PDA

Bekijk Volledige Versie : Overspelige katholiek ontslagen



IbnRushd
05-06-07, 14:07
Overspelige katholiek ontslagen

AMSTERDAM - Een journalist van het Katholiek Nieuwsblad is ontslagen omdat hij er een buitenechtelijke relatie op nahield.

De eindredacteur van het blad heeft zich niet aan het redactiestatuut gehouden waarin staat dat de katholieke leer en het huwelijk gerespecteerd moeten worden. De man is intussen gescheiden, zo meldt teletekst, maar de leiding schenkt hem geen vergiffenis.

De betrokken journalist heeft tevergeefs geprobeerd een baan op de administratie te krijgen, zodat hij niet meer onder het redactiestatuut zou vallen. De directie wil hem echter niet meer hebben en de rechter moet nu beslissen hoeveel geld de man meekrijgt.

telegraaf.nl

1973Tanger
05-06-07, 15:39
Geplaatst door IbnRushd
Overspelige katholiek ontslagen

AMSTERDAM - Een journalist van het Katholiek Nieuwsblad is ontslagen omdat hij er een buitenechtelijke relatie op nahield.

De eindredacteur van het blad heeft zich niet aan het redactiestatuut gehouden waarin staat dat de katholieke leer en het huwelijk gerespecteerd moeten worden. De man is intussen gescheiden, zo meldt teletekst, maar de leiding schenkt hem geen vergiffenis.

De betrokken journalist heeft tevergeefs geprobeerd een baan op de administratie te krijgen, zodat hij niet meer onder het redactiestatuut zou vallen. De directie wil hem echter niet meer hebben en de rechter moet nu beslissen hoeveel geld de man meekrijgt.

telegraaf.nl

Ik begrijp dit niet. Ontslagen omdat hij een buitenechtelijke relatie op nahield. Was hij al getrouwd of was hij met de Kerk getrouwd? In dat laatste geval is hij dan vreemd gegaan en heeft de Kerk blijkbaar van hem moeten scheiden.

Ourzazate
05-06-07, 15:41
Ik ben benieuwd wat de kantonrechter gaat uitspreken...:).

illmatik
05-06-07, 16:18
Geplaatst door Ourzazate
Ik ben benieuwd wat de kantonrechter gaat uitspreken...:).

Waarschijnlijk steniging tot de dood erop volgt.