over it.

Onkruid vergaat niet, dus ik ben best benieuwd naar hoe zij er onderuit gaat komen

David
05-06-07, 14:52
Geplaatst door Het_Is_Lent
Sjonge jonge jonge, Rutte is de fractieleider of zij dit nou wil of niet. Get over it.

Onkruid vergaat niet, dus ik ben best benieuwd naar hoe zij er onderuit gaat komen


Oh, het is alweer voorbij, die "crisis". La Verdonk heeft haar excuses aangeboden, zo niet bedoeld, Rutte is enig, bla bla bla. Jammer wel, ik verheugde me al op de actualiteitenprogramma's vanavond.

Qaiys
05-06-07, 14:53
Mischien is het een spel en wil ze wel eruit gezet worden zodat ze naar Wilders toe kan en dat ze ze3ma net als wilders de mond is gesnoerd.

Het_Is_Lent
05-06-07, 15:16
Geplaatst door David
Oh, het is alweer voorbij, die "crisis". La Verdonk heeft haar excuses aangeboden, zo niet bedoeld, Rutte is enig, bla bla bla. Jammer wel, ik verheugde me al op de actualiteitenprogramma's vanavond.

Nou dat is snel. Het zal nu wel weer goed zijn daar in Den Haag :rolleyes: .

Qaiys; het lijkt me geen domme vrouw. Ze weet meestal wel wat voor impact haar woorden hebben en zet denk ik de grenzen een beetje op te zoeken. Een politica die in daden strijdt voor de "vrijheid van meningsuiting" is geloofwaardiger voor veel mensen, dan een die er alleen over spreekt..ik denk dat het haar nog wel wat stemmen zal opleveren. Publiciteit heeft ze in iedere geval.

TonH
05-06-07, 19:32
Geplaatst door Het_Is_Lent
Nou dat is snel. Het zal nu wel weer goed zijn daar in Den Haag :rolleyes: .

Qaiys; het lijkt me geen domme vrouw. Ze weet meestal wel wat voor impact haar woorden hebben en zet denk ik de grenzen een beetje op te zoeken. Een politica die in daden strijdt voor de "vrijheid van meningsuiting" is geloofwaardiger voor veel mensen, dan een die er alleen over spreekt..ik denk dat het haar nog wel wat stemmen zal opleveren. Publiciteit heeft ze in iedere geval.

Weet iemand hoeveel maal ze de laatste twee jaar dit 'trucje' heeft lopen uithalen? Te weten: hard iets roepen en dan zeggen dat het niet zo bedoeld was?

Toch gek, dat mensen die haar waarderen omdat ze voor de "vrijheid van meningsuiting" strijdt haar nog steeds geloofwaardig vinden, terwijl ze steeds weer aangeeft dat ze niet weet wat ze zegt of hoe ze het zegt.

Maar misschien heb je gelijk en is ze geen domme vrouw en doet dat expres. In dat geval weten haar 'fans' dat natuurlijk ook. En dus vertegenwoordigd zij met dit gedrag, dat je misschien wel een beetjes leugenachtig kunt noemen, een nogal aanzienliij deel van de Nederlandse bevolking die zich daarin herkent?!

Ik weet het niet hoor... ik probeer ook maar wat. En mocht iemand boos worden dan zeg ik maar bij voorbaad dat ik het niet zo bedoeld heb... En anders hebben ze hier bij Maroc mijn in mijn priksel zitten rotsooien...

Man_Ray
05-06-07, 19:39
Ze heeft haar kans gehad voorzitter te worden. Heeft die gegrepen maar heeft het niet gehaald. De VVD-leden hebben voor Rutte gekozen.

Als je de competitie aangaat kan je verliezen. Zo gaat het nu eenmaal.

Achteraf daarover gaan janken is een beetje zielig.

tr_imparator
05-06-07, 19:47
Kan ze niet beter weer gevangenisdirecteur worden ofzo? Begint een beetje vervelend te worden, steeds maar hetzelfde truukje.

Het_Is_Lent
05-06-07, 21:00
Geplaatst door TonH
Weet iemand hoeveel maal ze de laatste twee jaar dit 'trucje' heeft lopen uithalen? Te weten: hard iets roepen en dan zeggen dat het niet zo bedoeld was?

Toch gek, dat mensen die haar waarderen omdat ze voor de "vrijheid van meningsuiting" strijdt haar nog steeds geloofwaardig vinden, terwijl ze steeds weer aangeeft dat ze niet weet wat ze zegt of hoe ze het zegt.

Maar misschien heb je gelijk en is ze geen domme vrouw en doet dat expres. In dat geval weten haar 'fans' dat natuurlijk ook. En dus vertegenwoordigd zij met dit gedrag, dat je misschien wel een beetjes leugenachtig kunt noemen, een nogal aanzienliij deel van de Nederlandse bevolking die zich daarin herkent?!

Ik weet het niet hoor... ik probeer ook maar wat. En mocht iemand boos worden dan zeg ik maar bij voorbaad dat ik het niet zo bedoeld heb... En anders hebben ze hier bij Maroc mijn in mijn priksel zitten rotsooien...


Ik weet het niet 100% zeker, maar ik heb echt het idee dat zij ontzettend manipulatief bezig is en weet hoe zij het spelletje moet spelen.

Veel mensen hebben genoeg van het politiek correcte en daar speelt zij erg goed op in.

Slinger
05-06-07, 21:14
Geplaatst door Het_Is_Lent
Ik weet het niet 100% zeker, maar ik heb echt het idee dat zij ontzettend manipulatief bezig is en weet hoe zij het spelletje moet spelen.

Veel mensen hebben genoeg van het politiek correcte en daar speelt zij erg goed op in.

Verdonk kan het zich niet permitteren jarenlang, tot de volgende verkiezingen, in de schaduw te blijven staan. Nu en dan heeft zij het nodig om zichzelf weer in de schijnwerpers te plaatsen.

TonH
05-06-07, 21:33
Geplaatst door Het_Is_Lent
Ik weet het niet 100% zeker, maar ik heb echt het idee dat zij ontzettend manipulatief bezig is en weet hoe zij het spelletje moet spelen.

Veel mensen hebben genoeg van het politiek correcte en daar speelt zij erg goed op in.

Ik kan het mis hebben hoor, maar ik dacht dat 'de mensen' het zo zat waren dat er constant spelletjes gespeeld werden. Dat men niet zei wat men dacht. Dat men vooral niet deed wat men zei.

Als dit het alternatief is voor het 'politiek correcte' dan kan ik dat niet echt correct vinden. Ze draait als een oude KVP-ster, spreekt met twee gezichten als een oude ARP-ster en ik zie het gezicht van een oude CHU-ster... Als dát het ideaalbeeld is van de politiek incorrecte en zich bij het 'volk' geliefde politica, dan is Nederland in een jaar tijd toch nog een stapje verder gegaan dan ik verwacht had.

TonH
05-06-07, 21:36
Geplaatst door Slinger
Verdonk kan het zich niet permitteren jarenlang, tot de volgende verkiezingen, in de schaduw te blijven staan. Nu en dan heeft zij het nodig om zichzelf weer in de schijnwerpers te plaatsen.

Waarmee ze zich een perfecte vertegenwoordigster van de oligarchie weet.

Slinger
05-06-07, 21:38
Geplaatst door TonH
Waarmee ze zich een perfecte vertegenwoordigster van de oligarchie weet.

En dan een tirannie vestigen, door te steunen op de boeren? :wink:

TonH
05-06-07, 21:41
Geplaatst door Slinger
En dan een tirannie vestigen, door te steunen op de boeren? :wink:

Zoiets ja, maar definieer even 'boer'. Of nee, laat ook maar. Misschien had Plato toch gelijk, dat democratie uiteindelijk tot dictatuur leidt... Ook die oude Grieken waren zo gek nog niet.

http://img378.imageshack.us/img378/7830/ego13jp.gif

Het_Is_Lent
05-06-07, 21:47
Geplaatst door TonH
Ik kan het mis hebben hoor, maar ik dacht dat 'de mensen' het zo zat waren dat er constant spelletjes gespeeld werden. Dat men niet zei wat men dacht. Dat men vooral niet deed wat men zei.

Als dit het alternatief is voor het 'politiek correcte' dan kan ik dat niet echt correct vinden. Ze draait als een oude KVP-ster, spreekt met twee gezichten als een oude ARP-ster en ik zie het gezicht van een oude CHU-ster... Als dát het ideaalbeeld is van de politiek incorrecte en zich bij het 'volk' geliefde politica, dan is Nederland in een jaar tijd toch nog een stapje verder gegaan dan ik verwacht had.

Spelletjes mogen gespeeld worden. Bijna iedereen weet dat dit hoort bij politiek. Het verschil tussen Verdonk en "de rest" is dat zij in het openbaar direkt reageert op gevoelige kwesties en dus openlijk het spel speelt. Het is dan wel zo dat ze gigantisch op haar bek gaat, maar het komt niet over als "achterkamerpolitiek" en bij sommige mensen wekt dat sympathie op.

Jij, ik en een hoop andere mensen vinden het niets, maar ze blijkt op de 1 of andere manier toch het gevoelige snaar van andere mensen te raken. Nu ze ook nog eens haar lippen glosst, haar haar kleurt en zo nu en dan lacht in de camera, kan ze niet meer stuk.

Slinger
05-06-07, 21:50
Geplaatst door TonH
Zoiets ja, maar definieer even 'boer'. Of nee, laat ook maar. Misschien had Plato toch gelijk, dat democratie uiteindelijk tot dictatuur leidt... Ook die oude Grieken waren zo gek nog niet.

http://img378.imageshack.us/img378/7830/ego13jp.gif

De wens was natuurlijk de vader van die gedachte. Democratie heeft in elk geval een sterke beschermingsmacht nodig.

TonH
05-06-07, 22:01
Geplaatst door Het_Is_Lent
Spelletjes mogen gespeeld worden. Bijna iedereen weet dat dit hoort bij politiek. Het verschil tussen Verdonk en "de rest" is dat zij in het openbaar direkt reageert op gevoelige kwesties en dus openlijk het spel speelt. Het is dan wel zo dat ze gigantisch op haar bek gaat, maar het komt niet over als "achterkamerpolitiek" en bij sommige mensen wekt dat sympathie op. Jij, ik en een hoop andere mensen vinden het niets, maar ze blijkt op de 1 of andere manier toch het gevoelige snaar van andere mensen te raken.

Het stuntelige van Balkenende dat hij zogenaamd zou menen? Zoiets bedoel je? Die is tenslotte ook heel populair in Nederland. Ik kan je verzekeren dat een en ander buiten de landsgrenzen niet echt uit te leggen is. Maar goed, het zal dus wel met de volksaard te maken hebben dat dat sympathie opwekt.


Nu ze ook nog eens haar lippen glosst, haar haar kleurt en zo nu en dan lacht in de camera, kan ze niet meer stuk.

STEL dat jij na deze beschrijving ook nog een foto geplaatst had die een en ander had geďllustreerd... en STEL dat ik mod was... dan had je nu een IP-ban aan je broek... :kotsen: Er zijn dingen die je mensen niet aan mag doen dat ze dat voor hun geestesoog krijgen... :tik:

TonH
05-06-07, 22:01
Geplaatst door Slinger
De wens was natuurlijk de vader van die gedachte. Democratie heeft in elk geval een sterke beschermingsmacht nodig.

Oh nee, niet weer dat leger he?!

Slinger
05-06-07, 22:07
Geplaatst door TonH
Oh nee, niet weer dat leger he?!

De gedachte dringt zich op ja, maar ik bedoel eigenlijk een sterke politiek-militaire macht (Athene).

TonH
05-06-07, 22:10
Geplaatst door Slinger
De gedachte dringt zich op ja, maar ik bedoel eigenlijk een sterke politiek-militaire macht (Athene).

Oeps... ik zit te veel met Turkije aan m'n kop, za'k maar denken. Maar ja, 't is m'n buurman, weet je... :D

Het_Is_Lent
05-06-07, 22:19
Geplaatst door TonH
Het stuntelige van Balkenende dat hij zogenaamd zou menen? Zoiets bedoel je? Die is tenslotte ook heel populair in Nederland. Ik kan je verzekeren dat een en ander buiten de landsgrenzen niet echt uit te leggen is. Maar goed, het zal dus wel met de volksaard te maken hebben dat dat sympathie opwekt.

STEL dat jij na deze beschrijving ook nog een foto geplaatst had die een en ander had geďllustreerd... en STEL dat ik mod was... dan had je nu een IP-ban aan je broek... :kotsen: Er zijn dingen die je mensen niet aan mag doen dat ze dat voor hun geestesoog krijgen... :tik:

Ik denk dat het bij J.P. niet gespeeld is. Hij heeft soms net de verkeerde lach op de verkeerde moment en weet zich soms geen houding aan. Misschien dat een goede mediatraining zou helpen (of botox?). Aan de andere kant heeft het toch wel wat menselijks en vertrouwelijks. Hij komt ook over als de stereotype nerd "onhandig", maar ook erg "slim" en "degelijk".

Kom op, hoe kun je dat nou zeggen...na alle moeite die Verdonk doet. Je moet eens gaan Googlen naar before en after foto's. Het is een vooruitgang (al mag ze dat lachen wat mij betreft achterwege laten! :melig2:

TonH
05-06-07, 22:39
Geplaatst door Het_Is_Lent
Ik denk dat het bij J.P. niet gespeeld is. Hij heeft soms net de verkeerde lach op de verkeerde moment en weet zich soms geen houding aan. Misschien dat een goede mediatraining zou helpen (of botox?). Aan de andere kant heeft het toch wel wat menselijks en vertrouwelijks. Hij komt ook over als de stereotype nerd "onhandig", maar ook erg "slim" en "degelijk".

Beetje als Van Agt... Die had zo'n spraakje en dan die zachte cheeeee. En dan heel enthousiast over het wielrennen. Om dan jaren later te bekennen dat het allemaal maar een act was en hij helemaal niks met wielrennen had. Ik wacht wel op de memoires van B. wanneer e.e.a. doorgestoken kaart bleek.
Ik heb het nooit gesnapt en ik zál het ook nooit snappen kennelijk wat 'de mensen' in hem zien. Rare jongens die Hollanders... :hihi:


Kom op, hoe kun je dat nou zeggen...na alle moeite die Verdonk doet. Je moet eens gaan Googlen naar before en after foto's. Het is een vooruitgang (al mag ze dat lachen wat mij betreft achterwege laten! :melig2:

Ik pas wel op zeg... dank je feestelijk. Ik heb nog geen "zin an" (zou Pim zegge) een nieuwe computer. :rotpc:

:maf:

Coolassprov MC
06-06-07, 07:59
Geplaatst door Slinger
De wens was natuurlijk de vader van die gedachte. Democratie heeft in elk geval een sterke beschermingsmacht nodig.

Allereerst excuses voor mijn harop denken.

Waarom lees ik daar bij jou, op het eerste oog, bezettingsmacht ?

Slinger
06-06-07, 08:24
Geplaatst door Coolassprov MC
Allereerst excuses voor mijn harop denken.

Waarom lees ik daar bij jou, op het eerste oog, bezettingsmacht ?

Komt door je opvoeding.