PDA

Bekijk Volledige Versie : Aids-experts eisen massaal besnijdenisprogramma



Qaiys
07-06-07, 14:03
Aids-experts eisen massaal besnijdenisprogramma

DURBAN (ANP) - Zuid-Afrika moet een massaal besnijdenisprogramma voor mannen en jongens krijgen ter voorkoming van hiv-infecties. Dit stelden aids-experts donderdag in Durban tijdens een conferentie over de immuunziekte.

Eerder dit jaar adviseerde de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) tot mannenbesnijdenis, nadat drie studies hadden aangetoond dat besneden mannen tot 60 procent minder risico lopen op hiv-infecties.

Landen als Kenia en Malawi maakten daarop plannen voor besnijdenisprogramma's, maar in Zuid-Afrika is nog niets in die richting ondernomen. Dit terwijl het land na India het grootste aantal hiv-geïnfecteerden ter wereld telt.

http://www.nrc.nl/anp/buitenland/article719880.ece/Aids-experts_eisen_massaal_besnijdenisprogramma

1973Tanger
07-06-07, 14:06
Qaiys, ik had je gisteren gemist. Fijn dat je er weer bent. Zelfs in Marokko bij SiddiBibbi valt jouw afwezigheid op. Stiekem op schoolreisje geweest. :hihi:

Qaiys
07-06-07, 14:18
Geplaatst door 1973Tanger
Qaiys, ik had je gisteren gemist. Fijn dat je er weer bent. Zelfs in Marokko bij SiddiBibbi valt jouw afwezigheid op. Stiekem op schoolreisje geweest. :hihi:

Thnx maar ik heb eigenlijk geen tijd meer hiervoor. Ik heb voor de aankomende 6 weken nog 4 zware tentamens op het programma staan. Moet nog iets van minimaal 2.000 blz. bestuderen.

observer
07-06-07, 14:22
beter dan niets, de afrikaanse man weigert nog steeds condooms te gebruiken, condooms zijn vele malen effectiever

mark61
07-06-07, 17:49
Gek genoeg gaat het niet over vrouwen. Die zijn gevoeliger voor besmetting, zelfs als de man in kwestie zelf niet ziek is.

Het_Is_Lent
07-06-07, 22:16
Geplaatst door mark61
Gek genoeg gaat het niet over vrouwen. Die zijn gevoeliger voor besmetting, zelfs als de man in kwestie zelf niet ziek is.

Zou vrouwenbesnijdenis dan daartegen helpen of is er iets anders onderzocht wat besmetting bij vrouwen kan verminderen/tegengaan :cheefbek: ?

Maar ff serieus; hoe komt het dan dat vrouwen gevoeliger voor zoiets zijn? Ik weet eigenlijk weinig over het onderwerp.

Man_Ray
07-06-07, 22:39
Geplaatst door Het_Is_Lent
Zou vrouwenbesnijdenis dan daartegen helpen of is er iets anders onderzocht wat besmetting bij vrouwen kan verminderen/tegengaan :cheefbek: ?

Maar ff serieus; hoe komt het dan dat vrouwen gevoeliger voor zoiets zijn? Ik weet eigenlijk weinig over het onderwerp.

Ik ook niet echt.

Maar vrouwen 'ontvangen' het sperma en de penis. In die zin dat ze de gevolgen van seks langer in hun lichaam meedragen.

Vrouwenbesnijdenis heeft daar niks mee te maken. Da's wegsnijden van de clitoris (belangrijkste bron van seksueel genot bij een vrouw voor zover ik weet) en wat schaamlippen. Enkel met doel dat een vrouw niet van seks kan genieten.

Volgens mij. Maar ik ben geen expert.

tr_imparator
07-06-07, 22:56
Geplaatst door Man_Ray
Ik ook niet echt.

Maar vrouwen 'ontvangen' het sperma en de penis. In die zin dat ze de gevolgen van seks langer in hun lichaam meedragen.

Nee.

Sperma = HIV? (virus)


Mark61 mag zijn stelling nader beargumenteren.

Het_Is_Lent
07-06-07, 23:07
Geplaatst door Man_Ray
Ik ook niet echt.

Maar vrouwen 'ontvangen' het sperma en de penis. In die zin dat ze de gevolgen van seks langer in hun lichaam meedragen.

Vrouwenbesnijdenis heeft daar niks mee te maken. Da's wegsnijden van de clitoris (belangrijkste bron van seksueel genot bij een vrouw voor zover ik weet) en wat schaamlippen. Enkel met doel dat een vrouw niet van seks kan genieten.

Volgens mij. Maar ik ben geen expert.

Het bovenste stukje was sarcastisch bedoeld :o.

Voor zover ik weet(maar corrigeer me als ik het verkeerd heb) is er nog geen manier/ is niet uit onderzoek gebleken dat besmettingen bij vrouwen kunnen worden teruggebracht op een andere manier. Maar misschien moeten vrouwen ook hun benen bij elkaar houden (als dit kan), indien een man het zonder condoom wil doen.

Verder was ik er nieuwsgierig naar waarom vrouwen gevoeliger zijn voor besmettingen, volgens Mark61 .

Qaiys
07-06-07, 23:33
Geplaatst door Het_Is_Lent
Verder was ik er nieuwsgierig naar waarom vrouwen gevoeliger zijn voor besmettingen, volgens Mark61 .

-Mannen hebben een uitwendige geslachtsorgaan wat droger en minder goed doordringbaar door de huid.
-Vrouwen een inwendige geslachtsorgaan die van binnen vochtiger en een dunnere externe laag heeft en dus permeabeler is.
-Besmetting komt voornamelijk door bloed en sperma.
-De man geeft sperma af in de vrouwelijke egslachtsorgaan wat vochtiger is en een dunnere externe laag heeft. Dat zorgt er denk ik voor dat het virus sneller kan hechten en doordringen in een vrouwenlichaam.

Mannen die niet besneden zijn hebben een vochtigere ruimte tussen hun velletje en hun eikel waardoor ze eventuele virussen makkelijker kunnen dragen en vasthouden en wellicht zich minder goed kunnen wassen.

Anywayz dit zijn allemaal hypotheses op grond van basiskennis biologie.

Iglo
08-06-07, 01:06
Durban, Zuid-Afrika. Dat is geen verrassing, ik had het idee dat ze daar ondertussen bijgedraaid waren, maar dat is dus maar ten dele waar, helaas.

Het_Is_Lent
08-06-07, 22:21
Geplaatst door Qaiys
-Mannen hebben een uitwendige geslachtsorgaan wat droger en minder goed doordringbaar door de huid.
-Vrouwen een inwendige geslachtsorgaan die van binnen vochtiger en een dunnere externe laag heeft en dus permeabeler is.
-Besmetting komt voornamelijk door bloed en sperma.
-De man geeft sperma af in de vrouwelijke egslachtsorgaan wat vochtiger is en een dunnere externe laag heeft. Dat zorgt er denk ik voor dat het virus sneller kan hechten en doordringen in een vrouwenlichaam.

Mannen die niet besneden zijn hebben een vochtigere ruimte tussen hun velletje en hun eikel waardoor ze eventuele virussen makkelijker kunnen dragen en vasthouden en wellicht zich minder goed kunnen wassen.

Anywayz it zijn allemaal hypotheses op grond van basiskennis biologie.

Het klinkt wel interessant allemaal. Ik ga maar eens keer surfen over dit onderwerp, nadat ik alle assesements, tentamens, sollicitatiegesprekken etc. achter de rug heb.

mark61
11-06-07, 15:31
Geplaatst door tr_imparator
Nee.

Sperma = HIV? (virus)


Mark61 mag zijn stelling nader beargumenteren.

Tis mijn stelling niet, maar een feit. Stel me voor dat vrouw meer cm2 gevoelige slijmvliezen heeft en eerder verwondingen oploopt dan man.

Oh Qaiys heeft het al uiteengezet.

tr_imparator
11-06-07, 16:00
Geplaatst door mark61
Tis mijn stelling niet, maar een feit. Stel me voor dat vrouw meer cm2 gevoelige slijmvliezen heeft en eerder verwondingen oploopt dan man.

Oh Qaiys heeft het al uiteengezet.

Feit is dat vrouwen anatomisch ongelijk zijn. Feit is niet dat vrouwen gevoeliger zijn voor besmetting(dat is een stelling, hypothese).

Een stelling is een bewering die men als waarheid wil zien aangenomen. En dat gebeurt pas wanneer je de andere helft van het verhaal erbij vertelt.

Voor dit krig je geen punten. :nerd:

Die anatomische ongelijkheid stelt bovendien significant gezien weinig voor. Er is wel een verschil, maar die is ''nihil'' in vergelijking met de grotere kwetsbaarheid van vrouwen door genderongelijkheid.

En zo zijn er meerdere factoren die de gevoeligheid voor hiv-besmetting van vrouwen bepalen. Gevoeligheid is dus een resultante van die factoren, terwijl de anatomische ongelijkheid een feit is.

Voor de rest heb je gelijk.

Shemharosh
12-06-07, 08:00
Zie je wel dat het Jodendom gelijk heeft??!!!staat allemaal in de koran

Nelis70
12-06-07, 09:03
Geplaatst door Qaiys
Aids-experts eisen massaal besnijdenisprogramma

DURBAN (ANP) - Zuid-Afrika moet een massaal besnijdenisprogramma voor mannen en jongens krijgen ter voorkoming van hiv-infecties. Dit stelden aids-experts donderdag in Durban tijdens een conferentie over de immuunziekte.

Eerder dit jaar adviseerde de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) tot mannenbesnijdenis, nadat drie studies hadden aangetoond dat besneden mannen tot 60 procent minder risico lopen op hiv-infecties.

Landen als Kenia en Malawi maakten daarop plannen voor besnijdenisprogramma's, maar in Zuid-Afrika is nog niets in die richting ondernomen. Dit terwijl het land na India het grootste aantal hiv-geïnfecteerden ter wereld telt.

http://www.nrc.nl/anp/buitenland/article719880.ece/Aids-experts_eisen_massaal_besnijdenisprogramma


Zuid-Afrika en AIDS blijft vooralsnog een rampzalige combi.
Als je herinnert dat de minister van volksgezondheid een poosje geleden zei dat natuurlijke voeding (bieten, knoflook, en nog 2 dingen) goede bestrijding tegen AIDS vormen, en zelfs een kraampje met deze groeten had ingericht op een groot internationaal AIDScongres, dan mag je wel drie keer checken hoe 'expert' deze 'experts' werkelijk zijn.

Oh ja, de minister over wie ik het hierboven had wordt hier in Zuid-Afrikaanse media dr. Beetroot genoemd.